Asumisoikeusasunnot

Anonyymi

Onko YH, ASO, TA, VASO ym. sama firma? Etsin yli 55 vuotiaille tarkoitettua asumisoikeusasuntoja Turussa,Raisiossa ja Naantalissa. Niitä ei näytä olevan vapaana ja ennekaikkea toivoisin melko uudessa talossa. Epätoivoisesti olen hakenut koska ikääkin on jo tarpeeksi päästä rivitalon omistusasunnosta pois. Toivon saavani apua hyvät ihmiset.

11

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät ole samoja firmoja. Ei auta tosiaan kuin laittaa hakemuksia moneen paikkaan. Itsellä on käsitys ettei kaikkia vapautuvia asuntoja edes laiteta myynti-ilmoituksiin. Taitavat mennä suoraan ja nopsasti niitä hakeneille ja järjestysnumeron suuruuskin vaikuttaa usein ratkaisevasti. Uusista/valmistuvista taloista saattaa saada peruutuspaikkoja isommallakin numerolla. Itse kävisin juttelemassa esim. YH:n ym. toimistoilla kasvotusten myynti-ihmisten kanssa.

      • Anonyymi

        Tosi kiitos, täytyy mennä YH toimistolle juttusille. Olen tosi kiperässä tilanteessa kun pitäisi päästä yli 55 v. täyttäneille asumisoikeusasuntoon jossa ei ole eläke ja varallisuustuloja. Olen jo 75 v. ja 50 % omistusasunnosta mutta en voi ottaa enää velkaa kun rahat menee sairauteen.
        Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kiitos, täytyy mennä YH toimistolle juttusille. Olen tosi kiperässä tilanteessa kun pitäisi päästä yli 55 v. täyttäneille asumisoikeusasuntoon jossa ei ole eläke ja varallisuustuloja. Olen jo 75 v. ja 50 % omistusasunnosta mutta en voi ottaa enää velkaa kun rahat menee sairauteen.
        Kiitos

        Jos on 55 täyttänyt niin mihinkään asumisoikeusasuntoon ei ole varallisuusrajoja. Ei siis tarvitse olla senioreille tarkoitettu asumisoikeusasunto.


    • Anonyymi

      Tsemppiä ja onnea asunnonhakuun! :-)

    • Anonyymi

      Etusivu.com kannattaa ottaa käyttöön. Laita hakuehdoiksi "Turku" ja max hinta, esim. "25 000". Tarjontatilanne elää päivittäin. Vaso näyttäis olevan edullisin vastikkeiden suhteen.

      • Anonyymi

        Onko se todellakin niin, että esim. TA ei ilmoita kaikille vapautuvista asunnoista vaan se meni jotenkin vaikka minulla oli järjestysnumero? Aikaisemmin ilmoitti mutta en voinut ottaa sen koska oli 5 ja 6 kerros. Toivoisin saavani 2 kerros ja se oli "vapautuu sopimuksen mukaan" mutta ei silti ilmoitettu minulle. Olen ihan ulkona näistä asumisoikeusasunnoista kuka sen sitten saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se todellakin niin, että esim. TA ei ilmoita kaikille vapautuvista asunnoista vaan se meni jotenkin vaikka minulla oli järjestysnumero? Aikaisemmin ilmoitti mutta en voinut ottaa sen koska oli 5 ja 6 kerros. Toivoisin saavani 2 kerros ja se oli "vapautuu sopimuksen mukaan" mutta ei silti ilmoitettu minulle. Olen ihan ulkona näistä asumisoikeusasunnoista kuka sen sitten saa.

        Ei ilmoita kaikille hakijkoille vaan vain niille joiden jonotusnumerot on pienimmät.

        Jos sulla on pieni numero etkä ole saanut tarjousta niin oletko varma, että hakemuksesi on voimassa kyseiseen kohteeseen?

        TA-sivuilla oleva tieto asunnon tilasta hakemuksien kannalta laahaa perässä eli jos siellä lukee, että "vapautuu sopimuksen mukaan" niin asunnosta on saatettu tehdä jo sopimus jonkun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ilmoita kaikille hakijkoille vaan vain niille joiden jonotusnumerot on pienimmät.

        Jos sulla on pieni numero etkä ole saanut tarjousta niin oletko varma, että hakemuksesi on voimassa kyseiseen kohteeseen?

        TA-sivuilla oleva tieto asunnon tilasta hakemuksien kannalta laahaa perässä eli jos siellä lukee, että "vapautuu sopimuksen mukaan" niin asunnosta on saatettu tehdä jo sopimus jonkun kanssa.

        Vaikeaksi menee, mitä 75 v. enää mitään ymmärtää. Mistä tiedän mikä on pienin numero? Ymmärsin, että ovat vuoden voimassa. On käynyt varmaan niin, että sopimus oli jo tehty, mitä se sitten siellä enää pyörii.
        Olen kerta kaikkiaan onneton kun en pääse täältä rivitalosta pois. Tämä on aivan hirveä taloyhtiö. Naantalin kaupunki ei tee mitään asian hyväksi.
        Joka tapauksessa asumisoikeusasuntoja on loppujen lopuksi hyvin vähän. Turku, Raisio, Naantalin suunnalla.
        Toiset tällä palstalla morkkaavat Vason asuntoja. En tiedä mihin on uskomista.
        Joka päivä seuraan YH-kodit ja AT:n sekä Vason ilmoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaksi menee, mitä 75 v. enää mitään ymmärtää. Mistä tiedän mikä on pienin numero? Ymmärsin, että ovat vuoden voimassa. On käynyt varmaan niin, että sopimus oli jo tehty, mitä se sitten siellä enää pyörii.
        Olen kerta kaikkiaan onneton kun en pääse täältä rivitalosta pois. Tämä on aivan hirveä taloyhtiö. Naantalin kaupunki ei tee mitään asian hyväksi.
        Joka tapauksessa asumisoikeusasuntoja on loppujen lopuksi hyvin vähän. Turku, Raisio, Naantalin suunnalla.
        Toiset tällä palstalla morkkaavat Vason asuntoja. En tiedä mihin on uskomista.
        Joka päivä seuraan YH-kodit ja AT:n sekä Vason ilmoituksia.

        Ensinnäkin tarvitset asumisoikeusnumeron ja se on voimassa niin kauan kunnes se käytetään.
        Turussa, Naantalissa ja Raisiossa on kaikissa omat asumisoikeusnumerot (tätä en tiedä varmuudella, mutta uskoisin, että on näin).

        Jos haet asumisoikeusasuntoa Turusta niin tarvitset Turun numeron ja samalla numerolla ei voi hakea asuntoa Naantalista vaan Naantaliin tarvitaan Naantalin numero.

        Kerroit, että sinulla on jo numero. Minkä kunnan numero se on?

        Asunnonhakuvaihtoehtoja on 2, riippuen tosin yhtiöstä josta asuntoa hakee. TA:lla voi laittaa asunnonhakemuksen vireille kymmeneen eri taloon ja kun sieltä on vapautumassa asunto niin TA lähettää tiedon siitä niille hakijoille joilla on pienimmät hakunumerot tai saattaa olla, että lähettävät siitä tiedon kaikille jos hakijoita on vähän.

        Tai sitten seuraa päivittäin yhtiöiden nettisivuja ja kun sinne ilmestyy uusi kohde haettavaksi niin laittaa siihen heti hakemuksen sillä niiden hakuaika ei välttämättä ole viikkokausia. Ja vaikka siellä sivustolla näkyisikin joku asunto ikäänkuin vapaana niin voi olla, että kyseisen asunnon hakuprosessi on jo niin pitkällä etteivät ota uusia hakemuksia siihen.
        Ja kannataa käyttää molempia tapoja sillä ne eivät ole toisiaan poissulkevia.

        Ja valitettavasti kaikilla yhtiöillä on omat hakuprosessinsa eli kaikkiin yhtiöihin pitää jättää omat asunnonhaut. Asuntohakemukset ovat yleensä voimassa puolesta vuodesta vuoteen yhtiöstä riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin tarvitset asumisoikeusnumeron ja se on voimassa niin kauan kunnes se käytetään.
        Turussa, Naantalissa ja Raisiossa on kaikissa omat asumisoikeusnumerot (tätä en tiedä varmuudella, mutta uskoisin, että on näin).

        Jos haet asumisoikeusasuntoa Turusta niin tarvitset Turun numeron ja samalla numerolla ei voi hakea asuntoa Naantalista vaan Naantaliin tarvitaan Naantalin numero.

        Kerroit, että sinulla on jo numero. Minkä kunnan numero se on?

        Asunnonhakuvaihtoehtoja on 2, riippuen tosin yhtiöstä josta asuntoa hakee. TA:lla voi laittaa asunnonhakemuksen vireille kymmeneen eri taloon ja kun sieltä on vapautumassa asunto niin TA lähettää tiedon siitä niille hakijoille joilla on pienimmät hakunumerot tai saattaa olla, että lähettävät siitä tiedon kaikille jos hakijoita on vähän.

        Tai sitten seuraa päivittäin yhtiöiden nettisivuja ja kun sinne ilmestyy uusi kohde haettavaksi niin laittaa siihen heti hakemuksen sillä niiden hakuaika ei välttämättä ole viikkokausia. Ja vaikka siellä sivustolla näkyisikin joku asunto ikäänkuin vapaana niin voi olla, että kyseisen asunnon hakuprosessi on jo niin pitkällä etteivät ota uusia hakemuksia siihen.
        Ja kannataa käyttää molempia tapoja sillä ne eivät ole toisiaan poissulkevia.

        Ja valitettavasti kaikilla yhtiöillä on omat hakuprosessinsa eli kaikkiin yhtiöihin pitää jättää omat asunnonhaut. Asuntohakemukset ovat yleensä voimassa puolesta vuodesta vuoteen yhtiöstä riippuen.

        Aika on taas mennyt ja mitään ei ole löytynyt, näyttää olevan hankala.
        Hankalaksi tekee vielä sen että tarjolla on vain isoja asuntoja ja yläkerroksissa. Minulla näyttää olevan Raision no 8451 ja Turun no 30056 johon kuuluu Vaso, TA ja YH-asumisoikeusasunnot. Luin tällä palstalla Vason asunnoista ja niitä on kaikken enemmän ja ovat epävarmoja ja epämääräisiä hintoja.
        Ei minulle ihan kaikkea roskapaikkoihin käy ja vanhoja asuntoja.
        Kiitos sulle kun olet jaksanut neuvoa minua.


    • Anonyymi

      Vason Soinistentielle ei kannata muuttaa jos haluaa nukkua. Täällä saa koirat yöllä räkyttää. Isännöitsijä ei asiaan puutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe