Luin Suomi24n palstalta sivustoja, kuten aina. Jossakin vastauksessa oli linkki, jonka avasin. Siellä oli yllättäen jokin Googlen teksti, että tällä sivustolla käyneet rekisteröidään tms.
Miten helvetissä voit etukäteen tietää meneväsi vahingolliselle sivustolle. Mielestäni Googlen pitäisi etukäteen kertoa, jos jokin linkki on heidän mielestään väärä tai paheksuttava. Niin ei saa käydä jälkikäteen, kun joku on jo viattomana sinne erehdykasessä mennyt. Ja vasta sitte huomaam olevansa kyseenalaisella sivustolla.
Minusta vastuu on silloin Googlen, eikä viattoman selaajan, joka Googlen postauksen aiheuttamasta linkityksestä sinne erehdyksessä joutuu.
Eli vastuullinen toimija on Google!
Vahingossa väärä sivusto
3
70
Vastaukset
- Anonyymi
Oletuksena netissä on että jokainen sivusto rekisteröi siellä kävijät. Palvelin tallentaa käynnistä tiedot eli sinun ip-osoitteesi ja mitä sivuja klikkasit ja mitä yhteistyökumppaneiden pikkuleipiä lue mainosträkkereitä sinun selaimeesi on jo tarttunut. Jotkut yrittävät urkkia koneestasi lisätietoja esimerkiksi canvas fingerprinting tekniikalla.
Mikäli haluat välttää profiloimista niin joudut käyttämään (maksullista) VPN - palvelua ja konetta, jossa ei ole erityisiä tunnistustietoja tarjolla. Ei siis samalla koneella googlen sähköposti auki kun surffaat urkkijoiden sivustolle. - Anonyymi
Kyllä palvelimien logeihin aina jää tieto verkkovierailuista, eikä sitä voi estää.
- Anonyymi
Kehittäjäasetukset koneeseen/ tablettiin, vaikeampi jäljittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249