Heippa,
kokeillaampa suomi24-massadiagnoosia lääkäriä odotellessa. Olen parikymppinen perusterve mies. Oireina siis n. 4 viikkoa sitten alkanut jatkuva laivankansimainen huimaus migreenin ja niskakivun seurauksena. Ohimoilla ja otsalla tuntuu painetta. Oikeassa korvassa tuntuu syvällä paineen tunne ja satunnaista tinnitusta. Tasapaino heittää jatkuvasti eteen/taakse asennosta riippumatta.
Huimausta seuraa pahoinvointi ja silmissä on tarkennusongelmia ja särkyä, mutta muita oireita (esim. kuumetta ei ole). Veriarvot hyvät ja esim. borrelioosi ja asentohuimaus poissuljettuja.
Pari viikkoa oireiden alusta oli selvä flunssa, joka sittemmin parani, mutta tasapaino-oireet jatkuvat. Päivystyksessä otettiin TT-kuva päästä, joka oli puhdas, mutta sain myös viikon päähän kiireellisen magneettikuvan ja lähetteen neurologiaan. Valitettavasti korvalääkärille lähete on kaikista oireista huolimatta kiireetön, joten siihen on vielä useampi viikko.
Kannattaako tässä kysellä nopeamman sairaanhoidon perään? Ymmärrän, että näissä tasapainosairauksissa harvemmin on lääketieteellisestä hoidosta apua, mutta lähinnä tuskastuttaa, kun korvalääkäri ei suostu tutkimaan tulehduksellista sairautta ennen kuudetta viikkoa - käsittääkseni kortisonihoito auttaa näihin toisinaan, mutta ainoastaan jos hoito aloitetaan lähes heti oireiden alettua.
Kohtalontovereita?
Vestibulaarineuroniitti?
Anonyymi
0
165
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442