Chatissa on

BonhommeRichard sanoo:
CHATISSA ON

✔ EKSISTENTIALISMIA:
Olemassaolomme määrittyy sen kautta mitä kirjoitamme. Olemme sitä mitä kirjoitamme. Ellemme kirjoita mitään, emme ole olemassa. On aivan omalla vastuullamme mitä kirjoitamme tai pidättäydymmekö kokonaan kirjoittamasta.

✔ WITTGENSTEINILAISUUTTA:
Kuten muissakin wittgensteinilaisissa kielipeleissä myös chatissa on omat pelisääntönsä. Sääntöjen tunteminen on pelaamisen edellytys. Voin odottaa, että kirjoittamani rivit aiheuttavat muissa pelaajissa samantapaisia reaktioita kuin heidän rivinsä aiheuttavat minussa. Kielipeleissä ei pelata voitosta, vaan niiden itsensä takia.

✔ PANPSYKISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää. Tämä elämä on rivin perusominaisuus, eikä sitä voi pidemmälle analysoida.

✔ EMERGENTISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää, mutta tämä elämä syntyy vasta minun lukiessani tuon rivin.

✔ TURINGIN KONETTA:
Kirjoitan ruudulleni merkkijonon. Tämä merkkijono aiheuttaa muiden merkkijonojen ilmaantumisen. Valitsemani merkkijono vaikuttaa voimakkaasti siihen, minkälaisia uusia jonoja ruudulleni syntyy. Chatin merkkijonoprosessin keskeyttäminen on yhtä vaikeaa kuin Turingin koneen pysäyttäminen.

✔ SOLIPSISMIA:
Olen koneineni yksin chatissa. Nimimerkkien takana ei ole todellisia henkilöitä. Ne ruudulleni ilmestyvät rivit, joita en itse kirjoita, ovat tietokoneohjelman tuottamia. Itse kirjoittamistani riveistä riippuu minkä kaltaisia rivejä ohjelma muodostaa.

✔ ESOTERISMIA:
Chat on suunnattu asiaan vihkiytyneille. Ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kysymys. Asioiden tila "olet ulkopuolinen" ei muutu äkillisellä hyppäyksellä asioiden tilaksi "et enää ole

✔ STNKRONIOSMIA:
Joskus tuntuu siltä, että toinen kohde sanoo samat sanat yht'aikaa kuin minä. Tämä on yhteensattuma, siitä ei pidä päätellä enempää kuin todennäköisyyslasakelmat kertovat.

5

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rst

sinulla omaa blogia?

• auf Bagdad

Uskon, että kaikkein kuuluisin blogin kirjoittaja oli Bagdadin hyökkäyksen aikana nimimerkki "Baqdad Cafe", eli siis mies (?) joka kirjasi kaikki tapahtumat nettisivuilleen. Tämä toiminta oli sitäkin enemmän arvostettua kun otetaan huomioon ne olosuhteet, missä hän toimi. Pommisateessa. Ei, minulla ei ole web-logia. En enää uskalla kirjoittaa sitä tämän bagdadilaisen jälkeen.

• oho

Vai niin.

• ell

Chat
      on
      kuin

ANANAS - kovuus pinnalla epäolennaista
      APPELSIINI - painava, perusturvallinen, ei sovi oireilijoille
      AVOKADO - tarvitset apuvälineen jotta pääset tulokseen
      BANAANI - arka (vaatii kuorimisen)
      GREIPPI - pirtsakka, kirpaKKa, not-hoNey-honey
      KARAMBOLA - upea
      KASTANJA - hergullllinen
      KIIVI - täynnä elämää suojelevia vitamiineja
      KIWANO - omituinen
      LITSI- kuiva väärinkäytettynä
      MANGO - herkkkkkä
      MELONI - virkistävä, raikas, N@m
      OMENA - suosittu
      PAPAIJA - nopea

- eli Chat on sekaMETELIsoppa :D

• Kari-77

Hmmmm....En nyt oikein vaan saanu päähäni, että mitä sä oikein tuolla tekstillä oikein ajat takaa??...Vai oliko tuolla edes mitään tarkoitusta??...Eiköhän meistä ainakin suurin osa jotka sättäilevät tiedä mikä chat on, jos tuota ajoit tuolla tekstilläs ajoit takaa etteikö tietäis??...Mutta, jos voisit ihan suomeksi kertoa, mikä tuon tekstin tarkoitus oli??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1738
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1570
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      975
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      948
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      881
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe