Jakautumista ei voi koskaan välttää jos Kristuksen sijaan nousee ihminen

Anonyymi

Puhun nyt seurakunnasta ja eri hengellisistä yhteisöistä.

Näkyvään on niin helppo tarttua näkymättömän sijasta. Ja kun ihmislihalle tarjoillaan hyvää terveyttä menestystä ja hyviä pä'iviä, se kiinnostaa hyvin monia.

Kun sitten liha riisutaan tyhjäksi ja osoitetaan Jumalan sanalla helvetin ansainneeksi, parhaimmillakin teoillaan, silloin ihmiset kavahtavat, ja toiset jopa suuttuvat. Niin vääristynyt kuva heillä on Jumalastaan ja tämän tahdosta, sekä omasta itsestään Pyhän Jumalan edessä.

Raamatussa meillä on hyvin paljon esimerkkejä siitä mitä tapahtuu, kun oman tilansa oikein tajunnut ja tunnistava kohtaa Jeesuksen, ja pyytää häneltä apua. Sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulonsa ja kuolleet heräävät eloon. Köyhille julistetaan evankeliumia. Evankeliumi on sanoa Jeesuksesta Kristuksesta, joka on mahdollistanut helvetin tuleen menossa oleville pelastuksen.

Ihmiset jotka ovat jo tiedostaneet oman pahuutensa ja kelvottomuutensa Jumalan edessä, on tämä sanoma rististä, sovituksesta ja syntien anteeksiannosta, suunnaton ilosanoma. Sen kuunteleminen vaikka viisikin tuntia joka päivä tuo valtavaa iloa ja lohdutusta.

Vaan mistä kertoo se että evankeliumi on joillekin sellainen sanoma, josta ei halua kuulla yhtään, heti alkaa julistajan panettelu ja halveksiva nimittely.
Kun julistetaan menestystarinoita ja mahdollisuuksia Jeesuksen nimissä voittaa kaikenlaista hyvää tässä maailmassa, niin ihmiset surastaan horivat tekstit silmämunat pitkällään. - "Ajatella tässä on minullekin vihdoin mahdollisuus menestykseen, tämä on hyvä sanoma!"

Suurta hengellistä sokeutta, hyvien aikojen houreita!!!

Mitä sanoo Jeesus. Ei merkkiäkään menestystarinasta tämän maan päällä. Silti tällaisiin menestysvalheisiin uskotaan kuin Jumalan sanaan, ilman että tutkittaisiin mitä Jumala sanassaan meille sanoo.

Matt. 10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Matt. 19:29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.

Matt. 24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Mark. 13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Luuk. 21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

Luuk. 21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.

Joh. 15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.

Ap. t. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."


Ilm. 2:3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ookko vaiton sukulainen?

    • Kotintossa oli tullut sama ongelma. Seurakunta oli jakautunut julistajien fanklubeiksi.
      Kokonaan sitä ei voida eliminoida pois, mutta se johtaa hajaannukseen, jos nöyryys ja rakkaus alkaa puuttua.

      • Joo, siis avaus on minun. Nykyisin tämä sivu vaatii lähes yhtä mittaa uudelleen kirjautumisia. 😒

        Totta, tuo julistajien fan glub. Joskus suositun julistajan pää ei kestä, vaan hän alkaa itsekin uskoa olevansa jollain tapaa muita ihmisiä prempi, tietävämpi ja jalompi. Siksi on niin tärkeätä että yhteisö valvoo palvelukseensa kutsuttuja puhujia aktiivisti, ja puuttuu hyvissä ajoin tilanteeseen jos vääränlaisen kasvun merkkejä alkaa ilmaantumaan.

        Tällaisia vakavia merkkejä ovat muun muassa vakuuttelut siitä että minussa puhuu Pyhä Henki, ja puheitani ei sen vuoksi saa arvostella vapaasti. Voi myös käydä niin päin että fanit kieltävät fanittamansa henkilön puheiden arvostelun, kuten kävi esikoislestadiolaisuudessa, jossa ruotsalainen johto suojattiin täysin terveeltä arvostelulta.

        Nytkin ole havainnut tällä palstalla minulle langetetun kadotustuomioita, kun kirjoitan faktatietoa heidän vakavista sekoiluistaan. Eräs mies sanoi Gunnar Persäterille, Amerikoissa sinua palvotaan, - vastaus oli "tiedän".

        Jos persoonallisuudeltaan terve ihminen kuulisi itsestään tuollaisia, että häntä jossakin palvotaan yli-ihmisenä, niin se aiheuttaisi kauhun, ja JULKISEN, ehdottoman kieltäytymisen yksin Jumalalle kuuluvasta kunnoituksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe