Luovutatteko munuaisenne

Anonyymi

Elimistä on kovasti pulaa, varsinkin munuaisista. Ymmärsin että kaiken ikäisten kelpaa. Uskaltaako meilata lapsille että ottakaa jos vaikka auto-onnettomuuteen joudun. Vai kuolettavatko lääkärit pois vaikka olisi mahdollisuus jäädä henkiin että saavat munuaiseni. Terveet munuaiseni kyllä ovat, tietääkseni, mutta vanha olen. Ainakaan kantasoluluovutukseen ei voi mennä kuin korkeintaan 55-vuotias, olisin mennyt, mutta 10 v liikaa ikää, tosin poikkeuksia tehdään. Tämä potilas selvisi omilla soluillaan, on hengissä ja voi hyvin.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin, että jos henkilö ei ole nimenomaan kieltänyt
      nykyään "käytetään"kelvolliset elimet jos muuten voidaan.

    • Anonyymi

      Eipä taida monenkaan palstalaisen munuaiset olla niin priimat enää, että kelpaisivat varaosiksi mihinkään. Toista olisi kiinalaisessa kulttuurissa, siellä ne kelpaisivat vaikka ruokalautaselle täydentämään ateriaa jos ei muuhun.
      Nimittäin, tietoa on.

      • Anonyymi

        Ne kiinalaisten maksat onkin riisiviinalla ja käärmeensappijuomalla höystetty !


    • Minulla on vuosikymmeniä ollut elinluovutustestamentti rahapussissa, mutta nykyään tosiaan voidaan elimet ottaa jos ei ole erikseen kielletty. Minulla ei, anakaan vielä, ole munuaisissa mitään vikaa, joten hyvin kelpaisi luovutukseen, keväällä tutkittu juttu. Lapsillekin olen elinluovutustestamentistani kertonut, joten he eivät voi luovuttamista kieltää kuolemani jälkeen.

    • Ihminen pärjää hyvin yhdelläkin munuaisella, joten toisen voisin ihan mielelläni luovuttaa.
      Kas vaan, etteivät ole vieläkään kysyneet.

      Kuoleman jälkeen saavat minun puolestani hyödyntää ruumiini tarpeiden mukaan. Ellei voi hyödyntää elimiä muuten, voivat käyttää ruumista oppimateriaalina, jos sellaiselle on tarvetta.

      • Anonyymi

        En ole aikeissa luovuttaa vielä. Tarvitsen niitä.
        En tiedä minkälaatuiset ovat, josko ihan epäkuranttia kamaa.
        Tosin en ole marinoinut niitä viinaksilla.
        Pitäisi tehdä se kroppatestamentti.

        Beng


    • Ei ihmekään, että on munuaisista pulaa.
      Oli se proteiinihössötys välillä valloillaan. Onko se vieläkin? Ihmiset painoivat menemään enemmän proteiinia kuin mikä on terveellistä.
      Siitä jo lääkäritkin varoittelivat, että liika proteiini ottaa munuaisten päälle.

      Antaisin toisen munuaiseni jollekin oikein läheiselleni, jos hänellä olisi henki katkolla.
      Siis, jos kelpaisi. Ei niissä viimeisten tietojen mukaan mitään vikaa, mutta ovathan ne yhtä vanhat kuin olen itsekin. Vanhoissa varaosissa aina se riskinsä, että ne aikaa myöten pettää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe