Chatissa on

BonhommeRichard sanoo:
CHATISSA ON

✔ EKSISTENTIALISMIA:
Olemassaolomme määrittyy sen kautta mitä kirjoitamme. Olemme sitä mitä kirjoitamme. Ellemme kirjoita mitään, emme ole olemassa. On aivan omalla vastuullamme mitä kirjoitamme tai pidättäydymmekö kokonaan kirjoittamasta.

✔ WITTGENSTEINILAISUUTTA:
Kuten muissakin wittgensteinilaisissa kielipeleissä myös chatissa on omat pelisääntönsä. Sääntöjen tunteminen on pelaamisen edellytys. Voin odottaa, että kirjoittamani rivit aiheuttavat muissa pelaajissa samantapaisia reaktioita kuin heidän rivinsä aiheuttavat minussa. Kielipeleissä ei pelata voitosta, vaan niiden itsensä takia.

✔ PANPSYKISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää. Tämä elämä on rivin perusominaisuus, eikä sitä voi pidemmälle analysoida.

✔ EMERGENTISMIÄ:
Jokaisessa ruudulleni ilmestyvässä rivissä on ripaus elämää, mutta tämä elämä syntyy vasta minun lukiessani tuon rivin.

✔ TURINGIN KONETTA:
Kirjoitan ruudulleni merkkijonon. Tämä merkkijono aiheuttaa muiden merkkijonojen ilmaantumisen. Valitsemani merkkijono vaikuttaa voimakkaasti siihen, minkälaisia uusia jonoja ruudulleni syntyy. Chatin merkkijonoprosessin keskeyttäminen on yhtä vaikeaa kuin Turingin koneen pysäyttäminen.

✔ SOLIPSISMIA:
Olen koneineni yksin chatissa. Nimimerkkien takana ei ole todellisia henkilöitä. Ne ruudulleni ilmestyvät rivit, joita en itse kirjoita, ovat tietokoneohjelman tuottamia. Itse kirjoittamistani riveistä riippuu minkä kaltaisia rivejä ohjelma muodostaa.

✔ ESOTERISMIA:
Chat on suunnattu asiaan vihkiytyneille. Ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kysymys. Asioiden tila "olet ulkopuolinen" ei muutu äkillisellä hyppäyksellä asioiden tilaksi "et enää ole

✔ STNKRONIOSMIA:
Joskus tuntuu siltä, että toinen kohde sanoo samat sanat yht'aikaa kuin minä. Tämä on yhteensattuma, siitä ei pidä päätellä enempää kuin todennäköisyyslasakelmat kertovat.

5

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rst

sinulla omaa blogia?

• auf Bagdad

Uskon, että kaikkein kuuluisin blogin kirjoittaja oli Bagdadin hyökkäyksen aikana nimimerkki "Baqdad Cafe", eli siis mies (?) joka kirjasi kaikki tapahtumat nettisivuilleen. Tämä toiminta oli sitäkin enemmän arvostettua kun otetaan huomioon ne olosuhteet, missä hän toimi. Pommisateessa. Ei, minulla ei ole web-logia. En enää uskalla kirjoittaa sitä tämän bagdadilaisen jälkeen.

• oho

Vai niin.

• ell

Chat
      on
      kuin

ANANAS - kovuus pinnalla epäolennaista
      APPELSIINI - painava, perusturvallinen, ei sovi oireilijoille
      AVOKADO - tarvitset apuvälineen jotta pääset tulokseen
      BANAANI - arka (vaatii kuorimisen)
      GREIPPI - pirtsakka, kirpaKKa, not-hoNey-honey
      KARAMBOLA - upea
      KASTANJA - hergullllinen
      KIIVI - täynnä elämää suojelevia vitamiineja
      KIWANO - omituinen
      LITSI- kuiva väärinkäytettynä
      MANGO - herkkkkkä
      MELONI - virkistävä, raikas, N@m
      OMENA - suosittu
      PAPAIJA - nopea

- eli Chat on sekaMETELIsoppa :D

• Kari-77

Hmmmm....En nyt oikein vaan saanu päähäni, että mitä sä oikein tuolla tekstillä oikein ajat takaa??...Vai oliko tuolla edes mitään tarkoitusta??...Eiköhän meistä ainakin suurin osa jotka sättäilevät tiedä mikä chat on, jos tuota ajoit tuolla tekstilläs ajoit takaa etteikö tietäis??...Mutta, jos voisit ihan suomeksi kertoa, mikä tuon tekstin tarkoitus oli??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3868
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1849
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1314
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1245
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1095
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      961
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      901
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      831
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      831
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      337
      825
    Aihe