Haluasisin isomman linnun, esim aran :)

Anonyymi

Hei. Olen jo jonkin aikaa ajatellut, että pyytäisin vanhempia hankkimaan minulle isomman linnun, kuten esimerkiksi aran yms. Ikääni en haluaisi oikein sanoa, mutta asun vanhiempieni kanssa ja olen kyllä jo yli 12 vuotias. Minulla on siis jonkin verran kokemusta linnuista (olen omistanut 4 undulaattia), ja omistan oman huoneen jossa olisi reilusti tilaa hiukan isommallekin linnulle

Jos joku tietää seuraavista asioista jotakin, saisinko muutaman vinkin?

-kuinka suuren häkin/paljon tilaa semmoinen ara vaatii
-kuinka nuorena pitäisi hankkia
-kauanko elää
-paljonko maksaa (NOIN)
-itse lintu
-ruuat
-lelut
-eläinlääkärimaksut
yms ^^^
-keneltä pitäisi hankkia (en oikein haluaisi ostaa lemmikkikaupasta jos ei ole pakko)
-onko helppohoitoinen?
-hassu kysymys, mutta paljonko semmoinen ulostaa?

Tiedän, että hanke on hieman suuri mutta kaikkiin nettisivuihin ei voi luottaa ja olen jo pitkään kiinnostunut tällaisesta linnusta.

:>

2

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahdollisimman ison, mieluiten kokonaisen huoneen. Häkin tulisi olla vain paikka jossa lintu nukkuu ja muun ajan saa olla vapaana linnulle turvalliseksi tehdyssä huoneessa.
      Mahdollisimman nuorena(kuitenkin vähintään luovutusikäisenä), mitä vanhempi se on sitä vaikeammin se kesyyntyy ja sillä voi olla myös oputtuja huonoja tapoja.
      Mm arat voivat elää jopa 60-90 vuotiaksi asti. Hinnat lähtee yleensä vähintään yli tonnista, lähemmäs pari tonnia. Pelkkä lintu siis. Tavarat ja ruuat siihen niin ei todellakaan ole mikään halpa paketti.
      Eläinkaupoissa harvemmin edes on aroja saatavana, kannattaa kysellä lintu harrastajilta eri foorumeilla. Voi olla että lintu pitää ulkomailta asti hankkia, ja se sitten taas lisää hintaa
      Helppohoitoinen se ei todellakaan ole, vaan hyvin vaativa lemmikki

• Anonyymi

Hei, kiitos vastauksesta! Olen tässä miettinyt asiaa ja varmaankin mieluiten hankkisin sittenkin lintuni kun olen tarpeeksi vanha ja on edes jonkin verran rahaa semmoiseen hommaan ^^
        Harkisten nyt ensin mm neitokakadua tai lisää undulaatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe