Susiasiaa..

Onko joillakin Läntisillä rannikkoseudun alueilla Suomessa susikanta niin olematon, että sinne täytyy aivan vasiten tehdä susien siirtoistutuksia Luken toimesta, että susikanta kyseisillä alueilla kasvaisi?

Luin meinaan netti-iltiksestä uutisen, jossa kerrottiin noin tehdyn. Ja vaikka asiasta perillä olevat Luke ja ministeriö sekä poliitikot kielsivät toimineensa noin, kuitenkaan he eivät edelleenkään saa ketään vakuuttuneiksi rehellisyydestään.

Vaikka kyseinen uutinen vaikuttaisi olevan pelkkä ankka, täytyy huomioida asiassa myös tämä, että ei savua ilman tulta.

11

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Farmari-Skodan takaistuimellako ne sudet on siirretty? Oliko edes lappua "Susi autossa" varoituksena...

      Jos olisit ollut ala-asteen ympäristöopin tunnilla hereillä, tietäisit että susi kävelee yhdessä yössäkin 100km ja uutta reviiriä hakiessaan voi kulkea tuhansia kilometrejä.

      Turhempaa siiroistutusta kuin susi, ei suomalaisella lajistolla voi yksinkertaisesti tehdä, se eläin siirtää ihan itse itseään

      • Anonyymi

        Outoja autoja ajellut metsäteillä ja rekisterinumeron perusteella olleet Luken omistuksessa. Ainakin yhden Luken auton perässä on ollut valkoinen koirankuljetuskoppi. Metsästäjät koittaneet päästä juttusille, niin kuulemma lähteneet mitään sanomatta autolleen ja autolla samantien ajaneet pois. Vähintäänkin epäilyttävää touhua? Vaikka toisivat pannoitettuja susia takaisin, niin voihan sen suoraan sanoa ja asiasta jutella eikä pakoon lähteä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja autoja ajellut metsäteillä ja rekisterinumeron perusteella olleet Luken omistuksessa. Ainakin yhden Luken auton perässä on ollut valkoinen koirankuljetuskoppi. Metsästäjät koittaneet päästä juttusille, niin kuulemma lähteneet mitään sanomatta autolleen ja autolla samantien ajaneet pois. Vähintäänkin epäilyttävää touhua? Vaikka toisivat pannoitettuja susia takaisin, niin voihan sen suoraan sanoa ja asiasta jutella eikä pakoon lähteä?

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4762082/Norjalaisvaite Suomen sudet ovat peraisin Espanjasta ja Norjan sudet pariisilaisesta elaintarhasta

        Ähtärin SYNTYNEISTÄ susuistakaan ei ole poollisi tehnyt selvitystä. Hyväveli kerho suojaa toisiaan vai syytömiä kohtaan nostetaan tässä maassa syytteita ja veljestuomarit tuomitsee.


      • Anonyymi

        Herätti kysymyksiä kun luken auto on koirankuljetusperäkärryn kanssa laskemassa sieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herätti kysymyksiä kun luken auto on koirankuljetusperäkärryn kanssa laskemassa sieniä.

        Olisivatkohan olleet pannoitettuja susia päästämässä takaisin metsään? Miten pannoitetut sudet pydetään? Loukuillako, vai onko kyse ähtärissä syntyneistä susista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivatkohan olleet pannoitettuja susia päästämässä takaisin metsään? Miten pannoitetut sudet pydetään? Loukuillako, vai onko kyse ähtärissä syntyneistä susista?

        Homma tapahtuu tälviistee, että ammutaan kiväärillä nukutusnuoli suden lavoille tai persiille, ja kun susi nukkuu, sille laitetaan seurantapanta. Siirretään susi siitä rauhalliseen paikkaan ja annetaan nukutusaineen vasta-aine susen herättämiseksi. Jos vasta-ainetta ei anneta, susi nukkuu.. ja nukkuu.. ja nukkuu... ja ajan kuluessa se on kanttuvei...


    • Anonyymi

      Eiköä tämä Vihreiden vouhotus jo vois jo loppua.sähköautot matkat.Tolloja Koko porukka.Tuleppa tänne Lappiin Sillä sinun saatanan sähköautolla,ei lataus pisteitä.

      • Anonyymi

        Maaseudun ja maaseudun ihmisten alasajaminen on vihreiden agendalla sen nyt tietää kaikki. Kyse on vain siitä annammeko vapaaehtoisesti heidän tuhota suomen?


    • Anonyymi

      Ei se enää nyt 2022 ole olematon, koska vuoden 2021 laskenta osoitti, että Suomen länsirannikolla on saman verran susia kuin Kainuussakin.

      • Anonyymi

        Olisiko ne siirtoistutukset auttaneet asiassa..


    • Anonyymi

      Tuntuuko että Luke on valtaapitävän eliitin asialla jaja ne ovat rahapiirien asialla ja tehneet salaliiton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe