Liian korkea verenpaine

Anonyymi

ja lääkäri määräsi kahta verenpainelääkettä! Mitä teen? En ole hakenut, enkä ottanut kumpaakaan.

85

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mittaa HB ja HRK.
      Siitä ei toisaalta saa hupia kukaan muu kuin sinä yksin.

      H.

      • Anonyymi

        Vastauksesi kuvastaa hyvin omia kommenttejasi.


    • Anonyymi

      Mulla todettiin korkea verenpaine muun tutkimuksen yhteydä, joku vuosi sitten en syönyt ainuttakaan pilleriä, nyt kuusi.

    • Anonyymi

      Onko sulla järki täysin pysähtynyt vai ?
      Oman etusi eli terveytesi takia haet tietysti lääkkeet ja alat syödä niitä.
      Kokeile googlailla mitä haittoja liian korkea verenpaine aiheuttaa mm. sydämelle ja verisuonille ynnä muulle. Mm. aivoinfarktin riski suurenee.

      Oletko Tampereelta ?
      "Järkki olis mut ei saa kulkemaan," sano Tampereen flikka.

    • Anonyymi

      Korkea verenpaine? Miten korkea? Missä tilanteessa mitattu? Montako otantaa? Ikä ja sukupuoli?
      Tupakoitko?
      Yms.

    • Anonyymi

      Ymmärsitkö oikein?
      Miksi lääkäri määräisi 2 verenpainelääkettä samaan vaivaan?
      Oliko lääkäri mamutaustainen arvuuttelija?

      • Anonyymi

        Minullakin on kaksi lääkettä verenpaineeseen tai oikeastaan kolme verenpaineeseen vaikuttavaa lääkettä Ei kaksi lääkettä ole harvinaista.


      • Anonyymi

        Lääkäri mittasi verenpaineen ja sanoi paineen olevan aivan liian korkea ja kirjoitti e-reseptillä kahta lääkettä. Sanoi, että olen liian lihava, eikä makeaa saa syödä.

        Siinä sitten kaikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri mittasi verenpaineen ja sanoi paineen olevan aivan liian korkea ja kirjoitti e-reseptillä kahta lääkettä. Sanoi, että olen liian lihava, eikä makeaa saa syödä.

        Siinä sitten kaikki!

        Ei kun liikkumaan sitten, ja terveellinen ruokavalio ja lääkkeet käyttöön.
        Jos normaalipainoosi mennessä verenpaineesi on laskemaan päin,
        lääkäri voi arvioida lääkitystä uudelleen. Pienentää annosta vähän ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri mittasi verenpaineen ja sanoi paineen olevan aivan liian korkea ja kirjoitti e-reseptillä kahta lääkettä. Sanoi, että olen liian lihava, eikä makeaa saa syödä.

        Siinä sitten kaikki!

        Rasvaistakaan ei saa syödä, pitää laihduttaa ja liikkua enemmän.


    • Kyllähän täällä tiedetään paremmin kuin lääkkeen määrännyt lääkäri, hyvä kun kysyt täältä ;).

    • Anonyymi

      Terveys on jokaisen yksinoikeus ja siihen liittyy kropan erinäiset poikkeavuudet joita sairaudeksi kutsutaan. Onko siis terveyttä sairauskin jos sitä lääkitään? Yksinoikeudella voi ja saa jättää lääkkeet ottamatta.
      On itsepetosta syödä verenpainelääkkeitä vuodesta toiseen jos lääkkeet eivät paranna. Silloin pitää etsiä muita vaihtoehtoja, se terveys voi löytyä muuttamalla elintapojaan ilman lääkkeitä.

      • Juu, yksinkoileudella, mutta sitten saa myös syyttää itseään jos tulee aivoverenvuoto tai aivoinfarkti korkeiden verenpaineiden seurauksena. Lääkkeiden ostamattomuus ja käyttämättömyys kirjataan myös sairauskertomukseen.


    • Anonyymi

      Jostain luin, et kolmeakin pitää käyttää, sillä saadaan paremmin paine hallintaan.

    • Anonyymi

      Omapa on valintasi.

      Yleensä verenpaineeseen kuuluu ne kaksi lääkettä, voisit ottaa selvää terveydenhoitajalta.
      Ei niitä turhaan määräillä....

    • Kun ikää tulee,kaikki hapristuu, verisuonetkin. Hapristuneet verisuonet on kovilla, jos verenpaine on korkealla. Aivoissa, jos puhkeaa, elämä on useimmiten ohi, ja jos elossa pysyy, päivät on sen jälkeen pitkä.
      Jos mietityttää, käy toisella lääkärillä, äläkä puhu jo määrätyistä lääkkeistä.
      Voi lääkärit nähdä lääkkeet, vaikkei niistä kerrokkaan,.

      • Ei kannata jättää ketomatta koska lääkäri nähnee ne muutoinkin epikriiseistä. Kannattaa reilusti kysyä, jos kysymään menee että mitä mieltä tämä toinen lääkäri on näistä jo määrätyistä lääkkeistä. Jos itse epäilisin, menisin kardiologille yksityisesti sillä toinen tk-lääkäri ei liene toista kummempi.


      • siilivain kirjoitti:

        Ei kannata jättää ketomatta koska lääkäri nähnee ne muutoinkin epikriiseistä. Kannattaa reilusti kysyä, jos kysymään menee että mitä mieltä tämä toinen lääkäri on näistä jo määrätyistä lääkkeistä. Jos itse epäilisin, menisin kardiologille yksityisesti sillä toinen tk-lääkäri ei liene toista kummempi.

        Lääketehtaat on hyviä lobbareiita. Toinen lääkäri vo olla toisen lääkefirman asiakas, ja määrää samat lääkkeet erinimillä.
        Verenpaine on helppo itse mitata, että jopa tällainen maallikko ymmärtää, mikä on korkea.
        Minulla ne jostain syystä pitää sen lääkkeillä liiankin alhaalla, kun väliin saattaa huipata.


      • k-kotton kirjoitti:

        Lääketehtaat on hyviä lobbareiita. Toinen lääkäri vo olla toisen lääkefirman asiakas, ja määrää samat lääkkeet erinimillä.
        Verenpaine on helppo itse mitata, että jopa tällainen maallikko ymmärtää, mikä on korkea.
        Minulla ne jostain syystä pitää sen lääkkeillä liiankin alhaalla, kun väliin saattaa huipata.

        Ei pidä paikkaansa että määräisivät samoja lääkkeitä ei nimillä. Viimeistään apteekki asiaan puuttuu ja ehdottaa halvinta mahdollista vaihtoehtoa ja huoamuttaasamasta lääkkeestä yhtaikaisesti.

        Pitävät lääkkeillä liian matalana? Ketkä pitävät?


    • Anonyymi

      Ikäisekseni minulla on liian korkea erektiokyky, voisiko johtua verenpaineesta? Pitäisikö kertoa lääkärille? Entä jos nitistää kykyni resepteillään?

      • Luultavasti kylmän tai kuolon kankeutta, lämmin kääre pehmentää jos ei auta se on kuolemaksi.

        1eero


      • Anonyymi

        Niin no, ehkä miellyttävin kuolema sexstaillessa, kunhan ei jää kitumaan …..


      • Anonyymi

        Verenpaine voi vaikuttaa siihen jonkun verran.


    • Anonyymi

      1eero
      Vuosi sitten kun tehtiin persusteellinen lääkäritarkastus, lääkäri mittasi nii yläpaine pyöri 180, yhdellä pillerillä oon ny pärjänny, alussa piti ottaa kaksi nytten yhdellä ja verenohennus pilleri varmuuden vuoksi, verenpainemittari ei paljon maksa.
      Muitakin lääkkeitä on usseimpia plaatua, aamulääkkeen oton muistaa, iltalääke joskus unehtuu.

    • Anonyymi

      Niinpä! Ehkä en ota kuitenkaan yhtään pilleriä, kun en syö pillereitä muutenkaan. Ehkä jätän ne makeat pois, kun en syö niitä muutenkaan. Ehkä en kuitenkaan liiku sen enempää, kun olen ikäni kyllästymiseen asti liikkunut, enkä ole sitä ”liikunnanriemua” koskaan kokenut.

      On se niin vaikeeta! Mitä väliä sillä on, jos lääkäri lukee epikriisin?

    • Anonyymi

      Lääkkeistä eroon. 59v tietämissä oli verenpaineeni tasoa 180 / -85 vaikka popsin Ramiprilliä 10mg/pv.
      Simvastatiinia kolestroliin 40mg/pv.
      Kolestrolini veteli 7:n tasoa mutta "huuhteluaine" oli 2:n tietämissä.
      Aloitin 59v11kk intensiivisen kuntoilun. 5 krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia salin perusharkkoja. Pääpaino vapaan tangon, reispenkin ja oman painon treeneissä.
      Syke koko ajan 110.
      Seurasin paineita kotimittarilla viikoittain ja muutaman kerran kävin kalibroimassa sen terveyskeskuksessa.
      6kk:n kuluttua olin päässyt lääkkeettömäksi ja paineeni olivat paremmat kuin lääkittynä. -125 / -70. Leposyke oli laskenut 80 > -70.
      Kolestroli oli laskenut alle 5:n.

      Joo. Lopetin alkon kotioloissa kokonaan.
      Ymmärrän, ettei elämäntapamuutos ja liikunta ratkaisen jokaisen paineongelmaa kokonaan mutta saattaapi vaikuttaa myönteiseen suuntaan.

      Siis "korkea,matala huolestuttava jne." asemesta numeroita ja muuta faktaa!

      • Anonyymi

        Vau.....ONNEA!


    • Anonyymi

      Joo veljelläni kun laihtui reilusti verenpaine asettui kohdallee ilman lääkitystä.

      Itselläni ei ylenmääräinen liikunta taida onnistua tai en tiiä, auttaako keuhkoahtautuma lääkitys joka pitäisi ensiviikolla aloittaa, tai ainakin lääkäri kehoitti.
      Vuosi sitten en käyttänyt oikein mitään lääkitystä, nyt puolenkymmentä ensi viikolla kai lisää mutta en huolestu näin mennään.

      1eero

    • Anonyymi

      Työmaalla 10 vuotta sitten sain 3 T.I.A , kohtausta tunnin sisäallä , ambulanssissa verenpaine 240 .- Siitälähtien verenpaine lääkkeillä , Glopidogrel ja Candesartan .-

      • Anonyymi

        Mulla 8mg Candesatar, tabletti joka aamu klo 10.00.


    • Anonyymi

      Voit heti vaikuttaa verenpaineeseen, jos syöt suolaista ruokaa:
      Suolan radikaali vähentäminen laskee verenpainetta vähän jo huomisesta alkaen.
      Suolat minimiin. Äläkä syö yhtään piilosuolaa, sipsejä, salmiakkia, lakritsaa jne.
      Älä lisää mihinkään suolaa, vähäsuolaisuuteen tottuu pian.

      • Anonyymi

        Stressi pois ja pitää osata sanoa:Ei!


      • Anonyymi

        Suolalle on myös hyviä vaihtoehtoja. Mausteet olivat ennen aikaan lääkeaineita. - Nm. Pippuri, yrtti yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolalle on myös hyviä vaihtoehtoja. Mausteet olivat ennen aikaan lääkeaineita. - Nm. Pippuri, yrtti yms.

        nyt pitäis aloittaa, verenpainelääkitys. En muista lääkkeen nimeä, mutta tänään haen.
        liikuntaa olen harrastanut aina, ainakin jonkin verran, n. 3-4 krt/viikossa / n, 1-2 h/kerta.
        ylipainoakaan ei ole, - valitettavasti: tupakoin ! Alkoholia, joskus/vähän.
        tupakoinnin lopettaminen, on kylläkin "suuri haaste, - se ei niin ohimennen onnistu, harmi !
        ruokavalio noudattaminen onnistuisi melko helpostikin, vaan tuo, tupakointi !?

        ajattelin, että aloitan lääkkeen, ja jos onnistun myöhemmin lopettaan tupakoinnin, voisin sitten kai ne lääkkeetkin jättää ?
        minkälaisia, haitta vaikutuksia verenpainelääkkeissä on ?
        se tupakointi tässä kai se suurin syy kohonneeseen verenpaineeseen ? ( olen 65 v)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt pitäis aloittaa, verenpainelääkitys. En muista lääkkeen nimeä, mutta tänään haen.
        liikuntaa olen harrastanut aina, ainakin jonkin verran, n. 3-4 krt/viikossa / n, 1-2 h/kerta.
        ylipainoakaan ei ole, - valitettavasti: tupakoin ! Alkoholia, joskus/vähän.
        tupakoinnin lopettaminen, on kylläkin "suuri haaste, - se ei niin ohimennen onnistu, harmi !
        ruokavalio noudattaminen onnistuisi melko helpostikin, vaan tuo, tupakointi !?

        ajattelin, että aloitan lääkkeen, ja jos onnistun myöhemmin lopettaan tupakoinnin, voisin sitten kai ne lääkkeetkin jättää ?
        minkälaisia, haitta vaikutuksia verenpainelääkkeissä on ?
        se tupakointi tässä kai se suurin syy kohonneeseen verenpaineeseen ? ( olen 65 v)

        En ole vieläkään pillereitä hakenut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt pitäis aloittaa, verenpainelääkitys. En muista lääkkeen nimeä, mutta tänään haen.
        liikuntaa olen harrastanut aina, ainakin jonkin verran, n. 3-4 krt/viikossa / n, 1-2 h/kerta.
        ylipainoakaan ei ole, - valitettavasti: tupakoin ! Alkoholia, joskus/vähän.
        tupakoinnin lopettaminen, on kylläkin "suuri haaste, - se ei niin ohimennen onnistu, harmi !
        ruokavalio noudattaminen onnistuisi melko helpostikin, vaan tuo, tupakointi !?

        ajattelin, että aloitan lääkkeen, ja jos onnistun myöhemmin lopettaan tupakoinnin, voisin sitten kai ne lääkkeetkin jättää ?
        minkälaisia, haitta vaikutuksia verenpainelääkkeissä on ?
        se tupakointi tässä kai se suurin syy kohonneeseen verenpaineeseen ? ( olen 65 v)

        Vanhemmiten suonien joustavuus pienenee, tulevat jäykemmiksi, paine kasvaa.
        Virallinen normaali paine, siis katto on 130/85.
        Lue pakkauksessaoleva tuoteseloste, siinä on tietoa myös sivuvaikutuksista.
        Tuo tupakointi pitäisi lopettaa.
        Ymmärrän sen haasteen, olen itsekin polttanut hamassa menneisyydessäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vieläkään pillereitä hakenut!

        No, pian ei tarvitse hakeakaan. Säästyy Kela-korvaukset ja eläkeyhtiöiltä maksut.
        Parempikin jo vain muutat elämistapojasi, joista yleisesti ottaen pitäisi tarkasti arvioida nämä:
        - liika suola
        - liikapaino
        - liika hössötys kotielämässä
        - liian kiireinen ja/tai stressaava työelämä
        - liika alkomahooli
        ...
        Elämä pitää vaa nottaa lunkisti, ja nauttia siitä. Ja olla ilman tupakkaa ja päihteitä. Syödäkään ei pidä jos ei oikeasti ole nälkä, siis vain sopivasti niin että jaksaa liikkua ja nauttia kaikesta kivasta. Kuten kevätauringosta ja pian myös lintujen laulusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vieläkään pillereitä hakenut!

        Jos lääkärin märäämät napit eivät nappaa, niin jotenkin verenpaine kuitenkin kannattaa hoitaa eli saada se alentumaan. Kyselepä luontaispuolen liikkeistä, mitä heillä olisi avuksi. - Nm. Argitabs


    • Anonyymi

      Korkea? Matala? Huono? Hyvä? Mitämitämitä?

      Vaimoni Hb oli 196 kun 4:n aivohalvauksen jälkeen löytyi oikea diagnoosi johon hänelle määrättiin sytostattiien lisäksi verenpainetta alentavaa lääkettä ja betasalpaajaa joka käsittääkseni tauhoittaa pulssia. Siis KAHTA LÄÄKETTÄ! Ottaa kumpaakin.

      Omat paineeni vetelivät 180 / 95 tasossa kun lekuri määräsi 10mg Ramiprilliä päivittäiseksi annokseksi.
      Paineet laskivat 160 / 85 tasoon. Elelin noilla kolmisen vuotta mutta sitten lopetin päivittäisen tissuttelun ja aloitin kuntoilun 5krt/vko.
      Tupakoinnin olin lopettanut jo runsas 20 vuotta aikaisemmin.

      Elämäntavan muutoksen jälkeen alkoivat paineeni laskemaan. Vähensin asteettain lääkitystä. 10mg > 5mg > 2,5mg ja 6kk:n jälkeen voin lopettaa sen kokonaan.
      Paineet ovat tuon jälkeen ilman lääkitystä olleet -120 / -70.
      Poikkeuksena rentoutumisjaksoni jolloin paineet nousevat ja otan Ramiprilliä 5mg / vrk ehkäisymielessä.

      Miksi ihmiset välttelevät täsmällisempiä ilmaisuja. Yhden korkea ei ole korkea toisen käsitteistössä! Sama koskee huonoa, hyvää yms. epämääräisiä, monikäsitteisiä ilmaisuja.

      Täsmällisyyttä kehiin, että sivullinen tietäisi missä liikutaan! Mikä estää??????????

      • Anonyymi

        No, kun en tiedä! Lekuri vain sanoi, että ihan liian korkeat ja sanoi kirjoittavansa kahta lääkettä. Sen enempää en tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun en tiedä! Lekuri vain sanoi, että ihan liian korkeat ja sanoi kirjoittavansa kahta lääkettä. Sen enempää en tiedä!

        mulla ollut viimeaikoina verenpaine n. 160/90 - 180/90, - lääkäri määräsi lääkkeen, en tiedä vielä, mikä lääkkeen nimi ?
        noh, suolan olen jo jättänytkin, -alkoholia joskus, sen voi kylläkin jättää. mutta: tupakasta vaikeampi !!

        voi, hitsin hitsi, nimittäin luin, että jotkut verenpainelääkkeet aiheuttaa jopa masennusta, tms ?
        no, jos muuttaa elämäntapoja, ehkä ne lääkkeet sitten myöhemmin voi jättää, sellaisella asenteella aloitan, ettei sitten pelkoa mistään vakavammasta, - aivoinfrakti, tai mitä muuta ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, kun en tiedä! Lekuri vain sanoi, että ihan liian korkeat ja sanoi kirjoittavansa kahta lääkettä. Sen enempää en tiedä!

        Toinen lääkkeesi voi olla diureetti eli nesteenpoistolääke.
        Kirjoita nimi Googleen, saat sieltäkin tietoa.
        Verenpainemittari kannattaisi hankkia, eivät järin kalliitakaan ole.
        Mittaamisen oppii kuka vaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Toinen lääkkeesi voi olla diureetti eli nesteenpoistolääke.
        Kirjoita nimi Googleen, saat sieltäkin tietoa.
        Verenpainemittari kannattaisi hankkia, eivät järin kalliitakaan ole.
        Mittaamisen oppii kuka vaan.

        En tiedä pillereiden nimiä, enkä pysty mittaamaan verenpainetta, kun jo pelkän mittarin näkeminen saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä pillereiden nimiä, enkä pysty mittaamaan verenpainetta, kun jo pelkän mittarin näkeminen saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee varmasti.

        Oho!
        Näyttää aika toivottomalta :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä pillereiden nimiä, enkä pysty mittaamaan verenpainetta, kun jo pelkän mittarin näkeminen saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee varmasti.

        Määräsikö lääkäri sinulle verenpainelääkkeet yhden mittauskerran perusteella vai onko verenpainettasi mitattu jo pidemmän aikaa?

        Kerroit, että raivostut jo verenpainemittarin näkemisestä.
        Jos lääkitys on määrätty yhden mittauskerran lukemien perusteella, niin sinuna en lääkkeitä ostaisi.

        Rohkaise mielesi, osta verenpainemittari ja mittaa itse verenpaineesi vaikka viikon ajan aamuin illoin.
        Jos lukemat ovat koko viikon huomattavasti yli 135/ 85, niin silloin on aihetta harkita lääkityksen aloittamista.

        On outoa, ettei lääkäri kertonut sinulle , mitä lukemia mittari näytti.
        Kai lääkäri mittasi verenpaineesi kaksi kertaa, noin 5:n minuutin välein?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määräsikö lääkäri sinulle verenpainelääkkeet yhden mittauskerran perusteella vai onko verenpainettasi mitattu jo pidemmän aikaa?

        Kerroit, että raivostut jo verenpainemittarin näkemisestä.
        Jos lääkitys on määrätty yhden mittauskerran lukemien perusteella, niin sinuna en lääkkeitä ostaisi.

        Rohkaise mielesi, osta verenpainemittari ja mittaa itse verenpaineesi vaikka viikon ajan aamuin illoin.
        Jos lukemat ovat koko viikon huomattavasti yli 135/ 85, niin silloin on aihetta harkita lääkityksen aloittamista.

        On outoa, ettei lääkäri kertonut sinulle , mitä lukemia mittari näytti.
        Kai lääkäri mittasi verenpaineesi kaksi kertaa, noin 5:n minuutin välein?

        kylmätotuus

        Ensimmäiset kohonneet on mitattu joskus melkein kolmekymmentävuotta sitten. Joskus kokeiltu useampaakin pilleriä. Eivät sopineet, eikä paineet laskeneet.

        Lekuri sanoi kyllä lukemat ja niiden perusteella pillerit.

        Mutta en ota, kun en mittaa itse paineta, niin mitä järkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho!
        Näyttää aika toivottomalta :(

        Miten ”toivottomalta”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kohonneet on mitattu joskus melkein kolmekymmentävuotta sitten. Joskus kokeiltu useampaakin pilleriä. Eivät sopineet, eikä paineet laskeneet.

        Lekuri sanoi kyllä lukemat ja niiden perusteella pillerit.

        Mutta en ota, kun en mittaa itse paineta, niin mitä järkee.

        Omapahan on päätöksesi, mitä teet.

        Ainakin kommenttisi siitä, kertoiko lääkäri sinulle lukemat verenpaineestasi ovat ristiriitaisia.
        Lieneekö koko juttusi pelkkää hölynpölyä?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapahan on päätöksesi, mitä teet.

        Ainakin kommenttisi siitä, kertoiko lääkäri sinulle lukemat verenpaineestasi ovat ristiriitaisia.
        Lieneekö koko juttusi pelkkää hölynpölyä?

        kylmätotuus

        Kai ne nyt lekurit näkee pidemmän ajankin mittaukset ja miksi ei nyt olisi kertonut. Ainahan ne mittaustulokset kerrotaan. Ja mitä sitten, vaikka ei kerrottaisi, kun tiedän, että ovat olleet korkeat vuosikymmeniä. Ei tulos ole mikään yllätys.

        Ja päätös ja päätös! Kun en itse mittaa, niin mitä ihmettä pillereillä teen? Tekevät vain oudon olon, eivätkä tähän astikaan nautitut ole paineita laskeneet, kun olen kiukkuisilla terveydenhoitajilla paineita käynyt mittauttamassa. Eivät tykkää, kun ovat sitä mieltä, että jokainen mittaa itse. Minulta mittaaminen ei vain onnistu. Ei voi mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne nyt lekurit näkee pidemmän ajankin mittaukset ja miksi ei nyt olisi kertonut. Ainahan ne mittaustulokset kerrotaan. Ja mitä sitten, vaikka ei kerrottaisi, kun tiedän, että ovat olleet korkeat vuosikymmeniä. Ei tulos ole mikään yllätys.

        Ja päätös ja päätös! Kun en itse mittaa, niin mitä ihmettä pillereillä teen? Tekevät vain oudon olon, eivätkä tähän astikaan nautitut ole paineita laskeneet, kun olen kiukkuisilla terveydenhoitajilla paineita käynyt mittauttamassa. Eivät tykkää, kun ovat sitä mieltä, että jokainen mittaa itse. Minulta mittaaminen ei vain onnistu. Ei voi mitään!

        Verenpaineen mittaaminen onnistuu, jos sinulla on näkökyky, kaksi toimintakykyistä kättä ja verenpainemittari.

        En yhtään ihmettele, etteivät terveydenhoitajat ilahdu siitä, että ravaat heidän luonaan mittauttamassa verenpainettasi, jos pystyt sen itsekin tekemään.
        On heillä riittävästi tekemistä muutenkin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verenpaineen mittaaminen onnistuu, jos sinulla on näkökyky, kaksi toimintakykyistä kättä ja verenpainemittari.

        En yhtään ihmettele, etteivät terveydenhoitajat ilahdu siitä, että ravaat heidän luonaan mittauttamassa verenpainettasi, jos pystyt sen itsekin tekemään.
        On heillä riittävästi tekemistä muutenkin.

        kylmätotuus

        Ei onnistu ei! Koko aparaatti nähtynäkin saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee ja sitten vielä survoisin sen käteeni. Älä unta näe!

        "Jos pystyt sen itsekin tekemään." Mutta, kun en pysty!

        Sitä varten ne terveydenhoitajat on, että mittaavat ihmisten ruumiintoimintoja. Eihän niillä muuta virkaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä pillereiden nimiä, enkä pysty mittaamaan verenpainetta, kun jo pelkän mittarin näkeminen saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee varmasti.

        Mitä pahaa se mittari on sulle tehnyt? - Nm. Itse olet, jos tarvitset sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu ei! Koko aparaatti nähtynäkin saa minut raivon valtaan ja verenpaine nousee ja sitten vielä survoisin sen käteeni. Älä unta näe!

        "Jos pystyt sen itsekin tekemään." Mutta, kun en pysty!

        Sitä varten ne terveydenhoitajat on, että mittaavat ihmisten ruumiintoimintoja. Eihän niillä muuta virkaa ole.

        Jos olotilasi tuntuu kuumeiselta, niin kipitätkö silloinkin terkkariin mittauttamaan kehosi lämpötilan, vai uskallatko mitata sen itse?

        Mitenkäs on hampaittesi laita?
        Oletko uskaltanut mennä hammastohtorille? Siellähän on poria, piikkejä ja muita kammotuksia pilvin pimein.

        Ei verenpainemittari pure, eikä mittaaminen satu, joten aivan turhaan raivostut tai täriset pelosta mittarin nähdessäsi.
        Mittarin korkeat lukemat taitavat johtuakin ainoastaan raivoamisestasi tai pelostasi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olotilasi tuntuu kuumeiselta, niin kipitätkö silloinkin terkkariin mittauttamaan kehosi lämpötilan, vai uskallatko mitata sen itse?

        Mitenkäs on hampaittesi laita?
        Oletko uskaltanut mennä hammastohtorille? Siellähän on poria, piikkejä ja muita kammotuksia pilvin pimein.

        Ei verenpainemittari pure, eikä mittaaminen satu, joten aivan turhaan raivostut tai täriset pelosta mittarin nähdessäsi.
        Mittarin korkeat lukemat taitavat johtuakin ainoastaan raivoamisestasi tai pelostasi.

        kylmätotuus

        En omista kuumemittaria ja nautin hammaslekurikäynneistä. Verenpainemittari saa raivon ja verenpaineen nousemaan.


    • Anonyymi

      Mitäs täällä kyselet, teet kuten parhaaksi näet, joko elät tai kuolet.

      • Anonyymi

        Kuten jokainen meistä, aikansa elää ja aikoinaan kuolee!


    • Anonyymi

      Sattuisiko aloittajalla olemaan tuttua proviisoria. Minulla oli ja katsotin ystäväni lääkkeet. Sitten menimme yhdessä lääkärin vastaanotolle ja juttelin asiasta. Lääkkeet oli määrätty eri kerroilla ilmeisesti katsomatta kokonaisuutta. Ne kolme lääkettä aiheuttivat pyörtymisiä koska verenpaine meni liian alas. Ystäväni myös aloitti terveellisemmän ruokailun muttei mitään kovin radikaalia, esim. tupakoi vielä kolmisen tupakkaa päivässä ja jyystää nikotiinipurkkaa, ei niitäkään kovin paljon.
      Mittaa ainakin säännöllisesti verenpaineesi, ettei mene liian alas, ainakin meidän kunnan tkssa saa käydä ilmaiseksi mittaamassa. Ja juttele uudestaan lääkärille. Kai niin pahimpia ravinto- ja elämäntapavirheitä voisi alkaa muuttamaan.

    • Anonyymi

      Sattuisiko aloittajalla olemaan tuttua proviisoria. Minulla oli ja katsotin ystäväni lääkkeet. Sitten menimme yhdessä lääkärin vastaanotolle ja juttelin asiasta. Lääkkeet oli määrätty eri kerroilla ilmeisesti katsomatta kokonaisuutta. Ne kolme lääkettä aiheuttivat pyörtymisiä koska verenpaine meni liian alas. Ystäväni myös aloitti terveellisemmän ruokailun muttei mitään kovin radikaalia, esim. tupakoi vielä kolmisen tupakkaa päivässä ja jyystää nikotiinipurkkaa, ei niitäkään kovin paljon.
      Mittaa ainakin säännöllisesti verenpaineesi, ettei mene liian alas, ainakin meidän kunnan tkssa saa käydä ilmaiseksi mittaamassa. Ja juttele uudestaan lääkärille. Kai niin pahimpia ravinto- ja elämäntapavirheitä voisi alkaa muuttamaan.

    • Näin tämän aloituksen, johon oon aiemminkin vastannut, niin innostuin mittaamaan verenpaineen, oli 116/63. Cardaseta yksi tabl/pv. Väittävät, että on muitakin ominaisuuksia, kun verenpaineenlasku. Joskus saa varovainen olla, ettei huippaa.

    • Anonyymi

      Harvoin verenpainelääkkeet aiheuttavat masennusta,
      suutempi terveydellinen vaara on jättää määrätyt lääkkeet ottamatta.
      Jatkuva korkea verenpaine on rasitus sydämelle
      ja verisuonille ja altistaa aivohalvauksille ym.
      Mieletöntä, että ihmiset eivät ymmärrä
      korkean verenpaineen vaaroja.

      • Samat lääkkeethän ei kaikille sovi.
        Jos huomaa sivuoireita jostain lääkkeestä, niin äkkiähän lääkäri vaihtaa ne toiseen verenpainelääkkeeseen. On niissä mistä valita kokeilemalla kullekin juuri itselleen sopivat.

        Pääasia, että saa liian korkean verenpaineen alas.


    • Anonyymi

      Onko nämä jotain provoja
      vai oletteko oikeasti näin juntteja

      Kokonaiskolesterolli ei ole mitään merkitystä KOSKA SIINÄ LASKETAAN HYVÄ JA HUONO KOLESTEROLI YHTEEN itse asiassa tarkkaaan ottaen ei kolesterolia vaan sen kuljettajia mutta tapa puhua

      ajatelkaa että jos teillä on RAHAA 2 EURO ELI HDL
      JA VELKAA 5 EUROA ELI LDL
      ja joku sanoo teillä että kokonaiskolesterolinne on hdl plus ldl eli 2 5 = 7

      Sitten otatte lisää velkaa eli LDL on 5,5
      ja samalla vähennättä rahaa eli HDL on 1 on
      kokonaiskolesterolinne 1 5,5 = 6,5

      OLETTE SIIS PARANTUNEET KOSKA KOLESTEROLIARVO ON LASKENUT
      mutta siis OIKEASTI OLETTE SAIRASTUNEET KUN LDL ARVO ON NOUSUT JA HYVÄN KOLESTEROLIN ARVO ON PIENENTYNYT

      Aloittajalle sanon vain sen että
      lääkäri määrää kahden eri mekanismin lääkettä

      eli mahdollisesti todennäköisesti olet saanut

      Ensin selitys: kun näet leijonan hyökkävän sinussa muodostuu hormonia joka panee veren kiertämään että pääset puuhun pakoon

      ongelma on että et pakene enää leijonaa joten et tarvitse hormonia se pistää estää
      Lihakset voimivat KALKKIalustalla ja jos se estyy lihas ei supistu

      ANGIOTENSIINIRESEPTORIN blokkaria jotain XXXsartaania
      nämä estävät hormonin sitoutumisen verisuonessa

      ja

      KALSIUMIN blokkari jotain XXXdipiini

      USEIN lisäksi atensiinireseptorin yhteydessä ON VIRTSANPOISTO-tiatsisi liitettynä että saadaan jätteet ulos

      En käy tällä palstalla usein junttiuden takia, mutta parhaat teistä voivat siirtyä 70-palstalle jos osaatte keskustella sivistyneesti

      • Se on hienoa, että olet päässyt mieleisesi seuraan, Ehkä seitenkymppisiin tuollainen paatoksellinen kirjoittelu hyvinkin sopii.
        Täällä nämä asiat ymmärretään ilman paatoksellista saarnaamista.
        Ikää ei ole kun 64, niin ikäluokkana70 , tuntuu kaukaiselta.
        Ja jos Sinun kirjoitusta katsoo, niin joskirjoittelu tuollaista seitenkymppisissä enimmältä osalta on, niin ei ole haluakaan kirjoitella sinne.


      • Anonyymi

        On tuossa asiaakin.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Se on hienoa, että olet päässyt mieleisesi seuraan, Ehkä seitenkymppisiin tuollainen paatoksellinen kirjoittelu hyvinkin sopii.
        Täällä nämä asiat ymmärretään ilman paatoksellista saarnaamista.
        Ikää ei ole kun 64, niin ikäluokkana70 , tuntuu kaukaiselta.
        Ja jos Sinun kirjoitusta katsoo, niin joskirjoittelu tuollaista seitenkymppisissä enimmältä osalta on, niin ei ole haluakaan kirjoitella sinne.

        Kommenttisi kuuluu paskanpuhujien luokkaan ilman sisältöä


      • Kirjoituksesi ei sano maallikolle yhtään itään ja muutoinkin viimeinen laueesi saa aikaan sen että annat itsestäsi epämiellyttävän kirjottajan kuvan.


      • Anonyymi

        Olisit käyttänyt havainnollistamiseen Matin ja Maijan omenoita!

        Minulle sanottiin aikanaan, että riittää kunhan HDL:n osuus kokonaisuudesta on vähintään 20%. 90-luvun alkupuolen tietoa.


    • Anonyymi

      Alkoholin käytön vähentäminen ellei jopa lopettaminen vaikuttaa verenpaineeseen. Saattaa jopa laskea. Tietysti täytyy syödä määrattyä lääkettä ja katsoa myös muutakin elintavoissaan. Tupakka on pahasta. Hiljalleen alkaa muuttaa huonoja elintapojaan ja käytäntöjään paremmiksi. Hiljaa hyvä tulee!

      • Anonyymi

        Kerrasta poikki. Päivittäisen dokaamisen lopetus, eineskeittiöiden epäterveellisten työpaikkamössöjen vaihtaminen normaaliin kotiruokaan ja viikottainen 5 x 2 intensiivinen kuntoilu sykettä seuraten poisti painelääkityksen tarpeen puolessa vuodessa ja bonuksena pudotti kokonaiskolestrolin 7,5 > alle 5:n. HDL nousi 1,2 > 2:een ja trigly hieman päälle 1:n.
        Uskoa tulevaisuuteen: Mieskunto koheni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrasta poikki. Päivittäisen dokaamisen lopetus, eineskeittiöiden epäterveellisten työpaikkamössöjen vaihtaminen normaaliin kotiruokaan ja viikottainen 5 x 2 intensiivinen kuntoilu sykettä seuraten poisti painelääkityksen tarpeen puolessa vuodessa ja bonuksena pudotti kokonaiskolestrolin 7,5 > alle 5:n. HDL nousi 1,2 > 2:een ja trigly hieman päälle 1:n.
        Uskoa tulevaisuuteen: Mieskunto koheni.

        Kaikki eivät jaksa tai viitsi jyrryyttää rautoja yhtä määrätietoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät jaksa tai viitsi jyrryyttää rautoja yhtä määrätietoisesti.

        Savuton ja alkoton elämä sekä tavallinen kotiruoka ovat jo hyvä alku. Liikunnan laji ei ole ratkaisevaa vaan sen määrä ja intensitetti.
        Luulisin, että monellekin sopisi "jyrryyttämistä" paremmin joku joukkuepeli jota voi harrastaa läpi vuoden. Tärkeintä on, että siitä nauttii ja, että se nostaa pulssia riittävästi riittävän pitkissä jaksoissa yhteensä tarpeeksi kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät jaksa tai viitsi jyrryyttää rautoja yhtä määrätietoisesti.

        Savuton ja alkoton elämä sekä tavallinen kotiruoka ovat jo hyvä alku. Liikunnan laji ei ole ratkaisevaa vaan sen määrä ja intensitetti.
        Luulisin, että monellekin sopisi "jyrryyttämistä" paremmin joku joukkuepeli jota voi harrastaa läpi vuoden. Tärkeintä on, että siitä nauttii ja, että se nostaa pulssia riittävästi riittävän pitkissä jaksoissa yhteensä tarpeeksi kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savuton ja alkoton elämä sekä tavallinen kotiruoka ovat jo hyvä alku. Liikunnan laji ei ole ratkaisevaa vaan sen määrä ja intensitetti.
        Luulisin, että monellekin sopisi "jyrryyttämistä" paremmin joku joukkuepeli jota voi harrastaa läpi vuoden. Tärkeintä on, että siitä nauttii ja, että se nostaa pulssia riittävästi riittävän pitkissä jaksoissa yhteensä tarpeeksi kauan.

        Ei tupakkaa, ei viinaa, naista kerran kahdessa viikossa (matka 240km) kotijumppaa oman kehon painolla ja ma-pe tunnin sauvakävelylenkki. Kalaa ja kanaa vuoropäivin, tomaatin ja salaattin kanssa proteiinivanukas 20% ennen aamuista lenkkiä. Myös "se" homma hoituu kiitettävästi.


    • Anonyymi

      Minulle lääkäri kirjoitti masennuslääke - reseptin, mutta enpä ole hakenut.
      Huolettaa että niiden kanssa joutuu kuseen.

    • Anonyymi

      Karppaamalla alenee. Auttaa myös moneen muuhun nykysuomalaisen vaivaan. T.Carnivore

    • Anonyymi

      Lääkkeet kannattaa syödä! Mieheni sai vakavan aivoverenvuodon, verenpainelääkitys ei ollut kohdillaan ilmeisesti. Verenpaine haurastuttaa vuosien saatossa verisuonia. En ottaisi riskiä.

    • Anonyymi

      Mulla 2 lääkettä jo 10 vuotta ,yks alentaa verenpainetta ja toinen ohentaa verta .-

    • Anonyymi

      Lopeta tupakointi ja ryyppääminen sekä aloita säännöllinen, riittävällä syketasolla tehty pitkäkestoinen kuntoilu!

      • Anonyymi

        Juopottelu nostaa paineita. Vuosia sitten muutaman päivän tiukan viinankuurin jälkeen paineet huiteli 240/135 vaikka oli verenpimelääkitys.
        Onneksi muutaman päivän kuluttua laski.
        Nyt olen jättänyt väkijuomat vallan pois,mutta kolmen tabletin satsi pitää ottaa, jotta pysyisi tasapainossa. On kai sukuvikaa itä-Suomesta.


    • Anonyymi

      Japanialaisten mukaan 20 min / päivässä oleilua metsässä alentaa verenpainetta. Lääkärit kirjoittavat reseptiin " mene metsään".
      Jos sinne eksyy, ei tule valtiolle eläkemenoja. Hautajaisetkin ohittuvat tapahtumakalenterista jos on lykkyä- samalla.

      • Anonyymi

        Suomalaisetkin lääkärit saivat luvan kirjoittaa liikuntareseptejä. En ole kuullut yhdestä ainoastakaan, vaikka tiedän tuhottoman paljon tyyppejä, jotka sen tarvitsisivat. Pilleri on ainoa autuaaksi tekevä, myös koulutetun lääkärin mielestä. - Nm. Turha, kallis koulutus


    • Anonyymi

      Mahtaako aloittaja olla edes hengissäkään nykyään?

      • Anonyymi

        Jaa-a🙂 Hengissä. Kyllä. Ihan normaalisti voin vanhenevaksi ihmiseksi. Mikä tässä nyt niin ihmeellistä olisi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe