Päästömanipulointi

Anonyymi

Päästömanipulointi on lisääntynyt kuorma-autoliikenteessä Suomessa – päästöt moninkertaiset normit täyttäviin ajoneuvoihin verrattuna
Valvonnassa paljastui, että joka kymmenennen auton päästöjä oli manipuloitu.
Päästömanipulointi on lisääntynyt kuorma-autoliikenteessä Suomessa, kertoo Autotuojat ja -teollisuus. Laiton manipulointi kasvattaa autojen päästöt moninkertaisiksi normit täyttäviin ajoneuvoihin verrattuna
https://www.is.fi/autot/art-2000006298833.html

39

200

Vastaukset

  • Kuljetusala, maamme epärehellisin ammattikunta. Ei riitä, että piirturinkiekkoja hävitellään ja digipiirtureilla kikkaillaan, on myös ajettaja jatkuvaa ylinopeutta ja sidoytava kuormat kiinni vähän miten sattuu.
    Näillä eväillä mennään turvallisesti teillämme.

    • Taas trolli asialla. Hän puhuu pahvisista piirturikiekoista,magneeteista vaihdelaatikon kyljissä ja valehtelee ,että ajetaan ylinopeutta , kuormat sidotaan miten sattuu. Mikään asia näistä ei ole juurikaan nyt vuonna 2019 totta. Ensinnäkin uudempaa kalustoa vm.2013 eteenpäin
      autojen maahantuojien toimesta voidaan seurata etänä ja kuljetusyritykset myös käyttävät tätä palvelua. Useimmille yrittäjille se on ilmainen siis täysin ilmainen.Näkyy kulutukset,ylinopeudet,voimakkaat jarrutukset, järjestelmä antaa kuljettajalle pisteet miten hän on osannut ennakoida jarrutukset jne.....todella hyvä asia. Se erottaa jyvät akanoista.
      Kukaan ei laita enää magneetteja vaihdelaatikkoon ,koska kun viranomainen sen löytää ja löytää sen joka kerta,niin laskun maksaa yksin ja ainoastaan kuski. Yrittäjä kiistää kaiken.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Taas trolli asialla. Hän puhuu pahvisista piirturikiekoista,magneeteista vaihdelaatikon kyljissä ja valehtelee ,että ajetaan ylinopeutta , kuormat sidotaan miten sattuu. Mikään asia näistä ei ole juurikaan nyt vuonna 2019 totta. Ensinnäkin uudempaa kalustoa vm.2013 eteenpäin
      autojen maahantuojien toimesta voidaan seurata etänä ja kuljetusyritykset myös käyttävät tätä palvelua. Useimmille yrittäjille se on ilmainen siis täysin ilmainen.Näkyy kulutukset,ylinopeudet,voimakkaat jarrutukset, järjestelmä antaa kuljettajalle pisteet miten hän on osannut ennakoida jarrutukset jne.....todella hyvä asia. Se erottaa jyvät akanoista.
      Kukaan ei laita enää magneetteja vaihdelaatikkoon ,koska kun viranomainen sen löytää ja löytää sen joka kerta,niin laskun maksaa yksin ja ainoastaan kuski. Yrittäjä kiistää kaiken.

      Vai että oikrim trolli. Hehe. Ettei totuus unohtuisi https://www.hameensanomat.fi/kanta-hame/raskaan-liikenteen-valvontaviikko-paljasti-satoja-rikkeita-311600/
      Onneksi osa uutisesta on maksumuurin takana, niin edes osa ratsiassa esiin tulleista pelotttavista karmeuksista jää piiloon.
      Ja tuosta linkistä lisää faktaa piirtirien manipuloinnista, jota mielestäsi ei tapahdu. Hehe. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.235331
      Kerrotko vielä lisää kuljetusalan rehellisyudestä ja kaluston turvallisuudesta....?


  • Niin tyypillistä. Ammatti-trolli eli keppanaa kittaava työtön asialla tässäkin mielipiteessä. Uutinen on niin vanha ettei sitä edes löytynyt lehden sivuilta.
    Alkuvaiheessa ADBlue laitteet olivat niin surkeita,että kun ensipakkaset tulivat niin niiden pumpun kalvo rikkoutui herkästi ja tuli ongelmia. Omassa mersussa vm.2007 vaihdettiin 4 pumppua joka talvi viimeinen tehtaan kutsuna Veholla. Sen jälkeen peltti hyvin.Oli löydetty ratkaisu ongelmaan.
    Nyt on ollut 6 vuotta Scania jossa on ADBlue järjestelmä eikä mitään ongelmia.
    Ilmeisesti tämä alkuperäinen trolli puhui juuri siitä,että alkuaikojen euro 5 järjestelmässä jos ADBlue järjestelmään tuli vika niin se ei vaikuttanut auton ajettavuuteen mitenkään. Silloin monikaan yrittäjä ei viitsynyt korjata vikaa.Sitten kun piti katsastaa auto niin se laitettiin kuntoon.

    • Ymmärrän hyvin tämän AdBlue-ongelman. Josko nyt olisi kyseessä kuitenkin sellainen asia ,että jotkut typerät autoilijat (Pohjanmaa V-8 miehet) ja myös muut eivät ole tyytyväisiä autonsa tehoihin. He laittomasti lastuttavat autoonsa lisätehoja 580 hv lastutus 800 hv.
      Asia on minulle täysin vieras sillä 580 hv riittää vallanmainiosti,kone ei kärsi ja polttoaineenkulutus pysyy kohtuullisena. Lisäksi kun tuo vauhti pitää sovittaa 80 km / h niin minulla ei riitä ymmärrystä miksi pitää lastuttaa työkaluja. Vapaa-ajalla autojen rakentelu on ihan jees hommaa ja nuorempana olen aktiivisesti seurannut esim. kiihdysautokisoja Suomessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ymmärrän hyvin tämän AdBlue-ongelman. Josko nyt olisi kyseessä kuitenkin sellainen asia ,että jotkut typerät autoilijat (Pohjanmaa V-8 miehet) ja myös muut eivät ole tyytyväisiä autonsa tehoihin. He laittomasti lastuttavat autoonsa lisätehoja 580 hv lastutus 800 hv.
      Asia on minulle täysin vieras sillä 580 hv riittää vallanmainiosti,kone ei kärsi ja polttoaineenkulutus pysyy kohtuullisena. Lisäksi kun tuo vauhti pitää sovittaa 80 km / h niin minulla ei riitä ymmärrystä miksi pitää lastuttaa työkaluja. Vapaa-ajalla autojen rakentelu on ihan jees hommaa ja nuorempana olen aktiivisesti seurannut esim. kiihdysautokisoja Suomessa.

      Tässä ABC huoltamolla kinkkusämpylää mutustelen ja samalla kommentoin asiaa.
      Kun tällainen järeämpi ajopeli on lastutettu( ei kukaan Ategoa tai Ivecoa) lastuta.
      Niin se tunne kun sinulla on täysperä maksimikuormassa ja lastutettu V-8 murisee lattian alla. Lähestyt pitkää nousua ja vaihdat pienemmälle,niin vauhti ei putoa vaan vauhti kiihtyy.
      Se tunne kun tunnet voiman ja tiedät ,että sen voiman olet sinä itse tuottanut omilla toimilla takaa sellaisen tunteen sinulle (adreliaanipiikin) ,että tunnet olevasi tosi päällikkö.
      Onko se oikein Suomen luontoa kohtaan,Onko se oikein Lainsäädäntöä kohtaan,mutta se koukuttaa kuin huume. Minä uskon ettei se vaikuta mitenkään siihen pelastetaanko me maailma. Jos samaan aikaan Intiassa,kiinassa ja Venäjällä toimitaan siten miten nyt viime päivinä on TV:ssä näytetty eli ei toimita mitenkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tässä ABC huoltamolla kinkkusämpylää mutustelen ja samalla kommentoin asiaa.
      Kun tällainen järeämpi ajopeli on lastutettu( ei kukaan Ategoa tai Ivecoa) lastuta.
      Niin se tunne kun sinulla on täysperä maksimikuormassa ja lastutettu V-8 murisee lattian alla. Lähestyt pitkää nousua ja vaihdat pienemmälle,niin vauhti ei putoa vaan vauhti kiihtyy.
      Se tunne kun tunnet voiman ja tiedät ,että sen voiman olet sinä itse tuottanut omilla toimilla takaa sellaisen tunteen sinulle (adreliaanipiikin) ,että tunnet olevasi tosi päällikkö.
      Onko se oikein Suomen luontoa kohtaan,Onko se oikein Lainsäädäntöä kohtaan,mutta se koukuttaa kuin huume. Minä uskon ettei se vaikuta mitenkään siihen pelastetaanko me maailma. Jos samaan aikaan Intiassa,kiinassa ja Venäjällä toimitaan siten miten nyt viime päivinä on TV:ssä näytetty eli ei toimita mitenkään.

      Eli tämä on pohjanmaan päälliköiden omiin autoihin tehty muutos joissa lastutetaan pohjanmaan komeimmat Kaaniat omaan käyttöön vaan tietysti,on niin tuota siliää suoraa tietä on loputtomasti edessä,että,jotta tuota mihin niitä hevosvoimia oikein tarvitaan??? Kyllä jokainen tietää,että komeimmat menopelit löytyy pohjanmaalta, mutta että hevosvoimia pitäisi vielä enemmän olla????


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ymmärrän hyvin tämän AdBlue-ongelman. Josko nyt olisi kyseessä kuitenkin sellainen asia ,että jotkut typerät autoilijat (Pohjanmaa V-8 miehet) ja myös muut eivät ole tyytyväisiä autonsa tehoihin. He laittomasti lastuttavat autoonsa lisätehoja 580 hv lastutus 800 hv.
      Asia on minulle täysin vieras sillä 580 hv riittää vallanmainiosti,kone ei kärsi ja polttoaineenkulutus pysyy kohtuullisena. Lisäksi kun tuo vauhti pitää sovittaa 80 km / h niin minulla ei riitä ymmärrystä miksi pitää lastuttaa työkaluja. Vapaa-ajalla autojen rakentelu on ihan jees hommaa ja nuorempana olen aktiivisesti seurannut esim. kiihdysautokisoja Suomessa.

      Lue 13.11 keskiviikon Iltalehti. Alkuperäisen päästömanipulointi keskustelun aihe on kiteytyy juurikin AdBlue aineen käyttöön ja näihin muihin laitteisiin joilla pienhiukkasia pyritään poistamaan. Edellinen kirjoittaja joka moitti pohjanmaan miehiä lastuttamisesta ja tehojen nostosta johdatti keskustelun ihan väärille jäljille. Nämä on 2 eri asiaa. Asia on vakava ja aiheuttaa kuljetusalalla vääristyneen kilpailuedun epärehellisille yrittäjille.
      Ongelma on koko euroopassa kuten IL:n jutussa todettiin.


  • Po­lii­sin mu­kaan ras­kaan lii­ken­teen ajo­neu­vo­jen kun­to on huo­non­tu­nut. Tors­tai­na päät­ty­neen ras­kaan lii­ken­teen te­ho­val­von­ta­jak­son ai­ka­na to­det­tiin pit­käl­ti tois­ta sa­taa ajo- ja le­po­ai­ka­rik­ko­mus­ta ja li­säk­si yli 30 ajo­piir­tu­ri­ri­kos­ta tai piir­tu­rin ma­ni­pu­loin­tia.

    Li­säk­si ran­gais­tuk­sia ja­et­tiin muun mu­as­sa kuor­man var­mis­ta­mi­ses­ta ja kul­jet­ta­jan tai ajo­neu­von pa­pe­rei­den puut­teis­ta.

    • Poliisi ei millään tavalla avaa näiden tilastojensa takana olevia rikkeitä, tarkoitushakuisesti vain mahdollisimman paljon "rikoksia" pitää saada lehteen.
      Esim. kuormansidonnassa puutteita voi olla täysperässä kokonaan sitomaton rullakuorma, tai jostain tölkkikuormasta puuttuva peräliina. Rullakuorma painaa vaikka 44tn ja kuorma tölkkejä O*ville 3tn, mutta jos tämän kuorman takana ei ole varmistusta niin onhan se äärettömän vaarallinen poliisin mielestä, ja tilastoihin näistä merkintä: 2 x puutteellinen kuormansidonta.
      Joskus käy mielessä että poliisi- ja pellekoulusta valmistuneet tapaavat samassa kurssijuhlassa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Poliisi ei millään tavalla avaa näiden tilastojensa takana olevia rikkeitä, tarkoitushakuisesti vain mahdollisimman paljon "rikoksia" pitää saada lehteen.
      Esim. kuormansidonnassa puutteita voi olla täysperässä kokonaan sitomaton rullakuorma, tai jostain tölkkikuormasta puuttuva peräliina. Rullakuorma painaa vaikka 44tn ja kuorma tölkkejä O*ville 3tn, mutta jos tämän kuorman takana ei ole varmistusta niin onhan se äärettömän vaarallinen poliisin mielestä, ja tilastoihin näistä merkintä: 2 x puutteellinen kuormansidonta.
      Joskus käy mielessä että poliisi- ja pellekoulusta valmistuneet tapaavat samassa kurssijuhlassa.

      Ja vain marginaalisen pieni osa näistä vaarallisista, ajoaikamääräyksiä rikkoneista kuljettajista ja epäkuntoisista kuorma-autoista jää kiinni, puhumattakaan piirtureilla kikkailleista sankareista. Olisi mielenkiintoista nähdä maantiellä päivässä edes yksi raskasajoneuvo joka ei kahdeksankympin alueella ajaisi ylinopeutta. Kännykkä korvalla ajavien määrästä ei kannata edes mainita mitään.
      Olette te vaan erinomaisia sankareita. Ja sitten itketään netissä kun kuljettajia arvostellaan ja kuinka poliisi kiusaa rehellistä rahtireiskaa. Voi voi sentään. Sitä saatte mitä vuosikymmeniä olette hakeneet.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Poliisi ei millään tavalla avaa näiden tilastojensa takana olevia rikkeitä, tarkoitushakuisesti vain mahdollisimman paljon "rikoksia" pitää saada lehteen.
      Esim. kuormansidonnassa puutteita voi olla täysperässä kokonaan sitomaton rullakuorma, tai jostain tölkkikuormasta puuttuva peräliina. Rullakuorma painaa vaikka 44tn ja kuorma tölkkejä O*ville 3tn, mutta jos tämän kuorman takana ei ole varmistusta niin onhan se äärettömän vaarallinen poliisin mielestä, ja tilastoihin näistä merkintä: 2 x puutteellinen kuormansidonta.
      Joskus käy mielessä että poliisi- ja pellekoulusta valmistuneet tapaavat samassa kurssijuhlassa.

      Poliisilla ei ole mitään intressejä saada minkään ammattiryhmän tekemisistä juttuja lehteen. Tää on tätä vainoharhaisuutta mitä kuskit aina esittää, kun ollaan niin hyviä ja lainkuuliaisia. Syy on aina muissa. Ei saa ajaa ylikuirmia, ei saa ajaa ylinopeutta, ei saa ajaa viikkoa yhteen menoon ilman lepoa. On pidettävä taukoja. Kuormat on sidottava ja peiteltävä. Voi voi . uli uli uli... Kaikki kiusaa rekkaressuja.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Poliisilla ei ole mitään intressejä saada minkään ammattiryhmän tekemisistä juttuja lehteen. Tää on tätä vainoharhaisuutta mitä kuskit aina esittää, kun ollaan niin hyviä ja lainkuuliaisia. Syy on aina muissa. Ei saa ajaa ylikuirmia, ei saa ajaa ylinopeutta, ei saa ajaa viikkoa yhteen menoon ilman lepoa. On pidettävä taukoja. Kuormat on sidottava ja peiteltävä. Voi voi . uli uli uli... Kaikki kiusaa rekkaressuja.

      Raskaiden ajoneuvojen kuljettajat ovat ajamisen ammattilaisia. Raskaan ajoneuvon kuljettaminen on vaativaa työtä, sillä kuljettajan on hoidettava ajoneuvon kuljettamisen ohella myös lukuisia työtehtävään liittyviä asioita. Hänen on kuljetettava kuorma tai matkustajat turvallisesti, luotettavasti ja ajallaan paikasta toiseen. Tästä aiheutuu kuljettajalle paineita, jotka hänen on kyettävä hallitsemaan ja ottamaan huomioon ajamisessaan.
      Tutkijalautakuntien aineistosta tehdyssä selvityksessä todettiin, että väsymys oli ollut taustalla joka kuudennessa kuolonkolarissa ja liki joka viides kuolemaan johtanut onnettomuus johtuu väsymyksestä. Tyypillisimmillään väsymysonnettomuudet ovat kohtaamisonnettomuuksia ja tieltä suistumisia sekä ne sattuvat useimmiten kesällä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Poliisilla ei ole mitään intressejä saada minkään ammattiryhmän tekemisistä juttuja lehteen. Tää on tätä vainoharhaisuutta mitä kuskit aina esittää, kun ollaan niin hyviä ja lainkuuliaisia. Syy on aina muissa. Ei saa ajaa ylikuirmia, ei saa ajaa ylinopeutta, ei saa ajaa viikkoa yhteen menoon ilman lepoa. On pidettävä taukoja. Kuormat on sidottava ja peiteltävä. Voi voi . uli uli uli... Kaikki kiusaa rekkaressuja.

      Idiootti oot. Kommentissa oli se pointti, mitä et ymmärtänyt, että raskaan liikenteen tila ei todellakaan ole noin huono mitä poliisi kertoo. Osa noista rikkeistä on hyvin pieniä, on joukossa ihan varmasti tietoisia ja törkeitä tapauksiakin, mutta kaikki uutisoidaan kuin olisi ajettu yötä päivää ylikuormilla.
      Miksi poliisi ohjaa levikkeelle vain kuorma-autoja, miksi samalla ei valvota myös muuta liikennettä, kuinka monta henkilöautoa menettäisi kilpensä jos katsastusinsinööri tekisi tarkastusiskunsa kevyempään kalustoon? Pakettiautoja kun laitettaisiin vaa'alle siinä missä rekkoja niin olisiko ylikuormia?
      Tämä poliisien tekemän työn arvosteleminen perustuu omiin kokemuksiin, en ole saanut sakkoja yli viiteen vuoteen, tienvarsitarkastuksia tässä ajassa yli kymmenen, näissä kirjoitetaan huomautuksia palaneista polttimoista ja olemattomista öljyvuodoista, ollaan tietävinään jotain kuorman sidonnasta ja ihmetellään saako ajoneuvotrukki olla kuormatilassa....


    • Anonyymi kirjoitti:

      Idiootti oot. Kommentissa oli se pointti, mitä et ymmärtänyt, että raskaan liikenteen tila ei todellakaan ole noin huono mitä poliisi kertoo. Osa noista rikkeistä on hyvin pieniä, on joukossa ihan varmasti tietoisia ja törkeitä tapauksiakin, mutta kaikki uutisoidaan kuin olisi ajettu yötä päivää ylikuormilla.
      Miksi poliisi ohjaa levikkeelle vain kuorma-autoja, miksi samalla ei valvota myös muuta liikennettä, kuinka monta henkilöautoa menettäisi kilpensä jos katsastusinsinööri tekisi tarkastusiskunsa kevyempään kalustoon? Pakettiautoja kun laitettaisiin vaa'alle siinä missä rekkoja niin olisiko ylikuormia?
      Tämä poliisien tekemän työn arvosteleminen perustuu omiin kokemuksiin, en ole saanut sakkoja yli viiteen vuoteen, tienvarsitarkastuksia tässä ajassa yli kymmenen, näissä kirjoitetaan huomautuksia palaneista polttimoista ja olemattomista öljyvuodoista, ollaan tietävinään jotain kuorman sidonnasta ja ihmetellään saako ajoneuvotrukki olla kuormatilassa....

      No niin mistä oikein alkaisi..niin paljon kommentoivaa. Kuljetusyrityksiä ja logistiikkayrityksiä on todella monenlaisia niillä kaikilla on on oma visio,mutta se ,että joku sanoo täällä,että kuljettajat ovat maan epärehellisimmät ihmiset on täyttä potaskaa.
      Jokainen kuljettaja pyrkii työssään noudattamaan työnantajansa antamia ohjeita ja määräyksiä pilkulleen ,koska muuten tulee sanomista. On myös tietysti ihmisiä jotka eivät ole ammattiylpeitä työstään ja pyrkivät tekemään työnsä aina helpoimman kautta (mutta näin on joka ammatissa jopa lääkäri voi toimia näin) Kuormansidonta on juurikin laiskuutta pahimmillaan. Myös poliisin toiminta ei aina mene nappiin. Tiedän tapauksia joissa on annettu huomautuksia ajoneuvon kunnosta,mutta korjaamolla on todettu ettei ole mitään vikaa. Ihminen on erehtyväinen.Pakko hyväksyä. Itse olen yrityksessä jossa nämä liikenneturvallisuusasiat on todella tärkeitä. Ylitöitä ei tehdä,sillä ajot on suunniteltu huolella siten ettei 9 tunnin ajoaika ylity koskaan, Kuormat sidotaan huolella ja liinat ovat aina kunnollisia. Kesällä on kesärenkaat ja talvella asialliset talvirenkaat.
      Kun levähdysalueella on raskaankaluston ratsioita niin yrityksemme autot viitotaan aina ohitse. Kysyin tästä asiasta kerran ennakoiva ja taloudellisen koulutuspäivän vetäjältä niin hän sanoi,että poliisilla on pelisilmää mitkä ajoneuvot otetaan tarkastukseen sillä turha on toistuvasti ottaa sellaisen firman autoja tarkastukseen jos asiat on olleet aiemmin kunnossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja vain marginaalisen pieni osa näistä vaarallisista, ajoaikamääräyksiä rikkoneista kuljettajista ja epäkuntoisista kuorma-autoista jää kiinni, puhumattakaan piirtureilla kikkailleista sankareista. Olisi mielenkiintoista nähdä maantiellä päivässä edes yksi raskasajoneuvo joka ei kahdeksankympin alueella ajaisi ylinopeutta. Kännykkä korvalla ajavien määrästä ei kannata edes mainita mitään.
      Olette te vaan erinomaisia sankareita. Ja sitten itketään netissä kun kuljettajia arvostellaan ja kuinka poliisi kiusaa rehellistä rahtireiskaa. Voi voi sentään. Sitä saatte mitä vuosikymmeniä olette hakeneet.

      Kiitos kun annoit kuljettajille arvonimen sankari. Todentotta arjen sankari.
      On aika yksipuolista haukkua kaikki kuljettajat epärehellisiksi ylinopeutta ajaviksi öykkäreiksi. Mitään asiaa ei pidä yleistää varsinkin jos ei tiedä asioista mitään.
      Mitä ylinopeuksiin tulee niin hyvin harva ajaa enää rajoitinta vasten 89 km/h.
      Valtaosa kuljettajista ajaa korkeintaan 85 km/h myös moottoritiellä. Todella moni yritys mm. polttoainekuljetukset Neste jne. on säätänyt rajoittimen 80 km /h
      Nykyaikainen auto on sateliittiyhteydessä autonmaahantuojaan ja viikkoraportti tulee yrityksen käyttöön joka viikko. Polttoaine maksaa ja on se suurin kuluerä,siksi ylinopeuksia ei ajeta vaan talousluvut kertovat totuuden kuljettajan toiminnasta ja sen mukaan toimitaan. Tämän takia on törkeää haukkua koko ammattikunta "läpimädäksi" yhteiskunnassa. Tietysti on iso joukko kuljetusliikkeitä jotka toimivat toisin epäammattimaisesti varsinkin vanhalla kalustolla ja talousahdingossa. Juuri oli iso juttu lehdessä,että esim. rakennusalalla työpäivästä rakennusmiehillä menee kaikkeen muuhun kuin rakentamiseen suurin osa työpäivästä.
      Miten sitten toimistoihmisillä,ei mene heilläkään hyvin noin ammattimielessä. Kahvittelu,jutustelu ja vessassa käynti syö suuren osan työpäivästä. Mutta näistä muista aiheista ei saa hyvää lööppiaihetta. Se nyt on taas kuljettajien kannalta huono homma. Leimataan ihan asiattomasti koko ala surkeaksi, mutta siitä on helppo kirjoittaa hyvä juttu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiitos kun annoit kuljettajille arvonimen sankari. Todentotta arjen sankari.
      On aika yksipuolista haukkua kaikki kuljettajat epärehellisiksi ylinopeutta ajaviksi öykkäreiksi. Mitään asiaa ei pidä yleistää varsinkin jos ei tiedä asioista mitään.
      Mitä ylinopeuksiin tulee niin hyvin harva ajaa enää rajoitinta vasten 89 km/h.
      Valtaosa kuljettajista ajaa korkeintaan 85 km/h myös moottoritiellä. Todella moni yritys mm. polttoainekuljetukset Neste jne. on säätänyt rajoittimen 80 km /h
      Nykyaikainen auto on sateliittiyhteydessä autonmaahantuojaan ja viikkoraportti tulee yrityksen käyttöön joka viikko. Polttoaine maksaa ja on se suurin kuluerä,siksi ylinopeuksia ei ajeta vaan talousluvut kertovat totuuden kuljettajan toiminnasta ja sen mukaan toimitaan. Tämän takia on törkeää haukkua koko ammattikunta "läpimädäksi" yhteiskunnassa. Tietysti on iso joukko kuljetusliikkeitä jotka toimivat toisin epäammattimaisesti varsinkin vanhalla kalustolla ja talousahdingossa. Juuri oli iso juttu lehdessä,että esim. rakennusalalla työpäivästä rakennusmiehillä menee kaikkeen muuhun kuin rakentamiseen suurin osa työpäivästä.
      Miten sitten toimistoihmisillä,ei mene heilläkään hyvin noin ammattimielessä. Kahvittelu,jutustelu ja vessassa käynti syö suuren osan työpäivästä. Mutta näistä muista aiheista ei saa hyvää lööppiaihetta. Se nyt on taas kuljettajien kannalta huono homma. Leimataan ihan asiattomasti koko ala surkeaksi, mutta siitä on helppo kirjoittaa hyvä juttu.

      Niin hyviä kommentteja. Laitan nyt tähän oman soppakauhani. Ainakaan jakelupuolella
      Leipomot joka on oma ala. Ennen ajettiin 2 vuoroa kauppoihin. nyt ajetaan kerralla kaikki.
      Ihmiset haluavat paistotuoretta ja siksi kaupat paistavat pakasteleivät itse Siksi nykyinen työpäiväni on alle 8 tuntia ja minun on hyvin vaikea tulla toimeen palkalla. Hyvä ystäväni joka jakaa meijerituotteita niin hänelläkin työ painottuu aamu klo 5 ja klo 12 väliin koska kaupan hyllytysihmiset ovat töissä klo 12:sta asti. Kauppiaat ovat vihaisia jos tavara tulee kauppaan klo 12 jälkeen. Hyllytysihmiset ovat osa-aikaisia työntekijöitä ja työaika todella päättyy tuolloin klo 12. Elämä on mennyt tällaiseksi,että kuljettajan pitää miellyttää jokaista asiakasta . Olen pitkään ollut alalla ja aina huonommaksi menee. Joustavuutta pitäisi olla aina vaan enemmän. Silti olen sitä mieltä,että nämä rekka ratsioiden luvut tulee juurikin näiltä irtoperien vetäjiltä ,kuljetusfirmoilta jotka tomivat siinä laillisuuden ja harmaantalouden häilyvällä rajalla. Lehdistö vain noukkii maukkaimmat palat lehden sivuille. Se nyt vain myy parhaiten.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin hyviä kommentteja. Laitan nyt tähän oman soppakauhani. Ainakaan jakelupuolella
      Leipomot joka on oma ala. Ennen ajettiin 2 vuoroa kauppoihin. nyt ajetaan kerralla kaikki.
      Ihmiset haluavat paistotuoretta ja siksi kaupat paistavat pakasteleivät itse Siksi nykyinen työpäiväni on alle 8 tuntia ja minun on hyvin vaikea tulla toimeen palkalla. Hyvä ystäväni joka jakaa meijerituotteita niin hänelläkin työ painottuu aamu klo 5 ja klo 12 väliin koska kaupan hyllytysihmiset ovat töissä klo 12:sta asti. Kauppiaat ovat vihaisia jos tavara tulee kauppaan klo 12 jälkeen. Hyllytysihmiset ovat osa-aikaisia työntekijöitä ja työaika todella päättyy tuolloin klo 12. Elämä on mennyt tällaiseksi,että kuljettajan pitää miellyttää jokaista asiakasta . Olen pitkään ollut alalla ja aina huonommaksi menee. Joustavuutta pitäisi olla aina vaan enemmän. Silti olen sitä mieltä,että nämä rekka ratsioiden luvut tulee juurikin näiltä irtoperien vetäjiltä ,kuljetusfirmoilta jotka tomivat siinä laillisuuden ja harmaantalouden häilyvällä rajalla. Lehdistö vain noukkii maukkaimmat palat lehden sivuille. Se nyt vain myy parhaiten.

      Suomessa on 70 000 kuljettajaa. Suurin osa heistä ei ole koskaan ollut raskaankaluston ratsiassa. Suurinosa kuljettajista on onnellisia sillä he ovat siinä ammatissa mikä on ollut heille päivänselvä valinta jo peruskoulussa. He keskimäärin tekee työtään 45 vuotta ennen eläkkeelle siirtymistään. Heillä on pääsääntöisesti hyvä työnantaja joka antaa vapaat kädet hoitaa työtehtävät niin hyvin kuin mahdollista,koska työntekijä on se ihminen joka tietää miten työ pitää hoitaa.Luottamus on tärkein elementti työsuhteessa. Luottamus työyhteisössä on tärkein asia.Silloin on duunarilla hyvä olla. Näin on..................


    • Anonyymi kirjoitti:

      Suomessa on 70 000 kuljettajaa. Suurin osa heistä ei ole koskaan ollut raskaankaluston ratsiassa. Suurinosa kuljettajista on onnellisia sillä he ovat siinä ammatissa mikä on ollut heille päivänselvä valinta jo peruskoulussa. He keskimäärin tekee työtään 45 vuotta ennen eläkkeelle siirtymistään. Heillä on pääsääntöisesti hyvä työnantaja joka antaa vapaat kädet hoitaa työtehtävät niin hyvin kuin mahdollista,koska työntekijä on se ihminen joka tietää miten työ pitää hoitaa.Luottamus on tärkein elementti työsuhteessa. Luottamus työyhteisössä on tärkein asia.Silloin on duunarilla hyvä olla. Näin on..................

      Elämä olisi paljon reilumpaa jos ei koko ammattialaa leimattaisi rikolliseksi. Minä pullakuskin vaimona olen sitä mieltä etteivät ainakaan Suomen tuhannet pullakuskit
      tee mitään epärehellistä kuljetusalalla., He vain kiltisti joka aamu vievät paistetut leivät kauppoihin ja laitoskeittiöihin. Näin on toimittu en osaa edes sanoa kuinka monta vuotta mieheni on näin toiminut ja se ei ole ollut rikollista toimintaa. Kirjoitan tänne sillä rakas mieheni pahoitti mielensä ,koska hän rakastaa työtänsä ihan oikeasti. Hän omasta mielestään on rehellinen veronmaksaja ollut aina.


  • Tässä tilastoa taksiliikenteestä: 41 prosentissa tarkastetuista takseista sai huomautuksen tai muita seuraamuksia.
    Viranomaisten perjantaina 8. marraskuuta koko Uudenmaan alueella suorittama taksivalvonta paljasti lukuisia puutteita.

    Perjantaiyönä suoritetun valvonnan aikana tarkistettiin yhteensä 213 taksia. Kaikki oli kunnossa 125 taksin kohdalla eli 59 prosentissa tarkistettuja ajoneuvoja. Valvonnan aikana havaittiin seuraavia rikkeitä tai puutteita:
    Luvanhaltijan nimi ja yhteystiedot eivät olleet matkustajan nähtävillä 78 kpl
    Kuljettajan nimi ei ollut matkustajan nähtävillä 50 kpl
    Hintatiedot eivät olleet helposti matkustajan havaittavissa 15 kpl
    Ajoneuvoa ei ollut merkitty luvanvaraiseen käyttöön 4 kpl
    Kuljettajalla ei ollut voimassa olevaa taksinkuljettajan ajolupaa 3 kpl
    Luvaton taksiliikenne 1 kpl

    Eli ensin saadaan uutisointiin dramatiikkaa, 41 % oli liikenteessä rikollisin tarkoitusperin, mutta kun tuossa on lopuksi eritelty nämä rikkeet niin lopulta 8 kpl kaikista tarkistetuista oli näitä joiden liiketoiminta ei ehkä kestä päivänvaloa.
    Samaa tilastointia toivoisin myös raskaan liikenteen osalta, mutta näitähän ei jostain syystä julkaista.

    • Sinun mielestäsi siis sääntöjen ja asetusten rikkominen on ihan ok, jos niitä rikkoo vain vähän? Ylinopeutta saa ajaa, jos ei paljon yli suurimman sallitun. Päästöjäkin saa muutella, jos muuttelee ihan pikkusen vaan. Ajoneuvokin saa olla rikki jos ei ole kovin paljon rikki. Ajo - ja lepoaikasäädöksiäkin voi kusettaa jos sitä tekee vain ihan vähän. Mielestäsi sääntöjä saa rikkoa jos niitä ei riko kovin räikeästi. Logiikallasi väkivaltatapauksissakin pitäisi tilastoida ja niihin pitäisi puuttua, jos ne ovat tarpeeksi vakavia. Muijan pientä pieksentää ei pitäisi edes tilastoida kun se on jokapäiväistä ja ihan mitätöntä hommaa, silmä mustana korkeintaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinun mielestäsi siis sääntöjen ja asetusten rikkominen on ihan ok, jos niitä rikkoo vain vähän? Ylinopeutta saa ajaa, jos ei paljon yli suurimman sallitun. Päästöjäkin saa muutella, jos muuttelee ihan pikkusen vaan. Ajoneuvokin saa olla rikki jos ei ole kovin paljon rikki. Ajo - ja lepoaikasäädöksiäkin voi kusettaa jos sitä tekee vain ihan vähän. Mielestäsi sääntöjä saa rikkoa jos niitä ei riko kovin räikeästi. Logiikallasi väkivaltatapauksissakin pitäisi tilastoida ja niihin pitäisi puuttua, jos ne ovat tarpeeksi vakavia. Muijan pientä pieksentää ei pitäisi edes tilastoida kun se on jokapäiväistä ja ihan mitätöntä hommaa, silmä mustana korkeintaan.

      Ihmettelen vain edellisen kirjoittajan ajatusmaailmaa ja maailmankatsomusta.
      Voiko moottoritiellä kuorma-autoa ajava henkilö ajaessaan 83 km /h olla yhtä paha lainrikkoja kuin mies joka pieksee vaimonsa . Niin ei kyse ole edes samasta asiasta.
      Ylinopeus on rike. Pahoinpitely on aina rikos. Liikennettä valvoo poliisi ja antaa rangaistuksen rikkeestä. Kun joku pahoinpitelee ihmisen niin kyseessä on asianomistaja rikos jossa uhri haluaa ,että viranomainen tutkii asian. Syyttäjä päättää nostaa syytteen.
      Ikävä kyllä Suomessa moni vaimo ei halua nostaa syytettä aviopuolisoa vastaan. Myös nainen voi olla väkivaltainen miestään vastaan. Kun aihe on Kuljetusala ja lainsäädäntö niin en voi ymmärtää miksi väkivaltaa ja liikennerikkomuksia joku haluaa yhdistää saman otsikon alle ja riekkua todella vakavalla asialla. Pääasia ,että saa mustamaalata kuljettajia????


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ihmettelen vain edellisen kirjoittajan ajatusmaailmaa ja maailmankatsomusta.
      Voiko moottoritiellä kuorma-autoa ajava henkilö ajaessaan 83 km /h olla yhtä paha lainrikkoja kuin mies joka pieksee vaimonsa . Niin ei kyse ole edes samasta asiasta.
      Ylinopeus on rike. Pahoinpitely on aina rikos. Liikennettä valvoo poliisi ja antaa rangaistuksen rikkeestä. Kun joku pahoinpitelee ihmisen niin kyseessä on asianomistaja rikos jossa uhri haluaa ,että viranomainen tutkii asian. Syyttäjä päättää nostaa syytteen.
      Ikävä kyllä Suomessa moni vaimo ei halua nostaa syytettä aviopuolisoa vastaan. Myös nainen voi olla väkivaltainen miestään vastaan. Kun aihe on Kuljetusala ja lainsäädäntö niin en voi ymmärtää miksi väkivaltaa ja liikennerikkomuksia joku haluaa yhdistää saman otsikon alle ja riekkua todella vakavalla asialla. Pääasia ,että saa mustamaalata kuljettajia????

      Ihan virallinen sanamuoto on: Ylinopeus on liikenne rikkomus. Kun selkeästi aiheutetaan muille vaaraa niin nimike on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kun kyseessä on törkeä tapaus niin kyseessä on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen,silloin ajamiset on ajettu ainakin jonkin aikaa ja hyvä niin. Mielestäni kuormansidonnasta ei saa tinkiä yhtään,auto pitää aina olla tip top. Ylinopeus hiljaiseen aikaan yöllä 85 km/h on täysin hyväksyttävää eikä siihen edes poliisit puutu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ihmettelen vain edellisen kirjoittajan ajatusmaailmaa ja maailmankatsomusta.
      Voiko moottoritiellä kuorma-autoa ajava henkilö ajaessaan 83 km /h olla yhtä paha lainrikkoja kuin mies joka pieksee vaimonsa . Niin ei kyse ole edes samasta asiasta.
      Ylinopeus on rike. Pahoinpitely on aina rikos. Liikennettä valvoo poliisi ja antaa rangaistuksen rikkeestä. Kun joku pahoinpitelee ihmisen niin kyseessä on asianomistaja rikos jossa uhri haluaa ,että viranomainen tutkii asian. Syyttäjä päättää nostaa syytteen.
      Ikävä kyllä Suomessa moni vaimo ei halua nostaa syytettä aviopuolisoa vastaan. Myös nainen voi olla väkivaltainen miestään vastaan. Kun aihe on Kuljetusala ja lainsäädäntö niin en voi ymmärtää miksi väkivaltaa ja liikennerikkomuksia joku haluaa yhdistää saman otsikon alle ja riekkua todella vakavalla asialla. Pääasia ,että saa mustamaalata kuljettajia????

      Sinäkin joko noudatat lakia tai et noudata. Joko syyllistyt rikkeeseen tai rikokseen, tai et syyllisty. Lakeja ei laadita sillä perusteella, että että niitä pitäisi periaatteessa noudattaa, mutta jos ei kansalainen halua noudattaa niin sitten saa pikkasen rikkoa. Jos kuorma-autossa on pikkasen huonot jarrut, niin ei sillä ole paljon väliä, jos kuski vaan ajaa sillen varoen ja ihan pikkasen vaan. Ja jos piirturin mukaan on ajettu jo liikaa tunteja, niin ei se haittaa, jos ajaa entistä varovaisemmin, eikä nuku ratissa, tai ainakaan kovin pitkään nuku. Ja jos kuormansidonta on pikkasen huonosti toteutettu, tai sitä ei ole ollenkaan, niin tas riittää kun ajaa vaan varovasti. Rispaantuneella sidontaliinallakin tosin saa tavaran hyvin kiinni, kun sitä kiristää vaan ihan vähän. Ei se silloin katkea. Todennäköisesti ainakaan.
      Kyllä rekkakuskeille, ja kansalaisille yleensäkin, tulisi antaa vapaat kädet päättää mitä lakeja noudattaa ja kuinka tarkasti. Kyllä rekkakuskit itse tietää kuinka suuri ylikuorma on vielä turvallinen, tai kuinka monta vuorokautta on turvallista ajaa ilman lepoa. Sama juttu auton teknisen kunnon kanssa. Kyllä kuski sen itse tietää milloin esim. jarrut on jo niin huonot, että kannattaisi ne korjata, puhumattakaan soralavan perälaudan rei'istä, joista kivenmurikoita varisee maantielle. Ihan turhaan poliisit vainoaa maanteiden sankareita. Kyllä he itse tietävät mikä heille itselleen on parasta ja miten maanteiden turvallisuutta ylläpidetään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinäkin joko noudatat lakia tai et noudata. Joko syyllistyt rikkeeseen tai rikokseen, tai et syyllisty. Lakeja ei laadita sillä perusteella, että että niitä pitäisi periaatteessa noudattaa, mutta jos ei kansalainen halua noudattaa niin sitten saa pikkasen rikkoa. Jos kuorma-autossa on pikkasen huonot jarrut, niin ei sillä ole paljon väliä, jos kuski vaan ajaa sillen varoen ja ihan pikkasen vaan. Ja jos piirturin mukaan on ajettu jo liikaa tunteja, niin ei se haittaa, jos ajaa entistä varovaisemmin, eikä nuku ratissa, tai ainakaan kovin pitkään nuku. Ja jos kuormansidonta on pikkasen huonosti toteutettu, tai sitä ei ole ollenkaan, niin tas riittää kun ajaa vaan varovasti. Rispaantuneella sidontaliinallakin tosin saa tavaran hyvin kiinni, kun sitä kiristää vaan ihan vähän. Ei se silloin katkea. Todennäköisesti ainakaan.
      Kyllä rekkakuskeille, ja kansalaisille yleensäkin, tulisi antaa vapaat kädet päättää mitä lakeja noudattaa ja kuinka tarkasti. Kyllä rekkakuskit itse tietää kuinka suuri ylikuorma on vielä turvallinen, tai kuinka monta vuorokautta on turvallista ajaa ilman lepoa. Sama juttu auton teknisen kunnon kanssa. Kyllä kuski sen itse tietää milloin esim. jarrut on jo niin huonot, että kannattaisi ne korjata, puhumattakaan soralavan perälaudan rei'istä, joista kivenmurikoita varisee maantielle. Ihan turhaan poliisit vainoaa maanteiden sankareita. Kyllä he itse tietävät mikä heille itselleen on parasta ja miten maanteiden turvallisuutta ylläpidetään.

      On se vaan rehtiä porukkaa.
      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.531748

      Oikein yritykset kimpassa haluavat maanteiden turvallisuutta vaarantaa. On ne vaan niin ammattilaisia, niin ammattilaisia. Ja sitten poliisi niitä kiusaa ihan ilman syytä.

      > Safety first <


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinäkin joko noudatat lakia tai et noudata. Joko syyllistyt rikkeeseen tai rikokseen, tai et syyllisty. Lakeja ei laadita sillä perusteella, että että niitä pitäisi periaatteessa noudattaa, mutta jos ei kansalainen halua noudattaa niin sitten saa pikkasen rikkoa. Jos kuorma-autossa on pikkasen huonot jarrut, niin ei sillä ole paljon väliä, jos kuski vaan ajaa sillen varoen ja ihan pikkasen vaan. Ja jos piirturin mukaan on ajettu jo liikaa tunteja, niin ei se haittaa, jos ajaa entistä varovaisemmin, eikä nuku ratissa, tai ainakaan kovin pitkään nuku. Ja jos kuormansidonta on pikkasen huonosti toteutettu, tai sitä ei ole ollenkaan, niin tas riittää kun ajaa vaan varovasti. Rispaantuneella sidontaliinallakin tosin saa tavaran hyvin kiinni, kun sitä kiristää vaan ihan vähän. Ei se silloin katkea. Todennäköisesti ainakaan.
      Kyllä rekkakuskeille, ja kansalaisille yleensäkin, tulisi antaa vapaat kädet päättää mitä lakeja noudattaa ja kuinka tarkasti. Kyllä rekkakuskit itse tietää kuinka suuri ylikuorma on vielä turvallinen, tai kuinka monta vuorokautta on turvallista ajaa ilman lepoa. Sama juttu auton teknisen kunnon kanssa. Kyllä kuski sen itse tietää milloin esim. jarrut on jo niin huonot, että kannattaisi ne korjata, puhumattakaan soralavan perälaudan rei'istä, joista kivenmurikoita varisee maantielle. Ihan turhaan poliisit vainoaa maanteiden sankareita. Kyllä he itse tietävät mikä heille itselleen on parasta ja miten maanteiden turvallisuutta ylläpidetään.

      Voisit olla kansanedustaja-ainesta, sen verran vajaalta vaikutat.
      Jos lehteen laitetaan että 41% tarkastetuista rikkoi lakia niin se antaa yleisesti sen kuvan että lähes puolet toimijoista on rikollisia.
      Oikeasti voisi kirjoittaa että 5% tarkastetuista sai sakkorangaistuksen/ toiminta keskeytettiin, ja kolmasosalla tarkastetuista havaittiin pienempiä rikkeitä joista annettiin huomautus.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voisit olla kansanedustaja-ainesta, sen verran vajaalta vaikutat.
      Jos lehteen laitetaan että 41% tarkastetuista rikkoi lakia niin se antaa yleisesti sen kuvan että lähes puolet toimijoista on rikollisia.
      Oikeasti voisi kirjoittaa että 5% tarkastetuista sai sakkorangaistuksen/ toiminta keskeytettiin, ja kolmasosalla tarkastetuista havaittiin pienempiä rikkeitä joista annettiin huomautus.

      Et näköjään vieläkään ymmärrä lukemaasi. No enpä ole kovin yllättynyt.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voisit olla kansanedustaja-ainesta, sen verran vajaalta vaikutat.
      Jos lehteen laitetaan että 41% tarkastetuista rikkoi lakia niin se antaa yleisesti sen kuvan että lähes puolet toimijoista on rikollisia.
      Oikeasti voisi kirjoittaa että 5% tarkastetuista sai sakkorangaistuksen/ toiminta keskeytettiin, ja kolmasosalla tarkastetuista havaittiin pienempiä rikkeitä joista annettiin huomautus.

      Etelä-Savossa nää scania pojat virittelee puuautojaan ja pöljät vielä kehuvat jossain alan lehdissä asialla.Ei paljon järki päätä pakota näillä tapsoilla


    • Anonyymi kirjoitti:

      Etelä-Savossa nää scania pojat virittelee puuautojaan ja pöljät vielä kehuvat jossain alan lehdissä asialla.Ei paljon järki päätä pakota näillä tapsoilla

      Eihän siinä järkeä ole. Työkalu on työkalu. Sitten vapaa-ajalla ihan vapaasti ja ihan suosittelen esim.Japsiauton tai BMW:n lastuttamista. Tämän jälkeen tehot kevyesti 400-800 hv.
      Mutta kestääkö kuskin pää kyseisiä heppoja. Ettei mene pöpelikköön tai vastaantulevan Ladan keulaan?
      Tämän viestiketjun aihe oli kuitenkin tämä iso ongelma eli pienhiukkaset/partikkelit
      Niitä poistetaan erilaisilla järjestelmillä mm. AdBlue jne. Näistä aiheutuu kustannuksia
      ja jotkut eivät halua maksaa siitä,että sinun pieni poika tai tyttö voi liikkua kadulla
      ilman pelkoa siitä,että nämä pienet partikkelit aiheuttavat vahinkoa mm. keuhkoihin.Siksi jokaisen autoilijan kuuluu kantaa vastuu ,että emme paskanna omaa hengitysilmaamme.
      Autojen viritys on ihan eri asia. Luulisi olevan päivänselvä asia kun kuljetusalan ammattilaisia ollaan ja koulut on hyvin käyty.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Etelä-Savossa nää scania pojat virittelee puuautojaan ja pöljät vielä kehuvat jossain alan lehdissä asialla.Ei paljon järki päätä pakota näillä tapsoilla

      Skaania sa 630 ottivat koko pöntön pois meni tukkoon ei päässyt mäkiä ylös savua tuli
      muttei liikunu auto mihinkää tyhyjänä


  • Voi hellanduudeli sentään!!!

  • 150 kmh kulkevat pyydykset olemattomat jarrut 4 vrk ajanut putkeen kuski on
    jo täyskännissä väsynyt roponen saattaa joku risteys mennä ohi

    • Tämän upean tarinan kertoi juuri teinipellehermanni jolla on alla E-30 sarjan upea MBW-325
      vuosimallia 1985. Kuljetusalasta hän ei ymmärrä tuon taivaallista.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tämän upean tarinan kertoi juuri teinipellehermanni jolla on alla E-30 sarjan upea MBW-325
      vuosimallia 1985. Kuljetusalasta hän ei ymmärrä tuon taivaallista.

      No.... ei taida olla paljon iloa. Tässä viestiketjussa pääsääntöisesti kirjoittelee nuo nuoret jotka ajelee postin leipomoiden ja ja näiden muiden pellehermanni firmojen ajoja. Ei niissä piireissä kukaan virittele tai lastuta yhtään mitään menopeliä. Yritysten omistajat eli kuljetusyrittäjät huutavat näille amiksille niin suoraa huutoa,että tukka pysyy takakenossa seuraavat kaksiviikkoa ilman tukanhoitoainetta,jos vaan edes ehdottelee kyseistä toimenpidettä. Näihän asia oikeasti onkin siis ihan aikuisten oikeasti .Kenelläkään ei ole kiire mihinkään, varsinkaan hautaan. Jos nyt olen asian oikeasti ymmärtänyt!!Se nyt näille nuorille on täysin vieras asia. Elämä nyt vain on sellaista.


  • odotellut milloin tienvarrella katsastellaan.Mukavaahan se on kun tehot on tåpissa pikku kikkelin omistaja kautta kuski.Kilvet vaan pois ja tuntuva sakko.Hymy hyyttyy kovemmaltakin sankarilta.Minne kiire kumminkin tuntipalkalla.

    • Ensinnäkin tehot saa olla tapissa jos kuitenkin päästöarvot pysyy lakisääteisissä rajoissa ,mutta pitkällä tähtäimellä moottori/voimansiirto kärsii jatkuvasta rääkistä.
      Tekeekö fiksu kuljetusyrittäjä tällaisia toimenpiteitä... niin ei tee. Tehdastakuut ei korvaa,autoilija on ihan omillaan jos virittelee ajopeliään. Kuljetusyrittäjä haluaa huolettomia
      kilometrejä siis sellainen taloudellisesti ajatteleva ihminen.
      Jotta nyt kaikille tulee selväksi. Vaikka täällä kirjoitellaan miten kuskit virittelee autoja niin kyllä todellisuudessa työntekijä ei virittele yhtään mitään korkeintaan virittelee tulet lauantaisin saunan uuniin. Kyllä se on se kuljetusyrittäjä joka päättää viritellä ja sellainen yrittäjä ei ole ainakaan taloudellisessa mielessä kovin fiksu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ensinnäkin tehot saa olla tapissa jos kuitenkin päästöarvot pysyy lakisääteisissä rajoissa ,mutta pitkällä tähtäimellä moottori/voimansiirto kärsii jatkuvasta rääkistä.
      Tekeekö fiksu kuljetusyrittäjä tällaisia toimenpiteitä... niin ei tee. Tehdastakuut ei korvaa,autoilija on ihan omillaan jos virittelee ajopeliään. Kuljetusyrittäjä haluaa huolettomia
      kilometrejä siis sellainen taloudellisesti ajatteleva ihminen.
      Jotta nyt kaikille tulee selväksi. Vaikka täällä kirjoitellaan miten kuskit virittelee autoja niin kyllä todellisuudessa työntekijä ei virittele yhtään mitään korkeintaan virittelee tulet lauantaisin saunan uuniin. Kyllä se on se kuljetusyrittäjä joka päättää viritellä ja sellainen yrittäjä ei ole ainakaan taloudellisessa mielessä kovin fiksu.

      Järkipuhetta. Ei sotketa puuroja ja vellejä. Kuski ajaa mikä on hyvä homma ,koska kuljettaja on yrityksen tärkein voimavara.Hyvä kuski on elinehto menestyvälle kuljetusyritykselle.
      Kuski hoitaa kuljetuspuolen mallikkaasti ja yrittäjä vastaa kaikesta muusta.
      Kukaan järkevä kuljetusyrittäjä ei tee muutoksia auton tekniikkaan ,koska jos on tehty muutoksia auton tekniikkaan tällöin auton valmistaja ei korvaa yhtään mitään jos tapahtuu vaurio. Lisäksi on päivänselvää jos tehoja on nostettu ,niin niitä myös käytetään. Se taas tarkoittaa korkeampaa polttoaineen kulutusta. Polttoaine on suurin kuluerä kuljetusyrityksen toiminnassa. Kuka haluaa maksaa tyhjästä kun sillä ei saavuteta yhtään mitään. Nopeus on rajoitettu 89 km /h kuitenkin. Kiihtyvyyden parantuminen muutamalla sekunnilla. Ei mitään merkitystä. Ehkä kyseinen henkilö sai aivokopassa henkisen orgasmin ?? kun Kaania saavutti 89 km/h 2 sekuntia aiemmin. WOW !!!!!!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Järkipuhetta. Ei sotketa puuroja ja vellejä. Kuski ajaa mikä on hyvä homma ,koska kuljettaja on yrityksen tärkein voimavara.Hyvä kuski on elinehto menestyvälle kuljetusyritykselle.
      Kuski hoitaa kuljetuspuolen mallikkaasti ja yrittäjä vastaa kaikesta muusta.
      Kukaan järkevä kuljetusyrittäjä ei tee muutoksia auton tekniikkaan ,koska jos on tehty muutoksia auton tekniikkaan tällöin auton valmistaja ei korvaa yhtään mitään jos tapahtuu vaurio. Lisäksi on päivänselvää jos tehoja on nostettu ,niin niitä myös käytetään. Se taas tarkoittaa korkeampaa polttoaineen kulutusta. Polttoaine on suurin kuluerä kuljetusyrityksen toiminnassa. Kuka haluaa maksaa tyhjästä kun sillä ei saavuteta yhtään mitään. Nopeus on rajoitettu 89 km /h kuitenkin. Kiihtyvyyden parantuminen muutamalla sekunnilla. Ei mitään merkitystä. Ehkä kyseinen henkilö sai aivokopassa henkisen orgasmin ?? kun Kaania saavutti 89 km/h 2 sekuntia aiemmin. WOW !!!!!!

      Niin vanhaan hyvään aikaan kukaan ei viritellyt mitään. Ei tarvinnut. Kaikki autot kulkivat ihan riittävästi. Kehä -I :sellä täysperät,puoliperät ja kuorma-autot pistivät menemään 100 km /h ei ollut valvontakameroita. Jopa 110 km / h jos oikein halusi päästellä. Eikä siellä sakkoja jaeltu. Tiedän kyllä kun siellä sompasin joka päivä. 1990 luvun Scaniat kulki kevyesti 125 km / h kun vain uskallusta löytyi kuskilta niin mikä ettei auto nautti vauhdista ja ei tuntunut miltään. Nyt on ajat toiset peltipoliisi herkästi välähtää ja rajoitin rajoittaa.
      Elämä on tylsää.......


  • oottellut milloin näihin lastu ja urealaite ohituksiin puututaan.Ei koske vain raskastaliikennettä.Normi henkilö diiseli myös syyniin.Katsastuksessa kilvet hyllyyn.Minusta tää virittely on pikkukikkelisten hommaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.