Mistä johtuukin se että Corollan (-04) keula voikin olla niin kevyen tuntuinen ? Pito irtoaa hyvinkin helposti vaikka renkaat on ok. Toisaalta, auto on helposti hallittava ja tasapainoisen tuntuinen. Kummallinen yhtälö ? Aikaisempi suurempi euroautoni söi renkaita paljon tasaisemmin kuin Corolla. Tojolle tuntuu kumi maistuvan...Jo normaalilla ajollakin.
Kevyt keula Corollassa
14
1934
Vastaukset
- Ratti
Nähtävästi metsässä, monessa näissä jo uutena liikkeestä tullessa, taitaa olla ominaisuus?=)
Kannattaa tarkistuttaa.- Nimetön
mitä tuosta 4-pyöräsuuntauksesta nykypäivänä otetaan? 50e?
- joe
Kyllä ihan tasaisesti...
- Ratti
Oliskohan camper- tai casterkulmissa häikkää, Tarkistuta ihmeessä, säästät rengaskuluissa. Ehdottomasti myös taka-akselin kulmat, nelipyöräsuuntaukseen.
- ???
Ainakin silloin maistuu eturenkaat, varsinkin kitka yms. pehmeät seokset.
- joe
Ehkä 50-200 km vuodessa. Ei aina sitäkään. En epäile kulmavirheitä ym. juttuja. Ehkä Corollan alustageometria on sellainen että jopa kesällä kumi vinkaisee. Tai sitten se on se ääretön teho joka aiheuttaa nämä oireet...
- Corolla-Man
Mutta kyllä se Corollan keula kieltämättä aika kevyt on, sen huomaa varsinkin talvella liikkeellelähdöissä.
- painojakautuma
muista poikkeava, tuskimpa Corollan keula se kevyempi on kun muissakaan olisko vääntävä ja suht tehokas kone syypää sutimiseen.
Uuden mallin Corollaa on eri yhteyksissä sanottu hieman herkäksi sutimaan.Tietenkin kannattaa tarkistuttaa pyörän asentokulmat,mutta pyöräntuennastahan kaikki on kiinni.Nimensä mukaisesti pyöräntuenta "tukee" rengasta maata vasten.Miten se on suunniteltu ja hoidettu vetorasituksen tullessa pyörälle,niin siitä on kiinni miten herkästi pyörä sutii,tai ei sudi.Sama myös jarrutuksessa.On väärin luulla,että jarrutuksessa on kaikki vain jarruissa.Paljon on pyöräntuennasta kiinni,miten jarruvoimat menee pyörän kautta maahan.Eli painopisteen siirtyessä eteenpäin,miten pyöräntuenta hoitaa oman osuutensa.Nythän eri yhteyksissä esim.uutta Corolla Versoa on kehuttu hyvin pysähtyväksi autoksi.Ei sen takia,että siinä olisi yksin omaan tehokkaat jarrut,vaan myös hyvin suunniteltu pyöräntuenta.
Luonnollisestihan talvella on aina liukasta ja nastarengas ei ole omimmillaan sellaisella huurteisella asfaltilla.Nasta kun ei tuollaisessa tilanteessa pääse uppoamaan mihinkään,eikä näin muodoin pidä.Pikemminkin on niin,että nasta on "laakerina" tuollaisessa tilanteessa.Sen huomaa hyvin esim.liikennevaloista lähdettäessä.Viereisellä kaistalla kuuluu nastojen kihinää,mut auto ei meinaa liikkua mihinkään,mut kitkarenkaalla lähdetään herraskaisesti ilman sudittelua.Noh,rengasasia meni vähän ohi aiheen,mut tulipahan toikin mieleen.- johnny6666
make.roadrunner kirjoitti:
Uuden mallin Corollaa on eri yhteyksissä sanottu hieman herkäksi sutimaan.Tietenkin kannattaa tarkistuttaa pyörän asentokulmat,mutta pyöräntuennastahan kaikki on kiinni.Nimensä mukaisesti pyöräntuenta "tukee" rengasta maata vasten.Miten se on suunniteltu ja hoidettu vetorasituksen tullessa pyörälle,niin siitä on kiinni miten herkästi pyörä sutii,tai ei sudi.Sama myös jarrutuksessa.On väärin luulla,että jarrutuksessa on kaikki vain jarruissa.Paljon on pyöräntuennasta kiinni,miten jarruvoimat menee pyörän kautta maahan.Eli painopisteen siirtyessä eteenpäin,miten pyöräntuenta hoitaa oman osuutensa.Nythän eri yhteyksissä esim.uutta Corolla Versoa on kehuttu hyvin pysähtyväksi autoksi.Ei sen takia,että siinä olisi yksin omaan tehokkaat jarrut,vaan myös hyvin suunniteltu pyöräntuenta.
Luonnollisestihan talvella on aina liukasta ja nastarengas ei ole omimmillaan sellaisella huurteisella asfaltilla.Nasta kun ei tuollaisessa tilanteessa pääse uppoamaan mihinkään,eikä näin muodoin pidä.Pikemminkin on niin,että nasta on "laakerina" tuollaisessa tilanteessa.Sen huomaa hyvin esim.liikennevaloista lähdettäessä.Viereisellä kaistalla kuuluu nastojen kihinää,mut auto ei meinaa liikkua mihinkään,mut kitkarenkaalla lähdetään herraskaisesti ilman sudittelua.Noh,rengasasia meni vähän ohi aiheen,mut tulipahan toikin mieleen.Joissakin testeissä Corollassa on olleet kitkat alla ja näissä tapauksissa ei pito-ominaisuuksia ole moitittu, voi olla että nastarenkaat eivät jostain syystä "toimi" Corollassa.
- jorma corolla
painojakautuma kirjoitti:
muista poikkeava, tuskimpa Corollan keula se kevyempi on kun muissakaan olisko vääntävä ja suht tehokas kone syypää sutimiseen.
moottoriteitä Corollalla kolunneena voin vakuuttaa että tehokas ja vääntävä kone ei todellakaan voi olla sutimisen syy.
Corollan kone välitykset on tosi surkea yhdistelmä esim. Kassel - Wurzberg välille. Ko. välillä ylitetään pieni harjanne, josta löytyy muutaman kilometrin mittaisia 4 - 6 % nousuja. Käyppä kokeilemassa sitä vääntöäsi ko. nousuihin. Mäen alla kun on 160 lasissa ja koko mäen ajan lämä tiskissä, niin tiukkaa tekee että 120 olisi jäljellä mäen päällä. Voit vapaasti kokeilla nelosella tai vitosella. Voin taata että huonosti vääntää molemmilla. Parasta olla valppaana ja valmiina tarjoamaan tietä niille oikeasti vääntäville.
Ymmärrätkö yskän. Rekat ja matkailuautot kepittää, mutta muita on parasta varautua väistämään.
Alamäessä voit saada 190 lasiin, mutta muista että jokaista alamäkeä seuraa YLÄMÄKI.
Elämä on lyhyt ja köyhän on opittava nauttimaan kaikista pienistä iloista. - heikki
jorma corolla kirjoitti:
moottoriteitä Corollalla kolunneena voin vakuuttaa että tehokas ja vääntävä kone ei todellakaan voi olla sutimisen syy.
Corollan kone välitykset on tosi surkea yhdistelmä esim. Kassel - Wurzberg välille. Ko. välillä ylitetään pieni harjanne, josta löytyy muutaman kilometrin mittaisia 4 - 6 % nousuja. Käyppä kokeilemassa sitä vääntöäsi ko. nousuihin. Mäen alla kun on 160 lasissa ja koko mäen ajan lämä tiskissä, niin tiukkaa tekee että 120 olisi jäljellä mäen päällä. Voit vapaasti kokeilla nelosella tai vitosella. Voin taata että huonosti vääntää molemmilla. Parasta olla valppaana ja valmiina tarjoamaan tietä niille oikeasti vääntäville.
Ymmärrätkö yskän. Rekat ja matkailuautot kepittää, mutta muita on parasta varautua väistämään.
Alamäessä voit saada 190 lasiin, mutta muista että jokaista alamäkeä seuraa YLÄMÄKI.
Elämä on lyhyt ja köyhän on opittava nauttimaan kaikista pienistä iloista.oot kyllä ihan oikeassa siinä, että noilla baanoilla tuo kone ei ole omimmillaan. Eikä kyllä muutkaan samanluokan koneet.
Omassa luokassa (1,6-litraiset alemman keskiluokan biilit) tuo on kuitenkin suorituskykyisin. Kaikissa testeissä moottoria on kehuttu, etenkin sen toimintaa käytännön ajotilanteissa ja se pesee myös hieman tehokkaammat kilpailijat, kuten vw:n 1,6 fsi:n (jossa 6-vaihde naurettava varuste, siis vääntö ei riitä) sekä fordin 1,6 -koneen. Noissa molemmissahan on 115hv ja Corollassa 110hv. Suomalaisissa nopeuksissa tuo moottori on täysin riittävä niin tehoiltaan, kun väännöltäänkin.
Haluaisin myös mainita oman mielipiteeni tuosta köyhyydestä. Mielestäni köyhyydellä ja sillä että ihminen ostaa "parinkymmenentonnin" auton, ei ole mitään tekemistä keskenään. Itsekin ostin käteisellä ja on muutkin lainat makseltu:) Todellinen köyhyys on jotain aivan muuta ja toisaalta köyhät ihmiset varmasti osaa ottaa kiinni niistä elämän tärkeimmistä asioista johon mammona ei kuulu.. meni vähän syvälliseks taas,heh heikki kirjoitti:
oot kyllä ihan oikeassa siinä, että noilla baanoilla tuo kone ei ole omimmillaan. Eikä kyllä muutkaan samanluokan koneet.
Omassa luokassa (1,6-litraiset alemman keskiluokan biilit) tuo on kuitenkin suorituskykyisin. Kaikissa testeissä moottoria on kehuttu, etenkin sen toimintaa käytännön ajotilanteissa ja se pesee myös hieman tehokkaammat kilpailijat, kuten vw:n 1,6 fsi:n (jossa 6-vaihde naurettava varuste, siis vääntö ei riitä) sekä fordin 1,6 -koneen. Noissa molemmissahan on 115hv ja Corollassa 110hv. Suomalaisissa nopeuksissa tuo moottori on täysin riittävä niin tehoiltaan, kun väännöltäänkin.
Haluaisin myös mainita oman mielipiteeni tuosta köyhyydestä. Mielestäni köyhyydellä ja sillä että ihminen ostaa "parinkymmenentonnin" auton, ei ole mitään tekemistä keskenään. Itsekin ostin käteisellä ja on muutkin lainat makseltu:) Todellinen köyhyys on jotain aivan muuta ja toisaalta köyhät ihmiset varmasti osaa ottaa kiinni niistä elämän tärkeimmistä asioista johon mammona ei kuulu.. meni vähän syvälliseks taas,hehEn yleensä ole vaivaantunut ottamaan kantaa eipäs-juupas keskusteluun,mut tehtäänpä poikkeus nyt.Heikille voisi antaa puheenvuorostaan pisteen!Hyvä ja terve asenne,jota soisi kyllä useammallekkin,kuin yhdelle ihmiselle.
- elämänarvot
make.roadrunner kirjoitti:
En yleensä ole vaivaantunut ottamaan kantaa eipäs-juupas keskusteluun,mut tehtäänpä poikkeus nyt.Heikille voisi antaa puheenvuorostaan pisteen!Hyvä ja terve asenne,jota soisi kyllä useammallekkin,kuin yhdelle ihmiselle.
että heikille pisteet noin yleisestä asiasta vai siitä että puolusti corollaa,muuten focuksen kone on tasan yhtä hyvä kuin corollan,uskoisin sen pitävän myös nopeuden paremmin ylämäissä vaikka 0-100km/h testien mukaan corolla pesee sen 0,3 sek!(uskomukseni perustuu siihen nopeuden ylläpitoon omista laittomista kokeilusta ja siitä että ehkä focus on enemmän suuniteltu juuri tohon ominaisuuteen-tosin hyvä kone on myös tojossa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624284Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523426Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903054Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2892038Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361703Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201601- 911543
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406