tappelu seis!!

mutta miten??

tilanne: kaksi mäyräkoira narttua. muutoin tulevat hyvin juttuun mutta sillon tällön tappelevat verissäpäin tappamisen meiningillä... miten nuo sais irrotettua toisistaan ettei tulis pahempaa jälkeä..?? eipä ne juuri kuule eikä näe silloin mitään että komentaminen ei auta ja repiä niitä ei pysty toisistaan irti... joku kehotti upottaan vesisaaviin... muita hyviä neuvoja??!!??

7

1174

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella

noin samanikäisiä?
      Kyseessä on siinä tapauksessa alun alkaenkin virhe koiria hankittaessa.
      Kaksi noin samanikäistä narttua tappelevat asemastaan laumassa.
      Vaikea tilanne, jolle todennäköisesti ei tule loppua. Ja kun kyseessä on kovapäinen rotu.
      Minä antaisin toisen koiran pois.
      Jos tappelun yllättäessä on kaksi ihmistä paikalla, kannattaa koirat irrottaa toisistaan vääntämällä niitä takajaloista eri suuntiin, toinen toista, ja toinen toista koiraa. Ja molemmille kurinpalautus välittömästi.
      Jos yksin joutuu erottelemaan koirat toisistaan, onkin tilanne hankalampi, jos ovat hampaistaan kiinni. Muuten kyllä on helppo ottaa luja ote kurkusta, jolloin koiran on pkkko irrottaa ote, ja heti niskanahasta koira ilmaan ja jäähylle.

Kuten totesin, voi olla että narttujen välit tulevat huononemaan jatkossa.
      Viisainta olisi toiselle löytää uusi koti.
      Missään tapauksessa niitä ei koskaan pidä jättää keskenään ilman valvontaa, ja valvonnan allakin saattavat napsahtaa rajusti yhteen silmänräpäyksessä.
      Ja kuten totesit, mäykyllä on tappomeininki.

• Scarlett

Meillä otettiin vain kylmästi toista koiraa takajaloista kiinni joten ne eivät voi rimpuilla ja sitten huudetaan kovaa EI, kun toinen on ilmassa niin ne eivät voi korjata puru otettaan, joten äkkiä ne irroittavat! Toiminut aina...

• Mäykkifani Happy

Mun mielestä toi kahden noin saman ikäisen koiran tappelu on aika paha juttu, ja jo ostaessa koiria on tehty paha virhe!! Puhuin minun 14v. koirani ja mahdollisen tulevan koiranpentuni kasvattajan kanssa ja puhuimme juuri, että voiko samassa talossa olla 14v. vanhus ja pentu. Olin epävarma tulevatko ne toimeen keskenään. Kasvattaja sanoi että jos talossa olisi aikuinen koira ja sinne tulisi toinen vähän nuorempi tai vähän vanhempi koira, koirat voisivat alkaa tappelemaan kumpi on johtaja! Jos tällainen verinen tappelu johtajan asemasta alkaa siitä tulee yleensä tapa ja se on tosi paha juttu! Jos koirillasi olisi enemmän ikäeroa vanhempi olisi varmaan johtaja myös nuoremman mielestä! Sillon sopu säilyisi!!

• 3*kkmäykyn omistaja

herran jestas vesisaavin upota sehän on eläinrääkkäystä!
      Heitä mieluimmin sangollinen kylmää vettä päälle, tepsii kuule hyvin, mutta ehdottasin kanssa toisesta luopumista, mäykky on todella vahva luontoinen rotu kun se sille päälle sattuu,
      ja tämä johtajuus ongelma ei näiltä kahdelta ratkea kuule ikinä voi tulla pahaa jälkeä!

• ...

Missä se ikä mainittiin?

• mielan

Ota laumanjohtaja asenne. Minulla on ollut yleensä 5 kk-mäyräkoiraa kerralla, ikinä eivät tapelleet. Kaikki 5 koiraa nukkuivat mm. sängyssäni, jokaisella oli oma paikkansa. Jos niille tuli (tosi harvoin onneksi) erimielisyyksiä, sen näki jo eleistä ja ilmeistä, ja ne luottivat minuun.että kyllä mamma tulee ja ratkaisee tilanteen.

• ääliö00

Jumankekka MINELAN. KYSYMYS ESITETTU JO VUONNA 2005!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      1367
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      252
      1204
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      68
      1014
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      60
      1000
    5. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      890
    6. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      42
      853
    7. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      795
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      782
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      736
    10. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      720
    11. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      67
      713
    12. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      124
      652
    13. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      26
      620
    14. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      618
    15. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      85
      601
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      187
      544
    17. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      524
    18. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      514
    19. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      507
    20. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      487
    Aihe