Huone 200 euroa / kk ?

Hinta on aivan tavanomainen kun hieman loitonnutaan rantakadulta. Tässä luukkua esittelee Charlie jolta on paljon esittelyvideoita aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=X_yIGj2YMGo

Tämän tason kämpät ovat myös kaveriystävällisiä eli kiusallisia lakanaveroja niissä ei tarvitse maksaa. Itse olen maksanut tuhat bahtia yöstä lakanaveroja mm. Hard Rock- hotelliin.

Laitan tähän vielä palstarouvaa ärsyttääkseni pikku pätkän opastarjonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=uZK_qoQScAY

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      V Residencessä olin kuukauden pari vuotta sitten diilihintaan 8000 patia. Ihan ok huone, hyvä sänky, hyvä suihku, ok wifi, hyvä ilmastointi ja huippukanavat telkkarissa. Hotelli vuokrasi mopoja myös vaivaiseen 150 patin vrk hintaan. Siitä hurautti keskustaan viidessä minuutissa.

      • Halvin luukku jossa olen / olemme majailleet maksoi 150 bahtia /vrk. Tämä sijaitsi vielä Kävelykadulla, uskokaa tai älkää.

        Vielä 2000- luvun alkupuolella tämä puuhökkeli sijaitsi ns. Pyhän puun eteläpuolella. Alakerrassa oli taidemaalareiden työpaja ja respana oli pieni lautakoppi tien toisella puolella.
        Huone oli siis toisessa kerroksessa ja ikkuna avautui merelle joka oli 5- 10 m:n päässä.
        Kämppä oli kooltaan n. 4x4 metriä pieni suihku ja paskis.
        Oli tuplasänky, töllö, jk, pieni pöytä tuoleineen ja vaatekaappi. Mitä vielä pitäisi olla?
        Muistan vieläkin kuinka meren aaltojen laiskat läpsähdykset tuudittivat riennoista väsyneen matkamiehen uneen.

        Kukaan oppaistani ei torunut minua köyhäksi huolimatta vaatimattomasta luukustani vaan hienosti hoitivat kaikki oppaalle kuuluvat velvollisuudet.

        Vuosi- pari sen jälkeen vein tähän mestaan myös tyttäreni. Olimme olleet pari edellistä reissua hyvin hienoissa hotelleissa. Likat tykkäsivät tästä paikasta aivan sikana.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Halvin luukku jossa olen / olemme majailleet maksoi 150 bahtia /vrk. Tämä sijaitsi vielä Kävelykadulla, uskokaa tai älkää.

        Vielä 2000- luvun alkupuolella tämä puuhökkeli sijaitsi ns. Pyhän puun eteläpuolella. Alakerrassa oli taidemaalareiden työpaja ja respana oli pieni lautakoppi tien toisella puolella.
        Huone oli siis toisessa kerroksessa ja ikkuna avautui merelle joka oli 5- 10 m:n päässä.
        Kämppä oli kooltaan n. 4x4 metriä pieni suihku ja paskis.
        Oli tuplasänky, töllö, jk, pieni pöytä tuoleineen ja vaatekaappi. Mitä vielä pitäisi olla?
        Muistan vieläkin kuinka meren aaltojen laiskat läpsähdykset tuudittivat riennoista väsyneen matkamiehen uneen.

        Kukaan oppaistani ei torunut minua köyhäksi huolimatta vaatimattomasta luukustani vaan hienosti hoitivat kaikki oppaalle kuuluvat velvollisuudet.

        Vuosi- pari sen jälkeen vein tähän mestaan myös tyttäreni. Olimme olleet pari edellistä reissua hyvin hienoissa hotelleissa. Likat tykkäsivät tästä paikasta aivan sikana.

        Asiaa kerrankin Nasun kirjoittamana.

        Mahtoiko joku lukaista, miten Kurren, sanoisinko jo, no sanon, vaimo asui.

        Minä olen vieraillut ensin ja sitten voisinko sanoa, no sanon, asunutkin jonkun aikaa hänen silloisessa kodissaan.

        Mukavaa oli ja paskis sellainen jota moni rakas ei ole nähnyt kuin kuvissa.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Halvin luukku jossa olen / olemme majailleet maksoi 150 bahtia /vrk. Tämä sijaitsi vielä Kävelykadulla, uskokaa tai älkää.

        Vielä 2000- luvun alkupuolella tämä puuhökkeli sijaitsi ns. Pyhän puun eteläpuolella. Alakerrassa oli taidemaalareiden työpaja ja respana oli pieni lautakoppi tien toisella puolella.
        Huone oli siis toisessa kerroksessa ja ikkuna avautui merelle joka oli 5- 10 m:n päässä.
        Kämppä oli kooltaan n. 4x4 metriä pieni suihku ja paskis.
        Oli tuplasänky, töllö, jk, pieni pöytä tuoleineen ja vaatekaappi. Mitä vielä pitäisi olla?
        Muistan vieläkin kuinka meren aaltojen laiskat läpsähdykset tuudittivat riennoista väsyneen matkamiehen uneen.

        Kukaan oppaistani ei torunut minua köyhäksi huolimatta vaatimattomasta luukustani vaan hienosti hoitivat kaikki oppaalle kuuluvat velvollisuudet.

        Vuosi- pari sen jälkeen vein tähän mestaan myös tyttäreni. Olimme olleet pari edellistä reissua hyvin hienoissa hotelleissa. Likat tykkäsivät tästä paikasta aivan sikana.

        Kivan kuuloinen mesta ja meren läheisyys ja näkymä on aina hienoa!
        Tyttöset on sellaisia että jos asut kalliissa hotellissa niin he olettavat että olet rikas ja odottavat enemmän rahaa. Ei ne välttämättä sitä ääneen aina sano mutta niin se on. Olen saanut toruja kalliista hotelleista joskus tytöiltä. Joskus myös kehuja. Kerran sain hotelliketjun palkkiojärjestelmän ansiosta matalasesonkina kolmihuoneisen sviitin viiden tähden hotellista normihuoneen hinnalla. Tokihan sitä piti sitten esitellä mahdollisimman monelle. Yksi sellainen oikea bisnesbaby astui ovesta sisään, juoksenteli huoneesta toiseen ja hänestä piti ottaa kymmeniä kuvia eri asennoissa arvokalusteiden ja maalausten ollessa kuvassa mukana. Kuvat hän siirsi välittömästi facebookiin.
        Kyseinen tyttö on kovimpia rahantekokoneita mitä olen tavannut. Täysin laskelmoiva ja suoraviivainen. Tavannut häntä ainakin viidellä lomalla kerran pari. Todellinen syöjätär.

        Kahdeksalta kun aukeaa goukkarinsa niin viimeistään vartin yli hänellä on jo poka. Se tyttö ei seurustele eikä hempeile enää sitten valloituksen jälkeen. Kyselee milloin tulet ja valehtelee päin näköä että hän tarvitsee nyt miestä ettei ole aikoihin saanut. Tulee sitten hotellille, heittää heti vaatteensa pois ja käy heppiin kiinni. Viiden minuutin päästä hän pyyhkäisee nenäliinalla mällit suupielestä, pukeutuu, kuittaa palkkion ja lähtee takaisin duuniin. Kertoi aikovansa tehdä 1,5 miljoona THB Pattayalla ja sitten lähtee jatkamaan äidin uraa pohjoiseen. Upea kroppa ja kauniit kasvot. Eiköhän hän ala olemaan jo maalissaan. En oikein ole noiden pikahommien ystävä, mutta häntä olen käyttänyt usein ottamaan löysät pois saapumispäivänä. On mukavampi ottaa pikku tirsat jet lagissa kun kassit on tyhjennetty.


    • Anonyymi

      Mulla on periaate etten nuku reissussa yhtään huonommissa oloissa kuin kotonakaan. Sänky ja vuodevaatteet pitää olla hyvät, korvatulpat korvissa en nuku, vessa ja suihku pitää olla kunnollinen. Kotona mulla ei kävele ötökät lattialla , joten niitä ei ole myöskään hotellihuoneessa. Thaimaassa näillä vaatimuksilla olevan hotellin löytää helposti ja halvalla (50-100 euroa/yöltä on ok hinta), mutta Afrikassa ja muualla kehitysmaissa välillä joutuu jonkin verran tinkimään vaatimuksistaan.

      • Anonyymi

        Et siis ole kokenut oikeaa thaimaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole kokenut oikeaa thaimaata.

        Pattayallako sen oikean Thaimaan kokee ja varsinkin silloin kun punkkaa 500 bahtin majatalossa? Eli mä en koe oikeaa Thaimaata kun majailen Holiday Inn tai Hilton hotellissa?


      • Anonyymi

        Tälläiselle normituloiselle se on kahden viikon lomalla melkein sama mitä hotelli maksaa, mutta jos on kuukauden tai kaksi niin siinä joutuu jo miettimään. Järkevintä on tehdä diili condosta. 600 eurolla saat sellaisen condon kuukaudeksi, jonka vastaavanlainen hotellihuoneena maksaisi 3000-5000 euroa kuukaudessa. Ei ole ötökkää ja on isot töllöt, kylppärit ja ammeet ja mikä tärkein niin oma rauha. Ei koputa siivooja ovelle vaan tulee silloin kun on sovittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattayallako sen oikean Thaimaan kokee ja varsinkin silloin kun punkkaa 500 bahtin majatalossa? Eli mä en koe oikeaa Thaimaata kun majailen Holiday Inn tai Hilton hotellissa?

        Kun asumisesta / yöpymisestä puhutaan, niin oikea thaimaa löytyy thaimaalaisen kodista, joka rakennettu thaimaalaiselle.

        Kaikki hotellit ja majatalot on rakennettu piipahtelijoille.

        Maaseutumatkailu voisi avartaa hieman, jos Pattayan rientojen sijaan tahtoisi tutustua oikeaan thaimaahan.

        Moni bablaa maaseudun tyttöystävistään, mutta ei sanaakaan itse aiheesta, siis täyttä paskaa ja taas yhden piti saada orkku ennen jetslaakinukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asumisesta / yöpymisestä puhutaan, niin oikea thaimaa löytyy thaimaalaisen kodista, joka rakennettu thaimaalaiselle.

        Kaikki hotellit ja majatalot on rakennettu piipahtelijoille.

        Maaseutumatkailu voisi avartaa hieman, jos Pattayan rientojen sijaan tahtoisi tutustua oikeaan thaimaahan.

        Moni bablaa maaseudun tyttöystävistään, mutta ei sanaakaan itse aiheesta, siis täyttä paskaa ja taas yhden piti saada orkku ennen jetslaakinukkumista.

        Kurre on kokenut oikeaa thaimaata minun tavoin.

        https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006271735.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asumisesta / yöpymisestä puhutaan, niin oikea thaimaa löytyy thaimaalaisen kodista, joka rakennettu thaimaalaiselle.

        Kaikki hotellit ja majatalot on rakennettu piipahtelijoille.

        Maaseutumatkailu voisi avartaa hieman, jos Pattayan rientojen sijaan tahtoisi tutustua oikeaan thaimaahan.

        Moni bablaa maaseudun tyttöystävistään, mutta ei sanaakaan itse aiheesta, siis täyttä paskaa ja taas yhden piti saada orkku ennen jetslaakinukkumista.

        Koteja on monenlaisia Thaimaassakin. Pattaya on rakennettu turisteille, farangeille ja turistien ja farangien palvelijoille. Siellä ei ole tarkoitustakaan elää maaseutuelämää eikä etsiä "oikeaa Thaimaata" mitä ikinä tuo edes tarkoittaakaan. Oikea thaimaalaisuus ei ole minun mielestä mikään paikka eikä talo eikä ammatti, vaan se on oikeaa thaimaalaisuutta kun ollaan ystävällisiä, kunnioittavia ja pyytettömiä. Oikea thaimaalainen on hyvä ihminen. Oikea suomalainenkin on hyvä ihminen. Kaikki kieroumat ovat seurausta kateudesta ja ahneudesta. Oikea thaimaalainen ei ole kade eikä ahne. Olen tavannut monia monia oikeita thaimaalaisia. Oikea thaimaalainen on myös reilu ja oikeudenmukainen.
        Pattayan tytöistä puheenollen kaikki tulee maaseudulta ja heidän kotinsa on siellä edelleen. Ei se ole heille mitenkään noloa viedä farangi poikakavereita sinne kylään. Oon vieraillut ainakin viidessä kotona maalla. Kielimuurin vuoksi jutut jääneet vanhempiensa kanssa vähemmälle mutta sisarusten ja lasten kanssa tultu hyvin juttuun. Kun on tutustunut tyttöön kunnolla ja jutellut paljon, niin on ilahduttavaa havaita ettei ne feikkaa yhtään. He on niitä samoja ihmisiä Pattayalla kuin siellä kotonaankin. Ei tarvi esittää yhtään mitään. Ei myöskään minun. Minulla on tästä paljon kokemusta ja sinulla ei. Joten älä tule kertomaan minulle mistää oikeasta tai väärästä Thaimaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurre on kokenut oikeaa thaimaata minun tavoin.

        https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006271735.html

        Miten niin kokenut? Asunut yhden naisen kanssa yhdessä paikassa farangeille rakennetussa lomakylässä. Miten hän on siis kokenut oikeaa Thaimaata? Tarvitaan hieman laajempi otos että tietää millaista eri paikoissa Thaimaata on ja miten erilaisia Thaimaan ihmiset on.
        Sama kuin alkaisit kertoa stadilaiselle että hei sä et oo oikea suomalainen vaan saamelaiset on oikeita suomalaisia. Ei se niin mene. Kaikki on oikeita sellaisina kuin ne on.


      • Anonyymi

        Ne baaritytötkin on kotoisin ihan normaaleista perheistä ja ihan oikeasta thaimaasta siinä missä muutkin. Sinä toljake et tajua näitä kulttuurieroja. Ne on ihan tavallisia oikeita thaimaalaisia hekin. Jotkut tytöt valehtelee sinne kotiin ammattinsa, mutta ei ne siellä kotona edes kysele mitä ne työkseen tekee eikä edes välitä. Monet baaritytöt on myös perheensä talouden vastuunkantajia ja laittaneet itsensä peliin sanan varsinaisessa merkityksessä. Nämä baarityttöset ovat kaikenlisäksi usein hartaita buddhalaisia ja auttavat kerjäläisiä ja toisiaan. Pitävät maanmiehistään huolta. Arvostan suuresti.
        Se riisipellolta haettu mykkä lapsentekokone ei ole yhtään sen parempi tai thaimaalaisempi kuin baarityttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne baaritytötkin on kotoisin ihan normaaleista perheistä ja ihan oikeasta thaimaasta siinä missä muutkin. Sinä toljake et tajua näitä kulttuurieroja. Ne on ihan tavallisia oikeita thaimaalaisia hekin. Jotkut tytöt valehtelee sinne kotiin ammattinsa, mutta ei ne siellä kotona edes kysele mitä ne työkseen tekee eikä edes välitä. Monet baaritytöt on myös perheensä talouden vastuunkantajia ja laittaneet itsensä peliin sanan varsinaisessa merkityksessä. Nämä baarityttöset ovat kaikenlisäksi usein hartaita buddhalaisia ja auttavat kerjäläisiä ja toisiaan. Pitävät maanmiehistään huolta. Arvostan suuresti.
        Se riisipellolta haettu mykkä lapsentekokone ei ole yhtään sen parempi tai thaimaalaisempi kuin baarityttö.

        Muutat oikeasta thaimaasta puhumisen thaimaalaisiin henkilöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutat oikeasta thaimaasta puhumisen thaimaalaisiin henkilöihin.

        Ihmisistä, kansoista ja heidän kodeistaan tässä puhutaan. Sanopas sinä nyt mikä on oikea Thaimaa? Jokin stereotypia paalumajasta viidakossako? Se majako on se sinun oikea Thaimaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisistä, kansoista ja heidän kodeistaan tässä puhutaan. Sanopas sinä nyt mikä on oikea Thaimaa? Jokin stereotypia paalumajasta viidakossako? Se majako on se sinun oikea Thaimaa?

        Neiti Mikrominimaniyrittäjä kaivoi sanavarastostaan stereotypian.

        Oikea Thaimaa on siellä missä valtaosa thaimaalaisista asuu ja se ympäristö missä he asuvat.

        Ykköspoikakaverin vierailut vuokraoppaansa kotona naurattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koteja on monenlaisia Thaimaassakin. Pattaya on rakennettu turisteille, farangeille ja turistien ja farangien palvelijoille. Siellä ei ole tarkoitustakaan elää maaseutuelämää eikä etsiä "oikeaa Thaimaata" mitä ikinä tuo edes tarkoittaakaan. Oikea thaimaalaisuus ei ole minun mielestä mikään paikka eikä talo eikä ammatti, vaan se on oikeaa thaimaalaisuutta kun ollaan ystävällisiä, kunnioittavia ja pyytettömiä. Oikea thaimaalainen on hyvä ihminen. Oikea suomalainenkin on hyvä ihminen. Kaikki kieroumat ovat seurausta kateudesta ja ahneudesta. Oikea thaimaalainen ei ole kade eikä ahne. Olen tavannut monia monia oikeita thaimaalaisia. Oikea thaimaalainen on myös reilu ja oikeudenmukainen.
        Pattayan tytöistä puheenollen kaikki tulee maaseudulta ja heidän kotinsa on siellä edelleen. Ei se ole heille mitenkään noloa viedä farangi poikakavereita sinne kylään. Oon vieraillut ainakin viidessä kotona maalla. Kielimuurin vuoksi jutut jääneet vanhempiensa kanssa vähemmälle mutta sisarusten ja lasten kanssa tultu hyvin juttuun. Kun on tutustunut tyttöön kunnolla ja jutellut paljon, niin on ilahduttavaa havaita ettei ne feikkaa yhtään. He on niitä samoja ihmisiä Pattayalla kuin siellä kotonaankin. Ei tarvi esittää yhtään mitään. Ei myöskään minun. Minulla on tästä paljon kokemusta ja sinulla ei. Joten älä tule kertomaan minulle mistää oikeasta tai väärästä Thaimaasta.

        Pattayan tytöistä puheenollen kaikki heistä eivät tule maaseudulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutat oikeasta thaimaasta puhumisen thaimaalaisiin henkilöihin.

        Oikea Thaimaa ja oikeat thaimaalaiset liittyvät läheisesti toisiinsa, muokkaavat toisiaan. Muodostavat yhdessä eräänlaisen ekosysteemin. Oikeastaan onkin oleellista olla erottamatta näitä käsitteitä toisistaan ja pitäisikin pyrkiä näkemään koko kokonaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea Thaimaa ja oikeat thaimaalaiset liittyvät läheisesti toisiinsa, muokkaavat toisiaan. Muodostavat yhdessä eräänlaisen ekosysteemin. Oikeastaan onkin oleellista olla erottamatta näitä käsitteitä toisistaan ja pitäisikin pyrkiä näkemään koko kokonaisuus.

        Niinpä juurikin.

        Pattaya ei ole Thaimaan eräänlainen ekosysteemi.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ekosysteemi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne baaritytötkin on kotoisin ihan normaaleista perheistä ja ihan oikeasta thaimaasta siinä missä muutkin. Sinä toljake et tajua näitä kulttuurieroja. Ne on ihan tavallisia oikeita thaimaalaisia hekin. Jotkut tytöt valehtelee sinne kotiin ammattinsa, mutta ei ne siellä kotona edes kysele mitä ne työkseen tekee eikä edes välitä. Monet baaritytöt on myös perheensä talouden vastuunkantajia ja laittaneet itsensä peliin sanan varsinaisessa merkityksessä. Nämä baarityttöset ovat kaikenlisäksi usein hartaita buddhalaisia ja auttavat kerjäläisiä ja toisiaan. Pitävät maanmiehistään huolta. Arvostan suuresti.
        Se riisipellolta haettu mykkä lapsentekokone ei ole yhtään sen parempi tai thaimaalaisempi kuin baarityttö.

        Kirjoittaja luulee puhuvansa kokemuksen syvälläkin rintaäänellä.
        Usein kuitenkin tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, ehkäpä hänenkin tapauksessa.
        Kirjoittaja kertoo vierailleensa ainakin viiden baarityttöystävänsä kotona maaseudulla. Samalla hän tulee huomaamattaan paljastaneeksi oman yksinkertaisuutensa. Koen lievää myötähäpeää tästä, kuinka hän luulee kokeneensa ja tietävänsä paljon, ainakin uho ja usko tietoihinsa on yksinkertaisen korkealla tasolla. Toisin on kuitenkin todellinen tietonsa määrä. Kirjoittaja todistaa tämän itse kertomallaan. Kyllähän maailmaan mölinää ja uhoa mahtuu, mutta miten joku voikaan olla noin yksinkertainen, että kuvittelee oikeasti tietävänsä jotain, jos hän ei edes ymmärrä mitä hänelle puhutaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja luulee puhuvansa kokemuksen syvälläkin rintaäänellä.
        Usein kuitenkin tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, ehkäpä hänenkin tapauksessa.
        Kirjoittaja kertoo vierailleensa ainakin viiden baarityttöystävänsä kotona maaseudulla. Samalla hän tulee huomaamattaan paljastaneeksi oman yksinkertaisuutensa. Koen lievää myötähäpeää tästä, kuinka hän luulee kokeneensa ja tietävänsä paljon, ainakin uho ja usko tietoihinsa on yksinkertaisen korkealla tasolla. Toisin on kuitenkin todellinen tietonsa määrä. Kirjoittaja todistaa tämän itse kertomallaan. Kyllähän maailmaan mölinää ja uhoa mahtuu, mutta miten joku voikaan olla noin yksinkertainen, että kuvittelee oikeasti tietävänsä jotain, jos hän ei edes ymmärrä mitä hänelle puhutaan!

        Asiaa siinä tuutin täydeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisistä, kansoista ja heidän kodeistaan tässä puhutaan. Sanopas sinä nyt mikä on oikea Thaimaa? Jokin stereotypia paalumajasta viidakossako? Se majako on se sinun oikea Thaimaa?

        Vastaan tähän vaikka kysymys ei minulle suoraan ollut osoitettukaan.

        Tuossa ylempänä joku uhoa puhkuen kertoilee vierailleensa ainakin viiden Pattayan tytön kotona maaseudulla. Kiinnittäisin ensinnäkin lukijoiden huomiota tuohon käyttämäänsä "ainakin" sanaan. Kuinka uskottavaa onkaan sellaisen henkilön höpinä yleensäkään, joka tällaisessa itselleen tärkeässä asiassa ei edes muista tarkkaa vierailuidensa lukumäärää? Kirjoittaja yrittää ylentää itseään tällä "ainakin" sanalla, mutta yksinkertaisuuttaan tuleekin alentamaan itse itsensä.

        Tämä uhoava oikean Thaimaan ja oikeitten thaimaalaisten tuntija jättää kertomuksessaan kertomatta missä maalla sijaitsivat nämä ainakin viiden Pattayan tyttönsä kodit. Miksi? Johtuuko tämä muistamattomuudestaan, mielikuvituksensa rajoittuneisuudesta, vai mistä?

        Minäpäs en nyt sanokkaan, että missä sijaitsee oikea Thaimaa.
        Tätä asiaa voisi kuitenkin itse kukin Thaimaan tietäjä pohtia myös oikeitten thaimaalaisten silmillä asiaa tarkastellen. Oikeat thait nimittäin esimerkiksi pitävät Isanin alueella asuvia lao ihmisiä likaisina ja tyhminä. Oikeat thait siis pitävät näitä lao ihmisiä ainakin itseänsä alempiarvoisina ja joskus jopa halveksivat heitä. Voiko siis Isan oikeasti olla oikeaa Thaimaata ja siellä asuvat ihmiset oikeasti oikeita thaimaalaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neiti Mikrominimaniyrittäjä kaivoi sanavarastostaan stereotypian.

        Oikea Thaimaa on siellä missä valtaosa thaimaalaisista asuu ja se ympäristö missä he asuvat.

        Ykköspoikakaverin vierailut vuokraoppaansa kotona naurattaa.

        Onko kaikilla oikeilla thaimaalaisilla suomalainen kelakortti.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan tähän vaikka kysymys ei minulle suoraan ollut osoitettukaan.

        Tuossa ylempänä joku uhoa puhkuen kertoilee vierailleensa ainakin viiden Pattayan tytön kotona maaseudulla. Kiinnittäisin ensinnäkin lukijoiden huomiota tuohon käyttämäänsä "ainakin" sanaan. Kuinka uskottavaa onkaan sellaisen henkilön höpinä yleensäkään, joka tällaisessa itselleen tärkeässä asiassa ei edes muista tarkkaa vierailuidensa lukumäärää? Kirjoittaja yrittää ylentää itseään tällä "ainakin" sanalla, mutta yksinkertaisuuttaan tuleekin alentamaan itse itsensä.

        Tämä uhoava oikean Thaimaan ja oikeitten thaimaalaisten tuntija jättää kertomuksessaan kertomatta missä maalla sijaitsivat nämä ainakin viiden Pattayan tyttönsä kodit. Miksi? Johtuuko tämä muistamattomuudestaan, mielikuvituksensa rajoittuneisuudesta, vai mistä?

        Minäpäs en nyt sanokkaan, että missä sijaitsee oikea Thaimaa.
        Tätä asiaa voisi kuitenkin itse kukin Thaimaan tietäjä pohtia myös oikeitten thaimaalaisten silmillä asiaa tarkastellen. Oikeat thait nimittäin esimerkiksi pitävät Isanin alueella asuvia lao ihmisiä likaisina ja tyhminä. Oikeat thait siis pitävät näitä lao ihmisiä ainakin itseänsä alempiarvoisina ja joskus jopa halveksivat heitä. Voiko siis Isan oikeasti olla oikeaa Thaimaata ja siellä asuvat ihmiset oikeasti oikeita thaimaalaisia?

        Lao ihmisiä ......

        On myös olemassa Savolaisia, porilaisia, hämäläisiä, raumalaisia ja jokunen turkkusestakin, jopa aakeelta laakeelta.

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta esimerkki Laosista ontuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikilla oikeilla thaimaalaisilla suomalainen kelakortti.?

        Hyvä kysymys... ollen vaiko eikö ollen..??


    • Kiitän kaikkia hienoista kirjoituksista ja erityisesti rva Sensua saamistani kehuista joka on aivan tavatonta!

      Täällä paneuduttiin oikean Thaimaan kokemiseen. Ehkäpä nöösipojan haaveissa joku sellainen viehättävä ajatus voi päässänsä vilahtaa.

      Minä en voi sanoa sellaista tiedostaneeni. Pari kertaa oppaani on eksynyt ja olen löytänyt itseni keskeltä ei mitään maalaiskyläyhteisöstä.
      Voin vakuuttaa etten tylsempiä lomapäiviä ole koskaan viettänyt missään muualla.
      Toki oloni oli tehty mahdollisimman mukavaksi kaikin puolin.

      Kohokohtana muistan erään maaseutuepisodin. Halusin itselleni jotain tekemistä ja omin itselleni lehmien viemisen päivälaitumelle ja niiden noudon.
      Lehmät tykkäsivät farangista ja sain vähän mollikkaa.

      • Anonyymi

        Kiitos kiitoksista.

        En olekaan väittänyt mitään tylsyysastetta.

        Normaali thaimaalaisesta arkielämästä tylsiintyvillehän on mm. Pattaya.


    • Minulla on yksi lehmäkokemus skidiajoilta. Minulle annettiin kaali ja sanottiin että mene syötämään niitä noille lehmille. Niin tein ja lehmät tulivat ihan hulluiksi kun kaali loppui. Ajoivat minua takaa mutta onneksi laihana ja vikkelänä selvisin aidan toiselle puolelle. Olin aivan kauhuissani.

      Nämä thailehmät olivat kuulemma jääräpäitä eivätkä millään olisi halunneet tulla himaan laitumelta. Minua ne aina tottelivat ja heti. Sitä kyläläiset kummeksuivat ja luulivat että osaan puhua lehmien kieltä.

      • Anonyymi

        Kyllähän se lehmä sonnin tuntee! Moneenko sekaannuit?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe