Kirkossa luetaan uskontunnustus, mutta uskotko siihen, uskotko että on Jumala ja Jeesus joka sovitti syntimme jotta me olisimme Jumalan edessä puhtaat ja kelvolliset ikuiseen elämään taivaassa.
Kirkossa tuuditetaan valitettavasti ihmisiä harhaan, niin että kaste pelastaa kun taas Jeesus sanoi että joka ei synny uudesti ylhäältä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa, uudestisyntyminen on sitä että ihminen tietoisesti ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön kohdallaan ja tunnustaa olevansa syntinen joka tarvitsee pelastuksen.
Toivon sydämestäni että palstalaiset löytäisivät Jumalan armon tässä ajassa.
Uskontunnustus
39
97
Vastaukset
- Anonyymi
Höpöhöpö juttuja, uskokoon kuka haluaa.
Eli en usko. - Anonyymi
En usko hetkeäkään, enkä käy kirkossa.
- Anonyymi
Uskon tyrkytys saisi loppua !
Ei kukaan muukaan tyrkytä elämänohjeitaan ja elämänkatsomuksiaan niin kyllästymiseen asti kuin uskontonsa tyrkyttäjät.
No, rasistit on yhtä sitkeitä.
Usko sinä vaan itse kaikessa rauhassa ja anna muiden uskoa tai ei.
Uskovaisena ihmisenä voit varmaan luottaa siihen, että Jumala kyllä löytää
"lampaansa" ja pelastaa sen, jos niin katsoo, jos Jumala on olemassa.- Anonyymi
Mitä aloittaja sinulle tyrkyttää,
hän vain kysyy kysymyksen en sen kummempaa tyrkytystä näe missään.
kertoo vain mihin itse uskoo ja perustelut siihen.
ei tahdo löytyä kunnon vastaväitettä, kuten huomaat, osataan vain sanoa, että höpö höpö.
Jos ei koe aloitusta mielenkiintoiseksi niin miksei sen yli voi vain hypätä,
jokaisella on kuitenkin oikeus omaan elämänkatsomukseensa ja sen julkituominen ei ole tyrkytystä.
Saithan sinäkin nyt tuossa vastauksesa tuotua esille oman elämänkatsomuksesi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä aloittaja sinulle tyrkyttää,
hän vain kysyy kysymyksen en sen kummempaa tyrkytystä näe missään.
kertoo vain mihin itse uskoo ja perustelut siihen.
ei tahdo löytyä kunnon vastaväitettä, kuten huomaat, osataan vain sanoa, että höpö höpö.
Jos ei koe aloitusta mielenkiintoiseksi niin miksei sen yli voi vain hypätä,
jokaisella on kuitenkin oikeus omaan elämänkatsomukseensa ja sen julkituominen ei ole tyrkytystä.
Saithan sinäkin nyt tuossa vastauksesa tuotua esille oman elämänkatsomuksesiLuitko loppuun aloituksen ? Siellä taas toivotaan uskoa jokaisen elämään.
Se on tyrkytystä.
- Anonyymi
Jumala löytää lampaansa, sanoit..on ihmisen osuus asiassa valita Jeesus Kristus joka on tie Jumalan tykö. Ihminen on vastuullinen tässä asiassa.
Nyt on taas kerran tarjottu tätä tietä joka vie taivaaseen, ota tai jätä mutta kerran ehkä sinulle muistetetaan tästäkin mahdollisuudesta 4.11.2019.Seurakuntaan otetaan alle vuoden olevia lapsia - ymmärtääkö ihmisen alku noin varhain uskonnosta ja jumaluudesta?
arvo.e kirjoitti:
Seurakuntaan otetaan alle vuoden olevia lapsia - ymmärtääkö ihmisen alku noin varhain uskonnosta ja jumaluudesta?
"arvo.e"
Jumaluus ei ole ymmärrys-asia.
Se on tunteen jatkumo, jonka kasteen jokainen antaa olla, tai vaihtaa ammattinsa Papin-ammattiin.
Silloin ei millään ole enää väliä, mitä naamalleen valuu.
H.
- Anonyymi
Raastava aihe/väärä paikka, ei muuta kommentoitavaa.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=KkL3ToS0mCc
Usko ainoastaan. - Anonyymi
Väärä portaali.
Tämä on suoli24, suomen tunnetuin huuhaa- ja junttiportaali. Uskisläppää varten on oma vastaava, mutta se siis on eri foorumi ja keskittynyt nimenomaan uskomuksiin.
https://www.kotimaa24.fi/
=DW= - Anonyymi
Laitan tähän uskontunnustuksen, toki sen moni osaa.
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Aloittajalta: Jeesus sanoi että joka ei synny uudesti ylhäältä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa, uudestisyntyminen on sitä että ihminen tietoisesti ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön kohdallaan ja tunnustaa olevansa syntinen joka tarvitsee pelastuksen.
Ja minulta: Olen evankelisluterilaisesta uskovan äitini kohdusta syntynyt, viattomana 4-kiloisena täysin terveenä. Miksi minä en olisi syntynyt uudesti, Olen minä, yhdeksäntenä omaan perheeseeni. Kasteessa vanhempani ovat liittäneet minut seurakuntaan. Olen käynyt rippikoulun, jossa ehtoollisen myötä olen tietoisesti ottanut vastaan Jeesuksen, eli vahvistanut sen mitä vanhempani ovat jo minulle elämänpoluksi uskonnon suhteen valinneet. Vihittynä puolisona olen taas raamattua noudattanut.
Elän oikein, jos tekisin väärin, pyytäisin anteeksi kohteelta, kyllä Jumalani tietää että pyydän myös häneltä.
En ymmärrä tarvitsevani pelastusta, kun ei ole mistä minut pelastettaisiin.
Kerrotko konkreettisesti, mitä syntejä voisi olla joihin syyllistyisin, että tarvitsisin parannusta.
Olen kokenut Jumalan armon monta kertaa, en luettele etten syyllistyisi kerskaamisen syntiin, vitsivitsi, ihan tavallista hyvää elämää iloine ja suruineen elän.
Ettemme vaan olisi samaa mieltä?- Anonyymi
Jos olet ottanut tietoisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön ja olet päättänyt seurata häntä kuten Raamattu opettaa, olet varmaan uskossa??
Jeesus sanoi että se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät. Portti on itse Kristus ja monelle loukkauskivi..siksi se on ahdas ja vaikea asia.
Minä tarvitsen pelastajaa 24h/vrk:ssa, ilman sitä en selviäisi tässä synnin ruumiissa.
- Anonyymi
Kirjoitat: "Jos olet ottanut tietoisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön ja olet päättänyt seurata häntä kuten Raamattu opettaa, olet varmaan uskossa??
Jeesus sanoi että se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät. Portti on itse Kristus ja monelle loukkauskivi..siksi se on ahdas ja vaikea asia."Minä tarvitsen pelastajaa 24h/vrk:ssa, ilman sitä en selviäisi tässä synnin ruumiissa."
Mitä tarkoittaa käytännön elämässä "sovitustyö". Miten seuraan "häntä kuten raamattu opettaa". Mitä tarkoittaa että "portti on ahdas ja tie kaita" Mistä tiedän olenko sen löytänyt. Mikä on vaikea ja ahdas loukkauskivi.
Jos olet aloittaja, joka minulle vastaat, kysyn, voitko sisällyttää nämä asiat tavalliseen elämään, ymmärrettävään muotoon. Olen itsekin miettinyt mitä se uskovaisuus tarkoittaa kun olen mielestäni uskovainen ja oikein eläjä. On ollut vaikeuksia, joista kivuliaasti olen kamppaillut pois, ovat olleet kurjia kokemuksia. Mutta nyt on aika seesteistä. - Anonyymi
Lainaus:
Kirjoitat: "Jos olet ottanut tietoisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön ja olet päättänyt seurata häntä kuten Raamattu opettaa, olet varmaan uskossa??
Jeesus sanoi että se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät. Portti on itse Kristus ja monelle loukkauskivi..siksi se on ahdas ja vaikea asia."Minä tarvitsen pelastajaa 24h/vrk:ssa, ilman sitä en selviäisi tässä synnin ruumiissa."
Mitä tarkoittaa käytännön elämässä "sovitustyö". Miten seuraan "häntä kuten raamattu opettaa". Mitä tarkoittaa että "portti on ahdas ja tie kaita" Mistä tiedän olenko sen löytänyt. Mikä on vaikea ja ahdas loukkauskivi.
Jos olet aloittaja, joka minulle vastaat, kysyn, voitko sisällyttää nämä asiat tavalliseen elämään, ymmärrettävään muotoon. Olen itsekin miettinyt mitä se uskovaisuus tarkoittaa kun olen mielestäni uskovainen ja oikein eläjä. On ollut vaikeuksia, joista kivuliaasti olen kamppaillut pois, ovat olleet kurjia kokemuksia. Mutta nyt on aika seesteistä.
Sovitustyö on yksinkertaisesti se kun Jumala sovitti koko maailman synnit antaen Jeesuksen kuolemaan meidän rikkomalkeudessa.usten tähden ja meidän pitää ottaa se vastaan, tunnustamalla että' olemme rikkoneet Jumalaa ja ihmisiä vastaan ja tarvitsemme Jeesusta jokaon tie Jumalan tykö.
Jeesuksen seuraaminen on sitä että meillä on halu noudattaa Jumalan tahtoa, meillä on rukousyhteys Jumalan kanssa jne.
Ahdas portti tarkoittaa sitä kun tullaan Jeesuksen tykö, halutaan lähteä seuraamaan häntä, se kuten täälläkin voidaan lukea on vaikeaa ja loukkaannutaan tavallaan jo puheisiin Jeesuksesta.
Jos et ole varma oletko uskossa, voit sitä rukoilla ja pyytää Jeesusta elämäsi Herraksi, pyydät syntejäsi anteeksi Jumalalta. Kannattaa etsiä uskovien yhteyttä, lukea Raamattua, siellä Jumala ilmoittaa tahtonsa, rukous on puhetta ja seurustelua Jumalan kanssa. Iloa ja voimia sinulle, toivon sitä sydämestäni.- Anonyymi
Kyllä nyt putosin kärryiltä. Aivan kuin poliitikot puhuisivat tai juristit. Otan huomen ehtoona vähän kirkasta ja lukasen uudesti ajatuksen kera. Jos vaikka kirkaistuisi
Laitan ensin väkäsen todistaakseni, että en ole robotti
- Anonyymi
Lisään vielä, kun ihminen antaa elämänsä Jumalan käsiin Raamattu lupaa että jokainen Jumalan Hengestä syntynyt saa Pyhän Hengen asumaan sydämeensä, sanotaanha Raamatussa te olette Pyhän Hengen temppeli.
- Anonyymi
En pyytele anteeksi turhanpäiten kun en ole mitään syntejä tehnyt. Kuten jo sanoin, jos tekisin niin pyytäisin anteeksi kohteelta, uskon Jumalan antavan myös anteeksi vaikka voisinhan häneltäkin varmuuden vuoksi pyytää siinä samalla.
Kyllä joskus olen tehnyt toista kohtaan väärin, mutta kaikki sellaiset on ajat sitten puhuttu, anteeksi annettu ja saatu.
Kyllä tunnen Jumalan läsnäolon ja olen monta kertaa kokenut minuun tai läheisiini kohdistuvan siunauksen. Huomaan sen aina ja kiitän Jumalaa.
Varmaan sitten olen uskovainen.
Aloin jankata kirjoituksiasi kun raamatussa on moni asia kirjoitettu niin vaikeasti etten tiedä mitä sillä oikein tarkoitetaan ja tuntuu että on vain sanoja peräjälkeen. Oli lohdullista kun nyt julkisuudessa Päivi R-jutun yhteydessä, oppinut kirkonmieskin on sitä mieltä että raamattua voi tulkita väärin tai oikein. Jos eivät he ole varmoja niin minä saan tulkita omalla motollani: teen toiselle kuten haluaisin itselleni tehtävän. En siis ole huolissani uskostani. Oli hyvä keskustella kanssasi.- Anonyymi
Jokainen on tehnyt syntiä ja tekee joka päivä lisää. Onneksi Jeesus Kristus on ristinkuolemallaan ottanut sinunkin syntisi harteilleen, että saisit ne anteeksi. Jos uskot sen ja jätät syntisi Jeesukselle, Hän antaa sinulle kaiken anteeksi ja johtaa sinut kuolemasi jälkeen ikuiseen eloon ja iloon, jota voit kokea jo tässä hetkessä. Sinä itse saat valita . Jumala ei pakota sinua mihinkään. Liian moni valitsee sen lavean tien,joka vie ikuiseen eroon Jumalasta- tien joka ei vie Taivaaseen. Varmaan ymmärrät, minne toinen tie vie.
- Anonyymi
Kiva että koit hyväksi keskustelun. Minusta on mukavaa jutella näistä elämän tärkeimmistä asioista. Toivotan sinulle siunausta Jumalan sydämeltä.
terv. Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva että koit hyväksi keskustelun. Minusta on mukavaa jutella näistä elämän tärkeimmistä asioista. Toivotan sinulle siunausta Jumalan sydämeltä.
terv. AloittajaEli väistit kysymykseni 07.11.2019 10:57 ja vetaisit tänne väliin viestin. Ketkuiluako, jotain pakenemista kuitenkin. Miten syntinen itse oikein olet.
- Anonyymi
En ymmärrä. Eilisen päivän aikana en tehnyt yhtään syntiä vaikka kuinka mietin, sen sijaan hyväntekeväisyystekoja yhdelle sairaalle ja kahdelle lapsenlapselle tein päättäen illan kirkkokonserttiin. Nyt olen vasta ehtinyt nousta sängystä, kiittänyt aamusta ja kohta luen nettihesarin. Minulla ei ole mitään anteeksipyydettävää ihmisiltä eikä Jumalalta.
Mitä syntejä sinä teit eilisen aikana, kerrotko selkeästi asiat ja teot, etkä vain pajata epämääräisiä sanoja raamatusta.- Anonyymi
Uudestisyntynyt uskova on puhdas kun on tietoisesti ottanut vastaan Jeesuksen elämäänsä, silti on vajaa ja tekee syntiä mutta elää anteeksiantamuksessa. Ihminen joka ei ota Jeesusta vastaan voi elää erittäin hyvää elämää mutta siitä huolimatta ei ole taivaskelpoinen. Jeesus on tie taivaaseen ja Jumalan tykö.
- Anonyymi
Minkä vuoksi muka nyt tarvitsisi niitä syntejään katua?
Jeesushan ne on jo kerran lunastanut.
Vai väitätkö, että Raamattu valehtelee? Joskus kauan, kauan sitten...
Istuimme Jessen kanssa Nuotiolla.
- Tuo uskon-tunnustus?
- Faijasi sanoi että meidän pitäisi luoda malli tuleville ihmisille.
- On kai alettava hieromaan nystyröitä., Totesi Jesse.
- Mites olis?, kysyin.
- Ottaisitko pari kauhallista Vettä.
- Minun tekee mieleni naukkailla hieman Puna-Viiniä.
- Ja mites siitä Vedestä Viiniä saadaan? Kysyi Jesse.
- Nooo, minä uskon sinuun.
- Jo oli uskon-tunnustus. Tokaisi Jesse takaisin.
Aamulla minä heräsin ensin.
Nuotiokin oli sammunut.
H.- Anonyymi
Suurin synti on se kun ihminen haluaa olla erossa Jumalasta.
- Anonyymi
Ei taiada sellaista olla olemassakaan uskonnon varjolla tahdään paljon pahaa kun kaikki uskoo omalla tavallaan
- Anonyymi
Joku kyselee mitä syntiä on tehnyt tai joku toinen..edes ajatuksemme eivät ole absloluuttisen puhtaat, asenteemme jne..me tarvitaan täydellinen urhi että kelpaamme Jumalalle.
- Anonyymi
Luontoa on ihminen tuhonnut, sosialismi oli ateistinen. Ympäristötuhot on valtavat, eräs taloudellinen kokeilumalli.
- Anonyymi
Miten joku on voinut sovittaa syntimme syntiennakkona esimerkiksi 2000 vuotta sitten, jonka jälkeen valtaosa ihmiskunnasta on vasta syntynyt.
Se on vähän kuin 20 ikäiselle alettaisiin maksaa eläkettä ennakkoon sieltä loppupäästä. Tms.Joskus kauan, kauan sitten...
Istuimme Jessen kanssa Nuotiolla.
- Tuo uskon-tunnustus?
- Faijasi sanoi että meidän pitäisi luoda malli tuleville ihmisille.
- On kai alettava hieromaan nystyröitä, Totesi Jesse.
- Mites olis?, kysyin.
- Ottaisitko pari kauhallista Vettä.
- Minun tekee mieleni naukkailla hieman Puna-Viiniä.
- Ja mites siitä Vedestä Viiniä saadaan? Kysyi Jesse.
- Nooo, minä uskon sinuun.
- Jo oli uskon-tunnustus. Tokaisi Jesse takaisin.
Aamulla minä heräsin ensin.
Nuotiokin oli sammunut.
H.- Anonyymi
Jumala on rakkaus, siksi hän sovitti synnit, mutta pitää ottaa se vastaan.
- Anonyymi
Uskon..noin
- Anonyymi
Eikö Jeesuksen ja Jumalan tulisi olla sukupuolineutraaleja olentoja nykyään. Uskonnot on aina kirjoitettu tukemaan ja muokkaamaan ihmisten maailmankuvaa. Eivät ole totta. Ovat aikansa moraalioppia. Mutta siellä on muutama ohje jotka tekevät elämästä ihan siedettävää. Vaikka se ettei pahaa pidä palkita pahalla vaan aina hyvällä. Pahaa ei saa vastustaa. Mutta sitä ihmiset ei vieläkään ymmärrä. Vaikka miten sinua kohdellaan vastaa aina hyvällä. Se vapauttaa elämään. Mutta se löytyy muistakin uskonnoista.
- Anonyymi
Eli jos vain noudattaa tätä Vuorisaarnan kohtaa niin sekin tekisi maailmasta paremman paikan ja ihmisten elämästä yleensäkin. Se myös poistaisi kaikki sodat. Jostain syystä ei ole mennyt kuitenkaan perille: ”Älkää tehkö pahalle vastarintaa – jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin" (Matt 5:39) Eli ei pidä provosoitua, ei loukkaantua, suuttua, katkeroitua, masentua, vihastua tai lähteä kostamaan, mellastamaan eikä mekkaloimaan. Vaan vastata kaikkeen hyvällä. En kannata uskontoja mutta tuo riittää elämänohjeeksi. Se on ehkä tärkein kohta kristinopissa mutta ei vaan mene perille usein ihmisille jotka kutsuvat itseään kristityiksi. Buddhalaisilla on sama oppi.
- Anonyymi
Kyllä, maailma olisi toisenlainen jos Rakkauden kaksoiskäsky olisi ihmisten sydämissä.
Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, maailma olisi toisenlainen jos Rakkauden kaksoiskäsky olisi ihmisten sydämissä.
Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetatEi tarvitse ymmärtää paljoakaan uskonnosta. Riittää kun sisäistää tuon kaksoiskäskyn. Sisäistäminen on elämänmittainen prosessi. Siinä joutuu tavallaan ylittämään oman persoonallisen itsensä. Se ei ole aina helppoa. Mutta prosessi kasvattaa ja ihminen saa sisäisen rauhan. Silloin ei katkeroidu, ei jää miettimään kokemiaan vääryyksiä vaan elämä kantaa. Se on hyvä harjoitus. Vaikka ei suurempi uskovainen olisikaan.
- Anonyymi
Haluaisin kovasti uskoa että on olemassa joku hyväntahtoinen korkeampi voima joka ohjaa ihmistä, suojelee ja varjelee pahalta.
Mutta kun nyt tätä maailmanmenoa katsoo ei oikein siltä näytä. Miksi ihmidiä kidutetaan, lapsilla on nälänhätää# on sotia. Ei kyllä tue uskomusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387