Tecmon vuoden 1986 kolikkopeli Rygar julkaistu AGA-Amigoille

Näyttäisi olevan ihan kelpo konversio, mutta vaatii siis AGA-Amigan, ja 2 MB chipram muistia. 100% assemblerkielellä ohjelmoitu. Peli käyttää kahta eri taustaa, joita vieritetään päällekkäin, 32+8 väriä, ja copperilla lisää värejä. Myös hardware-spritejä on käytetty. Lopptuloksena on peli, jossa on enemmän liikettä kuin A500:n peleissä, mutta pyörii silti 50 FPS:n nopeudella. Käsittääkseni peli ei ole ihan kunnolla optimoitu vierityksen suhteen, vaan koko 3-bitplanen kokoinen tausta vieritetään blitterillä, mikä syö tehoa muilta objekteilta. Tämän vuoksi näytön päivitys rupeaa tahmaamaan myöhemmillä tasoilla, kun objekteja on enemmän ruudulla. Pelissä lienee vielä pieniä bugeja, joita on luvattu korjata myöhemmin.

Tästä video pelistä, ja pelin ADF-tiedosto:
http://www.indieretronews.com/2019/10/rygar-aga-tecmos-arcade-game-as-amiga.html

1

<50

Vastaukset

  • Luin ensin että Techmoan 😉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.