Huoltsikan baarin Renault-lautakunta

Anonyymi

Huoltsikan baarin arvovaltainen Renault-arvostelijatiimi koostuu seuraavista oppineista ja sivistyneistä jäsenistä:

- Ykä (puheenjohtaja), 58 v., työtön, auto Fiat Punto vm. -98
- Pertsa (sihteeri), 61, maatalouslomittaja, mopo
- Make, 45, pitkäaikaistyötön, polkupyörä
- Tapani, 74, eläkkeellä, MB 200 D -96
- Reiska, 67, eläkkeellä, polkupyörä (juonut korttinsa)
- Mohamad, 45, ammattikoulussa, Opel Vectra -02 (poistettu rekisteristä)
- Supe, 70, karjatilallinen, Toyota Yaris -08

Ykä kirjoittelee tänne referaatteja lautakunnan mietinnöistä Pertsan muistiinpanojen pohjalta.

32

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On positiivista yhteiskunnan liikenne/hyvinvointi poliittisen katsannon kannalta, että tällainen Renault lautakunta valvoo ja tiedottaa yhteisen edun nimissä tärkeäksi katsomiaan asiainhaaroja, kuten humpuuki renujen invaasiota Suomeen. Koska asiantuntemusta varmasti löytyy ja sitä on, niin ei ole soveliasta laittaa oppineiden ja sivistyneiden lautakuntalaisten eteen asiattomia huomautuksia, tahi muuta sopimatonta elämöintiä, renuumista.
      Poliiseja ja Palomiehiä kehoitetaan pidättäytymään toisiinsa kohdistuvasta väkivallasta, mellakoimisesta, jonka laisesta negatiivisestä ilmiöstä olemme me sivistyneet japanin ystävät saaneet kuulla Franskan maalta, toivotaan myös, että Poliisit eivät ammu toisiansa, kuten Franskassa on tapahtunut.
      Antakaamme kaikki henkinen tuki lautakuntalaisille, tiimi työryhmälle sekä itse taustajoukoille eli baarin henkilökunnalle, unohtamatta psykoloogistakaan puolta, lääkäri sektoria, koska tiedämmehän, että renufanaatikkojen joukossa on paljon lääkeasiantuntijoita, perusteluna monet kehoitukset lääkityksen tarkastamiseen heidän taholtaan, koskien lähinnä reenusbakteerin vaivaamia entisiä renuajia, jotka kärsivät ja kantavat tätä ikävää jälkiseuraamus tautia renusta.

    • Anonyymi

      Nämä arvovaltaiset hahmot ovat myös yhdessä päättäneet, etteivät sähköautot toimi Suomessa, ja siksipä autotehtaat lopettavatkin sähköhömpötyksen piakkoin, ja palaavat tuottamaan polttomoottoriautoja suomalaisille persejunteille.

      Lautakunta on täysin varma siitä, että autojättien johtokunta kuuntelee heidän keskioluenhuuruista porinaansa herkällä korvalla.

      • Anonyymi

        Sähköautojen kantomatka jää lyhyeksi talvella ja perhekäytössä. Testit joissa päästään sinne säälittävään 250kilometriin on tehty tuulettomassa tunnelissa ja plus 20asteen lämmössä kaikkisähkölaitteet pois päältä ja kuskina toimii joku 60kilonen luikku. Mutta lisätään 4 satakilosta ukkoa ja 30astetta pakkasta niin kymmenen kilometriä on tiukassa. Paskoja mitä paskoja eivät todellakaan sovellu suomeen lisäksi uusien akkujen hinnat voi olla kymmenissä tuhansissa euroissa ja kun järjellä miettii minkälaisia autoja jo pelkästään sillä hinnalla saa niin ei muutkuin aivokuolleet ostaa sähköautoja. FAKTA TIETO!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen kantomatka jää lyhyeksi talvella ja perhekäytössä. Testit joissa päästään sinne säälittävään 250kilometriin on tehty tuulettomassa tunnelissa ja plus 20asteen lämmössä kaikkisähkölaitteet pois päältä ja kuskina toimii joku 60kilonen luikku. Mutta lisätään 4 satakilosta ukkoa ja 30astetta pakkasta niin kymmenen kilometriä on tiukassa. Paskoja mitä paskoja eivät todellakaan sovellu suomeen lisäksi uusien akkujen hinnat voi olla kymmenissä tuhansissa euroissa ja kun järjellä miettii minkälaisia autoja jo pelkästään sillä hinnalla saa niin ei muutkuin aivokuolleet ostaa sähköautoja. FAKTA TIETO!!!

        Pertsa on näköjään saanut jostain pummittua kaljarahaa. Vai olisko niin että joku (Supe?) on tuonut tapaamiseen kossupullon, ja käyneet essonbaarin vessassa vähän naukkailemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pertsa on näköjään saanut jostain pummittua kaljarahaa. Vai olisko niin että joku (Supe?) on tuonut tapaamiseen kossupullon, ja käyneet essonbaarin vessassa vähän naukkailemassa.

        Supe ei juo viinaa eikä tuo sitä muillekaan. Hän on Mohamadin lisäksi porukan ainoa raitis. Tapani ja Reiska sen sijaan juovat, tarjoilevat ja tiputtavatkin pontikkaa. Reiska teki laitteet kun oli amiksen talkkarina Ylivieskassa, jossa hänestä myös tuli Mohamadin kaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pertsa on näköjään saanut jostain pummittua kaljarahaa. Vai olisko niin että joku (Supe?) on tuonut tapaamiseen kossupullon, ja käyneet essonbaarin vessassa vähän naukkailemassa.

        minun puolesta saat vapaasti ostaa sähköpaskan mutta minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minun puolesta saat vapaasti ostaa sähköpaskan mutta minä en.

        Sinä ostat mitä sinun annetaan ostaa. Sinä et päätä mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen kantomatka jää lyhyeksi talvella ja perhekäytössä. Testit joissa päästään sinne säälittävään 250kilometriin on tehty tuulettomassa tunnelissa ja plus 20asteen lämmössä kaikkisähkölaitteet pois päältä ja kuskina toimii joku 60kilonen luikku. Mutta lisätään 4 satakilosta ukkoa ja 30astetta pakkasta niin kymmenen kilometriä on tiukassa. Paskoja mitä paskoja eivät todellakaan sovellu suomeen lisäksi uusien akkujen hinnat voi olla kymmenissä tuhansissa euroissa ja kun järjellä miettii minkälaisia autoja jo pelkästään sillä hinnalla saa niin ei muutkuin aivokuolleet ostaa sähköautoja. FAKTA TIETO!!!

        Uusimpien sähköautojen tehtaan ilmoittama matka yhdellä latauksella on 500km luokkaa. Talvella ja kaikki läskit kyydissä siitä saa kyllä 200km leikata. Aika monelle riittää kyl 300km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ostat mitä sinun annetaan ostaa. Sinä et päätä mistään.

        minä ostan vaikka v8 diesel jenkin jos niikseen tulee ja pieraisen nokkaasi vähän ilmastopäästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimpien sähköautojen tehtaan ilmoittama matka yhdellä latauksella on 500km luokkaa. Talvella ja kaikki läskit kyydissä siitä saa kyllä 200km leikata. Aika monelle riittää kyl 300km.

        Eipä oo kukaan käytännössä testannu. Eivät taida niin arkaluonteista materiaalia uskaltaa näyttää ihmisille. Menis muuten suuri huijaus joilla otetaan ihmisiltä rahat pois niin hukkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä ostan vaikka v8 diesel jenkin jos niikseen tulee ja pieraisen nokkaasi vähän ilmastopäästöjä.

        Itselleen sika kiusaa tekee kun putilonsa kaataa...


    • Anonyymi

      Mun kallon sisäinen Renault lautakunta on sitä mieltä, että ovat harvinaisen ärsyttäviä vehkeitä. Mutta halpa hinta ja luotettavuus verrattain niin aivan ylivetoja autoja.

    • Anonyymi

      Onko tässä kyse Renault-konjakin harrastajista? Oikein kipakkaa ainetta, mutta tuo sakki tuskin ymmärtää näin laadukkaan väkijuoman päälle.

      • Anonyymi

        Porukan ainoa, joka on juonut Renua, on Pertsa. Hän pääsi kerran jollekin maatalousteollisuuden korruptioristeilylle, kun kutsukirje oli vahingossa kirjoitettu hänen nimelleen. Siellä oli tarjolla Renua, ja Pertsa kittasi sitä toista litraa. Se onkin ainoa asia, jonka Pertsa muistaa risteilyltä, ja tähän saakka ainoa Renault-merkkinen tuote, josta Pertsalla on omakohtaista kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porukan ainoa, joka on juonut Renua, on Pertsa. Hän pääsi kerran jollekin maatalousteollisuuden korruptioristeilylle, kun kutsukirje oli vahingossa kirjoitettu hänen nimelleen. Siellä oli tarjolla Renua, ja Pertsa kittasi sitä toista litraa. Se onkin ainoa asia, jonka Pertsa muistaa risteilyltä, ja tähän saakka ainoa Renault-merkkinen tuote, josta Pertsalla on omakohtaista kokemusta.

        Omakohtainen kokemus Renaultista on tarpeetonta, esim. moni lääkäri hoitaa tauteja, vammoja jne. vaikka ei hänellä ole niistä omakohtaista kokemusta välttämättä, ehkäpä vain krapula ja päänsärky ovat tuttuja ripulin, oksetuksen kera sekä muutama muu tavallinen, yleinen sairaus, sormeen vasaralla (päishään) tai muu, kynsivallintulehdus, mikä lienee se yleisin tulehdus maapallolla. Autonkorvikkeista ollessa kysymys on tietenkin renus se ainoa konetekeleen aiheuttama vakava mielenliikahdus sairaus.
        Viisas ja valistunut nuorisomme osaa ja tietää karttaa Renault moskaa, mutta fakkiintuneet renuidealistit ja muut pikku mitterandit viljelevät tätä kuttaa kuin työkseen, niin että maailmanlaajuinen riesa, valitus ja vaikerrus on saatu aikaiseksi ja viellä suurvalta Franskan myötävaikutuksella. Harvalla automerkillä, jos millään on valtio takana tukemassa, mutta renulla on ja siinä pääsyy, miksi viellä tälläistä kauniisti sanottuna paskaa voidaan levittää riesaksi pitkin ja poikin, sinne ja tänne. Hyvä ponsori renulla, mutta kuinka kauan? kyllähän sen lopulta hulluinkin idealisti huomaa mitä laatua renault edustaa, vänkääjiähän kyllä riittää, muita bumbulissa eläviä parasiitteja, joille tämä renault sovelias, korjaamot huoltaa, korjaa, kun rahaa vain syydetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakohtainen kokemus Renaultista on tarpeetonta, esim. moni lääkäri hoitaa tauteja, vammoja jne. vaikka ei hänellä ole niistä omakohtaista kokemusta välttämättä, ehkäpä vain krapula ja päänsärky ovat tuttuja ripulin, oksetuksen kera sekä muutama muu tavallinen, yleinen sairaus, sormeen vasaralla (päishään) tai muu, kynsivallintulehdus, mikä lienee se yleisin tulehdus maapallolla. Autonkorvikkeista ollessa kysymys on tietenkin renus se ainoa konetekeleen aiheuttama vakava mielenliikahdus sairaus.
        Viisas ja valistunut nuorisomme osaa ja tietää karttaa Renault moskaa, mutta fakkiintuneet renuidealistit ja muut pikku mitterandit viljelevät tätä kuttaa kuin työkseen, niin että maailmanlaajuinen riesa, valitus ja vaikerrus on saatu aikaiseksi ja viellä suurvalta Franskan myötävaikutuksella. Harvalla automerkillä, jos millään on valtio takana tukemassa, mutta renulla on ja siinä pääsyy, miksi viellä tälläistä kauniisti sanottuna paskaa voidaan levittää riesaksi pitkin ja poikin, sinne ja tänne. Hyvä ponsori renulla, mutta kuinka kauan? kyllähän sen lopulta hulluinkin idealisti huomaa mitä laatua renault edustaa, vänkääjiähän kyllä riittää, muita bumbulissa eläviä parasiitteja, joille tämä renault sovelias, korjaamot huoltaa, korjaa, kun rahaa vain syydetään.

        Yrjö-poika lienee seonnut lopullisesti, kiistelee täällä itsensä kanssa.
        Pistetään väliin tämä viesti, ettei tuo hullu valtaa koko palstaa ihan itselleen.


    • Anonyymi

      On testattu käytännössä useampaankin kertaan mutta koskapa EssomPaarin kantapöytäläinen olisi ollut faktoista, saati ympäristöstään kiinnostunut.
      Talviajossa kantama pienenee huomattavasti mutta toisaalta ovathan ne bensautotkin koko ajan töpseli seinässä talvella.

      • Anonyymi

        5,5 miljardia euroa AREVAN voimalaitoksen hinta tällähetkellä arviolta, voimalan piti valmistua v. 2009, nyt ilmoitettu, että sähköntuotanto alkaa heinäkuussa 2020.
        Kun rakentaminen on näin hankalaa, voidaan arvella, että sitten joskus, jos voimala saadaan käyntiin, niin monenlaisia ongelmia ilmenee, ranskalaisen tekniikan soveltuvuus Suomeen ei ns.pitkässä juoksussa ole osoittautunut hyväksi.
        Kauheinta on, jos suuronnettomuus kaikesta huolimatta pääsee tapahtumaan, silloin voi tapahtua todella katastrofi Suomelle ja lähialueille, kauemmaksikin, riippuen tuulista ja onnettomuudesta. Niin suuri asia kysymyksessä, että vastuuta on mahdotonta kenenkään kantaa, jos pahin tapahtuu. Voimala voi vaurioitua mm. maanjäristyksessä, lentokoneen törmäyksessä, terrori-iskussa, sodassa, ties missä muussa tilanteessa, monimutkainen laitos, jota ei kukaan yksin voi hallita. Mitä tulevaisuus tuo on arvoitus, suurilla panoksilla nyt pelataan, kun koko elämä lyöty pöydälle.
        Itse henkilökohtaisesti sanoudun irti teidän, enemmistön elämäntavasta, se tarkoittaa sitä, että en kannata, käytä tai muuten suosi mm. ranskalaista tekniikkaa, enkä myöskään muiden riisto-sottaaja-tuhooja valtioiden tuotoksia, joihin luen mm. Espanjan, Saksan.
        Sähköautolle on tällä hetkellä huono nähdä tulevaisuutta Suomessa eli tekniikka pitää kehittyä paljon, jotta sähköautot kulkevat yleisesti Suomessa. Tämä murros, jos se tapahtuu vaatii paljon luonnonvaroja ja tiedämme, että ne ovat maailmasta loppumassa tai käymässä vähiin. Vaikuttaa siltä, että se suuri yleisö, kansa ei ymmärrä tilannetta. Ranskan bensan hinnan korotuksesta tai sen suunnittelusta nousi keltaliivi-ilmiö, toisaalta taustalla yläluokan rahapolitiikka ja jatkuvankasvun uskonto.
        Mielipiteeni on, että mm. Renault autoja ei Suomeen kannattaisi tuoda, syyt ovat monien tiedossa ja ne ovat monesti otettu esille, mutta jokin outo, minun järkeen käymätön asia kuitenkin toimittaa vuositolkulla tätä turhaketta Suomeen, vaikka paremmin tultaisiin toimeen ilman. Kuka täällä välttämättä tarvitsee Renault-moskaa? Täydellinen oikea vastaus on: EI KUKAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,5 miljardia euroa AREVAN voimalaitoksen hinta tällähetkellä arviolta, voimalan piti valmistua v. 2009, nyt ilmoitettu, että sähköntuotanto alkaa heinäkuussa 2020.
        Kun rakentaminen on näin hankalaa, voidaan arvella, että sitten joskus, jos voimala saadaan käyntiin, niin monenlaisia ongelmia ilmenee, ranskalaisen tekniikan soveltuvuus Suomeen ei ns.pitkässä juoksussa ole osoittautunut hyväksi.
        Kauheinta on, jos suuronnettomuus kaikesta huolimatta pääsee tapahtumaan, silloin voi tapahtua todella katastrofi Suomelle ja lähialueille, kauemmaksikin, riippuen tuulista ja onnettomuudesta. Niin suuri asia kysymyksessä, että vastuuta on mahdotonta kenenkään kantaa, jos pahin tapahtuu. Voimala voi vaurioitua mm. maanjäristyksessä, lentokoneen törmäyksessä, terrori-iskussa, sodassa, ties missä muussa tilanteessa, monimutkainen laitos, jota ei kukaan yksin voi hallita. Mitä tulevaisuus tuo on arvoitus, suurilla panoksilla nyt pelataan, kun koko elämä lyöty pöydälle.
        Itse henkilökohtaisesti sanoudun irti teidän, enemmistön elämäntavasta, se tarkoittaa sitä, että en kannata, käytä tai muuten suosi mm. ranskalaista tekniikkaa, enkä myöskään muiden riisto-sottaaja-tuhooja valtioiden tuotoksia, joihin luen mm. Espanjan, Saksan.
        Sähköautolle on tällä hetkellä huono nähdä tulevaisuutta Suomessa eli tekniikka pitää kehittyä paljon, jotta sähköautot kulkevat yleisesti Suomessa. Tämä murros, jos se tapahtuu vaatii paljon luonnonvaroja ja tiedämme, että ne ovat maailmasta loppumassa tai käymässä vähiin. Vaikuttaa siltä, että se suuri yleisö, kansa ei ymmärrä tilannetta. Ranskan bensan hinnan korotuksesta tai sen suunnittelusta nousi keltaliivi-ilmiö, toisaalta taustalla yläluokan rahapolitiikka ja jatkuvankasvun uskonto.
        Mielipiteeni on, että mm. Renault autoja ei Suomeen kannattaisi tuoda, syyt ovat monien tiedossa ja ne ovat monesti otettu esille, mutta jokin outo, minun järkeen käymätön asia kuitenkin toimittaa vuositolkulla tätä turhaketta Suomeen, vaikka paremmin tultaisiin toimeen ilman. Kuka täällä välttämättä tarvitsee Renault-moskaa? Täydellinen oikea vastaus on: EI KUKAAN.

        Ranskalaisvihasi on säälittävää ja ennakkoluulosui typeriä ( pitäisikö taas muistuttaa ettei Rsanskassa ole tapahtunut yhtään vakavaa ydinvoimaonnettomuutta, toisin kuin lähes kaikissa muissa ydinvoiman kehittäjävaltioissa). Arevankin ongelmat taitavat johtua suomalaisista osapuolista, koska asenteet.
        Amerikkalaisilta vai englantilaisiltako olet muuten nuo ennnakkoluulosi oppinut, "perussuomainen"?
        No joka tapauksessa kirjoituksesi ei kosketa Renaultteja millään lailla.


    • Anonyymi

      Renault-raati etsii uusia jäseniä! Reiskan maksa on niin huonossa kunnossa, että edessä taitaa olla hiippakunnan vaihto. Mohamad muuttaa Ruotsiin, koska siellä on paremmat olot. Nyt kaivataan uutta verta. Työttömyys ja tenuttaminen katsotaan eduiksi. Autojen tuntemusta ei edellytetä.

      • Anonyymi

        Pääsenkö jäseneksi? Autoa ei ole, mutta lainaan välillä siskon Seat Ibizaa vm. -94. Ammattia ei ole, eikä sitä kannata tässä iässä enää hankkia, mutta oon välillä jakanut mainoksia. Renu on tosi huono auto, en edes parkkeeraa sen viereen. T. Mara 59 v.


    • Anonyymi

      "Huoltsikan baarin arvovaltainen Renault-arvostelijatiimi koostuu seuraavista oppineista ja sivistyneistä jäsenistä:

      - Ykä (puheenjohtaja), 58 v., työtön, auto Fiat Punto vm. -98
      - Pertsa (sihteeri), 61, maatalouslomittaja, mopo
      - Make, 45, pitkäaikaistyötön, polkupyörä
      - Tapani, 74, eläkkeellä, MB 200 D -96
      - Reiska, 67, eläkkeellä, polkupyörä (juonut korttinsa)
      - Mohamad, 45, ammattikoulussa, Opel Vectra -02 (poistettu rekisteristä)
      - Supe, 70, karjatilallinen, Toyota Yaris -08"

      TUOHAN ON AIVAN SUPER-ELIITTIÄ VERRATTUNA SUOMI24-ARVOSTELIJATIIMEIHIN!

      • Anonyymi

        Oikeasti kannattaa luottaa ennemmin Esson baarin juttuihin kuin suomi24 juttuihin. Ihmiset sentään esiintyvät siellä omilla kasvoillaan ja -nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kannattaa luottaa ennemmin Esson baarin juttuihin kuin suomi24 juttuihin. Ihmiset sentään esiintyvät siellä omilla kasvoillaan ja -nimellä.

        Huoltamo baarin sivujaosto tiedoittaa:

        Renaultia kohtaan on epäluottamusta, nyt huhutaan, että osa renun romuista voitaisiin siirtää pois romuttamon aidatulta varastoalueelta, mutta varastopäällikkö sanoo, että kaikki pitäisi viedä eli ei saa eroittaa kliioja "äiti" mekaneista. RomuReiska ei tiedä mitään koko bolemiikista, hän syyttää vehkeilystä selkänsä takana ja vaatii varastopäällikön eroa, joka taasen on kiemurrellut, kuin käärme kanervikossa asian suhteen. Romujen siirto operaatio on hankala, koska ei tiedetä mitä pitäisi tehdä ja voidaanko renu romua sotkea muun arvo metallin joukkoon ilman sanktioita. Vaarana on, että löysä oloinen renault laatu aiheuttaa yhteiskunnassa letkujen katkomisia, ynnä muuta kauhistusta. Mitään ei kuitenkaan olla päätetty, mutta kahvipöydässä on alustavasti ajateltu, että jos kuitenkin voisi edes ruostumattomat renun pakoputket pelastaa, itse renuhan on aivan paskaa, että niitä ei kukaan järkevä ihminen halua harmikseen takapihalle. Nyt mietitään voitaisko edes osa pakoputkista siirtää, mutta mitään suunitelmaa ei virallisesti ole olemassa, mutta kyllä huhutaan, että RomuReiska olisi aurannut tilaa omalle varasto alueelleen, mutta tästäkään ei ole saatu vahvistusta, että onko vain humalassa värkännyt vai mitä lananut joutessaan. Erittäin vaikea tilanne, pelätään myös, että huonolaatuista renu romua pääsee varastoalueelta tyhmien varkaiden avulla ympäristöön, jossa aiheuttaa taasen uutta harmia kasautumalla sinne ja tänne, jopa uusi nousu jostain sala luolastakin mahdollinen huitoja, reuaja populaation avustuksella.

        Ilmoitti: sivujaoston sihteeri

        Vilkku Liisa, ajoneuvona tai vain neuvona, vilkuttaminen kannattaa aina, pääsee ilmaiseksi kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kannattaa luottaa ennemmin Esson baarin juttuihin kuin suomi24 juttuihin. Ihmiset sentään esiintyvät siellä omilla kasvoillaan ja -nimellä.

        Luottaa joo ... essoporukka muistelee yli 30 vuoden takaisia juttuja ja elää siinä ajassa. Silloin Toyota ja japsit tehtiin Japanissa, Volvo oli Ruotsista ja Opel mahtava GM: n tuote.
        Renussa oli heppoisia rakenteita ja oudot sähköt ja ruostuivatkin.
        Niilläkö nyt mennään 2019?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottaa joo ... essoporukka muistelee yli 30 vuoden takaisia juttuja ja elää siinä ajassa. Silloin Toyota ja japsit tehtiin Japanissa, Volvo oli Ruotsista ja Opel mahtava GM: n tuote.
        Renussa oli heppoisia rakenteita ja oudot sähköt ja ruostuivatkin.
        Niilläkö nyt mennään 2019?

        Mielummin niillä kuin suoli24 hörhöjen jutuilla - aivan oikeasti! Esson takapöydissä voidaan elää menneessä, mutta ovat sentään ihmisiä, jotka eivät sepitä juttujaan peräkammarista tai suljetulta osastolta.


    • Anonyymi

      Normisetti, yleensä ihmiset joilla ei ole mitään omaa kokemusta aiheesta.
      Ruinaa vielä kyytiä ja sitten alkaa valitus, vaikka oma auto ei olis sen parempi.

      • Anonyymi

        Vilkku Liisa ei ruinaa, eikä anna omaa "autoaan" kaikkien ajettavaksi.


    • Anonyymi

      Nykyään autot ovat kokoonpano laitoksia, osat tilataan eri valmistajilta. Ehkä korit valmistetaan omassa tehtaassa. Esimerkkinä mersu omistaa 60 prosenttia nissan-renaultista, johon myös dacia kuuluu,. Dacian pikkupakuun vaihdetaan tähtimaski keulaan ja kas se onki mese. Made in romania. Uusi 200d onkin rellun koneella, kuin myös Suomessa kootut seokset. Primeran 1,9dci on vanha renun riisseli. 2,2dci tulee muistaakseni epsanjasta. Xtrailissakin käytetty. Ooppeli siirtyi pösölle joten fiiun dieselit jää pois nokalta. Dodge caliberista löytyy mitsun konetta ja nissanin automaattilaatikkoa, vaikka luulis että mersua, diisselit on vwn liukuhihnalta. Kerran sitten tulin ostaneeksi Hyundain, rehdin piraattimaan luomuksen. Kuvittelin että nyt ei kukaan kerro mistä osat tulevat, vaan kaverit leukailivat että onkos koottu vietnamissa vai venäjällä. Tämän auton edeltjä oli vw golf farkku jonka pellin alla oli paljon kiinalaista kirjoitusta. Tiedä sitten. No saabbi aloitti 92mallin teon DKW moottoreilla, samoja oli audin esi-isillä, kuin myös warressa. Volvon 2,7 kone tais olla renu ja 5 pyttynen dieseli Lt volkkarista tuttu. Eli kun ostat auton, tiedätkö oikeesti minkä merkkisellä ajat????

      • Anonyymi

        Ja faktaa kiitos tuosta Mersun 60 %:n Rellu-omistuksesta, esim. luotettava lähde... Muuten olet ihan Höpöhöpö-ukko.

        Renault on osa Renault-Nissan-Mitsubishi -allianssia, joissa em. autofirmat omistavat toisiaan ristiin. Dacia on Rellun oma halpismerkki, idän suunnalla jotain Rellu-mallejakin myydään Dacian logon alla. Eri konsernien välistä yhteistyötä on tehty jo pitkään, Rellu on tehnyt Mersun kanssa yhteistyötä mm. Citanin kanssa, joka on Rellun Kangoosta muokattu versio. Ja nyt Rellu, NIssan ja Mersu ovat kehittäneet yhdessä moottoriperhettä, kaikista näistä merkeistä löytyy samaa perua oleva 1,3 litrainen omalle merkille virittety moottori. Mutta ei tuohon yhteistyöhön mitään omistusjärjestelyjä liity Mersun ja Rellu-allianssin välillä.


      • Anonyymi

        Kerro nyt mitä Dacian pakua myydään Mersuna? Kirjoittelet puutaheinää. Jos tarkoitat MB Citania, niin ei sitä Daciana myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt mitä Dacian pakua myydään Mersuna? Kirjoittelet puutaheinää. Jos tarkoitat MB Citania, niin ei sitä Daciana myydä.

        MB-Citan on Renault Kangoosta muokattu Mersuversio. Citan valmistetaan Rellun tehtaalla Ranskassa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe