Muovimatto kylppärin seinään kaakelien päälle?

Anonyymi

Ennen kylppäreissä näki enemmänkin muovimattoja seinissä, mutta viimeisten 30 vuoden aikana niitä ei ole juuri seiniin laitettu.

On kuitenkin joitain valmistajia (Tarkett esim.), jotka myyvät muovimattoja myös seiniin. Olen kyllästynyt pesemään jatkuvasti kaakelien saumoista punertavia kalkkijäämiä, joten haluaisin laittaa muovimaton seinään, mutta voiko sen vain liimata kaakelien päälle?

Asunnon entiset omistajat ovat kaakeloineet kylppärin myyntiä varten reilu vuosi sitten ja kaakeliseinä on tosi railakkaan vihreä. En jaksaisi alkaa poistaa kaakeleita.

9

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki kehittyy.

    • Anonyymi

      Hanki suihkukaappi. Se on hyvä ratkaisu tuohon.

    • Anonyymi

      Onko kukaan laittanut muovimattoa seinäkaakelin päälle? Liimallako? Kiitos. :)

      • Anonyymi

        Toivottavasti ei!


    • Ensinnäkin, se punainen laattasaumoissa einole kalkkia, vaan pintahometta. Opettele pitämään kylppärin ovea auki, ilmanvaihto kun ei kertomasinmukaan muuten toimi.

      Muovimattoa ei voi asentaa kaakeleiden päälle, koska silloin syntyy kaksinkertainen kosteuseristys. Eli kylppäri pitää ensin purkaa. Muovimaton asennus on muutenkin ammattilaisten hommaa, saumat pitää hitsata kiinni ja muutenkin tietää mitä tekee. Ammattilaisen asentamanakin sen kestoikä on nykyaikaista laatoitettua kylpyhuonetta lyhyempi ja asennus kalliimpaa kuin laatoitetun tekeminen. Lisäksi muovimattoisella kylpyhuoneella olevaa asuntoa ei kukaan osta vähentämättä kauppahinnasta kylppärirempan hintaa.

      Eli tehosta ilmanvaihtoa ja maalaa halutessasi ne laatat kaakelimaalilla toisen värisiksi.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin, bakteerit eivät ole hometta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin, bakteerit eivät ole hometta...

        Mikrobi kuin mikrobi, liiallisestahan kosteudesta niitä kehittyy.

        Oliko neuvossani mielestäsi muuten jotain väärää?


    • Anonyymi

      Hei Välittäjä_LKV, se punertavanruskehtava on todellakin kalkkikertymää, joka lähtee pois hyvin pesemällä, mutta asuinalueemme vesi on sen verran kalkkipitoista, että aika usein saa pestä kaakeleita ja niiden saumoja. Yhteinäinen muovimatto olisi helpompi pitää puhtaana. Kotimme ei ole montaa vuotta vanha ja ilmanvaihtojärjestelmä todellakin toimii - ei ole kyse homeesta.

      Kiitos kuitenkin vastauksestasi muilta osin. ap

      Joku ehdotti suihkukaappia. Se olisi muuten ihan hyvä idea, mutta se ei peitä noita karmean näköisiä laattoja.

    • Anonyymi

      Jäi vielä kertomatta LKV:lle, että alueemme vedessä on myös ruostetta. Jos laitan vettä valkoiseen kuppiin, ja kaadan veden pois muutaman päivän kuluttua, niin kuppiin on jäänyt himmeä punertava raita.

      Olen kova siivoamaan kotiani, joten hometta, edes sitä punahometta ei meidän kylppäristä löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3310
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2699
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2524
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe