Olen lukenut kaksi kirjaa

pitkästä listastani; molemmat valottaa suomalaisen nykyhistoriaa ja elämää kahdessa täysin erilaisessa ympäristössä: Lauri Hihnavaaran Arpetia! ja Martti Backmanin Harriet ja Olof, Rakkaus ja kuolema Viipurissa 1918. Poromiehen poika lähtee kaverien kanssa Ruotsiin kuusikymmentäluvun lopulla ja viipurilainen hienostonainen lähtee kahden jääkäriystävänsä (toinen heistä on hänen rakastajansa) ajelulle ja kohta palaa reki takaisin ruumis mukanaan: jääkärimajuri Olof Lagus on saanut kuulan ohimoonsa.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko ny kaks korppikotkaa vai mitä toi kuva esittää ?

    • Anonyymi

      Hohhoijaa taas...

      • Anonyymi

        Heh, 10 päivää sitten edellinen aloitus.


    • Anonyymi

      Minä sain luettua Erkki Liikasen : Olin joukosta nuorin . Kirja on sujuvaa luettavaa Liikasen lapsuudesta, politiikan syövereihin aina Brysseliin ja Suomen Pankin pääjohtajaksi.

    • Luin Arpetian loppuun viime yönä ja olihan se mielenkiintoinen kuvaus Lapin poikien Ruotsiin muutosta ja paikoitellen humoristinenkin, mutta ensisijaisesti jotenkin optimistinen ja valoisa kertomus siitä miten niin kauan kuin elämä on hallinnassa ihminen selviytyy sekä Saabin "liinalla" että Uumajan terästehtaassa. Minkä Hihnavaara nostaa esiin on suomenruotsalaisten keskuudessa vallinnut solidaarisuus ja sittemmin myös kulttuuriharrastukset, kuten kirjoittaminen ja musiikki. "Ruosu"-sanaa hänkin kavahtaa.

    • Lähinnä muistuu Oskari Tokoin elämänkerta kirja mielenkiintoisena, on toki muitakin mitä lukenut.
      Lähihistoriassani on lukeminen hiipunut korkeintaan kirja per'vuosi, onhan tässä vuosia aikaa, pitkäikäistä sukua.

      • Aloin lukemaan Oskari Tokoin elämänkertaa eilen illalla, se ei kuulu listaani, mutta mielenkiintoinen ja kuvaa aikaansa ja poliittisia taisteluja ja tavoitteita. Taidankin sovittaa sen tähän muun lukemisen lomaan.


    • Liityin viikko sitten paikalliseen suomenkieliseenlukupiiriin ja sain listan kirjoja luettavaksi kuukauden sisällä. Nyt olen lukenut kaksi mielenkiintoisinta ja yritän lukea vielä kolmannenkin ja tehtävänäni on sitten puhua niistä kirjoista seuraavan kerran kun tapaamme.
      Tällä aloituksellani on kaksi tarkoitusta:
      1) keskustella kirjoista, kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta noin yleensä.
      2. Saada lukuvinkkejä mielenkiintoisiin uutuusteoksiin. Vanhempiinkin, koska en ole lukenut mitään suomenkielistä kirjallisuutta monen kymmenen vuoden aikana. Havaitsi kun aloin väsäämään omaa kirjaani, että minulla oli suuri handicap, koska vaikka suomenkieleni on (lähes) ymmärrettävää ja korrektia, niin se on kuitenkin päässyt ruostumaan monenkymmenen vuoden poissaolon aikana.

      • Anonyymi

        Ensin sinun pitäisi opetella kirjoittamaan kirja millä kielellä vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin sinun pitäisi opetella kirjoittamaan kirja millä kielellä vain.

        :))
        Eipä mitään yllätyksiä anonymaatin taholta.
        Olen "tiennyt" yksitoistavuotiaasta saakka, kun luokanvalvojani ja äidinkielen opettajani (julkaistu kirjailija) kutsui vanhempani keskustelemaan tulevaisuudestani, että osaan kirjoittaa.
        Ongelmani on nyt että kirjoitan lähestulkoon parempaa englantia kuin suomea. Sen olen havainnut käännöstä tehdessäni.
        En tarvitse "mielipiteitä" kirjoittamiseni heikosta tasosta. Tämä ei ole muuta kuin harrastus.


      • Anonyymi

        Eiks se ollut 17 päivä, kun nuo kirjat sait luettavaksesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiks se ollut 17 päivä, kun nuo kirjat sait luettavaksesi?

        viime viikon torstaina sain listan aikaa on marraskuun 28:pvään kun on seuraava treffi. Kirjat joudun lainaamaan todennäköisesti uudelleen, mutta vain ne, joista aion kertoa, laina-aika menee umpeen 22 pvä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        viime viikon torstaina sain listan aikaa on marraskuun 28:pvään kun on seuraava treffi. Kirjat joudun lainaamaan todennäköisesti uudelleen, mutta vain ne, joista aion kertoa, laina-aika menee umpeen 22 pvä.

        Paloma.se01
        19.10.2019 13:01

        Kirjaläksyni marrask. 28 pvälle:
        Reijo Mäki: Hot dog
        Milja Kaunisto: Luxus
        Martti Backman: Harriet ja Olof Rakkaus ja kuolema Viipurissa 1918
        Lauri Hihnavaara: Arpeetia! Neljä miestä ja melkein yksi sana ruotsia.
        Riikka Pulkkinen: Paras mahdollinen maailma
        Anneli Kivelä: Katajamäellä kaikki hyvin.

        Onko kukaan lukenut näitä. Taidan aloittaa Viipurista .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma.se01
        19.10.2019 13:01

        Kirjaläksyni marrask. 28 pvälle:
        Reijo Mäki: Hot dog
        Milja Kaunisto: Luxus
        Martti Backman: Harriet ja Olof Rakkaus ja kuolema Viipurissa 1918
        Lauri Hihnavaara: Arpeetia! Neljä miestä ja melkein yksi sana ruotsia.
        Riikka Pulkkinen: Paras mahdollinen maailma
        Anneli Kivelä: Katajamäellä kaikki hyvin.

        Onko kukaan lukenut näitä. Taidan aloittaa Viipurista .

        Ja pointtisi oli???


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja pointtisi oli???

        En väännä rautalangasta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :))
        Eipä mitään yllätyksiä anonymaatin taholta.
        Olen "tiennyt" yksitoistavuotiaasta saakka, kun luokanvalvojani ja äidinkielen opettajani (julkaistu kirjailija) kutsui vanhempani keskustelemaan tulevaisuudestani, että osaan kirjoittaa.
        Ongelmani on nyt että kirjoitan lähestulkoon parempaa englantia kuin suomea. Sen olen havainnut käännöstä tehdessäni.
        En tarvitse "mielipiteitä" kirjoittamiseni heikosta tasosta. Tämä ei ole muuta kuin harrastus.

        Itsekritiikittömällä riittää rajattomasti itsetuntoa. Et todellakaan osaa kirjoittaa.
        Sinun olisi pitänyt lopettaa jo ennen kuin tekelettäsi aloit väsätä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :))
        Eipä mitään yllätyksiä anonymaatin taholta.
        Olen "tiennyt" yksitoistavuotiaasta saakka, kun luokanvalvojani ja äidinkielen opettajani (julkaistu kirjailija) kutsui vanhempani keskustelemaan tulevaisuudestani, että osaan kirjoittaa.
        Ongelmani on nyt että kirjoitan lähestulkoon parempaa englantia kuin suomea. Sen olen havainnut käännöstä tehdessäni.
        En tarvitse "mielipiteitä" kirjoittamiseni heikosta tasosta. Tämä ei ole muuta kuin harrastus.

        Se jäi harrastukseksi kun mikään kustantaja ei tainnut huolia sitä,
        kun ei ole kohdeyleisöä.
        Mikä olisi surkean tekeleen kohdeyleisö ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma.se01
        19.10.2019 13:01

        Kirjaläksyni marrask. 28 pvälle:
        Reijo Mäki: Hot dog
        Milja Kaunisto: Luxus
        Martti Backman: Harriet ja Olof Rakkaus ja kuolema Viipurissa 1918
        Lauri Hihnavaara: Arpeetia! Neljä miestä ja melkein yksi sana ruotsia.
        Riikka Pulkkinen: Paras mahdollinen maailma
        Anneli Kivelä: Katajamäellä kaikki hyvin.

        Onko kukaan lukenut näitä. Taidan aloittaa Viipurista .

        Niinpä. Siinä se lista on. Hain kirjat kirjastosta viime maanantaina ja nyt olen jo lukenut niistä kaksi. Pitäisi valita vielä yksi (pakollinen), aloitin lukemaan Kivelän Katajamäkeä mutta ei se ole oikein minun kuppini teetä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niinpä. Siinä se lista on. Hain kirjat kirjastosta viime maanantaina ja nyt olen jo lukenut niistä kaksi. Pitäisi valita vielä yksi (pakollinen), aloitin lukemaan Kivelän Katajamäkeä mutta ei se ole oikein minun kuppini teetä.

        Ensi viikolla sitten kuullaan, kun mahdollisesti teet kolmannen aloituksen samasta aiheesta.


    • Kesäpuolen aikana en juurikaan ehdi lukea.
      Nyt taas, kun tänne kerrostaloon muutimme talveksi, jo suuntasin kirjastoon.
      Löysin esim. tuon toisen Caius Cajant´ín kirjan; Koskettavia naiskohtaloita Suomen historiasta. Näitä on 2 kirjaa samalla nimellä, jotka kertovat eri naisista.
      Jos poliittinen elämä kiinnostaa, tuo Kalle Isokallion kirja; Vaalikiimaa Impivaarassa, on politiikan teon juurille luotaavaa, terävää, oivaltavaa tekstiä.

      • Kiitos vinkeistä, Eliaana. Tiedän jo vanhastaan että meillä samantyyppinen maku monissa asioissa. Tarviipa katsoa onko noita mainitsemasia kirjoja saatavina ladattavaksi.


      • Anonyymi

        Isokallion kirja ovat parodiaa. Ei oikeaa politiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isokallion kirja ovat parodiaa. Ei oikeaa politiikkaa.

        Pienenä kurositeettina luin v. 1909 Elias Lönnrot'in julkaiseman kokelman *Kansanlauluja* ladattavana E-kirjana.

        Kieli on runoissa hymyilyttävän 'vanhahtavaa', saaden näkemään/aistimaan ajanhengen menneissä kyläyhteisöissä

        Tässä pieni ote Tyttöjen lauluista: Alkua en siteraa, joka ylistää ja tuo korskeasti esiin likkaa itseään, *ettei toista samanveroista suomenmaasta löydy 😊 !
        mutta varteenotettava neuvokin löytyy, jo vuos'sadan alussa!

        Liikkukaamme likkaparat
        niinkuin rukinrulla.
        Pian päivät rientävät
        ja vanhuus taitaa tulla.

        viime säkeessä sitten varoituksena

        Moni tyttö sievä tyttö
        havaitsi sen hiljaan,
        että oli joutunut jo vanhapiian kirjaan.

        Suom.kirjallisuuden seura on kerännyt näihin kansanlauluihin nuotteja, joista en tosin mainintaa kirjassa huomioinnut.

        Poikien lauluissa on sama esiintulemisen komeus,... tulee mieleen Viron maalta:
        "Ootahan kun koillistuuli puhaltaa",...tai " minä olen kylän paras lypsäjä"
        Georg Ots'in miehekkäällä äänellä ❣️

        Eipä tässä eri aihepiirien selailua lukuunottamatta, teoksiin tullut syvennyttyä,..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isokallion kirja ovat parodiaa. Ei oikeaa politiikkaa.

        Kyse onkin miten politiikkaa tehdään, siis taustahääräämisestä, ei varsinaisesta politiikasta itsessään.
        Lasse Lehtinen, joka on kirjoittanut esipuheen, sanoo näin: ´´Kädessänne oleva opas äänestäjälle on kepeäksi tietokirjaksi naamioitu vakava filosofinen teos, jota ei voi nauramatta lukea,
        Herjat, ironia ja sarkasmi osuvat maaliinsa.´´
        Minä löysin siitä juuri tuota sarkasmia.


      • sini.s kirjoitti:

        Pienenä kurositeettina luin v. 1909 Elias Lönnrot'in julkaiseman kokelman *Kansanlauluja* ladattavana E-kirjana.

        Kieli on runoissa hymyilyttävän 'vanhahtavaa', saaden näkemään/aistimaan ajanhengen menneissä kyläyhteisöissä

        Tässä pieni ote Tyttöjen lauluista: Alkua en siteraa, joka ylistää ja tuo korskeasti esiin likkaa itseään, *ettei toista samanveroista suomenmaasta löydy 😊 !
        mutta varteenotettava neuvokin löytyy, jo vuos'sadan alussa!

        Liikkukaamme likkaparat
        niinkuin rukinrulla.
        Pian päivät rientävät
        ja vanhuus taitaa tulla.

        viime säkeessä sitten varoituksena

        Moni tyttö sievä tyttö
        havaitsi sen hiljaan,
        että oli joutunut jo vanhapiian kirjaan.

        Suom.kirjallisuuden seura on kerännyt näihin kansanlauluihin nuotteja, joista en tosin mainintaa kirjassa huomioinnut.

        Poikien lauluissa on sama esiintulemisen komeus,... tulee mieleen Viron maalta:
        "Ootahan kun koillistuuli puhaltaa",...tai " minä olen kylän paras lypsäjä"
        Georg Ots'in miehekkäällä äänellä ❣️

        Eipä tässä eri aihepiirien selailua lukuunottamatta, teoksiin tullut syvennyttyä,..

        Meillä tätä ikää nyt on jo niin paljon, että varoitus tällaisesta ei ole meille ajankohtainen.

        https://www.is.fi/tiede/art-2000006276865.html

        Mutta miten nuoremmat, jotka räpläävät jatkuvasti koko ikänsä kännyköitä, tabletteja, tietskareita, lukevat kirjatkin niin muotiin tulleina E-kirjoina.
        Itse luen mieluummin ihan vanhanaikaiseia paperille präntättyjä kirjoja kuin E-kirjoja.
        Mielestäni silmille ystävällisempiä muutenkin.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoisin suomenkielinen kirja jota olen ehkä koskaan lukenut:

      Olli Jalosen Taivaan pallo.

      Ajoittuu1670 luvulle Saint Helenan saarelle jossa Edmond Halley tutki eteläisen pallonpuoliskon tähtitaivasta. Kirja on kirjoitettu pienen pojan näkokulmasta joka toimi Halleyn apurina. Aivan uskomattoman nerokasta tekstiä.

      • Anonyymi

        Tämän kauden ehdottomasti (mielestäni) parhainta lukukokemus ovat olleet
        Erik Tavaststjärna : JEAN SIBELIUS. Kirjan sisältö kertoo avoimesti millainen lahjakkaan, luovan hekilön elämä on ollut lapsuudesta aina 1950-luvun loppuun saakka. Paljon jäi vielä kerrottavaa seuraavillekin sukupolville, niin moni alainen, tuottoisa, vaihderikas suuren säveltäjän elämänkaari oli hänen pitkän elämän aikana.

        Riitta Konttinen: AINO. Kirja on syksyn 2019 uutuus. Todella mielenkiintoinen, antaa kuvan siitä, mitä oli elää ja huolehtia kodista sekä perheestä miltei yksin. Sibeliushan vietti erittäin paljon aikaa ulkomailla matkat olivat usein aika-ja konserttimatkoja. Sibelius on suurta kunnioitusta nauttiva kansallissäveltäjä maailman laajuisesti.

        Todella sykähdyttävää luettavaa. Näin on malliin tieto lisää tuntemusta kansallis säveltäjän ja hänen vaimon elämän teistä.

        L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kauden ehdottomasti (mielestäni) parhainta lukukokemus ovat olleet
        Erik Tavaststjärna : JEAN SIBELIUS. Kirjan sisältö kertoo avoimesti millainen lahjakkaan, luovan hekilön elämä on ollut lapsuudesta aina 1950-luvun loppuun saakka. Paljon jäi vielä kerrottavaa seuraavillekin sukupolville, niin moni alainen, tuottoisa, vaihderikas suuren säveltäjän elämänkaari oli hänen pitkän elämän aikana.

        Riitta Konttinen: AINO. Kirja on syksyn 2019 uutuus. Todella mielenkiintoinen, antaa kuvan siitä, mitä oli elää ja huolehtia kodista sekä perheestä miltei yksin. Sibeliushan vietti erittäin paljon aikaa ulkomailla matkat olivat usein aika-ja konserttimatkoja. Sibelius on suurta kunnioitusta nauttiva kansallissäveltäjä maailman laajuisesti.

        Todella sykähdyttävää luettavaa. Näin on malliin tieto lisää tuntemusta kansallis säveltäjän ja hänen vaimon elämän teistä.

        L.

        Joko luit kaikki viisi osaa ?
        Muuten po :
        Tavastsjerna
        monialainen
        vaiherikas
        maailmanlaajuinen
        elämänteistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kauden ehdottomasti (mielestäni) parhainta lukukokemus ovat olleet
        Erik Tavaststjärna : JEAN SIBELIUS. Kirjan sisältö kertoo avoimesti millainen lahjakkaan, luovan hekilön elämä on ollut lapsuudesta aina 1950-luvun loppuun saakka. Paljon jäi vielä kerrottavaa seuraavillekin sukupolville, niin moni alainen, tuottoisa, vaihderikas suuren säveltäjän elämänkaari oli hänen pitkän elämän aikana.

        Riitta Konttinen: AINO. Kirja on syksyn 2019 uutuus. Todella mielenkiintoinen, antaa kuvan siitä, mitä oli elää ja huolehtia kodista sekä perheestä miltei yksin. Sibeliushan vietti erittäin paljon aikaa ulkomailla matkat olivat usein aika-ja konserttimatkoja. Sibelius on suurta kunnioitusta nauttiva kansallissäveltäjä maailman laajuisesti.

        Todella sykähdyttävää luettavaa. Näin on malliin tieto lisää tuntemusta kansallis säveltäjän ja hänen vaimon elämän teistä.

        L.

        Kukaan muu maailmassa ei olekaan tehnyt aikamatkaa kuin Sibelius ! Minäkin luin tuon kirjan, mutten nähnyt siinä mitään mainintaa tai kuvausta aikamatkasta. Oliko tulevaisuuteen vai historiaan ?


    • Anonyymi

      Kalle Isokallio pääsi vävynä Nokiaan, ja on siellä hyvin lyhen alan, ja sai appensa vaikutusvaltaisen aseman takia valtaisan eläkkeen noin 42-vuotiaana ja oli laivanrakentaja eikä kontributoinut Nokiaan mutta tärkeintä oli siis potkujen saaminen eli että Ollila sivuutti hänet johtajaksi potkaisi pellolle

      eikä appi saanut tahtoaan läpi, Isokallion on ehdoton no-no

      median tekemiä osaajia ovat Isokallio, Valtaoja, Korkman ... joita kannattaa välttää joka käänteessä jos haluaa kääntyä

      • Anonyymi

        Älä jauha peetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha peetä.

        Hyvä p-vastaus eli junttipalsta suomi24 ei todellakaan
        kannata kirjoittaa vielä vähemmän lukea


      • Anonyymi

        Totta tuo Isokallion eläke-edut, mutta Korkman on maan parhaita ja selväsanainen taloudesta puhuja.
        Valtaojaa on ihan kiva kuunnella, puhui hän mistä vain.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo Isokallion eläke-edut, mutta Korkman on maan parhaita ja selväsanainen taloudesta puhuja.
        Valtaojaa on ihan kiva kuunnella, puhui hän mistä vain.
        .

        en viitsi edes kysyä perusteluja kun on kiva kuunnella
        ja isokalliossa ei ole pointti eläke-edut vaan potkut
        korkmanista Uusitalo (budjettiprof Vatt) totesi että ei ole koskaan tehnyt tieteellistä julkaisua eikä edes osaa lukea niitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en viitsi edes kysyä perusteluja kun on kiva kuunnella
        ja isokalliossa ei ole pointti eläke-edut vaan potkut
        korkmanista Uusitalo (budjettiprof Vatt) totesi että ei ole koskaan tehnyt tieteellistä julkaisua eikä edes osaa lukea niitä

        Älä höpötä joutavia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en viitsi edes kysyä perusteluja kun on kiva kuunnella
        ja isokalliossa ei ole pointti eläke-edut vaan potkut
        korkmanista Uusitalo (budjettiprof Vatt) totesi että ei ole koskaan tehnyt tieteellistä julkaisua eikä edes osaa lukea niitä

        Sinun mielipiteesi on sinun mielipiteesi Uusitalolta ja muilta lainattu.
        Monet muut kykenevät ajattelemaan ihan itse.
        Siksi me luemme ja kuuntelemme mitä haluamme,
        mielellään kuuntelen ja luen sekä Korkmanin että Valtaojan ajatuksia asioista,
        ja pystyn kyllä kritisoimaan heitäkin. En pureksimatta niele mitään.
        Lukeakseen jonkun kirjaa ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielipiteesi on sinun mielipiteesi Uusitalolta ja muilta lainattu.
        Monet muut kykenevät ajattelemaan ihan itse.
        Siksi me luemme ja kuuntelemme mitä haluamme,
        mielellään kuuntelen ja luen sekä Korkmanin että Valtaojan ajatuksia asioista,
        ja pystyn kyllä kritisoimaan heitäkin. En pureksimatta niele mitään.
        Lukeakseen jonkun kirjaa ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä.

        millä ajattelet itse kun et tiedä kun median tarjoaman kuvan
        mediaa edustaa tampereen yliopiston tiedotusopiston
        puolivillainen toimittajat


        aattelepa itse

        PS googlaa huviksesi niin näet että tähtitiede katosi Turusta eli virka lopetettiin kun ei ollut tutkimusta ei oppilaita ei mitään

        aatelepa ite


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millä ajattelet itse kun et tiedä kun median tarjoaman kuvan
        mediaa edustaa tampereen yliopiston tiedotusopiston
        puolivillainen toimittajat


        aattelepa itse

        PS googlaa huviksesi niin näet että tähtitiede katosi Turusta eli virka lopetettiin kun ei ollut tutkimusta ei oppilaita ei mitään

        aatelepa ite

        Minkä kansalainen sille voi, jos suomalainen opetuslaitos ei katso tarvitsevansa tähtitiedettä ja sen opettajaa. Muitakin virkoja on lopetettu,
        kiitos edellisen Kokoomushallituksen opetusministerin, Sanni Gran-Laasosen.
        Jos opetusministeri on pölkkypää, ei se muuta käsitystäni Valtaojasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kansalainen sille voi, jos suomalainen opetuslaitos ei katso tarvitsevansa tähtitiedettä ja sen opettajaa. Muitakin virkoja on lopetettu,
        kiitos edellisen Kokoomushallituksen opetusministerin, Sanni Gran-Laasosen.
        Jos opetusministeri on pölkkypää, ei se muuta käsitystäni Valtaojasta.

        Laittoi edes Ville Niinistön hellimän soiden suojelun osin lepäämään, josta twiittimies ei tainnu toipua ollenkaan, vaan häippäsi mepiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kansalainen sille voi, jos suomalainen opetuslaitos ei katso tarvitsevansa tähtitiedettä ja sen opettajaa. Muitakin virkoja on lopetettu,
        kiitos edellisen Kokoomushallituksen opetusministerin, Sanni Gran-Laasosen.
        Jos opetusministeri on pölkkypää, ei se muuta käsitystäni Valtaojasta.

        Ei ministeri päätä enää viroista vaan yliopisto itse
        ja
        kun valitaan professoriksi henkilö joka alkaa näperrellä
        ei tee tutkimusta

        ja alkaa kirjoittaa blogia ja palstaa kun ei ole enää oppilaita ei tarvi tehdä harjoitustehtäviä
        eikä ole mitään tutkittavaa eikä ole mitään tekemistä

        kun siis avaruustutkimus hoidetaan Nasan satelliiteilla jne.

        niin sitten virka lopetetaan kun on aikansa näperrellyt ja käynyt keskustelemassa
        niistä näistä

        jutellut mukavia joita toimittajat kyselevät mistä mä tuun mihin mä meen elämän tarkoitus yms. yms

        ei ole ensimmäinen kerta kun pienet tiederahat uppovat lässytykseen


    • Anonyymi

      Valtaoja on mahtava !!! Ja Korkman.

      • Anonyymi

        länsisuomessa mahtava tarkoittaa leuhkaa
        ja halpa heikkoa

        valtahalpa on oja


    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe