Groenendaelin korkeus

Anonyymi

Minkä korkuisia urokset ovat? Rotumääritelmän sanoman korkeuden tiedän kyllä, mutta ihan oikeankin korkeuden tahtoisin tietää.

11

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pienin näkemäni 45 cm, suurin 73. 90 prosssaa uroksista 60-68 cm ja painot 23-33 kg. Äärikoot harvinaisia. Käyttölinjat tuovat groskuihin kokoa ja massaa. Ne eivät ole puhtaita, vaan ns. sekalinjaisia. Niiden perimästä saattaa löytyä jopa Tanskandoggia, Boxeria, Sakemannia, Holskua yms. Syynä käyttömalijalostus erityisesti Hollannissa, mutta myös monissa muissa maissa.

      • Anonyymi

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Sen verran kommentoin edellistä vastausta ihan vain varmuuden vuoksi ja väärinymmärrysten välttämiseksi, että ei se suuri koko aina ole merkki käyttölinjoista.. Itselläni on ollut kaksi suurta urosta, jotka olivat kyllä täysin puhtaasti näyttelylinjan koiria.

      • Anonyymi

        Keskimäärin käyttölinjaiset ovat viisi kiloa painavampia kuin näyttelylinjaiset. Suurimmat käyttikset ovat painaneet yli 50 kg. Tosin urokset normaalisti 30-40 kg, näyttikset 20-30 kg..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimäärin käyttölinjaiset ovat viisi kiloa painavampia kuin näyttelylinjaiset. Suurimmat käyttikset ovat painaneet yli 50 kg. Tosin urokset normaalisti 30-40 kg, näyttikset 20-30 kg..

        Mun gronttu uros on puoliksi käyttislinjainen ja kuitenkin normikokoinen, eli 29 kiloo ja säkä noin 62cm. Luonne kyllä melko ärhäkkä eli ei siedä muita uroksia lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun gronttu uros on puoliksi käyttislinjainen ja kuitenkin normikokoinen, eli 29 kiloo ja säkä noin 62cm. Luonne kyllä melko ärhäkkä eli ei siedä muita uroksia lainkaan.

        Sama tarina. Noissa pärisijöitä riittää. Hyvä jos narttujen seura kelpaa. ei aina sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tarina. Noissa pärisijöitä riittää. Hyvä jos narttujen seura kelpaa. ei aina sekään.

        Sietää kysyä, miksi tuollaisia elukoita pitää siviileillä olla käsissään? Kinkkua ei tarvitse viipaloida moottorisahalla, veitsikin riittäisi ihan mainiosti.


    • Anonyymi

      Mun puhas näyttisnartun pentu on tällä hetkellä 5kk, ja säkä on 54cm. Painoa on se 15.16kg tällä hetkellä. Isoin tapaamani uros on säältään 70cm.

    • Anonyymi

      Tuppaan keskusteluun vähän aihetta sivuten, mutta jos sakemmannipohjalta haluaisi siirtyä belgeihin, mikä belgeistä olisi paras vastine? Vai onko belgeilläkin yhtä paljon vikaa luustossa ja päässä kuin saksanpaimenkoirilla? Ja onko belgeissä siis nykyään myös käyttis ja näyttis, joka muunnoksessa? Laekenois ja tervu kiinnostaa, mutta ei ole näiden turkinhoidosta mitään käryä. Harraste- ja seurakoiraksi joku sakemannin jatke hakusessa, vahtivietistä plussaa. Malinoisille ehdoton ei.

      • Anonyymi

        Miks Malikka ei kelpaa? Sen turkki on hoitovapaa. Takkuja ei tule ikinä. Karvanlähtöaikoina pitää harjailla jos viitsii. Käyttölinjan koirat oikeasti eri rotua kuin näyttikset. Suuri ero voimissa ja luonteessa. Ipo-linjaiset käyttikset yleensä mukavia, ring-puolen koirat ja vallankin knpv-linjaiset voivat olla täysiä perkeleitä kotioloissa. Niissä paljon ihmisaggressiivisia yksilöitä/linjoja. Niiden kanssa ei ole leikkimistä. Tekisi mieli sanoa, että Hollanti on pilaamassa typerillä sekoituksilla koko rodun. Malikoista parhaat saa Saksasta. Niillä parhaat vietit ja luonnekin kohdallaan. Belgiasta ja Ranskasta saa nykyisin etupäässä pelkkää paskaa, harmeja nurkkiinsa. Hollanti on malikkapuolella näistä huonoin. Sieltä ei nopeasti oppivia koiria eikä menestyjiä löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks Malikka ei kelpaa? Sen turkki on hoitovapaa. Takkuja ei tule ikinä. Karvanlähtöaikoina pitää harjailla jos viitsii. Käyttölinjan koirat oikeasti eri rotua kuin näyttikset. Suuri ero voimissa ja luonteessa. Ipo-linjaiset käyttikset yleensä mukavia, ring-puolen koirat ja vallankin knpv-linjaiset voivat olla täysiä perkeleitä kotioloissa. Niissä paljon ihmisaggressiivisia yksilöitä/linjoja. Niiden kanssa ei ole leikkimistä. Tekisi mieli sanoa, että Hollanti on pilaamassa typerillä sekoituksilla koko rodun. Malikoista parhaat saa Saksasta. Niillä parhaat vietit ja luonnekin kohdallaan. Belgiasta ja Ranskasta saa nykyisin etupäässä pelkkää paskaa, harmeja nurkkiinsa. Hollanti on malikkapuolella näistä huonoin. Sieltä ei nopeasti oppivia koiria eikä menestyjiä löydy.

        Malinois ei vaan miellytä millään tapaa, siksi ei. Jos se olis lk hollanninpaimenkoira, niin sitten. Muutenkin vielä arpoilen belgien ja holskujen välillä. Turkinhoito ei haittaa, jos se ei ole joka päiväistä tai edes viikottaista hoitamista. Pääosin tervettä pääkoppaa ja kroppaa haen tulevalta harrastekaverilta, sen vuoksi belgit mietityttää, koska kuulema arkuutta niin paljon, ettei voi puhua enää yksilötasolla vaan jo rotuominaisuutena.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe