Ruokahävikki

Anonyymi

Vieläkö nykyäänkin kerätään noutopöydästä tällaiset määrät ruokaa ja jätetään syömättä niin hirveän paljon ....keittiöpäällikön sanoma on kyllä tosi hyvä näpäytys nuorisolle ...jotka ovat huolestuneita ilmastoahdistuksesta ja hiilijalanjäljistä.
"Yllätyit toki varmasti itsekin, ettet jaksanutkaan syödä puolta kiloa pekonia, 20kpl nakkeja, 10 kpl lihapullaa, 4 viipaletta leipää, kahta kulhoa jugurttia, kolmea kanamunaa, lautasellista munakokkelia, puolikasta vesimelonia, neljää pikkupullaa, kahta lasia mehua ja viittä kuppia kahvia?"
mimmimum-..mi

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa vuosikymmenten aikana nähtyäni suomalaisten porsastelua noutopöydissä, laivoilla, hotelleissa ulkomailla, tallinnassa, eivät he opi koskaan.
      Sanoin varmaan jo parikymmentä vuotta sitten, että noutopöydissä ei ole mitään järkeä. Pitäisi olla henkilökuntaa pari kolme neljä, jotka annostelisivat valmiiksi aamiaisetkin. Kun lautanen on tyhjä, voi mennä tiskille santsaamaan, edelleen annosteltuna.

      • Anonyymi

        Muistelen juttua näistä noutopöydistä, kun saksalaiset kuulemma pisti ruokaa uovikasseihin..

        Tympii tuo jatkuva mollaus, että suomalaiset sitä ja tätä...olen nähnyt muutakin, heheh


      • Anonyymi

        Joissakin kouluissa missä annosteltiin itse ...siirryttiin henkilökunnan annosteluun ...hävikki väheni huomattavasti ja lupa oli hakea lisää ruokaa ...jos siltä tuntui...
        Muistan kun olin Pärnun matkalla ja yksikseni siellä olin aamiaisella ...katsoin viereisen pöytäseurueen tapoja ....melkein kymmenkunta siivua leipää ...kananmunia sekä muita aamiaisruokia isoja määriä ja jätettiin osa syömättä...
        Kyllä siihen touhuun olisi hyvä saada muutos.
        mimmimum-..mi


      • Ei noutopöydissä porsastele pelkästään suomalaiset, kyllä tuon taidon osaa monen muunin maan kansalaiset, olen huomannut.


      • Anonyymi

        Minä ja läheiseni olemma aina ottaneet noutopöydästä vain pieniä annoksia ja erityisen pieniä maistelupaloja vieraan näköisistä tuotteista. Aina voi maistella ja hakea lisää, jos haluaa.

        Järki mukana ja hyvä maku


    • Anonyymi

      Vaaka noutopöydän viereen ja yli 70 kiloa painaville annostellaan ruoka eikä heitä päästetä mellastamaan omin päin., niinkö olisi hyvä.
      Käsittämätöntä tuo kyttääminen, ei kai maailma tuohon kaadu.

      • Anonyymi

        Kyttäämiseksikö sinä sitä sanot ....jos yhden ravintolan päivähävikiksi jää 43kg ruokaa pois heitettäväksi ....
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttäämiseksikö sinä sitä sanot ....jos yhden ravintolan päivähävikiksi jää 43kg ruokaa pois heitettäväksi ....
        mimmimum-..mi

        Että kytätään naapuripöydän syöjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttäämiseksikö sinä sitä sanot ....jos yhden ravintolan päivähävikiksi jää 43kg ruokaa pois heitettäväksi ....
        mimmimum-..mi

        Jos olet syömässä noutopöydässä ja katselet mitä muut ottaa lautaselleen, niin kyttäämistähän se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet syömässä noutopöydässä ja katselet mitä muut ottaa lautaselleen, niin kyttäämistähän se on?

        Et ole sitten kai ollut syömässä aamiaista ravintolassa ....Ikaalisten kylpylästä mistä esimerkki oli ...onpaljon pitkiä pöytiä joissa syödään samoissa pöydissä ....samoin pienemmissäkin ravintoloissa joudutaan hakemaan paikkaa usein samasta pöydästä .. ja silloin yli kymmenen vuotta sitten kun olin Pärnussa se oli oieni idyllinen kylpylä ja pöydät aivan lähekkäin ....Kattoonko pitäisi silmänsä luoda kun pöytään istuu ....heh
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten kai ollut syömässä aamiaista ravintolassa ....Ikaalisten kylpylästä mistä esimerkki oli ...onpaljon pitkiä pöytiä joissa syödään samoissa pöydissä ....samoin pienemmissäkin ravintoloissa joudutaan hakemaan paikkaa usein samasta pöydästä .. ja silloin yli kymmenen vuotta sitten kun olin Pärnussa se oli oieni idyllinen kylpylä ja pöydät aivan lähekkäin ....Kattoonko pitäisi silmänsä luoda kun pöytään istuu ....heh
        mimmimum-..mi

        "..katsoin viereisen pöytäseurueen tapoja", voi myös keskittyä omaan ruokaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyttäämiseksikö sinä sitä sanot ....jos yhden ravintolan päivähävikiksi jää 43kg ruokaa pois heitettäväksi ....
        mimmimum-..mi

        Tekisivät parempaa ruokaa, ettei käy niin että sitä vain maistetaan ja jätetään siihen.
        Mitäs muuten niille ruuille tapahtuu, jotka on laitettu noutopöytään, mutta jää yli, jos ei kukaan ota lautaselleen?

        Noihin neljään leipäpalaan ja viiteen kahvikupilliseen en syyllisty koskaan noutopöydästä. Miksi menisin sinne täyttämään mahaani leivällä, mitä voi syödä kotonakin. En siis ota koskaan leipää ja kahviakin vain kupillisen.
        Aika rasvaiselle siinä nuokin pekonit, makkarat, lihapullat ... vaikuttavat.
        Jos ei parempaa näy pöydässä kuin nuo aloituksessa mainitut, niin ehkä kääntyisin vain ympäri ja menisin toiseen paikkaan.

        Jos on mieluiseni sapuskat, niin kyllä minä syön, herraneaika miten paljon pystynkin syömään. Työnnän loput vaikka peukalolla alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten kai ollut syömässä aamiaista ravintolassa ....Ikaalisten kylpylästä mistä esimerkki oli ...onpaljon pitkiä pöytiä joissa syödään samoissa pöydissä ....samoin pienemmissäkin ravintoloissa joudutaan hakemaan paikkaa usein samasta pöydästä .. ja silloin yli kymmenen vuotta sitten kun olin Pärnussa se oli oieni idyllinen kylpylä ja pöydät aivan lähekkäin ....Kattoonko pitäisi silmänsä luoda kun pöytään istuu ....heh
        mimmimum-..mi

        Kyllä noutopöydät on minulle tuttuja ja kun tulen lautaseni kanssa pöytään, niin katson pöytää johon lautaseni laitan ja sitten alan syömään. En katso kattoon, enkä toisten lautasille.

        Kyllä se on utelias ihminen, joka toisten lautasia katsoo ja vielä kymmenen vuoden päästä niitä muistelee.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tekisivät parempaa ruokaa, ettei käy niin että sitä vain maistetaan ja jätetään siihen.
        Mitäs muuten niille ruuille tapahtuu, jotka on laitettu noutopöytään, mutta jää yli, jos ei kukaan ota lautaselleen?

        Noihin neljään leipäpalaan ja viiteen kahvikupilliseen en syyllisty koskaan noutopöydästä. Miksi menisin sinne täyttämään mahaani leivällä, mitä voi syödä kotonakin. En siis ota koskaan leipää ja kahviakin vain kupillisen.
        Aika rasvaiselle siinä nuokin pekonit, makkarat, lihapullat ... vaikuttavat.
        Jos ei parempaa näy pöydässä kuin nuo aloituksessa mainitut, niin ehkä kääntyisin vain ympäri ja menisin toiseen paikkaan.

        Jos on mieluiseni sapuskat, niin kyllä minä syön, herraneaika miten paljon pystynkin syömään. Työnnän loput vaikka peukalolla alas.

        Leipää en ota minäkään, mutta vähän reilummin hotellin aamupalalla syön.
        Onhan siellä tarjolla monenlaista ja pous ne kai heitetään ellei asiakkaille kelpaa.
        Viimeksi olin viikon reissulla kolmen eri hotellin aamupalalla, laivalla harvoin, Pärnussa en ole käynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noutopöydät on minulle tuttuja ja kun tulen lautaseni kanssa pöytään, niin katson pöytää johon lautaseni laitan ja sitten alan syömään. En katso kattoon, enkä toisten lautasille.

        Kyllä se on utelias ihminen, joka toisten lautasia katsoo ja vielä kymmenen vuoden päästä niitä muistelee.

        Ei minullekaan ole koskaan tullut edes mieleen, että joku saattaisi seurailla painoani, mittojani ... Ja tarkkailla, että saas nähdä ahtaako läskiämmä tuon kaiken lautaseltaan naamaansa vai jääkö siihen.
        Jos joku niin tekeekin, niin ei ainakaan ole sanonut minulle siinä ja heti mitään.

        Voihan se olla, että sitten vielä vuosien päästä sitäkin kauhistellaan Anonyyminä tällaisella palstalla, reipas kun syömään olen silloin, kun samaan hintaan saa syödä mahansa täyteen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei minullekaan ole koskaan tullut edes mieleen, että joku saattaisi seurailla painoani, mittojani ... Ja tarkkailla, että saas nähdä ahtaako läskiämmä tuon kaiken lautaseltaan naamaansa vai jääkö siihen.
        Jos joku niin tekeekin, niin ei ainakaan ole sanonut minulle siinä ja heti mitään.

        Voihan se olla, että sitten vielä vuosien päästä sitäkin kauhistellaan Anonyyminä tällaisella palstalla, reipas kun syömään olen silloin, kun samaan hintaan saa syödä mahansa täyteen.

        Samaan hintaan, ilmaiseksi? Niinhän sitä luullaan.
        Kyllä ne aamiaiset, puoli ja täysihoidot on laskettu matkojen ja huoneiden ja laivojen hintoihin tuplana.
        Pätee sanonta, ilmaista ateriaa ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaan hintaan, ilmaiseksi? Niinhän sitä luullaan.
        Kyllä ne aamiaiset, puoli ja täysihoidot on laskettu matkojen ja huoneiden ja laivojen hintoihin tuplana.
        Pätee sanonta, ilmaista ateriaa ei ole.

        En minä ilmaisina niitä ole pitänytkään.
        Siksi syönkin koko rahan edestä silloin kun puhvettiin menen.


    • Katselkaahan profiili-kuvaani.
      Tuotteista ei näy enää jälkeäkään.
      Niistä tuli hävikkiä.
      Aamulla saattaisi näkyä, vaan en ala katselemaan.
      -
      Ravatessani Ruotsissa 1960-jotain.
      Olivatkohan laivat Skandia, Nordia, Botnia...
      Oli niillä jo aika kivat tarjoilut asiakkailleen.
      Pari kertaa tuli katseltua ihan kiinnostuneesti.
      Sen verran tehokkaasti ja runsaasti jotkut kaverit söivät.
      Vaikka vartalonsa eivät sitä edellyttäneetkään.
      Noh.
      2000-luvun työ-vuosina joutui jonkun kerran käymään Eestissä.
      Se riittää minulle lautoista.

      H.

    • Anonyymi

      Me ollaan opittu siihen, että on paljon erilaista tarjottavaa ja jos ei ole niin siitä valitetaan suureen ääneen. Puurokattila, mehu, kahvi ja tummaa- sekä vaaleaa leipää juuston ja salaattilehden/kurkun kera siinä riittävä aamupala tarjolle. Ehkä hedelmä eikä sitten muuta.

    • Anonyymi

      Tunnustaudun varsinaiseksi kyttääjäksi kun kerron. Töissä ollessa kävimme Hgin noutopöytäravintoloissa joskus syömässä. Muut söivät sen mitä ottivat, mutta yksi otti aina liikaa ja sitten jätti lähes jokaisesta ruoasta jotain syömättä. Söi älyttömän vähän ja oli aika pullukka, ehkä 15 kg ylipanoinen. Kukaan ei tietenkään sanonut mitään, minä hiljaa paheksuin.
      Kerran kahvipöydässä puhuimme paheista. Hänen paheensa oli lasten mentyä nukkumaan laittaa pöytään juustoja ja viiniä, niitä sitten puolison kanssa napostelivat.
      Matkoilla huomaan että ikäiseni ottavat aika nätisti ruokaa, toki näen vain omassa pöydässä olijat. Ehkä nuoremmat vähän tuhlaavat. Itse maistan paikallisia jälkiruokia, kun kerta pöydässä on, vaikka en ole ollenkaan jälkkäri-ihminen. Otan hyvin vähän mutta joku laji on niin imelää ettei uppoa.

    • Anonyymi

      Viimeksi ole ollut Naantalin Kylpylän aamiaispöydässä...oli siellä tosi monipuolinen valikoima ...ja sanoisinko nykyaikaistettu...Tuttu aamiaisen valmistaja sanoi että heillä tehdään asiakkaan toivomuksesta munakaskin ...lempitäytteellä jos vaan löytyy...ja munakokkelia menee aivan älyttömän paljon ...sekä pekonia...
      Mutta se asia juuri mikä vähäsen tympi kun luin tuosta hävikin määrästä...eikö sitä osaa arvioida tarkemmin kuinka paljon jaksaa syödä kerralla...(20nakkia..10 lihapullaa..puolikiloa pekonia jne)
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi pitää sotkea eri ruokatyyppejä keskenään!
      Aloitettuani kaloista noudan seuraavaksi liharyhmän tuotteita mutta en laita niitä kalaiselle lautaselle vaan otan puhtaan. Aivan sama juttu eteen päin.
      Ottaessa ryhmä kerrallaaan on määrän arviointi itsestään selvää ja kylläisyyden tunne ehtii tuntumaan.

      Radiossa toimittaja piti hankalana sitä, että joissakin paikoissa on niin nopea pöytäpalvelu, että käytetty lautanen katoaa ja sen vuoksi on otettava kerralla enemmän.
      Jätkä ei tajua touhusta mitään. Tuohan on erinomaista palvelua. Kun ruokailija on hekemassa seuraavan ryhmä syötävää puhtaalle lautaselle niin onhan toki mukava istua paikalleen josta edellinen, käytetty on viety pois!

      • Yksi laivalla töissä oleva/ollut selitti sen puhtaan lautasen vaihdon minulle, kun ihmettelin, että mitä tiskin määrää tehdään ihan suotte, jos samaa ruokaa haluaa ottaa lisää sille samalle lautaselle.

        Hän sanoi, että sillä varmistetaan, ettei toisen basilit ja bakteeri pääse leviämään toisiin, koska monilla se kauha hipaisee lisää ottaessa siihen käytettyyn lautaseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yksi laivalla töissä oleva/ollut selitti sen puhtaan lautasen vaihdon minulle, kun ihmettelin, että mitä tiskin määrää tehdään ihan suotte, jos samaa ruokaa haluaa ottaa lisää sille samalle lautaselle.

        Hän sanoi, että sillä varmistetaan, ettei toisen basilit ja bakteeri pääse leviämään toisiin, koska monilla se kauha hipaisee lisää ottaessa siihen käytettyyn lautaseen.

        En ole tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta ...mutta aivan hyvä juttu on ...ettei sen käytetyn lautasen kanssa vaaranna toisia ...bakteerien leviämisen estämistä tosiaankin...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta ...mutta aivan hyvä juttu on ...ettei sen käytetyn lautasen kanssa vaaranna toisia ...bakteerien leviämisen estämistä tosiaankin...
        mimmimum-..mi

        Eiköhän niitä basilleja leviä ilmankin kautta, kun yskitään ja aivastellaan, kosketaan tuolia, pöytää ja sitten nenää, jota kautta herkimmin taudit tarttuvat.
        Leipää voi leikata ja samalla veitsellä millä muutkin leikkaavat mahdollisin tautisin käsin. Melkoisen vaarallista on syödä noutopöydistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän niitä basilleja leviä ilmankin kautta, kun yskitään ja aivastellaan, kosketaan tuolia, pöytää ja sitten nenää, jota kautta herkimmin taudit tarttuvat.
        Leipää voi leikata ja samalla veitsellä millä muutkin leikkaavat mahdollisin tautisin käsin. Melkoisen vaarallista on syödä noutopöydistä.

        Niin, ja kaikkien kauhojen varret varmaan yksiä bakteeripesiä.

        Se minulla, vaikka en niin kamalan bakteerikammoinen olekaan, on yksi syy siihen, etten sellaisista noutopöydistä mielellään halua syödä selllaista, mitä syödään pelkin käsin, niinkuin just leipää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin, ja kaikkien kauhojen varret varmaan yksiä bakteeripesiä.

        Se minulla, vaikka en niin kamalan bakteerikammoinen olekaan, on yksi syy siihen, etten sellaisista noutopöydistä mielellään halua syödä selllaista, mitä syödään pelkin käsin, niinkuin just leipää.

        Vielä margariiniveitsi, vesikannut ja kahvinkeittimen vipu, huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän niitä basilleja leviä ilmankin kautta, kun yskitään ja aivastellaan, kosketaan tuolia, pöytää ja sitten nenää, jota kautta herkimmin taudit tarttuvat.
        Leipää voi leikata ja samalla veitsellä millä muutkin leikkaavat mahdollisin tautisin käsin. Melkoisen vaarallista on syödä noutopöydistä.

        Noutopöydästä otan sen verran aamupalaa kuin kotona syön, ehkä kovan munan ja muutaman hedelmäsiivun, jos jotain mitä ei ole syönyt vähään aikaan.

        Lounaat ja illalliset esim. laivalla yritän arvioida oikein, että jää jälkkärille vähän tilaa.
        Kyllä minunkin silmiini osuu, mitä muut ovat ottaneet. Koska en pysty aamulla nakkeja tai pekonia syömään, ihmetyttää, miten joku voi. Eikä näitä aina syö pulskimmat. Hoikatkin ihmiset näköjään syövät paksusti. Lienevät läpip....reita.
        Muuten ihmiset saavat tietenkin mussuttaa, mitä vain. Toki kun on silmät, niin tietty havaintoja tulee tehneeksi. Onhan laivan viinitkin joillekin tärkeitä.
        Että, jotta.
        Nekö täällä älähtivät, jotka syövät viimeistä päivää. Ei pidä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noutopöydästä otan sen verran aamupalaa kuin kotona syön, ehkä kovan munan ja muutaman hedelmäsiivun, jos jotain mitä ei ole syönyt vähään aikaan.

        Lounaat ja illalliset esim. laivalla yritän arvioida oikein, että jää jälkkärille vähän tilaa.
        Kyllä minunkin silmiini osuu, mitä muut ovat ottaneet. Koska en pysty aamulla nakkeja tai pekonia syömään, ihmetyttää, miten joku voi. Eikä näitä aina syö pulskimmat. Hoikatkin ihmiset näköjään syövät paksusti. Lienevät läpip....reita.
        Muuten ihmiset saavat tietenkin mussuttaa, mitä vain. Toki kun on silmät, niin tietty havaintoja tulee tehneeksi. Onhan laivan viinitkin joillekin tärkeitä.
        Että, jotta.
        Nekö täällä älähtivät, jotka syövät viimeistä päivää. Ei pidä.

        Beng

        Jos oikein näin, niin älähdithän sinä nyt itsekin.
        Toivottavasti viimeinen päiväsi ei kuitenkaan ole illassa.

        Tottakai sitä näkee toistenkin lautaset, mutta en minä ainakaan koskaan ole silleen kiinnittänyt huomiota niihin mitä siinä on ja kuinka paljon, että itse enää syömään alettuani muistaisin mitä niillä oli tai jopa ajattelisin vuosikausia sen jälkeen toisten ruokalautasia ja ahkeroisin tekemään niistä raporttia tänne.

        Samanlaista kuin kaupassa käydessä näkee kyllä toisten ostoskoreja ja toisten ostoksia siinä pannalla ajattelematta kuitenkaan niitä sen kummemmin tai arvioiden mitä toiset ovat ostaneet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos oikein näin, niin älähdithän sinä nyt itsekin.
        Toivottavasti viimeinen päiväsi ei kuitenkaan ole illassa.

        Tottakai sitä näkee toistenkin lautaset, mutta en minä ainakaan koskaan ole silleen kiinnittänyt huomiota niihin mitä siinä on ja kuinka paljon, että itse enää syömään alettuani muistaisin mitä niillä oli tai jopa ajattelisin vuosikausia sen jälkeen toisten ruokalautasia ja ahkeroisin tekemään niistä raporttia tänne.

        Samanlaista kuin kaupassa käydessä näkee kyllä toisten ostoskoreja ja toisten ostoksia siinä pannalla ajattelematta kuitenkaan niitä sen kummemmin tai arvioiden mitä toiset ovat ostaneet.

        Missä se raportti on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä se raportti on?

        Osaat kai sinä lukea?

        No tuossahan tuo oli yksi:
        """Kyllä minunkin silmiini osuu, mitä muut ovat ottaneet. Koska en pysty aamulla nakkeja tai pekonia syömään, ihmetyttää, miten joku voi. Eikä näitä aina syö pulskimmat. Hoikatkin ihmiset näköjään syövät paksusti. Lienevät läpip....reita.
        Muuten ihmiset saavat tietenkin mussuttaa, mitä vain."""

        Ja tuolla:
        """Muistan kun olin Pärnun matkalla ja yksikseni siellä olin aamiaisella ...katsoin viereisen pöytäseurueen tapoja ....melkein kymmenkunta siivua leipää ...kananmunia sekä muita aamiaisruokia isoja määriä ..."""


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos oikein näin, niin älähdithän sinä nyt itsekin.
        Toivottavasti viimeinen päiväsi ei kuitenkaan ole illassa.

        Tottakai sitä näkee toistenkin lautaset, mutta en minä ainakaan koskaan ole silleen kiinnittänyt huomiota niihin mitä siinä on ja kuinka paljon, että itse enää syömään alettuani muistaisin mitä niillä oli tai jopa ajattelisin vuosikausia sen jälkeen toisten ruokalautasia ja ahkeroisin tekemään niistä raporttia tänne.

        Samanlaista kuin kaupassa käydessä näkee kyllä toisten ostoskoreja ja toisten ostoksia siinä pannalla ajattelematta kuitenkaan niitä sen kummemmin tai arvioiden mitä toiset ovat ostaneet.

        Sehän se olisi, jos puuttuisi kassanauhalla tai laivalla toisen ostoksiin. Hyi hyi ei tätä. Ja tuo otetaan pois. Odotapas, kun lisään hedelmiä. Eikä tuollaista keissiä olutta. Näkee jo naamasta. Ja ei tänään tupakkaa...jne
        'Korson kassa' voisi toimia näin, vain. Piilokamera? Mielikuvittelua.

        Beng
        Mitä siis poistaisitte muilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se olisi, jos puuttuisi kassanauhalla tai laivalla toisen ostoksiin. Hyi hyi ei tätä. Ja tuo otetaan pois. Odotapas, kun lisään hedelmiä. Eikä tuollaista keissiä olutta. Näkee jo naamasta. Ja ei tänään tupakkaa...jne
        'Korson kassa' voisi toimia näin, vain. Piilokamera? Mielikuvittelua.

        Beng
        Mitä siis poistaisitte muilta.

        No eihän nämäkään toisten lautasten kyttääjät siihen toisten syömiseen puutu ennenkuin vuosien jälkeen Anonyymeinä 60 palstalla.
        Vai sanoitko sinä aamiaiseksi niitä pekonia ja nakkeja syöville itselleen, että kuinka te voitte tuollaista aamiaiseksi?

        Ihan sama minunkin kertoa täällä itse niistä seitsemästätoista viineristä, jotka ostin, ennenkuin joku toinen kertoo vuosien päästä kuinka hän näki läskin ämmän ostavan ne.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yksi laivalla töissä oleva/ollut selitti sen puhtaan lautasen vaihdon minulle, kun ihmettelin, että mitä tiskin määrää tehdään ihan suotte, jos samaa ruokaa haluaa ottaa lisää sille samalle lautaselle.

        Hän sanoi, että sillä varmistetaan, ettei toisen basilit ja bakteeri pääse leviämään toisiin, koska monilla se kauha hipaisee lisää ottaessa siihen käytettyyn lautaseen.

        Ahaa, hyvä tietää, tuota olen monesti ihmetellyt, miksi jotkut tarjoilijat ovat kärppänä viemässä lautasta pois.


    • Anonyymi

      Voipi se olla sellaista vanhaakin ajattelua että kun on maksettu, niin otetaan viimesen päälle.

      • No syömäänhän sinne puhvettiin mennään silloin kun mennään, eikä näyhkimään.
        Pitäähän kokin nähdä, että hänen tekemänsä ruoka maistuu.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No syömäänhän sinne puhvettiin mennään silloin kun mennään, eikä näyhkimään.
        Pitäähän kokin nähdä, että hänen tekemänsä ruoka maistuu.

        Hyvähän se jos maistuu ja maistuisi myös se kaikki mitä otetaan lautaselle eikä jätetä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se jos maistuu ja maistuisi myös se kaikki mitä otetaan lautaselle eikä jätetä!

        Njaa.
        Ei minulta bruukaa jäädä lautaselle mitään silloinkaan, kun on valmiit annokset. Vaikka hieno tapa onkin jättää pikkusen tähteeksi, ettei näytä siltä kuin annos olisi ollut liian pieni.
        Valmiit kebabbiannokset tosin meinaa olla niin isot ja täyttävät, että joskus olen pyytänyt purkin, että saan ottaa loput mukaani.

        Mutta jos joku puhvetin ruoka ei sattumoisin olekaan niin hyvää kuin miltä on näyttänyt, niin en minä itseäni pakota sitä syömään, se saa mennä biojätteisiin tai sioille. Kälppäsen hakemaan jotain toista lajia.


      • Anonyymi

        No kun on maksettu, niin miksei sitä sitten syödä "viimesen päälle" ? - Nm. Kaikki kohti ääntä


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Njaa.
        Ei minulta bruukaa jäädä lautaselle mitään silloinkaan, kun on valmiit annokset. Vaikka hieno tapa onkin jättää pikkusen tähteeksi, ettei näytä siltä kuin annos olisi ollut liian pieni.
        Valmiit kebabbiannokset tosin meinaa olla niin isot ja täyttävät, että joskus olen pyytänyt purkin, että saan ottaa loput mukaani.

        Mutta jos joku puhvetin ruoka ei sattumoisin olekaan niin hyvää kuin miltä on näyttänyt, niin en minä itseäni pakota sitä syömään, se saa mennä biojätteisiin tai sioille. Kälppäsen hakemaan jotain toista lajia.

        Liian pieni annos? Tähteitä.
        Minä olen pikkiriikkisen jättämällä ajatellut, että se toimii samoin kuin jouluna, että jätetään ruokapöytä yöksi 'kotitontuille' tai haltijoille eli tapajutun taustalla voisikin olla jokin uskomus.
        (Jouluna itse siistin ruokapöydän,. Ajattelen, että nykyhaltijat osaavat avata jääkaapin oven.)

        Beng


    • Anonyymi

      Aamiaisen kustannus pois hotellihuoneen hinnasta ja asiakkaiden buffa-annokset vaa'an kautta, annoksen hinta ja juomien määrä lisätään huonelaskuun.

      Pahimmat ruokien tuhlaajat ovat perheitä missä nuoriso notkuu nenä kiinni älylaitteessaan pöytään odottelemaan että orjavanhemmat kantavat heille sinne ruuan nokan eteen. Äiskä ja iskä kantaa sitten saaveittain evästä että ei tarttisi taas heti kohta pokasiaan ruokkia, no eiväthän nuo paljon ehdi sättäilyltään yltäkylläisestä pöydästä syödä.

      Potuttaa maksaa muiden aiheuttamaa hävikkiä.

    • Anonyymi

      Kovasti olen lautaselle latonut, kun tilaisuys on ollut mutta kaikki olen syönyt.

      Jotakin suomalaista sarjaa katoin ja huomasin, että siinä toimittiin kuin ämeriggalaisissa sarjoissa. Lautasella ruokaa mutta yhtäkkiä vaan haarukka ja veitsi ruuan päälle ja poistuttiin pöydästä. Olisko junaitidsteitsin oppeja.

    • Anonyymi

      " ... näpäytys nuorisolle ... " ? Eikö Ikaalisten kylpylä ole hieman iäkkäämän kansanosan hillumiskeidas, ei nuorison.

      Mättöjen kerääminen johtunee siitä, että vieläkään - vuonna 2019 - ihmiset eivät tiedä eivätkä ole keksineet noutopöydän ideaa: siellä saa käydä sen seitsemän kertaa, joten ei tarvitse kerralla ottaa kaikkea. Tai sitten luullaan, että loppuu kesken ja jää ilman. Tai jotain muuta yhtä typerää. - Nm. Läskipallerot nälkäkuoleman partaalla

      • Niinhän se yleensä on.
        Sitten on niitäkin noutopöytiä, joissa maksetaan uusi hinta jos menee santsaamaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se yleensä on.
        Sitten on niitäkin noutopöytiä, joissa maksetaan uusi hinta jos menee santsaamaan.

        En ole mokomaa nähnyt. Miten ne voivat olla "oikeita" noutopöytiä"? Mielestäni eivät!


      • Anonyymi

        Aamupalan voi ostaa erikseenkin ja kerran näin on käynytkin kohdalleni. En ollut hotellin asiakas. Paikka josta aamupala hankittiin oli isosta hotellikejusta. Huiske oli salissa melkoinen. Ruoka oli lopussa useista vadeista, mutta ei sitä lisääkään tuotu. Aamupala-aikaa oli vielä puolitoista tuntia jäljellä. Tuntui, että rahat menivät hukkaan. Hinta oli toista muuta kuin yleensä hotellilaskussa. Kolme läskimakkaramoosesta eivät saaneet ruoalleen vastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamupalan voi ostaa erikseenkin ja kerran näin on käynytkin kohdalleni. En ollut hotellin asiakas. Paikka josta aamupala hankittiin oli isosta hotellikejusta. Huiske oli salissa melkoinen. Ruoka oli lopussa useista vadeista, mutta ei sitä lisääkään tuotu. Aamupala-aikaa oli vielä puolitoista tuntia jäljellä. Tuntui, että rahat menivät hukkaan. Hinta oli toista muuta kuin yleensä hotellilaskussa. Kolme läskimakkaramoosesta eivät saaneet ruoalleen vastinetta.

        Aamiaisen hinta ei taida yleensä olla hinnoiteltuna huonelaskussa, ainakaan ei omalle kohdalle näin ole osunut enää vuosiin. Myöskään luetteloa siitä mitä aamiaiseen tulee sisältyä ei ole, joten hyvillä mielin olen syönyt sitä mitä on tarjolla. Aika hiton hienoa kun ei tarvitse aamulla lähteä vieraassa kaupungissa etsimään avoinna olevaa kahvilaa mistä saisi aamiaista. Aina on ollut hotellissa runsaampi aamiaistarjonta kuin kotona, paitsi aikanaan Neuvostoliitossa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se yleensä on.
        Sitten on niitäkin noutopöytiä, joissa maksetaan uusi hinta jos menee santsaamaan.

        Eipä ole koskaan kohdalle osunut noutopöytää jossa joutuisi santsista maksamaan vaikka aika paljon on hotellimajoituksia takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamiaisen hinta ei taida yleensä olla hinnoiteltuna huonelaskussa, ainakaan ei omalle kohdalle näin ole osunut enää vuosiin. Myöskään luetteloa siitä mitä aamiaiseen tulee sisältyä ei ole, joten hyvillä mielin olen syönyt sitä mitä on tarjolla. Aika hiton hienoa kun ei tarvitse aamulla lähteä vieraassa kaupungissa etsimään avoinna olevaa kahvilaa mistä saisi aamiaista. Aina on ollut hotellissa runsaampi aamiaistarjonta kuin kotona, paitsi aikanaan Neuvostoliitossa.

        Verokanta on Suomessa eri majoituksella ja aamiaisella, joten meillä täällä kotimaassa tuotetun palvelun osalta alv-erittely on oltava myyntilaskussa. Venäjällä voi olla, että palveluita ei eritellä ja liekö aina kuittiakaan kuten 'kunnon' Berjozskoissa oli...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole koskaan kohdalle osunut noutopöytää jossa joutuisi santsista maksamaan vaikka aika paljon on hotellimajoituksia takana.

        Enpä nyt hotellista tai laivasta puhunutkaan, vaan noutopöydästä. Niitä kun on muuallakin.

        Ne toimii niin, että mennään sisään kassaveräjän kautta, maksetaan ja saadaan lautanen, jolle voi mennä keräämään pöydästä mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa. Sitten toisesta veräjästä takaisin ulos ruokailupuolelle.
        Jos haluat syödä toisenkin kukkurapäisen lautasellisen, niin maksat uudestaan ja saat taas uuden lautasen ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamiaisen hinta ei taida yleensä olla hinnoiteltuna huonelaskussa, ainakaan ei omalle kohdalle näin ole osunut enää vuosiin. Myöskään luetteloa siitä mitä aamiaiseen tulee sisältyä ei ole, joten hyvillä mielin olen syönyt sitä mitä on tarjolla. Aika hiton hienoa kun ei tarvitse aamulla lähteä vieraassa kaupungissa etsimään avoinna olevaa kahvilaa mistä saisi aamiaista. Aina on ollut hotellissa runsaampi aamiaistarjonta kuin kotona, paitsi aikanaan Neuvostoliitossa.

        """ Aina on ollut hotellissa runsaampi aamiaistarjonta kuin kotona, paitsi aikanaan Neuvostoliitossa."""

        Tuosta tuli mieleen meidän kylän vahvasti kommunistinen seppä, joka aikoinaan kävi Neuvostoliitossa ja kehui kuinka siellä oli runsaasti kaikkea.
        Oli hotelliaamiaisellkin saanut oikein kaksi kananmunaa ja hinkui: "Missä täällä saa kaksi kananmunaa, sanokaapa missä".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Enpä nyt hotellista tai laivasta puhunutkaan, vaan noutopöydästä. Niitä kun on muuallakin.

        Ne toimii niin, että mennään sisään kassaveräjän kautta, maksetaan ja saadaan lautanen, jolle voi mennä keräämään pöydästä mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa. Sitten toisesta veräjästä takaisin ulos ruokailupuolelle.
        Jos haluat syödä toisenkin kukkurapäisen lautasellisen, niin maksat uudestaan ja saat taas uuden lautasen ...

        Hamassa muinaisuudessa törmäsin tuollaiseen "kertakasauskuppilaan" laivalla.
        Minusta tuossa ei ole muuta noutopöydän tunnusmerkkiä kuin itsepalvelu!
        Noutopöydästä haetaan ainesryhmä kerrallaan ja nautitaan ajan sen makuharmoniasta.
        Sitten noudetaan seuraavan ryhmän makupalat jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hamassa muinaisuudessa törmäsin tuollaiseen "kertakasauskuppilaan" laivalla.
        Minusta tuossa ei ole muuta noutopöydän tunnusmerkkiä kuin itsepalvelu!
        Noutopöydästä haetaan ainesryhmä kerrallaan ja nautitaan ajan sen makuharmoniasta.
        Sitten noudetaan seuraavan ryhmän makupalat jne.

        Kauankohan siitä on?
        Minä en ole vielä sellaiseen "kertakasauskuppilaan" osunut laivalla, että samaan hintaan saa vain yhden kerran ottaa mitä mielii ja kuinka paljon mielii.

        Onhan siellä itsepalvelua nytkin, jossa sitten mennään kassalle, missä se annos punnitaan ja otetaan painon mukaan hinta (siis sen annoksen painon mukaan, eikä asiakkaan, onneksi).

        Noutopöydästä haetaan mitä halutaan ja kuinka paljon halutaan yhdellä ja samalla hinnalla.
        Joissakin noutopöydissä saa häälyä edestakaisin joutessaan (ja häiritä muita ruokailijita), joissakin noutopöydissä häälytään vain sen yhden kerran.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kauankohan siitä on?
        Minä en ole vielä sellaiseen "kertakasauskuppilaan" osunut laivalla, että samaan hintaan saa vain yhden kerran ottaa mitä mielii ja kuinka paljon mielii.

        Onhan siellä itsepalvelua nytkin, jossa sitten mennään kassalle, missä se annos punnitaan ja otetaan painon mukaan hinta (siis sen annoksen painon mukaan, eikä asiakkaan, onneksi).

        Noutopöydästä haetaan mitä halutaan ja kuinka paljon halutaan yhdellä ja samalla hinnalla.
        Joissakin noutopöydissä saa häälyä edestakaisin joutessaan (ja häiritä muita ruokailijita), joissakin noutopöydissä häälytään vain sen yhden kerran.

        Kyllä tuollainen "kertakasauskuppila" oli. En muista milloin enkä millä reitillä.
        Tuo punnitus juttu on myös kertatutumisen arvoinen.

        Minä "häälyn" noutopöydässä useammankin kerran. Häälyn määrätietoisesti jäämättä hämmästelemään "voi ihmettä, tässähän on ruokaa"!
        Kokonaisuudessaan minulla menee pöydässäni" häälymiseen aikaa koska noudan lajryhmä kerrallaan ja syön kiireettömästi. Kylläisyyden tunne tulee paremmin ilman ahtamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollainen "kertakasauskuppila" oli. En muista milloin enkä millä reitillä.
        Tuo punnitus juttu on myös kertatutumisen arvoinen.

        Minä "häälyn" noutopöydässä useammankin kerran. Häälyn määrätietoisesti jäämättä hämmästelemään "voi ihmettä, tässähän on ruokaa"!
        Kokonaisuudessaan minulla menee pöydässäni" häälymiseen aikaa koska noudan lajryhmä kerrallaan ja syön kiireettömästi. Kylläisyyden tunne tulee paremmin ilman ahtamista.

        Siis sellainenko "kertakasauskuppila", jossa maksetaan ensin ja sitten otetaan mitä halutaan ja kuinka paljon halutaan siihen samaan hintaan?
        En minä ole nähnyt laivoilla sellaista "kertakasauskuppilaa".

        Kahviossa on itsepalvelutiski, mutta hinta otetaan vasta sitten, kun nähdään mitä siihen on kerätty ja sen mukaisesti.

        Oletkin sitten tainnut olla sinä, joka olet häirinnyt syöntiäni ahtautumalla sen seitsemän kertaa edestakaisin selkäni takaa tönien tuoliani ja napsauttaen laukulla päähäni.
        Just kun on laittamassa ruokaa suuhunsa, niin taasko siinä mennään ja noh nyt sitten työntymässä taas takaisin ja ei muutakun nytkö taas uudestaan ... Jäisit nyt ainakin hetkeksi sinne hämmästelemään, että toinen saisi edes vähän aikaa syödä rauhassa.
        Pitäisi se ruokarauha antaa rosvollekin.

        Minä olen saanut niin vanhanaikaisen kasvatuksen, että kesken syönnin ei hypitä pöydästä pois ja takaisin.
        Ja tuo kiireettömästi syöminen: Silloinhan sitä paljon jaksaakin ahtaa sisälleen, kun syö hitaasti ja käy välillä vielä lenkkeilemässäkin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siis sellainenko "kertakasauskuppila", jossa maksetaan ensin ja sitten otetaan mitä halutaan ja kuinka paljon halutaan siihen samaan hintaan?
        En minä ole nähnyt laivoilla sellaista "kertakasauskuppilaa".

        Kahviossa on itsepalvelutiski, mutta hinta otetaan vasta sitten, kun nähdään mitä siihen on kerätty ja sen mukaisesti.

        Oletkin sitten tainnut olla sinä, joka olet häirinnyt syöntiäni ahtautumalla sen seitsemän kertaa edestakaisin selkäni takaa tönien tuoliani ja napsauttaen laukulla päähäni.
        Just kun on laittamassa ruokaa suuhunsa, niin taasko siinä mennään ja noh nyt sitten työntymässä taas takaisin ja ei muutakun nytkö taas uudestaan ... Jäisit nyt ainakin hetkeksi sinne hämmästelemään, että toinen saisi edes vähän aikaa syödä rauhassa.
        Pitäisi se ruokarauha antaa rosvollekin.

        Minä olen saanut niin vanhanaikaisen kasvatuksen, että kesken syönnin ei hypitä pöydästä pois ja takaisin.
        Ja tuo kiireettömästi syöminen: Silloinhan sitä paljon jaksaakin ahtaa sisälleen, kun syö hitaasti ja käy välillä vielä lenkkeilemässäkin.

        Tyylihän se on tuokin. Kerralla lautanen kukkuroilleen lohta, silliä, ilmakuivattua kinkkua, lanttulaatikkoa, lihapullia, kurkkua yms. ja sitten hartaasti nauttimaan.
        Ei tarvitse hyppiä kesken syömisen. Et ole ainoa laatuisesi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyylihän se on tuokin. Kerralla lautanen kukkuroilleen lohta, silliä, ilmakuivattua kinkkua, lanttulaatikkoa, lihapullia, kurkkua yms. ja sitten hartaasti nauttimaan.
        Ei tarvitse hyppiä kesken syömisen. Et ole ainoa laatuisesi!

        Saman suun kautta ja samaan mahaan ne menee kuitenkin.

        On tuokin tyyliä, että kaikkea on syötävä mitä vain noutopöydästä löytyy ja rymisteltävä erikseen hakemaan jokainen pieni suupala, aina uusi lautanen ja edellinen tiskiin. Aika rauhatonta, jos kaikki ruokailijat tekisivät niin. Johan siinä ruoka luulee olevansa koiran mahassa.

        Noutopöydän tarkoitus oikeasti on, että siitä rakennellaan itselleen sopiva ateria.
        Ei tulisi mieleenikään syödä samalla aterialla kalaa ja lihaa (silliä ja kinkkua?) vaikka olisivat erikseen haettuja. Jompaa kumpaa. Kurkku ja muut vihannekset kyllä käyvät kaiken kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamiaisen hinta ei taida yleensä olla hinnoiteltuna huonelaskussa, ainakaan ei omalle kohdalle näin ole osunut enää vuosiin. Myöskään luetteloa siitä mitä aamiaiseen tulee sisältyä ei ole, joten hyvillä mielin olen syönyt sitä mitä on tarjolla. Aika hiton hienoa kun ei tarvitse aamulla lähteä vieraassa kaupungissa etsimään avoinna olevaa kahvilaa mistä saisi aamiaista. Aina on ollut hotellissa runsaampi aamiaistarjonta kuin kotona, paitsi aikanaan Neuvostoliitossa.

        Italiassa eräässä kaupungissa hotellin hintaan sisältyi aamupala: 1 € kupillinen kahvia ja 1 € pizzetta = 2 €.
        Suomalainen perusaamupalahan on niin runsas, joten sen arvo on kunnon mässyttäjälle on kenties 10 - 20 € arvoinen, jos lähtee hinnoittelemaan pala palalta.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verokanta on Suomessa eri majoituksella ja aamiaisella, joten meillä täällä kotimaassa tuotetun palvelun osalta alv-erittely on oltava myyntilaskussa. Venäjällä voi olla, että palveluita ei eritellä ja liekö aina kuittiakaan kuten 'kunnon' Berjozskoissa oli...

        Eikös Berjoskoista kuitti pitänyt olla.
        Kun menit NL:on, piti ilmoittaa varat ja korut. Kun tuli takaisin, niin piti osoittaa, jos tarkastettiin, mistä varojen muutos johtui ja että korut olivat tallella. Vaihtokaupoista ylimääräiset ruplat vedettiin Viipurin toilezuuniin. En mie, mut ne muut.

        Beng
        Mikä se propuska oli?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se yleensä on.
        Sitten on niitäkin noutopöytiä, joissa maksetaan uusi hinta jos menee santsaamaan.

        Niitä pöytiä ei vain kutsuta noutopöydiksi. - Nm. Eri systeemi


    • Anonyymi

      Koulujen lomat tuovat poikkeuksen Ikaalisten asiakaskuntaan, siksi varmaankin tuo hävikki on korostunut näiden parin viikon aikana.

    • Anonyymi

      Yle kertoi myös asiasta. Nuori keittiömestari halusi nuoret ajattelemaan.

    • Anonyymi

      Että joku muistaa kymmenen vuoden takaisen naapuripöydän annokset.....häh...pyrsk😅

      • Ja yleensä vaivautuu laskemaan, montako leipäpalaa joku on ottanut.


    • Anonyymi

      Turha syyllistää nuorisoa. Kyllä se oppi porsasteluun on kotoa perittyä.

      Viimeksi, kun oli pakko mennä Ruotsiin laivalla, olin ostanut etukäteen buffet-ateriat, sekä meno- että tulomatkalle. Menomatkan illalliskokemus oli sen verran järkyttävä, että sain onneksi varattua pöydän aamuksi, ja paluumatkalle a la carte ravintolaan.

      Turha puhua siitä, että kyttäisi jonkun annoksia. Pöydät ovat vieri vieressä, eikä voi olla näkemättä, miten ihmiset mättävät. Kai nälässä pidetty koko siihen astisen elämänsä ajan. Eikä alkeellisempiakaan pöytätapoja.

      • Anonyymi

        Jos näen jonkun annoksen, en sitä ihmettele ja aloituksiin näkemästäni kirjoita, juoruamiseen verrattavaa.
        Kyllä se tietynlaista kyttäämistä on.


      • Anonyymi

        Minullakin on hauska kokemus Ruotsin laivalla (tosin silloin kirosin). Olin menossa buffaan ja takaa tuli "mummuryhmä" sellaisella voimalla, että lensin nurin.
        Kiire oli mummuilla syömään, ettei ruoka päässyt loppumaan.:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on hauska kokemus Ruotsin laivalla (tosin silloin kirosin). Olin menossa buffaan ja takaa tuli "mummuryhmä" sellaisella voimalla, että lensin nurin.
        Kiire oli mummuilla syömään, ettei ruoka päässyt loppumaan.:)

        Vai olisiko itselläsi ollut niin kiire, että kompastuit omiin jalkoihisi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko itselläsi ollut niin kiire, että kompastuit omiin jalkoihisi.

        Sinä voit tulkita tekstini miten haluat. En ala väitteleen kanssasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit tulkita tekstini miten haluat. En ala väitteleen kanssasi :)

        Jotku kasaavat hurjia annoksia , kuten eräs pienehkö idän nainen aamupuuron sekaan prinssinakit sekä munakokkelia syvälautanen kukkurapäällänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotku kasaavat hurjia annoksia , kuten eräs pienehkö idän nainen aamupuuron sekaan prinssinakit sekä munakokkelia syvälautanen kukkurapäällänsä.

        Ja kauanko noin järkyttävästä tapahtumasta on?
        Kai sinä sanoit siitä hänelle itselleen, että onpa hurja annos.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja kauanko noin järkyttävästä tapahtumasta on?
        Kai sinä sanoit siitä hänelle itselleen, että onpa hurja annos.

        Ans ko muistelen. Kyl se ol -92 m/s Isabella.
        Ei virketty mittää, kaheltii vaa haavi auki kaurahutun lisukkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ans ko muistelen. Kyl se ol -92 m/s Isabella.
        Ei virketty mittää, kaheltii vaa haavi auki kaurahutun lisukkeita.

        Ajatelkaapa kahdesti.Kyllä ne menee mahassa sekaisin aivan varmasti, samakai se missä vaiheessa? Syöminen on niitä perusmukavia asioita, ainakin omalle kohdalle osuu aivan kukkupää lautasellinen sapuskaa,,ja mielellään joka lajia kun buffettiin menen.

        Kotona tulee pottua ja kastiketta, kastiketta ja pottua pisteltyä ihan tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Vuosikausiin olemme syöneet hotskuaamiaisen vai muutaman kerran vuodessa. Majoittuessamme Seutulan kentän läheisyydessä lähtessämme tai palatessamme.
      Joskus sekä, että. En ole kiinnittänyt huomiota mihinkään sotkemiseen mallia ruotsilaivat 70-luvulla, joten ilmeisesti mitään merkittävämpää ei ole tapahtunut.

      Kiertomatkojen noutopöytäruokailut ovat sujuneet hillitysti. Kiertelykumppanit ovat osanneet arvostaa pöytien antimia sotkematta makuja sekaisin ja jättämättä tavaraa lautasilleen. Samoin käymissämme AI-lomakohteissa joissa jenkit ja kadalaiset ovat poikkeuksena. Törkeimpiin kuuluu tapaus jossa kanadalainen jätkä tunki syömättämän pizzan uima-altaan valuma-aukkoon.

      Mutta Espanjan kaupunkimme. Pahiten sikailevat venäläiset mutta eivät espanjalaisetkaan paljoa häviä. Syödään lautaselle kasatusta sotkusta alle puolet.
      Kävimme 75:n ruokalajin puhvettipaikassa eläköityneen poliisimiehen, T.P. kanssa. lopetettuamme asiallisen ruokailun tuli isäntä kättelemään ja kiittelemään meitä.

      Erään urheiluopiston leirillä meille pidettiin lyhyt etikettiluento. "Lattian kastikevanasta näkee mihin lajiryhmään on ko. lautanen mennyt".
      Eipä ollut vaikutusta. Kyllä tönkkösuolattu neulamuikku kökötti pystyssä lihapullien kanssa samassa soosissa eräällä lautasella. Tälläisen panee merkille kyttäämättäkin kun sattuu näkökenttään.

      Huulenheitto saksalaisten käyttäytymisestä noutopöydässä ei ole täysin huuhaata. Ei pidä yleistää mutta ainakin on tapahtunut. Olin portierina kahdessakin kotuullisen tason ravintolassa.
      Toisaalta, eräässä berliiniläisessä, nuorison suosimassa halpismajatalossa, nuorilla oli tapana kääriä pöydästä eväät eikä henkilökunta liikauttanut eväänsäkään.

    • Anonyymi

      Miksi se ravintola henkilökunta ei heti kerralla kysynyt nuorisolta miksi ne jättivät niin paljon syömättä ja juomatta. Tuliko seurueelle yhtäkkinen kiire vaikkapa bussiin etteivät kerenneetkään syömään.? Aivan hyvin olisivat voineet tehdä noista jämöistä, mitä lehden artikkeleissa näytettiin, voileivät itselleen kotimatkaa tai pelimatkaa varten ja laittaa ne laukkuihinsa.
      Tässä kesällä kun sain lähtä seuralaiseksi lapseni perheen kanssa hotelliin niin pikkupojilla teki kovasti mieli aamiaista, yhdessä lasten kanssa koottiin aamiainen ja valittiin mitä he halusivat. Liekö ollut aamiaisseurueiden hälinä kun he eivät malttaneetkaan syödä. Kysyttiin hovimestarilta jos saadaan ottaa heidän lautaset mukaan hotellihuoneeseen ennenkuin lähdettiin kaupungille. Siellä hotellihuoneessa he sitten söivät reippaasti kaiken mitä niillä lautasilla oli.
      Hytinäx1

    • En lukenut koko ketjua.
      Olen sitä sukupolvea että kunnioitettiin ruokaa. Kotona joka aterialla oli ruokarukous.
      Nytkin saan hyvin pahaa oloa jos ruokaa haaskataan.
      En ehkä ole nykyisen suuntauksen mukainen, silti toivon että ajatellaan kuinka moni jää ilman sitäkin minkä pois heitetttiin.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelua meilläkin oli kotona, että kunnioitettiin.
        Äitini oli pöyristynyt, kun Vesku-show:ssa tai vastaavassa läväytettiin kakku naamaan.
        Ei naurattanut häntä yhtään.

        Beng
        Nyt hyvä muutos laivoilla, kun vedotaan lappusilla hukkaruokaan.
        Täytyy aikuisiakin kasvattaa vielä?
        Ja matkan hintaan ,tai ruokiin vyörytetään hävikkikin. Haaskaus ei ole ilmaista.


    • Anonyymi

      "Avataan marraskuussa ....100% Vegaanimättöravintola..". Onko houkutteleva mainos...minusta ei ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Ehkä se on tuo sana
        🥣🍲 Mättö
        😀


    • Anonyymi

      Todella paljon tämä aihe on lehdissä aiheuttanut keskustelua....ja hyvä niin .
      mimmimum-..mi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe