BonhommeRichard sanoo:
CHATISSA ON
✔ EKSISTENTIALISMIA:
Olemassaolomme määrittyy sen kautta mitä kirjoitamme. Olemme sitä mitä kirjoitamme. Ellemme kirjoita mitään, emme ole olemassa. On aivan omalla vastuullamme mitä kirjoitamme tai pidättäydymmekö kokonaan kirjoittamasta.
✔ WITTGENSTEINILAISUUTTA:
Kuten muissakin wittgensteinilaisissa kielipeleissä myös chatissa on omat pelisääntönsä. Sääntöjen tunteminen on pelaamisen edellytys. Voin odottaa, että kirjoittamani rivit aiheuttavat muissa pelaajissa samantapaisia reaktioita kuin heidän rivinsä aiheuttavat minussa. Kielipeleissä ei pelata voitosta, vaan niiden itsensä takia.
✔ PANPSYKISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää. Tämä elämä on rivin perusominaisuus, eikä sitä voi pidemmälle analysoida.
✔ EMERGENTISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää, mutta tämä elämä syntyy vasta minun lukiessani tuon rivin.
✔ TURINGIN KONETTA:
Kirjoitan ruudulleni merkkijonon. Tämä merkkijono aiheuttaa muiden merkkijonojen ilmaantumisen. Valitsemani merkkijono vaikuttaa voimakkaasti siihen, minkälaisia uusia jonoja ruudulleni syntyy. Chatin merkkijonoprosessin keskeyttäminen on yhtä vaikeaa kuin Turingin koneen pysäyttäminen.
✔ SOLIPSISMIA:
Olen koneineni yksin chatissa. Nimimerkkien takana ei ole todellisia henkilöitä. Ne ruudulleni ilmestyvät rivit, joita en itse kirjoita, ovat tietokoneohjelman tuottamia. Itse kirjoittamistani riveistä riippuu minkä kaltaisia rivejä ohjelma muodostaa.
✔ ESOTERISMIA:
Chat on suunnattu asiaan vihkiytyneille. Ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kysymys. Asioiden tila "olet ulkopuolinen" ei muutu äkillisellä hyppäyksellä asioiden tilaksi "et enää ole
✔ STNKRONIOSMIA:
Joskus tuntuu siltä, että toinen kohde sanoo samat sanat yht'aikaa kuin minä. Tämä on yhteensattuma, siitä ei pidä päätellä enempää kuin todennäköisyyslasakelmat kertovat.
Chatissa on
5
785
Vastaukset
- rst
sinulla omaa blogia?
- auf Bagdad
Uskon, että kaikkein kuuluisin blogin kirjoittaja oli Bagdadin hyökkäyksen aikana nimimerkki "Baqdad Cafe", eli siis mies (?) joka kirjasi kaikki tapahtumat nettisivuilleen. Tämä toiminta oli sitäkin enemmän arvostettua kun otetaan huomioon ne olosuhteet, missä hän toimi. Pommisateessa. Ei, minulla ei ole web-logia. En enää uskalla kirjoittaa sitä tämän bagdadilaisen jälkeen.
- oho
Vai niin.
- ell
Chat
on
kuin
ANANAS - kovuus pinnalla epäolennaista
APPELSIINI - painava, perusturvallinen, ei sovi oireilijoille
AVOKADO - tarvitset apuvälineen jotta pääset tulokseen
BANAANI - arka (vaatii kuorimisen)
GREIPPI - pirtsakka, kirpaKKa, not-hoNey-honey
KARAMBOLA - upea
KASTANJA - hergullllinen
KIIVI - täynnä elämää suojelevia vitamiineja
KIWANO - omituinen
LITSI- kuiva väärinkäytettynä
MANGO - herkkkkkä
MELONI - virkistävä, raikas, N@m
OMENA - suosittu
PAPAIJA - nopea
- eli Chat on sekaMETELIsoppa :D - Kari-77
Hmmmm....En nyt oikein vaan saanu päähäni, että mitä sä oikein tuolla tekstillä oikein ajat takaa??...Vai oliko tuolla edes mitään tarkoitusta??...Eiköhän meistä ainakin suurin osa jotka sättäilevät tiedä mikä chat on, jos tuota ajoit tuolla tekstilläs ajoit takaa etteikö tietäis??...Mutta, jos voisit ihan suomeksi kertoa, mikä tuon tekstin tarkoitus oli??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482493
- 1801738
- 921598
- 701570
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6975- 80948
- 68881
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188834- 61818