Miehillä vaippojen vaikutus sosiaaliseen elämään, arkeen ja deittailuun

Anonyymi

Moi, tahtoisin kysyä teiltä muilta miehiltä, miten teillä vaipat ovat vaikuttaneet sosiaaliseen elämään, arkeen ja deittailuun? Etenkin jos teillä on teippivaipat käytössä. Tahtoisin tietää hieman teidän taustasta ja tilanteestanne, esimerkiksi sen minkä ikäisiä olette ja millaiset vaipat teillä on käytössä? Miten elämä vaippojen kanssa sujuu?

Olen 29-vuotias mies ja minulla on yliaktiivisen rakon ja pidätyskyvyn ongelmien takia arjessa käytössä päivisin siis teippivaipat. Tällä hetkellä on eniten käytössä Molicare Slip Maxi ja Drylife Slip Super, toisinaan myös BetterDry. Muita tuttuja vaippoja arjessa ovat myös Tena Slip Active Fit Ultima, Tena Slip Active Fit Maxi sekä Forma-care Slip X-Plus.

Yleisesti arki sujuu minulla ihan hyvin ja mukavasti. Kokonaisuutena elämänlaatu on vaippojen kanssa kohentunut kovastikin, ne eivät ole sinänsä olleet hirveä maailman loppu, kun voin oikeastaan tehdä mitä vain tavallisia asioita elämässä, joista en muuten selviäisi, kuten liikkua kodin ulkopuolella useamman tunnin, vaikka kaupungilla tai isommissa ostoskeskuksissa, käydä jälleen elokuvissa.

Minulla tulee pissat vaippaan suunnilleen 1-4 kertaa tunnissa.

Oikeastaan ainoa asia mitä arkailen on baari- ja yöelämä, clubit ja yökerhot eli siis mennä niihin vaippa housuissa enkä nyt ole uskaltanut mennä mihikään Tallinnan tai Tukholman risteilyillekään. Niissä koen epävarmuuden ja häpeän tunnetta, pelkään että jos joku jotenkin huomaa minun olevan vaipoissa ja pelkään jos joudun jossain tuollaisessa baari-, yökerho- tai clubiympäristössä vaihtamaan kuivaan vaippaan, että miten sen sellaisen ympäristön saniteettitiloissa teen huomaamatta.

Tahtoisin myös kaveriksi uusia 20-30-vuotiaita ihmisiä sekä toki myös seurustelukumppanin - tässä yhteydessä minua myös hävettää, hieman pelottaa ja ahdistaa se, että arjessani päivisin käytän vaippoja. Eihän se periaatteessa kenellekään kuulu, millaisia alusvaatteita käytän arjessani tai miten WC-asiani hoidan. Eli olen ajatellut, että en pääasiassa kerro kenelläkään, että minulla on vaipat, vaan salaan asian - vain muutama läheinen tällä hetkellä tietää asiasta. Mutta jos usein vietän aikaa yhdessä, niin pelkään sitä että mitä jos he huomaavat tai paljastuu, että joudun käyttämään vaippoja.

11

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yliaktiivisen rakkoon ja pidätyskykyyn on saatavana lääkinnällistäkin hoitoa.

      • Anonyymi

        Olen aloittaja, tiedän ja olen sen rumban haitta- ja sivuvaikutuksineen käynyt läpi sekä kolmen eri urologin kanssa päätynyt vaipat ratkaisuun. Kukin tilanne on yksilöllinen ja erilaiset mahdollisuudet hyötyineen ja haittoineen käydään ja puntaroidaan läpi. Tiedän myös sen, ettei vaippahoitoon päätyminen nuorten mieshenkilöiden kohdalla ole harvinaista, vaikka usein pidätyskyvyn ongelmien hoidossa voi olla muitakin ratkaisuja; nuorilla alle 50-vuotiailla miehillä lääketieteellisessä kirjallisuudessa mainitaan yliaktiivinen rakko diagnoosina kaikkein yleisimmäksi syyksi vaippojen käytölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja, tiedän ja olen sen rumban haitta- ja sivuvaikutuksineen käynyt läpi sekä kolmen eri urologin kanssa päätynyt vaipat ratkaisuun. Kukin tilanne on yksilöllinen ja erilaiset mahdollisuudet hyötyineen ja haittoineen käydään ja puntaroidaan läpi. Tiedän myös sen, ettei vaippahoitoon päätyminen nuorten mieshenkilöiden kohdalla ole harvinaista, vaikka usein pidätyskyvyn ongelmien hoidossa voi olla muitakin ratkaisuja; nuorilla alle 50-vuotiailla miehillä lääketieteellisessä kirjallisuudessa mainitaan yliaktiivinen rakko diagnoosina kaikkein yleisimmäksi syyksi vaippojen käytölle.

        Joo kyllä miehille aiheuttaa paljon haittaa arjessa ja sosiaalisessa elämässä. Varmaan naisilla tässä suhteessa helpompaa, mutta riippuen toki vaikeusasteesta ja syystä. Ei naisia kauheasti taida kiinnostaa kusinen mulkku, itsesasiassa pelkkä ajatuskin inhottaa. Näin joku on ihan todennutkin joskus. Poikkeuksena ehkä ne naiset joilla on vauvakuume. Usein on liitännäisenä myös jonkin verran erektio-ongelmaa mikä ei varmaankaa naisia miellytä.

        Kysyisin diagnoosin syystä. Yliaktiiven rakko ei itseasiassa ole varsinainen diagnoosi vaan se on oire jostakin. Sen aiheuttaa usein joku häiriö hermoston toiminnassa. Tihentynyt virtsaaminen voi kylläkin johtua myös mm. eturauhasesta, runsaasta virtsanerityksestä, huonosta anatomiasta, kasvaimesta. Onko sinulla tietoa mistä vaiva johtuu?

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä miehille aiheuttaa paljon haittaa arjessa ja sosiaalisessa elämässä. Varmaan naisilla tässä suhteessa helpompaa, mutta riippuen toki vaikeusasteesta ja syystä. Ei naisia kauheasti taida kiinnostaa kusinen mulkku, itsesasiassa pelkkä ajatuskin inhottaa. Näin joku on ihan todennutkin joskus. Poikkeuksena ehkä ne naiset joilla on vauvakuume. Usein on liitännäisenä myös jonkin verran erektio-ongelmaa mikä ei varmaankaa naisia miellytä.

        Kysyisin diagnoosin syystä. Yliaktiiven rakko ei itseasiassa ole varsinainen diagnoosi vaan se on oire jostakin. Sen aiheuttaa usein joku häiriö hermoston toiminnassa. Tihentynyt virtsaaminen voi kylläkin johtua myös mm. eturauhasesta, runsaasta virtsanerityksestä, huonosta anatomiasta, kasvaimesta. Onko sinulla tietoa mistä vaiva johtuu?

        Monisairas

        Aivan, yliaktiiviseen rakkoon on lääkkeellistä hoitoa ja ei tarvita vaippoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä miehille aiheuttaa paljon haittaa arjessa ja sosiaalisessa elämässä. Varmaan naisilla tässä suhteessa helpompaa, mutta riippuen toki vaikeusasteesta ja syystä. Ei naisia kauheasti taida kiinnostaa kusinen mulkku, itsesasiassa pelkkä ajatuskin inhottaa. Näin joku on ihan todennutkin joskus. Poikkeuksena ehkä ne naiset joilla on vauvakuume. Usein on liitännäisenä myös jonkin verran erektio-ongelmaa mikä ei varmaankaa naisia miellytä.

        Kysyisin diagnoosin syystä. Yliaktiiven rakko ei itseasiassa ole varsinainen diagnoosi vaan se on oire jostakin. Sen aiheuttaa usein joku häiriö hermoston toiminnassa. Tihentynyt virtsaaminen voi kylläkin johtua myös mm. eturauhasesta, runsaasta virtsanerityksestä, huonosta anatomiasta, kasvaimesta. Onko sinulla tietoa mistä vaiva johtuu?

        Monisairas

        "Varmaan naisilla tässä suhteessa helpompaa, mutta riippuen toki vaikeusasteesta ja syystä. Ei naisia kauheasti taida kiinnostaa kusinen mulkku, itsesasiassa pelkkä ajatuskin inhottaa. Näin joku on ihan todennutkin joskus. Poikkeuksena ehkä ne naiset joilla on vauvakuume. Usein on liitännäisenä myös jonkin verran erektio-ongelmaa mikä ei varmaankaa naisia miellytä."

        - Tuo on nyt niin oksettavaa, virheellisesti ja väärin yleistävää kielenkäyttöä kuin olla voi, joka ei tee muuta kuin lyttää ongelmasta kärsijää entisestään. Naiset sitä ja tätä - kaikki naiset tai miehet muka ajattelevat niin... Mistäs tiedät? Kuultuani itsekin aikoinaan tuollaista valheellista manipulointia, kuten "kukaan ei sun kirjoituksiasi kaipaa" tai että "miehet haluavat naiselta vain yhtä asiaa" yms. lapseni isän taholta, olen allerginen tuolle paskalle, että joku on tietävinään muka kaikkien muiden puolesta, mitä nämä ajattelevat tai tuntevat, jokaisen ihmisen ollessa yksilö ja ajatellessa ihan omalla tavallaan. Kukaan ei voi todellakaan tietää, mitä kaikki naiset tai miehet ajattelevat tai tuntevat, eikä tuollaisista sanoista seuraa muuta kuin ahdistusta ja turhaa kärsimystä niille, jotka joutuvat niitä kuulemaan, jonka takia ne kannattaakin torjua kokonaan, haavoittaessaan toki ja aiheuttaessaan vain lisätraumoja.

        Fyysisesti elimistömme toimii kyllä lähes samalla tavoin sukupuolieroja lukuun ottamatta. Inkontinenssivaivat ovat hirveän yleisiä ja niitä on turhaa hävetä. Minulla ne ovat tulleet synnytyksen jälkeen ja olen kirjoittanut niistä muun muassa tuolla https://tinyurl.com/r35hnay ja pitkän ketjun lopussa https://tinyurl.com/ug3m3nl tuolla. En käytä vaippoja, mutta silloin tällöin lirahtaa housuihin; jos en mene esimerkiksi yöunien jälkeen suorinta reittiä vessaan. Jos on oikein kova hätä, pihtikävely jalat ristissä vessaan voi säästää housupyykiltä. Mikäli aivastus on tulossa, jalat on laitettava salamannopeasti ristiin, ettei pissa pamahda lattialle - ja samoin on nauramisen kanssa, joka ei ole tosin ollut juurikaan ongelmana homesairauksista ja borrelioosista helvetintuskia kärsiessään. Mutta jos vahinko tapahtuukin, siitä vain likaiset vaatteet pyykkiin, ja suihkussakin voi käydä; ei kenenkään tarvitse olla paskainen ja likainen, jos jaksaa vain hoitaa itseään. Yritän myös vahvistaa lihaksiani jumpalla venäläisen lääkärin näyttämän liikkeen - jossa noustaan ylös varpaille ja laskeudutaan alas - osoittauduttua parhaaksi, muttei liikaa suoritettuna.

        Aloittajalle sanoisin, että muista aina seurata sydämesi ääntä, äläkä luotakaan kaikkiin, mutta älä myöskään turhaan häpeile ongelmaasi. Mieti mistä seuraasi etsit ja mitä kenellekin kerrot. Eivät kaikki ole seurasi arvoisia eikä kaikkien tarvitse tietää kaikkea. Sydänystävät ovat erikseen ja he kyllä ymmärtävät; tähtää heihin. Maikkarilla puhuttiin https://tinyurl.com/rfmvaol "kakkaystävästä", joka on niin läheinen, että hänen kanssaan voi puhua kaikesta. Väärästä, julmasta ja kovasta seurasta ei seuraa muuta kuin kärsimystä, jolloin onkin parempi olla yksin ja nauttia vaikka luonnosta ja eläimistä sen verran, mitä jaksaa. Tsemppiä sulle!


      • Anonyymi
        sanasinko kirjoitti:

        "Varmaan naisilla tässä suhteessa helpompaa, mutta riippuen toki vaikeusasteesta ja syystä. Ei naisia kauheasti taida kiinnostaa kusinen mulkku, itsesasiassa pelkkä ajatuskin inhottaa. Näin joku on ihan todennutkin joskus. Poikkeuksena ehkä ne naiset joilla on vauvakuume. Usein on liitännäisenä myös jonkin verran erektio-ongelmaa mikä ei varmaankaa naisia miellytä."

        - Tuo on nyt niin oksettavaa, virheellisesti ja väärin yleistävää kielenkäyttöä kuin olla voi, joka ei tee muuta kuin lyttää ongelmasta kärsijää entisestään. Naiset sitä ja tätä - kaikki naiset tai miehet muka ajattelevat niin... Mistäs tiedät? Kuultuani itsekin aikoinaan tuollaista valheellista manipulointia, kuten "kukaan ei sun kirjoituksiasi kaipaa" tai että "miehet haluavat naiselta vain yhtä asiaa" yms. lapseni isän taholta, olen allerginen tuolle paskalle, että joku on tietävinään muka kaikkien muiden puolesta, mitä nämä ajattelevat tai tuntevat, jokaisen ihmisen ollessa yksilö ja ajatellessa ihan omalla tavallaan. Kukaan ei voi todellakaan tietää, mitä kaikki naiset tai miehet ajattelevat tai tuntevat, eikä tuollaisista sanoista seuraa muuta kuin ahdistusta ja turhaa kärsimystä niille, jotka joutuvat niitä kuulemaan, jonka takia ne kannattaakin torjua kokonaan, haavoittaessaan toki ja aiheuttaessaan vain lisätraumoja.

        Fyysisesti elimistömme toimii kyllä lähes samalla tavoin sukupuolieroja lukuun ottamatta. Inkontinenssivaivat ovat hirveän yleisiä ja niitä on turhaa hävetä. Minulla ne ovat tulleet synnytyksen jälkeen ja olen kirjoittanut niistä muun muassa tuolla https://tinyurl.com/r35hnay ja pitkän ketjun lopussa https://tinyurl.com/ug3m3nl tuolla. En käytä vaippoja, mutta silloin tällöin lirahtaa housuihin; jos en mene esimerkiksi yöunien jälkeen suorinta reittiä vessaan. Jos on oikein kova hätä, pihtikävely jalat ristissä vessaan voi säästää housupyykiltä. Mikäli aivastus on tulossa, jalat on laitettava salamannopeasti ristiin, ettei pissa pamahda lattialle - ja samoin on nauramisen kanssa, joka ei ole tosin ollut juurikaan ongelmana homesairauksista ja borrelioosista helvetintuskia kärsiessään. Mutta jos vahinko tapahtuukin, siitä vain likaiset vaatteet pyykkiin, ja suihkussakin voi käydä; ei kenenkään tarvitse olla paskainen ja likainen, jos jaksaa vain hoitaa itseään. Yritän myös vahvistaa lihaksiani jumpalla venäläisen lääkärin näyttämän liikkeen - jossa noustaan ylös varpaille ja laskeudutaan alas - osoittauduttua parhaaksi, muttei liikaa suoritettuna.

        Aloittajalle sanoisin, että muista aina seurata sydämesi ääntä, äläkä luotakaan kaikkiin, mutta älä myöskään turhaan häpeile ongelmaasi. Mieti mistä seuraasi etsit ja mitä kenellekin kerrot. Eivät kaikki ole seurasi arvoisia eikä kaikkien tarvitse tietää kaikkea. Sydänystävät ovat erikseen ja he kyllä ymmärtävät; tähtää heihin. Maikkarilla puhuttiin https://tinyurl.com/rfmvaol "kakkaystävästä", joka on niin läheinen, että hänen kanssaan voi puhua kaikesta. Väärästä, julmasta ja kovasta seurasta ei seuraa muuta kuin kärsimystä, jolloin onkin parempi olla yksin ja nauttia vaikka luonnosta ja eläimistä sen verran, mitä jaksaa. Tsemppiä sulle!

        Ei tarkoittanut, että jotenkin kykenisin kuvittelemaan naisten ajatuksia. Olen kirjoituksesi kanssa kyllä ihan samoilla linjoilla. Ei nyt ihan kaikki naiset niin mutta hyvin hyvin moni kumminkin. Kyllä tämmöseen käsitykseen voi päätyä, kun lukee naisten ajatuksia aihepiiristä. Naisille sosiaalisesti luullakseni helpompaa, koska se on paljon yleisempää ja monesti suhteellisen vähäistä. Riippuu myös paljon siitä minkälaisesta ongelmasta on kyse.

        Monisairas


    • Itsellä yli kolmenkymmenen vuoden kokemus . Nyt jo ikää 55v.
      Viimeiset 25v sinkkuna.

    • Anonyymi

      Oon ite kohta kolmekymmentä. Vaipat on käytössä varalta ja usein tarvitsee koska minulla on kivulias rakko ja tihentynyt virtsaamisen tarve karkailua. Joskus alkaa sattua yhtäkkiä rakkoon ja virtsanjohtimiin ja kohta tuleekin sitten alle. Syy on epäselvä, mutta perimä vaikuttanee ja olin lapsena vakavasti sairas ja tulehduksiakin oli. Tena slippiä (plus) yleensä käytän. Asia on toki arka, mutta ystäväpiiri on suhtautunut hyvin. Tyttöystävä on suhtautunut hyvin, vaikka aluksi pelotti kertoa.Ei se vaippa estä seurustelua tai seksielämää, ja jos se on seurustelukumppanille niin hankalaa ettei voi toista sairauden vuoksi rakastaa ja niitä vaippoja kestää niin oma on ongelmansa. Kyllä aikusen ihmisen luulis tajuavan ja jos tutustuu ajan kanssa niin voi kertoa sitten kun tuntuu hyvältä. Aika monella on ruumiin tai mielen sairauksia/vaivoja ja sitten niiden kanssa eletään myös parisuhteessa. Tietty varmaan yhdenyön jutuissa voisi aiheuttaa ongelmia tai hämmennystä jos tulisi yllätyksenä.

    • Anonyymi

      Vaipat ei haittaa mitään. Jos joku kysyy onko vaipat, sanon että on. Esimerkiksi lekuri kysyi kun kuunteli selkäpuolelta ääniä, että käytätkö vaippoja, sanoin että joo ja hän sitten että mikä on. Sanoin että kun pissa tulee milloin sattuu tulemaan enkä viitsi tressata itseäni miettimällä että kastuuko housut. Teippivaipat pitävät hyvin.

      • Anonyymi

        Miksi kukaan kyselisi keneltäkään vaippojen käytöstä? Ei tulis itselle mieleenkään sellaista kysellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan kyselisi keneltäkään vaippojen käytöstä? Ei tulis itselle mieleenkään sellaista kysellä.

        Niin se on mielenkiintoista miksi kysyi. Ehkä papereissa ei ole mainintaa kyseisistä oireista tms. Jos kyseessä on oire "tulee milloin sattuu" ole normaali niin se viittaa selkäytimen alaosan vaurioon, sillä virtsaamis- ja (ulostamis)keskus sijaitsee lanne-ristipunoksen (plexus lumbosacralis) alueella selkäytimen alaosassa. Itsellä on tuolla alueella ollut välilevypullistumaa ja monenlaista cauda-tyyppistä oireilua. Sulkijat ei mm. toimi kunnolla varsinkaan jos vähänkin enemmän "paineistetaan" vaan ovat vähän laiskoja.

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe