Eläkeläisen turhat jäsenyydet ja maksut

Anonyymi

Mieheni menehtyi sydänkohtaukseen alkuvuodesta ja nyt olen karsinut lehtitilauksia ja seurojen jäsenyyksiä. Miehenikään ei niihin enää osallistunut tai lukenut lehtiä ainakaan kymmeneen vuoteen. Laskut vain maksettiin jostakin syystä. Ainakin "aate" oli haalistunut jo aikoja sitten ja viimeiset vuodet hän taisi hävetä aikaisempaa aktiivisuuttaan sillä rintamalla.
Näin paljon säästän ensivuonna:

Kansan Uutiset 162 eur
Suomen Dekkariseura 50
Kansan Tahto -sanomalehti 60
Suomi, Venäjäseura 20
Paikallinen työväenyhdistys 20
Vasemmistoliiton jäsenmaksu 115
Suomen rauhanpuolustajien jäsenyys 25

Säästän siis 452 euroa vuodessa luopumalla turhista lehdistä ja jäsenyyksistä, jotka eivät olleet kiinnostaneet enää edes edesmennyttä miestäni ainakaan kymmeneen vuoteen.
Suosittelen kaikille samanlaista inventaariota. Rahalle löytyy parempaakin käyttöä.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä.

      Itelle tullut joskus paljonkin lehtiä, ennen internettiä. Tottakai rahaa on palanut. Nyt tulee ihan muutama lehti tilattuna, erikoislehtiä. Tässä on vaan se vika, paljon kertyy pintatietoa, mutta kun ei laajoja artikkeleita tule luettua, koska niitä ei netissä paljoa julkaista. Se syvällisempi perehtyminen jää vähän ohueksi.

      Ihmeen hitaasti saavat kaupaksi tilattavia nettilehtiä, itellekkään ei vakituistaan tule yhtään. Kun alunperin tottui, että netissä kaikki ilmaista, sitä niinkuin jotenkin psykologisesti suhtautuu maksullisuuteen varauksellisesti.

      Oletan, jossain vaiheessa tulee tehtyä tilauksiakin, saapi näkee. Kitupiikkeys tahtoo vaivata näissä asioissa, Paperilehtiä en kitsastellut tilailla, koska muuten nyt ei oikein infoa tahtonut monista aiheista muuten löytää.

      Paperilehdet olleet pitkään kriisissä, tilauskannat romisee alas. Monien medioitten pakko saada nettijulkaisut kannattaviksi, muuten loppuu lehtien tekeminenkin. Siirtymävaihe ollut tosiaan tuskaista. Kirjapainoillakaan ei mene häävisti, mutta toisaalta, eipähän tule jätepaperia. Se taas heijastuu kaikenlaisten vessapaperien jne tuotantoon. Heijastusvaikutukset aika laajoja, postikin kituu jne.

      Mutta juu, tarpeettomia lehtiä turha maksaa paperinkeräystä varten. En muuten muista, milloin olisin viimmeks ostanut iltapäivälehden, netissä sen verran paljon julkaisuja, joista löytyy kaikki otsikot, jos on kiinnostunut. Vähän ihmetellyt, miten hitossa iltapäivälehdet kannattanee nykyisin.

      =DW=

      • Anonyymi

        Klikkauksilla kontra mainos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klikkauksilla kontra mainos

        Ei klikit oikein tuota.

        Mutta käyttäjätietojen kaupustelu kyllä. Niistä kiinnostuneet monet tasot, myös markkinointi. Vaidaan luoda käyttäjäprofiileita tutkimalla. millaiset asiat millaistakin käyttäjäkuntaa kiinnostaa ja kohdistaa markkinointia sitten siihen ryhmään.

        Esim. suoli24.ssä ihmeesti alkaa näkymään, vaikka vessanpyttymainoksia, kun käyt rautakaupan saitilla kattomassa pyttyjä.

        En ole erityisen tarkasti perehtynyt nettimarkkinoinnin saloihin, mutta sen tiedän, siellä liikkuu suuret rahat, tietojenkaupustelua jne. Klikkaukset taitaa enenpi olla nykyisin tietojenkeräämistä varten.

        Jokatapauksessa, paperilehtien myyminen alkaa olemaan menneen vuosisadan lumia, isolta osin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei klikit oikein tuota.

        Mutta käyttäjätietojen kaupustelu kyllä. Niistä kiinnostuneet monet tasot, myös markkinointi. Vaidaan luoda käyttäjäprofiileita tutkimalla. millaiset asiat millaistakin käyttäjäkuntaa kiinnostaa ja kohdistaa markkinointia sitten siihen ryhmään.

        Esim. suoli24.ssä ihmeesti alkaa näkymään, vaikka vessanpyttymainoksia, kun käyt rautakaupan saitilla kattomassa pyttyjä.

        En ole erityisen tarkasti perehtynyt nettimarkkinoinnin saloihin, mutta sen tiedän, siellä liikkuu suuret rahat, tietojenkaupustelua jne. Klikkaukset taitaa enenpi olla nykyisin tietojenkeräämistä varten.

        Jokatapauksessa, paperilehtien myyminen alkaa olemaan menneen vuosisadan lumia, isolta osin.

        =DW=

        Kun on mainosesto päällä koneessa niin eipä tartte turhia mainoksia katella millään sivulla surfaillessa. Ollut jo vuosia käytössä ja on toiminut loistavasti. Samoin puhelimessa suoramarkkinointiesto. Kummastakaan en luovu niin kauan kun itse saan valita.

        Paperilehtiä tulee yksi ainut tilattuna toistaiseksi, alle 30€/vuosi, muuten luen netistä aiheista jotka kiinnostaa ja paikalliset ilmaisjakelulehdet tulee postilootaan, ne riittää kun ei mun kaikkea tarvii tietääkään kun ei ole sitä juttuseuraakaan kenen kanssa niitä juorujakaan ruotis :)

        vn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on mainosesto päällä koneessa niin eipä tartte turhia mainoksia katella millään sivulla surfaillessa. Ollut jo vuosia käytössä ja on toiminut loistavasti. Samoin puhelimessa suoramarkkinointiesto. Kummastakaan en luovu niin kauan kun itse saan valita.

        Paperilehtiä tulee yksi ainut tilattuna toistaiseksi, alle 30€/vuosi, muuten luen netistä aiheista jotka kiinnostaa ja paikalliset ilmaisjakelulehdet tulee postilootaan, ne riittää kun ei mun kaikkea tarvii tietääkään kun ei ole sitä juttuseuraakaan kenen kanssa niitä juorujakaan ruotis :)

        vn

        Jos on ´mainosesto´ päällä, niin kaikille sivuille minne haluaisi mennä, ei pääse. En nyt yhtäkkiä muista mille sivuille, mutta on tullut vastaan ihan asia-asia sivuja, joihin pääsee vai jos sallii evästeet. Sitä kai tarkoitat, ei minulla koneesta löydy erikseen mainostenestovalintaa.
        Joo lehdet alkaa käydä turhiksi kun on netti. Hesaria vielä luen netistä, mutta olen ruvennut senkin lopetusta harkitsemaan. Uutisia pukkaa pitkin päivää radiosta ja tvstä. Oli vähän eri juttu kun oli töissä, ei joutanut niitä kuuntelemaan.
        Kun lapset oli aikanaan kotona, oli viikkolehtiä mukava illalla lueskella, nyt piipahdan joskus kirjastossa, siellä voi samalla rupatella tuttujen kanssa. Sokoksen jäsenlehti, Suomen Ladun lehti ja Pankin ja seurakunnan lehdet tulevat. Ne riittävät, enkä niistä maksa erikseen tilausmaksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei klikit oikein tuota.

        Mutta käyttäjätietojen kaupustelu kyllä. Niistä kiinnostuneet monet tasot, myös markkinointi. Vaidaan luoda käyttäjäprofiileita tutkimalla. millaiset asiat millaistakin käyttäjäkuntaa kiinnostaa ja kohdistaa markkinointia sitten siihen ryhmään.

        Esim. suoli24.ssä ihmeesti alkaa näkymään, vaikka vessanpyttymainoksia, kun käyt rautakaupan saitilla kattomassa pyttyjä.

        En ole erityisen tarkasti perehtynyt nettimarkkinoinnin saloihin, mutta sen tiedän, siellä liikkuu suuret rahat, tietojenkaupustelua jne. Klikkaukset taitaa enenpi olla nykyisin tietojenkeräämistä varten.

        Jokatapauksessa, paperilehtien myyminen alkaa olemaan menneen vuosisadan lumia, isolta osin.

        =DW=

        Päätellen kerrostaloni lehtiroskiksen sisällöstä lehtien tilaaminen ei näyttäisi olevan paljoakaan vähenemään päin. Kiva minulle, jolla ei ole varaa tilata kuin Hesari.
        Dyykkaan lehtiroskiksesta kaikki lehdet pois lukien Seiskapäivä, Hymy ja Alibi.

        Luettavakseni jää ainakin Suomen Kuvalehti, Apu, Seura, ET-lehti, Tieteen Kuvalehti, Eeva, Valitut Palat, Historian Kuvalehti, Hyvä Terveys, Kauppalehti.
        Joskus on kiva huilahtaa ja plärätä vaikka samalla lehtiä, jos ei ole kirjanlukutuulellakaan.

        Hesarin tilaan edelleen, koska se on niin mukava seuralainen aamukahvin kanssa.
        Muita en todennäköisesti tilaisi, vaikka olisi varaakin.
        Useimmissa lehdissä on mitättömän vähän lukemista.


      • Luen Iltalehteä joskus baarissa (otsikoita) Metro lehden (ilmaisen) otan kauppareissulla mukaan. Telkkarista ja netistä saa lisää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ´mainosesto´ päällä, niin kaikille sivuille minne haluaisi mennä, ei pääse. En nyt yhtäkkiä muista mille sivuille, mutta on tullut vastaan ihan asia-asia sivuja, joihin pääsee vai jos sallii evästeet. Sitä kai tarkoitat, ei minulla koneesta löydy erikseen mainostenestovalintaa.
        Joo lehdet alkaa käydä turhiksi kun on netti. Hesaria vielä luen netistä, mutta olen ruvennut senkin lopetusta harkitsemaan. Uutisia pukkaa pitkin päivää radiosta ja tvstä. Oli vähän eri juttu kun oli töissä, ei joutanut niitä kuuntelemaan.
        Kun lapset oli aikanaan kotona, oli viikkolehtiä mukava illalla lueskella, nyt piipahdan joskus kirjastossa, siellä voi samalla rupatella tuttujen kanssa. Sokoksen jäsenlehti, Suomen Ladun lehti ja Pankin ja seurakunnan lehdet tulevat. Ne riittävät, enkä niistä maksa erikseen tilausmaksua.

        "Jos on ´mainosesto´ päällä, niin kaikille sivuille minne haluaisi mennä, ei pääse. En nyt yhtäkkiä muista mille sivuille, mutta on tullut vastaan ihan asia-asia sivuja, joihin pääsee vai jos sallii evästeet. Sitä kai tarkoitat, ei minulla koneesta löydy erikseen mainostenestovalintaa."

        En tarkoita.....tietääkseni evästeet ja mainosesto on kaksi eri asiaa....
        Esim tällä sivustolla olen sallinut evästeet mutta ei vilku ja näy mitkään mainokset kun on mainosesto (uBlock Origin) päällä …...sama on muillakin sivustoilla......on huomattavasti mukavampi lukea kun ei niitä turhia bannereita hypi silmille...

        vn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos on ´mainosesto´ päällä, niin kaikille sivuille minne haluaisi mennä, ei pääse. En nyt yhtäkkiä muista mille sivuille, mutta on tullut vastaan ihan asia-asia sivuja, joihin pääsee vai jos sallii evästeet. Sitä kai tarkoitat, ei minulla koneesta löydy erikseen mainostenestovalintaa."

        En tarkoita.....tietääkseni evästeet ja mainosesto on kaksi eri asiaa....
        Esim tällä sivustolla olen sallinut evästeet mutta ei vilku ja näy mitkään mainokset kun on mainosesto (uBlock Origin) päällä …...sama on muillakin sivustoilla......on huomattavasti mukavampi lukea kun ei niitä turhia bannereita hypi silmille...

        vn

        Juu, näin mullakin on.
        Ainoo kohta oli, kun menin MTV:n katsomoon, siellä ei toiminut, kun mainostenesto oli päällä. Mutta ei sitä kokonaan tarvinnut pois ottaa, siellä oli sellainen kohta, että salli tällä sivulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ´mainosesto´ päällä, niin kaikille sivuille minne haluaisi mennä, ei pääse. En nyt yhtäkkiä muista mille sivuille, mutta on tullut vastaan ihan asia-asia sivuja, joihin pääsee vai jos sallii evästeet. Sitä kai tarkoitat, ei minulla koneesta löydy erikseen mainostenestovalintaa.
        Joo lehdet alkaa käydä turhiksi kun on netti. Hesaria vielä luen netistä, mutta olen ruvennut senkin lopetusta harkitsemaan. Uutisia pukkaa pitkin päivää radiosta ja tvstä. Oli vähän eri juttu kun oli töissä, ei joutanut niitä kuuntelemaan.
        Kun lapset oli aikanaan kotona, oli viikkolehtiä mukava illalla lueskella, nyt piipahdan joskus kirjastossa, siellä voi samalla rupatella tuttujen kanssa. Sokoksen jäsenlehti, Suomen Ladun lehti ja Pankin ja seurakunnan lehdet tulevat. Ne riittävät, enkä niistä maksa erikseen tilausmaksua.

        Minulla on Adblock Plus ja se kyllä antaa valita onko mainoksien esto päällä vai pois, joten kun en jollekin haluamalleni sivulle eston takia pääse, laitan eston pois ja heti pääsen ja kytken taas eston takaisin kun haluan.


    • Anonyymi

      Muistitko myös lopettaa Pravdan vuosikymmeniä jatkuneen kestotilauksenne?

      • Anonyymi

        Sekin olisi varmasti tullut, jos mies olisi osannut venäjää.
        Oli se silti hyvä ja kiltti mies, vaikka olikin muoruudessaan hurahtanut kommunisminuskontoon. Loppuvuosina, kun tuli sairauksia, hän alkoi taas ajatella omilla aivoillaan ja jotenkin häpesi siihenastista elämäänsä.
        Minä suhtauduin hänen aatteeseensa huumorilla, eikä se ollut edes vaikeaa.
        Ensin mies touhusi paikallispolitiikassa. Kun Neuvostoliitto romahti tuli pieni tauko, mutta sitten se siirtyi kulttuurin pariin.
        Mies varasi kirjastosta keväisin ja syksyisin uutuuskirjat tai ainakin dekkarit ja kantoi niitä kotiin suuret pinot. Kirjoista mies etsi kaikki oikeistolaisuutta puoltavat ja kommunismia vastustavat kohdat ja raportoi niistä yhteyshenkilölleen.
        Joskus hän kiukutteli kuin pikkupoika Reijo Mäen ja Ilkka Remeksen suuren menestyksen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin olisi varmasti tullut, jos mies olisi osannut venäjää.
        Oli se silti hyvä ja kiltti mies, vaikka olikin muoruudessaan hurahtanut kommunisminuskontoon. Loppuvuosina, kun tuli sairauksia, hän alkoi taas ajatella omilla aivoillaan ja jotenkin häpesi siihenastista elämäänsä.
        Minä suhtauduin hänen aatteeseensa huumorilla, eikä se ollut edes vaikeaa.
        Ensin mies touhusi paikallispolitiikassa. Kun Neuvostoliitto romahti tuli pieni tauko, mutta sitten se siirtyi kulttuurin pariin.
        Mies varasi kirjastosta keväisin ja syksyisin uutuuskirjat tai ainakin dekkarit ja kantoi niitä kotiin suuret pinot. Kirjoista mies etsi kaikki oikeistolaisuutta puoltavat ja kommunismia vastustavat kohdat ja raportoi niistä yhteyshenkilölleen.
        Joskus hän kiukutteli kuin pikkupoika Reijo Mäen ja Ilkka Remeksen suuren menestyksen vuoksi.

        Minun kommariakkani raivostuu kun näkee Reijo Mäen tai Ilkka Remeksen kirjapinot marketissa. Onneksi ei minulle kiukuttele vaikka naureskelen avoimesti hänen aatteen palolle.


    • Syöpälehti tuli muutamia vuosikymmeniä ja
      joku vuosi sitten peruutin sen,
      mutta ensi vuonna taidan sen jäsenmaksun taas maksaa.

      Olen suunnitellut liittyväni johonkin eläkeläisjärjestöön ensi vuoden alusta, tämän vuoden jäsenmaksua en kehtaa maksaa, lähinnä retkien ja matkojen vuoksi ja myös joitakin alennuksia niistä saa.

      Muinoin ostin auton, sekin lähettelee niitä mainoslehtisiä jonkun kerran vuodessa, lueskelen niitä ihan mielelläni.
      Ja metsästysmaksun kun maksan saan siitä Metsästäjälehden, siinä on kanssa luontoasiaa minun makuuni.

      Jokin aika sitten tilasin pienen tarjouspätkän sontasiionia ja sehän onkin hyvä lehti,
      mutta vuosikertamaksut sanomalehdissä nykyään mennyt ohi yksineläjän sietokyvyn,
      kirjastossa voi käydä hyvin lukemassa.

      Jonkun kotilehden olen aina tilannut, tällä kertaa se on Kodin Kuvalehti, niistä saa kivasti vuodenkierron tapahtumaa juttujen lisäksi.

      • Anonyymi

        Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä aiheita käsittelee Sontasiion? Vai oliko vitsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä aiheita käsittelee Sontasiion? Vai oliko vitsi?

        Jossain päin armasta kotimaata nimitetään Maaseudun Tulevaisuus - nimistä lehteä sontasiioniksi., siitä sen nappasin, ei siis mikään vitsi.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Jossain päin armasta kotimaata nimitetään Maaseudun Tulevaisuus - nimistä lehteä sontasiioniksi., siitä sen nappasin, ei siis mikään vitsi.

        On myös lerssilestaatit.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Jossain päin armasta kotimaata nimitetään Maaseudun Tulevaisuus - nimistä lehteä sontasiioniksi., siitä sen nappasin, ei siis mikään vitsi.

        Ai se, katsoin kerran jossain jyväjemmareiden tilaisuudessa, siitä on hävinnyt sarjakuva, se viisas ja ajatteleva Lehmä Mansikki. Ilmeisesti vuosia sitten, lapsuudenkotiin MT tuli 60-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se, katsoin kerran jossain jyväjemmareiden tilaisuudessa, siitä on hävinnyt sarjakuva, se viisas ja ajatteleva Lehmä Mansikki. Ilmeisesti vuosia sitten, lapsuudenkotiin MT tuli 60-luvulla.

        Mulla on ikävä Mettisen Mukuloita ;(


    • Anonyymi

      Meille tulee Jallu, Kansa Taisteli, Maaseudun Tulevaisuus ja Aku Ankka...

      • Nyt sie pikkasen höpsit, yrität narrata meitä hassuja,

        Kansa Taisteli- lehti loppui jo kolmekymmentä vuotta sitten,

        niin ja pahus kun se Jallukin mennä hupsahti konkurssiin...


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Nyt sie pikkasen höpsit, yrität narrata meitä hassuja,

        Kansa Taisteli- lehti loppui jo kolmekymmentä vuotta sitten,

        niin ja pahus kun se Jallukin mennä hupsahti konkurssiin...

        Metro lehtikään ei ilmesty joka arkipäivä enää, siinä oli kivoja tekstareita :)


    • Anonyymi

      minäpä se en oo kuulunu mihkää tuohper...seurakuntaan.joo kuuluin .työtä tein ihan sydämeläin ja nyt vaan koiruliini kannollain pilkepuita teen.tääl metsässäinAh ku on hienoo.ei kaduta ku on niin itsenäinen olo.

    • Anonyymi

      Lehtimyyjiä on ollut kautta aikojen, mutta viime aikoina ihan riesaksi asti. Estän kaikki tuntemattomat numerot, jotka jo tunnistan myyjiksi. Karsin turhat pois ja pidin kaksi parasta. Ollessani työelämässä sovimme työporukassa mikä/mitkä lehdet tilataan ja maksettiin tilaus yhdessä. Kukin luki lehdet vuorollaan, eikä rasittanut kukkaroa paljoa. Suosittelen samaa kikkaa nytkin.

    • Anonyymi

      Kovasti vasemmistolaista propakandaa teille on tullut. Samanlaista oli lapsuudenkodissa kuusikymmentäluvulla. Onneksi Neuvostoliitto hajosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe