Södertälje

Anonyymi

Olen ruotsinsuomalainen, ja asun Södertäljessä. Tiedän tämän kaupungin "ihanuuden". Kyllä kaduttaa, että tänne aikoinaan tulin. Tulin Scanialle töihin. Tein siellä töitä yli 35 vuotta. Nyt kaduttaa, etten ole ajoissa muuttanut täältä pois, koska nyt se on muuttunut vaikeaksi. Södertälje on niin peloittava paikka, että kaikki haluaa pois.
Varmasti kaikki tietää miksi Södertälje on niin peloittava ja vastemilinen.
Aikoinaan ihmettelin kun kuulin, ettei ihmiset uskalla liikkua pimeällä ulkona. Enää en ihmettele. En ihmetteleisi vaikka sanottaisiin, ettei Södertäljessä uskalla liikkua päivälläkään. Eihä täällä kukaan mielellään mene edes rappukäytäväänkään koska sielläkin maleksii yöt ja päivät niitä uusia maahanmuuttajija.

11

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oleks sää joku Persujen kätyri ja yrität lietsoa paniikkia tänne Suomeen?

      • Anonyymi

        Varmaankaan aloittaja ei lietso paniikkia, mutta sinä et huomannut, että palsta on tarkoitettu ruotsinsuomalaisille.


    • Anonyymi

      Synd om daj finnen :( Men Du fick si Sverige :)

      • Anonyymi

        Du pratar svenska mycket bra! Vau!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Du pratar svenska mycket bra! Vau!

        Jomän , å litta annat me T.o.m fenno språket lide grann :)


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä Södertäljestä.
      Minäkin asun täällä.--- Vielä.

      • Södertälje är syrianers/assyriers stad, eller hur? Läste några år sedan om ligan där och synd att samma pågår fortfarande.
        Jag bor i Huddinge kommun, nästan som på landet, :) Här är lugnare.


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Södertälje är syrianers/assyriers stad, eller hur? Läste några år sedan om ligan där och synd att samma pågår fortfarande.
        Jag bor i Huddinge kommun, nästan som på landet, :) Här är lugnare.

        Outoja vastauksia.
        Aloittaja: - älä hermostu, osuit naulankantaan, ja siksi nää vastaukset.

        Sinä voit muuttaa pois sieltä!
        Miksi et voisi?

        Rupea selaamaan eri vaihtoehtoja.
        Suomesta vai Ruotsista?

        Sinä itse hallitset tilanteen!
        Vain sinä!

        Älä alistu ajatukseen että sinun tarttee olla siellä loppuikä!
        Mieti eri vaihtoehtoja.
        Ehkä jonnekin Keskiruotsiin, kotiseuduillesi, tai Länsisuomeen?

        Koko pointti on se, että olet nyt tehnyt hommasi ja että nyt sinä itse päätät mitä teet loppuelämälläsi.
        Sinä PYSTYT ja sinä VOIT fiksata elämäsi uuteen kuosiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja vastauksia.
        Aloittaja: - älä hermostu, osuit naulankantaan, ja siksi nää vastaukset.

        Sinä voit muuttaa pois sieltä!
        Miksi et voisi?

        Rupea selaamaan eri vaihtoehtoja.
        Suomesta vai Ruotsista?

        Sinä itse hallitset tilanteen!
        Vain sinä!

        Älä alistu ajatukseen että sinun tarttee olla siellä loppuikä!
        Mieti eri vaihtoehtoja.
        Ehkä jonnekin Keskiruotsiin, kotiseuduillesi, tai Länsisuomeen?

        Koko pointti on se, että olet nyt tehnyt hommasi ja että nyt sinä itse päätät mitä teet loppuelämälläsi.
        Sinä PYSTYT ja sinä VOIT fiksata elämäsi uuteen kuosiin!

        Kyllähän se niinkin on.
        On vaan vääryys, että täytyy muuttaa pois paikasta, jossa on asunut kauan, johon on muuten tottunut ja jossa on vielä joitain tuttujakin, eikä myöskään haluaisi maksaa muuttamisesta itseään konkurssiin.
        Poliitikot valitsevat meille naapurit, eivätkä välitä ihmisten viihtymisestä mitään.
        Me olemme heidän pelinappuloita. Eikä poliitikkojen tarvitse koskaan asua näillä alueilla, joissa nyt riehuu kaikenlaiset negatiiviset ilmiöt. Poliitikkojen järjestämät ilmiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niinkin on.
        On vaan vääryys, että täytyy muuttaa pois paikasta, jossa on asunut kauan, johon on muuten tottunut ja jossa on vielä joitain tuttujakin, eikä myöskään haluaisi maksaa muuttamisesta itseään konkurssiin.
        Poliitikot valitsevat meille naapurit, eivätkä välitä ihmisten viihtymisestä mitään.
        Me olemme heidän pelinappuloita. Eikä poliitikkojen tarvitse koskaan asua näillä alueilla, joissa nyt riehuu kaikenlaiset negatiiviset ilmiöt. Poliitikkojen järjestämät ilmiöt.

        Poliitikot eivät valitse naapureita, vaan me itse.

        Viihtyminen on ihan itsestä kiinni.

        Me, en ainakaan minä, ole poliitikkojen pelinappula. Teen sitä mistä ite tykkään, nääs.

        Olin minäkin aikoinani tehtaalla töissä.
        Mutta kun huomasin että ei oo hyvä, niin otin lopputilin ja rupesin tekemään muuta.

        Et sinä ole mikään "uhri", ite oot valinnut tiesi.
        Voit muuttaa elämäntilanteesi, jos haluat.

        Muuta pois muualle!

        "Konkurssi" = liioittelua (= puolustusselitys).
        Et sinä konkurssiin joudu jos tilaat muuttoauton.
        Voithan myydä tavarasi ja saada niistä hintaa, ja ottaa junan uudell paikkakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot eivät valitse naapureita, vaan me itse.

        Viihtyminen on ihan itsestä kiinni.

        Me, en ainakaan minä, ole poliitikkojen pelinappula. Teen sitä mistä ite tykkään, nääs.

        Olin minäkin aikoinani tehtaalla töissä.
        Mutta kun huomasin että ei oo hyvä, niin otin lopputilin ja rupesin tekemään muuta.

        Et sinä ole mikään "uhri", ite oot valinnut tiesi.
        Voit muuttaa elämäntilanteesi, jos haluat.

        Muuta pois muualle!

        "Konkurssi" = liioittelua (= puolustusselitys).
        Et sinä konkurssiin joudu jos tilaat muuttoauton.
        Voithan myydä tavarasi ja saada niistä hintaa, ja ottaa junan uudell paikkakunnalle.

        Vai niin, että "= liioittelua (= puolustusselitys). "
        Vai, että myydä tavarat ja sitten..
        Ehkä erehdyin. Kun tarkemmin ajattelen, ei maahanmuuttajijen käytöksessä ole mitään vikaa. Eikä heitä ole ainakaan Södertäljessä lähellekkään tarpeeksi.
        Anteeksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe