Holsku tulee taloon!!

Niki

Heippa! Meille tulee holsku huhtikuussa ja olisi tosi kiva kuulla kaikilta Holskun omistajilta kokemuksia! Asun Helsingissä. Muita holskun omistajia täältä?

17

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu

      meillä on 5wee holsku näyttelyitä kiertänyt ja mailmaa nähnyt.onko sulla ollut ikinä aikaisemmin holskua?hankitko sen kasvattajalta?pentu vai aikuinen?

      • Niki

        Moi!

        Ei ole ollut aiemmin Holskua. Lapsena oli Estrelanvuoristokoira joka jäi perheelleni kun muutin pois. Hankin kasvattajalta uros pennun. Millainen koirasi on luonteeltaan? uros vai narttu?


      • santtu
        Niki kirjoitti:

        Moi!

        Ei ole ollut aiemmin Holskua. Lapsena oli Estrelanvuoristokoira joka jäi perheelleni kun muutin pois. Hankin kasvattajalta uros pennun. Millainen koirasi on luonteeltaan? uros vai narttu?

        mulla on narttu,luonne aivan loistava.lapsi ystävällinen ja huolehtivainen.ei voi kunnolla edes katsoa ohjelmaa missä lapset itkee kun koiralla tulee hätä että missä se itkee.koira rakastaa ihmisiä jotka rapsuttaa ja silittää,haluaa olla perheen kuningatar...kannattaa hankkia holsku ehdottamasti...


      • Niki
        santtu kirjoitti:

        mulla on narttu,luonne aivan loistava.lapsi ystävällinen ja huolehtivainen.ei voi kunnolla edes katsoa ohjelmaa missä lapset itkee kun koiralla tulee hätä että missä se itkee.koira rakastaa ihmisiä jotka rapsuttaa ja silittää,haluaa olla perheen kuningatar...kannattaa hankkia holsku ehdottamasti...

        Hei!

        Tänään oltiin katsomassa pentuja ja kaupat tuli! 2,5 vko ja meillä on Holsku! :D
        Toivottavasti tein oikean valinnan...


      • santtu
        Niki kirjoitti:

        Hei!

        Tänään oltiin katsomassa pentuja ja kaupat tuli! 2,5 vko ja meillä on Holsku! :D
        Toivottavasti tein oikean valinnan...

        kyllä teit todellakin,ihania koiria...saanko kysyä mitä maksoit pennusta?


      • Niki
        santtu kirjoitti:

        kyllä teit todellakin,ihania koiria...saanko kysyä mitä maksoit pennusta?

        Holskut ry:n suositushinnan eli 760 €.

        kui?


      • santtu
        Niki kirjoitti:

        Holskut ry:n suositushinnan eli 760 €.

        kui?

        kuhan kiinostuin että paljonko maksoit...


      • Niki
        santtu kirjoitti:

        kuhan kiinostuin että paljonko maksoit...

        Mitä ruokaa muuten syötit Holskulles pentuna?


      • santtu
        Niki kirjoitti:

        Mitä ruokaa muuten syötit Holskulles pentuna?

        ei ollut mulla pentuna..


    • tytteli

      Jos on vähänkään kiinostunut siitä kuinka paljon ulosteita joutuu keräilemään kannattaa välttää Hillssin ruokia. Muuten aivan mainioita ruokia ja pitävät koiran hienossa kunnossa, mutta voi kauhia sitä ulosteen määrää...

      Pitäydy jossain toisessa hyvässä merkissä!

    • santtu

      mä olen käyttänyt ruokana hauhau ruokia koko elämänsä syönnyt samaa ruoka ja turkki pysyy kunnossa...

    • SaN

      Todella ärsyttävä sana tuo holsku! Lopettakaa lapsellinen nimien muuntelu!

      • santtu

        ei voi mitään toi holsku en tiedä mutta ainakin tutulle tulee lehti holsku?miksiköhän...sellaista elämä on ja nimien muuttelu


    • holsku uroksen omistaja

      Heippa!
      Mistä olet hankkinut holskun ja eikö kasvattajan kuulu noihin kysymyksiin vastata. Sitä varten ne kasvattajat on yleensä.... Mulla kolme vuotias hollantilais uros ja ei todellakaan sieltä helpoimmasta päästä. Mitä aiot harrastaa pentusi kanssa tulevaisuudessa? Kunnon kasvattaja ei myy holskua kotikoiraksi!!! Meillä agilitya päälajina ja tottis on melkein mallillaan joten kisoihinkin päästään kohta. Ja tietenkin hakua ja jälkeä harrastellaan huvikseen:) Mikä karvanlaatu on kyseessä? Mulla on lyhytkarvainen.
      Ja teille tiedoksi jotka kysyvät paljonko maksoit: Koirat maksaa aina ja jos on koiraa hankkimassa kyllä pitää olla sen verran varaa että voi koiran lisäksi myös maksaa muut yllätykselliset kustannukset!!! Joten lopettakaa hintojen kysely täällä ja soittakaa suoraan kasvattajalle! Ja sille joka valitti holskunimestä: Hollanninpaimenkoiraa kutsutaan yleisesti holskuksi!!! Myös vähän vanhemmat kasvattajat ja muut järkevämmät ihmiset kuin sinä! Ota asioista selvää ennen kuin alat toisia haukkua lapsellisiksi. Muista uusi holskunomistaja: sulle tulee takuuvarmasti vaikeita aikoja kun uros on murkkuiässä, mutta kun niistä selviät ja koulutat koirasi rakkaudella ja kurilla sopivassa suhteessa, on se sen arvoista:)
      Tästä tuli hieman sekava koska olen töissä ja kirjoitan tätä "salaa". Kasvattajaasi kannattaa pulmatilanteissa ottaa yhteyttä heti eikä vuoden päästä. Näin vältyt ikäviltä tilanteilta. Jokaisen holskunomistajan tehtävä on saada tuleville omistajille mahdollisimman hyvä kuva holskusta joten älä tee siitä huonosti käyttäytyvää koiraa, rodun maine on muutenkin päässyt huonoksi ja vain siksi että kokemattomat eivät osaa holskua kouluttaa eivätkä lukea koiraansa!!!:(
      Onnea ja menestystä sinulle ja pennullesi!!! Tulevaisuudessa ehkä nähdään kilpakentillä...

      • Se Holskun omistaja

        Joo tota.. kyllä mä ihan kaiken tarvittavan tiedon saan kasvattajalta. Käännyn kyllä aina kasvattajan puoleen pienimmässäkin ongelmassa. Kunhan jutustellaan täällä.

        En todellakaan odottanut mitään helppoa koiraa varsinkaan uroksesta. Enköhän pärjää, kuitenkin Estrela aiemmin.

        Ei ole aikomuksissa mennä kisaamaan mihinkään. Omaksi iloksemme aiotaan harrastaa ainakin tottista ja vähän muutakin sekalaista. Tähän mennessä on ollut tosi upea kakara ja niiiin fiksu! Niin ja sen on siis lyhytkarvainen.


    • joo

      Mistäpäin Suomee pentu tuli teille taloon?
      Oliko emä ja sisarukset millaisia vieraille,kun kävitte katsomassa pentuja?
      Onnea koiran kanssa jatkoon!

      • milli

        Mulla pitkäkarva narttu. Pidättyväinen vieraita kohtaan. Erittäin kestävä (fyysisesti).Ei helpolla hermostu/kuumene. Koira ollut erittäin terve. Pärjännyt näyttelyissä. Yksinkertaisesti sanottuna täydellinen koira mulle, mut en kyllä suosittelis rotua missään nimessä kotikoiraksi. Vaatii ehdottomasti peruskoulutuksen ja runsaasti liikuntaa ja muutenkin virikeellisen elämän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe