En ole enää onnellinen kodissani

Anonyymi

Ja jos ihmisellä ei ole hyvä olla kotonaan niin sillon yleensä kaikki muutkin asiat menee p.ersiilleen.

Kotona olemisen ei pitäisi aiheuttaa ahdistusta, sydämentykytystä ja muita stressioireita.

Viihde kuuluu nykyään suurimman osan ihmisten elämää. Tykätään katsoa tv-ohjelmia ja kuunnella musiikkia.

Mun naapurille tuntuu sekin olevan liikaa vaikka teen nuita asioita normaalin puheen voimakkuudella, mutta kun täällä kerrostalossa kuuluu naapurin kuorsauskin seinän takaa niin piru vieköön se ärsyttää.

Nykyään minusta on tullut sellainen että tunnen jopa huonoa omaatuntoa veden laskemisesta ja wc-pöntön vedosta koska tiedän että nämäkin asiat kuuluu naapuriin, niin kun kuuluu myös mun asuntoon jos naapuri laskee vettä tai vetää oman wc-pönttönsä. Syy miksi minua on alkanut ahdistaa nämäkin asiat on se kun naapuri osoittaa mitä lapsellisimmilla tavoilla mieltä musiikin soitostani ja tv-ohjelmien katselustani, tulee seinän viereen laulamaan ohjelman tunnusmusiikkia tai karjahtelee mutta ei koskaan kuitenkaan tee virallista valitusta!

Luulen tietäväni mikä on syy kun ei tee virallista valitusta. Tajuaa kuitenkin että elän siististi, mun kämpästä ei haise hänen asuntonsa puolelle mikään, hiljaisuusaikaan olen hissukseen, en huuda koskaan, en pidä bileitä... Eli en ole häirikkö, mutta silti naapuri häiriintyy kun katson päivässä 2 tv-ohjelmaa ja kuuntelen kerran kahdessa viikossa musiikkia!

Mikä naapurin nupissa on vikana kun häiriintyy? miksi ei osaa pitää ärsytystä omana tietonaan? eikö toope tajua että yläkerrasta kuuluu kolistelu kun huonekaluja siirrellään tai kun pyykkikone laulaa... ärsyyntyisi sitten näistäkin äänistä kerta mun musiikin soitto tai tv-ohjelmien katsominen ärsyttää

Minua ainakin ärsyttää pirusti tietää millon naapuri käy suihkussa, huonekalujen siirtely, pyykkikoneen laulaminen jne. Moni asia ärsyttää välillä, mutta olen ottanut asenteen, että itseppähän olen muuttanut kerrostaloon joten täytyy sietää ja kestää että naapureista lähtee myös ääntä.

Ja tämä naapuri joka osoittaa lapsellisesti mieltään minun musiikin soitosta ja tv-ohjelmien katsomisesta alkamalla kiusaamaan, vaikka on aikuinen mies, niin itse vissiin kaverinsa kanssa pelaa jotain peliä hiljaisuusaikana ja kun menee tunteisiin niin huutaa! Minua ei haittaisi jos ei huutaisi hiljaisuusaikana, noh mutta en ole jokatapauksessa jaksanut valittaa koska olen rento ihminen ja en halua nipottaa turhista.

