Ennen kylppäreissä näki enemmänkin muovimattoja seinissä, mutta viimeisten 30 vuoden aikana niitä ei ole juuri seiniin laitettu.
On kuitenkin joitain valmistajia (Tarkett esim.), jotka myyvät muovimattoja myös seiniin. Olen kyllästynyt pesemään jatkuvasti kaakelien saumoista punertavia kalkkijäämiä, joten haluaisin laittaa muovimaton seinään, mutta voiko sen vain liimata kaakelien päälle?
Asunnon entiset omistajat ovat kaakeloineet kylppärin myyntiä varten reilu vuosi sitten ja kaakeliseinä on tosi railakkaan vihreä. En jaksaisi alkaa poistaa kaakeleita.
Muovimatto kylppärin seinään kaakelien päälle?
9
106
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki kehittyy.
- Anonyymi
Hanki suihkukaappi. Se on hyvä ratkaisu tuohon.
- Anonyymi
Onko kukaan laittanut muovimattoa seinäkaakelin päälle? Liimallako? Kiitos. :)
- Anonyymi
Toivottavasti ei!
Ensinnäkin, se punainen laattasaumoissa einole kalkkia, vaan pintahometta. Opettele pitämään kylppärin ovea auki, ilmanvaihto kun ei kertomasinmukaan muuten toimi.
Muovimattoa ei voi asentaa kaakeleiden päälle, koska silloin syntyy kaksinkertainen kosteuseristys. Eli kylppäri pitää ensin purkaa. Muovimaton asennus on muutenkin ammattilaisten hommaa, saumat pitää hitsata kiinni ja muutenkin tietää mitä tekee. Ammattilaisen asentamanakin sen kestoikä on nykyaikaista laatoitettua kylpyhuonetta lyhyempi ja asennus kalliimpaa kuin laatoitetun tekeminen. Lisäksi muovimattoisella kylpyhuoneella olevaa asuntoa ei kukaan osta vähentämättä kauppahinnasta kylppärirempan hintaa.
Eli tehosta ilmanvaihtoa ja maalaa halutessasi ne laatat kaakelimaalilla toisen värisiksi.- Anonyymi
Ensinnäkin, bakteerit eivät ole hometta...
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin, bakteerit eivät ole hometta...
Mikrobi kuin mikrobi, liiallisestahan kosteudesta niitä kehittyy.
Oliko neuvossani mielestäsi muuten jotain väärää?
- Anonyymi
Hei Välittäjä_LKV, se punertavanruskehtava on todellakin kalkkikertymää, joka lähtee pois hyvin pesemällä, mutta asuinalueemme vesi on sen verran kalkkipitoista, että aika usein saa pestä kaakeleita ja niiden saumoja. Yhteinäinen muovimatto olisi helpompi pitää puhtaana. Kotimme ei ole montaa vuotta vanha ja ilmanvaihtojärjestelmä todellakin toimii - ei ole kyse homeesta.
Kiitos kuitenkin vastauksestasi muilta osin. ap
Joku ehdotti suihkukaappia. Se olisi muuten ihan hyvä idea, mutta se ei peitä noita karmean näköisiä laattoja. - Anonyymi
Jäi vielä kertomatta LKV:lle, että alueemme vedessä on myös ruostetta. Jos laitan vettä valkoiseen kuppiin, ja kaadan veden pois muutaman päivän kuluttua, niin kuppiin on jäänyt himmeä punertava raita.
Olen kova siivoamaan kotiani, joten hometta, edes sitä punahometta ei meidän kylppäristä löydy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984