Eräs tuttu sanoi tilaavansa Renault Zoen koska takaveto pelottaa

Anonyymi

Eli henkilö kuuli, että VW sähköauto on takavetoinen. No, koska kokemattomalla henkilöllä ei ole metriäkään ikinä ajokokemusta takavedolla niin halusiki tilata etuvetoisen Zoen.

Onnea vaan kädettömälle ja kokemattomalle ranskalaisten kanssa. Leluautototeutus.

https://www.youtube.com/watch?v=NbsvCuBY-Xk

19

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Takavetoset on kesäautoja. Mutta jos haluaa tappaa itsensä niin takaveto ja talvikeli sekä raskas kaasujalka.

      Kyllähän sähköauton pitää aina olla neliveto kuten Teslat, sillä sähköllä sellainen on helppo ja halpa toteuttaa. VW haluaa tässäkin vedättää, lupasi halpoja sähköautoja, onhan ne halvempia jos laittaa puolet vähemmän moottoreita kuin kilpailijat.

      Osta vain neliveto jos sähköautoon päädyt.

      • Anonyymi

        Tätä typerää jankutusta taas takavedosta ilman mitään perusteluja. ID.3:ssa on 50/50 painonjakautuma ja siitä tulee myös nelivetoversiot.
        Kaikenkaikkiaan speksien perusteella kyseessä on eriottäin hyvä auto ajettavuudeltaan myös talvella. Siinä suhteessa nämä provoilut ovat täysin hukkaanheitettyjä. Ajettavuudesta ID.3 saa aina huippuarvosanat. Sen verran vakuuttavaa on VW:n tekeminen tällä saralla että siihen voi luottaa. Varsinkin tässä tapauksessa kun VW:n insinöörit voivat sijoittaa painopisteen keskelle autoa ja matalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä typerää jankutusta taas takavedosta ilman mitään perusteluja. ID.3:ssa on 50/50 painonjakautuma ja siitä tulee myös nelivetoversiot.
        Kaikenkaikkiaan speksien perusteella kyseessä on eriottäin hyvä auto ajettavuudeltaan myös talvella. Siinä suhteessa nämä provoilut ovat täysin hukkaanheitettyjä. Ajettavuudesta ID.3 saa aina huippuarvosanat. Sen verran vakuuttavaa on VW:n tekeminen tällä saralla että siihen voi luottaa. Varsinkin tässä tapauksessa kun VW:n insinöörit voivat sijoittaa painopisteen keskelle autoa ja matalalle.

        Itseasiassa kahden normaalipainoisen henkilön kuormalla jo noin 47/53% painonjakaumalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa kahden normaalipainoisen henkilön kuormalla jo noin 47/53% painonjakaumalla

        160 kg etupenkeille jotka sijaitsevat 1600kg painavan auton akseleiden välissä ei muuta juuri mitään. ID.3 on edelleen loistava ajettava talvella.
        Ja kun kuormaa lisää takapenkille ja tavaratilaan niin vetävien pyörien kitka lisääntyy. Samoin ylämäessä takavetoinen auto saa lisää pitoa kun taas etuvetoisessa pito vähenee,

        Kannattaisiko lopettää länkytys ID.3 talviomnaisuuksista. Piekset kuollutta hevosta. ID.3 on loistava talviauto niin takavetoisena kuin nelivetoisenakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        160 kg etupenkeille jotka sijaitsevat 1600kg painavan auton akseleiden välissä ei muuta juuri mitään. ID.3 on edelleen loistava ajettava talvella.
        Ja kun kuormaa lisää takapenkille ja tavaratilaan niin vetävien pyörien kitka lisääntyy. Samoin ylämäessä takavetoinen auto saa lisää pitoa kun taas etuvetoisessa pito vähenee,

        Kannattaisiko lopettää länkytys ID.3 talviomnaisuuksista. Piekset kuollutta hevosta. ID.3 on loistava talviauto niin takavetoisena kuin nelivetoisenakin.

        Näin oli todennut painonjakaumasta Saksalainen ryhmä, joka sen mittasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        160 kg etupenkeille jotka sijaitsevat 1600kg painavan auton akseleiden välissä ei muuta juuri mitään. ID.3 on edelleen loistava ajettava talvella.
        Ja kun kuormaa lisää takapenkille ja tavaratilaan niin vetävien pyörien kitka lisääntyy. Samoin ylämäessä takavetoinen auto saa lisää pitoa kun taas etuvetoisessa pito vähenee,

        Kannattaisiko lopettää länkytys ID.3 talviomnaisuuksista. Piekset kuollutta hevosta. ID.3 on loistava talviauto niin takavetoisena kuin nelivetoisenakin.

        Lisäksi on huvittavaa kuulla, että nyt takaveto onkin loistava talviauto, koska VW sellaisen ottaa tuotantoon. Muutama vuosi sitten vielä VW-jannujen leuat lonksuivat, kuinka etuveto on niin mahtava talvella verrattuna takavetoon. Selvisi usein kuitenkin, että näillä huutajilla ei ollut juuri paskaakaan ajokokemusta edes 2010-luvun takavetoautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli todennut painonjakaumasta Saksalainen ryhmä, joka sen mittasi

        Voi hurja. Että oikein saksalainen ryhmä oli näin mitannut. En ole edelleenkään mitenkään huolestunut ID.3:n käyttäytymisestä Suomen talvessa. Aika paljon korkeatasoisempaa troolausta edellytetään että saat edes pienintä hippohiihtomitalia. Toistaiseksi tasosi on ollut surkean ja naurettavan välimaastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi on huvittavaa kuulla, että nyt takaveto onkin loistava talviauto, koska VW sellaisen ottaa tuotantoon. Muutama vuosi sitten vielä VW-jannujen leuat lonksuivat, kuinka etuveto on niin mahtava talvella verrattuna takavetoon. Selvisi usein kuitenkin, että näillä huutajilla ei ollut juuri paskaakaan ajokokemusta edes 2010-luvun takavetoautoilla.

        Järjestys on aina ollut selvä. Ylimpänä talvella on yksiselitteisesti neliveto.
        Etu ja takavedon suhteen on aivan eri asia kun kyseessä on polttis jossa on painava kone edessä verrattuna sähköautoon jossa suunnittelijat voivat sijoittaa painopisteen melko vapaasti juuri siihen kohtaan johon sen haluavat.
        Ei fysiikan laeissa mikään ole muuttunut, sähköautoissa on vaan eri pelisäännöt kuin polttiksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestys on aina ollut selvä. Ylimpänä talvella on yksiselitteisesti neliveto.
        Etu ja takavedon suhteen on aivan eri asia kun kyseessä on polttis jossa on painava kone edessä verrattuna sähköautoon jossa suunnittelijat voivat sijoittaa painopisteen melko vapaasti juuri siihen kohtaan johon sen haluavat.
        Ei fysiikan laeissa mikään ole muuttunut, sähköautoissa on vaan eri pelisäännöt kuin polttiksissa.

        Onko tämä tulos kun luulee tietävänsä kaiken ja haluaa valistaa muita sähköauton erilaisesta painonjakaumasta? Tiesitkö jo muuten työtaustani Saksassa?

        Mitäpä sanot "polttis painava kone edessä", että esimerkiksi polttomottorilla varustetun Mercedes C350e farmarin mitattu painonjakauma kahden henkilön kuormalla on puolestaan 46/54%. Auto on kokonaismassaltaan lisäksi VW takavetoista täyssähköautoa suurempi, siksi siis Mercedeksessä on sekä suhteellisesti että absoluuttisesti enemmän massaa vetävällä akselilla.

        Sen jo arvasinkin, että et ole ikinä edes ajanut tuollaisella. Todennäköisesti olet ennemminkin sitä VW-fanien porukkaa, joka työntelee etuvetoisia VW Passat GTE malleja Keilaniemen firmojen rampeissa tammikuussa.


    • Anonyymi

      Kädettömät ja kokemattomat Volkkaristit vaihtaa patonkileiriin.

      Mielikuvamaailmassa leijumisesta ja naapurin väritettyjen 90-luvun takavetokauhutarinoiden muistelemisesta saa maksaa...

    • Anonyymi

      Volkkarin säästökampanjoihin ei kannata osallistua, tulee kalliiksi. Asentavat halvimmat akut ja sähkömoottorit mitä markkinoilta löytyy, myyvät ne ylihintaan tyhmille.

      • Anonyymi

        Juuri näin, Tesla on valmistanu laadukkaita sähköautoja jo kymmenien vuosien ajan, ei VW pysty samaan millään konstilla, en edes ilmatteeks ottais volkkaria, sillä en halua tuskailla vikojen kanssa. Ajan luotettavalla Opel laatuautolla.


      • Anonyymi

        Väärin, tuo toimintatapa on rekisteröity maailmanlaajuisesti Toyotalle ja siitä tulee sanktioita jos sitä lainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, Tesla on valmistanu laadukkaita sähköautoja jo kymmenien vuosien ajan, ei VW pysty samaan millään konstilla, en edes ilmatteeks ottais volkkaria, sillä en halua tuskailla vikojen kanssa. Ajan luotettavalla Opel laatuautolla.

        Juu, eihän ne räjähtele ja viimeistelykin on huippuluokkaa, sen näkee ja kokeen ensimmäisten viikkojen aikana kun tutkii Teslaansa parin konepesun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, Tesla on valmistanu laadukkaita sähköautoja jo kymmenien vuosien ajan, ei VW pysty samaan millään konstilla, en edes ilmatteeks ottais volkkaria, sillä en halua tuskailla vikojen kanssa. Ajan luotettavalla Opel laatuautolla.

        Opelmies se tietää mikä on laatua, no ei. Hihii mikä höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opelmies se tietää mikä on laatua, no ei. Hihii mikä höpö.

        Opel ei ole onnistunut oikein missään tällä vuosituhannella. Suurin saavutus on ollut se että GM onnistui taivuttamaan ranskalaiset suostumaan ottamaan vastuulleen kroonisesti tappiollisen bisneksen.
        Autona yksikään Opel ei ole kerännyt mitaleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel ei ole onnistunut oikein missään tällä vuosituhannella. Suurin saavutus on ollut se että GM onnistui taivuttamaan ranskalaiset suostumaan ottamaan vastuulleen kroonisesti tappiollisen bisneksen.
        Autona yksikään Opel ei ole kerännyt mitaleita.

        Itellä toinen opel peräkkäin, OPC, jos löydät hintaluokasta jonkun edes lähes yhtä hyvän niin kerro, itelle ei tuu mieleen yhtään, opel on parasta mitä rahalla saa.


    • Anonyymi

      Onko tämä tulos kun luulee tietävänsä kaiken ja haluaa valistaa muita sähköauton erilaisesta painonjakaumasta? Tiesitkö jo muuten työtaustani Saksassa?

      -Mitäpä sanot "polttis painava kone edessä", että esimerkiksi polttomottorilla varustetun Mercedes C350e farmarin mitattu painonjakauma kahden henkilön kuormalla on puolestaan 46/54%. Auto on kokonaismassaltaan lisäksi VW takavetoista täyssähköautoa suurempi, siksi siis Mercedeksessä on sekä suhteellisesti että absoluuttisesti enemmän massaa vetävällä akselilla.

      Sen jo arvasinkin, että et ole ikinä edes ajanut tuollaisella. Todennäköisesti olet ennemminkin sitä VW-fanien porukkaa, joka työntelee etuvetoisia VW Passat GTE malleja Keilaniemen firmojen rampeissa tammikuussa.

    • Anonyymi

      lukoton keula niin sama vaikka painoa tonni keulas ja 150 kiloinen läski kuskina niin pyörii yhel rattaal edelleen,tojo vetää 2 renkaal aina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1929
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1761
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1560
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1442
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1038
    6. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      968
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe