Haaveena ensi kesän lomapurjehdukselle olisi käydä Amsterdamissa.
Itämerta on kierretty melko kattavasti, mutta kokemusta Kielistä ja siitä eteenpäin ei ole. Jos joku jaksaisi kertoa tärkeimmät huomioonotettavat asiat niin olisin kovin kiitollinen.
Mare Balticum
Kielin kanava ym?
8
75
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.google.com/amp/s/pihipurjehtija.home.blog/2019/07/08/kielin-kanavan-lapi-vuorovesia-ihmettelemaan/amp/
Hyvää ja tuoretta kuvausta kanavasta.
Aamulla sisään kanavaan Kielin päässä jolloin illaksi ehtii toiseen päähän Brunsbutteliin. Lepuuttajat alas vedenpintaan. Maksu automaattiin keskellä sulkuja. Jos on laiva samassa sulussa, virtaan pitää varautua. Kanavassa ei saa ajaa pimeässä. Kanavamatkalla voi toki yöpyä Redensburgissa tai ankkuroitua puolivälin sivujärveen.
Aamulla sopivasti myötävirtaan Elbelle jos sää sallii. Ja vain jos. Olot muuttuvat totaalisesti ja Brunsbuttel-Helgoland on purjehdusuran uusi alku. Ei sumuun, ei tuuleen, virtajutut ovat riittävä haaste. Helgolandissa sitten tankkaus ja kova bunkraus.
Helgolandista Saksan Pohjanmeren rannikolle on ylitettävä Elbelle menevät ja sieltä tulevat liikennejakoalueet. Älä mene kieltoalueille! Ne eivät ole ohjeellisia vaan todellisia eivätkä asioita vartioivat tahot ole mitään leppeitä alkometrityrkyttäjiä. Kaikki syytä olla tip-top, eli valot, konekolmio ym. ja hyvä tulee.
Kulku sitten rannan ja pohjoiseen vievän liikennejakovyöhykkeen välissä kohti etelää. Nordeney ja Borkum hyviä paikkoja mennä ennen pimeää. - Anonyymi
Työssä ollessa yritettiin lomapurjehduksella Amsterdamiin. Kieliin tyssäsi kun aika loppui säiden takia.
Eläkepurjehduksella 2014 matkalla Välimerelle poikettiin Amsterdamissa. Satama oli uusi Amsterdam Marina. Hieno paikka. Kielin kanavaan ajettaessa on huomioitava, että kiinnitytään kelluviin puulauttoihin, jotka hyvin matalia, leparit siis alas. Kanava-ajoa 50 Nm, mutta yövyttiin välillä Rendsburgissa. Sitten Brunsbuttel, josta päästiin Elbelle. Brunsbuttelissa tankattiin dieseliä isoille aluksille tarkoitetusta asemasta. Mies laski päässään pyöreän summan. Käteistä piti olla. Jatko reittiä Cuxhaven, Norderney, Borkum ja Vlieland. Heinäkuussa kelit suht hyviä. Vlielandista Ijsselmeerin kautta ja pari yöpymistä, Makkumissa ja Enkhuizenissa. Kivoja satamia ja paljon veneitä liikenteessä. - Anonyymi
Osasin tätä jo odotellakin. Joku pelle päätti tehdä aloituksen samannäköisellä nimimerkillä, jota olen käyttänyt näissä puumerkkiä käsittelevissä keskusteluissa.
Hän tosin antaa minulle enemmän merikokemusta kuin minulla on. Kokemukseni rajoittuu vain saaristopurjehdukseen D.
Sinällään aloitus kaikin puolin siisti, eikä mitenkään rumasti laadittu, mutta osoittaa tekijältä huonoa makua.
Soisin että tämän suuntaista nimimerkin varastamista ei tapahtuisi ja käyttäytyisimme kohteliaasti muita kohtaan.
Tämä osoittaa että täällä on todella alkanut vandalismin aikakausi, jonka jaloissa en enää halua olla. Jos tämän aloittajaa yhtään helpottaa, tieto että en enää koskaan mainitse minkään nimimerkin käyttämisestä, enkä tule itse sellaista enää koskaan käyttämään.
T. Anonyymi johon aloittaja viittaa - Anonyymi
Pahoittelen nimimerkkiäni. Aiemmin palstaa lukemattomana en voinut mitenkään tietää käyttäväni jonkun jo varaamaa nimeä.
Mare Balticum on nimenä vanhoissa kartoissa joista sen bongasin.
Kokematon aloittajaEi mitään syytä pahoitteluun. Et ole varastanut kenenkään nimimerkkiä. Ei ole myöskään varmuutta siitä, että onko anonyymi kommentoija koskaan käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä missään.
Rekisteröitykää!- Anonyymi
Jos asia on kuten kirjoitat, niin anteeksiantoon ei ole esteitä. Toivottavast saat asiaan kuuluvia vinkkejä suunnitelmiasi varten.
MareBalticum torrelaine kirjoitti:
Ei mitään syytä pahoitteluun. Et ole varastanut kenenkään nimimerkkiä. Ei ole myöskään varmuutta siitä, että onko anonyymi kommentoija koskaan käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä missään.
Rekisteröitykää!En ole kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Kyllä allekirjoituksella täytyy täälläkin olla tietty arvo.
Se että täällä esiintyy pahantahtoisia kommentin luojia, ei voi tehdä noista loppuun präntätyistä nimimerkeistä merkityksettömiä.
Kyllä meidän täytyisi pystyä kaikesta huolimatta luottamaan täällä mukana olevien vilpittömiin aikeisiin.
Minä olen tämän yllänäkyvän rekisteröidyn nimimerkkini alla postannut jo vuosia, mutta en halua jatkuvasti olla kirjautuneena.
En muista tuota salasanaa ulkoa, joten on helpompi käyttää puumerkkiä.
Toivottavasti tämä aloittajan pahoittelema episodi on ohi, eikä oikeita ”nimimerkki” varkaita ilmaannu tänne sähläämään.
Kuten jo tuolla edellä ilmoitin, en enää tämän vatkaamisen jälkeen tule tekemään mitään muuta tämän nimimerkkiasian eteen. Olen tästä eteenpäin anonyymi muiden joukossa, ellen satu käyttämään tätä sinistä tunnusta.
Sy Möwe alias MareBalticum- Anonyymi
SyMöwe kirjoitti:
En ole kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Kyllä allekirjoituksella täytyy täälläkin olla tietty arvo.
Se että täällä esiintyy pahantahtoisia kommentin luojia, ei voi tehdä noista loppuun präntätyistä nimimerkeistä merkityksettömiä.
Kyllä meidän täytyisi pystyä kaikesta huolimatta luottamaan täällä mukana olevien vilpittömiin aikeisiin.
Minä olen tämän yllänäkyvän rekisteröidyn nimimerkkini alla postannut jo vuosia, mutta en halua jatkuvasti olla kirjautuneena.
En muista tuota salasanaa ulkoa, joten on helpompi käyttää puumerkkiä.
Toivottavasti tämä aloittajan pahoittelema episodi on ohi, eikä oikeita ”nimimerkki” varkaita ilmaannu tänne sähläämään.
Kuten jo tuolla edellä ilmoitin, en enää tämän vatkaamisen jälkeen tule tekemään mitään muuta tämän nimimerkkiasian eteen. Olen tästä eteenpäin anonyymi muiden joukossa, ellen satu käyttämään tätä sinistä tunnusta.
Sy Möwe alias MareBalticumNo voi yhyy....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807