Ihan hirveää olisi saada naapurikseen sellainen tiukkapipo joka kestää ainoastaan pakollisesta elämästä kuuluvat äänet, mutta ei ollenkaan musiikin tai tv ääniä. Minä olen aina valmis neuvottelemaan, todistamaan että vaikka katson ja kuuntelen normaalin puheen voimakkuudella tv/musiikkia niin silti se kuuluu naapurin asuntoon ja olen valmis pyytämään naapurin kylään jotta saa itsekkin huomata etten huudata musaa tai tv-ohjelmia. Ei se ole mitään huudattamista jos huonon äänieristyksen takia musiikki ja tv äänet kuuluu myös naapuriin, ei mulla itsellänikään korvat kestäisi huudattamista! Eikö reilua ole se että naapuri saa nauttia useita tunteja hiljaisuudesta ja kun minä katson päivässä ainoastaan 2 tv-ohjelmaa niin ei ole niin kamalaa, pitäisi minunkin saada kodissani nauttia niistä asioista joista tykkään. Ihme kun ei ole vielä keksitty kuulokepakollisia kerros ja rivitaloja, kuulokepakko ei menisi ensinnäkään onneksi sen takia läpi että jokaisella ihmisellä on vapaus päättää pilaako kuulonsa kuulokkeilla vai ei, on eri asia kuunnella musiikkia ja katsoa tv-ohjelmia kuulokkeilla kuin ilman kuulokkeita koska kun kuulokkeilla kuuntelet / katsot.. aivan sama vaikka sulla ois sopiva äänenvoimakkuus.. niin sillon musiikki ja tv-äänet tulee suoraan korvakäytävään koska sulla on ne kuulokkeet suoraan korvien päällä ja näin ollen rasittaa enemmän kuuloa ja kuulokkeiden käyttöä suositellaan päivässä ainoastaan 2h ajan... Kun taas ilman kuulokkeita voit kuunnella musiikkia ja katsoa tv-ohjelmia päivässä niin paljon kun haluat, siitä ei oo terveyshaittaa. Kuulokepakko ei tulisi menemään myöskään sen takia läpi että et voi pakottaa pikkulasta kahtomaan lastenohjelmia kuulokkeet päässä, lapsilla kun on tapana liikkua ja leikkiä myös samalla tv:tä katsoessaan niin ei siitä tuu mitään että pitäis tapittaa vaan paikallaan kuulokkeet päässä, joten jos ei voi lapsiakaan pakottaa katsomaan ohjelmia kuulokkeilla niin ei voi myöskään aikuisia... eikä voi olla niin että lapsiperheille on kerros ja rivitalossa eläessä sallittu eri oikeudet kuin muille... se sotii yhdenvertaisuutta vastaan...

Ja vaikka kaikki alkaisi kuuntelemaan musiikkinsa ja katsomaan ohjelmansa kuulokkeilla, niin silti kaikista äänistä ei päästä kerros ja rivitaloissa eroon, kun ei olisi enää syytä ärsyyntyä naapurin musiikin ja tv-äänistä niin sitten keksittäisiin jokin toinen syy mistä ärsyyntyä!

26

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiukkapipoiset ihmiset eivät ole mitään muuta kuin pelkkiä ilonpilaajia, todennäköisesti he eivät itse kuuntele ollenkaan musiikkia tai katso tv-ohjelmia tai sitten tekevät näitä asioita kuulokkeilla ja yrittävät pakottaa muutkin ihmiset muottiinsa koska eivät osaa joustaa tai suvaita erilaisuutta!

      Olisihan se aivan pöyristyttävää ja kohtuutonta saada kodistaan häätö tv-äänien takia! Olen aivan varma että näistä tiukkapipoisista ihmisistä löytyy myös sellasia persoonallisuuksia jotka valehtelee naapurin meluhaitan suuremmaksi kuin mitä se todellisuudessa on ja nauttii jos saa ajettua toisen ihmisen kodittomaksi. Sellaisella ihmisellä on kiero, kylmä persoonallisuus ja peiliin katsomisen paikka.

      • Anonyymi

        Minä en valehtele naapurin aiheuttamasta häiriöstä. Toivonkin, että toisetkin tekisivät niin monta valitusta, että sellaiset saataisiin ulos. Muistaakaa pyytää jotain toistakin tekemään sama valitus. Muuten häiriköt eivät opi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en valehtele naapurin aiheuttamasta häiriöstä. Toivonkin, että toisetkin tekisivät niin monta valitusta, että sellaiset saataisiin ulos. Muistaakaa pyytää jotain toistakin tekemään sama valitus. Muuten häiriköt eivät opi.

        Mä ainakin oon tehnyt ja teen jatkossakin et tuo metelöitsijä joko rauhoittuu ja rupee kunnioittamaan hiljaisuus aikaa tai saa häädön


    • Anonyymi

      Aloitusten teko tänne voi silti onnistua hyvin

    • Anonyymi

      Kokeilepa tätä:
      Normaalina TV-katseluaikana (mieluiten silloin kun tiedät naapurisi kyttäävän) laita hyvät kuulosuojaimet korvillesi ja kun tunnusmusa on hetken soinut, väännä nopeasti nupit kaakkoon HYVIN lyhyeksi hetkeksi, sen jälkeen nopea palautus normaaliin.
      Jos pokkaa pitää, kiekaise ”voi kauheeta!” Ja jos törmäät naapureihisi esim. porraskäytävässä, selitä huolestuneena ”kamalaa kun mun telkkari on alkanut temppuilla...” Todennäköisesti tyyppi ei vastaa mitään koska menettänyt kuulonsa.

    • Anonyymi

      Kiinnitä aloittaja huomiota volyymiin ja aikaan, jolloin katsot telkkaria ja kuuntelet musiikkia, siinä ratkaisu. Ota siis näin naapurisi huomioon.. Jos taas haluat ehdottomasti kovempaa volyymitasoa, kuulokkeet on tosiaan hyvä vaihtoehto. Halvoillakin kuulokkeilla saa helposti paljon paremman kuuntelukokemuksen kuin tv:n kaiuttimista tai stereoiden.

    • Anonyymi

      Oon tehnyt niin monta häiriöilmoitusta naapurista et tuu n oikeasti hulluksi, en oo vainoharhainen vaan joudun lähes joka ilta ja yö kuuntelemaan kolinaa, pauketta, ryskettä, lattiaan hakkaamista, asuu mun yläpuolella, kutsuu välillä kaverinsa metelöimään ja huutopuhumaan yms, yleensä tuohon aamuyö yhteen asti

      En uskalla enää muuttaatää jo kolmas rauhaton asuinympäristö

      Mihin on kadonnut kerrostalo sääntöjen noudattaminen ja naapureiden kunnioittaminen?

      Yöhäiriköinti lisääntynyt huomattavasti sitä mukaan kun työttömyys ja mielenterveys ongelmat lisääntynyt

      Kiva valvoa taas kun kello soimassa klo 6 töihin

      • Anonyymi

        Olen aloittaja ja kun täällä on sanottu että ole hiljaisuusaikaan 22-7 hissunkissun niin minä olen ollutkin, koska nukun silloin, en vedä yöllä edes vessanpönttöä tai käy suihkussa vaikka se on sallittua ja tällä tavalla otan huomioon naapurit! Mutta kun naapuri ihan häiriintyy äänistä joita päivällä mun asunnosta kuuluu.

        Miksi jotkut ihmiset kuvittelee että huonon äänieristyksen takia ei saa elää normaalisti. Kyllä muuten saa.

        Naapuri on osoittautunut mieltään karjahtelemalla, ulvottamalla koiraa vaikka ovat itse kotona, matkimalla mun tapaa aivastaa ja laskee heti vettä kun minäkin lasken. On laulanut tv-sarja tunnusmusiikkia seinän vieressä kun katson sitä ja kerran kun heillä oli ystäviä kylässä niin istuivat parvekkeellaan ja mulla on tapana istua usein tietokoneella ikkunan edessä kun pöytä siinä niin naapurin ystävä moikkasi mulle sieltä heidän parvekkeen puolelta ja sitten tämä jätkä joka asuu tuossa naapurissa sanoi ystävälleen että " anna olla " joten heidän puolellaan on selvästi kiinnitetty huomiota siihen että olen usein kotona ja istun tietokoneella ikkunan edessä, mutta mulla on oikeus istua siinä ja olla kotonani niin paljon kun haluan. Naapuri nauraa myös äänekkäästi hiljaisuusaikana tyyliin hähähähähhähhäää ja huutaa ja kiroilee saatanaa, pelaisiko jotain ja se menee tunteisiin kun ei voita!

        Naapuri on selkeästi kiusannut minua. Vaikka minä tahtoisin vaan rauhassa keskittyä oman elämäni elämiseen ja olen elänytkin mahdollisimman normaalisti, mulla on ehkä muutamia outoja tapoja sillon kun kuuntelen musiikkia tykkään kuunnella paljon samoja biisejä kun ne antaa mulle voimaa ja tykkään ottaa pitkiä suihkuja rentoutuakseni. Moni pitää jopa hyväksyttävänä tuollaista että jos naapurin tavat alkaa ärsyttämään niin saa alkaa kiusaamaan naapuria, mutta tiedättekö mitä kiusaajat on idiootteja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja ja kun täällä on sanottu että ole hiljaisuusaikaan 22-7 hissunkissun niin minä olen ollutkin, koska nukun silloin, en vedä yöllä edes vessanpönttöä tai käy suihkussa vaikka se on sallittua ja tällä tavalla otan huomioon naapurit! Mutta kun naapuri ihan häiriintyy äänistä joita päivällä mun asunnosta kuuluu.

        Miksi jotkut ihmiset kuvittelee että huonon äänieristyksen takia ei saa elää normaalisti. Kyllä muuten saa.

        Naapuri on osoittautunut mieltään karjahtelemalla, ulvottamalla koiraa vaikka ovat itse kotona, matkimalla mun tapaa aivastaa ja laskee heti vettä kun minäkin lasken. On laulanut tv-sarja tunnusmusiikkia seinän vieressä kun katson sitä ja kerran kun heillä oli ystäviä kylässä niin istuivat parvekkeellaan ja mulla on tapana istua usein tietokoneella ikkunan edessä kun pöytä siinä niin naapurin ystävä moikkasi mulle sieltä heidän parvekkeen puolelta ja sitten tämä jätkä joka asuu tuossa naapurissa sanoi ystävälleen että " anna olla " joten heidän puolellaan on selvästi kiinnitetty huomiota siihen että olen usein kotona ja istun tietokoneella ikkunan edessä, mutta mulla on oikeus istua siinä ja olla kotonani niin paljon kun haluan. Naapuri nauraa myös äänekkäästi hiljaisuusaikana tyyliin hähähähähhähhäää ja huutaa ja kiroilee saatanaa, pelaisiko jotain ja se menee tunteisiin kun ei voita!

        Naapuri on selkeästi kiusannut minua. Vaikka minä tahtoisin vaan rauhassa keskittyä oman elämäni elämiseen ja olen elänytkin mahdollisimman normaalisti, mulla on ehkä muutamia outoja tapoja sillon kun kuuntelen musiikkia tykkään kuunnella paljon samoja biisejä kun ne antaa mulle voimaa ja tykkään ottaa pitkiä suihkuja rentoutuakseni. Moni pitää jopa hyväksyttävänä tuollaista että jos naapurin tavat alkaa ärsyttämään niin saa alkaa kiusaamaan naapuria, mutta tiedättekö mitä kiusaajat on idiootteja!

        Sitten joku voisi alkaa väittämään että kiusaan itse naapuria kun kuuntelen kerran kahdessa viikossa musiikkia, joka päivä katson muutaman TV-ohjelman ja nämä kuuluu naapurin puolelle huonon äänieristyksen takia ja kun en ala kuuloani pilaamaan kuulokkeilla kun ne aiheuttaa mulle tinnitusta ihan sama oli volyymi mikä tahansa ja kiusaan myös kuulemma naapuria kun otan pitkiä suihkuja vaikka maksan veteni itse!

        Niin nyt on kuulkaa semmonen homma, että minä en ajattele ollenkaan naapuria kun teen näitä asioita eli keskityn vain oman elämän elämiseen joten en kiusaa naapuria ja elän myös sääntöjen mukaan.

        Minua ei kiinnosta mikä naapurista kuulostaa veemäiseltä, kun asutaan kerrostalossa niin on pakko oppia siihen että naapureista kuuluu myös ääniä ja turhaan siitä alkaa mieltä osoittamaan. Jos alkaa normaaleista elämänäänistä osoittamaan mieltään joihin kuuluu myös nykyaikana TV ja musiikki, oi kyllä, niin vika on omassa nupissa kun ei kykene sopeutumaan. Enää ei eletä sitä aika kautta että istutaan pimeässä pirtissä kynttilänvalossa kun ei ollut vielä kattolamppuja ja TV:tä olemassa.

        Kiusaaminen ei sen sijaan ole ikinä sallittua ja kyllä sen vaistoaa jos naapuri tahalleen piruilee. Kun alkaa miettimään miten kiusaisin naapuria niin ei keskity enää pelkästään oman elämän elämiseen, vaan miettii oikeasti miten voisi ärsyttää toista. Jos hyväksyt naapurin kiusaamisen kun naapurin äänet ärsyttää, niin mieti kasvattaisitko samalla tavalla lasta, sanotko lapselle että saat kiusata toista ihmistä jos sinua ärsyttää hänessä jokin?

        Mieti menikö kaikki oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten joku voisi alkaa väittämään että kiusaan itse naapuria kun kuuntelen kerran kahdessa viikossa musiikkia, joka päivä katson muutaman TV-ohjelman ja nämä kuuluu naapurin puolelle huonon äänieristyksen takia ja kun en ala kuuloani pilaamaan kuulokkeilla kun ne aiheuttaa mulle tinnitusta ihan sama oli volyymi mikä tahansa ja kiusaan myös kuulemma naapuria kun otan pitkiä suihkuja vaikka maksan veteni itse!

        Niin nyt on kuulkaa semmonen homma, että minä en ajattele ollenkaan naapuria kun teen näitä asioita eli keskityn vain oman elämän elämiseen joten en kiusaa naapuria ja elän myös sääntöjen mukaan.

        Minua ei kiinnosta mikä naapurista kuulostaa veemäiseltä, kun asutaan kerrostalossa niin on pakko oppia siihen että naapureista kuuluu myös ääniä ja turhaan siitä alkaa mieltä osoittamaan. Jos alkaa normaaleista elämänäänistä osoittamaan mieltään joihin kuuluu myös nykyaikana TV ja musiikki, oi kyllä, niin vika on omassa nupissa kun ei kykene sopeutumaan. Enää ei eletä sitä aika kautta että istutaan pimeässä pirtissä kynttilänvalossa kun ei ollut vielä kattolamppuja ja TV:tä olemassa.

        Kiusaaminen ei sen sijaan ole ikinä sallittua ja kyllä sen vaistoaa jos naapuri tahalleen piruilee. Kun alkaa miettimään miten kiusaisin naapuria niin ei keskity enää pelkästään oman elämän elämiseen, vaan miettii oikeasti miten voisi ärsyttää toista. Jos hyväksyt naapurin kiusaamisen kun naapurin äänet ärsyttää, niin mieti kasvattaisitko samalla tavalla lasta, sanotko lapselle että saat kiusata toista ihmistä jos sinua ärsyttää hänessä jokin?

        Mieti menikö kaikki oikein.

        Ei viidddu mitä lässytystä. Kokeile, mihin se sun ns 'normaalin elämisen äänesi' johtaa. Jos häiriötä kokeva naapurisi tietää, mitä tehdä, niin voit valmistautua siihen, että yks kaunis päivä olet epäiltynä kotirauhan häirinnästä ja asia puidaan oikeudessa. Oikeus sitten viime kädessä katsoo, oliko ne äänet sittenkään 'normaaleja elämisen ääniä'. Tässäkin kerrostalossa 95% asukkaista ymmärtää, kuinka elää ja antaa muiden elää, eli ottavat muutkin kuin oman itsekkään napansa huomioon. Joukkoon mahtuu pari perhettä, jotka häiriköivät, eli pari mätää omenaa pilaa koko talon rauhan ja harmonian. Toinen häirikkö, lihava muija, asuu meidän yläpuolella, ja koko sen ajan, kun on tässä talossa asunut, on häirinnyt meitä muita. Ollaan eläkeläis naapureiden kanssa päätetty, että homma ei voi näin jatkua, vaan ko. melutoosa joko oppii elämään yhteisöasumisen sääntöjen mukaan, tai joutuu pois kodistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei viidddu mitä lässytystä. Kokeile, mihin se sun ns 'normaalin elämisen äänesi' johtaa. Jos häiriötä kokeva naapurisi tietää, mitä tehdä, niin voit valmistautua siihen, että yks kaunis päivä olet epäiltynä kotirauhan häirinnästä ja asia puidaan oikeudessa. Oikeus sitten viime kädessä katsoo, oliko ne äänet sittenkään 'normaaleja elämisen ääniä'. Tässäkin kerrostalossa 95% asukkaista ymmärtää, kuinka elää ja antaa muiden elää, eli ottavat muutkin kuin oman itsekkään napansa huomioon. Joukkoon mahtuu pari perhettä, jotka häiriköivät, eli pari mätää omenaa pilaa koko talon rauhan ja harmonian. Toinen häirikkö, lihava muija, asuu meidän yläpuolella, ja koko sen ajan, kun on tässä talossa asunut, on häirinnyt meitä muita. Ollaan eläkeläis naapureiden kanssa päätetty, että homma ei voi näin jatkua, vaan ko. melutoosa joko oppii elämään yhteisöasumisen sääntöjen mukaan, tai joutuu pois kodistaan.

        Voidaan lähteä käräjöimään, jos haluat pikkujuttujen takia lähteä helvetinmoiseen prosessiin.


    • Anonyymi

      Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat panettelua ja pahan puhumista siksi, että saisivat ihmisen ulos kodistaan. Kun pikkuisen päässä heittää, menee joukon jatkoksi eikä ajattele tulevaa.

    • Anonyymi

      Aloittajalle: Kerros- ja rivitaloasunnoissa pitää ottaa naapurit huomioon, ja olla häiritsemättä muita. Omakotitalossa, syrjäisellä paikalla, ei tarvitse. Yksinkertaista, eikö totta? Mutta sinunlaisillesi liian monimutkaista?

      • Anonyymi

        Ihminen voi mielivaltaisesti päättää mikä on häiritsevää ja alkaa näin kiusaamaan muita. Ei ole reilua ajatella että ne ihmiset jotka kokee itsensä häirityksi ovat aina oikeassa. Häiriön aiheuttamista ei ole se jos kuuntelee normaalin puheenvoimakkuudella tv:tä tai musiikkia ja se kuuluu huonon äänieristyksen takia naapuriin, ihminen ei voi lopettaa normaalia elämistä huonon äänieristyksen takia.

        Toistan vielä jotta uppoaa sinulle ja hengenheimolaisillesi kaaliin:
        - Kyse ei ole bileistä.
        - Musiikkia tai tv:tä ei huudateta vaan kuunnellaan normaalin puheen voimakkuudella ja huonon äänieristyksen takia normaali puhekkin kuuluu epämääräisenä muminana naapuriin.
        - Musiikin kuuntelu ja tv katselu ei tapahdu hiljaisuusaikaan klo 22-07.


    • Anonyymi

      Monet kuvittelee nykyisin et voi elää/elämöidä yöikaan samalla tavalla kuin päivällä, kuitataan vaan sanomalla et jo ei kestä ääniä niin muuttaa maalle tai saa elää yöllä "normaalisti"

      Tämä on niille jotka luulee että voi metelöidä yöllä:
      -hiljaisuus aika on klo 22.00-07.00, joissain taloyhtiöissä 23.00-07.00 tai 22.00-06.00

      - tuona aikana ei saa: imuroida, tampata mattoja, kolistella, tömistä, tiskata äänekkäästi, huuto puhua, kutsua kavereita yöllä metelöimään

      - bilettää ei saa, jos pitää bileet on siitä hyvä ilmoittaa naapureille vuorokautta ensin

      - jos omistat esim koiran, älä jätä sitä räkyttämään koko yötä yksinään napureiden mielenrauhan ja yörauhan takaisin

      - jos kuuntelet musiikkia, pidä volyymi kohtuudella tai kuuntele kuulokkeilla, sama koskee television katsomista

      Eli lyhyesti sanottuna myös hiljaisuus aikaan: älä kolistelee, älä tömistele, älä ryskää, älä siirtele huonekaluja, älä jätä eläimiä yksin huutamaan/ulvomaan, älä kutsu kavereita riehumaan, älä biletä, varsinkin keskellä viikkoa

      Monet meistä työssäkäyvistä joutuu heräämään aikaisin töihin, ja yö on sellaista aikaa monille jotka haluaa nukkua, ei elämöidä miten sattuu

      Jos kärsit mielenterveys ongelmista hae apua ajoissa ennekuin pimahdat täysin, jos kärsit alkoholi tai huume riippuvuudesta hae apua ennekuin käyt naapuriin kiinni joka tulee sanoman yö metelöinnistä

    • Anonyymi

      Mä oon muusikko ja soita trumpettia ja pitäs harjotella 3 krt vko, saatanan naapurit valitti kun vedän tunnin soitot kerrallaan. vttu ennen jklo 22.

      • Anonyymi

        Olet häirikkö. Voisit hieman miettiä, että kuinka pitkälle nuotinvierestä torveilu kuuluu betonibunkkereissa... Ihan aiheesta naapurit valittaneet.


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia valitusvirsiä tänne kirjoitetaankin. Normaali järjellä varustetut ihmiset kyllä pärjäävät ja sopeutuvat kerrostalo asumiseen.

    • Anonyymi

      Mun naapuri on laiha ja ruma, eikä sillä ole edes tyttöystävää. Ja taas se on ostanut uuden kalliin puhelimen ja kalliit aurinkolasit. Tennareitakin varmaan kolmet kevään aikana. Millä se edes perustelee olemassaolonsa.

    • Anonyymi

      Aloittajalla sama ongelma kuin minulla, seinä paperia! Silloin kuuluu aivan kaikki läpi. Vakava rakennusvirhe. Normaalivolyymit ei saisi kuulua läpi. Pahin on nykyisen naapurin koliseva yöpöytä... Tilasin Saksasta desibeliverhot ja laitan ne seinälle. Toivottavasti auttaa...

      • Anonyymi

        "Aloittajalla sama ongelma kuin minulla, seinä paperia! "

        Ei, teillä molemmilla on vain huono kuulo ja aiheutatte sen vuoksi häiriötä. Alkuperäisen aloittajankin ongelmat ratkesivat kun hän hankki kuulokojeen.

        Olen elämäni aikana asunut noin 20 kerrostalossa ja yhdessä kuului naapurin kuorsaus läpi seinän, mutta ei mikään muu. Eli telkkaria voi katsoa ja musiikkiakin kuunnella "puheäänen voimakuudella", mutta pitää olla normaalilla kuulolla varustettu!!!!!


    • Anonyymi

      Ja vielä lisäyksenä, että ei mitään kuulokejuttuja vaan eristyslevyt seiniin. Pakollisina mieluiten. Toki riippuu kuinka kalliiksi tulee ja mitkä asunnoista huonoimpia äänten kulkeutumisen osalta. Joskus halvempi teettää ja maksaa itse kuin maksaa rahoitusvastikkeessa...

    • Anonyymi

      Elätkö myrkyllisessä suhteessa. Ei se mitään, koita lähteä siitä pois. Noi helppoa luulisi olevan.
      Entä jos asut myrkyllisessä kodissa, outojen osakkaiden ja muiden huijattujen kanssa...Ja sinun pitäisi myydä asunto eteenpäin, ja moraalisesti tehdä, törkeä huijaus!!

    • Anonyymi

      Asun rivarissa ja vähän samanlaista kokemusta kuin aloittelijalle lisäten että puhutaan paskaa pihalla äänekkäästi kuinka heille kuuluu portaissa kävely WC käynnit katotaan telkkaria eivät tykkää siitäkään akka näyttää lapsellisuuttaa räiskimällä tavaroita lapset puhuu huoneessaan yö aikaan vittu mikä pelle äijä koko yön lässyttävät paskaa sen takia kun WC käynti ja portaissa kerran yössä kävely,eivät osaa nukkua ja niin kierroksilla kaikki ovat normaali asumisesta kuuluvia ääniä olemme perhe joka muutti tuohon asuntoon.

    • Anonyymi

      Asun rivarissa olemme perhe koko ajan kitinää naapurilla ja vihamielisyyttä kun ei saa yöllä käydä vessassa tai kävellä portaita kerran yössä heidän ääni kuuluu yöllä koko ajan vihaisena puhumisena koska eivät saa nukuttua jos käy vessassa.

    • Anonyymi

      Mitä tuohon nyt sanoisi? Itse käytän aina nappikuulokkeita koska sattumoisin kärsin kuulonalenemasta ja jos katsoisin tv: tä tai kuuntelisin musiikkia kännykästäni YouTubesta aiheuttaisin todennäköisesti naapureissani ärtymistä. Ei ole mikään ongelma. Ei vaadi yhtään mitään ja muut saavat elää rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe