Corolla 2.0 hybrid, pettymysten taival

Anonyymi

Tilasin innoissani Avensis 1,8 vm 2015 tilalle uuden Corolla 2.0 hybridin, Active farkku. Nyt ajettu heinäkuulta alkaen. Pääsin petytty perheen kanssa. Auto on kamalan meluisa, niin meluisa että kesällä lomamatkat ovat yhtä tuskaa. Takapenkin teiniosasto on pitänyt iPhonensa kuulokkeet päässä ja musa peittänyt rengasmelun alleen, mutta me korvalaputtomat etupenkin "erkit" kärsimme melusta. Renkaat ovat pienimmät mitä tähän tulee, silti perusasfaltillakin kumina ja rohina ovat uskomatonta. Myös ovien välistä tulee äänet läpi kuin ovi olisi auki, ja sivupeilit suhisee maantiellä. Hybridi ei näköjään ole meidän juttu, kun emme vaan osaa tai jaksa keskittyä pihistämiseen. Kulutus meillä kesällä lähes 6 litraa ja nyt aamupakkasilla 6,5-7. Osasyy se että kantakaupungissa asuessamme on auto pakko pitää kadun reunassa ilman mitään esilämmitystä. Nopeasti auto sisältä lämpenee mutta lämpökin aaltoilee eli välillä lämmintä ja hetken taas viileämpää vaikka ei koske lämpösäätöihin. Hybridissä teho tuntuu vaihtelevat oudosti eli välillä kiihtyy hyvin ja välillä tahmeammin. Lisäksi kylmänä nykäykiä. Etuistuimissa on hyvä selkänoja mutta istuinosa ei tue kunnolla 179 cm pituista kuskia vaan jalat väsyy. Radio on vitsi ja navigaattori kuin ranskalaisten suunnittelema. Nyt taitaa vaihtua Focukseen jo pelkästään hiljaisuuden takia ja myös istuimet selvästi paremmat Fordissa.

18

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit ostanut Octavian, niin olisit saanut täydet 2 dB hiljaisemman auton.

      • Anonyymi

        Octavian ja Corollan meluissa karkealla, jollaisia melkein kaikki Suomen tiet ovat varsinkin keväisin, asfaltilla oli 3dB ero. Corollan äänenpaine on siis kaksinkertainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octavian ja Corollan meluissa karkealla, jollaisia melkein kaikki Suomen tiet ovat varsinkin keväisin, asfaltilla oli 3dB ero. Corollan äänenpaine on siis kaksinkertainen!

        Kärsi vielä sitä humpuuki hybridiä niin kauan että saat uuden Skoda Scalan alle hämmästyt kun käyt koeajolla auton tiloja suorituskykyä ja ennenkaikkea hiljaisuutta on ero Corollaan kuin yöllä ja päivällä..


    • Anonyymi

      Se tuossa uutuus-Corollassa on erikoista, että melua on desibelitolkulla enemmän kuin edeltäjä-Corollassa. Miksihän? Kulutus siinä on kylläkin niin alhainen, ettet edes dieseleillä pääse samaa sekalaisessa normaaliajossa (ei siis pisaralla pisimmälle säästöajossa).

      • Anonyymi

        Ne 18 tuuman vanteet ja lättäkumit tekevät Corolla Hybridistä urheilu-ja voimisteluauton.


    • Anonyymi

      Tuossa Toyotan kohdalla on sellainen onneton asia, että jos siitä haluat eroon, niin joudut kerran kärsimään taloudellisen tappion. Uudehkosta Toyotasta saa kohtuullisen hyvityksen vaihtaessa uuteen Toyotaan, sillä se uuden hintaan leivottu pantti jää muuten lunastamatta. Silti merkin vaihto kannattaa tehdä ihan mielenterveyden vuoksi ja säätyy siinä myös kuulo.

    • Anonyymi

      Jotain outoa tuossa meluasiassa kyllä on.
      Jotkut väittävät hiljaiseksi, mutta.....
      TM:n mukaan melu on kuin pienessä GT-autossa ja joissain mittauksissa on saatu hetkellisesti järisyttäviä 85 db:n lukemia.
      Jossain on jopa vaadittu uusintamittauksia, kun ei ole uskottu.
      Edeltäjä Aurisisssa melu on 72 db:n luokkaa ja nyt tuossa kuin helikopterissa.
      Auton hiljainen sisämelu on kuitenkin nykyään yhä tärkeämpi kriteeri auton ostajille.
      Tätä ei selitä rengastus, eikä huonot tiet - melun osalta auto on vain huonosti suunniteltu.

      • Anonyymi

        Toyota on hirttäytynyt modulaariseen TNGA-arkkitehtuuriin kaikissa uusissa autoissaan, jonka se suunnitteli hätäpäissään pienellä budjetilla sen jälkeen kun Volkswagen oli julkaissut oman, vuosikausia suunnitellun MQB-arkkitehtuurinsa. Kaikki TNGA-pohjaiset Toyotat ovat meluisia, mutta kaikki MQB-pohjaiset autot ovat hiljaisempia kuin edeltäjänsä. Jopa halvimmatkin uudet MQB-pohjaiset autot ovat meluttomampia kuin Toyotan isot TNGA-pohjaiset, kuten uusi Camry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on hirttäytynyt modulaariseen TNGA-arkkitehtuuriin kaikissa uusissa autoissaan, jonka se suunnitteli hätäpäissään pienellä budjetilla sen jälkeen kun Volkswagen oli julkaissut oman, vuosikausia suunnitellun MQB-arkkitehtuurinsa. Kaikki TNGA-pohjaiset Toyotat ovat meluisia, mutta kaikki MQB-pohjaiset autot ovat hiljaisempia kuin edeltäjänsä. Jopa halvimmatkin uudet MQB-pohjaiset autot ovat meluttomampia kuin Toyotan isot TNGA-pohjaiset, kuten uusi Camry.

        Olet aivan oikeassa tuossa.
        MQB oli taas aivan karmea ajettava ja uusi TNGA meni siinä taas valovuoden eteenpäin. Vielä kun saavat keskialueen ohjauksessa kuntoon niin ajettavuudeltaan kärkikastia.


      • Anonyymi

        Toyota Corolla on saanut paljon kehuja meluttomuudesta. Tiedätkö, että TM on vw groupin mainoslehti. Sen melumittauksissa vokkelo konsernin tekeleiden kilpailijoita pyritään mollimaan niin paljon kuin mahdollista.


    • Anonyymi

      Ei mikään hyvä uutinen Toyotalle.
      Uutta Corollaa onkin muuten alkanut olla vaihdokkeina liikkeissä yhä enemmän.
      Ei ole kiva huomata, että juuri Toyotan tiskille mätetyt 30-40 tonnia vaihtuivatkin jäätävän meluisaan kotteroon.
      Oli sitten millainen Toyofani hyvänsä.

    • Anonyymi

      Uudessa Tuulilasin vertailutestissä Corolla Hybrid oli hiljaisempi kuin uusi Ford Focus ja tämä testi oli ammattilaisten tekemä eikä mitään hevosmiesten juttuja.

      • Anonyymi

        Nyt tais tojohönö keksiä vertailutestin omasta päästään!


      • Anonyymi

        Ai..meinaatko että Tekniikan Maailman koeajo oli ihan hevosmiesten juttuja?


    • Anonyymi

      Ei muuta kun peltorit päähän, niitähän pidetään traktoreissa muutekin. Sieltä vielä Tojo papalle sopiva kanava, kun ostat sellaset missä radio vastaan otin, niin voit kuunnella yle ykköstä tai radio deitä. Samalla korjaantuu toi Toipottimen radion surkeus ongelma.

      • Anonyymi

        "radio vastaan otin"

        Voiko missään olla tyhmempää väkeä kuin suomi24 autosivustoilla? Esson baarin porukat tai hevosmiesten tietotoimistot ovat kyllä hiimasti korkeammalla tasolla tähän verrattuna.


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa kunnon radio - se metelöi tarvittaessa jopa 116 db:n voimalla.
      Ja..ainiin.. jos tarvitset halvalla hiljaisen Toyotan - osta ensin se radio subbarilla tai pummaa kaupan päälle.
      Sen jälkeen auto tuntuu Lexuselta.

    • Anonyymi

      Et sitten koeajanut ennen kauppojen tekoa?
      No, ei sulla oikeasti mitään autoa ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe