Naapurissa asuu joku työtön heppu. Koskaan ei käy missään, kaiket päivät kävelee asunnossa ympäriinsä. Tumps, tömps, tumps raikaa asunnossani niin että pöydätkin tärisee. Ihan oikeasti, kolinaa ja töminää kuuluu tauotta aamusta aamuyöhön.
Jos tästä ei tulisi jo hulluksi, niin toinen ongelma on heppulin kokkailut. Monta kertaa päivässä pistetään mausteiset valkosipuliwokit pannulle ja voi pojat sitä käryä! Koko asuntoni haisee tuolta ruualta monta tuntia jopa tuulettamisen kanssa. Ärsyttävintä on, että yövirkku käryttelee mieluiten arkisin keskiyöllä tai sen jälkeen. Mikä tätä taloakin vaivaa kun kaikki kuuluu ja haisee asunnosta toiseen?
Ennen olisin pitänyt tällaisen kirjoituksen tekijää hulluna, mutta se johtui vain siitä, että asuin ennen talossa missä naapureista ei ollut tietoakaan. Nyt on täysin eri ääni kellossa. Kun joka ikinen hetki vuorokaudesta vähän kuin elää väkisin yhdessä naapurin elämänintoisen työttömän kanssa, ei voi kuin ahdistua. Tämä tuntuu jonkinlaiselta vankiselliltä, kuten täällä joku aiemmin kuvaili kokemustaan kerrostalosta.
Mitäpä sitä muuta haluaisi kuin maksaa itsensä kipeäksi omasta kodista jossa sitten keskiyöllä tuuletellaan naapurin peliaddiktin wokkailut ja kokkailut ikkunasta mäkeen ja nukutaan korvatulppien kanssa..
Tömistelyä ja valkosipulinhajua
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka näyttää työttömältä, kaverilla saattaa olla kuule sellainen asema jollaista et osaa edes kuvitellakaan sosiaalisen oikeudenmukaisuuden esi- ja etätaistelijana.
- Anonyymi
Kyllä, heti ensimmäisessä lauseessa heppu tuomitaan heti työttömäksi, koska hän on paljon kotonaan. Tunnetko tyypin taustat, koska voit sanoa, että hän on työtön?
Ihmiset voivat tehdä töitä kotona kokopäiväisesti eli he työskentelevät kotonaan. Monen on jostain syystä tätä vaikea ymmärtää.- Anonyymi
Varmaan alueen vuokratasosta ja ihmisen käytöksestä voi hyvin päätellä onko kotonaan bisnestä harjoittava ihminen voi työtön nuori mies.
Nykyään on 20v miesten keskuudessa äärettömän yleistä vaan jäädä bilettämään kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan alueen vuokratasosta ja ihmisen käytöksestä voi hyvin päätellä onko kotonaan bisnestä harjoittava ihminen voi työtön nuori mies.
Nykyään on 20v miesten keskuudessa äärettömän yleistä vaan jäädä bilettämään kotiin.Varmaan se syy miksei työttömiä / kotona hengailijoita haluta koskaan naapureiksi on juuri se että ne on koko ajan kotona, eli sitä kävelyä ja hääräilyä saa kuunnella sitten ympäri vuorokauden. Ja koska aamulla ei tarvi herätä, näillä ihmisillä on aktiivisuuspiikki keskiyön jälkeen kun itse yrität nukkua.
Mummot katsoo heti vihaisesti jos taloon on nuori mies muuttamassa. Ei siinä, nuoria työttömiä naisia on ihan yhtä paljon nykyään.
- Anonyymi
Nyt on Suomi24:llä palstan aktivointi viikot eli hyvähän se on kun joku aktivoi tätäkin palstaa
- Anonyymi
Mistä syystä aloittaja sinä olet aamusta iltaan ja illasta aamuun,
viikosta ja kuukaudesta toiseen vain kotona?
Teetkö kotona töitä?
Oletko eläkkeellä?
Oletko sairaseläkkeellä?
Oletko työtön?
Onko sinulla niin paljon rahaa ettei tarvitse töissä sen takia käydä?
Mieti, jospa naapurisi on aina kotona samasta syystä kuin sinäkin :).- Anonyymi
Mitäköhän väliä sillä on jos en itse kävele ympyrää ja häiritse toisia kaiket päivät?
Olen opiskelija enkä ole kotona itse koko viikkoa, mutta aina kun olen, niin on tuo naapurikin. Väität varmaan että meillä on sattumalta täsmälleen samaan aikaan työt ja koulut? Ei ole. Ensinnäkin todennäköisyys tähän on tähtitieteellinen, toiseksi: Jos naapurilla olisi mitään menoja silloin kun minulla on, menisi hän kymmeneltä nukkumaan kuten itsekin. Mutta ei, neljältä aamulla vielä kuuluu ympäriinsä kävelyä. Tästä tietää että aamuherätyksiä ei seinän takana tunneta!
Ja mitenköhän tämän langan pointiksi nyt muodostui työttömien puolustelu? Olen nähnyt selvän korrelaation ihmisen työttömyyden kolistelun/rymistelyn välillä. Taisi osua palstan työttömillä omaan nilkkaan. Vielä kun opettelisitte kävelemään koko jalkapohjalla ettekä vain sillä KANTAPÄÄLLÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän väliä sillä on jos en itse kävele ympyrää ja häiritse toisia kaiket päivät?
Olen opiskelija enkä ole kotona itse koko viikkoa, mutta aina kun olen, niin on tuo naapurikin. Väität varmaan että meillä on sattumalta täsmälleen samaan aikaan työt ja koulut? Ei ole. Ensinnäkin todennäköisyys tähän on tähtitieteellinen, toiseksi: Jos naapurilla olisi mitään menoja silloin kun minulla on, menisi hän kymmeneltä nukkumaan kuten itsekin. Mutta ei, neljältä aamulla vielä kuuluu ympäriinsä kävelyä. Tästä tietää että aamuherätyksiä ei seinän takana tunneta!
Ja mitenköhän tämän langan pointiksi nyt muodostui työttömien puolustelu? Olen nähnyt selvän korrelaation ihmisen työttömyyden kolistelun/rymistelyn välillä. Taisi osua palstan työttömillä omaan nilkkaan. Vielä kun opettelisitte kävelemään koko jalkapohjalla ettekä vain sillä KANTAPÄÄLLÄ.Tänään on ollut vapaapäivä tenttiviikon takia. Lähinnä olen istunut koneella lukemassa. Ja ihan koko päivän on naapuri taas kävellyt.
Kymmeneltä aamulla havaittu ensimmäiset tumpseet, nyt ollaan jo iltakuudessa ja tumps tumps on edelleen päivän teema. Tässä välissä kävin kaupassa, ehkä silloin hän juuri pysähtyi? Mistäs tuota tietää. Aina kun olen kotona, hän kävelee. Itse istun hiljaa tietokoneella kävelemättä, kuten modernin ihmisen kuuluukin. Liikunnat harrastan hölkkäpolulla, en olohuoneessa. - Anonyymi
Olisko vanhempi mies sairaseläkkeellä ja pyörätuolissa tai ”pyörätuolissa”?
- Anonyymi
Nyt kyllä voi olla hyvä muuttaa pois, jos et sopeudu tilanteeseen. Ainakin itse tarvitsen rauhaa omassa kodissa ja moinen häiritsisi tosi paljon. Tsemppiä!
- Anonyymi
Ei millään pahalla, mutta sekoitat työttömän ja syrjäytyneen. Sellainen työtön, joka tekee työhakemuksia ja käy työhaastatteluissa ei paljoa ehdi valvoskella. Minullakin on tällainen sairaseläkkeellä oleva nuori mies naapurissa, mutta hän on todella hiljainen, eikä ole itse osaansa valinnut. Ei tulisi mieleenkään nimitellä häntä, vaikka aina kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta sekoitat työttömän ja syrjäytyneen. Sellainen työtön, joka tekee työhakemuksia ja käy työhaastatteluissa ei paljoa ehdi valvoskella. Minullakin on tällainen sairaseläkkeellä oleva nuori mies naapurissa, mutta hän on todella hiljainen, eikä ole itse osaansa valinnut. Ei tulisi mieleenkään nimitellä häntä, vaikka aina kotona.
Olisko ap. itse syrjäytynyt kun ei ole muuta tekemistä kuin olla kotona ja kuunnella naapureita?
- Anonyymi
Osta vastamelukuulokkeet ja pistä korvillesi.
Ei häiritse naapurin tömpsäykset.
Tai hanki itsellesi pehmustettu koppi. Ei kuulu tömpsäykset.
Itse asuin opiskeluaikoina kerrostaloissa, 4:ssa eri osoitteessa, yht. 6 vuotta.
Normaaleja ääniä siellä kuului. Veden lorinaa silloin tällöin, lasten itkua, kolisteltuja milloin mistäkin, ovien pauketta, koiran haukuntaa, ihmisten ääniä rapusta, roskikset tyhjennettiin aamusta aikaisin joka puolella joissakin paikoissa 2 krt viikossa kuului peruutuspiippauksia. Päivisin lasten ääniä pihalta sun muuta meteliä. Ei häirinnyt yhtään silloinkaan kun opiskelun ohessa tein hoitotyötä ja nukuin välillä päivällä jos olin ollut yövuorossa. Hyvin harvoin oli bileitä missään.
Minulle tuli pelkästään turvallinen olo kun oli elämää ympärillä.
Veikkaan että asunnossasi kuuluva tumps tömps, joka pöytiäkin heiluttelee, ei kuulu naapurista, vaan jossain lähellä rakennetaan uusia taloja ja siellä paalutetaan rakennuspaikkaa. - Anonyymi
Ihmisen statuksesta (työssäkäyvä työtön eläkeläinen koti-isä etätyöläinen osa-aikatyöläiken vuorotyöläinen opiskelija ...) riippumatta suuri osa ihmisistä näyyttää olevan kotona ainakin 3/4 elämästään.
Jokaisen järki luulisi sanovan että asumismuodosta riippumatta jos lähellä asuu muita, elämisen äänet on minimoitava. Esim jos omakotitalossa asuu 10 naapuria alle 40 metrin ja jokainen meluaa pari tuntia-koko päivän, on koko ajan kova melu.
No mutta yleensä esim pienissä omakotitalopihoissa ei olla juuri tästä syystä, koska lähekkäin.
Kerrostaloissa meluun on helppo puuttua ja miissä yleensä on todella hiljaista. Varsinkin luonnonläheiset alueet, joissa paljon maahanmuuttajia ja kovia kokeneita ihmisiä ovat todella hiljaisia, ja sinkkujen ja eläkeläisten alueet.
Vain lapsiperhealueilla voi olla melua huonolla tuurilla, eli omakotialueilla.
Jotenkin tulee mieleen aloituksesta että onko tottakaan. Kuka edes kyselee että oletko työtön tai kiinnittää huomiota onko kotona ja silloinhan itsekin on aina kotona. - Anonyymi
Asumisen kanssa äärimmäisen hyvä tuuri ennen tämän hetkistä, tupakoivaa, grillaavaa perhettä joissa useita lemmikkejä.
Vuorokauden ympäri tupakan ja valkosipulin hajua. Tuulettaa ei voi parvekkeelta, koska tuulettavat näitä hajuja sinne päivät ja yöt tai tupakoivat siellä tai grillaavat .
Kovilla pakkasilla tuulettaminen reuma ja hengitys sairaana aiheuttaa sen että on koko ajan vkipeö ja kivuissa.
Vihamielinen asenne ja kostaminen taloyhtiön kautta jos uskaltautuu pyytämään raitista ilmaa.
Ikävää sinänsä, tuollaiset laskevat asunnon arvoa pahimmillaan.
Hajuilla voi myös terrorisoida, melkein mieluummin kuuntelisi remonttimeteliä koko päivän jos saisi hyvän hengitysilman takaisin ja tuulettaa parvekkeella vuodevaatteet ja pyykit raikkaassa ilmassa.
Kaikkea asiaan liittyvää ei voi kertoa. En ole kantelijatyyppi, mutta rajansa kaikella. - Anonyymi
Tuo on vaan kateellisuutta valtion pummeja kohtaan ,jotka on valinnu sen elämäntavan, että miksi mennä töihin, jos ei oo pakko. Mukavampi grillailla vaan kotona.
- Anonyymi
Jos ruoan haju tulee toisesta asunnosta tai rappukäytävästä, niin silloin ilmastointi on väärin säädetty. Yleensä se johtuu siitä, että asukkaat itse ruuvaavat venttiilejä mielestään oikeisiin asentoihin, vaikka niihin ei saisi koskea ollenkaan. Hajuhaitasta kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle, joka voi tilata ilmastoinnin korjauksen.
- Anonyymi
Tuo ei pidä paikkaansa. Kun on todella halvalla rakennettu, se tarkoittaa sitä, että on yhteinen ilmastointi. Se on ihan samantekevää miten sitä säädellään. Ja tupakanhaju tulee ikkunan ilmastointiaukkojen kautta yläkertaan. Mitenkään tätä et voi vierittää asukkaiden syyksi. Parasta onkin hankkia asunto, jossa ei ole parveketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157