Kielin kanava ym?

Anonyymi

Haaveena ensi kesän lomapurjehdukselle olisi käydä Amsterdamissa.
Itämerta on kierretty melko kattavasti, mutta kokemusta Kielistä ja siitä eteenpäin ei ole. Jos joku jaksaisi kertoa tärkeimmät huomioonotettavat asiat niin olisin kovin kiitollinen.

Mare Balticum

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://www.google.com/amp/s/pihipurjehtija.home.blog/2019/07/08/kielin-kanavan-lapi-vuorovesia-ihmettelemaan/amp/

      Hyvää ja tuoretta kuvausta kanavasta.

      Aamulla sisään kanavaan Kielin päässä jolloin illaksi ehtii toiseen päähän Brunsbutteliin. Lepuuttajat alas vedenpintaan. Maksu automaattiin keskellä sulkuja. Jos on laiva samassa sulussa, virtaan pitää varautua. Kanavassa ei saa ajaa pimeässä. Kanavamatkalla voi toki yöpyä Redensburgissa tai ankkuroitua puolivälin sivujärveen.
      Aamulla sopivasti myötävirtaan Elbelle jos sää sallii. Ja vain jos. Olot muuttuvat totaalisesti ja Brunsbuttel-Helgoland on purjehdusuran uusi alku. Ei sumuun, ei tuuleen, virtajutut ovat riittävä haaste. Helgolandissa sitten tankkaus ja kova bunkraus.
      Helgolandista Saksan Pohjanmeren rannikolle on ylitettävä Elbelle menevät ja sieltä tulevat liikennejakoalueet. Älä mene kieltoalueille! Ne eivät ole ohjeellisia vaan todellisia eivätkä asioita vartioivat tahot ole mitään leppeitä alkometrityrkyttäjiä. Kaikki syytä olla tip-top, eli valot, konekolmio ym. ja hyvä tulee.
      Kulku sitten rannan ja pohjoiseen vievän liikennejakovyöhykkeen välissä kohti etelää. Nordeney ja Borkum hyviä paikkoja mennä ennen pimeää.

    • Anonyymi

      Työssä ollessa yritettiin lomapurjehduksella Amsterdamiin. Kieliin tyssäsi kun aika loppui säiden takia.
      Eläkepurjehduksella 2014 matkalla Välimerelle poikettiin Amsterdamissa. Satama oli uusi Amsterdam Marina. Hieno paikka. Kielin kanavaan ajettaessa on huomioitava, että kiinnitytään kelluviin puulauttoihin, jotka hyvin matalia, leparit siis alas. Kanava-ajoa 50 Nm, mutta yövyttiin välillä Rendsburgissa. Sitten Brunsbuttel, josta päästiin Elbelle. Brunsbuttelissa tankattiin dieseliä isoille aluksille tarkoitetusta asemasta. Mies laski päässään pyöreän summan. Käteistä piti olla. Jatko reittiä Cuxhaven, Norderney, Borkum ja Vlieland. Heinäkuussa kelit suht hyviä. Vlielandista Ijsselmeerin kautta ja pari yöpymistä, Makkumissa ja Enkhuizenissa. Kivoja satamia ja paljon veneitä liikenteessä.

    • Anonyymi

      Osasin tätä jo odotellakin. Joku pelle päätti tehdä aloituksen samannäköisellä nimimerkillä, jota olen käyttänyt näissä puumerkkiä käsittelevissä keskusteluissa.

      Hän tosin antaa minulle enemmän merikokemusta kuin minulla on. Kokemukseni rajoittuu vain saaristopurjehdukseen D.

      Sinällään aloitus kaikin puolin siisti, eikä mitenkään rumasti laadittu, mutta osoittaa tekijältä huonoa makua.
      Soisin että tämän suuntaista nimimerkin varastamista ei tapahtuisi ja käyttäytyisimme kohteliaasti muita kohtaan.

      Tämä osoittaa että täällä on todella alkanut vandalismin aikakausi, jonka jaloissa en enää halua olla. Jos tämän aloittajaa yhtään helpottaa, tieto että en enää koskaan mainitse minkään nimimerkin käyttämisestä, enkä tule itse sellaista enää koskaan käyttämään.

      T. Anonyymi johon aloittaja viittaa

    • Anonyymi

      Pahoittelen nimimerkkiäni. Aiemmin palstaa lukemattomana en voinut mitenkään tietää käyttäväni jonkun jo varaamaa nimeä.
      Mare Balticum on nimenä vanhoissa kartoissa joista sen bongasin.

      Kokematon aloittaja

      • Ei mitään syytä pahoitteluun. Et ole varastanut kenenkään nimimerkkiä. Ei ole myöskään varmuutta siitä, että onko anonyymi kommentoija koskaan käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä missään.
        Rekisteröitykää!


      • Anonyymi

        Jos asia on kuten kirjoitat, niin anteeksiantoon ei ole esteitä. Toivottavast saat asiaan kuuluvia vinkkejä suunnitelmiasi varten.

        MareBalticum


      • torrelaine kirjoitti:

        Ei mitään syytä pahoitteluun. Et ole varastanut kenenkään nimimerkkiä. Ei ole myöskään varmuutta siitä, että onko anonyymi kommentoija koskaan käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä missään.
        Rekisteröitykää!

        En ole kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Kyllä allekirjoituksella täytyy täälläkin olla tietty arvo.
        Se että täällä esiintyy pahantahtoisia kommentin luojia, ei voi tehdä noista loppuun präntätyistä nimimerkeistä merkityksettömiä.
        Kyllä meidän täytyisi pystyä kaikesta huolimatta luottamaan täällä mukana olevien vilpittömiin aikeisiin.

        Minä olen tämän yllänäkyvän rekisteröidyn nimimerkkini alla postannut jo vuosia, mutta en halua jatkuvasti olla kirjautuneena.
        En muista tuota salasanaa ulkoa, joten on helpompi käyttää puumerkkiä.
        Toivottavasti tämä aloittajan pahoittelema episodi on ohi, eikä oikeita ”nimimerkki” varkaita ilmaannu tänne sähläämään.

        Kuten jo tuolla edellä ilmoitin, en enää tämän vatkaamisen jälkeen tule tekemään mitään muuta tämän nimimerkkiasian eteen. Olen tästä eteenpäin anonyymi muiden joukossa, ellen satu käyttämään tätä sinistä tunnusta.

        Sy Möwe alias MareBalticum


      • Anonyymi
        SyMöwe kirjoitti:

        En ole kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Kyllä allekirjoituksella täytyy täälläkin olla tietty arvo.
        Se että täällä esiintyy pahantahtoisia kommentin luojia, ei voi tehdä noista loppuun präntätyistä nimimerkeistä merkityksettömiä.
        Kyllä meidän täytyisi pystyä kaikesta huolimatta luottamaan täällä mukana olevien vilpittömiin aikeisiin.

        Minä olen tämän yllänäkyvän rekisteröidyn nimimerkkini alla postannut jo vuosia, mutta en halua jatkuvasti olla kirjautuneena.
        En muista tuota salasanaa ulkoa, joten on helpompi käyttää puumerkkiä.
        Toivottavasti tämä aloittajan pahoittelema episodi on ohi, eikä oikeita ”nimimerkki” varkaita ilmaannu tänne sähläämään.

        Kuten jo tuolla edellä ilmoitin, en enää tämän vatkaamisen jälkeen tule tekemään mitään muuta tämän nimimerkkiasian eteen. Olen tästä eteenpäin anonyymi muiden joukossa, ellen satu käyttämään tätä sinistä tunnusta.

        Sy Möwe alias MareBalticum

        No voi yhyy....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe