Kotivakuutus Kelasta/sossusta, siis täh?

Anonyymi

Hei.

Nyt on pakko kysyä. En saa kotivakuutusta mistään edes vuoden ennakkomaksulla.
Maksuhäiriöluokka 4. 0-2 ovat lieviä, ja 3 on jo vakava. Luokka 3 saa sen voimaan vuoden ennakkomaksulla.

Nyt kuitenkin ystävä sanoi, että mikset hae Kelasta sitä kotivakuutusta. Sen saa Toimeentulotuesta, aivan kuten kuulemma vuokravakuus ja se myös huomioidaan toimeentulotuessa. Kinasin aikani asiasta, mutta hän kiven k ovaan vakuutti, että haet sen kotivakuutuksen vain Kelan kautta, niin asia on sillä selvä.

Rahaa olisi maksaa se itse, mutta kun sitä ei myönnetä. Vakuutusyhtiöt on pellejä, kun luokittelee kaikki 4-luokan luottotiedottomat huijareiksi, jotka muka yrittävät kaikki järjestellä raha-asioitaan kuntoon "vahinkojen" avulla. Minä en tartte sellasta, mulla on kohta laukku täynnä satasia, kun olen säästänyt jo 6 vuotta paljon jo siinä, kun ei tartte noita velkoja hoitaa. 4-luokan luottotiedoton kun ei aina tosiaankaan ole VARATON. Jotkut ovat tahallaan menettäneet luottotietonsa, tehdessään täysin tietoisen ratkaisun, tekemällä elämästä aika stressitöntä. Ensimmäinen ongelma 6 vuoteen, on nyt tämä kotivakuutus. Moni on kuitenkin vain (TILI)-järjestelmässä ja paperilla varaton, joilta se rahankäyttö silti sujuu myös 4-luokassa.

Ihmettelen vain, että Kelalleko se korvaus muka sitten maksetaan, jos vaikka omaisuuttani varastetaan? Koko ajatus tuntuu ihan hullulta.

Eli onko ystäväni väärässä, vai myöntääkö KELA muka nykyään näitä?

- KATIN MÄTI

15

2717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kela maksaa kotivakuutuksen toimeentulotukena, jos sinulle joku sellaisen myöntää.

Suomessa yrityksillä on oikeus valita asiakkaansa, kunhan ei syrji ketään etnisen alkuperän tai poliittisen/uskonnollisen mielipiteen perusteella, joten se että Kela maksaa ei automaattisesti tarkoita, että joku suostuu myös myymään.

• Anonyymi

Et näemmä (tietoisesti) erota metsää puulta. Ei ketään kiinnosta sinun varallisuutesi(paitsi ehkä kelan henkilökuntaa ja mahdolisesti petososastoa) vaan luottokelpoisuutesi ja olet epäluotettava henkilö raha-asioissa.

Ei tuollaiselle voi vakuutusta antaa tai edes pientä pikavippiä.

• Anonyymi

Hyvin ymmärrettävää, ettei vakuutusyhtiö halua työntää käsiään p*skaan solmimalla kotivakuutusta kaltaisesi henkilön kanssa. Kuten yllä todetaan, yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa ja hyvä niin.

Miksiköhän ne luottotiedot menee? Useimmiten siksi, ettei ole luotettava. Selitteletpä mitä tahansa. Ja tottahan se on: et ole luotettava. Keräilet rahaa patjan alle ja jätät velkasi maksamatta.

• Anonyymi

vakuutusyhtiöissä on ilmeisesti kelasta erotettuja tai sipilän sukulaisia jotka kusettavat kelan asiakkaita jotka taas ovat maksaneet vuosikausia veroja per netto toisin kuin kelan virkailijat jotka ovat eläneet vuosikausia veronmaksajien rahoilla (saaneet palkkansa verovaroista ja vain kävelemällä käytävillä) aivan kuin postin golf osakkeen omistaja . . . ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vakuutusyhtiöissä on ilmeisesti kelasta erotettuja tai sipilän sukulaisia jotka kusettavat kelan asiakkaita jotka taas ovat maksaneet vuosikausia veroja per netto toisin kuin kelan virkailijat jotka ovat eläneet vuosikausia veronmaksajien rahoilla (saaneet palkkansa verovaroista ja vain kävelemällä käytävillä) aivan kuin postin golf osakkeen omistaja . . . ?

Voi olla mutta se on ainankin nimellisesti rehellistä tuloa päinvastoin kuin luottotietonsa polttaneen rahojaan patjan alle jemmaavalla tukihuijarilla.

• Anonyymi

Kyllä pitäisi saada kotivakuutus,jos esim.maksaa vuoden maksut ennakkoon.Oletko kysynyt vakuutusta Turvasta?

• Anonyymi

kelan virkailijat saavat tulonsa verovaroista aivan kuten "kansanedustajat" ja käräjäoikeuden "oikeusoppineet" niin mieti sitä ja tulevaisuuden . . .

• Anonyymi

Aloittaja tässä.

Osa asiallisia vastauksia ja osa vihaisia, kuten oletinkin. Se, että pystyn jopa työttömyyskausina säästämään rahaa "patjan alle" näköjään suututtaa monia.

Lopputäsmennys vielä: En tosiaan tarvitse itselleni niitä korvauksia, jos jotain tapahtuisi. Tarvisin sitä vakuutusta vain vesivahinkoa, ilkivaltaa tai tulipaloa varten. Asunto ei sitä vaadi, mutta vahva suositus se on taloyhtiössä. Jos ne korvaukset vaikka Kelalle menisi, se olisi itselleni täysin FINE. Olen kuitenkin 95% ajasta ja elämästä aina kotona, myös etätöiden takia, joten olen itse se kotivakuutus. Varkaus, ilkivalta, tulipalo, vesivahinko. Kaikkia pystyy valvomaan hereillä ollessa ja reagoimaan ajoissa. Nukkuessa voi tulla vesi katosta tai tulipalo jostain laitteesta, kaikki mahdollista.

Mä en tarvitse mitään apurahaa mistään "vahingoista", joita muut harrastaa kotivakuutusten kautta. Kotivakuutusten naurettavista korvauksista olen kuullut, ja en ikinä jaksaisi mitään mitättömiä summia ja korvausprosesseja omalle tilille hakea. Että näin.

• Anonyymi

Joo kela aloittanut sivubisneksen vakuutusten myöntämisen muodossa.

Otin sieltä matkavakuutuksen kun lähden phukettiin tammikuussa talvea pakoon.

He myöntävät tammikuussa toimeentulotukea matkavakuutuksen hinnan verrran vähemmän.

• Anonyymi

Eikö Fortumin kautta ole saanu jos on sähkösopimus siellä? Mene ja teidä kattavuudesta tai ehdoista..

• Anonyymi

Minä sain pari vuotta sitten kotivakuutuksen Turva:sta, vaikka luottotiedot eivät ollut kunnossa. Hakemuksen voi tehdä netin kautta. Saat heti tiedon, ellei hyväksytä.

• Anonyymi

Kela ottaa jo maksetun kohtuullisena pidettävä kotivakuutusmaksun huomioon saman kuun toimeentulotukilaskelmassa.

Kela ei myönnä kotivakuutuksia, mutta se saattaa antaa toimeentulotukiasiakkaalle maksusitoumuksen kotivakuutusta varten, jos toimeentulotukea hakeva on useasta vakuutusyhtiöstä haettuaan (esim. luottotietomerkinnän takia) jäänyt ilman vakuutustarjousta.

• Anonyymi

"Nyt on pakko kysyä. En saa kotivakuutusta mistään edes vuoden ennakkomaksulla.
      Maksuhäiriöluokka 4. 0-2 ovat lieviä, ja 3 on jo vakava. Luokka 3 saa sen voimaan vuoden ennakkomaksulla."
      Kenen maksuhäiriöluokkaluokitus tämä on 4 (0-2 lieviä 3 vakava)? Suomen asiakastiedon luokitus on tutumpi minulle? ( A , A-, B jne.)

• Anonyymi

Vakuutuksen saa vain jos on yksi tai 2 maksuhäiriötä mutta jos useampia moneen paikkaan turha luulla että saa.Minulla 20000€ ulosotossa ja en voi muuttaa mihinkään kun en saa uutta kotivakuutusta mistään olen kysynyt myös omasta yhtiöstä.Eivät voi onneksi lain mukaan muuttaa sopimusta tai lopettaa jos asun samassa paikassa ja maksan laskuni aina oikein.Yrittivät tarjota (uutta vakuutusta)kun kieroja olivat ja tuttu vakuutusyhtiössä sanoi älä missään nimessä hyväksy sillä ne katkasee kaikki vakuutukset silloin.

• Anonyymi

Otat vaan parsa.official yhteyttä sieltä vakuutukset ja rahaakin tarjotaan muutama tonni jos haluat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2786
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1441
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1335
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1200
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1098
    10. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1089
    Aihe