AMK pääsykoe 30.10.2019

Anonyymi

Miten muilla meni? Keskustelua tämän päivän pääsykokeista.

583

11097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Englanti pirun vaikee, muut meni ok

      • Anonyymi

        Matikka suht helppo, enkku ok, äikässä loppui aika kesken, etiikka osio oli todella outo, meni aika 1x2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matikka suht helppo, enkku ok, äikässä loppui aika kesken, etiikka osio oli todella outo, meni aika 1x2.

        Minunkin mielestä etiikka osuus oli todella outo. Hyvin epäselväksi jäi mitä ajettiin takaa ja mitä olisi kuulunut vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin mielestä etiikka osuus oli todella outo. Hyvin epäselväksi jäi mitä ajettiin takaa ja mitä olisi kuulunut vastata.

        Etiikkaosio oli epäselvä. Tunsin oloni tyhmäksi kun oli jotenki outo tehtävä..


      • Anonyymi

        Jos lukion on päässyt kunnialla läpi, niin pääsykokeet ja koko AMK on käytännösä suoritettu. Tämä on helppo reitti työelämään ja päätään ei paljon tarvitse vaivata. Ammattiaineissa joutuu vähän tavaamaan. Lukemalla nekin oppii ja käytännössä niistä ei tarvitse tietää juuri mitään.

        Samoja asioita kerrataan matemaattisissa aineissa ja lukiossa nekin huomattavasti vaativammat, samoin kielet.

        Helpohkoiksi sanoisin AMK pääsykokeita,
        Ymmärrän hyvin mitä eroa on akateemisen koulutuksen pääsykokeissa ja amatsukorkean. Ero on huomattava. Niissä joutui useampaa kohtaa miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukion on päässyt kunnialla läpi, niin pääsykokeet ja koko AMK on käytännösä suoritettu. Tämä on helppo reitti työelämään ja päätään ei paljon tarvitse vaivata. Ammattiaineissa joutuu vähän tavaamaan. Lukemalla nekin oppii ja käytännössä niistä ei tarvitse tietää juuri mitään.

        Samoja asioita kerrataan matemaattisissa aineissa ja lukiossa nekin huomattavasti vaativammat, samoin kielet.

        Helpohkoiksi sanoisin AMK pääsykokeita,
        Ymmärrän hyvin mitä eroa on akateemisen koulutuksen pääsykokeissa ja amatsukorkean. Ero on huomattava. Niissä joutui useampaa kohtaa miettimään.

        Oletko ollut nyt uusissa valintakokeissa 2019 osallistujana=?
        kirjoitus ei viittaa siihen ollenkaan.


    • Anonyymi

      Millaisia tekstejä enkussa oli? Ei siinä, että ehtisin enää mitään opettelemaan :D

      • Anonyymi

        Ei kyllä voi opetella mitenkään :D Tekstit vaihtuvat joka päivä ja aihe voi olla mitä vain. Kysymykset tekstiin liittyen olivat mielestäni hankalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä voi opetella mitenkään :D Tekstit vaihtuvat joka päivä ja aihe voi olla mitä vain. Kysymykset tekstiin liittyen olivat mielestäni hankalia.

        Vaihtuuko kaikkien osa-alueiden tehtävät joka päivä? Oon siis jo tehnyt kokeen, mietin vaan voiko kaikista tehtävistä jo keskustella julkisesti ilman että antaa vielä kokeeseen menijöille vastauksia. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtuuko kaikkien osa-alueiden tehtävät joka päivä? Oon siis jo tehnyt kokeen, mietin vaan voiko kaikista tehtävistä jo keskustella julkisesti ilman että antaa vielä kokeeseen menijöille vastauksia. :D

        Taitaa vaihtua. Ainakin tekstit ovat eilen olleet aivan eri kuin tänään. Ja eihän kukaan tiedä oikeita vastauksia joten ei kai näiden perusteella kenenkään kannattaisi kokeessa vastailla:D


    • Anonyymi

      Millaisten aihealueiden tehtäviä oli matemaattis- luonnontieteellisessä osiossa?

      • Anonyymi

        Sehän se onkin juuri, kun ei oikein pysty enkkuun eikä millään oikein valmistautumaan etukäteen... Mielenkiinnolla odotan menikö ihan metsään...


    • Anonyymi

      Mä olin eilen kokeessa. Enkku oli tosi haastava sanastoltaan tehtävässä jossa käsiteltiin tekoälyä ja tekniikkaa. Matikka taas odotettua helpompi ja eettinen osio myös. Tietääkö kukaan tuleeko oikeita vastauksia nettiin jossain vaiheessa?

    • Anonyymi

      Mitä vastasitte siihen mitä ruokaa x ei voinut tarjota vierailleen? Jäi vaivaamaan. Ja mihin matkakohteeseen kavereiden pitäisi matkustaa?

      • Anonyymi

        kalaruokaa ja italiaan, sä? j


      • Anonyymi

        Taisin vastata että ei syö uunikalaa se pollovege kun se söi vain kanaa ja salaattia.. Eiku en muista.. Ja elokuu oli ainoa joka sopi ajankohdallisesti ja alle tonnin matka. Valitsin siis sen perusteella sen oisko ollut 700 vai 800 pakettimatkan elokuulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin vastata että ei syö uunikalaa se pollovege kun se söi vain kanaa ja salaattia.. Eiku en muista.. Ja elokuu oli ainoa joka sopi ajankohdallisesti ja alle tonnin matka. Valitsin siis sen perusteella sen oisko ollut 700 vai 800 pakettimatkan elokuulle

        jep samat valittiin. mitäs vastasit siihen lammas vuohi juttuun? vastasin että tarvitaan lisätieto 1 ja 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jep samat valittiin. mitäs vastasit siihen lammas vuohi juttuun? vastasin että tarvitaan lisätieto 1 ja 2

        Mä jäin miettimään uunikalan ja juustokeiton välillä tosi kauan, en edes muista enää kumman otin. Ja lisätieto 1&2 oli oikee vastaus, mun harjoitusmateriaaleissa oli täsmälleen samanlainen tehtävä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kalaruokaa ja italiaan, sä? j

        Italian vastasin myös. Ruokakysymys taisi jäädä tyhjäksi kun pähkäilin sitä ja sitten loppui aika kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jäin miettimään uunikalan ja juustokeiton välillä tosi kauan, en edes muista enää kumman otin. Ja lisätieto 1&2 oli oikee vastaus, mun harjoitusmateriaaleissa oli täsmälleen samanlainen tehtävä. :)

        Mistä sait harjoitusmateriaaleja? Oliko netistä vai jostain maksullisesta valmennuksesta. Ensi kertaa varten täytyy valmistautua paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait harjoitusmateriaaleja? Oliko netistä vai jostain maksullisesta valmennuksesta. Ensi kertaa varten täytyy valmistautua paremmin.

        Joo osallistuin valmennuskurssille joka oli maksullinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jep samat valittiin. mitäs vastasit siihen lammas vuohi juttuun? vastasin että tarvitaan lisätieto 1 ja 2

        tarvitaan vaan lisätieto 1. minusta jo sen perusteella pystyi päättelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italian vastasin myös. Ruokakysymys taisi jäädä tyhjäksi kun pähkäilin sitä ja sitten loppui aika kesken.

        Italia uunikala


      • Anonyymi

        Ensimmäistä vaihtoehtoa. Oisko ollu kalakeittoa, se oli ainut jossa oli oikea perustelu


      • Anonyymi

        Portugaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo osallistuin valmennuskurssille joka oli maksullinen

        Tuskin. Edes henkilökunta ei ole tiennyt koetta etukäteen. Turhasta maksoit.


    • Anonyymi

      Mitä vastasitte kolmio kysymykseen? Mikä numero tulee neljännen kolmion sisälle?

      • Anonyymi

        vastasin 8


      • Anonyymi

        4. Kun ympärillä olevat miinustettiin sai oikean vastauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastasin 8

        Voitko kertoa millä tavalla päättelit tämän?


      • Anonyymi

        Itse en keksinyt vastausta. Heitin vaan jonkun vastauksen joka siis meni väärin. Taisin vastata 9. huomaa kyllä ettei ole vuosiin tehnyt vastaavia tehtäviä niin ei hoksottimet toimineet :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa millä tavalla päättelit tämän?

        En ollenkaan muista, enkä muista nden kolmioden numeroitakaan, paitsi että viiminen oli 3,3 ja 3. Mun vastaus tais olla 8 tai 9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollenkaan muista, enkä muista nden kolmioden numeroitakaan, paitsi että viiminen oli 3,3 ja 3. Mun vastaus tais olla 8 tai 9

        Me ollaan varmaan oltu eripäivinä kokeessa kun mun kolmosissa ei ollut missään 3 3 3 :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan varmaan oltu eripäivinä kokeessa kun mun kolmosissa ei ollut missään 3 3 3 :D

        sen muistan, että ekan kolmion summa oli 9 sitten 15 ja muita en enää muista, ja vika tietty 3 3 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sen muistan, että ekan kolmion summa oli 9 sitten 15 ja muita en enää muista, ja vika tietty 3 3 3

        3 3 3 oli vikassa kolmiossa ja vastasin siihen 9. Olikohan se siis ihan väärin? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 3 3 oli vikassa kolmiossa ja vastasin siihen 9. Olikohan se siis ihan väärin? :D

        Ite aattelin et se laskettii 3x3-3 ja vastasin 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite aattelin et se laskettii 3x3-3 ja vastasin 6

        Joo, tuo 3x3-3 oli oikea laskukaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite aattelin et se laskettii 3x3-3 ja vastasin 6

        Mä myös ajattelin näin! Ja ainakin päti myös muissa kolmioissa sama lasku..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite aattelin et se laskettii 3x3-3 ja vastasin 6

        sama. musta vastaus oli vasen alakulma x oikea alakulma - yläkulma = 6


    • Anonyymi

      Mitä mieltä olitte äikän tehtävistä? Ite koin vaikeina ja aika loppu kesken

      • Anonyymi

        Äikän koin (myös) vaikeana. Montako tekstiä niitä oli yhteensä? Keskityin ekaan kysymykseen niin pitkäksi aikaa etten kerennyt vastaamaan kuin kahteen osioon ja ilmeisesti se jatkui vielä. Olen nopea lukemaan, mutta nyt ei kyllä ollut siitäkään taidosta apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äikän koin (myös) vaikeana. Montako tekstiä niitä oli yhteensä? Keskityin ekaan kysymykseen niin pitkäksi aikaa etten kerennyt vastaamaan kuin kahteen osioon ja ilmeisesti se jatkui vielä. Olen nopea lukemaan, mutta nyt ei kyllä ollut siitäkään taidosta apua.

        Joo mulla kävi sama. Taisin ehtiä tekee kolme tehtävää, mutta jatkui senkin jälkeen en tosin oo ihan varma kuinka paljon. Ärsyttää kun ei tiedä mitkä tehtävistä on niitä testitehtäviä, joita ei arvioida. Varmaan just ne mitkä tein!


      • Anonyymi

        Hei, heräsi mieleen eräs kysymys. Pystyikö tekstin ja kysymykset laittaan vierekkäin niin, että kun vastasi kysymykseen niin pystyi samalla katsomaan tekstiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, heräsi mieleen eräs kysymys. Pystyikö tekstin ja kysymykset laittaan vierekkäin niin, että kun vastasi kysymykseen niin pystyi samalla katsomaan tekstiä?

        Ei pysty laittamaan vierekkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mulla kävi sama. Taisin ehtiä tekee kolme tehtävää, mutta jatkui senkin jälkeen en tosin oo ihan varma kuinka paljon. Ärsyttää kun ei tiedä mitkä tehtävistä on niitä testitehtäviä, joita ei arvioida. Varmaan just ne mitkä tein!

        Kylläpä turhauttaa jos vastasi juuri niihin testi tehtäviin eikä oikeisiin. Samaa mietin muissa osioissakin. Aikaa menee hukkaan siihen että pähkäilee jotain epäolennaista, ei kiva :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, heräsi mieleen eräs kysymys. Pystyikö tekstin ja kysymykset laittaan vierekkäin niin, että kun vastasi kysymykseen niin pystyi samalla katsomaan tekstiä?

        Se olisi helpottanut jos tekstin ja kysymykset olisi saanut vierekkäin. Siinäkin meni aikaa kun rullaili sivua edestakaisin ylös alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty laittamaan vierekkäin.

        Ok.Kiitos tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mulla kävi sama. Taisin ehtiä tekee kolme tehtävää, mutta jatkui senkin jälkeen en tosin oo ihan varma kuinka paljon. Ärsyttää kun ei tiedä mitkä tehtävistä on niitä testitehtäviä, joita ei arvioida. Varmaan just ne mitkä tein!

        Mullakin jäi äikän tehtävä kesken ja yleensä se on ollut mun vahvuus..eli vaikea oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olisi helpottanut jos tekstin ja kysymykset olisi saanut vierekkäin. Siinäkin meni aikaa kun rullaili sivua edestakaisin ylös alas.

        mulla meni aikaa ihan kaivoon just ton skrollailun takia. jäi 4/5 osiota kesken. etikaan kummallinen osio oli ainoo johon ehdin vastata määräajassa.


    • Anonyymi

      Musta tuntuu että koe meni niin päin helvettiä kuin vain voi. Eettiset osio oli minusta tosi epämääräinen ja kesti hetki miettiä että mitä siinä edes kysytään. Matikan osiossa jumituin täysin enkä muistanut enään yhtään mitään.
      Toivottavasti en käyttänyt aikaa pähkäillesä niitä kysymyksiä mitkä ei edes liittynyt kokeeseen...
      Enkku oli vähän vaikea..
      En kyllä ymmärrä miten tuolla kokeella selvitetään soveltuvuutta opiskeluun.. minusta sillä selvitetään että oletko jo valmiiksi fiksu. Oppia voi kuka vaan kun motivaatio on kohdallaan.

      • Anonyymi

        jäi kyllä todella epäonnistunut ja tyhmä olo itselle. Itse ollut reilu kymmenen vuotta työelämässä. Ammattikoulusta valmistuin kiitettävin paperein ja ylä-asteella olin keskitason oppilas. Koin ettei minulla ollut mitään mahdollisuuksia pärjätä kokeessa. Varmasti lukiolaisilla paremmat mahdollisuudet jos ovat vastaavia tehtäviä joutuneet koulussa tekemään. Matikkaa olisi pitänyt päntätä paljon enemmän, siellä jäi todella monta laskua ilman vastausta. Koen että sairaanhoitajille, sosionomeille jne olisi tärkeämpää psykologiset tehtävät kuin yhtälöiden laskeminen.

        Millä tavalla ymmärsitte etiikka osion ja miten vastasitte kysymyksiin?


      • Anonyymi

        Oon sun kanssa ihan samaa mieltä kokeista, enkä ymmärrä ettei persoonan soveltuvuutta alalle mitata mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon sun kanssa ihan samaa mieltä kokeista, enkä ymmärrä ettei persoonan soveltuvuutta alalle mitata mitenkään.

        Nimenomaan. Kaikista ei ole hoitoalalle tai sosiaalialalle. Kummallista että matikka ratkaisee...Kun työskenellään ihmisten kanssa niin matikka on täysin toisarvoinen asia. Ja mihin esim sosionomi tarvitsee matikkaa? Sairaanhoitajakin pärjää yksinkertaisilla lääkelaskuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi kyllä todella epäonnistunut ja tyhmä olo itselle. Itse ollut reilu kymmenen vuotta työelämässä. Ammattikoulusta valmistuin kiitettävin paperein ja ylä-asteella olin keskitason oppilas. Koin ettei minulla ollut mitään mahdollisuuksia pärjätä kokeessa. Varmasti lukiolaisilla paremmat mahdollisuudet jos ovat vastaavia tehtäviä joutuneet koulussa tekemään. Matikkaa olisi pitänyt päntätä paljon enemmän, siellä jäi todella monta laskua ilman vastausta. Koen että sairaanhoitajille, sosionomeille jne olisi tärkeämpää psykologiset tehtävät kuin yhtälöiden laskeminen.

        Millä tavalla ymmärsitte etiikka osion ja miten vastasitte kysymyksiin?

        Minä koin että kysyttiin onko ko kysymys eettinen vai ei.. Sillai vedin voi olla että meni ihan päin mäntyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi kyllä todella epäonnistunut ja tyhmä olo itselle. Itse ollut reilu kymmenen vuotta työelämässä. Ammattikoulusta valmistuin kiitettävin paperein ja ylä-asteella olin keskitason oppilas. Koin ettei minulla ollut mitään mahdollisuuksia pärjätä kokeessa. Varmasti lukiolaisilla paremmat mahdollisuudet jos ovat vastaavia tehtäviä joutuneet koulussa tekemään. Matikkaa olisi pitänyt päntätä paljon enemmän, siellä jäi todella monta laskua ilman vastausta. Koen että sairaanhoitajille, sosionomeille jne olisi tärkeämpää psykologiset tehtävät kuin yhtälöiden laskeminen.

        Millä tavalla ymmärsitte etiikka osion ja miten vastasitte kysymyksiin?

        Täällä yksi lukion käynyt ja ihan samanlaiset fiilikset ensimmäiseen lauseeseesi tiivistettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koin että kysyttiin onko ko kysymys eettinen vai ei.. Sillai vedin voi olla että meni ihan päin mäntyä..

        Niin minäkin vastasin. Mun koe oli tänään torstai-aamuna. Onkohan keskiviikkona ollut samantapainen kysymys?


      • Anonyymi

        täysin samaa mieltä! yksilö- ja ryhmähaastattelut takaisin. t. kauppatieteiden maisteri, joka oli kokeessa täysin lirissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi kyllä todella epäonnistunut ja tyhmä olo itselle. Itse ollut reilu kymmenen vuotta työelämässä. Ammattikoulusta valmistuin kiitettävin paperein ja ylä-asteella olin keskitason oppilas. Koin ettei minulla ollut mitään mahdollisuuksia pärjätä kokeessa. Varmasti lukiolaisilla paremmat mahdollisuudet jos ovat vastaavia tehtäviä joutuneet koulussa tekemään. Matikkaa olisi pitänyt päntätä paljon enemmän, siellä jäi todella monta laskua ilman vastausta. Koen että sairaanhoitajille, sosionomeille jne olisi tärkeämpää psykologiset tehtävät kuin yhtälöiden laskeminen.

        Millä tavalla ymmärsitte etiikka osion ja miten vastasitte kysymyksiin?

        Samaa mieltä tosiaan! Olin ihan solmussa. KTM paprut ja 15 vuotta työelämää taustalla kaupallisella alalla. Luulen, että suoraan koulun penkiltä kokeen tehneet pärjäsivät paljon paljon paremmin. Itseltä näköjään koerutiini oli unohtunut. Kaikissa osioissa tuli vaan jäätävä kiire. Jäi kokeesta fiilis että täysin pieleen meni, eikä mitään mahkuja päästä sisään kätilöopiskelijaksi. Eli samaassa veneessä...


      • Anonyymi

        Paljonko sait pisteitä? Etiikan koin kaikista helpoimmaksi, eikä nuo kokeet ihan putkeen menny... 38,5pistettä, varasija 18.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sait pisteitä? Etiikan koin kaikista helpoimmaksi, eikä nuo kokeet ihan putkeen menny... 38,5pistettä, varasija 18.

        Suureksi ällistyksekseni pääsin sisään pisteillä 54,98. Alaraja oli 46,84


    • Anonyymi

      MITÄ SIELLÄ KYSYTTIIN

      • Anonyymi

        paljonko on 1 1


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan nyt tarkkoja kysymyksiä täällä kerro muille hakijoille. Kysymyksetkin aika todennäköisesti vaihtelevat kokeen ajankohdan mukaan.


    • Anonyymi

      Oliko sielläpaljon hakijoita

      • Anonyymi

        Yhteensä 25 000


    • Anonyymi

      Jätittekö vastaamatta jos koitte kysymyksen vaikeaksi? Mietin onko järkevämpää yrittää vai jättää vastaamatta ettei tule miinuspisteitä (niissä kohdin missä miinuksia siis tuli jos jätti vastaamatta) eli arvasitteko vastauksen toivoen että meni oikein vai jätitte vastaamatta?

      Mikä oli oikea vastaus syke kysymykseen?? Entä siihen kuinka paljon enemmän tytöllä kesti koulumatkassa?

      • Anonyymi

        Mä jätin vastaamatta jos sai miinusta ja jos ei niin laitoin arvauksen. Mulla ei ollut noita kysymyksiä niin en osaa niihin vastata.


      • Anonyymi

        Voi ei, mä vastasin siihen matkakysymykseen Lontoo.... Mutta joo, kaveri oli eilen ja minä tänään ja vertailtiin kokeita, niin oli ihan erilaiset, eli siellä on eri kokeet käytössä eri ryhmille. Mikä tietysti hyvä asia.


      • Anonyymi

        150 ja 0.6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, mä vastasin siihen matkakysymykseen Lontoo.... Mutta joo, kaveri oli eilen ja minä tänään ja vertailtiin kokeita, niin oli ihan erilaiset, eli siellä on eri kokeet käytössä eri ryhmille. Mikä tietysti hyvä asia.

        Lontoo ei voinut olla vastaus koska yhtä ahdisti suurkaupungin tungos :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        150 ja 0.6

        Oho, vastasin samat! meniköhän ne siis oikein? Toivossa on hyvä elää... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, vastasin samat! meniköhän ne siis oikein? Toivossa on hyvä elää... :D

        sillä kaavalla kun laski, niin pääsi 150 vastaukseen. 0.6 päättelin niistä matkan kestoista. mille alalle muuten hait?


      • Anonyymi

        Vastasin kans 150 ja 0.6 (36 minuuttia)


    • Anonyymi

      Haetaanko muuten nyt pelkällä tällä kokeella vai vaikuttaako myös todistus?

      • Anonyymi

        Pelkällä kokeella. Keväällä haetaan myös todistuksella. Tarkoittaako se käytönnössä sitä että myös hyvällä ammattikoulu todistuksella on mahdollista päästä vai pelkästään ylioppilas todistuksella? Miten kun yhdessä vaiheessa ammattikouluissa arvosteltiin vai hyväksytty ja hylätty niin miten sellaisilla todistuksilla voi edes hakea kun ei niitä vii verrata 1-5 tai 1-3 asteikkoihin mitenkään? Onko kenelläkään lisätietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä kokeella. Keväällä haetaan myös todistuksella. Tarkoittaako se käytönnössä sitä että myös hyvällä ammattikoulu todistuksella on mahdollista päästä vai pelkästään ylioppilas todistuksella? Miten kun yhdessä vaiheessa ammattikouluissa arvosteltiin vai hyväksytty ja hylätty niin miten sellaisilla todistuksilla voi edes hakea kun ei niitä vii verrata 1-5 tai 1-3 asteikkoihin mitenkään? Onko kenelläkään lisätietoa?

        Joo amistodistuksella voi myös päästä. Minä vuonna noi hylätty/hyväksytty asteikot on ollu? Amistodistuksiin kelpaa vaan tietyn vuoden jälkeen suoritetut tutkinnot. Olikohan se 2014 eteenpäin tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo amistodistuksella voi myös päästä. Minä vuonna noi hylätty/hyväksytty asteikot on ollu? Amistodistuksiin kelpaa vaan tietyn vuoden jälkeen suoritetut tutkinnot. Olikohan se 2014 eteenpäin tms.

        Miksi vasta 2014 eteenpäin todistukset hyväksytään :o Eli jos on valmistunut ennen sitä kiitettävillä arvosanoilla niin siitä ei ole mitään hyötyä? Kuulostaapa epäreilulta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vasta 2014 eteenpäin todistukset hyväksytään :o Eli jos on valmistunut ennen sitä kiitettävillä arvosanoilla niin siitä ei ole mitään hyötyä? Kuulostaapa epäreilulta :D

        Heitin siis hatusta ton vuoden mutta jossain tossa se pyörii. Niitä joilla ei oo numeroita ei voi hakea todistuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitin siis hatusta ton vuoden mutta jossain tossa se pyörii. Niitä joilla ei oo numeroita ei voi hakea todistuksella.

        Itse olen valmistunut 2007 eli silloin on ollut 1-5 asteikolla arviointi. Mikähän on syynä jos sillä todistuksella ei voi hakea. Sen ymmärrän ettei voi hakea todistuksella missä ei numeroita ole.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vasta 2014 eteenpäin todistukset hyväksytään :o Eli jos on valmistunut ennen sitä kiitettävillä arvosanoilla niin siitä ei ole mitään hyötyä? Kuulostaapa epäreilulta :D

        Ensi keväänä todistusvalinnassa ammatillisella perustutkinnolla hyväksytään 1.8.2015 ja sen jälkeen valmistuneet (ovat mukana myös valintakoejonossa). Tämän jälkeen tutkinnon suorittaneet ovat ainoastaan valintakoejonossa. Syy: Koski tietovarannossa ei ole tätä aikaisempien vuosien valmistuneiden tietoja. Nyt toisen asteen oppilaitosten tulee merkitä valmistuneiden tiedot järjestelmään, jotta hakijan tiedot todella saadaa käyttöön. Oph muistuttaa oppilaitoksia asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä kokeella. Keväällä haetaan myös todistuksella. Tarkoittaako se käytönnössä sitä että myös hyvällä ammattikoulu todistuksella on mahdollista päästä vai pelkästään ylioppilas todistuksella? Miten kun yhdessä vaiheessa ammattikouluissa arvosteltiin vai hyväksytty ja hylätty niin miten sellaisilla todistuksilla voi edes hakea kun ei niitä vii verrata 1-5 tai 1-3 asteikkoihin mitenkään? Onko kenelläkään lisätietoa?

        Syksyllä ylioppilaat ovat mukana myös todistusvalinnassa ja ensi keväänä myös ammatillisen tutkinnon 1.82015 tai sen jälkeen suorittaneet.


    • Anonyymi

      Oliko tässä haussa todistuket siis mukana, vai kaikki pääsykokeella?

      • Anonyymi

        Pystyi päästä myös todistusvalinnalla mutta ne jotka teki kokeen ei todistus vaikuta


    • Anonyymi

      Ei sujunut koe. Varmaan saan miinusmerkkisen pisteytyksen 🤣🤣

      • Anonyymi

        Hahaha sama fiilis!


      • Anonyymi

        Mee too 😂


      • Anonyymi

        Yep. Same same :D. Todella höyry nous korvista kun pääsin ulos kokeesta. Otti päähän ja ihmetytti koko koe. Samaa sarjaa oli kauppiksen pääsykoe 2008. Ei siinä mitään älyä mitattu vaan viiden kirjen ulkoaopettelutaitoa (osasin aika hyvin ja pääsinkin sisään). Pelkkiä v-mäisiä kompa monivalintakysymyksiä. Jollain konstilla se on siisäänpääsijät seulottava suuresta hakijamassasta...


    • Anonyymi

      Miten ymmärsitte eettiset kysymykset/millä perusteella vastasitte kysymyksiin? Mielestäni se oli todella kummallinen.

      • Anonyymi

        Mä päätin aika pitkälti luottaa intuitioon :). Arvioin, onko siinä arvioitavassa lauseessa jotain arvolatausta. Esim. "Kissanpennut ovat suloisia" -> ei eettinen, "äidin mielestä kissaa ei saa päästää ulos" > eettinen
        Oli kyllä aika hankalaa keksiä mitä siinä haettiin.


    • Anonyymi

      Mitä saitte matikan tehtäviin vastauksiksi? Yritän alustavasti laskee vähän omia pisteitä, mut en muista niitä kaikkia tehtäviä enää.Perintölaskun, ilves-tappara laskun, kahvi-tee laskun muistan ja ne muutamat yhtälöt.

      • Anonyymi

        Tämä kiinnostaa minuakin tietää


      • Anonyymi

        mitä sait perinttölaskusta? mä sen päälle kymppitonnin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sait perinttölaskusta? mä sen päälle kymppitonnin

        Mä muistaakseni sain saman vastauksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä muistaakseni sain saman vastauksen!

        6100e oli oikea.


    • Anonyymi

      mikä oli sähkötehtävän vastaus?

    • Anonyymi

      Olin eilen. Englannissa oli tosi haastavia sanoja. Jännä nähdä miten käy, odotukset ei oo kovin korkealla.
      Mun kokeessa oli lehmä, hevonen tehtävä, ja naisen kalorinkulutus, ja seurueen matkakohde, joku tappara tehtävä, muita en edes muista..

      • Anonyymi

        mulla sama, mitä sait vastukseksi?

        mä sain lehmä-hevostehtävään se 1 lisätieto, 2500kcal ja kroatia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla sama, mitä sait vastukseksi?

        mä sain lehmä-hevostehtävään se 1 lisätieto, 2500kcal ja kroatia

        Lehmätehtävää laitoin et ne 2 tarvitaa. 2000kcal ja kroatia 😅 tappara tehtävää en osannu


    • Anonyymi

      Mihin aloille haitte?

      • Anonyymi

        Sosionomiksi


    • Anonyymi

      Mä hain kätilöksi ja sairaanhoitajaksi

    • Anonyymi

      Tämän kokeen perusteella tunnen itseni idiootiksi, vaikka tiedän olevani ihan perus fiksu ja myös psykologi on minut ammattikorkeaan soveltuvaksi todennut.

      • Anonyymi

        Mulle tuli ihan sama olo!


      • Anonyymi

        Joo todellakin. Kokeen perusteella olen täysi tumpelo, peukalo keskellä kämmentä -olo. Vaikka tiedän, että ihan perus hyvät älynlahjat elämässä menestymisen perusteella pitäis olla.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan, että tuleeko perjantain jälkeen kokeiden ollessa ohi johonkin oikeat vastaukset? Pääsisi vähän katsomaan miten koe meni.

      • Anonyymi

        Miten aikaisempina vuosina on ollut? Milloin oikeat vastaukset on saanut selville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten aikaisempina vuosina on ollut? Milloin oikeat vastaukset on saanut selville?

        Tämän syksyn koe oli ensimmäinen amk-valintakoe, joten aikaisempien vuosien tietoja ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän syksyn koe oli ensimmäinen amk-valintakoe, joten aikaisempien vuosien tietoja ei ole olemassakaan.

        Ensimmäinen tätä laatuaan. Tarkoitin miten ennen amk pääsykokeiden tulokset ovat tulleet. Esim viime haku soteli jne ? Kyllähän ne haut pari kertaa vuodessa on niin varmaan monilla on aikaisempaa kokemusta aiheeseen liittyen vaikka ei juuri tästä kyseisestä kokeesta puhuttaisikaan


    • Anonyymi

      Minkä vastauksen saitte verolaskuun? Veroihin ja eläkekuluihin (tms) paljonko maksaa niitä vuodessa?

      • Anonyymi

        450


      • Anonyymi

        4600 euroa eli ei mikään vaihtoehdoista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4600 euroa eli ei mikään vaihtoehdoista...

        teitkö eilen vai tänään?


    • Anonyymi

      Kauanko oli aikaa kaikenkaikkiaan yhteensä kokeessa?

      • Anonyymi

        Aikaa oli n.2,5h. Ennen koetta turhaan odotteluun meni tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa oli n.2,5h. Ennen koetta turhaan odotteluun meni tunti.

        Tuntuu et täst kokeest ei kyl oo mitää järkee. En siis vielkää tajuu mikä sen etiiikan ajatus on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa oli n.2,5h. Ennen koetta turhaan odotteluun meni tunti.

        Oli kyllä oikeasti todella ankeaa se odottelu, ei olisi kannattanut olla ajoissa paikalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä oikeasti todella ankeaa se odottelu, ei olisi kannattanut olla ajoissa paikalla..

        Mitäs arjesta siinä oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs arjesta siinä oli

        Juu aika turhauttavaa istua hiljaa paikoillaan luokkahuoneessa. Kännykkä pitää sulkea heti luokkatilaan tultua ja koneella ei saa olla muita sivuja auki kun pääsykoe. Mielummin olisi odotuttaneet meitä vaikka käytävällä tai pyytäneet suosiolla paikalle vasta puoli tuntia myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu aika turhauttavaa istua hiljaa paikoillaan luokkahuoneessa. Kännykkä pitää sulkea heti luokkatilaan tultua ja koneella ei saa olla muita sivuja auki kun pääsykoe. Mielummin olisi odotuttaneet meitä vaikka käytävällä tai pyytäneet suosiolla paikalle vasta puoli tuntia myöhemmin.

        Yllättävän monella oli oma kone siinä jamassa, että hyvä kun tulivat ajoissa paikalle ja saivat yhteydet toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän monella oli oma kone siinä jamassa, että hyvä kun tulivat ajoissa paikalle ja saivat yhteydet toimimaan.

        Meidän erässä ei tällaisa ollut nimimerkkillä ankea oli..


    • Anonyymi

      Oliko äikässä aineisto teksti ja kysymykset samaan aikaan vai luettiinko ensin äikän teksti ja sitten vasta sai kysymykset? Entä enkussa?

      • Anonyymi

        Molemmissa aineistot ja kysymykset näkyivät samassa. Eli pystyi palaamaan tekstiin vastatessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmissa aineistot ja kysymykset näkyivät samassa. Eli pystyi palaamaan tekstiin vastatessa.

        Okei :) Onko niissä 2 vastaus vaihtoehtoa vai 3?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei :) Onko niissä 2 vastaus vaihtoehtoa vai 3?

        Tee koe niin tiedät! Mutta riippui ihan tehtävästä, osassa oli enemmän ja toisissa vähemmän.


    • Anonyymi

      Jos koejärjestelmä laskee pisteet, ne pitäisi periaatteessa olla heti selvillä. Sanoivat kuitenkin että yleensä kuukausi menee valintoihin.

    • Anonyymi

      Vaikea koe ole. Olen kuitenkin yhden amk-tutkinnon suorittanut enkä ymmärrä, miten tuon pitäisi testata sitä, sovinto alalle. Toivottavasti muut oli yhtä pihalla. :D hain toki vaikeasti päästävälle alalle ja ei-ensikertalaisena muutenkin hankala päästä sisään. Peukut kuitenkin pystyyn niin minulle kuin muillekin. :)

      Ja mietin myös tota, et miten voi mennä niin monta viikkoa tuloksissa, kun kuitenkin pelkkiä monivalintoja.

      • Anonyymi

        Koe oli kyllä haastava, mutta ei mahdoton. Äidinkielen osiota olisi kyllä syytä kehittää, koska aika ei millään riitä vastaamaan niihin kysymyksiin. Kokoajan piti rullailla tekstin ja vastausvaihtoehtojen välillä. Etiikka myös täysi floppi mielestäni, olisi kiva saada oikeat vastaukset ja niiden perustelut tästä osiosta ainakin. Enkun luetunymmärtäminen oli myös tosi vaikea, vaikka olenkin paljon lukenut tieteellistä englantia. Hirvittää edes ajatella esim heitä, jotka tekivät kokeen ammattikoulupohjalta. Looginen osuus oli mielestäni hyvä. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen suoritukseeni ja odotan nyt tuloksia ja sitä, millaiset pisterajat muodostuvat. Niin ja meille tänään sanottiin, että kysymykset vaihtelevat myös samana ajankohtana koetta tekevien kesken. Eli vierustoverilla voi olla täysin eri kysymykset :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koe oli kyllä haastava, mutta ei mahdoton. Äidinkielen osiota olisi kyllä syytä kehittää, koska aika ei millään riitä vastaamaan niihin kysymyksiin. Kokoajan piti rullailla tekstin ja vastausvaihtoehtojen välillä. Etiikka myös täysi floppi mielestäni, olisi kiva saada oikeat vastaukset ja niiden perustelut tästä osiosta ainakin. Enkun luetunymmärtäminen oli myös tosi vaikea, vaikka olenkin paljon lukenut tieteellistä englantia. Hirvittää edes ajatella esim heitä, jotka tekivät kokeen ammattikoulupohjalta. Looginen osuus oli mielestäni hyvä. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen suoritukseeni ja odotan nyt tuloksia ja sitä, millaiset pisterajat muodostuvat. Niin ja meille tänään sanottiin, että kysymykset vaihtelevat myös samana ajankohtana koetta tekevien kesken. Eli vierustoverilla voi olla täysin eri kysymykset :)

        Tuleekohan muuten pisterajat eri kouluihin ja koulutusohjelmiin kaikkien näkyville vai vain oman/omien hakukohteiden osalta. Kätilöt ja ensihoitajat kertokaa tulosten tultua, paljonko pisteitä piti saada :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koe oli kyllä haastava, mutta ei mahdoton. Äidinkielen osiota olisi kyllä syytä kehittää, koska aika ei millään riitä vastaamaan niihin kysymyksiin. Kokoajan piti rullailla tekstin ja vastausvaihtoehtojen välillä. Etiikka myös täysi floppi mielestäni, olisi kiva saada oikeat vastaukset ja niiden perustelut tästä osiosta ainakin. Enkun luetunymmärtäminen oli myös tosi vaikea, vaikka olenkin paljon lukenut tieteellistä englantia. Hirvittää edes ajatella esim heitä, jotka tekivät kokeen ammattikoulupohjalta. Looginen osuus oli mielestäni hyvä. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen suoritukseeni ja odotan nyt tuloksia ja sitä, millaiset pisterajat muodostuvat. Niin ja meille tänään sanottiin, että kysymykset vaihtelevat myös samana ajankohtana koetta tekevien kesken. Eli vierustoverilla voi olla täysin eri kysymykset :)

        Koen myös olevani hyvä äidinkielessä, mutta kyllä, aika loppui kesken?? Aika meni tosiaan tuohon "rullailuun" ees taas. Raivostuttavaa. No suuria en kyllä odota. Täytynee yrittää sitten vain uudestaan ensi vuonna. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koe oli kyllä haastava, mutta ei mahdoton. Äidinkielen osiota olisi kyllä syytä kehittää, koska aika ei millään riitä vastaamaan niihin kysymyksiin. Kokoajan piti rullailla tekstin ja vastausvaihtoehtojen välillä. Etiikka myös täysi floppi mielestäni, olisi kiva saada oikeat vastaukset ja niiden perustelut tästä osiosta ainakin. Enkun luetunymmärtäminen oli myös tosi vaikea, vaikka olenkin paljon lukenut tieteellistä englantia. Hirvittää edes ajatella esim heitä, jotka tekivät kokeen ammattikoulupohjalta. Looginen osuus oli mielestäni hyvä. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen suoritukseeni ja odotan nyt tuloksia ja sitä, millaiset pisterajat muodostuvat. Niin ja meille tänään sanottiin, että kysymykset vaihtelevat myös samana ajankohtana koetta tekevien kesken. Eli vierustoverilla voi olla täysin eri kysymykset :)

        Oon kyllä sama mieltä, etiikan tehtävä floppi, tehtävänanto aivan liian suppea. Toivottavasti tilastot tehtävästä suoriutumisesta antavat vinkin osion parantamiseen vastaisuudessa..eikä tästä pystynyt edes antamaan kirjallista palautetta kokeen lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kyllä sama mieltä, etiikan tehtävä floppi, tehtävänanto aivan liian suppea. Toivottavasti tilastot tehtävästä suoriutumisesta antavat vinkin osion parantamiseen vastaisuudessa..eikä tästä pystynyt edes antamaan kirjallista palautetta kokeen lopussa.

        Joo itseäkin ärsytti se, ettei voinut antaa kirjallista palautetta tai kommenttia tietystä osiosta, vaan palauteosion piti olla sellainen strukturoitu. Toivottavasti kokeen laatijat lukisivat näitä kommentteja vähän ja ymmärtäisivät, että metsään meni ja ensi kerralla ei samankaltaista voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleekohan muuten pisterajat eri kouluihin ja koulutusohjelmiin kaikkien näkyville vai vain oman/omien hakukohteiden osalta. Kätilöt ja ensihoitajat kertokaa tulosten tultua, paljonko pisteitä piti saada :)

        Helsingissä pisteraja 46,84, pääsin sisään pisteillä 54,98


    • Anonyymi

      Oonko ainut joka ei älynny eettistä osiota. :D Pistin melkein kaikkiin ei eettinen 😁

      • Anonyymi

        Mie olin ainakin ihan pihalla koko tehtävän kanssa :D


      • Anonyymi

        Itselle ei auennut ollenkaan mitä pitää vastata. ”Isovanhemmat ovat absolutisteja”. Aluksi vastasin ei ole, mutta muutin vastauksen on. Kyllähän se on eettinen henk koht kysymys kaikille hyväksyykö alkoholin ja haluaako sitä käyttää, mutta en todella tiedä mitä siihen olisi kuulunut vastata.


    • Anonyymi

      perkule ku oli vaikea koe vaikka oli valmennuskurssit ja kaikki..

    • Anonyymi

      Suomen kielen osioon en ehtinyt lukea täysin läpi, aikaa oli todella vähään ja sen lisäksi on pakko saada se minimi 4 pistettä 10:stä. Muut tehtävät olit helpommat ja vähemmiäispistemäärä oli 1-2/20

      • Anonyymi

        Mistä näkee vähimmäispistemäärät? Voiko joku linkata, en itse löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näkee vähimmäispistemäärät? Voiko joku linkata, en itse löytänyt.

        ammattikorkeakouluun.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ammattikorkeakouluun.fi

        Kiitos! :)


    • Anonyymi

      Oli kyllä järkyttävän vaikea koe. Enpä ole aikoihin tuntenut itseäni yhtä palikaksi, kuin eilen. Odotan kyllä todella mielenkiinnolla, että millaiset pisteet tippuivat tuosta eilisestä murhenäytelmästä.

      • Anonyymi

        Sehän on kaikille samantyyppinen koe, joten eihän sillä väliä vaikka oliskin "vaikea".


    • Anonyymi

      Outo ja tyhmä olo jäi tuon kokeen jälkeen, jos sisään pääsee niin tulee juhlat.

    • Anonyymi

      Olin itse muuten keskiviikkona. Mieleen jäi:
      Ruokakysymys, tais olla uunikala
      Matkakysymy : Italia
      Äidinkielestä eikä englannista jäänyt mieleen mitään.
      Matematiikka,
      Tappara ilves, en tajunnut suhteutetaanko myös vierasjiukkueen kannattajiin vai vain omiin

      Kolmiot, alemmat numerot kerrottiin ja ylin vähennettiin, saatiin 3 3 3 kolmiossa vastaus 6

      Koulumatkatehtävä, oisko ollut 0.6

      Kalan pituus ja suhteet 42 cm yhteensä 1:4:2 suhteet pää vartalo pyrstö, en tajunnut systeemiä kuin nyt vasta kotona.

      Kahvi maksaa 2e ja kaakao 2.5 euroa. Oisko kahvi ollu 25 % halvempi.

      Perintöveroasiassa 80000e ja 3500e ylimenevältä 13% veroo, en ehtinyt vastata loppuun ja lukuja tuijottamalla vain ne vaihtoehdot näytti huonoilta, 3500 e liian vähän ja 11800e liian paljon. Vastasin jokin muu vaihtoehto.

      Isä on 4x vanhempi kuin tytär Aino joka on siskoaan 6 vuotta nuorempi. En tajunnut.

      Onko jollain muistikuvia näistä ja muista matikan tehtävistä. Kiitos

      • Anonyymi

        Siis tuossa isän ikä tehtävässä piti valita oikea yhtälö isän iän laskemista varten. Isä on 7 kertaa vanhempi kuin tytär Aino. Aino on siskoaan Annea kuusi vuotta nuorempi ja Annen ikää merkitään x. Tällöin Ainon ikä on x-6 ja isän ikä 7(x-6). Minulla oli kyllä eri luvut, mutta perusjuju sama. Eikös se noin mennyt? Ja itselläni oli sopivin matkakohde Portugali..

        Ihan kivoja tuollaisia ajattelukykyä ja matemaattisia taitoja mittaavia kysymyksiä, mutta kyllä hoitoalalle pitäisi lisäksi olla soveltuvuuskokeet.


      • Anonyymi

        Keskiviikona olin kokeessa.

        Päätöksenteko:
        Matkakysymys: Italia tais olla oikein (ite laitoin Lontoo)
        Ruoka: Uunikala
        Sitten oli Hemppo/lintuväittämät.
        Eläinten värien päättely: aasi, vuohi, lammas, musta, ruskea, harmaa. Mielestäni tieto 1 riitti.
        Lasten ikä ja lelujen määrä. En ehtinyt keksiä.
        Hierojan etsintä.

        Matematiikka:
        Mittakaavatehtävä. ~600m
        Perheen ikä yhteensä yhtälö: 6x 6
        Perintövero: vähän yli 6000e
        Hajontakuvion tulkinta (kukan terälehden leveys)
        Pylväsdiagrammista laskeminen. 1/5 oli muistaakseni vastaus.
        Olikohan vielä joku taulukko?
        Pari yhtälön ratkaisua.

        Äikkä:
        Kansalaisyhteiskunta
        Tasa-arvo koulussa
        Tekstin täyttö, aihe koulutukseen liittyvä.
        Neljättä en muista..

        Enkku:
        Valitse synonyymisana kyseiseen kontekstiin. Diversiteetti työpaikalla.
        Twiittaustutkimuksesta pätkä. Leonardo Dicaprio #hugascientist
        Vammaiset oppilaat Briteissä.
        Lauseiden laitto oikeaan järjestykseen. Tutkimusartikkelin alkuosa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskiviikona olin kokeessa.

        Päätöksenteko:
        Matkakysymys: Italia tais olla oikein (ite laitoin Lontoo)
        Ruoka: Uunikala
        Sitten oli Hemppo/lintuväittämät.
        Eläinten värien päättely: aasi, vuohi, lammas, musta, ruskea, harmaa. Mielestäni tieto 1 riitti.
        Lasten ikä ja lelujen määrä. En ehtinyt keksiä.
        Hierojan etsintä.

        Matematiikka:
        Mittakaavatehtävä. ~600m
        Perheen ikä yhteensä yhtälö: 6x 6
        Perintövero: vähän yli 6000e
        Hajontakuvion tulkinta (kukan terälehden leveys)
        Pylväsdiagrammista laskeminen. 1/5 oli muistaakseni vastaus.
        Olikohan vielä joku taulukko?
        Pari yhtälön ratkaisua.

        Äikkä:
        Kansalaisyhteiskunta
        Tasa-arvo koulussa
        Tekstin täyttö, aihe koulutukseen liittyvä.
        Neljättä en muista..

        Enkku:
        Valitse synonyymisana kyseiseen kontekstiin. Diversiteetti työpaikalla.
        Twiittaustutkimuksesta pätkä. Leonardo Dicaprio #hugascientist
        Vammaiset oppilaat Briteissä.
        Lauseiden laitto oikeaan järjestykseen. Tutkimusartikkelin alkuosa.

        Muistatko mitä sait enkussa vastauksiksi?


      • Anonyymi

        Sitten oli vielä se Annen ja kahden muun ammattien päättelytehtävä. Mitä saitte siittä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten oli vielä se Annen ja kahden muun ammattien päättelytehtävä. Mitä saitte siittä?

        Muistaakseni yksi oli parturi ja kaksi myyjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten oli vielä se Annen ja kahden muun ammattien päättelytehtävä. Mitä saitte siittä?

        Taisin vastata että yksi on parturi ja kaksi myyjää.
        Matkakysymykseen vastasin Italia
        Ruokakysymyksen taisin jättää lopulta tyhjäksi, pähkäilin sitä todella kauan. Uunikala oli itselläkin ajatuksena vastata, mutta joku sai epäilemään sitä ja en halunnut miinuspistettä.
        Lintuväittämässä en muista muista mitä vastasin :D mitä muut vastasi?
        Eläinten värien päättelyn olen ilmeisesti jättänyt tyhjäksi tai jäänyt koko kysymys huomaamatta kun ei vaikuta tutulta.
        Lasten ikä ja lelu oli hankala, taisin vaan arvata jonkun tai jättää tyhjäksi.
        Kolmio kysymystä en hoksannut. Olen aina ollut surkea vastaavissa. vastasin muistaakseni 9, eli väärin meni.
        Hierojaan vastasin muistaakseni Merja, mitä muut vastasi (keskiviikon koe)

        Matikka nyt oli täyttä hepreaa. Arvailin osan ja jätin suurimman osan tyhjäksi ettei tulisi miinuspisteitä. Kukan terälehti oli ainut helppo :D Tytön koulumatka aikaan vastasin 0,6 ei tietoa oliko oikein vai väärin. Syke tehtävään vastasin 150. Mitä muut?

        Mikä oli äikän tehtävään vastaus kun kysyttiin minkälainen teksti oli; uutinen prologi tms?
        Jumituin liian pitkäksi aikaa tekemään ensimmäistä tehtävää ja lopulta ehdin vastata vain kahteen osioon. Muistaako joku tuliko äikän osiossa miinuspisteitä jos jäi vastaamatta/aika loppui kesken?

        Englanti oli kokonaisuudessaan niin vaikea etten usko saavani edes stä yhtä vaadittua pistettä :o Synonyymisanaa on vaikea tietää kun ei tiennyt mitä sanat tarkoittavat. Pärjään englannilla normaalissa elämässä, matkustelen ja katson sarjat englanniksi mutta silti en ymmärtänyt mitään. Tyhmä olo jäi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin vastata että yksi on parturi ja kaksi myyjää.
        Matkakysymykseen vastasin Italia
        Ruokakysymyksen taisin jättää lopulta tyhjäksi, pähkäilin sitä todella kauan. Uunikala oli itselläkin ajatuksena vastata, mutta joku sai epäilemään sitä ja en halunnut miinuspistettä.
        Lintuväittämässä en muista muista mitä vastasin :D mitä muut vastasi?
        Eläinten värien päättelyn olen ilmeisesti jättänyt tyhjäksi tai jäänyt koko kysymys huomaamatta kun ei vaikuta tutulta.
        Lasten ikä ja lelu oli hankala, taisin vaan arvata jonkun tai jättää tyhjäksi.
        Kolmio kysymystä en hoksannut. Olen aina ollut surkea vastaavissa. vastasin muistaakseni 9, eli väärin meni.
        Hierojaan vastasin muistaakseni Merja, mitä muut vastasi (keskiviikon koe)

        Matikka nyt oli täyttä hepreaa. Arvailin osan ja jätin suurimman osan tyhjäksi ettei tulisi miinuspisteitä. Kukan terälehti oli ainut helppo :D Tytön koulumatka aikaan vastasin 0,6 ei tietoa oliko oikein vai väärin. Syke tehtävään vastasin 150. Mitä muut?

        Mikä oli äikän tehtävään vastaus kun kysyttiin minkälainen teksti oli; uutinen prologi tms?
        Jumituin liian pitkäksi aikaa tekemään ensimmäistä tehtävää ja lopulta ehdin vastata vain kahteen osioon. Muistaako joku tuliko äikän osiossa miinuspisteitä jos jäi vastaamatta/aika loppui kesken?

        Englanti oli kokonaisuudessaan niin vaikea etten usko saavani edes stä yhtä vaadittua pistettä :o Synonyymisanaa on vaikea tietää kun ei tiennyt mitä sanat tarkoittavat. Pärjään englannilla normaalissa elämässä, matkustelen ja katson sarjat englanniksi mutta silti en ymmärtänyt mitään. Tyhmä olo jäi.

        Muistaakseni tuli miinuspisteitä enkussa ja äikässäkin. Olisko ollut -0.4p. Muistaako kukaan paljonko tuli päätöksenteko osiossa miinuspisteitä väärästä vastauksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni tuli miinuspisteitä enkussa ja äikässäkin. Olisko ollut -0.4p. Muistaako kukaan paljonko tuli päätöksenteko osiossa miinuspisteitä väärästä vastauksesta?

        Enkussa oli yhdessä osiossa väärästä - 0.6 ja muissa kolmessa muistaakseni 0. En muista vaihtelivatko oikeiden vastausten pisteet.

        Muistaako kukaan mikä oli pisteytys matikassa ja päätöksenteossa?

        Etiikassa oikeasta 1 ja väärästä/tyhjästä - 1. Kaikissa muissa taisi olla vastaamatta jättämisestä 0. Entä, jos aika loppui kesken eikä ehtinyt valita mitään. Tulkittiinkohan se 0:ksi vai miinuspisteiksi? Lukiko tästä ohjeissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkussa oli yhdessä osiossa väärästä - 0.6 ja muissa kolmessa muistaakseni 0. En muista vaihtelivatko oikeiden vastausten pisteet.

        Muistaako kukaan mikä oli pisteytys matikassa ja päätöksenteossa?

        Etiikassa oikeasta 1 ja väärästä/tyhjästä - 1. Kaikissa muissa taisi olla vastaamatta jättämisestä 0. Entä, jos aika loppui kesken eikä ehtinyt valita mitään. Tulkittiinkohan se 0:ksi vai miinuspisteiksi? Lukiko tästä ohjeissa?

        Matikassa oli niissä tehtävästä 8 eteenpäin väärästä vastauksesta -0.75 ja 1-8 tehtävissä olisko ollu -0.5 tai - 0.4.


    • Anonyymi

      Oli kyllä todella erikoinen pääsykoe. Mulla on hyvät lukon paperit, mutta toki olen ollut yli 10v töissä muualla tässä välissä ja esim. englanti takuulla ruosteessa. En silti tiennyt että olen niin paska, aivan arvaamalla meni suurin osa kohdista. En oikein ymmärrä miten yhden sanan tietäminen mittaa yhtään mitään...? Matikka on aina ollut mulle helppoa ja se varmaan menikin parhaiten. Eettinen osuus meni taas yli hilseen enkä oikeastaan edes aina tajunnut mitä kysytään. Siinä ei oikein ollut mitään järkeä. Jos mennessä oli luottavainen olo että kyllä mä nyt ihan tolkun ihminen olen ja jotain perusjuttuja osaan oikein hyvin, niin nyt ei enää ole mitään odotuksia. Sehän saattoi mennä aivan päin vittua. :D

    • Anonyymi

      Keskiviikon koe/Uninen panda. Mitä vastasitte? :D

      • Anonyymi

        Olin keskiviikon kokeessa, mutta en muista että mikä toi uninen panda -tehtävä oli. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin keskiviikon kokeessa, mutta en muista että mikä toi uninen panda -tehtävä oli. :D

        En muista itsekkään miten se meni. Mutta jotain tyyliin "väsynyt panda haukottelee" ja väittämät luokkaa

        "kun panda on väsynyt se haukottelee aina"

        "haukotteleva panda on aina väsynyt" jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista itsekkään miten se meni. Mutta jotain tyyliin "väsynyt panda haukottelee" ja väittämät luokkaa

        "kun panda on väsynyt se haukottelee aina"

        "haukotteleva panda on aina väsynyt" jne

        Minulla ei ollut mitään pandatehtävää.. mutta se ruokatehtävä oli helppo, kun yksi niistä vaihtoehdoista oli joku kalaruoka ja selkeästi sanottiin, että joku ei syö kalaa. Hieroja-tehtäväkin oli nopeasti ratkaistu. Oikean matkakohteen sai helposti, kun kävi jokaisen matkakohteen läpi yksitellen ja katsoi, oliko jollain jotain estettä sinne matkustamiseksi. Portugalin taisin vastata.

        Terälehtitehtävä ja joku toinen diagrammi tehtävä oli helppoja tulkintatehtäviä. Samoin liuoslasku oli helppo laskea.

        Siihen eläin-tehtävään vastasin, että kummatkin lisätiedot tarvitaan.

        Enkussa oli helppo laittaa lauseet oikeaan järjestykseen ja täydentää puuttuvat sanat. Teksteinä oli joidenkin kehitysmaiden/vähäosaisten lasten koulutus ja työelämä/teknologia teksti. Sanat oli vaikeita, mutta tiesin kyllä jokaisen merkityksen. Se olikin sitten vaikea päättää, mikä niistä oli ko. Tilanteessa parhaiten sopiva korvaava vaihtoehto.

        Mitä vastasitte siihen, kun palikoista tehty rakennelma upotetaan maaliin ja piti miettiä, kuinka monta palikan sivua maalautuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ollut mitään pandatehtävää.. mutta se ruokatehtävä oli helppo, kun yksi niistä vaihtoehdoista oli joku kalaruoka ja selkeästi sanottiin, että joku ei syö kalaa. Hieroja-tehtäväkin oli nopeasti ratkaistu. Oikean matkakohteen sai helposti, kun kävi jokaisen matkakohteen läpi yksitellen ja katsoi, oliko jollain jotain estettä sinne matkustamiseksi. Portugalin taisin vastata.

        Terälehtitehtävä ja joku toinen diagrammi tehtävä oli helppoja tulkintatehtäviä. Samoin liuoslasku oli helppo laskea.

        Siihen eläin-tehtävään vastasin, että kummatkin lisätiedot tarvitaan.

        Enkussa oli helppo laittaa lauseet oikeaan järjestykseen ja täydentää puuttuvat sanat. Teksteinä oli joidenkin kehitysmaiden/vähäosaisten lasten koulutus ja työelämä/teknologia teksti. Sanat oli vaikeita, mutta tiesin kyllä jokaisen merkityksen. Se olikin sitten vaikea päättää, mikä niistä oli ko. Tilanteessa parhaiten sopiva korvaava vaihtoehto.

        Mitä vastasitte siihen, kun palikoista tehty rakennelma upotetaan maaliin ja piti miettiä, kuinka monta palikan sivua maalautuu?

        Mikä päivä teit kokeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä päivä teit kokeen?

        Torstaina.. mutta ei sillä päivällä vissiin ole mitään merkitystä. Meille sanottiin että kysymykset tulevat kysymyspatteristosta ja myös samana päivänä kokeen tekevien kesken voi olla eri kysymyksiä. Nyt kun seurailee tätä ketjua, niin huomaa, että kysymykset ovat samantyyppisiä mutta niitä on vähän muokattu. Minulla esim oli siinä eläintehtävässä aasi, muuli ja hevonen :D


      • Anonyymi

        Nyt palautui mieleen tämä bandatehtävä, hyvä kun muistutitte 😀 Muistatteko mitkä olivat tässä alkuväittämät?

        Toisessa vastaavassa oli: Hempot ovat lintuja. Jotkut linnut ovat punaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ollut mitään pandatehtävää.. mutta se ruokatehtävä oli helppo, kun yksi niistä vaihtoehdoista oli joku kalaruoka ja selkeästi sanottiin, että joku ei syö kalaa. Hieroja-tehtäväkin oli nopeasti ratkaistu. Oikean matkakohteen sai helposti, kun kävi jokaisen matkakohteen läpi yksitellen ja katsoi, oliko jollain jotain estettä sinne matkustamiseksi. Portugalin taisin vastata.

        Terälehtitehtävä ja joku toinen diagrammi tehtävä oli helppoja tulkintatehtäviä. Samoin liuoslasku oli helppo laskea.

        Siihen eläin-tehtävään vastasin, että kummatkin lisätiedot tarvitaan.

        Enkussa oli helppo laittaa lauseet oikeaan järjestykseen ja täydentää puuttuvat sanat. Teksteinä oli joidenkin kehitysmaiden/vähäosaisten lasten koulutus ja työelämä/teknologia teksti. Sanat oli vaikeita, mutta tiesin kyllä jokaisen merkityksen. Se olikin sitten vaikea päättää, mikä niistä oli ko. Tilanteessa parhaiten sopiva korvaava vaihtoehto.

        Mitä vastasitte siihen, kun palikoista tehty rakennelma upotetaan maaliin ja piti miettiä, kuinka monta palikan sivua maalautuu?

        Jos oikeen muistan niin 36


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään suositella mitään valmennuskurssia? Tiedän etten tule kouluun pääsemään enkä mitenkään pysty kaikkea itse oppimaan kun esim.matikka on aina ollut minulle niin haasteellistan. Ensi hakua varten haluaisin valmistautua paremmin, mutta ei ole varaa maksaa mistään mistä ei ole apua.

      • Anonyymi

        Sanoisin matematiikan osalta, että hae kirjastosta lukion matikan kirjat ja opettele niistä murtoluvuilla laskeminen, prosenttilaskut, yksikkömuunnoslaskut ja ensimmäisen asteen yhtälön ratkaisu. Nämä oli ne asiat, joita kokeessa sanottiinkin olevan ja niinhän niitä oli. Opettele laskutavat ja laske harjoituslaskuja mahdollisimman paljon niin, että laskemisesta tulee rutiini. Suuri osa tehtävistä oli ihan simppeleitä laskuja, jotka pystyi ratkaisemaan em. Osaamisella.. Rutiinia tarvitsee koska aika on niin rajallinen, minkä uskon monella olevan se kompastuskivi. Tosielämässäkin esim. hoitajat joutuvat tekemään pieniä laskutoimituksia nopeasti ja paineenalla, jolloin asiat pitää tulla ns selkärangasta. Varsinkin kun tässä ei ollut kyse mistään avaruusfysiikasta, vaan pääasiassa perusjutuista, jotka kaikkien oletetaan osaavan. Logiikkatehtäviä ja omaa ajattelua voi treenata jos hankkii kotiin sellaisen aivopähkinäkirjan ratkaisuineen, jotta ymmärtää niitä ratkaisutapoja. Joku sanoi tuolla ylempänä, että harjoitusmatskussa oli sellainen eläintehtävä ja vastaus oli että tarvittiin molemmat lisätiedot. Jokaisen on kuitenkin ymmärrettävä, että jos harjoituksessa tarvittiin molempia lisätietoja, niin kokeeseen tehtävää on voitu helposti muuttaa yhdellä pienellä keinolla niin, että vastaus onkin täysin toisenlainen. Jos ”perustiedoissa” olisikin sanottu, että keskimmäisessä karsinassa on harmaa muuli (sen sijaan että sanottiin vain että muuli on keskellä), vastaus onkin jotain muuta kuin harjoitusmatskussa. Tätä ei voi mitenkään ulkoa oppia, sen oppii vain treenaamalla omaa ajatteluaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin matematiikan osalta, että hae kirjastosta lukion matikan kirjat ja opettele niistä murtoluvuilla laskeminen, prosenttilaskut, yksikkömuunnoslaskut ja ensimmäisen asteen yhtälön ratkaisu. Nämä oli ne asiat, joita kokeessa sanottiinkin olevan ja niinhän niitä oli. Opettele laskutavat ja laske harjoituslaskuja mahdollisimman paljon niin, että laskemisesta tulee rutiini. Suuri osa tehtävistä oli ihan simppeleitä laskuja, jotka pystyi ratkaisemaan em. Osaamisella.. Rutiinia tarvitsee koska aika on niin rajallinen, minkä uskon monella olevan se kompastuskivi. Tosielämässäkin esim. hoitajat joutuvat tekemään pieniä laskutoimituksia nopeasti ja paineenalla, jolloin asiat pitää tulla ns selkärangasta. Varsinkin kun tässä ei ollut kyse mistään avaruusfysiikasta, vaan pääasiassa perusjutuista, jotka kaikkien oletetaan osaavan. Logiikkatehtäviä ja omaa ajattelua voi treenata jos hankkii kotiin sellaisen aivopähkinäkirjan ratkaisuineen, jotta ymmärtää niitä ratkaisutapoja. Joku sanoi tuolla ylempänä, että harjoitusmatskussa oli sellainen eläintehtävä ja vastaus oli että tarvittiin molemmat lisätiedot. Jokaisen on kuitenkin ymmärrettävä, että jos harjoituksessa tarvittiin molempia lisätietoja, niin kokeeseen tehtävää on voitu helposti muuttaa yhdellä pienellä keinolla niin, että vastaus onkin täysin toisenlainen. Jos ”perustiedoissa” olisikin sanottu, että keskimmäisessä karsinassa on harmaa muuli (sen sijaan että sanottiin vain että muuli on keskellä), vastaus onkin jotain muuta kuin harjoitusmatskussa. Tätä ei voi mitenkään ulkoa oppia, sen oppii vain treenaamalla omaa ajatteluaan :)

        En ymmärtänyt matikkaa lapsena ala-asteella enkä nuorena ylä-asteella :D Tiedostan täysin sen olevan iso ongelma pääsykokeita ajatellen (joskaan en esim sosionomin työtä ajatellen koska tiedän että siellä en tule mitään yhtälöitä tarvitsemaan. Myöskään en ymmärrä miksei laskinta voi käyttää. Yhdenkään hoitajan tai sosionomin työssä ei tarvitse osata päässä laskea vaikeita laskuja.)

        Kiitos vinkeistä. Täytyy hankkia lukion matikankirja ja joku missä on ongelmanratkaisuja.

        Olen itse ammatiltani lähihoitaja. Olen työskennellyt vanhustyössä sekä lastensuojelun puolella ja missään ei tulisi ikinä tilannetta että pitäisi osata jotain yhtälöitä ratkaista. Haluaisin sosionomin pätevyyden, mutta tuntuu mahdottomalta päästä opiskelemaan koska pääsykokeissa painotetaan matikantaitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt matikkaa lapsena ala-asteella enkä nuorena ylä-asteella :D Tiedostan täysin sen olevan iso ongelma pääsykokeita ajatellen (joskaan en esim sosionomin työtä ajatellen koska tiedän että siellä en tule mitään yhtälöitä tarvitsemaan. Myöskään en ymmärrä miksei laskinta voi käyttää. Yhdenkään hoitajan tai sosionomin työssä ei tarvitse osata päässä laskea vaikeita laskuja.)

        Kiitos vinkeistä. Täytyy hankkia lukion matikankirja ja joku missä on ongelmanratkaisuja.

        Olen itse ammatiltani lähihoitaja. Olen työskennellyt vanhustyössä sekä lastensuojelun puolella ja missään ei tulisi ikinä tilannetta että pitäisi osata jotain yhtälöitä ratkaista. Haluaisin sosionomin pätevyyden, mutta tuntuu mahdottomalta päästä opiskelemaan koska pääsykokeissa painotetaan matikantaitoja.

        Okei, toivotaan kuitenkin että pääset sisään. Vielä ei tiedä mitään pisterajoja ja jos se koe oli kaikkien mielestä vaikea, niin silloin ei välttämättä paljoakaan tarvita edes pisteitä. Paitsi tietysti se vähimmäismäärä joka osioista. Mutta lohdutukseksi vielä, että kyllä suurin osa niistä matikan laskuista oli ihan perus prosenttilaskuja, joita lähihoitajienkin on täytynyt koulussa opiskella. Laskimestakaan ei oikeasti ole paljoakaan apua, koska tärkein on vain oivaltaa mistä kysymyksessä on kyse. Tätä varten tarvitsee vain kertailla ja kertailla, jotta siitä tulee se rutiini :) Pieniä juttuja opettelee tai muistuttelee mieleen vähitellen, niin eiköhän ensi koe mene jo paljon paremmin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, toivotaan kuitenkin että pääset sisään. Vielä ei tiedä mitään pisterajoja ja jos se koe oli kaikkien mielestä vaikea, niin silloin ei välttämättä paljoakaan tarvita edes pisteitä. Paitsi tietysti se vähimmäismäärä joka osioista. Mutta lohdutukseksi vielä, että kyllä suurin osa niistä matikan laskuista oli ihan perus prosenttilaskuja, joita lähihoitajienkin on täytynyt koulussa opiskella. Laskimestakaan ei oikeasti ole paljoakaan apua, koska tärkein on vain oivaltaa mistä kysymyksessä on kyse. Tätä varten tarvitsee vain kertailla ja kertailla, jotta siitä tulee se rutiini :) Pieniä juttuja opettelee tai muistuttelee mieleen vähitellen, niin eiköhän ensi koe mene jo paljon paremmin :)

        En jaksa uskoa, mutta toivotaan.
        Olen valmistunut lähihoitajaksi 12 vuotta sitten. Kyllä meillä ensimmäisenä vuotena oli matikkaa, mutta kyllä ne lähinnä oli jotain mittasuhde muunnoksia ja todella helppoja lääkelaskuja. En edes muita että olisi ollut prosenttilaskuja :D

        Muutaman laskun oivalsin, mutta en kyennyt niitä laskemaan päässä. Laskimen avulla olisin saanut enemmän oikein. Jotenkin ihmettelen kyllä miksi pitäisi edes osata päässä laskea.

        Kertaamista tosiaan kaipaan. Nyt kun aloittaa niin ehkä ensi hakuun mennessä osaan jo nämä prosentit ja yhtälöt :D Hain kouluun aika extempore joten toki liikoja en odottanutkaan.


      • Anonyymi

        Itse suosittelen ehdottomasti valmennuskeskuksen kurssia. Otin itelleni kotikurssin joka maksoi tosin sen 400e. Itellä on monta vuotta viimesistä koulunkäynnistä ja silloinkin motivaatio kateissa eikä koskaan ollu sellasta paloa opiskeluja kohtaan kuin nyt. Mulla oli itellä tosi vaikee aloittaa matikkaa ja tuntu pari viikkoa että pyörin paikoillani, joten päätin tilaa tän kurssin ja aloin saamaan otetta näihin juttuihin. Toki kirjastosta lainaamalla oikeita kirjoja löytää samat tehtävät, mutta itelle tää oli oikee ratkasu kun tarvi saada alkupotku persuksille ja hyvä investointi vaikka rahallisesti tiukkaa.


    • Anonyymi

      Tein kokeen tiistaina ja tuntu siinä hetkessä yllättävän helpolta. Nyt jälkeen päin alkanu miettiin että meniköhän kaikki aivan väärin. Ruokakysymykseen vastasin juustokeitto, matkakysymykseen kroatia

      • Anonyymi

        Mäkin vastasin matkakysymykseen Kroatia ja en oo kyl 100 varma siittä, koska sille Jalmarillehan sopi ainoastaan elokuun 2 viimestä viikkoo ja syyskuun 1 viikko ja toi kroatian matka olis alkanut 10.8 eli elokuun alulla joten tais mennä väärin... Mutta kun sille Jalmarille ei muu ajankohta sopinut ja yhteisesti muita sopivii ei mjn mielestä ollut muita niin laitoin muistaakseni ton Kroatian. Mitkä kriteerit oli Italian matkalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin vastasin matkakysymykseen Kroatia ja en oo kyl 100 varma siittä, koska sille Jalmarillehan sopi ainoastaan elokuun 2 viimestä viikkoo ja syyskuun 1 viikko ja toi kroatian matka olis alkanut 10.8 eli elokuun alulla joten tais mennä väärin... Mutta kun sille Jalmarille ei muu ajankohta sopinut ja yhteisesti muita sopivii ei mjn mielestä ollut muita niin laitoin muistaakseni ton Kroatian. Mitkä kriteerit oli Italian matkalle?

        Minkä päivän kokeeseen vastasit Kroatia?
        30.10 kokeessa mielestäni Italia oli ainut oikea vaihtoehto. Siinä täsmäsi ajankohta, hinta, turvallisuus, ei vaadita rokotteita ja ei ollut suurkaupunki. Kaikilla oli silloin lomaa/mahdollisuus matkustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päivän kokeeseen vastasit Kroatia?
        30.10 kokeessa mielestäni Italia oli ainut oikea vaihtoehto. Siinä täsmäsi ajankohta, hinta, turvallisuus, ei vaadita rokotteita ja ei ollut suurkaupunki. Kaikilla oli silloin lomaa/mahdollisuus matkustaa.

        Mä vastasin 29.10 kroatia ja mietin sitä aika kauan ja kävin mielestäni kaikki läpi ja oli ainoo mutta en mä oo varma sit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päivän kokeeseen vastasit Kroatia?
        30.10 kokeessa mielestäni Italia oli ainut oikea vaihtoehto. Siinä täsmäsi ajankohta, hinta, turvallisuus, ei vaadita rokotteita ja ei ollut suurkaupunki. Kaikilla oli silloin lomaa/mahdollisuus matkustaa.

        Olin 30.10 tekemässä ja taisin miettiä Italian vaihtoehtoakin, mutta jotenkin sekotin siinä sitten. Oliko Italian matka toukokuulla?


    • Anonyymi

      Muuten meni tosi hyvin, paitsi enkku ja äikkä... ennusta ehkä tulee se 1 piste, mikä vaaditaan, mutta äikässä loppui aika kesken ja se 4 pistettä voi jäädä vaan haaveeksi= koko valintakoe hylätään...

      Ottaa päähän että muutoin olisi ollut mahdollista saada muista osioista melkein täydet, mutta jos koko valintakoe hylätään, kun minimipisteet eivät täyty, niin ottaakohan se päähän.

    • Anonyymi

      https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

      Toisessa keskustelussa luki että jos on kirjautuneena opintopolkuun niin sitten näkee tuolta linkistä omat pisteensä. Itse en nää muuta kuin jotain koodia jonka seassa lukee jonotuspaikat kyseisiin kouluihin :o Jotka ovat luokkaa 300-900. Mitä muilla näkyy?

      • Anonyymi

        Siellä näkyy todistusjonot. Ei näitä kokeen tuloksia vielä varmastikaan ole sijoiteltu. Kyllä ne tuolla sitten ennen julkaisua yleensä näkyy.


      • Anonyymi

        Mulla luki jonosija 21 ja varasijanumero 9. Kumpikohan siis on se monesko varasija mulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla luki jonosija 21 ja varasijanumero 9. Kumpikohan siis on se monesko varasija mulla on?

        Jaa a, nyt on vaikea sanoa.. Mulla näkyy vain koodi, muuten lukee että opiskelijavalinta kesken..


      • Anonyymi

        Mikä toinen keskustelu?:)


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tossa koodin seassa on vain todistuksen pisteet, ei oo koetta mukana


      • Anonyymi

        Mullakin näkyy jonosijat.. 600 - 900 Voiko ne luvut olla kaikki kokeeseen osallistuneiden määrät joita ei ole vielä laitettu järjestykseen ?


    • Anonyymi

      Muistaako kukaan mitä pisti siihen Anne Tiina Pirjo kysymykseen vastaukseksi?

      • Anonyymi

        Muistaakseni laitoin että Pirjo on parturi, muut myyjiä. Viimeinen lause ratkaisi tämän. "jos Pirjo on myyjä niin kaveri on kanssa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni laitoin että Pirjo on parturi, muut myyjiä. Viimeinen lause ratkaisi tämän. "jos Pirjo on myyjä niin kaveri on kanssa"

        Miten? :D eikö tuo ”Jos pirjo on myyjä niin kaveri on kanssa” tarkoita, että pirjolla ja kaverilla on nimenomaan sama ammatti? Asia on vain ilmaistu eri tavalla kuin suoraan sanomalla että x ja y ammatit ovat samat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten? :D eikö tuo ”Jos pirjo on myyjä niin kaveri on kanssa” tarkoita, että pirjolla ja kaverilla on nimenomaan sama ammatti? Asia on vain ilmaistu eri tavalla kuin suoraan sanomalla että x ja y ammatit ovat samat?

        Tässä tehtävässä taisi olla paino sanalla JOS.


    • Anonyymi

      Tulispa jo tuloksia!! En millään jaksa odottaa. Vasta viikko odotusta takana ja pitäisi mahdollisesti odotella vielä monta viikkoa. Huh :D

      • Anonyymi

        Tuskaa on kyllä odotella :D


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oikeastaan 100% varma etten pääse hakemiini koulutuksiin, mutta silti päivitän Opintopolku sivustoa jatkuvasti. Oletteko kurkanneet tota linkkiä Opintoplkuun sisäänkirjautuneena ? https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications Kiinnostaisi jos joku hakenut Laureaan Tradenomi verkko-opintoihin, että mikä luku sinulla jonosijan kohdalla näkyy, jos kävit kokeessa ?

        Tuosta kyseisestä linkistä näkyy edelleenkin vain todistusvalinnan perusteella tehdyt jono ja varasijat... Älkää nyt jääkö tuijottamaan linkkejä ja sisältöä joiden sisällöstä ette oo varmoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kyseisestä linkistä näkyy edelleenkin vain todistusvalinnan perusteella tehdyt jono ja varasijat... Älkää nyt jääkö tuijottamaan linkkejä ja sisältöä joiden sisällöstä ette oo varmoja.

        Juu en sen perusteella mitään päätelmiä tehnyt vaan sillä että mun ykkösvaihtoehtoon haki yli 1700 hakijaa ja 60 paikaa auki, joista 12todistusvalinnalla. Ei mennyt koe niin hienosti, että olisin noiden 48 joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu en sen perusteella mitään päätelmiä tehnyt vaan sillä että mun ykkösvaihtoehtoon haki yli 1700 hakijaa ja 60 paikaa auki, joista 12todistusvalinnalla. Ei mennyt koe niin hienosti, että olisin noiden 48 joukossa.

        Muakin kiinnostais millainen jonosija näkyy muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muakin kiinnostais millainen jonosija näkyy muilla?

        Laurea verkko-opinnot tradenomi tikkurila jonosija 958.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurea verkko-opinnot tradenomi tikkurila jonosija 958.

        Mulla on siinä ihan sama luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on siinä ihan sama luku.

        Eli tuskin on oikeasti mikään oikea jonosija, ellei nyt sattumalta olla samalla sijalla molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurea verkko-opinnot tradenomi tikkurila jonosija 958.

        Sama hakukohde. Varasija 149. Jonosija 184. Ei tosin ollut ykkösvaihtoehto.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Opintopolun omilla sivuilla (virallisella) kaikissa hakukohteissa lukee kuitenkin kesken.

        Ahaa. Mulla ei siellä näy, kun ainoastaan toi jonosija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on siinä ihan sama luku.

        Kiitos vastauksesta. Tämä lohdutti tavallaan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kyseisestä linkistä näkyy edelleenkin vain todistusvalinnan perusteella tehdyt jono ja varasijat... Älkää nyt jääkö tuijottamaan linkkejä ja sisältöä joiden sisällöstä ette oo varmoja.

        Nyt siellä näkyy kokeiden perusteella tehdyt sijoitukset. Ovat muuttuneet viime viikkoisista, eli varasijatkin näkyvät koodista. Omalla kohdallani siis leukaa rintaan ja keksittävä jotain muuta mihin pettyä. 😃 Onnea sisäänpäässeille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siellä näkyy kokeiden perusteella tehdyt sijoitukset. Ovat muuttuneet viime viikkoisista, eli varasijatkin näkyvät koodista. Omalla kohdallani siis leukaa rintaan ja keksittävä jotain muuta mihin pettyä. 😃 Onnea sisäänpäässeille!

        Ei mulla vaan näy varasija tilannetta koodista, eikä myöskään ole muuttunut mitenkään viimeviikkosista. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on siinä ihan sama luku.

        Menikö sinulla koe hyvin ? Omalla kohdalla näin en voi kyllä väittää. AIka ei riittänyt hämeen hitaimmalle millään. Opinnoista on kyllä niin kauan että esim matikan kertaaminen vielä huolellisemmin olisi ollut aiheellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö sinulla koe hyvin ? Omalla kohdalla näin en voi kyllä väittää. AIka ei riittänyt hämeen hitaimmalle millään. Opinnoista on kyllä niin kauan että esim matikan kertaaminen vielä huolellisemmin olisi ollut aiheellista.

        Omasta mielestä joo ihan hyvin. Sain tehtyä sen ainakin ennen sitä 2h, mutta tiedä sit. Paljon toki sinne oli hakijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestä joo ihan hyvin. Sain tehtyä sen ainakin ennen sitä 2h, mutta tiedä sit. Paljon toki sinne oli hakijoita.

        Huikeeta :) Toivottavasti sinua "onnistaa". Mä koitan keksiä jotakin muuta kun en sisään pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huikeeta :) Toivottavasti sinua "onnistaa". Mä koitan keksiä jotakin muuta kun en sisään pääse.

        Kiitos, vaikka aika epätodennäköiseltä vaikuttaa! Tsemppiä sinulle! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurea verkko-opinnot tradenomi tikkurila jonosija 958.

        Mä hain samaan ja sama jonosija näkyy


    • Anonyymi

      Jos, katsoitte linkkiä, paljon se näytti teille pisteitä😁 mulla näytti et 43 pistettä, jonkun hirveen koodin seas. Ei taida millään riittää jos oikeessa on...

      • Anonyymi

        Mä en keksi mistä kohtaa katsot mahdollisia pisteitä.. Yritän kovasti sitä etsiä. Kertoisitko tarkemmin mitä kohtaa koodissa katsot ? Tai mikä "otsikko" sen edellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en keksi mistä kohtaa katsot mahdollisia pisteitä.. Yritän kovasti sitä etsiä. Kertoisitko tarkemmin mitä kohtaa koodissa katsot ? Tai mikä "otsikko" sen edellä ?

        Minä en ainakaan nää mistään pisteitä. Ja lukee ”viimeeksi muokattu 18.10” eli ennen pääsykoetta. Korkeintaan yo todistuksen pisteet voi näkyä luulisin 🤔


    • Anonyymi

      Olin tiistain kokeessa ja tuli kyllä todella tyhmä olo. Onneksi tätä ketjua lukiessa tuli ilmi etten ollut ihan ainoa joka tunsi itsensä palikaksi, heh.

      Kun käytti jokaisen osion ajan loppuun, ehti kyllä vastailla joka kysymykseen. Kummittelevat miinuspisteet kuumotteli senverran, että tuli moneen kertaan epäiltyä pitäisikö kumminkin vaan jättää vastaamatta...

      Pöljin fiilis tuli kun huomasi olevansa viimeisten joukossa luokassa ämpyilemässä. Muut oli siis olleet niin osaavia etteivät tarvinneet osioiden koko aikaa! Ihan hävetti oma hitaus. Mutta eipä jännitä pääseekö opiskelemaan kun jo heti kokeen jälkeen tiesi ettei saumoja ole. C'est la vie!

    • Anonyymi

      Onko vielä tuloksia tullut kenellekkään?

      • Anonyymi

        Ei oo tänne päi ainakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo tänne päi ainakaan

        Eipä ole tullut..millään ei jaksais enää odottaa 😩


      • Anonyymi

        Eipä ole, tuskin tuleekaan kuin vasta parin viikon päästä. En ymmärrä miksi tuo tulosten julkaisu on ilmoitettu viimeistään 29.11. Ihan turhaan itsekin käynyt opintopolussa katselemassa.

        Laittaisivat suoraan, että tulokset julkaistaan 29.11. eikä päivääkään aiemmin, niin ei tarvitsisi toivoa, että jotain tapahtuisi ilmoitettua aiemmin.

        Oli kuitenkin monivalintatehtäviä, ja jos meni suoraan järjestelmään pisteet, niin tietokone on laittanut kaikki järjestykseen noin kaksi minuuttia viimeisen kokeen päättymisen jälkeen.

        Toki sitten oli joitain AMK:ja, joiden pääsykoe oli valintakurssi, joten näiden takia kestänee muissakin jos on ollut joukossa esim. esseevastauksia.


    • Anonyymi

      Nyt tuo yllä mainittu linkki näyttää vaan erroria?? Se josta ennen näki koodia missä oli seassa koulutoiveet ja jonopaikat? 😳😳

      • Anonyymi

        Ootko kirjautuneena opintopolkuun sisään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko kirjautuneena opintopolkuun sisään?

        Olen kirjautuneena. Ja ennen näkyi niitä tietoja, mutta nyt vaan ”error” :o Näkyykö muilla siis normaalisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kirjautuneena. Ja ennen näkyi niitä tietoja, mutta nyt vaan ”error” :o Näkyykö muilla siis normaalisti?

        Mulla toimii ihan normaalisti kyllä.


      • Anonyymi

        Toimii ihan normaalisti. Näkyvät pisteet ovat todistusvalintaan saadut pisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kirjautuneena. Ja ennen näkyi niitä tietoja, mutta nyt vaan ”error” :o Näkyykö muilla siis normaalisti?

        Toimii normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii normaalisti.

        Näkyykö tuossa koodin seassa mitään oikeasti hyödyllistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyykö tuossa koodin seassa mitään oikeasti hyödyllistä?

        Kerro minullekin jos sen keksit. Mun mielestä siinä ei intensiivisellä tuijotuksellakaan avaudu mitään tietoa yhtään mistään.


    • Anonyymi

      Minulla näkyi tuon linkin avulla ykkösvaihtoehdossa pisteet 58 (eikö maksimipistemäärä tradenomikoulutukseen ole 60?) ja silti varasija oli jotain 13.

      • Anonyymi

        Niin ja en siis hakenut todistusvalinnassa, joten ei voi olla niitä pisteitä.


      • Anonyymi

        On. Missä kohtaa näet pisteet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja en siis hakenut todistusvalinnassa, joten ei voi olla niitä pisteitä.

        Aika sattumaa jos sekä kokeen pisteet että todistusvalinnan pisteet ovat osuneet samoiksi (55), mutta toisaalta todennäköisyys on ihan sama kuin muillakin numeroilla.

        Varasijaa näyttää alle 100 ulkopuolelle jääneen joukossa siis ollaan. Onpa raivostuttava systeemi. "Seuraa valintojesi kehittymistä", eli jonkun Suomi 24-keskustelupalstalla olevan linkin perusteella ihmiset pohtii miten kävi tulevaisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      Onko noilla jonosijoilla oikeesti mitään logiikkaa vai onko ne jotkut ihan random luvut?

      • Anonyymi

        Eiköhän niillä ole logiikka, ja eivätköhän ne ole ne kokeen perusteella järjestykseen laitetut sijat. Muuttuvat varmaan sitten sen mukaan, miten edellä olevat ottavat paikkoja vastaan.

        Varasija 57. Se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän niillä ole logiikka, ja eivätköhän ne ole ne kokeen perusteella järjestykseen laitetut sijat. Muuttuvat varmaan sitten sen mukaan, miten edellä olevat ottavat paikkoja vastaan.

        Varasija 57. Se siitä.

        Näkyykö noi tiedot sulla siellä koodin seassa vaiko ihan opintopolun sivulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyykö noi tiedot sulla siellä koodin seassa vaiko ihan opintopolun sivulla?

        Koodin seassa. Aika selkeästi ne sieltä on luettavissa. Markkerissa on, että julkaistavissa; true, eli voisi jo julkaista, mutta yhden hakukohteen osalta valinnassa lukee kesken, joten ilmeisesti sitä odotellaan. Tuo kohde ei ollut amk-yhteisvalinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koodin seassa. Aika selkeästi ne sieltä on luettavissa. Markkerissa on, että julkaistavissa; true, eli voisi jo julkaista, mutta yhden hakukohteen osalta valinnassa lukee kesken, joten ilmeisesti sitä odotellaan. Tuo kohde ei ollut amk-yhteisvalinnassa.

        Mulla ainakin lukee, että olisi viimeksi muokattu 18.10. eli ennen valintakoetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän niillä ole logiikka, ja eivätköhän ne ole ne kokeen perusteella järjestykseen laitetut sijat. Muuttuvat varmaan sitten sen mukaan, miten edellä olevat ottavat paikkoja vastaan.

        Varasija 57. Se siitä.

        Itseasiassa mulla on näemmä yhdessä jonosija suurempi mitä oli koko koulutukseen hakijoita Vipusen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ainakin lukee, että olisi viimeksi muokattu 18.10. eli ennen valintakoetta.

        Hakemuksen tilaa on viimeksi muutettu silloin, eli Opintopolussa lukee edelleen opiskelijavalinta on kesken, eikö?


      • Anonyymi

        Ne on todistusten perusteella jaetut sijat. Kuten monella muullakin, noita on viimeks muokattu 18.lokakuuta, eli kokeiden pisteitä ei ole otettu huomioon. Kaikille ihan vaa vinkkinä että kannattaa nyt vain rauhassa odottaa kuun loppuun asti tuloksia eikä vetää omia johtopäätöksiä :) Tsemppiä kaikille tuloksia ootellessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on todistusten perusteella jaetut sijat. Kuten monella muullakin, noita on viimeks muokattu 18.lokakuuta, eli kokeiden pisteitä ei ole otettu huomioon. Kaikille ihan vaa vinkkinä että kannattaa nyt vain rauhassa odottaa kuun loppuun asti tuloksia eikä vetää omia johtopäätöksiä :) Tsemppiä kaikille tuloksia ootellessa

        Hakemuksen tilaa 'kesken' on viimeksi muokattu 18.10. Kaikkea muuta muokataan parhaillaan, suurin osa jo näkee tulevan sijoituksensa. Kun tulokset Opintopolkuun omille sivuille julkaistaan 28.11., niin myös hakemuksen tilaa 'kesken' muokataan muotoon 'hyväksytty, varasijalla, ei hyväksytty' jne., jolloin ko. päivä tulee myös tuohon koodiin hakemuksen tilan muutospäiväksi. Hakuaikahan loppui syyskuun puolivälissä, ei sen jälkeen ole voinut hakemusta muokata. Ja hakemuksen TILAstahan tuossa scriptissä puhutaankin, ja se on nimenomaan se arvo, joka on tällä hetkellä 'kesken'.

        Näin se toimii. Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakemuksen tilaa 'kesken' on viimeksi muokattu 18.10. Kaikkea muuta muokataan parhaillaan, suurin osa jo näkee tulevan sijoituksensa. Kun tulokset Opintopolkuun omille sivuille julkaistaan 28.11., niin myös hakemuksen tilaa 'kesken' muokataan muotoon 'hyväksytty, varasijalla, ei hyväksytty' jne., jolloin ko. päivä tulee myös tuohon koodiin hakemuksen tilan muutospäiväksi. Hakuaikahan loppui syyskuun puolivälissä, ei sen jälkeen ole voinut hakemusta muokata. Ja hakemuksen TILAstahan tuossa scriptissä puhutaankin, ja se on nimenomaan se arvo, joka on tällä hetkellä 'kesken'.

        Näin se toimii. Sori.

        Mutta jos näin kerta on, niin miksi minulla näkyy esimerkiksi viime kevään tuloksien kohdalla ihan eri sijoitukset mitkä olivat, kun tulokset julkaistiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos näin kerta on, niin miksi minulla näkyy esimerkiksi viime kevään tuloksien kohdalla ihan eri sijoitukset mitkä olivat, kun tulokset julkaistiin?

        Jos olet ollut viime keväänä tulosten julkaisun aikaan varasijalla 22 ja edeltäsi on muutama ottanut paikan vastaan muualta, yksi lykännyt armeijan takia ja yksi tupeloinut eikä ottanut paikkaa ajoissa vastaan, joten päädyit lopulta varasijalle 18?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ollut viime keväänä tulosten julkaisun aikaan varasijalla 22 ja edeltäsi on muutama ottanut paikan vastaan muualta, yksi lykännyt armeijan takia ja yksi tupeloinut eikä ottanut paikkaa ajoissa vastaan, joten päädyit lopulta varasijalle 18?

        Muuten hyvä, mutta koodi näyttää olleen sijalla 113 ja olin sijalla 5. Epäilen niin monen armeijaan lähteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta koodi näyttää olleen sijalla 113 ja olin sijalla 5. Epäilen niin monen armeijaan lähteen.

        Jaha. Tässäkö on pakko pitää sitten vielä toivoa yllä? Toivotaan tosiaan, että näin on. Oma yo-todistus oli sellainen, että sillä tuskin yltää niin korkealle sijoissa kun koodi näyttää, mutta saas nähdä.

        Yhtä kaikki, ketuttaa tämä odottelu!


    • Anonyymi

      Mitä teillä lukee tuolla koodin seassa "vastaanotettavissa" kohdassa? Minulla lukee kaikissa "ei vastaanotettavissa". Voikohan se tarkoittaa että joku osio ei ole vaikka mennyt läpi/vaaditut pisteet eivät ole tulleet täyteen vai mitä se voi tarkoittaa? Vai ylipäätänsä sitä että koska tulokset eivät ole vielä tulleet niin siksi ei ole vastaanotettavissa. Varasijoja ei näy, jonopaikat ovat luokkaa 300-900 :o

    • Anonyymi

      Entä ehdollisesti hyväksyttävissä (mitä se edes tarkoittaa???) siinä lukee "false".

      • Anonyymi

        Sijoituksesi ei ole vielä tiedossa tai laitettuna järjestelmään, joten paikka ei voi olla vielä vastaanotettavissa tai ehdollisesti hyväksyttävissä.

        Paikka on ehdollisesti hyväksyttävissä, jos hakijan tulee toimittaa joitain todistuskopioita kouluun määräaikaan mennessä. Valinta on siis ehdollinen siihen asti, kunnes todistukset on tarkastettu ja valinta voidaan purkaa, jos todistuksia ei toimita tai ne eivät ole sellaiset mitä olet ilmoittanut.


    • Anonyymi

      Sitä ettei teidän sivua ole vielä päivitetty kokeen jälkeen eikä opiskelupaikkoja oo vielä jaettu.

      Ettekste oikeesti kestä odottaa tuloksia? Vähän niitä jäitä hattuun nyt :D

      • Anonyymi

        Kiitos kysymästä, en kestä odotella xD Motivaatio opiskelulle olisi suuri ja malttamattomuus ei parhaita puoliani haha


    • Anonyymi

      Ei voi nyt muuta, kun vaan odotella virallisia tuloksia. Mitä tiedetään on se, että Vipusen mukaan hakijoita oli yhteensä reilu 30 000, mutta valintakokeeseen osallistujia oli noin 17 400.

      • Anonyymi

        Mistä näet valintakokeeseen osallistujien määrän? Tämä tieto kiinnostaisi. Vipusesta näen vain hakijoiden määärän ja jo (olettaen todistusvalinnalla) valittujen määrän 1783. Varmasti osa todistuksella valituistakin on käynyt lisäksi valintakokeessa.

        Omana koepäivänäni valvoja mainitsi odottelun loppuvaiheessa, että 12:sta ilmoittautunutta vielä odotellaan. Kokeeseen mahtui 125 ja paikat oli täynnä. En ole aivan varma tuliko kukaan näistä enää paikalle, mutta jos ei niin tuon iltapäivän kokeeen osallistumisaste oli noin 90%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näet valintakokeeseen osallistujien määrän? Tämä tieto kiinnostaisi. Vipusesta näen vain hakijoiden määärän ja jo (olettaen todistusvalinnalla) valittujen määrän 1783. Varmasti osa todistuksella valituistakin on käynyt lisäksi valintakokeessa.

        Omana koepäivänäni valvoja mainitsi odottelun loppuvaiheessa, että 12:sta ilmoittautunutta vielä odotellaan. Kokeeseen mahtui 125 ja paikat oli täynnä. En ole aivan varma tuliko kukaan näistä enää paikalle, mutta jos ei niin tuon iltapäivän kokeeen osallistumisaste oli noin 90%.

        ''Ammattikorkeakoulujen uusi yhteinen AMK-valintakoe järjestettiin ensimmäisen kerran 29.10.-1.11.2019. Digitaaliseen AMK-valintakokeeseen osallistui 17 441 hakijaa ja osallistumisprosentti oli 70 %.''

        Näin lukee ammattikorkeakouluun.fi sivustolla.

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/2019/11/04/uuden-amk-valintakokeen-toteutus-onnistui-erinomaisesti/

        Ilmoittautuneita oli alun perin noin 25 000, eli suurin osa jätti tulematta valintakokeeseen, mutta toki näitä voi olla myös ne jotka pääsivät todistusvalinnalla suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ammattikorkeakoulujen uusi yhteinen AMK-valintakoe järjestettiin ensimmäisen kerran 29.10.-1.11.2019. Digitaaliseen AMK-valintakokeeseen osallistui 17 441 hakijaa ja osallistumisprosentti oli 70 %.''

        Näin lukee ammattikorkeakouluun.fi sivustolla.

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/2019/11/04/uuden-amk-valintakokeen-toteutus-onnistui-erinomaisesti/

        Ilmoittautuneita oli alun perin noin 25 000, eli suurin osa jätti tulematta valintakokeeseen, mutta toki näitä voi olla myös ne jotka pääsivät todistusvalinnalla suoraan.

        Lisäksi oli AMK:ja tai yksittäisiä tutkintoja, jotka eivät olleet mukana digitaalisessa valintakokeessa.


    • Anonyymi

      Nyt Vipusesta näkyy, että on tullut muutamia valittuja lisää. Noin 200 taitaa olla. Eli nyt kai alkaa niitä tuloksia tulevan julki.

      • Anonyymi

        Mahtavaa :)
        Harmi vaan, että hakemaani kouluun ei ole vielä valittu yhden yhtäkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa :)
        Harmi vaan, että hakemaani kouluun ei ole vielä valittu yhden yhtäkään...

        Eikö siellä ollut todistusvalintaa käytössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siellä ollut todistusvalintaa käytössä?

        Ei ollut nyt syksyllä lainkaan.
        Jatkossa kyllä tulee olemaan.


      • Anonyymi

        Ettei olisi erillishaun tulokset ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei olisi erillishaun tulokset ?

        En hakenut erillishaussa.


      • Anonyymi

        Ah, niinpä onkin 1976 tällä hetkellä valittu yhteishaussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei olisi erillishaun tulokset ?

        Kyllä ne on yhteishaun tuloksia.
        Eilen näytti valittuja vähän päälle 1700 ja tänään vähän päälle 1900.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, niinpä onkin 1976 tällä hetkellä valittu yhteishaussa.

        Paljonko oli aiemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, niinpä onkin 1976 tällä hetkellä valittu yhteishaussa.

        Eiku 1946, aiemmin tänään oli 1783.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku 1946, aiemmin tänään oli 1783.

        Ehkä tässä on siis mahdollisuus että tuloksia tulis ennen tuota 29.11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku 1946, aiemmin tänään oli 1783.

        Alko jännittää :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tässä on siis mahdollisuus että tuloksia tulis ennen tuota 29.11.

        Luulisin joo, että nyt alkaa pikkuhiljaa osa tuloksista tulla julki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisin joo, että nyt alkaa pikkuhiljaa osa tuloksista tulla julki!

        Johan ne tuolta koodista oli eilenkin katsottavissa jos hakukohde oli saanut tulokset käsiteltyä, eli näkyy sekä jonosija että varasija.

        Eihän todistusvalinnassa ole mitään varasijoja. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan ne tuolta koodista oli eilenkin katsottavissa jos hakukohde oli saanut tulokset käsiteltyä, eli näkyy sekä jonosija että varasija.

        Eihän todistusvalinnassa ole mitään varasijoja. 😆

        Miksei todistusvalinnassa olisi varasijoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan ne tuolta koodista oli eilenkin katsottavissa jos hakukohde oli saanut tulokset käsiteltyä, eli näkyy sekä jonosija että varasija.

        Eihän todistusvalinnassa ole mitään varasijoja. 😆

        Totta helvetissä todistusvalinnassa on varasijat. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan ne tuolta koodista oli eilenkin katsottavissa jos hakukohde oli saanut tulokset käsiteltyä, eli näkyy sekä jonosija että varasija.

        Eihän todistusvalinnassa ole mitään varasijoja. 😆

        Kyllä todistusvalinnassa on varasijat. Viime keväänä olin varasijalla pelkästään todistuksella vaikka hain myös kokeella.


    • Anonyymi

      Millaisia pisteitä teillä näkyy tuossa oudossa viestissä?

      • Anonyymi

        Mulla siis 25, mutta ovatko todistuspisteet vai koepisteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla siis 25, mutta ovatko todistuspisteet vai koepisteet?

        Ne on tod.näk todistuspisteet. Mulla on 27p ja 30 oli maksimit, kolme yo-ainetta pisteytetty. Joillain aloilla on eri pisteytys. Ja sain siis jo koulupaikan.


      • Anonyymi

        Oudossa viestissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudossa viestissä?

        Mistä viestistä on siis kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä viestistä on siis kyse?

        Onkohan kyse tuosta koodista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä viestistä on siis kyse?

        Tuo opintopolun koodi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo opintopolun koodi

        Mulla ei mitään pisteitä siinä vielä näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on tod.näk todistuspisteet. Mulla on 27p ja 30 oli maksimit, kolme yo-ainetta pisteytetty. Joillain aloilla on eri pisteytys. Ja sain siis jo koulupaikan.

        56, mutta sekä todistusvalinnan että kokeen maksimipisteet oli 60. Tiedä sitten kummat on, ainakaan todistusvalintaan eivät riittäneet jos ovat ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        56, mutta sekä todistusvalinnan että kokeen maksimipisteet oli 60. Tiedä sitten kummat on, ainakaan todistusvalintaan eivät riittäneet jos ovat ne.

        On ne todistuspisteet sit, ei kenelläkään oo vielä näkyvillä koepisteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne todistuspisteet sit, ei kenelläkään oo vielä näkyvillä koepisteitä

        Minulla näkyy pisteet, vaikka en osallistunut todistusvalintaan. Vai voiko todistuspisteet silti näkyä? Ihmettelen kyllä, miksi ne olisi laskettu mukaan, jos eivät kuitenkaan vaikuta lopputulokseen. Outoa myös, että ekan hakukohteen kohdalla pisteet 58 ja tokan hakukohteen kohdalla pisteet 28.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla näkyy pisteet, vaikka en osallistunut todistusvalintaan. Vai voiko todistuspisteet silti näkyä? Ihmettelen kyllä, miksi ne olisi laskettu mukaan, jos eivät kuitenkaan vaikuta lopputulokseen. Outoa myös, että ekan hakukohteen kohdalla pisteet 58 ja tokan hakukohteen kohdalla pisteet 28.

        Mistä kohdasta näät pisteet? Mitä siinä lukee ennen sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla näkyy pisteet, vaikka en osallistunut todistusvalintaan. Vai voiko todistuspisteet silti näkyä? Ihmettelen kyllä, miksi ne olisi laskettu mukaan, jos eivät kuitenkaan vaikuta lopputulokseen. Outoa myös, että ekan hakukohteen kohdalla pisteet 58 ja tokan hakukohteen kohdalla pisteet 28.

        Kai ne todistuspisteet näkyy jos on pohjalla yo- tai ib-tutkinto, tai mitä kaikkia nyt todistusvalinnassa huomioitiinkaan. Toiseen hakukohteeseen todistuksen maksimipisteet 30 ja toiseen 60?

        Koepisteet nuo ei kai voi olla, ellet sitten hakenut sellaisiin koulutuksiin, joissa oli eri osioita kokeessa lisänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kohdasta näät pisteet? Mitä siinä lukee ennen sitä?

        jonosija, varasijanumero, julkaistavissa, ehdollisesti hyvaksyttavissa, tilanKuvaukset, pisteet (ja siihen loppuu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jonosija, varasijanumero, julkaistavissa, ehdollisesti hyvaksyttavissa, tilanKuvaukset, pisteet (ja siihen loppuu).

        (sama jatkaa vielä) Chromella tuli vaan epämääräistä koodijonoa, Firefoxilla selkeämpi lista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla näkyy pisteet, vaikka en osallistunut todistusvalintaan. Vai voiko todistuspisteet silti näkyä? Ihmettelen kyllä, miksi ne olisi laskettu mukaan, jos eivät kuitenkaan vaikuta lopputulokseen. Outoa myös, että ekan hakukohteen kohdalla pisteet 58 ja tokan hakukohteen kohdalla pisteet 28.

        Täällä jotkut ovat sanoneet, että eivät olleet mukana todistusvalinnassa. Miksi et ollut mukana? Jos hakukohteissasi on käytössä todistusvalinta ja sinulla on valintaan sopiva todistus, niin olet automaattisesti mukana todistusvalinnassa. Eri aloille on ollut erilaisia todistusten pisteyksiä. Pisteesi 28 ja 58 voivat siis olla eri alojen todistuspisteesi.

        Minun hakukohteessani ei ollut tänä syksynä käytössä todistusvalintaa, joten en ollut todistusvalinnassa mukana ja koodissani ei näy vielä minkäänlaisia pisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä jotkut ovat sanoneet, että eivät olleet mukana todistusvalinnassa. Miksi et ollut mukana? Jos hakukohteissasi on käytössä todistusvalinta ja sinulla on valintaan sopiva todistus, niin olet automaattisesti mukana todistusvalinnassa. Eri aloille on ollut erilaisia todistusten pisteyksiä. Pisteesi 28 ja 58 voivat siis olla eri alojen todistuspisteesi.

        Minun hakukohteessani ei ollut tänä syksynä käytössä todistusvalintaa, joten en ollut todistusvalinnassa mukana ja koodissani ei näy vielä minkäänlaisia pisteitä.

        Itse en ainakaan ollut todistusvalinnassa mukana koska valmistuin ammattikoulusta 2007 ja sitä todistusta ei huomioida..Mitään pisteitä ei minulla koodin seassa lue.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne todistuspisteet näkyy jos on pohjalla yo- tai ib-tutkinto, tai mitä kaikkia nyt todistusvalinnassa huomioitiinkaan. Toiseen hakukohteeseen todistuksen maksimipisteet 30 ja toiseen 60?

        Koepisteet nuo ei kai voi olla, ellet sitten hakenut sellaisiin koulutuksiin, joissa oli eri osioita kokeessa lisänä.

        Ok, niin sen kai täytyy sitten olla! Luulin, että lasketaan pelkät koepisteet, kun yo-todistus on vuodelta 2001 ja yksi korkeakoulututkintokin jo takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, niin sen kai täytyy sitten olla! Luulin, että lasketaan pelkät koepisteet, kun yo-todistus on vuodelta 2001 ja yksi korkeakoulututkintokin jo takana.

        Yo-todistus taidettiin ottaa huomioon oli se miltä tahansa vuodelta. Ja muistaakseni vuodesta 1995 asti ne näkyvät sähköisesti tietokannasta, se vilahti siinä jossain vaiheessa hakemusta täyttäessä. Itse hain siis vielä vanhemmalla todistuksella. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yo-todistus taidettiin ottaa huomioon oli se miltä tahansa vuodelta. Ja muistaakseni vuodesta 1995 asti ne näkyvät sähköisesti tietokannasta, se vilahti siinä jossain vaiheessa hakemusta täyttäessä. Itse hain siis vielä vanhemmalla todistuksella. 😁

        Noh näkyykö millä sijoilla olette todistusvalintajonoissa?

        Koska valintatavat eivät ole olleet kaikilla hakijoilla kovin hyvin tiedossa, niin muistakaamme myös sitten kun AMK-valintakokeen pisteitä alkaa tulla, että myös kokeen maksimipisteet vaihtelevat alojen mukaan. Max. on 60 tai 80.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh näkyykö millä sijoilla olette todistusvalintajonoissa?

        Koska valintatavat eivät ole olleet kaikilla hakijoilla kovin hyvin tiedossa, niin muistakaamme myös sitten kun AMK-valintakokeen pisteitä alkaa tulla, että myös kokeen maksimipisteet vaihtelevat alojen mukaan. Max. on 60 tai 80.

        Hain fysioterapeutiksi ja olen varasijalla 9 Lappeenrantaan. Jonosija oli muistaakseni 21. Mutta tuskinpa tuosta koulupaikkaa pyörähtää, tosin ei voi koskaan tietää. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain fysioterapeutiksi ja olen varasijalla 9 Lappeenrantaan. Jonosija oli muistaakseni 21. Mutta tuskinpa tuosta koulupaikkaa pyörähtää, tosin ei voi koskaan tietää. :D

        Hyvinkin voi vielä 9. varasijalta päästä kouluun, joten ei hätää vielä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkin voi vielä 9. varasijalta päästä kouluun, joten ei hätää vielä!

        Toivotaan parasta! Aloituspaikkoja tosin on vain 23, joten ei tämä nyt kauhean lupaavalta vaikuta... :(


    • Anonyymi

      Onks muita jotka on saanu jo tiedon pääsevänsä sote-alalle kouluun? Mulla oli opintopolussa että mut on hyväksytty 4. Vaihtoehtooni Vaasaan sairaanhoitajaks ja ihmettelin et ompa nopeesti sinne tullu kokeen tulokset. Sit katoin tota koodia ja vaasan kohdalla luki jonosija 7 ja pisteet oli 27.0 eli ilmeisesti pääsin todistuksella sisään? 1. Vaihtoehtoni Metropolian kätilön kohdalla lukee jonosija 18 varasija 9 ja pisteet 27.0, eli ilmeisesti sinne oon varasijalla jos oikein tota tulkitsen? En tiiä onko 9. varasijalta tohon kouluun mahiksii päästä kun aika vähä otetaan sisään ://

      • Anonyymi

        Juurikin noin, olet todistuksella varasijalla 9. Kokeella voit vielä päästä sisään. Olen saanut tiedon jo ja pääsin todistuksella Metropoliaan.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä on tapahtunut!?
      Hain Diakkiin sosionomiksi monimuotoon Porin-kampukselle.
      Nyt vipusesta on kadonnut kokonaan aloituspaikkojen määrä.

      Aiemmin näkyi, että sosionomi monimuotoon on aloituspaikkoja 95 ja nyt näyttää, että vain 55, ja kun valitsee vielä Porin-kampuksen, aiemmin näytti 40 aloituspaikkaa ja nyt pelkkä tyhjä.
      Hakijamäärät näkyy silti.

      • Anonyymi

        Voisikohan olla joku virhe vipusen päivityksessä?


    • Anonyymi

      Onko joku joka hakee kouluun pelkällä valintakokeella (jolla ei siis ole yo-todistusta) niin saaneet jo vastauksen? Itse olen hakenut sosionomiksi neljään eri kouluun, vastauksia ei ole tullut vielä mistään.

      • Anonyymi

        Ei ole itselle ainakaan vielä tullut, ammattikoulupohjalta haen eli en kuulu todistusvalintaan. Tuo koodi näytti pari päivää sitten että olen jonosijalla 325. Mitähän mahtaa tarkoittaa?


      • Anonyymi

        Hain pelkällä valintakokeella, ei ole tullut tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain pelkällä valintakokeella, ei ole tullut tuloksia.

        Nyt kyllä Alko jännittää, nimittäin kun ei ole tullut tuloksia, hain lahden, amk:hn verkko toteutukseen... Onko joku muu saanut tietoja onko lahteen päässyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain pelkällä valintakokeella, ei ole tullut tuloksia.

        Muistaako kukaan paljonko äidinkielen osiossa sai oikeasta vastauksesta pisteitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaako kukaan paljonko äidinkielen osiossa sai oikeasta vastauksesta pisteitä ?

        Oisko ollu 1p. Maksimipisteet on 20 ja siinähän oli neljä osiota, niin oisko ollu 5 kysymystä per osio. Kuulostaako oikealta? En kyl kovin hyvin muista enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä Alko jännittää, nimittäin kun ei ole tullut tuloksia, hain lahden, amk:hn verkko toteutukseen... Onko joku muu saanut tietoja onko lahteen päässyt

        Hain myös Lahteen verkkototeutukseen, ei ole tullut vastausta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko ollu 1p. Maksimipisteet on 20 ja siinähän oli neljä osiota, niin oisko ollu 5 kysymystä per osio. Kuulostaako oikealta? En kyl kovin hyvin muista enää.

        kiitos! Aloin vain miettimään , että sainkohan edes sitä alinta hyväksyttyä pistemäärää, sillä aikani loppui kesken ja monta kysymystä jäi vastaamatta. Kyllä harmittaa todella paljon ... Alin hyväksytty taisi olla 4 p, mutta kun kävin eilen ammattikorkeakouluun.fi sivustolla niin sielllä luki, että alimmat pisterajat muokattu 14.11.2019 ja se oli nyt 2 p.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos! Aloin vain miettimään , että sainkohan edes sitä alinta hyväksyttyä pistemäärää, sillä aikani loppui kesken ja monta kysymystä jäi vastaamatta. Kyllä harmittaa todella paljon ... Alin hyväksytty taisi olla 4 p, mutta kun kävin eilen ammattikorkeakouluun.fi sivustolla niin sielllä luki, että alimmat pisterajat muokattu 14.11.2019 ja se oli nyt 2 p.

        Oli muuttunut muitakin alimpia hyväksyttyjä pistemääriä.

        Päätöksentekotaidot oli aiemmin minimi 2, nyt 1
        Suomi aiemmin minimi 4, nyt 2
        Matematiikka aiemmin minimi 2, nyt 1
        Eettiset taidot aiemmin minimi 2, nyt 1

        Ei ole tainnut olla ihan helppo koe, koska ovat joutuneet pisteytyksiä muuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos! Aloin vain miettimään , että sainkohan edes sitä alinta hyväksyttyä pistemäärää, sillä aikani loppui kesken ja monta kysymystä jäi vastaamatta. Kyllä harmittaa todella paljon ... Alin hyväksytty taisi olla 4 p, mutta kun kävin eilen ammattikorkeakouluun.fi sivustolla niin sielllä luki, että alimmat pisterajat muokattu 14.11.2019 ja se oli nyt 2 p.

        Onkohan päätöksenteko osiossa muokattu myös alinta pisterajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muuttunut muitakin alimpia hyväksyttyjä pistemääriä.

        Päätöksentekotaidot oli aiemmin minimi 2, nyt 1
        Suomi aiemmin minimi 4, nyt 2
        Matematiikka aiemmin minimi 2, nyt 1
        Eettiset taidot aiemmin minimi 2, nyt 1

        Ei ole tainnut olla ihan helppo koe, koska ovat joutuneet pisteytyksiä muuttamaan.

        Kiitos tiedoista, oli tosiaan kaikki muut minimit paitsi Enkku (joka oli alunperin 1) alennettu. Mielenkiintoista. Ilmeisesti ollut vaikea koe ja ei muuten olisi saatu riittävästi hyväksyttyjä 🤔😅 Äikässä max. olikin se 10p, joten pisteytyksen täytynyt olla jotain muuta kuin 1p/kysymys. Aika tiukka on voinut olla se aiempi min. 4p, kun monilla on vissiin jäänyt osio kesken ajanpuutteen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, oli tosiaan kaikki muut minimit paitsi Enkku (joka oli alunperin 1) alennettu. Mielenkiintoista. Ilmeisesti ollut vaikea koe ja ei muuten olisi saatu riittävästi hyväksyttyjä 🤔😅 Äikässä max. olikin se 10p, joten pisteytyksen täytynyt olla jotain muuta kuin 1p/kysymys. Aika tiukka on voinut olla se aiempi min. 4p, kun monilla on vissiin jäänyt osio kesken ajanpuutteen vuoksi.

        Eikös ne muokatut pisteet ole juuri seuraavan yhteishaun pisterajat? Tuskin ne nyt muuttaa niitä rajoja tähän menneeseen kokeeseen vaan on just huomattu että ollu suht vaikea koe niin niitä on laskettu tulevaan seuraavaan kokeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muuttunut muitakin alimpia hyväksyttyjä pistemääriä.

        Päätöksentekotaidot oli aiemmin minimi 2, nyt 1
        Suomi aiemmin minimi 4, nyt 2
        Matematiikka aiemmin minimi 2, nyt 1
        Eettiset taidot aiemmin minimi 2, nyt 1

        Ei ole tainnut olla ihan helppo koe, koska ovat joutuneet pisteytyksiä muuttamaan.

        Ohhoh ! En löytänyt itse tota tietoa. Viitsisikö joku linkittää sen tähän ? Kiitos. Tämän tiedon valossa taitaa tulosten julkaisu vielä kestää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne muokatut pisteet ole juuri seuraavan yhteishaun pisterajat? Tuskin ne nyt muuttaa niitä rajoja tähän menneeseen kokeeseen vaan on just huomattu että ollu suht vaikea koe niin niitä on laskettu tulevaan seuraavaan kokeeseen.

        Tämä minullakin tuli mieleen. Olisi kyllä kiva tietää onko ylipäätänsä päässyt läpi.. saakohan koetulokset tietää per osio vai vain koko kokeen yhteispisteet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh ! En löytänyt itse tota tietoa. Viitsisikö joku linkittää sen tähän ? Kiitos. Tämän tiedon valossa taitaa tulosten julkaisu vielä kestää..

        "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/syksyn-2019-yhteishaku/

        Kevään pisteyksiä ja osioita ei ole vielä julkaistu.
        "Huom. Kevään 2020 AMK-valintakokeen pisteytystiedot päivittyvät kevään 2020 aikana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh ! En löytänyt itse tota tietoa. Viitsisikö joku linkittää sen tähän ? Kiitos. Tämän tiedon valossa taitaa tulosten julkaisu vielä kestää..

        Ammattikorkeakouluun.fi, ja sieltä valintakokeen osiot ja pisteytys.
        Näkyy tulevan kevään ja tämän syksyn alimmat hyväksytyt pistemäärät, ja tosiaan tämän syksyn pistemääriä on muokattu 14.11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/syksyn-2019-yhteishaku/

        Kevään pisteyksiä ja osioita ei ole vielä julkaistu.
        "Huom. Kevään 2020 AMK-valintakokeen pisteytystiedot päivittyvät kevään 2020 aikana."

        Kaunis kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/syksyn-2019-yhteishaku/

        Kevään pisteyksiä ja osioita ei ole vielä julkaistu.
        "Huom. Kevään 2020 AMK-valintakokeen pisteytystiedot päivittyvät kevään 2020 aikana."

        Kaikki mediahuomio ja annetut lausunnot Koeuudistuksesta on järjestäjien ja kehittäjien puolesta olleet pelkkää posii ja great succes ! Tähän Korjaukseen pisterajoista olisi mielnkiintoista saada myös kommenttia kokeen uudistajilta. Miksi pisterajat muutettiin ? Viivästyykö tulosten saanti ? Mikä on näin vaikean kokeen hyöty ?jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne muokatut pisteet ole juuri seuraavan yhteishaun pisterajat? Tuskin ne nyt muuttaa niitä rajoja tähän menneeseen kokeeseen vaan on just huomattu että ollu suht vaikea koe niin niitä on laskettu tulevaan seuraavaan kokeeseen.

        Joo tätä mäkin ajattelin että ei ne muuta niitä tätä valintakoetta koskevia pisterajoja vaan ne on päivitetyt tiedot seuraavaa valintakoetta ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mediahuomio ja annetut lausunnot Koeuudistuksesta on järjestäjien ja kehittäjien puolesta olleet pelkkää posii ja great succes ! Tähän Korjaukseen pisterajoista olisi mielnkiintoista saada myös kommenttia kokeen uudistajilta. Miksi pisterajat muutettiin ? Viivästyykö tulosten saanti ? Mikä on näin vaikean kokeen hyöty ?jne

        Juu, noin merkittävä muutos olisi pitänyt olla etusivun uutisissa selityksineen. Mutta toki oli ensimmäinen koe laatuaan, joten kehitettävää varmasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, noin merkittävä muutos olisi pitänyt olla etusivun uutisissa selityksineen. Mutta toki oli ensimmäinen koe laatuaan, joten kehitettävää varmasti on.

        Just näin ! Toki toki, ymmärtäähän sen että kehittämistä riittää. Koeuudistuksen onnistumisesta jää kuitenkin väärä kuva jos vain onnistumiset tuodaan julki. Avoimuus ennenkaikkea. Varsinkin kun jälkikäteen kysytään näistä niin vähän sellainen maku jää että asiasta halutaan olla mahdollisimman hissukseen ja silloinhan asiat paisuu kun tiedotus ei enää ole täysin uudistajien omissa käsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain myös Lahteen verkkototeutukseen, ei ole tullut vastausta..

        Mihin verkkototeutukseen haitte Lahteen ? Itse hain tradenomiksi samaan oppilaitokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin verkkototeutukseen haitte Lahteen ? Itse hain tradenomiksi samaan oppilaitokseen.

        Sosionomiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin verkkototeutukseen haitte Lahteen ? Itse hain tradenomiksi samaan oppilaitokseen.

        Tradenomiksi myös, oli LAMK:in suosituin hakukohde. Yli tuhat hakijaa, ja ensisijaisia näistä taisi olla vähän päälle 600.

        Eipä siis koske pisterajojen laskut tätä kohdetta, vaan eiköhän kokeesta pidä saada vähintään tyyliin 57p tullakseen valituksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosionomiksi!

        Tsemppiä ! Toivottavasti opiskelupaikka irtoaa. Saisi jo kyllä tulokset tulla ! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tradenomiksi myös, oli LAMK:in suosituin hakukohde. Yli tuhat hakijaa, ja ensisijaisia näistä taisi olla vähän päälle 600.

        Eipä siis koske pisterajojen laskut tätä kohdetta, vaan eiköhän kokeesta pidä saada vähintään tyyliin 57p tullakseen valituksi.

        Joo näinhän se oli. Ei ole itsellä mennyt koe sinne päinkään että olisi niiden harvojen ja valittujen joukossa. Hieman mua hirvittää omien tulosten saanti.

        Pisterajojen lasku koskee mielestäni silti kaikkia siinä mielessä että koe olisi hylätty mikäli ei olisi esim äidinkieli pisteraja täyttynyt 4/10. Eli teoriassa jos sai enkku 10/10 päättely 20/20 matikka 20/20 pistettä ja äikästä vain 3/10 niin koe olisi ollut hylätty.

        Jännä kyllä nähdä millainen jakauma tulee olemaan. Kaikki monimuoto tradenomi opintoihin on todella paljon hakijoita ja silti todella vähän paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näinhän se oli. Ei ole itsellä mennyt koe sinne päinkään että olisi niiden harvojen ja valittujen joukossa. Hieman mua hirvittää omien tulosten saanti.

        Pisterajojen lasku koskee mielestäni silti kaikkia siinä mielessä että koe olisi hylätty mikäli ei olisi esim äidinkieli pisteraja täyttynyt 4/10. Eli teoriassa jos sai enkku 10/10 päättely 20/20 matikka 20/20 pistettä ja äikästä vain 3/10 niin koe olisi ollut hylätty.

        Jännä kyllä nähdä millainen jakauma tulee olemaan. Kaikki monimuoto tradenomi opintoihin on todella paljon hakijoita ja silti todella vähän paikkoja.

        Juu, siinä mielessä toki koskee, meinasin vain sitä, että tuohon hakukohteeseen ei riitä minimi millään, pitää olla lähestulkoon täydellisesti mennyt koe.

        Oma koe meni mielestäni hyvin, mutta tuskin niin hyvin, että tuonne riittäisi. Joka tapauksessa tulosten odottelu on piinaavaa, vaikken sisäänpääsyyn enää uskokaan. Parempi olisi ilmoittaa ne määrättynä päivänä, vaikka 28.11. niin ei tarvitsisi kuikuilla Opintopolkua päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, siinä mielessä toki koskee, meinasin vain sitä, että tuohon hakukohteeseen ei riitä minimi millään, pitää olla lähestulkoon täydellisesti mennyt koe.

        Oma koe meni mielestäni hyvin, mutta tuskin niin hyvin, että tuonne riittäisi. Joka tapauksessa tulosten odottelu on piinaavaa, vaikken sisäänpääsyyn enää uskokaan. Parempi olisi ilmoittaa ne määrättynä päivänä, vaikka 28.11. niin ei tarvitsisi kuikuilla Opintopolkua päivittäin.

        Niin kyllä. Nappisuoritus vaaditaan sisäänpääsyyn.

        Älä luovu toivosta ! 😊 varsinkin jos koe meni kivasti.


    • Anonyymi

      Sitä mietein että mulla ensimmäisessä ja neljännessä vaihtoehdossa koodissa lukee jo todistuksen pisteet ja jonosijat mutta kahdessa niiden välissä ei ole mitään tietoja vielä vaikka samalle alalle hain eri kouluihin? Miks niissä ei oo todistuspisteitä ja jonoja vielä näkyvissä🤔 sairaanhoitajakoulutusta siis kaikki

      • Anonyymi

        Oisko niin, ettei kaikissa hakukohteissasi ole todistusvalintaa? Esim. Tamkiss muistaakseni pelkästään valintakokeen perusteella tää syksy.


    • Anonyymi

      Osaako joku sanoa onko tuolla jonosijalla mitään väliä jos ei kuulu todistusvalinnan piiriin?

      • Anonyymi

        En usko. Olen saanut todistusvalinnalla jo paikan mutta koodissa jonosija on joku 36


      • Anonyymi

        Näkyykö joillakin muillakin jonosijaa, jos eivät ole oikeasti olleet todistusvalinnassa? Kaikki eivät nimittäin ole ymmärtäneet olleensa todistusvalinnassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko. Olen saanut todistusvalinnalla jo paikan mutta koodissa jonosija on joku 36

        Voihan tuo jonosija olla oikea, jos jono on kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestys. Jos olet ensikertalainen ja kohteeseesi on valittu vaikkapa 26 ensikertalaista todistuksella, voi sinun edelläsi olla 10 sinua parempaa ei-ensikertalaista. Tällöin olet siis jonosijalla 36, mutta 26. valittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tuo jonosija olla oikea, jos jono on kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestys. Jos olet ensikertalainen ja kohteeseesi on valittu vaikkapa 26 ensikertalaista todistuksella, voi sinun edelläsi olla 10 sinua parempaa ei-ensikertalaista. Tällöin olet siis jonosijalla 36, mutta 26. valittu.

        Aivan, kiitos selvennyksestä!


    • Anonyymi

      Kääääk!! Jokohan huomenna voisi tulla jotain tietoja? Jännittää niin paljon!!

      • Anonyymi

        Jotain voi ehkä selvitä loppuviikosta, mutta realistina odottelen, että vasta pari päivää ennen julkistamista voisi tulla joidenkin koulujen valintoja.
        Puolitoista viikkoa tässä vielä odotellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain voi ehkä selvitä loppuviikosta, mutta realistina odottelen, että vasta pari päivää ennen julkistamista voisi tulla joidenkin koulujen valintoja.
        Puolitoista viikkoa tässä vielä odotellaan.

        Mä mietin että tulosten julkistaminen voi hyvinkin vielä kestää kun pisterajoja muutettiin kesken tarkistuksen 14.11. Tai sitten ei. Lisätietoa siitä olisi ollut kiva saada jokatapaukessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä mietin että tulosten julkistaminen voi hyvinkin vielä kestää kun pisterajoja muutettiin kesken tarkistuksen 14.11. Tai sitten ei. Lisätietoa siitä olisi ollut kiva saada jokatapaukessa.

        Miten pisterajoja muutettiin? Tiukennettiinko vai löyhennettiinkö niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pisterajoja muutettiin? Tiukennettiinko vai löyhennettiinkö niitä?

        "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/syksyn-2019-yhteishaku/


        Alennettiin siis. Mm. äidinkieli osiossa oli alin vaadittu 4/10 nyt 2/10.

        Kaikkia muitakin osioita alennettiin paitsi englantia, joka oli alunperinkin ilmeisesti 1/10.

        Etiikasta ja vaikeammasta matikasta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."

        https://www.ammattikorkeakouluun.fi/syksyn-2019-yhteishaku/


        Alennettiin siis. Mm. äidinkieli osiossa oli alin vaadittu 4/10 nyt 2/10.

        Kaikkia muitakin osioita alennettiin paitsi englantia, joka oli alunperinkin ilmeisesti 1/10.

        Etiikasta ja vaikeammasta matikasta en tiedä.

        Vähän siis haiskahtaisi siltä että rajoja oli laskettava, koska niin monella etenkin äikän osiossa loppui aika kesken. Tekevätköhän jatkossa simppelimmän testin vai lisäävätkö kenties vaan suoritusaikaa.


      • Anonyymi

        Ei. Aikaisintaan 28.11. kello 15.22 tulee tuloksia kun joku jaksaa painaa enteriä. Pisteet kokeistahan oli selvillä jo palauttaessa, ja valtakunnallisesti käytännössä kun viimeinenkin koe oli palautettu. Tulokset on jo tiedossa, paitsi hakijoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän siis haiskahtaisi siltä että rajoja oli laskettava, koska niin monella etenkin äikän osiossa loppui aika kesken. Tekevätköhän jatkossa simppelimmän testin vai lisäävätkö kenties vaan suoritusaikaa.

        tai sitten vain loppuivat kyvyt kesken niin monilta hakijoilta, että rima piti laskea nilkkoihin.


    • Anonyymi

      Miten muuten menee opiskelupaikan vastaanotto, jos sattuisi, että pääsee esim. kaikkiin neljään hakemaansa vaihtoehtoon sisälle. Voiko valita esim. kolmannen vaihtoehdon vai onko otettava ykköspaikka?

      • Anonyymi

        Alemmat paikat peruuntuvat jos sinut valitaan ykköstoiveeseesi. Eli ei voi.


      • Anonyymi

        Mutulla vastaan. Mun mielestä voi ottaa vastaan alemman hakutoiveen halutessaan. Niin olin jostain lukevinani. Muistan vielä ihmetelleeni asiaa kun ennen käsittääkseni ykkösvaihtoehtoon menet jos sen saat. Korjatkaa joku jos olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutulla vastaan. Mun mielestä voi ottaa vastaan alemman hakutoiveen halutessaan. Niin olin jostain lukevinani. Muistan vielä ihmetelleeni asiaa kun ennen käsittääkseni ykkösvaihtoehtoon menet jos sen saat. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

        Eipä oo noin, tämä on lainattu suoraan opintopolusta hakulomakkeesta:

        "Jos tulet hyväksytyksi esimerkiksi toisena toiveena olevaan hakukohteeseen, alemmat hakukohteet peruuntuvat automaattisesti, etkä voi enää tulla valituksi niihin. Ylempiin hakukohteisiin voit kuitenkin vielä tulla valituksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä oo noin, tämä on lainattu suoraan opintopolusta hakulomakkeesta:

        "Jos tulet hyväksytyksi esimerkiksi toisena toiveena olevaan hakukohteeseen, alemmat hakukohteet peruuntuvat automaattisesti, etkä voi enää tulla valituksi niihin. Ylempiin hakukohteisiin voit kuitenkin vielä tulla valituksi."

        https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yhteishaku/nain-otat-paikan-vastaan/paikan-vastaanotto-korkeakoulujen-yhteishausta/

        Kevään haut ei mun silmään ihan yksiselitteisesti mene niin etteikö voisi ottaa alempaa opiskelupaikka toivettaan vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yhteishaku/nain-otat-paikan-vastaan/paikan-vastaanotto-korkeakoulujen-yhteishausta/

        Kevään haut ei mun silmään ihan yksiselitteisesti mene niin etteikö voisi ottaa alempaa opiskelupaikka toivettaan vastaan.

        Ja vuonna 2036 on mun mielestä vielä kimurantimpi tulkinta.

        Kysyjä varmaan tarkoitti tätä syksyn hakua, ja saikin oikean vastauksen. Myös hakuohjeessa kehotettiin miettimään hakukohteiden järjestystä tästä syystä tarkkaan.


    • Anonyymi

      Lamk, Laurea Tikkurila/Otaniemi, Metropolia sosionimiksi hakeneet, joko olette saaneet vastauksia? Ne siis jotka hakevat pelkällä valintakokeella.

      • Anonyymi

        Ei ole tullut vielä päätöksiä. Ehkä ens viikon alussa aikaisintaan epäilisin. Jännittää jonkun verran!


    • Anonyymi

      Kuinka paljon pisteitä noin saa ensimmäisestä hakuvaihtoehdosta? Tietääkö kukaan?

      • Anonyymi

        Mä soitin Lamkiin ja kysyin tätä pisteytystä ekasta hakuvaihtoehdosta. Sieltä sanottiin että siitä ei saa enää pisteitä. Ainoastaan tasapistetilanteissa voidaan sitä mahdollisesti katsoa tai sitten arvotaan paikka. Koulut päättää itse siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä soitin Lamkiin ja kysyin tätä pisteytystä ekasta hakuvaihtoehdosta. Sieltä sanottiin että siitä ei saa enää pisteitä. Ainoastaan tasapistetilanteissa voidaan sitä mahdollisesti katsoa tai sitten arvotaan paikka. Koulut päättää itse siitä.

        Aijaa, no johan on kumma. Elänyt jotenkin niin siinä uskossa että siitä on konkreettista pistehyötyä :O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, no johan on kumma. Elänyt jotenkin niin siinä uskossa että siitä on konkreettista pistehyötyä :O

        Joo ennen oli. Ei kuulemma enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ennen oli. Ei kuulemma enää.

        Aika erikoista, että noita tietoja ei lue selvästi jo hakutilanteessa jos kerran on muutettu. Eriasia, mutta sekin ihmetyttää miksei esim. sote-alojen vanhoja kokeita aina julkaista jolloin olisi "helpompi" harjotella tulevaan kokeeseen.


    • Anonyymi

      Nyt on koodissa tapahtunut jotain. Jonosijat ovat hävinneet ja viimeisin muutos hakemuksella päiväys muuttunut 20.11.2019. Kohta tuloksiako ??

      • Anonyymi

        Jotkut amkit julkaisseet 9-17h sitten tiedotteen, jossa todetaan tuloksien tulevan pian. Viimeistään 29.pv.

        Tässä taas siis kakspiippuinen viesti :D tästähän voisi päätellä että ovat tulon päällä esim. Huomenna, tänään... Tai sitten spekulaatiota ja tulokset tulevat ensi viikolla. Tuskin ainakaan tuohon 29pvn menee kun tiedotus noin.

        Pakko mennä katsomaan tuota koodisivua :D


      • Anonyymi

        Ei muutosta vielä. Perskele :E


      • Anonyymi

        Niinpäs muuten onkin :o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut amkit julkaisseet 9-17h sitten tiedotteen, jossa todetaan tuloksien tulevan pian. Viimeistään 29.pv.

        Tässä taas siis kakspiippuinen viesti :D tästähän voisi päätellä että ovat tulon päällä esim. Huomenna, tänään... Tai sitten spekulaatiota ja tulokset tulevat ensi viikolla. Tuskin ainakaan tuohon 29pvn menee kun tiedotus noin.

        Pakko mennä katsomaan tuota koodisivua :D

        :D joo ja ja päivittää koodia niin hitokseen ! :D

        Mitä sulla lukee tossa kohtaa koodia julkaistavissa: ja ehdollisesti hyväksyttävissä; ?
        Mulla molemmissa false. Ja panikoin että mun koe on hylätty. Varmasti tosi järkevää :D


      • Anonyymi

        Sais tulla.. mulla näkyi aiemmin kolmessa kohdassa jonosija ja nyt enää vain yhdessä. Hmm..

        Näkyykö muilla tulos ”ok” ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpäs muuten onkin :o

        Minne väki hakenu? Mulla on seinäjoki ja oulu. Niiden osalta ei muutoksia koodeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne väki hakenu? Mulla on seinäjoki ja oulu. Niiden osalta ei muutoksia koodeissa.

        Lamk ja Laurea Otaniemi, Leppävaara ja Tikkurila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sais tulla.. mulla näkyi aiemmin kolmessa kohdassa jonosija ja nyt enää vain yhdessä. Hmm..

        Näkyykö muilla tulos ”ok” ?

        Jossain alempana koodissa kyllä. Mä mietin että se voi tarkoittaa myös hakukelpoisuutta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut amkit julkaisseet 9-17h sitten tiedotteen, jossa todetaan tuloksien tulevan pian. Viimeistään 29.pv.

        Tässä taas siis kakspiippuinen viesti :D tästähän voisi päätellä että ovat tulon päällä esim. Huomenna, tänään... Tai sitten spekulaatiota ja tulokset tulevat ensi viikolla. Tuskin ainakaan tuohon 29pvn menee kun tiedotus noin.

        Pakko mennä katsomaan tuota koodisivua :D

        Mitä, missä, mitkä, mitä tiedotteita, ei ainakaan omien hakujen AMK:t tiedottele mitään.

        Tää on niiiiiiin piinaavaa! Ja kuitenkin ne tulokset tulee vasta 28. tai 29. päivä.... 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut amkit julkaisseet 9-17h sitten tiedotteen, jossa todetaan tuloksien tulevan pian. Viimeistään 29.pv.

        Tässä taas siis kakspiippuinen viesti :D tästähän voisi päätellä että ovat tulon päällä esim. Huomenna, tänään... Tai sitten spekulaatiota ja tulokset tulevat ensi viikolla. Tuskin ainakaan tuohon 29pvn menee kun tiedotus noin.

        Pakko mennä katsomaan tuota koodisivua :D

        Jep aika jännä jos erikseen vielä lmotettas sama asia uudelleen, koska kaikki tietää sen jo, että tulokset tulee viimeistään silloin 29.11 :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne väki hakenu? Mulla on seinäjoki ja oulu. Niiden osalta ei muutoksia koodeissa.

        Itellä Turku, Tampere ja Jyväskylä. En oo kattellu koodia kun ootan virallista tietoo rauhassa.


    • Anonyymi

      Mulla on myös kadonnut todistusvalinnassa saatu paikka 2.hakukohteeseen.. apua. Kaikissa on nyt valinta kesken.

      • Anonyymi

        Iik. Ku tätä keskustelua pitää päivittää koko ajan jos tulis jotain radikaalia xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iik. Ku tätä keskustelua pitää päivittää koko ajan jos tulis jotain radikaalia xD

        Töitäkin pitäisi tehdä ! :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitäkin pitäisi tehdä ! :D :D

        No sepä se :D
        Mulla ei mitään muutoksia oo tapahtunu niin päivittelen tätä ketjua :D


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielläkin oon :DD
        Aina innostuu ku tänne tulee toivoa antavia viestejä, sit yhtäkkiä hiljenee niin alkaa raastaa :D!

        Mä kans päivittelen näitä molempia ketjuja vuorotellen. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kans päivittelen näitä molempia ketjuja vuorotellen. :D

        Meidän tulisi mun mielestä saada innokkuudesta pisteitä. :D


      • Anonyymi

        Huh okei mulla sama homma! Eli ehkä ne on vaan piilottanut ne kun odottaa sitä ekaa kohdetta!


    • Anonyymi

      Jännittää niin paljon ettei mitään rajaa!! Miksihän tämä on niin jännittävää vaikka en usko että minulla on mitään mahdollisuuksia. Koe oli todella vaikea.

    • Anonyymi

      Lukeekohan kellään tossa koodissa ku lukee "ehdollisestihyväksyttävissä:false" nii että true? Jotenkin ajattelisi että kyllä tossa koodissa joku totuus on eli jos siinä lukee false niin turha toivoa paikkaa?

      • Anonyymi

        Samaa miettiny. Huonosti meni koe, silti jännittää ja omalla kohdalla siinä lukee false, ajatellu et tarkoittaa et joku osioista hylätty, eli ei toivoa


      • Anonyymi

        Niistä ei tarvii murehtia, ne true ja false siellä on vaan koodia!


      • Anonyymi

        OMG. Katsokaapas ensin mitä lukee "valintatila" kohdassa. Jos "valintatila":"KESKEN" niin valinta on vielä kesken, jos "valintatila":"HYLATTY" niin voit alkaa olla huolissasi.

        Valintakokeen tuloksia odottavilla koodissa ei lue vielä mitään oleellista.


      • Anonyymi

        Siis mikä toi koodi on??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMG. Katsokaapas ensin mitä lukee "valintatila" kohdassa. Jos "valintatila":"KESKEN" niin valinta on vielä kesken, jos "valintatila":"HYLATTY" niin voit alkaa olla huolissasi.

        Valintakokeen tuloksia odottavilla koodissa ei lue vielä mitään oleellista.

        Mulla lukee joka valinnan kohdalla "ei vastaanotettavissa" ja valintatila kesken. Pisteistä en saanut selkoa paljonko. Todella epämääräinen se koodi. Parempi vain odottaa niitä lopullisia/virallisia tuloksia. ☺️ Itellä kauhistuttaa se englannin osio mikä kokeessa oli. Sainkohan edes vähimmäispisteitä. Koin todella vaikeaksi sen. Muut osiot olivat aika helppoja. Toivossa hyvä elää sano lapamato. 👍


    • Anonyymi

      Mulla on pidemmän aikaa lukenut, että mut on jo hyväksytty mun kakkosvaihtoehtoon ilm. todistuksen/aiempien amk opintojen perusteella. "Hyväksytty (Odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)" ja tänään on käyty muokkaamassa "Opiskelijavalinta kesken" :O Kauheeta. Oon ehtinyt jo ilmottaa työnantajalle, että oon lähdössä opiskeleen, hommannut kämppää uudelta paikkakunnalta ja sanonut yhdelle vakkariduunille ei sen takia, että lähden opiskelemaan. Voiko info olla vaan piilotettu, kun ensimmäistä viel odotellaan koetuloksia vai olisko voinut käydä joku fiba, että en olekkaan saanut opiskelupaikkaa vielä? Muita kohtaloita?

      • Anonyymi

        Mulla sama homma. Vitsi miten ärsyttävää.


      • Anonyymi

        Ehkä olet päässyt valintakokeen perusteella ykkösvaihtoehtoosi ja tämä tieto on piakkoin tuloillaan. Tällöin alemmat sijat perutaan. Etkö ole ottanut/ voinut ottaa paikkaa vastaan? Onko 1. vaihtoehdon koulutus samalla paikkakunnalla kuin 2. vaihtoehdon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olet päässyt valintakokeen perusteella ykkösvaihtoehtoosi ja tämä tieto on piakkoin tuloillaan. Tällöin alemmat sijat perutaan. Etkö ole ottanut/ voinut ottaa paikkaa vastaan? Onko 1. vaihtoehdon koulutus samalla paikkakunnalla kuin 2. vaihtoehdon?

        En pystynyt joo ottamaan paikkaa vastaan kun kävin kuitenkin valintakokeessa kokeilemassa josko ykkösvaihtoehtoon pääsisin niin ei antanut hyväksyä kakkosvaihtoehtoa ennen ensimmäisen hakukohteen opiskelijavalintojen valmistumista. Epäilen kuitenkin, että minut sinne olisi valittu kun ei valintakoe mennyt mitenkään super hyvin ja ensisijaisia hakijoita pelkästään reilu 500 ja aloituspaikkoja alta 30.. Eka vaihtoehto Helsinki ja toinen Turku. En nyt Turusta vielä ole allekirjoittanut vuokrasopimuksia juurikin siksi, jos sieltä Metropoliasta kuitenkin paikka aukeaisi. Eniten siis huolettaa se, että oliko valinnassa joku virhe ja onko vielä mahdollista etten saa yhtäkään paikkaa. Toivottavasti pian selviäisi!


    • Anonyymi

      Mulla tuli 15 minuuttia sitten opiskelupaikka vastaanotettavaksi!😍

      • Anonyymi

        Eihän ?! Minne ? 😊 Paljon onnea !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ?! Minne ? 😊 Paljon onnea !!

        Onnea!! Mihin pääsit? 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea!! Mihin pääsit? 😍

        Trololololololooooooooo!

        Tulostrollit ovat aktivoituneet, muut kuin todistusvalinnan tulokset eivät ole tiedossa. Mutta villinä veikkauksena (oikeasti tieto) että huomenna se rytisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trololololololooooooooo!

        Tulostrollit ovat aktivoituneet, muut kuin todistusvalinnan tulokset eivät ole tiedossa. Mutta villinä veikkauksena (oikeasti tieto) että huomenna se rytisee.

        Miten niin oikeasti tieto?


    • Anonyymi

      Älä ole hätähousu vaan odota viralliset tulokset ennenkuin sanot esim. asuntoa irti ja muutat toisellle paikkakunnalle. 🤭

      • Anonyymi

        En, mutta pitää vähän ennakoida ennenkuin muut tulokset tulee julki niin jo varata joku mieleinen kämppä. Sit kun kaikki saa tulokset alkaa kaikilla se asuntorumba ja joutuu tyytymään siihen mitä saa, nyt on vielä valinnan varaa! Ongelmani ei alkuunkaan ollut asuntoon liittyvä, vaan jo saamaani hyväksyttyyn opiskelijavalintaan.


    • Anonyymi

      Ei vielä näy pisteitäkään eikä ollut edes kaikkiin kohteisiin tullut tänään mitään päivitystä päivämäärään.

    • Anonyymi

      Vipusesta on hävinnyt osa valituista?

      • Anonyymi

        Huomasin saman. n 900 valittua kadonnut.
        Vähän hassua.. vaikka olisivat nyt koevalinnassa niin onhan heillä kuitenkin todistusvalinnassa saatu paikka. Vai onko noin moni peruuttanut paikkansa ?


      • Anonyymi

        Kyllä, pelkkää tyhjää tilalla.


    • Anonyymi

      Onko joku savoniaan terkkariksi tai kätilöksi hakenut saanut jo tuloksia

      • Anonyymi

        Joku todistusvalinnassa valittu mikäli tuonne sellaisia on.

        Tulokset tulevat aikaisintaan 28.11., ja se päivä olisi pitänyt myös ilmoittaa alun perin tulosten julkaisupäiväksi, koska onhan tämä nyt ihan naurettavaa.


    • Anonyymi

      Näin äsken unta, että tulokset tuli ja 2. varasija napsahti. Olikohan enneuni 🙈

    • Anonyymi

      mulla lukee koodissa että julkaistavissa, mitä tää tarkottaa? voiko ne tulla esim huomenna??

      • Anonyymi

        Lukeeko siinä perässä true vai false?


      • Anonyymi

        Minusta se on lukenut siinä koko ajan.


    • Anonyymi

      Naistenhuoneella joku saanut Lahden Amksta tänään illalla tiedon! Sh:ksi

      • Anonyymi

        Mahtaako pitää paikkaansa.....? Vähän epäilen. Keskustelua asiasta ei ole kuitenkaan missään muualla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako pitää paikkaansa.....? Vähän epäilen. Keskustelua asiasta ei ole kuitenkaan missään muualla..

        Voit mennä itse katsomaan NH:n fbstä. Löytyy keskustelu hakusanalla AMK valintakoe. Kommenteissa on screenshot. Kaikkea ei tarvitse aina epäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako pitää paikkaansa.....? Vähän epäilen. Keskustelua asiasta ei ole kuitenkaan missään muualla..

        Mulla muuttunut kans tänään tuo koodi niin et sitä on tänään 12 aikaan muokattu.

        Ja tosta lahden shsta on ihan screenshot


    • Anonyymi

      Samaan keskusteluun on joku kommentoinut ensihoidon paikasta Turun amk:ssa muttei lue onko todistusvalintapaikka vai tänään tullut

    • Anonyymi

      Puhutteko nyt tuosta muuttuvasta koodista, vai onko joku ihan oikeasti saanut paikan valintakokeella?

      • Anonyymi

        Ihan on kuva siitä ”opiskelupaikka myönnetty” sivusta. Oli aiempaan keskusteluun kommentoinut screenshotilla että on saanut paikan Laureasta, Lahden AMK oli silloin vielä kesken.(1.toive). Tänään sai tiedon että pääsikin Lahteen. Samoin Turun Amkhn on saanut joku Ensihoitoon paikan tänään. Ei mihinkään koodiin liittyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on kuva siitä ”opiskelupaikka myönnetty” sivusta. Oli aiempaan keskusteluun kommentoinut screenshotilla että on saanut paikan Laureasta, Lahden AMK oli silloin vielä kesken.(1.toive). Tänään sai tiedon että pääsikin Lahteen. Samoin Turun Amkhn on saanut joku Ensihoitoon paikan tänään. Ei mihinkään koodiin liittyvää.

        No laita kuvakaappaus tänne, sitten voin uskoa jos näkyy päivämäärät ja kaikki.
        Luulisi tosiaan, että keskustelua olisi syntynyt aiheesta monillakin palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on kuva siitä ”opiskelupaikka myönnetty” sivusta. Oli aiempaan keskusteluun kommentoinut screenshotilla että on saanut paikan Laureasta, Lahden AMK oli silloin vielä kesken.(1.toive). Tänään sai tiedon että pääsikin Lahteen. Samoin Turun Amkhn on saanut joku Ensihoitoon paikan tänään. Ei mihinkään koodiin liittyvää.

        Se on voinut myös päästä todistusvalinnan varasijalta, eikä millään koepisteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on voinut myös päästä todistusvalinnan varasijalta, eikä millään koepisteillä.

        30.10 oli tekemäs kokeen. Ei ollu todistusvalinnassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30.10 oli tekemäs kokeen. Ei ollu todistusvalinnassa

        No joo, sitä kyllä tapahtuu että jos valitaan kokeella ensimmäiseen vaihtoehtoon niin ne tulokset voi tulla aiemmin kuin yleinen julkistus.


    • Anonyymi

      Joka keskustelu pursuaa eilen sisään valintakokeella päässeitä, eli ehkä nyt vaan on aika lopettaa meidän muiden haaveilu. Se oli sitten siinä, voi v*ttu..

    • Anonyymi

      Eikä pursua. Niitä vaan alkaa nyt tulla niitä paikkoja. Viikko enää niin kaikilla on tieto! T. ”Opiskelijavalinta on kesken”

      • Anonyymi

        Mulla muuttui eilen viimeisen hakukohteen tila, valintakokeen perusteella haetut paikat sen sijaan on edelleen tilassa 'kesken'.


      • Anonyymi

        Mä en pääse kirjautumaan opintopolkuun?! Muualle pääsee kyllä kirjautumaan.
        Tuleeko muilla sama?

        Odotan kommenttia "no et tietenkään pääse kun se ruuhkautuu käyttäjistä".
        Itse en ole käynyt katsomassa opintopolkua sen jälkeen kun haun oon tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en pääse kirjautumaan opintopolkuun?! Muualle pääsee kyllä kirjautumaan.
        Tuleeko muilla sama?

        Odotan kommenttia "no et tietenkään pääse kun se ruuhkautuu käyttäjistä".
        Itse en ole käynyt katsomassa opintopolkua sen jälkeen kun haun oon tehnyt.

        Mulla toimii ihan normaalisti. Dansken tunnareilla ollut jotain häikkää pitkin viikkoa, mutta siitä on ilmoitettu aina siinä tunnistautumistavan valintasivulla.


    • Anonyymi

      Minulla oli eilen jonosija 69 ja varasijanumero 38. julkaistavissa true ja tänään lähteny jono-ja varasijat pois ja julkaistavissa muuttunut falseksi.. :O

    • Anonyymi

      Hei minkälaisia koodimuutoksia on tapahtunut helsinkiin Metriopoliaan hakeneilla? Näkyykö vara-tai jonosijoja kellään tonne hakeneista niin koodissa? Mulla hävinnyt jonosijat ja viimeisin muokkaus 20.11..

      • Anonyymi

        Siis missä näkyy jotain koodeja? Opintopolun sivillako? Mulla siinä on ollut ihan kokoajan vaan että opiskelijavalinta kesken.... hmmm


      • Anonyymi

        Viimeisin muokkaus tuolloin ja jonosijat ja todistusvalinnan pisteet hävinneet - varmaan sijoittelu käynnissä. Kaikki koulut ei välttämättä oo laittaneet omiaan vielä sijoitteluun, koska kaikissa ei ole muutosta ja sen takaraja on tiistaina.


      • Anonyymi

        Hei mäkin haluun tietää, paljon tääl on puhetta lahest ja muista kouluista, stadin metropoliaan hakeneet onko kukaan saanut paikkaa valintakokeella/muuttunut opintopolun tiedot tässä lähipäivinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei mäkin haluun tietää, paljon tääl on puhetta lahest ja muista kouluista, stadin metropoliaan hakeneet onko kukaan saanut paikkaa valintakokeella/muuttunut opintopolun tiedot tässä lähipäivinä?

        Metropolian (2. Vaihtoehtoni) jo todistuksella saatu paikka hävisi 20.11., ja nyt on kaikki taas ”kesken”. Koodista hävisi myös pisteet ja jonosijat yms.


    • Anonyymi

      Muistaako/tietääkö kukaan mihin aikaan viime vuonna tuli valintakokeiden tulokset?

      • Anonyymi

        Itsellä opintopolussa on vielä että "kesken"
        Mutta tätä keskustelia lukiessani.päätin äskwn itsekin mennä lukemaan tuota koodisivua (vaikka se ei mitenkään varmaan vastaa totuutta)
        MUTTA löysin sieltä tän syksyn koodien seasta koodinpätkän:
        Send. Uudenopiskelijanopas. TervetuloaopiskelemaanTAMKiin.dot... tai vastaavana.
        Onkohan kaikilla tuo koodi siellä vai kertookohan se mahollisesti jostain tulevasta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä opintopolussa on vielä että "kesken"
        Mutta tätä keskustelia lukiessani.päätin äskwn itsekin mennä lukemaan tuota koodisivua (vaikka se ei mitenkään varmaan vastaa totuutta)
        MUTTA löysin sieltä tän syksyn koodien seasta koodinpätkän:
        Send. Uudenopiskelijanopas. TervetuloaopiskelemaanTAMKiin.dot... tai vastaavana.
        Onkohan kaikilla tuo koodi siellä vai kertookohan se mahollisesti jostain tulevasta :D

        Se lukee ihan kaikilla siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä opintopolussa on vielä että "kesken"
        Mutta tätä keskustelia lukiessani.päätin äskwn itsekin mennä lukemaan tuota koodisivua (vaikka se ei mitenkään varmaan vastaa totuutta)
        MUTTA löysin sieltä tän syksyn koodien seasta koodinpätkän:
        Send. Uudenopiskelijanopas. TervetuloaopiskelemaanTAMKiin.dot... tai vastaavana.
        Onkohan kaikilla tuo koodi siellä vai kertookohan se mahollisesti jostain tulevasta :D

        Unohtakaa äskeinen.
        Innostuin ihan turhasta.
        Sama koodi lukee jokapaikassa, viime vuoden haussa myös johon en päässyt sisään
        Tämä odottelu on raastavaa.


    • Anonyymi

      Voisiko joku selittää ton koodi jutun? Vipusessako? Voiko sinne jotenkin kirjautua? Opintopolusta en myöskääb löydä mitään koodia. Koulujen nimen perässä lukee vain opiskelija valinta on kesken...

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oot kirjautuneena opintopolkuun niin tässä osoitteessa näkyy noita juttuja. Siellä näkyi niitä vara- ja jonosijoja, jotka nyttemmin kai kaikilta hävinneet. Ei oikeastaan mitään järkevää :D
        https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

        Muistaako kukaan lähtikö äidinkielen osiossa miinus pisteitä myös vastaamattomasta ? Miten muistelen että lähti vain väärästä ,sillä kysymyksiä oli todella paljon ja niihin kaikkiin ei kerinnyt vastata .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaako kukaan lähtikö äidinkielen osiossa miinus pisteitä myös vastaamattomasta ? Miten muistelen että lähti vain väärästä ,sillä kysymyksiä oli todella paljon ja niihin kaikkiin ei kerinnyt vastata .

        Eikö kaikissa ollut niin, että vastaamaton oli 0 pistettä, ja väärä vastaus miinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kaikissa ollut niin, että vastaamaton oli 0 pistettä, ja väärä vastaus miinusta.

        Jossakin lähti myös vastaamattomasta miinuksia ,esimerkiksi etiikkaosiossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kaikissa ollut niin, että vastaamaton oli 0 pistettä, ja väärä vastaus miinusta.

        Enkussa oli myös yks osio, jossa lähti väärästä ja vastaamattomasta miinusta. Äikästä en muista. Mutta jos halusi jättää vastaamatta, pitikö tämä vaihtoehto ehtiä valitsemaan? Oliko tyhjä valinta sama kuin vastaamatta jättäminen vai väärä vastaus? En muista mainittiinko ohjeessa tästä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkussa oli myös yks osio, jossa lähti väärästä ja vastaamattomasta miinusta. Äikästä en muista. Mutta jos halusi jättää vastaamatta, pitikö tämä vaihtoehto ehtiä valitsemaan? Oliko tyhjä valinta sama kuin vastaamatta jättäminen vai väärä vastaus? En muista mainittiinko ohjeessa tästä..

        Tämän näkin haluisin tietää. Jätin vastaamatta nimittäin ihan ilman ruksimista. Kääk jos ne On miinuksia 0 pistettä sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkussa oli myös yks osio, jossa lähti väärästä ja vastaamattomasta miinusta. Äikästä en muista. Mutta jos halusi jättää vastaamatta, pitikö tämä vaihtoehto ehtiä valitsemaan? Oliko tyhjä valinta sama kuin vastaamatta jättäminen vai väärä vastaus? En muista mainittiinko ohjeessa tästä..

        Samaa mietin ,sillä en kerinnyt ruksia edes sitä "en vastaa kysymykseen" ...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän siellä nyt noin sanota xD


      • Anonyymi

        Niin, paino sanalla jos. Jos tulokset ovat tulleet, niin näet. Ja tulosten julkistus viimeistään 29. päivä eli suomeksi aikaisintaan 28. päivä.

        Ja siellä toki sanotaan myös, että näet myös jos sinua ei ole hyväksytty. Ja päivämääriin pätee ihan sama epämääräisyys kuin hyväksytyksi tulemiseenkin.


      • Anonyymi

        No eihän sanota, mutta päättelytaitoja aika paljon kokeessa testatiin joten saatat olla oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sanota, mutta päättelytaitoja aika paljon kokeessa testatiin joten saatat olla oikeassa.

        Toivottavasti olin sitä myös kokeessa, vaikken oikein uskokaan olevani parhaan parin prosentin joukossa, joka kokeen suoritti. Omiin hakukohteisiin siis sen verran tunkua, että varmaan pitänyt saada käytännössä kaikki oikein.


    • Anonyymi

      Xamk ensihoito, 10. varasija. Ei siis toivoakaan.

      • Anonyymi

        Hatiko muualle? Turku, Helsinki ja Lappeenranta on tulematta vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hatiko muualle? Turku, Helsinki ja Lappeenranta on tulematta vielä.

        Hain kaikkiin, mutta sen tiedän, etten Turkuun ja Helsinkiin ainakaan pääse, kun en Kotkaankaan. Lappeenranta nyt voi olla hilkulla, Kotkaan oli kaikkiaan vähiten hakijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain kaikkiin, mutta sen tiedän, etten Turkuun ja Helsinkiin ainakaan pääse, kun en Kotkaankaan. Lappeenranta nyt voi olla hilkulla, Kotkaan oli kaikkiaan vähiten hakijoita.

        Itseasiassa Lappeenrantaan oli vähiten hakijoita. Ehkä pidän vielä hetken peukkuja sinne suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa Lappeenrantaan oli vähiten hakijoita. Ehkä pidän vielä hetken peukkuja sinne suuntaan.

        Juu, mutta Turun, Helsingin ja Lappeenrannan julkaistaessa tulokset XAMK:n hyväksyttyjä voi päästä ylempiin hakukohteisiin ja sijat liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Turun, Helsingin ja Lappeenrannan julkaistaessa tulokset XAMK:n hyväksyttyjä voi päästä ylempiin hakukohteisiin ja sijat liikkuu.

        Heei onko joku saanut Oulun ammattikorkeasta tietoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heei onko joku saanut Oulun ammattikorkeasta tietoja ?

        Tai Lapin amksta?


      • Anonyymi

        Mun kaveri pääsi viime vuonna 9.varasijalta Helsingin yliopistoon. Toivoa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Lapin amksta?

        Minä hain molempiin ja vielä näyttää olevan opiskelijavalinta kesken :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hain molempiin ja vielä näyttää olevan opiskelijavalinta kesken :(

        Siis Ouluun ja lapin amkiin hain :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heei onko joku saanut Oulun ammattikorkeasta tietoja ?

        Eipä ole tullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Ouluun ja lapin amkiin hain :)

        Minullakaan ei ole vielä mitään tietoa pääsenkö kouluun vai en. Hain sh Kemiin ja Rovaniemelle monimuotoon ja kolmantena Sosionomiksi Kemiin. Koodissa ei sen sekasotkun keskeltä löytynyt mitään tietoa paljonko pisteitä sain. Osalla tuntuu se olevan hyvinkin selvillä. Mulla ei tämmöstä "pisteesi" -kohtaa ollut siellä ollenkaan.
        No, onneksi perjantai koittaa pian!


    • Anonyymi

      Onko Turusta, Laureasta tai Lamkista joku saanut jo tuloksia?

      • Anonyymi

        Lamkista tuli mulle hylky (Tradenomi/Verkko-opinnot)


    • Anonyymi

      Hylätyksihän se meni englannin takia :( millehän alalle sitä sitten hakisi kun on noi kielet niin vaikeita. Hoitoalalla nytkin työskentelen ja perus englanti sujuu mutta ei noi pääsykoetehtävät...
      Missä aloilla ei ole englantia pääsykokeissa ?

      • Anonyymi

        Mistä tiiät et on hylätty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiiät et on hylätty?

        Opintopolussa näkyi että koe hylätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintopolussa näkyi että koe hylätty.

        Minne hait jos saa udella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintopolussa näkyi että koe hylätty.

        Lahden amk varasija 163 😞 pisteet 28. Fysioterapiaa hain. Koe meni niin paskasti että olin varma että jään miinus pisteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahden amk varasija 163 😞 pisteet 28. Fysioterapiaa hain. Koe meni niin paskasti että olin varma että jään miinus pisteille.

        Varasija 104 :D Mut en kyllä pisteitä näe mistään.


    • Anonyymi

      Jännittää kyllä tosi paljon! Ite oon hakenut kätilöks Jyväskylään, Kuopioon ja Helsinkiin. Sais tulokset tulla jo. Pitää kohta tilata uus avainlukulista ku numerot loppuu kesken. Onko täällä muita kätilöksi hakeneita?

      • Anonyymi

        Jep on täällä hain kätilöksi vain metropoliaan kun olen tällä hetkellä myös opiskelemassa avoimessa kätilöksi.


      • Anonyymi

        Mäkin hain kätilöksi Kuopioon ja Jyväskylään. Jännittää kyllä paljon ja pelkään että englannin vuoksi tulee hylky. Muut osiot meni mielestäni ja keskustelujen perusteella hyvin. Tsemppiä teille kaikille tulosten odotteluun!


    • Anonyymi

      Onko tietoa voiko vain kokeella mukana olleena saada tietoa hyväksynnästä/hylystä ilta-aikoihin ? Toimistoaikojen ulkopuolelta. Eikö tieto tule oppilaitokselta ? Kiitollinen vastauksista.

    • Anonyymi

      Lamk julkassut tuloksia !

    • Lamk sosionomi verkkototeutus 3.varasija. onkohan mahdollista vielä...

      • Anonyymi

        Paljonko sait pisteitä?


      • Anonyymi

        En usko että tuo on mahdoton! :)


      • Anonyymi

        Miksi mulla lukee edelleen lahden sosionomi verkkototeutuksessa, että kesken!?


      • Anonyymi

        Paljon sait pisteitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mulla lukee edelleen lahden sosionomi verkkototeutuksessa, että kesken!?

        Mullakin kyllä luki että kesken mutta myös tuo 3.varasija. pisteitä ei kyllä näkynyt. Muistatko paljon oli aloituspaikkoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko että tuo on mahdoton! :)

        Toivotaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sait pisteitä?

        Pisteitä ei kyllä ollut näkyvissä


      • Anonyymi
        Suviko kirjoitti:

        Mullakin kyllä luki että kesken mutta myös tuo 3.varasija. pisteitä ei kyllä näkynyt. Muistatko paljon oli aloituspaikkoja?

        Aloituspaikkoja oli muistaakseni 16


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituspaikkoja oli muistaakseni 16

        Auts! Aika vähän :(


    • Anonyymi

      Lamk ilmoitti että pääsykoe hylätty, jostain osiosta tullut liian vähän pisteitä 😭 Eli kaikki muutkin valinnat hylätään automaattisesti. Kyllä harmittaa. Tsemppiä muille!

    • Anonyymi

      Saimian tulokset tulleet!

      • Anonyymi

        Jos yksi koulupaikka on hylätty liian alhaisten pisteitten takia niin varmaan muutkin on? Eli ei tarvitse edes katsoa perjantaina tuloksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksi koulupaikka on hylätty liian alhaisten pisteitten takia niin varmaan muutkin on? Eli ei tarvitse edes katsoa perjantaina tuloksia?

        Pitääkö tämä paikkaansa? Voiko joku vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tämä paikkaansa? Voiko joku vastata.

        Joo samaa mietin :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksi koulupaikka on hylätty liian alhaisten pisteitten takia niin varmaan muutkin on? Eli ei tarvitse edes katsoa perjantaina tuloksia?

        Valintakokeen hyväksytty suoritus on ehto opiskelijaksi valinnalla, jos on valintakoekiintiössä eikä todistusvalinnassa, jos valintakokeesta saa hylätyn jostain osiosta ei voi tulla valituksi. Paitsi, jos olet hakenut sairaanhoitajaksi ja tradenomiksi ja sait eettisestä osiosta hylätyn (ei ole tradeilla), niin et voi tulla valituksi sairaanhoitajaksi, vain tradenomiksi.


    • Anonyymi

      Seinäjoen tulokset tulleet tänään. Sosionomi koulutukseen tuli hyväksytty, jos en pääse ylemmiltä sijoilta muihin valitsemiini paikkoihin. Laurea on vielä kesken, joka mulla ykkösenä.

      • Anonyymi

        Millä pisteillä pääsit sitään?


    • Anonyymi

      Tänään tuli tulos lamkista, sosionomi monimuoto verkko-opinnot. Pääsin 💪🏻

      • Anonyymi

        Millonkohan mahtaa jyväskylän tulokset tulla🧐


      • Onnea! Oliko sinulla pistemäärä näkyvillä? Itse 3.varasijalla


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Paljonko saitte pisteitä jotka pääsitte Lamk sosionomi monimuoto verkko-opintoihin?? Itse varasijalla.

      • Mä tossa ylempänä laitoin että pääsin ja pisteet 62.


      • Millä varasijalla olet? Itse olen 3.varasijalla ja pisteet 49.34.


    • Anonyymi

      Pääsin Kuopio kätilö 😍 pisteitä 42,93. Ja enkusta sain varmaan vain sen yhden vaaditun, mutta ei väliä kun koulussa ollaan!

      • Anonyymi

        Mistä näit omat pisteesi? Itselle ei siis ole vielä tullut tuloksia, mutta tietäis näkeekö samasta paikkaa kun kevään haussa sähköpostista.


      • Anonyymi

        No aika kevyesti sitä tuntuu "korkeakouluun" pääsevän.


    • Anonyymi

      79. varasijalla :( se siitä sitten.

      • Anonyymi

        Mihinkä hait ja millaiset pisteet sait?


    • Anonyymi

      Varasija 89. Lamk sosionomi verkko
      Varasija 33. Lapin amk sosionomi monimuoto Kemi

      Ei koulupaikkaa, mutta yllätyin, että koe meni läpi.

      • Anonyymi

        Pisteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pisteet?

        33,42


    • Anonyymi

      Millä pisteillä Turkuun on päässyt sosionomiksi? Mulla on 20. varasija mutta pisteissä näkyy vain todistusvalintapisteet 27. Sitten kolmas hakuvaihtoehto on Turku terveydenhoitaja, siinä varasija 7 ja näkyy pisteet 45.71. eipä mennyt koe hyvin jos mun pisteet tosiaan 45.71/80 .... oletin että nyt yli 50 pisteen olis päässyt. Mutta ihmetyttää että noihin sosionomipuolen pisteisiin on merkattu vaan todistuspisteet eikä pääsykoetulosta. Vai onko niin, että pääsykoepistetuloksen perusteella olisin kaukempana jonossa kuin todistusvalinnan pisteillä?

      • Anonyymi

        Hakijalle näytetään jono, jossa hän on parhaalla sijalla (todistusjono tai valintakoejono). Joten täytyy olla, että tuo on tällä hetkellä paras sijoituksesi sosionimiksi.


      • Anonyymi

        Pääsin Turkuun sosionomiksi ja kokeesta pisteitä 55,9.


    • Anonyymi

      Tulispa tamkin tulokset jo!! Ei malttais oottaa kun niin moni saanu tulokset tänään :D

    • Anonyymi

      Karelia julkaissut tuloksia. Kannattaa käydä opintopolussa katsomassa, ei ole tullut vielä sähköpostia.

    • Mitenhän se nyt menee kun minulla on jo amk tutkinto ennestään ja olen varasijanro 3. Olenko nyt näistä jo amk tutkinnon omaavista varasijanro 3 vai kaikista hakijoista 🤔 jos amk tutkinnon suorittaneista, mahdollisuus pitenee huomattavasti 😔

      • Anonyymi

        Oot ei-ensikertalainen, joten paikat jotka sulle vapautuu on ei-ensikertalaisten perumia.


      • Anonyymi

        Sinulla on mahdollisuus vain ensikertalaiskiintön ulkopuolella oleviin paikkoihin. Eli jos niiltä paikoilta joku peruu niin kipuat ylöspäin. Varasijajono on ilmaisesti kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestysjono. Mutta esim. ensikertalaiskiintiön peruutuspaikoille saattaa päästä jonossa sinun takana olevia ensikertalaisia.


    • Anonyymi

      Mitähän mahtaa tarkoittaa kun itselläni koodissa lukee "tulos0k: true"?

    • Anonyymi

      Ai saatana, 10min opintopolkuun tuli metropolian tieto-ja viestintätekniikka paikasta tieto että pääsin sisään, kylläpäs helpotti tän tuskaisen odottelun ja epävarmuuden jälkeen.

      • Anonyymi

        Paljon pisteitä? Haitko pelkällä valintakokeella? Onnittelut sisäänpääsystä.


    • Anonyymi

      Jos Laurea ei julkaise ennen neljää niin meneekö julkaisu automaattisesti huomiselle ?

    • Anonyymi

      Oulu Tradenomi, hylsy tuli

      • Anonyymi

        sama


    • Anonyymi

      Lapin amk
      Hylsy tuli

      • Anonyymi

        Samoin mulla. Yksi osa-alue hylätty. Veikkaan englantia.


    • Anonyymi

      Metropolia ensihoitaja, valintakokeella sisään!!!! :) mut en nähnyt tuolta pisteitä paljonko tuli kokeesta.

      • Anonyymi

        Nyt löysin nuo pisteet tuolta koodista, 57.64! Tiedä sitten miten se riitti sisään :D


    • Anonyymi

      Mistä näkee nuo pääsykoe pisteet ?
      Sain paikan pääsykokeella metropoliasta, mutta en löydä pisteitä..

      • Anonyymi

        Makin haluaisin tietä.....


    • Anonyymi

      Te jotka olette saaneet tuloksia tänään, näkyykö koodissa tämä päivämäärä hakemuksen tilanmuutoksena?

      • Anonyymi

        Ei. Sama 20.11 tilanmuutos.


    • Anonyymi

      Mihin ne tulokset tulevat?
      Mulla ei näy opintopolussa yhtään mitään, ei edes, että olisi jotain kesken. Vai enkö vaan löydä oikeasta valikosta?
      Ja pitikö tieto tulla myös sähköpostitse?
      Olen hakenut tradenomiksi Haaga-Heliaan ja Laureaan.

      • Anonyymi

        Kai olet kirjautunut sisään omaan Opintopolkuun pankkitunnuksilla ?


    • Anonyymi

      Voiko jostain saada tietoon pisteitä osioista, vaikka hylky tulikin kun sain enkusta alle 1pisteen. Tai näin oletan. Muut osiot meni nappiin mutta enkussa tein kyllä sellaisen lottorivin että tiesin jo tuloksen 🙈

      Olisi kiva vaan tietää nuo muut osiot kun tuntui niin menevän hyvin .. ja nyt vähän vaivaa että mitähän ne oli 🤔

    • Anonyymi

      Mä oon yhdessä 150. varasijalla, tarkoittaako, että sain kuitenkin hyväksytyn vähimmäispistemäärän? Ja mistä löydän pisteeni? Ja mistä ihmeen koodista täällä aiemmin puhuttiin? :D
      Muut hakukohteeni eivät ole vielä julkaisseet tuloksiaan, vain tuo yksi.

    • Anonyymi

      Tänään klo 20 tuli sähköpostiviesti opiskelupaikasta Metropolialta, SoTe-opiskelijana alkaen v.2020.

      • Anonyymi

        Mulle tuli vastaus kaikkiin "Peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan" mitä se meinaa? Olinko niin susihuono kokeessa etten ees päässy varasijalle :D


    • Anonyymi

      Lamk sh ja hyväksytty. Yllätys paskasti menneen pääsykokeen jälkeen.

    • Anonyymi

      Metropolia ensihoito monimuoto varasija 36. 😁 ei mikään loistokas suoritus, toisaalta luulin et varma hylätty mut ei. Nyt odottelen vielä Tamk sairaanhoitaja tuloksia. Ensihoito ny on tolla varasijalla pois pelistä mut there is still hope!
      Onnee kaikille sisäänpäässeille! ☺️

      • Anonyymi

        Tamk näyttää ottavan ihan oman aikansa kyllä. :(((


      • Anonyymi

        Mun mielestä ainakin Vipusesta päätellen oli ainakin Xamkiin tulossa vielä sh lisähaku 10 paikkaa. Niihin taitaa olla erilliset kokeet, Opintopolustakin löytyy kun etsii lisähaku. Ne alkaa 2.12. Haut siis. Ja opinnot Tammikuussa. Katso ihmeessä tämä jos sattuu ettet Tamkiin pääsisi ja sinulla mahdollisuus opiskella päiväopintoina. Tsemppiä ! 😊


    • Anonyymi

      Kätilöksi Metropoliaan 6. varasijalla. Oon ei-ensikertalainen, joten se siitä. 😞

    • Anonyymi

      Onko kellään hajua miten voin olla varasijalla kätilöksi Jyväskylään ja Kuopion kätilön ja th koe on sitten hylätty, koska yks osa on ilmeisesti alle 1p...En edes ymmärrä miten siellä voi joku olla alle 1p... Eikö molemmissa korkeakouluissa kumminkin oo sama koe ja samat arviointiperusteet? Ja ylipäänsä varasijalle/hyväksytyksihän voi tulla vaan jos koe on kokonaan hyväksytty ja kaikista osioista vaadittavat pisteet? Minä en ymmärrä :D

      • Anonyymi

        Lukion papereilla varmaan.


      • Anonyymi

        Mulla sama juttu! Oon varasijoila Vamkiin ja Laureaan sairaanhoitajaksi, mutta Tamk on hylänny mun kokeen koska jostain osiosta alle 1p.
        Soitin Tamkiin ja sanoivat että eettiset taidot osiossa mulla on -2 pistettä. Ei osannut kertoa muuta kuin nuo osioista tulleet pisteet ja pyysi että varaan ajan ensi viikon maanantaille ja tulen itse katsomaan koetta.
        Ei osannut kertoa mitään syitä miksi oon kuitenkin päässyt varasijoille muualle?

        Oletan siis että Vamk ja Laurea ovat hylänneet eettiset taidot osion kokeen pisteytyksestä....🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu! Oon varasijoila Vamkiin ja Laureaan sairaanhoitajaksi, mutta Tamk on hylänny mun kokeen koska jostain osiosta alle 1p.
        Soitin Tamkiin ja sanoivat että eettiset taidot osiossa mulla on -2 pistettä. Ei osannut kertoa muuta kuin nuo osioista tulleet pisteet ja pyysi että varaan ajan ensi viikon maanantaille ja tulen itse katsomaan koetta.
        Ei osannut kertoa mitään syitä miksi oon kuitenkin päässyt varasijoille muualle?

        Oletan siis että Vamk ja Laurea ovat hylänneet eettiset taidot osion kokeen pisteytyksestä....🤔

        Tää hämmentää kyllä, mutta tulin itsekin siihen tulokseen, että kai sitten Jamk pääsin todistusvalinnalla varasijalle, ja Kuopiossa en. Ihmettelen kyllä kun itse oletin että jkl ois vaikeampi päästä, ja ärsyttää myös sillä Kuopioon halusin ja jkl laitoin vaan ylimääräiseksi...

        Pitää ehkä itekin soittaa ja kysyä Savonialta, että mikä homma ja ois kiva tietää just noi pisteet, kun en ymmärrä minkä oon muka vetäny miinukselle kun aikakaan ei loppunu tms...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu! Oon varasijoila Vamkiin ja Laureaan sairaanhoitajaksi, mutta Tamk on hylänny mun kokeen koska jostain osiosta alle 1p.
        Soitin Tamkiin ja sanoivat että eettiset taidot osiossa mulla on -2 pistettä. Ei osannut kertoa muuta kuin nuo osioista tulleet pisteet ja pyysi että varaan ajan ensi viikon maanantaille ja tulen itse katsomaan koetta.
        Ei osannut kertoa mitään syitä miksi oon kuitenkin päässyt varasijoille muualle?

        Oletan siis että Vamk ja Laurea ovat hylänneet eettiset taidot osion kokeen pisteytyksestä....🤔

        Tamk varasija 18, Lamk varasija 47. Ja 85.


    • Anonyymi

      Mistä ne pisteet näkee?🤔
      Onko kukaan kuullut Laurean alemman amk tuloksista vielä mitään?
      Muissa olen varasijoilla ja vielä tuo Laurean tulos puuttuu.. 😒

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä siellä ne pisteet näkyy?

        Voit sivulla ollessa painaa Ctrl ja f ja alas ilmaantuu hakupalkki johon voit kirjoittaa pisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit sivulla ollessa painaa Ctrl ja f ja alas ilmaantuu hakupalkki johon voit kirjoittaa pisteet.

        Tein noin ja pisteeni siis 0/0 ??
        Oon 5. Varasijalla kuitenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein noin ja pisteeni siis 0/0 ??
        Oon 5. Varasijalla kuitenkin?

        Nyt löysinkin, ne pisteet on tuolla sekasotkukirjoituksen seassa 😃


    • Anonyymi

      Laurea julkas tuloksia! Mä oon 5. varasijalla terkkariks. Onko mitään toivoa päästä?

    • Anonyymi

      Näkeekö mistää opintopolussa, paljon mistäkin osiosta on saanut pisteitä?

      • Anonyymi

        Ei näe valitettavasti. Koulutkaan tuskin julkaisee niitä. Pitäis varmaan tehdä joku julkinen juttu tästä julkaisemattomuudesta hakijan oikeusturvan vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näe valitettavasti. Koulutkaan tuskin julkaisee niitä. Pitäis varmaan tehdä joku julkinen juttu tästä julkaisemattomuudesta hakijan oikeusturvan vuoksi.

        Jossain luki et kunhan kaikki tulokset on huomenna julkaistu niin sit tulee sähköpostia josta näkis myös pisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näe valitettavasti. Koulutkaan tuskin julkaisee niitä. Pitäis varmaan tehdä joku julkinen juttu tästä julkaisemattomuudesta hakijan oikeusturvan vuoksi.

        Ainakin Xamkissa pääsee omiin tuloksiin tutustumaan. Ihan siellä sivuilla lukee.


    • Anonyymi

      Käsittämätön tunne, opiskelupaikka ei-ensikertalaisena ykköstoiveesta. Ja jos koodia oikein tulkitsin niin pääsykokeesta 72.28 pistettä. Uskomatonta!!

      • Anonyymi

        Mikä koodi? Mistä sen saa/löytää?


      • Anonyymi

        noilla pisteillä saattavat ensikertalaisten puupääkiintiöllä sisäänpäässeiden 35 pisteen luokkatoveriesi "kattokaa.... höhöhö....koiranpaska....höhöhö" kommentit risomaan.

        Kova tulos joka tapauksessa, joten onnittelut!


    • Anonyymi

      TAMK SH SISÄÄN! Oon aivan järkyttynyt että pääsin sisään koska koepäivä meni niin päin puskia vaikka tää unelma ollut jo kauan. Elämä muuttuu kyllä kovin. JEEEEEEEE. :D

      • Anonyymi

        Mulla täysin sama! Pisteet oli 47,30.
        Siellä nähdään siis tammikuussa! Onnea molemmille :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla täysin sama! Pisteet oli 47,30.
        Siellä nähdään siis tammikuussa! Onnea molemmille :D

        Oi jännäääää! :D Onnea!


    • Anonyymi

      Päivittyyköhän varasijat vain tiettynä aikana päivästä?

    • Anonyymi

      Tamkiin minäkin pääsin, sh monimuotoon, jee!

    • Anonyymi

      Pisteet ois riittäneet kaikkiin kouluhin mihin hain mutta englannin takia koe hylätty :( kyllä ärsyttää jos koe jatkuu samanlaisena niin ei toivoakaan koskaan päästä sisään...

      • Anonyymi

        Opiskele englantia ennen seuraavaa hakua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskele englantia ennen seuraavaa hakua?

        Tämän tyyppisessä kokeessa ei kyllä lukeminen auta... Sattuuko nyt vaan tuntemaan omalle kohdalle osuvat erikoissanastot.


      • Anonyymi

        Älä sure. Mulla ihan sama juttu. Englanti hylätty, jäi alle 1pisteen. Muuten oisin sisälle päässyt vaikka kor menikin päin persettä. Raaka peli, mutta lisää treeniä vain! 💪 Kyllä se opiskelupaikka vielä joskus irtoaa. Tänä vuonna oli vaikea koe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sure. Mulla ihan sama juttu. Englanti hylätty, jäi alle 1pisteen. Muuten oisin sisälle päässyt vaikka kor menikin päin persettä. Raaka peli, mutta lisää treeniä vain! 💪 Kyllä se opiskelupaikka vielä joskus irtoaa. Tänä vuonna oli vaikea koe.

        Mulla on lukiosta 20v aikaa ja en ole nyt työelämässä tarvinnut englantia lainkaan. Lukiossa kirjoitin englannista B:n. Ja silti sain englannista pääsykokeissa hyväksytyn 🤔 Olihan se vaikea koe, mutta ei mahdoton. Tradenomiksi hain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän tyyppisessä kokeessa ei kyllä lukeminen auta... Sattuuko nyt vaan tuntemaan omalle kohdalle osuvat erikoissanastot.

        Kyllä se auttaa. Sama myös matikassa! Kyllä se treenaaminen vaan auttaa, vaikka tuntuis siltä että ihan turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on lukiosta 20v aikaa ja en ole nyt työelämässä tarvinnut englantia lainkaan. Lukiossa kirjoitin englannista B:n. Ja silti sain englannista pääsykokeissa hyväksytyn 🤔 Olihan se vaikea koe, mutta ei mahdoton. Tradenomiksi hain.

        Itse lähihoitajana työskennellyt 5vuotta valmistumisen jälkeen. Normaali arjen Englanti sujuu ihan ok. Kokeessa pärjätäkseen pitäis opiskella sanastoja reilusti. Vähän tuuripeliäkin mitä sanastoa kokeeseen tulee. En muita osioita kokenut vaikeaksi, mutta jokaisella meistä omat vahvuutemme. 😌 Ehkäpä se on niin että lukiopohjalla pärjää tämän kaltasissa kokeissa paremmin.
        Loppujenlopuksi hoitoalalla pärjää vaikkei niin haka kielissä olisikaan. 👌


    • Anonyymi

      Saimia Sairaanhoitaja pisteeni 43,05 ja alin hyväksytty 26,8. Silti päädyin 3. varasijalle. Siinä hieno yli 16 pisteen ohitus jollain ensikertalaisella. Ensikertalais kiintiö oli 50%.

    • Anonyymi

      Se tunne, kun joku avoimen amk opiskelija sluibaa 65 pisteen kanssa aikaisempien korkeakouluopintojensa kanssa niiden ohi, joilla on paremmat pisteet kuin muilla. Itse sain 100 pistettä ja jäin 16 varasijalle ensihoidon haussa. Hienot 2,3 keskiarvot sillä opiskelijalla, joka pääs kaikkien ohi.... ei ketuta siis yhtään...... Toivottasti niillä 15 muulla mun edellä on samat fiilikset tällä hetkellä.

      • Anonyymi

        Avoimen amk:n opiskelijat eivät ole samassa haussa pääsykoe- tai todistushakijoiden kanssa. Avoimen hakijat hakevat erillishaussa. Ne paikat on ennalta määrätty, eivätkä vie muiden paikkoja. Erillishaun kautta päässeet eivät myöskään hae juuri alkavaan ryhmään, vaan aloittavat suoraan toisen vuoden opintoryhmässä. Ja avoimen opiskelijat eivät myöskään sluibaa, vaan ovat tehneet vuoden ajan kovaa duunia, rahoittaen opintonsa työllä.


      • Anonyymi

        Mistä sait 100pistettä? 80 oli maksimi.. Ja miksi jäit varasijalle, jos sinulla oli paremmat pisteet kuin muilla?


      • Anonyymi

        Tuonne turkuun haettiin myös aiempien amk opintojen perusteella ei siis pelkkä avoimen väylä vaan mitkä tahansa korkeakouluopinnot. Katsoin samaa et 65 pistettä oli kyl tosi heikko.. Itse sain siitä 80 ja naureskelin silti että jopas jotain että kolmosilla&nelosella sain paikan. Mutta mulla oli metropolia ykkösenä ja pääsin sinne sillä valintakokeella, eli tuo 65 on saanut paikkansa kun mun paikka peruuntui.. Niitä ei siis kun 1 tai 2 paikkaa ollut jaossa noilla aiemmilla amk opinnoilla.


      • Anonyymi

        Harvinaisen teräväpäinen olet kun saat 20p enemmän kuin maksimipisteet valintakokeessa on 🤣. Kyllä minuakin harmittaisi jos olisin yhtä pätevä.


    • Anonyymi

      Xamk sosionomi monimuoto. Onko muita sinne päässeitä? :)

    • Anonyymi

      Oletteko jostain saaneet tietää paljonko pisteitä saitte mistäkin osiosta? Vai saako ne tietää vain siinä tapauksessa, jos on hylätty?
      Mä tiedän vain yhteispisteeni ja olen varasijoilla, jäin vain 1,54 pisteen päähän etten olisi tullut hyväksytyksi. Toivo elää vielä päästä varasijalta.

    • Anonyymi

      Olenko ainut joka ei nää pisteitään?? Ei ole tullut sähköpostia eikä opintopolun koodistakaan löydy. Koe hylättiin koska joku osio hylättiin, mutta silti kiinnostaisi tietää yhteispisteet🤔

    • Anonyymi

      Mitkä on alhaisimpia pisteitä millä on kouluun päässyt?
      Yritän hahmottaa kuinka huonosti kokeeni meni. Sosionomiksi on vaikeampi päästä kun esim sairaanhoitajaksi. Mietin olisiko pisteeni riittäneet millekkään alalle vai ei.

      • Anonyymi

        Sairaanhoitajaksi päässyt 14 pisteellä.. Sosionomiksi Kareliaan taisi olla 26-27 pistettä.


      • Anonyymi

        Musta tuntuu et tää riippuu paljolti koulusta enemmänkin kun alasta :) Esim TAMK Sairaanhoitaja alhaisin pistemäärä oli 34 p muistaakseni ja sitten alhaisin ollut toiseen kouluun 14 p.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitajaksi päässyt 14 pisteellä.. Sosionomiksi Kareliaan taisi olla 26-27 pistettä.

        Mistä näitä eri koulujen pisteitä voisi seurata? Luulin että koe meni surkeasti, mutta olen sittenkin pärjännyt ihan ok:sti.


    • Anonyymi

      Kokeeni hylättiin, koska yhdestä osiosta olen saanut liian vähän pisteitä. Missään ei kuitenkaan lue mikä osio kyseessä? On outoa ettei mistään voi nähdä osiokohtaisia pisteitään. Olisi helpompi harjoitella seuraavaa hakua varten. Koe tuntui todella vaikealta enkä osaa yhtään sanoa mikä osio olisi ollut minulle helpompi tai vaikeampi.

      • Anonyymi

        Katso ohjeet oikaisuun koulun sivuilta tms. Vaadi nähdä vastauksesi pisteineen, jotta voit vaatia oikaisua jos jotain onkin laskettu väärin tms. Sulla on siihen oikeus.


      • Anonyymi

        Mullakin yhdestä osiosta liian vähän pisteitä ja sen tiesinkin kun aika loppui kesken kun jäin osiossa liian kauaksi miettiin ja pari meni hutiloiden väärin. Silti kokeeni otettiin huomioon 3 koulussa, mutta 2 ei vaikka sama ala kaikissa. Pisteeni olisi noihin 2 kouluun riittänyt todella hyvin. Huomenna soittelen vielä ja kysyn asiasta hakijapalvelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin yhdestä osiosta liian vähän pisteitä ja sen tiesinkin kun aika loppui kesken kun jäin osiossa liian kauaksi miettiin ja pari meni hutiloiden väärin. Silti kokeeni otettiin huomioon 3 koulussa, mutta 2 ei vaikka sama ala kaikissa. Pisteeni olisi noihin 2 kouluun riittänyt todella hyvin. Huomenna soittelen vielä ja kysyn asiasta hakijapalvelusta.

        Sääntö on että jokaisesta osiosta pitää olla tarpeeksi pisteitä (minim. 2?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääntö on että jokaisesta osiosta pitää olla tarpeeksi pisteitä (minim. 2?)

        Jep tiedän! Mutta outoa siinä on se, että koe hyväksyttiin kumminkin kolmessa muussa ammattikorkeassa. Mutta huomenna asia selviää kun soitan hakijapalveluun.


    • Anonyymi

      Juhuu, tänääm siirtynyt 3.sijalta 2.sijalle. no joo, eipä odotukset enään kovin korkealla ole :/

    • Anonyymi

      Onkos täällä ihmiset päässyt millaisilta varasijoilta kouluun?:)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe