onko kellään kokemuksia borrelioosista koiralla? miten ja milloin oireet alkavat näkyä? netistä kun lukee ja eläinlääkäriltä kysyy niin aika väljät vastaukset saa. siksi kyselisin että jos on kokenut oman koiran borrelioosin niin milloin sen huomasit ja miten? koska sitähän ei saa koskaan tietää että mistä punkinpuremasta sen saa. jos esim kesän aikana saa poistaa vaikka 10 punkkia niin ehkä joku niistä ehti aiheuttaa sen taudin?
punkin aiheuttama sairaus
1
177
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä oli koira vuosia sitten, käytettiin monenlaisia punkkitorjuntoja sillä, mutta silti löytyi punkkeja.Niin kävi monena vuotena, ja juttelin siitä myös ns.ammattilaiselle.Hänen mielestään koiralle tuskin tulee mitään niistä.Ja aihe unohtui.
Koiralle tuli kuitenkin seitsemän vanhana monenlaisia oireita, tasapaino ongelmaa ja kouristuksia.Ja koira sitten lopetettiin.Silloin yhteys punkkeihin ei ollut mielessä, eikä asiaa tutkittu.Jälkeenpäin, olen kuullut, että muillakin ollut vastaavaa, ja epäilleet punkkeja.
Vaikea arvella pitääkö nuo paikkaansa, kun ei ole asiaa tutkittu.
Jotkut jopa väittää että punkkitorjunnoista voi tulla samanlaisia oireita kun punkeista, et vaikea totuutta arvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464