Parisuhde/avioliitto

Anonyymi

Meillä tapahtui vesivahinko keittiössä. Mieheni teki tarvittavan remontin ja vakuutusyhtiö korvasi. Jouduin tekemään keittiöön tarvittavaan remontin lainan. Vakuutusyhtiön korvauksen jälkeen sitä jäi maksettavaksi hieman yli 2000 euroa. Mieheni ei osallistunut lainan takaisinmaksuun koska hän teki mielestään työllään oman osuutensa. Mielestäni tein oman osuuteni myös maalausten, siivousten , ruoanlaiton yms osalta. Hoidan muutenkin kotona kaiken siivouksen, pyykkihuollon yms. Menikö teistä toisista lainan maksu oikein vai olenko liian ahne kun pyysin häneltä rahaa lainan maksuun. Olemme muutenkin " omissa rahoissa".

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä loppusumma olisi pitänyt puolittaa.
      Hän ei nähtävästi arvosta yhtään sinun panostasi.

• Anonyymi

Kumpi omistaa sen asunnon?

• Anonyymi

Asunto on 50/50.

• Anonyymi

Jos mies omistaa asunnon, mies varmaan lupasi sinun käyttää keittiötä

• Anonyymi

Tehkää parempi vakuutus vastaisuuden varalle.
      Firmoissakin on eroa.
      En ole koskaan joutunut maksamaan itse muuta kuin omavastuun 100 euroa.

• Anonyymi

Oletteko toisella kierroksella avioliitossa?
        Ukkosi hinnoittelee omat työnsä kalliimmiksi kuin sinun huushollaskan askareet. Ammattimies nääs!

• Anonyymi

Seuraavalla remontilla otat sitten ammattimiehet tekemään ja saat kotitalousvähennyksenkin. Ei tartte silloin tehdä itse juuri mitään.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Varmaan tosiaan riippuu siitäkin, kenen omistama se asunto on.

• Anonyymi

Samoin ajattelen.
        Itse tehdystä korjauksesta on omistaja vastuussa seuraavalle ostajalle.
        Ilmeisesti tuli säästöä, kun ei ulkopuolisella teetätetty korjausta.
        Etkä saanut kotitalousvähennystäkään verotuksessa.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin ajattelen.
        Itse tehdystä korjauksesta on omistaja vastuussa seuraavalle ostajalle.
        Ilmeisesti tuli säästöä, kun ei ulkopuolisella teetätetty korjausta.
        Etkä saanut kotitalousvähennystäkään verotuksessa.

Beng

Että vastuussa seuraavalle omistajalle? Miksei niinkin, mutta usein mies on jo mullan alla, kun seuraava omistaja kantaa tavaroita keittiöön.

• Anonyymi

Loppusumma tulojen mukaan.
      Joka enemmän tienaa, se enemmän maksaa.
      Eikä se olisi tasa-arvoista ?
      Ai mutta teillähän ei ole tasa-arvoa...
      Ei kai teillä ole jääkaapissa omilla hyllyillä omat ruoatkin...
      Asunto on mitä ilmeisemmin sinun.
      Että miksi miehesi maksaisi,
      jos luonne on sellainen että maksamattakin voi olla.
      Olet liian höveli ja kiltti.

• Anonyymi

No tuosta en ole samaa mieltä.
        Jos asunto on toisen, remonttihan nostaa omaisuuden arvoa tai ainakin myytävyyttä.

Beng
        En voi sietää minkäänlaista siipeilyä.

• Anonyymi

Joillakin pareilla on omat jääkaapitkin ja omat kerrokset missä asuvat. Täällä palstalla olen lukenut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillakin pareilla on omat jääkaapitkin ja omat kerrokset missä asuvat. Täällä palstalla olen lukenut.

No en noin pitkälle ole mennyt, mutta jos noin on sovun kannalta hyvä, niin tehköönpä ihmiset noinkin. Jos toinen puolisko hetäö hirsiä kuorsaten, mikä estää nukkumasta eri huoneissa, jos niitä on. Muutoin molemmat voivat olla lopen uupuneita.
        Vierailuajat on hyvä sopia...

Beng

• Anonyymi

Suoritapa hintatiedusteluja alan liikkeisiin, millä hinnalla he tekisivät sen saman minkä miehesi on tehnyt?
      Kyllä. Veikkaan että 1000 tai 2000 euroa ei riitä. Maalaus, siivous ja ruuanlaitto ei ikä kuuna päivänä ole saman arvoista. Se on halpatyötä. Kuka osti maalit?

• Jos mieehsi ykisn omaistama asunto, miksi otit lainaa?
      Vastaisuuden varalle: sopikaa etukäteen kustannuksista jos jotain pitää laittaa.

• Ja ala petä vain omat pyykkisi, laita vain itsellesi ruoka ja petaa vain oma sänkysi :). Mites sähkölaskutm vesimaksut, jätehuolto, kuka ne maksaa?

• Anonyymi

Jos välit on ok ja terveellä pohjalla
      kyseisenlaisia ongelmia ei tule.

• Anonyymi

Niin minunkin mielestäni. Suosittelen eroa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minunkin mielestäni. Suosittelen eroa!

Juurikin näin. Ei tuo suhde voi toimia.

• Anonyymi

Keksitty juttu.

"vakuutusyhtiö korvasi, mies teki ja otettiin laina". Nyt sitten riitelette. Ei ihme, sähän olet sekaisin tiskiesi ja siivouksiesi kanssa.

=DW=

• Lainan ottaja ottaessaan funderaa kuka sen lainan maksaa ja jos ei päästä sopimukseen, joka tietysti olisi pitänyt sopia jo lainaa otettaessa, hän kenen nimi on paperissa, maksaa.

Vähän omituinen juttu, koska se jonka nimissä asunto ja vakuutus on, tietysti ottaa myös lainan, miksi vain tiloissa asuva sitä tekisi.
      Sen verran olen remontteja tehnyt, että kyllä siivous ja ruuanlaittoa ei vastaa remontoijan hommia, remontissa tarvitaan niin sähkökuin putkimiehen ja laatoittajan, ja vaikka ne laminaatit lentävät helposti lattiaan, ei se kaapistojenkaan seinälle nosto noin vain suju,

eli sinulla on kyllä taitava kumppani jos kaiken muun kuin siivouksen ja ruuanlaiton
      on remontissa itse tehnyt.
      Tilanteessasi maksaisin ilomielin lainan pois ja nauttisin yhdessä uudesta keittiöstä.

• Lainan ottaja ottaessaan funderaa kuka sen lainan maksaa ja jos ei päästä sopimukseen, joka tietysti olisi pitänyt sopia jo lainaa otettaessa, hän kenen nimi on paperissa, maksaa.

Vähän omituinen juttu, koska se jonka nimissä asunto ja vakuutus on, tietysti ottaa myös lainan, miksi vain tiloissa asuva sitä tekisi.
      Sen verran olen remontteja tehnyt, että kyllä siivous ja ruuanlaittoa ei vastaa remontoijan hommia, remontissa tarvitaan niin sähkökuin putkimiehen ja laatoittajan, ja vaikka ne laminaatit lentävät helposti lattiaan, ei se kaapistojenkaan seinälle nosto noin vain suju,

eli sinulla on kyllä taitava kumppani jos kaiken muun kuin siivouksen ja ruuanlaiton
      on remontissa itse tehnyt.
      Tilanteessasi maksaisin ilomielin lainan pois ja nauttisin yhdessä uudesta keittiöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7750
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4831
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3513
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe