Yksilöllinen tukipohjallinen kenkiin

Onko joku joksus hankkinut yksilöllisen tukipohjallisen kenkiin? Miten voi yksiin kenkiin tehdyt pohjalliset maksaa yli 200 egee? Hiivatin kalliiksi tulee jos joka kenkiin laitattai omat? Kokemuksia?

29

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee ite.

      Mittatilaustyö maksaa. Ei ole tukipohjia, vaikka ehkä tarviskin vähän. Noissa normipohjallisissa löytynyt ihan kontuullisia mun jaloille. Tosi kuitenkin, pohjat kuluu kengistä toispuolisesti snadin askelvirheen takia. Kenkiä voi pohjata, ei iso ongelma.

      Joskus miettinyt mittatilauskenkiä, tulis niinkuin sopivat ja sais lestin, siinä samalla pohjaakin vois tehdä sopivaksi. Kas, jos lesti, jatkossa teettäminen ois edukkaampaa.

      Ei hajuakaan, mitä mittakengät maksaa, ei oletettavasti ole ihan edullista.

      Tsekkaile liikkeitten erilaisia pohjallisia, niistä voi löytyä ainakin apua, jos nyt jalkas ei ihan epämuodostuneet ole. Sitä en tiedä, saako jostain Kelasta fyrkkaa kuinka helpolla ortopedisiin juttuihin. Jos paha jalkavika, se on mun mielestä sitten lääketieteellinen asia.


      =DW=

      • Ostin ja teetätin jo yhdet pohjalliset, ei jalassa nyt kuitenkaan epämuodotumaa ole, jalkaholvi vaan laskeutunut sen verran et alkaa liikavarvasta muodostua ja jalan virheasento vaikuttaa polveen ja lonkkaan. Yhdet ostan enitwn käyttämiini kenkiin mutta joka kenkiin todellakaan en hinnan takia. Kyllä laatukenkäliikkeistä saa ihan oivia pohjallisia.


      • siilivain kirjoitti:

        Ostin ja teetätin jo yhdet pohjalliset, ei jalassa nyt kuitenkaan epämuodotumaa ole, jalkaholvi vaan laskeutunut sen verran et alkaa liikavarvasta muodostua ja jalan virheasento vaikuttaa polveen ja lonkkaan. Yhdet ostan enitwn käyttämiini kenkiin mutta joka kenkiin todellakaan en hinnan takia. Kyllä laatukenkäliikkeistä saa ihan oivia pohjallisia.

        Höh ei liikavarvasta vaan vaivaisenluuta tietenki.


    • Lääkäri määräsi tukipojalliset. Eivät maksaneet kuin poliklinikkamaksun.
      Eivät mielestäni ole paljonkaan paremmat kuin ostamani tukipohjalliset jotka eivät pljon maksa.
      Sain pohjalliset epäonnistuneen varvasleikkauksen jälkeen. Varpaat leikattiin uudelleen, nyt ovat kunnossa.

      • Mulle aikoinaan fysioterapetuui antaessaan ohjeita plantaarifaskiittiin suositteli yksilöllisiä pohjallisia. Ite ne jouvuin kuitenni maksamaan kokonaisuuessaan.


      • siilivain kirjoitti:

        Mulle aikoinaan fysioterapetuui antaessaan ohjeita plantaarifaskiittiin suositteli yksilöllisiä pohjallisia. Ite ne jouvuin kuitenni maksamaan kokonaisuuessaan.

        Kela-korvaustahan noihin ei saa ainakaan silloin jos ei ole lääkärin lähetettä.


      • siilivain kirjoitti:

        Kela-korvaustahan noihin ei saa ainakaan silloin jos ei ole lääkärin lähetettä.

        Ehkä sain ilmaiseksi kun varpaiden kunto huononi hoitovirheen takia. Sain myös korvausta vahingosta muutenkin. Uusintaleikkaus korjasi asian.


      • liekko kirjoitti:

        Ehkä sain ilmaiseksi kun varpaiden kunto huononi hoitovirheen takia. Sain myös korvausta vahingosta muutenkin. Uusintaleikkaus korjasi asian.

        Ok. liittyi varmaan siihen. Paljonko sait korvausta?


      • siilivain kirjoitti:

        Ok. liittyi varmaan siihen. Paljonko sait korvausta?

        Muistakseni 1500€. Leikkaus epäonnistui todella pahsti, siitä tuli paljon ylimääräistä kipua ja hankaluutta.
        Leikannut lääkäri myönsi heti jälkitarkastuksessa että olisi pitänyt toimia toisin.
        Mieluummin olisin ollut ilman tuota summaa jos olisi pystynyt välttämään nuo vaikeudet.


    • Anonyymi

      Olen teettänyt ja maksavat, mutta eihän niitä joka kenkään tehdä vaan niitä yksiä käytetään eri kengissä.

      • No mulle sanottiin et tuo ne kengät mukanas joiden kanssa aiot niitä käyttää. Aikaisempia (useampi vuosi aikaa) käytin kyllä eri kengissä. Mutta kaikkiin lesteihinhän ne ei samalla tavoin istu.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No mulle sanottiin et tuo ne kengät mukanas joiden kanssa aiot niitä käyttää. Aikaisempia (useampi vuosi aikaa) käytin kyllä eri kengissä. Mutta kaikkiin lesteihinhän ne ei samalla tavoin istu.

        Minun pohjallisiani voi leikata ja viimeistellä muotoilun saksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun pohjallisiani voi leikata ja viimeistellä muotoilun saksilla.

        Mulle viimeistellään ja hiotaan tiettyihin kenkiin siellä paikan päällä. En arvaisi kyllä noin kalliita lähteä itse leikkomaan :).


    • hunksz

      "Anonyymi"

      Mitäpä jos.
      Leipoisit maailman sitkaimman pulla-taikinan.
      Levittäisit sen ylle liinan.
      Liinan joka on yltiö-märkä Tärkkäys-aineesta.
      Astut hellästi liinan päälle.
      Otat jalkasi pois ja pesaiset jalan sen toisen jalkasi kanssa.
      Kun liina on kovettunut.
      Alat leikellä sopivia kangas-paloja jalka-muottisi mukaan.
      Kun paloja on mielestäsi riittävän paksusti.
      Asetat palat päällekkäin ja upotat ne Tärkkäys-nesteeseen.
      Nostat rakennelman kuivumaan ja...
      Sinulla on valmis pohjallinen toiseen jalkaasi.
      Uusi taikina, toinen jalka jne.
      -
      Ajattele:
      Olka-toppaukset, Kamelin-Varvas-suoja, malli-tyyny...
      Vain surkea mieli-kuvituksesi rajoittaa sinua. :)

      H.

      • Ei se ole sillä valmis et astuu taikinan päälle ja kuivattaa. Sen jälkeen tulee vielä sovitus ja hionta sopivaksi. Kipsi-phjallinen, höh.......


    • Anonyymi

      Puhuttekohan jostain hienoista malleista, jos paljon maksavatkin.
      Itse olen teettänyt Mikonkadun Intersportissa ja jossain messuilla. Liikkeestä ostetusta suorasta pohjallisesta muotoillaan oman jalan mukaan lämpökäsittelyllä pohjallinen. Itselläni ennen pohjallisia kengän kannat kuluivat enemmän ulkosyrjältä.
      On neljät, kävelykenkiin, talvilenkkareihin, tavallisiin lenkkareihin ja kumppareihin, eri paksuisesta materiaalista, oiskohan ohuet oranssia ja paksummat sinisiä. Niitä voi vaihdella eri kenkiin eli ei välttämättä näin monia tarvitse. Jos teettää kävelykenkiin liian paksusta materiaalista, varpaiden kynnet ottavat "kattoon". Nokian kumppareissa taas sillä kohdalla on runsaasti tilaa, eli korkeutta. Maksavat n. 50, silloin kun itse ostin, alle sen.
      Sisko teetti työpaikkalääkärin mukaan jossain terveydenalan hankkijalla, maksoivat tosiaan tuon parisataa. En ole nähnyt mutta kun puhelimessa vertailtiin, vaikutti että samaa kamaa.

      • Aivan...........Kyllähän maksaa jos pohjallisen tekee joku apuvälineteknikko jokaon saanut sitä varten koulutuksen kuin joku Intersportin myyjä joka värkkää pohjallisia lähinnä lenkkareihin, en tiedä. Mutta kiva jos sulle sopi ja sait hyvät vielä useampiin kenkiin.


    • Minä liikun mieluiten joustavapohjaisilla kengillä ja käytän niissä myös joustavia pohjallisia, joita olen ostanut moniin kenkiin.

      Kengät ja pohjalliset ovat mielestäni tärkeitä liikkumisen ja hyvinvoinnin kannalta. Hyvästä laadusta kannattaa vähän maksaakin. ;)

      • Anonyymi

        En ole saanut joustavapohjaisia kenkiä yli 10 vuoteen, niitä joissa oli sekä päkiässä että kannassa air-? joku lisäsana. Niillä oli ihana kävellä kovaa asfaltilla, tuntui ihan kun ilma teki puh-puh-liikettä. Intersportin mukaan sillä menetelmällä ei enää tehdä.
        Nyt on juoksukenkä, jossa on joustavuus, mutta yleensä vain päkiässä ja olen vauhdilla kävelevä kanta-astuja, juoksen vain jos joku ajaa takaa tai bussi näkyy jo lähes kohdalla.
        Joustavista pohjallisisista en ole kuullutkaan. Saako niitä urheiluliikkeistä vai kenkäkaupoista. Joskus kävelen pitkän matkan kirkonkylään, ostan tavarat ja tulen bussilla takaisin. Joten jousto on asvaltilla tarpeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole saanut joustavapohjaisia kenkiä yli 10 vuoteen, niitä joissa oli sekä päkiässä että kannassa air-? joku lisäsana. Niillä oli ihana kävellä kovaa asfaltilla, tuntui ihan kun ilma teki puh-puh-liikettä. Intersportin mukaan sillä menetelmällä ei enää tehdä.
        Nyt on juoksukenkä, jossa on joustavuus, mutta yleensä vain päkiässä ja olen vauhdilla kävelevä kanta-astuja, juoksen vain jos joku ajaa takaa tai bussi näkyy jo lähes kohdalla.
        Joustavista pohjallisisista en ole kuullutkaan. Saako niitä urheiluliikkeistä vai kenkäkaupoista. Joskus kävelen pitkän matkan kirkonkylään, ostan tavarat ja tulen bussilla takaisin. Joten jousto on asvaltilla tarpeen.

        Ainakin lenkkitossuja myydään myös joustavapohjaisina.

        Itse lisään niihinkin muotoillut joustopohjalliset.

        Katsoin yhdestä pohjallispakkauksesta tietoja. Ovat näköjään saksalaisia, valmistaja: Rieg & Niedermayer Gmbh
        Zillenhardstrasse 2/2
        D-73037 Göppingen
        Ostin suomalaisesta kenkäkaupasta muutama vuosi sitten. Oli muitakin valmistajia.

        Esittelyteksti:
        Juoksupohkalliset
        * Auttavat tukemaan jalkoja ja vartaloa urheiltaessa
        * Kantapään liikettä vakauttava tuki helpottaa askellusta
        * Jalalle miellyttävä iskuja vaimentava välipohja
        * Geelityynyt vaimentavat iskuja ja jakavat paineen tasaisesti
        * Reikäkuvio takaa optimaalisen ilmanvaihdon ja kosteudensiirron
        * Naisille ja miehille


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Ainakin lenkkitossuja myydään myös joustavapohjaisina.

        Itse lisään niihinkin muotoillut joustopohjalliset.

        Katsoin yhdestä pohjallispakkauksesta tietoja. Ovat näköjään saksalaisia, valmistaja: Rieg & Niedermayer Gmbh
        Zillenhardstrasse 2/2
        D-73037 Göppingen
        Ostin suomalaisesta kenkäkaupasta muutama vuosi sitten. Oli muitakin valmistajia.

        Esittelyteksti:
        Juoksupohkalliset
        * Auttavat tukemaan jalkoja ja vartaloa urheiltaessa
        * Kantapään liikettä vakauttava tuki helpottaa askellusta
        * Jalalle miellyttävä iskuja vaimentava välipohja
        * Geelityynyt vaimentavat iskuja ja jakavat paineen tasaisesti
        * Reikäkuvio takaa optimaalisen ilmanvaihdon ja kosteudensiirron
        * Naisille ja miehille

        Kiitos Optim...


    • Anonyymi

      Teetätin aikoinaan kahdet oman jalan mukaan muotoillut. Nykyään saa hyviä muotopohjallisia kenkäliikkeistä. Pärjään hyvin niillä, en huomaa eroa.
      Hermopinne jalkaterässä pakotti aikoinaan lääkärille.

      • Juu mullaki sillpin kahdeksan vuotta sitten oli luupiikki ja plantaarifaskiitti. Vuosi meni et se rauhoittui.


      • Juu minäkin mietin et oisinko pärjänny hslvemmilla mutta tehty mikä tehty kun tilattu😁


      • Anonyymi

        OLiko sinulla Mortonin tauti jalassa ja tehtiinkö hermoratatutkimus. :D Mulle tehtiin ja olisin tunnustanut tutkimuksen aikana vaikka Bodomjärven murhan, lääkäriä se kyllä huvitti. Sanoi että kivuliain tutkimus mitä he tekevät.


    • Useita vuosia sitten jouduin teettämään tukipohjalliset. Todella hankalat, kaikissa kengissä kun ei niitä voi käyttää. Luovuin niistä aika pian, eivät mielestäni vastanneet tarkoitustaan, vaikka olivatkin kalliit. Nykyään onneksi saa kenkiä joissa muotoiltu pohjallinen, niillä olen pärjännyt nykyään.

      • Minusta minulle yksilöllisesti tehdyt pohjalliset olivat tosi hyvät. Vaihtelin niitä eniten pitämissäni vapaa-ajanjalkineissa ja työkengissä. Siksi innostuin nyt hankkimaan uudet. Valmiskengät pohjallisineen eivät juuri minun jalkojeni tukemiseen riitä.


    • Anonyymi

      Olen "hankkinut". Annoin yhtenä jouluna lahjakortin apuvälineliikkeeseen, jossa pohjalliset valmistettiin hänen omien jalkapohjiensa mukaan. Pohjallisia on vain yhdet, ne vaihdetaan niihin kenkiin, jotka pannaan jalkaan. - Nm. Tarpeelliset

      • Hieno yksilöllinen lahja, jota monenkaan ei tule itse hankittua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe