Kelan kusettajat

Anonyymi

Kela antoi minullepuhelinpalvelussa lokakuun alussa luvan että voin lainata rahat takuuvuokraa varten ja he maksavat sen sitten minulle kun hakemus on käsitelty. Ehtona oli tietenkin että minä maksan sen sitten takaisin tälle lainaajalle ja tämä tulee näkyä tiliotteessa.

Kuun puolessa välissä kun tuli sitten päätös niin sanottiin vain että olet jo suoriutunut takuuvuokran maksusta joten kela ei sitä hyvitä.

Miten vitussa ne voi kusettaa nuin päin naamaa ja laittaa ottamaan lainaa ja sitten ei autetakkaan sen takuuvuokran kanssa joka aikaisemmin luvattiin? Ei kannata kyllä uskoa sanaakaan mitä heidän asiakaspalvelu sanoo.

5

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikset odottanut päätöstä jonka olisit saanut 7 arkipäivän sisään ja monesti nopeamminkin ?
      Noin yleisesti ottaen niin kaikki kelan ihmiset johon saa yhteyden niin antavat vain osviitta neuvontaa. Ratkaisijat on aivan eri ihmisiä.

Kela kanssa pitää toimia niin että jos itsellä pienikin ajatus jostain etuudesta niin ei mitään kyselyjä "voinko saada" tms vaan anomus sisään niin sillä selviää. Neuvoa kysymällä voit saada täysin väärän neuvon jo siksikin että kaikki anomuksissa tulevat tiedot ei tule puheeksi tai asiantuntemus ei vaan riitä

Pitää ajatella Kelaetuuksia kuin ilmaisena lottona johon osallistuminen ei maksa mitään mutta "voittojakin" voi tulla..

• Anonyymi

"Mikset odottanut päätöstä jonka olisit saanut 7 arkipäivän sisään ja monesti nopeamminkin ?"

Koska muutto tuli nopeasti ja halusin muuttaa heti kuun alussa kun sain sovittua niin että lokakuun vuokraa ei tarvitse maksaa vanhaan kämppään jos muutan ensimmäisen viikon aikana.

"Pitää ajatella Kelaetuuksia kuin ilmaisena lottona johon osallistuminen ei maksa mitään mutta "voittojakin" voi tulla.."

Ei se mitään lottoa ole, tyhmiä työntekijöitä jotka eivät tiedä asioista mitään tai sitten heidät on opetettu kusettamaan. Se asiakaspalvelun nainen joka minun kanssa jutteli antoi kyllä ohjeet todella nopeasti ja mallikkaasti ja kusetti kuin vanha kettu.

• Kysy Kelasta mutta älä usko vastausta
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14865863/kysy-kelasta-mutta-ala-usko-vastausta

Viranomaispuhelut kannattaa tallentaa AINA. Koiraa ei voi kusettaa puhelimessa mutta Kela tekee sitä asiakkaille jatkuvasti ja tekee niin kauan kun se onnistuu. Pitäkäämme huolta siitä ettei Kelan perseilyt onnistu, vain sitten ne saadaan vähenemään tai jopa loppumaan.

• Anonyymi

Kela ei kyllä tietääkseni toimi näin. Jos olet sössinyt takuuvuokrasi (käyttänyt muuhun), turha siitä on täällä inistä. Kela antaa yleensä takuuvuorasta takauksen, jos on aiheellista.

• Anonyymi

Et saa vanhasta kämpästä takuuvuokraa takaisin ennen kuin olet muuttanut pois! Vaikea sitä on "sössiä" mihinkään hei!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5070
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2309
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2229
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      227
      2214
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1413
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1394
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      48
      976
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      907
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      889
    Aihe