Otatko kausi-influenssarokotuksen tänä syksynä ?

Anonyymi

Influenssarokotus on yli 65-vuotiaille ja riskiryhmille ilmainen henkivakuutus, joka kannattaa ottaa.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan

    • Anonyymi

      Ilman muuta otan. Se annetaan kuulemma tänä vuonna aika myöhään.
      Taas liian myöhään ? Usein sama juttu, influenssakausi on jo alkanut eikä ole vielä rokotuksia saanut. Ei maksa yksityiselläkään paljon, saatavissa kai nyt jo.

    • Ei meillä ole sellaista vielä tänä vuonna tyrkytettykään.
      Tuskinpa tulen ottamaan sitä, kun en aikaisemminkaan. Jos sairastun, niin sairastun. Jos siihen tautiin kuolen, niin johan tässä on eleltykin.

      Joskus viime vuosituhannella otin viimeksi työnantajan tyrkyttämänä, kun pelkäsi yrityksen menevän konkurssiin, jos kaikki sairastuvat samaan aikaan.
      Ei minulla tällä vuosituhannella ole influenssaa ollut vaikka ei ole rokotettukaan.

      • Anonyymi

        SAMALLA LINJALLA,PIIKITTÄKÖÖT TYRKYT ITSEENSÄ VAAN!


    • Anonyymi

      Niillä menee aikaa piikin ainesosien suunnittelussa kun viime vuonna rokote oli yhtä tyhjän kanssa. Kansa sairasti ihan hirveesti vaikka oli otettu rokote, ja jonottaahan sinne aina pitää. Yhenlaista tollonhommaa sekin.

      Nyt on jo naapuristossa ensimmäiset hirveät flunssat (näin kerrottiin mulle tänään) tarttuneet. Uskalla enää kauppaan mennä?

    • Anonyymi

      Pneumokokkirokote on voimassa.
      Tarvitseekohan ottaa influenssarokotetta?
      Ei se välttämättä tautia estä. Joka talvi jokin pahakin flunssa on kärsitty vaikka influenssarokotuksen olen ottanut tähän saakka joka vuosi yli 65na.

      • Anonyymi

        Minullakin on muutama vuosi sitten otettu pneumokokkirokotus ja otan joka vuosi kausi-influenssarokotuksen.
        Ei se välttämättä tautia estä, mutta pääse lievemmällä taudilla
        eikä ole niin suuri jälkitautien riski eli esim. keuhkokuume, jota sitäkään ei estä pneumokokkirokotus, jos niikseen.


    • Anonyymi

      Kyllä otan. Pneumokokkirokote ja influenssarokote ovat kaksi täysin eri asiaa....

      • Anonyymi

        Ei se kellekään ole ollut epäselvää.


    • Anonyymi

      Kyllä meinasin tuon ottaa. Ei vara venettä kaada.

    • Anonyymi

      Epäröin. Viime vuonna otin, muistaakseni maksoin rokotuksen apteekissa itse mutta rokotus oli terveyskeskuksessa ilmainen. En ole ihan varma. Onko siis vasta tänä vuonna ilmainen 65 vuotta täyttäneellä. Syy että otin johtui siitä että lähdin ulkomaan matkalle ja ajattelin että jos siellä sairastun niin vakuutusyhtiö voi väittää että kun on ollut suositus enkä ole noudattanut niin yrittävät evätä korvauksen. En sairastunut.
      Olin hiljattain Englanninmatkalla, sain siellä sellaisen flunssan että en koskaan ole sairastanut, ihan mahdoton, verta tihkui nenästä ja niistin hetkessä 10 nenäliinaa, nenänpielet herkkinä. Olisiko voinut johtua viime vuoden rokotuksesta.
      Nyt en ole lähdössä matkalle joten ehkä en ota rokotusta, en ole missään riskiryhmässä muuta kuin vanha vain.

      • Anonyymi

        65-vuotta täyttäneille on mielestäni ollut ilmainen jo vuosia.
        65v vanha kuuluu kai sitten riskiryhmään ikänsä puolesta,
        mutta jos on mielestään terve kestämään kovan flunssan,
        voi arvioida vapaasti ottaako rokotuksen vai ei.

        Joka vuosi kuolee satoja ihmisiä Suomessakin flunssaan tai sen jälkiseurauksiin.
        Muutama vuosi sitten kuoli yli 1000, joukossa rokotettujakin ja nuoria ja terveitä.
        Se kausi-influenssa aiheutti keuhkoihin sairauden, jota ei voinut pysäyttää.
        Keuhkokudos lähti tuhoutumaan tai jotain sellaista.
        Useimmat menehtyneet ovat eläkeläis-ikäsiä, joilla on jo ennestään perussairauksia.


      • Anonyymi

        Pneumokokkirokote maksaa satasen paikkeilla, se pitää itse ostaa apteekista mutta terveyskeskus ei paljoa sen pistämisestä ota, en muista maksoiko hoiturilla mitään. Vaikutus kestää noin 10 vuotta, paitsi että eihän se sataprosenttista suojaa anna keuhkokuumeelle, aivokalvontulehdukselle yms. Kausiflunssarokotushan tietysti on ilmainen, mitä nyt jonottaa pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65-vuotta täyttäneille on mielestäni ollut ilmainen jo vuosia.
        65v vanha kuuluu kai sitten riskiryhmään ikänsä puolesta,
        mutta jos on mielestään terve kestämään kovan flunssan,
        voi arvioida vapaasti ottaako rokotuksen vai ei.

        Joka vuosi kuolee satoja ihmisiä Suomessakin flunssaan tai sen jälkiseurauksiin.
        Muutama vuosi sitten kuoli yli 1000, joukossa rokotettujakin ja nuoria ja terveitä.
        Se kausi-influenssa aiheutti keuhkoihin sairauden, jota ei voinut pysäyttää.
        Keuhkokudos lähti tuhoutumaan tai jotain sellaista.
        Useimmat menehtyneet ovat eläkeläis-ikäsiä, joilla on jo ennestään perussairauksia.

        Olen lähdössä ulkomaille, ehkä en ehdi ottaa influenssarokutusta ennen lähtöä.
        Toivon mukaan en vilustu matkalla tai saa jotain tartuntaa. Liittimet ristiin!


    • Anonyymi

      Olemme ottaneet jokainen vuosi 2001 alkaen.

    • Anonyymi

      Tavallinen flunssa ja kausi-influenssa on eri asia.
      Ihminen potee tietämättäänkin 2-3 flunssaa vuodessa.

    • Anonyymi

      En ota tänäkään syksynä. - Nm. Suuri pluffi

    • Anonyymi

      Voi olla etten ota kun en ennenkään, flunssaa ei ole ollut joka vuosi.

      Sairaalassa käynyt vuoden aikana tiiviisti, verikoissa ehkä parikymmentä kertaa ja muut käymiset päälle, tänään soitti lääkäri että tutkimukset on päätöksessä ja sähköinen presetti valmiina ja erikoislääkärillä kävin toissapäivänä sekin sanoi että puolenvuoden päästä kontrolli sen puoleen voi olla rauhassa.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Flunssa ja influenssa ovat kaksi eri asiaa. - Nm. Huomioikaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Flunssa ja influenssa ovat kaksi eri asiaa. - Nm. Huomioikaa

        Joo tajusin,
        Eilen lääkäri soitti tulokset kokeista jossa selvisi keskivaikea keuhkoahtautuma, nyt netistä lukenut taudista niin siinä kehoitettiin ottamaan influenssa rokotus eli taidan sittenkin käydä rokotuksessa,


    • Anonyymi

      Viisi (tai kuusi?) vuotta olen ottanut ja otan tänäkin syksynä. Mitään ongelmia ei ole ollut, eikä infulenssaa.

      • Anonyymi

        En ole ottanut rokotusta ikinä, eikä influensaakaan ole ollut ikinä. Aika monta talvea on mennyt ilman ainuttakaan flunssaakaan. - Nm. Revi siitä


    • Anonyymi

      Hyi raatossa e. 16 v kuivilla kaikista rokoteista. Sotankylän veksissä viimeksi laitettiin, kun olin minähi siinä alokkaiden piikkijonossa släpärit jalkassa ja pokserit vaatteena, ehkä joki pyyhe vielä käsivartessa. Muutaman perushömpsyna ansivat kaikille, mullehi. Sen jälkeen se piikkien käyttö kuitenkin jäi. En mihkään tietoiseen lakkoon ollut kuitenkaan alkanut.
      Sikaseurojen aikaan 10vsitten havahjuin että eipä net tietenkään pakolisia ou eivätkä oikein terveellisiäkään. Aika terveenä ja vetreenä oun silti pysynnä, nää kuivillaolovuojet.
      Ei oikein millään osaa haluta mitn rokotteita enää, en oo tottuutellu olemaan niien perään. Mutta elän mukana tavallani, kipuilen ajottain kättäni ja mietin samalla milt tuntuu rokoitetusta, jostain tuulipukuisesta räntäaurasta joka umbrot tahi Kuomat litisten talloo marraskuussa ottamaan osumaa olkavarteensa. On tuala, onnex vasemasa kyynäpääsä, nuppi pienoinen, hääty taitoisan käsikirurkin vuosi sitten se siihen naputtaa. Ei ollut kolmeen muruiseen särkyneelä värttinäluun päälä mitn toivoa itsenäisesti parata. Sielä ny olla ja ellottaa johi pieni muovititaaninappi ja ajottain tuottaa jomoitusta. Se riiittää, en vaadi enää saada sitä lisää piikin avulla.

    • Olen ottanut influenssarokotteen aina, kun on ollut tarjolla.

      Olen tottunut rokotuksiin lapsivuosista lähtien. Poliorokotus oli kai ensimmäinen "testirokotus", joka todettiin sitten myöhemmin hyvin toimivaksi tuotteeksi.

      Yksi perheemme aikuisista ystävistä oli sairastanut lapsena polion ja se näkyi monella tapaa. Hän oli jäänyt lyhyeksi ja pystyi liikkumaan vain kävelykeppien avulla. Suositteli rokotusta, kannusti ottamaan, kun oli mahdollista, että se saattaisi suojata sairastumisesta.

      Ei ole ilmennyt yhtään syytä katua mitään otettua rokotusta. - Vaan kyllä se kuolema voi korjata mukaansa myös rokotetun ihmisen.

      • Anonyymi

        Polion sairastaneita näytti kävelevän minunkin koulukaupunkini kaduilla lapsena, kotipuolessani en ollut aikaisemmin nähnyt, joten suurta myötätuntoa tunsin heitä kohtaan.
        Poliorokotus oli minullakin, ja nythän se joitakin aikoja sitten täällä vahvistettin uudelleen.

        Myös isorokkoa vastaan olen lapsena saanut rokotuksen, samoin tuberkuloosia vastaan.

        Ne olivat vähän kuin hampaiden säännöllinen harjaus, velvollisuus.

        Mieheni kanssa jonkin matkan edellä tuli vahvistuksia ainakin tetanus-rokotukseen, taisi tulla kurkkumätä-yms En niitä tarkemmin tallentanut täpötäysiin muistilokeroihini.

        Influenssa-rokotusen aion taas ottaa.
        Miaelina.


    • Joskus olen ottanut ja joskus en, ilmaiseksihan sen saisi, mutta ei ole vielä ollut ilmoituksia paikallislehdessä aikatauluista.
      Mitään eroa en ole huomannut, otin tai olin ottamatta.

      Jospa sen yrittäisi hoitaa kotikonstein
      pitäisi huolen omasta vastuskyvystään,
      söisi paljon vihreää ja oranssia ruokaa,
      pesisi käsiään ylen aikaa
      kiertäisi kovat köhijät kaukaa
      ja välttelisi pussailemasta pahimpia räkäneniä.

    • Anonyymi

      En.

    • Anonyymi

      Saunalla ja kaljalla pidän flunssan loitolla :)

    • Anonyymi

      Rokotetta ei ole vielä saatu Suomeen.
      Kunnallisesti rokotukset alkavat ilmeisesti marraskuun lopussa, sanoi
      tuttuni kotihoitaja.
      Vähän myöhässä taaskin.
      Mehiläisessä ja Aavassa rokotetaan täyttää häkää jo. Noin 40 euroa maksaa.

    • Anonyymi

      rokoteinfo.fi sisältää kuulemma testin siitä millainen riski sinulla on sairastua pneumokokin aiheuttamiin tauteihin.
      Huij. on pelkkiä mainoksia ja pyytelee loputtomasti lupia lähettää mainoksia.

    • Anonyymi

      Olen saanut rokotuksen ja käsivarsi kipeä kun siinä ei ole kuin luun nahka.
      Piikki meni varmaan luuhun :))

    • Anonyymi

      Sain kutsun influenssarokotetutkimukseen ja aion mennä ottamaan tämän korkea-annoksisen tutkimusrokotteen joka "sisältää nelinkertaisen määrän vaikuttavia aineita nykyisin käytössä olevaan rokotteeseen verrattuna".

      Yleensäkin olen ottanut kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluvan yli 65 vuotiaille ilmaisen influenssarokotteen. Joku vuosi on varmaan jäänyt väliin, mutta enimmäkseen olen viitsinyt käydä sen ottamassa. Mihinkään erityiseen riskiryhmään en koe kuuluvani, (melkeinpä päinvastoin flunssasta ja influenssasta kun puhutaan) mutta vaikka perusterve olenkin niin ajattelen keuhkojeni olevan heikoin kohtani ja siitä(kin) syystä käyn ottamassa rokotteet.

      Bessie

    • Anonyymi

      Totta kai! Kuten 19:na vuotena aikaisemminkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe