Jakautumista ei voi koskaan välttää jos Kristuksen sijaan nousee ihminen

Anonyymi

Puhun nyt seurakunnasta ja eri hengellisistä yhteisöistä.

Näkyvään on niin helppo tarttua näkymättömän sijasta. Ja kun ihmislihalle tarjoillaan hyvää terveyttä menestystä ja hyviä pä'iviä, se kiinnostaa hyvin monia.

Kun sitten liha riisutaan tyhjäksi ja osoitetaan Jumalan sanalla helvetin ansainneeksi, parhaimmillakin teoillaan, silloin ihmiset kavahtavat, ja toiset jopa suuttuvat. Niin vääristynyt kuva heillä on Jumalastaan ja tämän tahdosta, sekä omasta itsestään Pyhän Jumalan edessä.

Raamatussa meillä on hyvin paljon esimerkkejä siitä mitä tapahtuu, kun oman tilansa oikein tajunnut ja tunnistava kohtaa Jeesuksen, ja pyytää häneltä apua. Sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulonsa ja kuolleet heräävät eloon. Köyhille julistetaan evankeliumia. Evankeliumi on sanoa Jeesuksesta Kristuksesta, joka on mahdollistanut helvetin tuleen menossa oleville pelastuksen.

Ihmiset jotka ovat jo tiedostaneet oman pahuutensa ja kelvottomuutensa Jumalan edessä, on tämä sanoma rististä, sovituksesta ja syntien anteeksiannosta, suunnaton ilosanoma. Sen kuunteleminen vaikka viisikin tuntia joka päivä tuo valtavaa iloa ja lohdutusta.

Vaan mistä kertoo se että evankeliumi on joillekin sellainen sanoma, josta ei halua kuulla yhtään, heti alkaa julistajan panettelu ja halveksiva nimittely.
Kun julistetaan menestystarinoita ja mahdollisuuksia Jeesuksen nimissä voittaa kaikenlaista hyvää tässä maailmassa, niin ihmiset surastaan horivat tekstit silmämunat pitkällään. - "Ajatella tässä on minullekin vihdoin mahdollisuus menestykseen, tämä on hyvä sanoma!"

Suurta hengellistä sokeutta, hyvien aikojen houreita!!!

Mitä sanoo Jeesus. Ei merkkiäkään menestystarinasta tämän maan päällä. Silti tällaisiin menestysvalheisiin uskotaan kuin Jumalan sanaan, ilman että tutkittaisiin mitä Jumala sanassaan meille sanoo.

Matt. 10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Matt. 19:29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.

Matt. 24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Mark. 13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Luuk. 21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

Luuk. 21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.

Joh. 15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.

Ap. t. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."


Ilm. 2:3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ookko vaiton sukulainen?

    • Kotintossa oli tullut sama ongelma. Seurakunta oli jakautunut julistajien fanklubeiksi.
      Kokonaan sitä ei voida eliminoida pois, mutta se johtaa hajaannukseen, jos nöyryys ja rakkaus alkaa puuttua.

      • Joo, siis avaus on minun. Nykyisin tämä sivu vaatii lähes yhtä mittaa uudelleen kirjautumisia. 😒

        Totta, tuo julistajien fan glub. Joskus suositun julistajan pää ei kestä, vaan hän alkaa itsekin uskoa olevansa jollain tapaa muita ihmisiä prempi, tietävämpi ja jalompi. Siksi on niin tärkeätä että yhteisö valvoo palvelukseensa kutsuttuja puhujia aktiivisti, ja puuttuu hyvissä ajoin tilanteeseen jos vääränlaisen kasvun merkkejä alkaa ilmaantumaan.

        Tällaisia vakavia merkkejä ovat muun muassa vakuuttelut siitä että minussa puhuu Pyhä Henki, ja puheitani ei sen vuoksi saa arvostella vapaasti. Voi myös käydä niin päin että fanit kieltävät fanittamansa henkilön puheiden arvostelun, kuten kävi esikoislestadiolaisuudessa, jossa ruotsalainen johto suojattiin täysin terveeltä arvostelulta.

        Nytkin ole havainnut tällä palstalla minulle langetetun kadotustuomioita, kun kirjoitan faktatietoa heidän vakavista sekoiluistaan. Eräs mies sanoi Gunnar Persäterille, Amerikoissa sinua palvotaan, - vastaus oli "tiedän".

        Jos persoonallisuudeltaan terve ihminen kuulisi itsestään tuollaisia, että häntä jossakin palvotaan yli-ihmisenä, niin se aiheuttaisi kauhun, ja JULKISEN, ehdottoman kieltäytymisen yksin Jumalalle kuuluvasta kunnoituksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe