Koulunkäynti ei kiinnosta

Anonyymi

Oon tällä hetkellä amiksessa media-alalla jolle halusin mutta koulunkäynti ei vaan yksinkertasesti kiinnosta. Tai siis tehtävät joita annetaan kuulostaa kivoilta ja mielenkiintosilta mutta mulla ei oo minkäänlaista intoa tehä niitä. Oon viime aikoina lintsannut tosi paljon; melkein joka päivä muutaman tunnin tai koko päivän kun ahdistaa ja vituttaa olla siellä ja haluan sieltä joka hetki kotiin.
Muutenkin musta tuntuu kokoajan siltä että ne työt joita teen on surkeita ja rumia ja että en tuu koskaan työllistymään tai saamaan edes työharjottelupaikkaa koska oon niin huono ja tälläinen ajattelu laskee koulu motivaatiota entisestään...
En tiedä mitä teen. Mua ihan oikeesti itkettää ajatus siitä että nyt syysloman jälkeen pitää palata takas kouluun. Mua ahdistaa siellä ku ympärillä on niin paljo ihmisii tuomitsemassa mua ja mun töitä (tai siltä se ainaki tuntuu). Ja syy miks en vaihda alaa on se että nekään ei kiinnostanut mua. Tiesin jo että jos mun koulu motivaatio tämän kanssa kusahtaa niin oon todella pulassa ja kappas keppanaa: tässä sitä ollaan.
Tunnen olevani niin umpikujassa tän asian kanssa eikä mulla oikee oo ketään kelle puhua kun en omista oikeen kavereitakaan...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, en tiedä yritätkö kysyä neuvoja tähän tilanteeseen vai puratko vaan sinun surua tänne. Mutta jos pyydät apua, niin voin ehkä jotenkin auttaa. Sinun kannattaisi puhua vanhemmillesi asiasta, niin voisitte katsoa heidän kanssa alaa joka oikeasti sinua kiinnostaa. En itse näe mitään järkeä tuossa, että lintsaat tota sun nykyistä alaa, sillä työthän ovat todella iso osa elämääsi isona. Se on vain yksinkertaisesti vaihdettava alaa joka kiinnostaa sinua, ei ole mitään järkeä käydä alaa mikä ei kiinnosta paskan vertaakaan. Kannattaa miettiä että haluatko asua isona kunnollisessa talossa vai ojassa. Jos haluat asua talossa, niin vaihda semmoiseen alaan josta oikeesti tykkäät. Sitten kun olet tämän uuden alan suorittanut hyvin, niin isona on suuret chanssit hyvään työhön. Mutta ei kuin vain pärjäämisiä sinulle.

      • Anonyymi

        "haluatko asua talossa vai ojassa" juttu onki tässä se mun ongelma ku kyllä mä sen tiedostan että en voi saada töitä jos en opiskele ja jos en saa töitä nii en mä voi elättää itteeni. Siitä huolimatta en saa itteeni kiinnostumaan koulunkäynnistä ja opiskelusta eikä mua kiinnosta muutkaan alat ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "haluatko asua talossa vai ojassa" juttu onki tässä se mun ongelma ku kyllä mä sen tiedostan että en voi saada töitä jos en opiskele ja jos en saa töitä nii en mä voi elättää itteeni. Siitä huolimatta en saa itteeni kiinnostumaan koulunkäynnistä ja opiskelusta eikä mua kiinnosta muutkaan alat ollenkaan.

        No se on kuitenkin sun oma päätös. Että en minä sun tilanteeseen voi vaikuttaa, tossa oli minun ohjeet tuolla ylhäällä. Eli en voi mitään muuta asialle. Mutta koitahan saada jotain aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on kuitenkin sun oma päätös. Että en minä sun tilanteeseen voi vaikuttaa, tossa oli minun ohjeet tuolla ylhäällä. Eli en voi mitään muuta asialle. Mutta koitahan saada jotain aikaiseksi.

        Olipa mulla sekavainen viesti😏


    • Anonyymi

      Nauti syyslomasta!!

    • Anonyymi

      Onhan surkeeta ulisemista. Nykyisestä ammattikoulusta on tehty niin naurettavan helppo, että sen pääsee läpi oikeastaan tekemättä mitään. Ite oon käynyt ammattikoulun aikana jolloin melkein joka päivä oli 8-16 koulua.
      Eikä tuolla koulutuksella valitettavasti saa töitäkään, koska työpaikkoja on tarjolla tuolle alalle todella vähän. Ne vähäiset paikat menevät sellaisille, jotka oikeasti osaavat jotain.

    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi: Loistavaa, sinussa on kaikki luuserin ainekset kasassa!!

      Käy ensin yksi ammatti loppuun. Sen jälkeen voit ruveta kiukuttelemaan. Jos sinulla ei ole ammattaia eikä opiskelupaikkaa, et saa edes peruspäivärahaa työttömyyden aikana. Putoat täysin yhteiskunnan tukien ulkopuolelle.

      Enkä usko että vanhempasikaan haluavat elättää luuseria vain siksi että "ei kiinnosta". Tiesitkö, vanhemmilla on oikeus potkaista 18 vuotta täyttäneet lapset kodistaan. Eli, panosta vähän tai vanhempasi voivat sanoa:"anna avaimet ja lähde täältä". Laki oikeuttaa sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe