Onko YH, ASO, TA, VASO ym. sama firma? Etsin yli 55 vuotiaille tarkoitettua asumisoikeusasuntoja Turussa,Raisiossa ja Naantalissa. Niitä ei näytä olevan vapaana ja ennekaikkea toivoisin melko uudessa talossa. Epätoivoisesti olen hakenut koska ikääkin on jo tarpeeksi päästä rivitalon omistusasunnosta pois. Toivon saavani apua hyvät ihmiset.
Asumisoikeusasunnot
11
1464
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät ole samoja firmoja. Ei auta tosiaan kuin laittaa hakemuksia moneen paikkaan. Itsellä on käsitys ettei kaikkia vapautuvia asuntoja edes laiteta myynti-ilmoituksiin. Taitavat mennä suoraan ja nopsasti niitä hakeneille ja järjestysnumeron suuruuskin vaikuttaa usein ratkaisevasti. Uusista/valmistuvista taloista saattaa saada peruutuspaikkoja isommallakin numerolla. Itse kävisin juttelemassa esim. YH:n ym. toimistoilla kasvotusten myynti-ihmisten kanssa.
- Anonyymi
Tosi kiitos, täytyy mennä YH toimistolle juttusille. Olen tosi kiperässä tilanteessa kun pitäisi päästä yli 55 v. täyttäneille asumisoikeusasuntoon jossa ei ole eläke ja varallisuustuloja. Olen jo 75 v. ja 50 % omistusasunnosta mutta en voi ottaa enää velkaa kun rahat menee sairauteen.
Kiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi kiitos, täytyy mennä YH toimistolle juttusille. Olen tosi kiperässä tilanteessa kun pitäisi päästä yli 55 v. täyttäneille asumisoikeusasuntoon jossa ei ole eläke ja varallisuustuloja. Olen jo 75 v. ja 50 % omistusasunnosta mutta en voi ottaa enää velkaa kun rahat menee sairauteen.
KiitosJos on 55 täyttänyt niin mihinkään asumisoikeusasuntoon ei ole varallisuusrajoja. Ei siis tarvitse olla senioreille tarkoitettu asumisoikeusasunto.
- Anonyymi
Tsemppiä ja onnea asunnonhakuun! :-)
- Anonyymi
Etusivu.com kannattaa ottaa käyttöön. Laita hakuehdoiksi "Turku" ja max hinta, esim. "25 000". Tarjontatilanne elää päivittäin. Vaso näyttäis olevan edullisin vastikkeiden suhteen.
- Anonyymi
Onko se todellakin niin, että esim. TA ei ilmoita kaikille vapautuvista asunnoista vaan se meni jotenkin vaikka minulla oli järjestysnumero? Aikaisemmin ilmoitti mutta en voinut ottaa sen koska oli 5 ja 6 kerros. Toivoisin saavani 2 kerros ja se oli "vapautuu sopimuksen mukaan" mutta ei silti ilmoitettu minulle. Olen ihan ulkona näistä asumisoikeusasunnoista kuka sen sitten saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se todellakin niin, että esim. TA ei ilmoita kaikille vapautuvista asunnoista vaan se meni jotenkin vaikka minulla oli järjestysnumero? Aikaisemmin ilmoitti mutta en voinut ottaa sen koska oli 5 ja 6 kerros. Toivoisin saavani 2 kerros ja se oli "vapautuu sopimuksen mukaan" mutta ei silti ilmoitettu minulle. Olen ihan ulkona näistä asumisoikeusasunnoista kuka sen sitten saa.
Ei ilmoita kaikille hakijkoille vaan vain niille joiden jonotusnumerot on pienimmät.
Jos sulla on pieni numero etkä ole saanut tarjousta niin oletko varma, että hakemuksesi on voimassa kyseiseen kohteeseen?
TA-sivuilla oleva tieto asunnon tilasta hakemuksien kannalta laahaa perässä eli jos siellä lukee, että "vapautuu sopimuksen mukaan" niin asunnosta on saatettu tehdä jo sopimus jonkun kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ilmoita kaikille hakijkoille vaan vain niille joiden jonotusnumerot on pienimmät.
Jos sulla on pieni numero etkä ole saanut tarjousta niin oletko varma, että hakemuksesi on voimassa kyseiseen kohteeseen?
TA-sivuilla oleva tieto asunnon tilasta hakemuksien kannalta laahaa perässä eli jos siellä lukee, että "vapautuu sopimuksen mukaan" niin asunnosta on saatettu tehdä jo sopimus jonkun kanssa.Vaikeaksi menee, mitä 75 v. enää mitään ymmärtää. Mistä tiedän mikä on pienin numero? Ymmärsin, että ovat vuoden voimassa. On käynyt varmaan niin, että sopimus oli jo tehty, mitä se sitten siellä enää pyörii.
Olen kerta kaikkiaan onneton kun en pääse täältä rivitalosta pois. Tämä on aivan hirveä taloyhtiö. Naantalin kaupunki ei tee mitään asian hyväksi.
Joka tapauksessa asumisoikeusasuntoja on loppujen lopuksi hyvin vähän. Turku, Raisio, Naantalin suunnalla.
Toiset tällä palstalla morkkaavat Vason asuntoja. En tiedä mihin on uskomista.
Joka päivä seuraan YH-kodit ja AT:n sekä Vason ilmoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeaksi menee, mitä 75 v. enää mitään ymmärtää. Mistä tiedän mikä on pienin numero? Ymmärsin, että ovat vuoden voimassa. On käynyt varmaan niin, että sopimus oli jo tehty, mitä se sitten siellä enää pyörii.
Olen kerta kaikkiaan onneton kun en pääse täältä rivitalosta pois. Tämä on aivan hirveä taloyhtiö. Naantalin kaupunki ei tee mitään asian hyväksi.
Joka tapauksessa asumisoikeusasuntoja on loppujen lopuksi hyvin vähän. Turku, Raisio, Naantalin suunnalla.
Toiset tällä palstalla morkkaavat Vason asuntoja. En tiedä mihin on uskomista.
Joka päivä seuraan YH-kodit ja AT:n sekä Vason ilmoituksia.Ensinnäkin tarvitset asumisoikeusnumeron ja se on voimassa niin kauan kunnes se käytetään.
Turussa, Naantalissa ja Raisiossa on kaikissa omat asumisoikeusnumerot (tätä en tiedä varmuudella, mutta uskoisin, että on näin).
Jos haet asumisoikeusasuntoa Turusta niin tarvitset Turun numeron ja samalla numerolla ei voi hakea asuntoa Naantalista vaan Naantaliin tarvitaan Naantalin numero.
Kerroit, että sinulla on jo numero. Minkä kunnan numero se on?
Asunnonhakuvaihtoehtoja on 2, riippuen tosin yhtiöstä josta asuntoa hakee. TA:lla voi laittaa asunnonhakemuksen vireille kymmeneen eri taloon ja kun sieltä on vapautumassa asunto niin TA lähettää tiedon siitä niille hakijoille joilla on pienimmät hakunumerot tai saattaa olla, että lähettävät siitä tiedon kaikille jos hakijoita on vähän.
Tai sitten seuraa päivittäin yhtiöiden nettisivuja ja kun sinne ilmestyy uusi kohde haettavaksi niin laittaa siihen heti hakemuksen sillä niiden hakuaika ei välttämättä ole viikkokausia. Ja vaikka siellä sivustolla näkyisikin joku asunto ikäänkuin vapaana niin voi olla, että kyseisen asunnon hakuprosessi on jo niin pitkällä etteivät ota uusia hakemuksia siihen.
Ja kannataa käyttää molempia tapoja sillä ne eivät ole toisiaan poissulkevia.
Ja valitettavasti kaikilla yhtiöillä on omat hakuprosessinsa eli kaikkiin yhtiöihin pitää jättää omat asunnonhaut. Asuntohakemukset ovat yleensä voimassa puolesta vuodesta vuoteen yhtiöstä riippuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin tarvitset asumisoikeusnumeron ja se on voimassa niin kauan kunnes se käytetään.
Turussa, Naantalissa ja Raisiossa on kaikissa omat asumisoikeusnumerot (tätä en tiedä varmuudella, mutta uskoisin, että on näin).
Jos haet asumisoikeusasuntoa Turusta niin tarvitset Turun numeron ja samalla numerolla ei voi hakea asuntoa Naantalista vaan Naantaliin tarvitaan Naantalin numero.
Kerroit, että sinulla on jo numero. Minkä kunnan numero se on?
Asunnonhakuvaihtoehtoja on 2, riippuen tosin yhtiöstä josta asuntoa hakee. TA:lla voi laittaa asunnonhakemuksen vireille kymmeneen eri taloon ja kun sieltä on vapautumassa asunto niin TA lähettää tiedon siitä niille hakijoille joilla on pienimmät hakunumerot tai saattaa olla, että lähettävät siitä tiedon kaikille jos hakijoita on vähän.
Tai sitten seuraa päivittäin yhtiöiden nettisivuja ja kun sinne ilmestyy uusi kohde haettavaksi niin laittaa siihen heti hakemuksen sillä niiden hakuaika ei välttämättä ole viikkokausia. Ja vaikka siellä sivustolla näkyisikin joku asunto ikäänkuin vapaana niin voi olla, että kyseisen asunnon hakuprosessi on jo niin pitkällä etteivät ota uusia hakemuksia siihen.
Ja kannataa käyttää molempia tapoja sillä ne eivät ole toisiaan poissulkevia.
Ja valitettavasti kaikilla yhtiöillä on omat hakuprosessinsa eli kaikkiin yhtiöihin pitää jättää omat asunnonhaut. Asuntohakemukset ovat yleensä voimassa puolesta vuodesta vuoteen yhtiöstä riippuen.Aika on taas mennyt ja mitään ei ole löytynyt, näyttää olevan hankala.
Hankalaksi tekee vielä sen että tarjolla on vain isoja asuntoja ja yläkerroksissa. Minulla näyttää olevan Raision no 8451 ja Turun no 30056 johon kuuluu Vaso, TA ja YH-asumisoikeusasunnot. Luin tällä palstalla Vason asunnoista ja niitä on kaikken enemmän ja ovat epävarmoja ja epämääräisiä hintoja.
Ei minulle ihan kaikkea roskapaikkoihin käy ja vanhoja asuntoja.
Kiitos sulle kun olet jaksanut neuvoa minua.
- Anonyymi
Vason Soinistentielle ei kannata muuttaa jos haluaa nukkua. Täällä saa koirat yöllä räkyttää. Isännöitsijä ei asiaan puutu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418