Tojonhinta

Anonyymi

Uusi MB A 250e hybridi 38300e
250hv/450nm range sähköllä n.65km

Ei kai kenenkään enää kannata ostaa samaan hintaan Corolla 2.0 hybridiä!

34

83

Vastaukset

  • Mersussa on huonompi tekniikka ja vikaisempi varmasti. Lisäksi toyotan hybridi on mukavampi kun ei tarvitse vedellä laturin johtoja.

    Lataa itsensä

    • Niin, tommonen plugari on siitä mukavampi, ettei tartte juurikaan vedellä bensaletkua tankkiin...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin, tommonen plugari on siitä mukavampi, ettei tartte juurikaan vedellä bensaletkua tankkiin...

      Bensaletkun kun tökkää tankkiin ja lorottaa täyteen niin ajaa monta päivää,osa viikon tai kaks.
      Johto pitää laittaa jokapäivä jos meinaa hyötyä sähköstä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Bensaletkun kun tökkää tankkiin ja lorottaa täyteen niin ajaa monta päivää,osa viikon tai kaks.
      Johto pitää laittaa jokapäivä jos meinaa hyötyä sähköstä.

      Tuo bensan lorottaminen on sairaan kallista. Sähköllä ajaa viisi kertaa halvemmalla ja päästöt on nolla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tuo bensan lorottaminen on sairaan kallista. Sähköllä ajaa viisi kertaa halvemmalla ja päästöt on nolla.

      Niin no jos 40 tonnia laittaa autoon sillä että ei raski tankata bensaa niin joku siinä mättää..
      Toki jos ajaa lyhyttä matkaa niin eihänse tuprura pakokaasuja mutta eise päästötöntä ole edelleenkään se lataaminen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tuo bensan lorottaminen on sairaan kallista. Sähköllä ajaa viisi kertaa halvemmalla ja päästöt on nolla.

      Toyotalla tulee vielä kovat ajat Suomessa ja Euroopassa, jollei oikeita johdosta ladattavia hybridejä tai sähköautoja ala tulla reippaaseen tahtiin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Bensaletkun kun tökkää tankkiin ja lorottaa täyteen niin ajaa monta päivää,osa viikon tai kaks.
      Johto pitää laittaa jokapäivä jos meinaa hyötyä sähköstä.

      Ajan joka päivä ja avain täysi tankki kestää itsellä kuukauden, eli noin 4 viikkoa.

      Tankkaan auton noin 12-14 kertaa vuodessa

      corolla


  • Onhan corolla 2.0 hybrid reilu 4 tonnia halvempi

    • Tuolla erolla ostaa jotain 2600-2700L bensaa.

      Mahdollisesti erotuksella ajaa n 45 000km jos lasketaan noin 6 litran kulutuksella.

      Suurin osa ajelee noin 10 000km vuodessa tai alle niin erotuksella ajelee + 4 vuotta.


  • Suomessa hybridi Corolla onkin todella kallis kun vertaa verottomia hintoja naapurimaihin, ilmaa on maahantuojalla ja jälleenmyyjillä.
    Saahan siinä noilla katteilla mukavasti hyvittää vaihdossa tulevista toyotista.

    • Toyota corolla hybrid 1.8 autoveroton alkaen hinta Suomessa 24970e. Virossa 19800e.

      Mistähän täällä maksetaan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota corolla hybrid 1.8 autoveroton alkaen hinta Suomessa 24970e. Virossa 19800e.

      Mistähän täällä maksetaan?

      Panttimaksu on kova ja hölmöt maksaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota corolla hybrid 1.8 autoveroton alkaen hinta Suomessa 24970e. Virossa 19800e.

      Mistähän täällä maksetaan?

      Virossa on halvemmat hinnat koska suomessa ottavat korkeammat katteet, Toyota maahantuoja + autokauppa, lisäksi täällä on korkeampi ALV jolla esim kaupunkien sosiaalihuolto ostaa lähi-itäläisille uusia tonnin telkkareita.

      Virosta ja muualta eu:sta voi ostaa uuden auton ja tuoda suomeen. Säästää


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota corolla hybrid 1.8 autoveroton alkaen hinta Suomessa 24970e. Virossa 19800e.

      Mistähän täällä maksetaan?

      Panttimaksu 5-10-tuhatta €. Voivat hyvittää reilummin vaihdossa uuteen Toyotaan.


  • Tojon itselataavissa on järjetön määrä tekniikkaa ja painonlisää muutaman desilitran tähden. Tuohon vielä 10 vuoden pakkohuolto merkkiliikkeessä.

    • Ehkä järjettömin auto aikoihin, mutta kun sen mallinimi on Corolla niin se puree idiootteihin täysillä.


    • Ei tarvitse viedä merkkiliikeeseen jos ei halua. Kuten muissakaan autoissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei tarvitse viedä merkkiliikeeseen jos ei halua. Kuten muissakaan autoissa.

      Akkutakuun säilymisen vuoksi joudut.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ehkä järjettömin auto aikoihin, mutta kun sen mallinimi on Corolla niin se puree idiootteihin täysillä.

      Corolla ja Corollan laatu puree suomalaisiin. Ei pysty vastustamaan autoa joka kuluttaa vain 3,5 litraa sadalla, on ehdottoman luotettava ja tulee edullisemmaksi kuin yksikään sähkökulkine tänä päivänä. Ajamisen helppous on aivan omaa luokkaansa.

      Säästän nyt 2500 Eur vuodessa kun vaihdoin bensaturbon Corolla Hybrid Sedaniin.


    • Monimutkainen hybridi-Tojota ei säästä bensaa vain muutamaa dl/100 km, vaan polttoaineen säästö on paljon suurempi. Maantieajossa hybridi-Tojota kuluttaa 4,7 - 5,2 l/100 km, kun ajetaan ihan reippaasti. Kaupunkiajossa kulutus on 4,5 - 5 l/100 km, joten hybridiauto kulkee kaupungissa vähemmällä polttoaineella kuin maantiellä. Jos Tojotassa ei olisi monimutkaista jarrutusenergian talteenottokoneistoa, niin se kuluttaisi kaupunkiajossa peräti 7 - 9 l/100 km, talvella enemmänkin. Hybridikoneistolla saadaan siis huomattavat säästöt aikaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Akkutakuun säilymisen vuoksi joudut.

      Ei joudu eikä se ole todellakaan pakollista.

      En veisi todellakaan hybridia merkkihuoltoon, öljyn ja suodattimen vaihtoon.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Corolla ja Corollan laatu puree suomalaisiin. Ei pysty vastustamaan autoa joka kuluttaa vain 3,5 litraa sadalla, on ehdottoman luotettava ja tulee edullisemmaksi kuin yksikään sähkökulkine tänä päivänä. Ajamisen helppous on aivan omaa luokkaansa.

      Säästän nyt 2500 Eur vuodessa kun vaihdoin bensaturbon Corolla Hybrid Sedaniin.

      Ajatko 50 tuhatta vuodessa ja laskit bensaturbon kuluttavan 7 litraa/100km ?

      Jos et aja noin paljon tommonen säästö ei ole mahdollista.
      Jos ajat niin paljon, joudut pakostakin ajamaan pitkää matkaa jossain vaiheessa ja siinä
      ajossa ei todellakaan riitä mikään 3,5 litran kulutus.
      Oikea on 5,5-6,0 litraa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Akkutakuun säilymisen vuoksi joudut.

      Minäpä teen sellaisen jutun että ostan corolla hybridin joka on muutaman vuoden ikäinen ja teen itse ne öljyjen vaihdot itse, suodattimet, tarpeen mukaan tulpat, jarrupalat. En vie kertaakaan merkkihuoltoon kuten en ole koskaan aihemmin mitään autoja käyttänyt.

      Linkkaan tänne youtube videot ja kerron paljonko säästin euroja.

      Autossa tulee olemaan liikennevakuutus ( ei mitään muuta ylimääräistä ) kuten kymmeniä vuosia ollut muutenkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Monimutkainen hybridi-Tojota ei säästä bensaa vain muutamaa dl/100 km, vaan polttoaineen säästö on paljon suurempi. Maantieajossa hybridi-Tojota kuluttaa 4,7 - 5,2 l/100 km, kun ajetaan ihan reippaasti. Kaupunkiajossa kulutus on 4,5 - 5 l/100 km, joten hybridiauto kulkee kaupungissa vähemmällä polttoaineella kuin maantiellä. Jos Tojotassa ei olisi monimutkaista jarrutusenergian talteenottokoneistoa, niin se kuluttaisi kaupunkiajossa peräti 7 - 9 l/100 km, talvella enemmänkin. Hybridikoneistolla saadaan siis huomattavat säästöt aikaan.

      Okei, siis ns. säästö onkin suhteessa samaan moottoriin ilman energiantalteenottoa, ei niinkään kilpailijoihin.

      Näkökulma tuokin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minäpä teen sellaisen jutun että ostan corolla hybridin joka on muutaman vuoden ikäinen ja teen itse ne öljyjen vaihdot itse, suodattimet, tarpeen mukaan tulpat, jarrupalat. En vie kertaakaan merkkihuoltoon kuten en ole koskaan aihemmin mitään autoja käyttänyt.

      Linkkaan tänne youtube videot ja kerron paljonko säästin euroja.

      Autossa tulee olemaan liikennevakuutus ( ei mitään muuta ylimääräistä ) kuten kymmeniä vuosia ollut muutenkin.

      Tekisit kerrankin mitä lupaat ... mutta ei sinusta ole ... sanoista tekoihin. Hanke ja hanke , yhtä kaikki jäje vaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minäpä teen sellaisen jutun että ostan corolla hybridin joka on muutaman vuoden ikäinen ja teen itse ne öljyjen vaihdot itse, suodattimet, tarpeen mukaan tulpat, jarrupalat. En vie kertaakaan merkkihuoltoon kuten en ole koskaan aihemmin mitään autoja käyttänyt.

      Linkkaan tänne youtube videot ja kerron paljonko säästin euroja.

      Autossa tulee olemaan liikennevakuutus ( ei mitään muuta ylimääräistä ) kuten kymmeniä vuosia ollut muutenkin.

      Tuossa kiteytyi hyvin Tojon omistajan ajatusmaailma. Satanen vuodessa ostettuun huoltotyöhön on liikaa. Missä sinulla on ne vuosien aikana säästyneet rahat? Mihin olet vienyt käytetyt öljyt ja suodattimet?


  • Tuo 65km ei toteudu koskaan, se on ajettu ilman lämmityslaitetta ja +20c asteen lmpötilassa eli akku on juuriaan myöten siinä lämmössä, laakerit, moottori.

    Esim juuri nyt jos sinulla tuollainen hybridi mb ja laitat lämppärin täysille, raaputtelen ikkunat lähdet ajamaan niin 30km ja akku tyhjä.

    Eli jos on 10km kauppaan, niin illalla joudut nykimään laturia esille sen reissun jälkeen.

    Jokainen lataus heikentää akkua eli ei ota enää samaa määrää virtaa sisään.

    • Onko talvi koko vuoden?

      Kesä on myös olemassa.

      Miten tohon hybridiakku, eikö sitä renkuteta jatkuvasti tyhjästä täyteen ja täydestä tyhjäksi?


    • Paitsi tietenkin Tojossa, jossa akku on ikuinen.


  • Suomessa löytyy prosentuaalisesti eniten Euroopassa noita Tojon ostajia. Oikeasti Tojo ei ole Mb kilpailija.

    • Eikös Prius ja A ole pluggareina kilpailijoita?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eikös Prius ja A ole pluggareina kilpailijoita?

      Ai Mersulle ? Ei ne vaan ole. Ne kilpailee keskenään tuulipukukansasta.


  • A mersu on todella ahdas lilliputti ja sen vakiovarustelu on surkean ja säälittävän välistä.
    Äkkiä pitää lisätä yli 10ke jotta varusteet vastaa tuota 38ke Corillaa.
    Tyypillisesti pelkkä ratin lämmitin maksaa mersuihin 3-4ke riippuen mallista.
    Adaptiivinen cruise sitten liki 2ke jne...

    • Uusi A sarjan mersu on tilavampi kuin uusi corolla, joka suhteessa.

      Vakiovarustelu on varsin kattava. Mennyttä aikaa se, että Mersussa ei ole varusteita vakiona.
      Sitäpaitsi mersuihin saa paljon lisävarusteita, mitä Toyotoihin ei edes saa, rahallakaan.

      Mennyttä aikaa myös noi mersun varusteiden hinnat.

      Esim. A sarjaan:

      Distronic plus adaptiivinen vakkari : 850e

      ( mersuihin saanut jo ainakin v. 2002, Toyotaan tämä adaptiivinen vakkari on ihan uus asia)

      Lämmitettävä ohjauspyörä : 230e


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.