Seksissä avustaminen...

Anonyymi

Katsoin ajatuksia herättävän minidokkarin "tarvitsemme apua seksissä" joka löytyy juutuubista.
Dokkarissa on naimisissa oleva pariskunta joka tarvitsee avustajan apua seksiasentoon pääsemisessä ja osin itse aktissakin.
Lähinnä yllätti miten paljon yök yök, väärin, öö, oksettavaa tms.tyylisiä kommentteja pätkä oli saanut.

Toinen silmiinpistävä ikävä asia oli kommenteissa se että, ihmiset eivät ymmärrä hoitajan ja avustajan eroa.

Käytän itse henkilökohtaista apua (en seksuaalisuuden toteuttamisessa) ja pidän loukkaavana jos avustajaani viitataan hoitajana.
Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa, kuten henkkareiden työnantajat tietävät.
Avustajaa käytettäessä päätäntävalta ja vastuu on avustettavalla.
Hoitajan ollessa kyseessä päätösvalta ja vastuu on hoitajalla.
Myös työtehtävät ovat hyvin erilaisia ja työn luonne.

Eräs kommentoija kertoi miettineensä miten "Pyörätuolipotilaat"(siis käytti tuota sanaa) harrastavat seksiä ja kertoi saaneensa dokkarista vastauksen pohdintaansa, ööö.
Sanoisin että 80 % seksiä harrastavista liikuntaesteisistä eivät tarpitse avustajan apua seksissä, ohjelman parit ovat aika pieni vähemmistön vähemmistö.
Pariskunnissa yleensä vammat ovat erilaiset ja pari kykenee pääosin harrastamaan omannäköistä intiimielämää ilman tai erittäin pienellä avustajan antamalla avulla.

Itse jos olisin avustajan kengissä, auttaisin naimisissa olevaa heteroparia seksielämän mahdollistamisessa, esim asentoon auttaen (tietenkään en osallistuisi itse eikä sellaista edes pyydettäisi).
Mitä ajatuksia dokkari teissä herättää?
Se kannattaa katsoa.

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä olen itse liikuntavammainenmies. Suurin ongelma on se, että ei ole sitä toista ihmistä. On kyllä ollut joskus ns. hyviä tyyppejä jotka puhuu kyllä, mutta vähän niitä jotka sitten .... viimeisestä kerrasta yli 20v. sekin seksikerta oli aivan absurdi. Avoliitossa ollut toisenlaisesta sairaudesta kärsivä nainen kutsuu kylään ja sanoo ettei mitään.... mutta oma-aloitteellisesti halauksen aikana ehdottaa, ja kaiken jälekeen juttu menee pieleen. Oltiin kavereita muutaman kuukauden ajan.
      Nyt tässä ajassa on yksi nainen joka juttelee joskus seksistä ja toinen joka on vähän ihqu, mutta ei muuta.

      Mutta mikä minun mielestäni meni pieleen oli koko ohjelma! Miksi elämässä menestynyt seniori seksinsä kansssa piti tuoda tuohon samaan ohjelmaan. Ja tuon vammaisparin juttu oli vain eräs ryhmä! vammaisiakin on montaa erillaista lajia jne.

      Vammaisia vähätellään aina! sitä tehdään jo lapsuuden kodissa omien sisarusten ja vanhempienkin osalta!

      • Anonyymi

        Eihän siinä mitään senioria ollut. En minä ainakaan nähnyt.Ollaan varmaan katsottu eri pätkä.
        Pariskunta oli ja kyseessähän oli seksissä avustaminen, ei seksin saanti.
        Minusta saaminen tai saamattomuus on jokaisen omia asioita eikä kuulu tähän.
        On myös paljon fyysisesti terveitä joilla ei onnistu kumppanin tai puolison löytyminen.
        Itse en halua että korostetaan tuota ettei seksiä saa, moni saa jos haluaa,vammainenkin.

        Ehkä sinun ei kannata niin hamuta sitä seksiä, yritä löytää puoliso ensin.


    • Anonyymi

      Ensimmäisen vastauksen kirjoittanut vastaa!

      Kyllä me katsotiin sitten eri ohjelmaa! Ohjelmassa oli ensimmäisenä haastateltvavana Pirkko Arstila joka keskusteli nimenomaan ikäihmisen seksuaalisuudesta.

      joo! Se toinen oli kyllä seksissä avustaminen. Mutta meitä vammaisia on myös jotka ei tarvi sitä apua vaan nimenomaan se kumppanin löytyminen on ongelma. Itsellä ollut tosiaan se ongelma. Olen kyllä tavanut myös ns. terveen joka jopa olisi ollut valmis vakavaan suhteeseen, mutta sen ajan hetki oli se mitä oli. Kavereiksi itseään kutsuvia on liikaa sillä se on liian helppoa!

      En oikeasti ole etsimässä mitään. Olen ollut yksin vuosikymmeniä ja tulen olemaan varmaa loputkin kympit.

      Enkä oikeesti ymmärrä koko tuota perjantai ohjelmaa, vaikka sitä aina hehkutetaan niin paljon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe