Ram muistin lisääminen

Anonyymi

Moi. mulla on tämä pakettikone https://www.multitronic.fi/fi/products/2162367, ja mietin että kun tuossa lukee tuo kellontaajuus on 2666mhz niin pitääkö uudessakin olla 2666mhz kellotaajuus jos ostan?
koneen tiedoista:
Muisti
Sisäinen muisti (tyyppi) DDR4
Muistipaikat 2
Muistin enimmäismäärä 32 GB
Muistin kellotaajuus 2666 MHz
Sisäinen muisti 8 GB

Voiko joku myös kertoa sopiiko tämä muisti siihen koneeseen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54732/gncbs/HP-8-Gt-DDR4-2133-ECC-muistimoduuli

17

4957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei taida käydä ellei entinen ole samanlainen.
      "ECC DIMMs typically have nine memory chips on each side, one more than usually found on non-ECC DIMMs"
      https://en.wikipedia.org/wiki/ECC_memory

Muutenkin pitää kai olla sama kellotaajuus uusissa jos jättää entiset. Olen itse tilannut joskus Kiinasta tosi halpoja ja hyvin toimineet, mutta eipähän nuo Suomessakaan kovin kalliita ole.

• Anonyymi

Nopeammaksi. Bugit itse windowsessa kaataa sitä helposti, vaida se Mintiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nopeammaksi. Bugit itse windowsessa kaataa sitä helposti, vaida se Mintiin.

kyllä

• Anonyymi
      • Anonyymi

Käy varmaankin, mutta kannattaa laittaa 2x 8 Gb. Minulla vielä DDR3, mutta hyvin niilläkin pärjää, en kylläkään pelaa.

• Anonyymi

Kannattaa laittaa muistit siten, että kokonaismäärä on 16 Gt. Eli siellä on 2x8 Gt:n kammat. Itse ostaisin tuon kittinä, eli siinä kaksi saman valmistajan saman nopeuksista kampaa. Näin ainakin teoriassa vältytään yhteensopivuusongelmilta.

• Anonyymi

Taitaa laitteessa olla vain kaksi muistikorttipaikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kuin yksi 8gb muistikampa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siinä on ongelmana? Eli tarkoitus olisi ottaa se toinenkin muistikampa pois, ja korvata se 2x8 Gt:n muistikitillä.

• "Sisäinen muisti (tyyppi) DDR4
      Muistipaikat 2
      Muistin enimmäismäärä 32 GB
      Muistin kellotaajuus 2666 MHz
      Sisäinen muisti 8 GB"

Sinun pitää ostaa 2 kpl 8 tai 16 GB:n DDR4 2666 Mhz non-ECC kampaa, eli ei mitään palvelimen muistikampoja.

Nyt koneessassi 2 x 4 GB = 8 GB. Että päivityksessä olisi mitään järkeä muistimäärää pitää tietenkin kasvattaa.. Eli joko 2 x 8 GB = 16 GB, tai 2 x 16 GB = 32 GB kampaa.ostettava.

• Anonyymi

Sillä on varmaankin 1x 8 Gb ennestään eli toinen saman kokoinen ja nopeuksinen riittäisi. En ole ainakaan huomannut missään 2x 4 Gb, halvempi laittaa 1x 8 Gb ja helpompi lisätä muistia.

• Anonyymi

Eikö emolevyn tiedoista selviä, minkälaista muistia koneessa voidaan käyttää, näin ainakin ennen oli.

• Anonyymi

PM 8000 tehot, läppäreissäkin enemmän.

• Anonyymi

Aukaise kone ja katso onko koneessa 1 vai 2 muistikalikkaa, ja minkälainen/minkälaisia se/ne on.

Jos on 1 kpl 8 GB:n kalikka, ostat samanlaisen lisää.
      Jos on 2 kpl 4 GB kalikoita, ostat 2 kpl 8 GB tai 16 GB kalikoita.

Ja niin pitää sitten olla tuollaisia: DDR4 2666 Mhz.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En löydä täysin samanlaista merkiltä mutta tämä 4gb vaikuttaa aivan samalta. DIMM DDR4 4gb 2666MHZ

https://www.power.fi/tietotekniikka/tietokonekomponentit/muisti-ram/adata-2666-mhz-4-gt/p-988850/

Tuolta löydät ehkä Suomen edullisimmat, postikulut ei tee paljon jos et asu lähellä.
        https://tietokonekauppa.fi/products/t/591/DDR4_DIMM

Crucial, Corsair jaKingston ainakin luotettavia merkkejä, A-data ei välttämättä yhtä hyvä.

Oletettavasti haluat lisätä muistia niin ostat toisen 8Gb tai jos ennestään 2x4GB niin ostat 2x8GB ja vanhat voi jättää vaikka varalle.

• Anonyymi

Itse saan 16gt ddr5x

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2323
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      1809
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1276
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe