Posti ei kulje ja Kusti ei polje

Anonyymi

Maanantaina lakko alkaa.Loppuukohan ennen joulusesonkia?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kestäisi yli joulun, ei tarvi laittaa joulukortteja ja -paketteja.

      • Minä tilasin koiralle toppahaalarin. Tekijä aikoi laittaa sen matkahuollon tai r-kioskin kautta tulemaan.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Minä tilasin koiralle toppahaalarin. Tekijä aikoi laittaa sen matkahuollon tai r-kioskin kautta tulemaan.

        Paketit kulkevat postin kauttakin, parin päivän viivettä voi olla. Matkahuolto kuitenkin toimii, kiva tuo toppahaalari, lämmittää varmaan mukavasti koiraa😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paketit kulkevat postin kauttakin, parin päivän viivettä voi olla. Matkahuolto kuitenkin toimii, kiva tuo toppahaalari, lämmittää varmaan mukavasti koiraa😊

        Juu. Aiemmin olin siä mielä että koirat ei tartte vaatteita. Olen muuttanut mieleni kun oma 7-kiloinen neitini trimmauksen jälkeen tärisee jo kymmenen asteen pakkasessa. Hänellä on jo yksi fleece-mantteli, jonka esille ottamisen nähtyään juoksee pöydän alle pilloon. Elikä hän ei varmaankaan ilahdu. Mutta mihinpä koira ei oppisi :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Juu. Aiemmin olin siä mielä että koirat ei tartte vaatteita. Olen muuttanut mieleni kun oma 7-kiloinen neitini trimmauksen jälkeen tärisee jo kymmenen asteen pakkasessa. Hänellä on jo yksi fleece-mantteli, jonka esille ottamisen nähtyään juoksee pöydän alle pilloon. Elikä hän ei varmaankaan ilahdu. Mutta mihinpä koira ei oppisi :D.

        Olisipa kiva nähdä kun esittelet toppahaalarin hänelle ja puet sen yllensä.
        Jospa hän ymmärtää, että se on hänen parhaakseen hankittu :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa kiva nähdä kun esittelet toppahaalarin hänelle ja puet sen yllensä.
        Jospa hän ymmärtää, että se on hänen parhaakseen hankittu :)

        Totta. Ja kun ymmärtää että ulkona ei tule vilu niin jospa hyväksyy.Ja jalkakarvoihin ei tartu kilokaupalla lunta. Laitan kuvan profiiliin kunhan haalari on yllänsä :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Totta. Ja kun ymmärtää että ulkona ei tule vilu niin jospa hyväksyy.Ja jalkakarvoihin ei tartu kilokaupalla lunta. Laitan kuvan profiiliin kunhan haalari on yllänsä :D.

        Kiva, odottelen kuvaa✌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paketit kulkevat postin kauttakin, parin päivän viivettä voi olla. Matkahuolto kuitenkin toimii, kiva tuo toppahaalari, lämmittää varmaan mukavasti koiraa😊

        Minä tilasin koiran ilman toppahaalaria. Millaisessahan kuljetuksessa se saapuu? Ovelta ovelle toivoin, en viitsisi lähteä noutamaan pakettia asiamies pisteeltä. Pyöränkin vein jo varastoon teemalla talvella en tarvitse.
        Seuraavaksi tilaan ehkä sisä kissan. Ei minulla ole varaa ostaa talvivarusteita kahdelle eläimelle,


    • Anonyymi

      Ei ole haittaa harmaakaihilleni, enhän minä ressukka näe edes lukea, mitä niissä kirjeissä on. Silppurin kita haukkaa ahnaasti tuputetuimmankin mainospostin.

      No ei vaan, ei minulla ole kaihia. Mutta eipä postivyörykään lähentele liiemmin.
      On näppituntuma, että laskut tulevat vähintään meiliin ellei sähköisenä noin muuten.

      Viikko ja aikakausilehtien tilauksia on tusinan verran, kaikki olen jo perunut muutenkin. Tuokoot ne tilausteni loppujämät sitten kun ehtivät tuoda niiltä osin kun tilaus on vielä voimassa. Viimeistään helmikuussa jään soittelemaan lehdettömänä. Hesarin digi jäänee voimaan?

    • Anonyymi

      Tämä työnantajapuolen Aarto saa konfliktin aikaan aina, kun on toisena neuvotteluosapuolena.

    • Anonyymi

      Hieno homma!
      Kun muutamaan viikkon ei tule mitään laskuja, niin kohta on ulosottomies moukaroimassa ulko-ovea.

      • Anonyymi

        Nyt vielä kun on aikaa, kannattaa ovet vahvistaa teräksellä, ei ulosoton moukari pure läpi.
        Ja voihan oveen jättää heippa -lapun "olen matkoilla".


    • Anonyymi

      Ei väliä.

      Nyt tulee kaikille selväksi, posti on mennyttä aikaa. Vanha, aikanaan erittäin tärkeä infrastruktuurin luojakin, se on jäänyt reliikiksi. Asiat hoituneet jo pitkään sähköisesti, liekö oikein mitään, mitä varten po. laitosta oikein enää tarvitaan. Erittäin kallis toiminto, joka ollut jo pitkään käytännössä tarpeeton.

      Nojoo, ruohonlekkuuta kehiin, kait myös lumenluontihommia. Mutta ei sillä postin jakamisen kanssa ole oikein mitään tekemistä. Kun miettii, oikeestaan postilaatikot on jo nyt syntyville ikäluokille samankaltainen ihmetys, kuin lankapuhelimet tai putkiradiot.

      Lakon ajoitus oli ainoa mahollinen. Joulukortit ehkä joillekin tärkeitä, mutta onhan noita sähköpostikortteja ainakin ite laittanut jo parikyt vuotta sitten.

      Ajoituksesta lisää. Posti itse määritteli lakon ajoituksen omilla toimillaan. Ei kukaan järkevä ihminen tee tollasia palkkapäätöksiä tietämättä, iso meteli syntyy duunarien taholta. Duunarit tottakai tympiintyi ja lopputuloksena lakko. Jos ajoitus postin päätöksistä ois tullut vuodenvaihteen jälkeen, kukaan ei ois oikein edes hokannut asiaa, siinäpähän lakkoilkoot.

      Poliittista peliä, jonka ansiosta postilaitos ajetaan alas. Jos posti ite ois ilmoitanut lopettavansa, siitä se meteli ois noussut. Nyt jengit hokaa, mihin hittoon koko postia edes nykyaikana tarvitaan. Niin, jokainen tietää vastauksen, ei mihinkään.

      Alasajon aloitus, ei sen kummenpaa.

      =DW=

    • Anonyymi

      Tais tämä Malinen ennakoida tulevaa soppaa ja jätti uppoavan laivan.

      • Anonyymi

        Niin. Viimeistään maanantaina Malisen olisi ollut jätettävä eroilmoitus tai hänet olisi potkittu pois podiumilta.
        Tosiaan kirjeiden ja korttien kannalta posti on suht tarpeeton. Mutta pakettiliikenne tarvitsee kuljettajia, sekä jakaahan posti myös lehtiä melko mittavissa määrin. Ahneuksissaan myös mainoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Viimeistään maanantaina Malisen olisi ollut jätettävä eroilmoitus tai hänet olisi potkittu pois podiumilta.
        Tosiaan kirjeiden ja korttien kannalta posti on suht tarpeeton. Mutta pakettiliikenne tarvitsee kuljettajia, sekä jakaahan posti myös lehtiä melko mittavissa määrin. Ahneuksissaan myös mainoksia.

        Mitenköhän muissa Pohjoismaissa on postin jakelu järjestetty. Olisi hyvä tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän muissa Pohjoismaissa on postin jakelu järjestetty. Olisi hyvä tietää.

        En tiedä.

        Jostain syystä tuli mieleen vastakysymys: Miten kotipaikkakunnallasi on järjestetty Pitsojen kotiinkuljetus?

        Kun maksullinen palveluhan posti tähänkin asti on ollut, se maksettu osittain verovaroin. Mutta postimerkit, pakettikuljetukset jne, net aina olleet maksullsia. Lehtijakelussa on useita toimijoita, erityisesti pakettijakeluissa, kuriirit kulkee. Ja etenkin sähköiset palvelut toimii.

        Eipä oikein mitään asiaa ole, mikä ois postin toiminnan peruste nykyaikana. Toki homma pirstaloituu, mutta se on kilpailua se.

        Mainiten, piti hankkia laturi läppäriin. No nettikaupasta tietenkin. Toimitus joko postin automaatteihin, tai matkahuollon kautta lähi R-kioskille. Niinno, se miettimisestä.

        Postilaatikkoon mulla tullut vuosia pari paperilehteä, jotka sais näkyyn netin ylikin. Jostain syystä jäänyt muutos tekemättä. Lisäks täysin käsittämättömästä syystä tulee taloyhtin kokouskutsut jne sinne. Hö, meillä taloyhtiöliittymä, ihmisillä sähköpoistit. Turhaa paperin haaskaamista. Ja netkään ei tule postin kautta. Lisäks on lukutaidottomat pitseriaihmiset ja remonttifirmat, jotka ei osaa lukea "Ei mainoksia".

        Mutta noin käytännössä, posti ollut jo pitkään itelle täysin tarpeeton. Niin kyllä kaikille muillekin. Siitä tämä postin "kriisi". Aika sen meni ohi jo ajat sitten.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän muissa Pohjoismaissa on postin jakelu järjestetty. Olisi hyvä tietää.

        Onko muissa pohjoismaissa vastaavia työntekijöiden alistamisia, laittomia työehtosopimuksien siirtämisiä halvempiin piireihin ja siitä johtuvia lakkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muissa pohjoismaissa vastaavia työntekijöiden alistamisia, laittomia työehtosopimuksien siirtämisiä halvempiin piireihin ja siitä johtuvia lakkoja?

        ""Jostain syystä tuli mieleen vastakysymys: Miten kotipaikkakunnallasi on järjestetty Pitsojen kotiinkuljetus?"

        Itse asun sen verran syvässä, ettei paikkakunnalla ole pizzeriaa, sen kummemmin grillariakaan tai hampurilaispaikkaa.
        Ja sen näkee asukkaistakin. He ovat sutjakoita, liikkuvia normaalipainoisia kulkijoita. En ole nähnyt ensimmäistäkään ylipainoista tässä vuoden aikana.


    • Anonyymi

      Yksinäisiä ihmisiä ...vanhuksia on paljon kai tässäkin meidän lintukodossamme...jotka ilostuvat kun joku tulee käymään ovella...postiluukku kolahtaa vaikka sitten ilmaislehdistä ....tai aamun lehti on rapsahtanut lattialle....Tuli mieleeni yksi runo yksinäisyydestä....mutta en muista kuka sen on tehnyt...
      Saa nähdä minne vie ...postin tie...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Piti vielä sanoa että Posti tervehti niin iloisen kohteliaasti kun menin pihaan ....sanoin että älä sitten laita laskuja minun luukusta....Ei tule laskuja tänään ...huudahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä sanoa että Posti tervehti niin iloisen kohteliaasti kun menin pihaan ....sanoin että älä sitten laita laskuja minun luukusta....Ei tule laskuja tänään ...huudahti.

        Kyllä muuramen mummojen on syytä saada se Kotiliesi, Seura ja Apu lehtensä. Härskimmät mummot jopa Hymyä tilaa.
        Eihkä tietenkään sovi unohtaa joka kodin raamattua 7-jotain lehteä joka torstai.


    • Anonyymi

      Posti on monille tarpeellinen vielä.
      Elämä ei kaikilla ole niin modernia.

    • Anonyymi

      Niitä Isänpäivän korttejakin on varmasti lähetelty Isille ....hyvä että vielä ehkä meni perille ...
      Tänään yksi pakinoitsija puhui siitä ...kuinka Äitienpäivä mainitaan aina monikossa ...Äitien ...mutta Isänpäivä yksikössä....mistähän johtuu...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Itseeni kohdistuvat kaikki huomionosoitukset joulua myöten olen ehdottanut seteleinä pankkitililleni.
        Nyt aivan jännittää kuinka käy? Saldoa vilkaisen vuodenvaihteessa, että ehtii kaikki rahat tulla tililleni: isänpäivä, joulu, 2. nimipäivä ja syntymäpäivä.
        Ainoastaan tammikuun 1. nimipäiväni menee ensi vuoden budjettiin.


      • Anonyymi

        Ai, meilläpäin sanotaan isäinpäivä, eli monikolla mennään

        Hyvät Joulut ja juhannukset kuin myös vaputkin!


    • Anonyymi

      Syrjäseudulle jaettu kirjeposti voi aiheuttaa postille 100 euron kustannuksen per kirje.

      • Anonyymi

        Aika syrjässä saa olla, mutta periaatteessa totta. Siksipä posti on väläytellyt jo vuosien ajan, että kirjepostin tiettyihin kohteisiin (syrjät) voisi jakaa esim kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika syrjässä saa olla, mutta periaatteessa totta. Siksipä posti on väläytellyt jo vuosien ajan, että kirjepostin tiettyihin kohteisiin (syrjät) voisi jakaa esim kerran viikossa.

        Tämä liittyy "pidetään koko maa asuttuna ja kaikille samat palvelut" ja "yhdenvertaisuus", mikä tässä postinkin tapauksessa osoittaa järjettömyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika syrjässä saa olla, mutta periaatteessa totta. Siksipä posti on väläytellyt jo vuosien ajan, että kirjepostin tiettyihin kohteisiin (syrjät) voisi jakaa esim kerran viikossa.

        Niin on sanottu että postin voisi jakaa kerran viikossa myös ...vaikeakulkuisille saarille .Turun saariston suuremmilla saarilla on lossiliikenne vähintään kaksikertaa päivässä ....niihin on jaettava joka päivä...Luki TS nettisivulla...Ei sitäkään ole tullut mieleen...että onhan niitä saariakin johon posti pitää viedä.
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Tukea postilaiset tarvitsevata lakossaan.
      Jos ei muuta niin henkisesti olen lakon takana.

    • Anonyymi

      Myös minä olen tukena. Postilaiset ovat eturintamassa, joihin isketty, ja halutaan liksat pois. Kun kattelin 2018- verotietoja, sieltä näkyi mihin ne rahat oikein ohjautuvat.

    • Ihmettelen yhtä asiaa,
      posti vetoaa siihen, että jaettava posti on vähentynyt ja robotit tekee työt,
      niin miksi posti ei pidä yt -neuvotteluja ja irtisano turhia työntekijöitä,.

      Toden näköisesti posti tarvitsee työntekijänsä mutta ei halua maksaa heille edes sitä mitä nyt maksetaan.
      Johtoportaan pitää näyttää hyvää tulosta, että voivat nostaa boonuksiaan.

      Kaikki tuki postilaisille, kyllä ovat oikealla asialla.

    • Anonyymi

      Lähetän seuraavaksi joulukortit, olen jo ne ostanut. On tapana kumppanin kanssa istua pöydän ääressä. Hän kirjoittaa oman sukuunsa ja suurimpaan osaan minäkin laitan nimeni, osaan vain hän. Uussuhteessa on molempien suvussa sellaisia, jotka eivät ole kumppania tai minua koskaan nähneetkään vaikka kauan ollaan yhdessä oltu. Ja minä kirjoitan omaan sukuuni kortit, vastaavasti kumppani laittaa lähes kaikkiin myös nimensä, lukuun ottamatta vanhoille työkavereille/ystäville lähetettyihin.
      Se on mukava iltapäivä, laitan kynttilän palamaan, naposteltavaa, jopa viiniä pöytään ja siinä istumme pitkään. Ihan kuin pieni juhla meille. Kortit olen huolella valinnut kullekin ihmisen mukaan. Jos lakko jatkuu, menkööt perille vaikka pääsiäisenä, tavastani en luovu.

      • Anonyymi

        Kymmenen pistettä ja joulukuusi. Koristeltuna.
        Valitettavasti en voi toimittaa koska posti menee lakkoon maanantaina.


    • Anonyymi

      Taisi aloittaa lakkonsa jo tällä viikolla, kun ei torstaina jaettavaa aikakauslehteä tullut lainkaan. Meninkin hölmöyttäni lehden tilaamaan!

    • Anonyymi

      Protestina jätän tänä vuonna joulukortit laittamatta ja laitan niille joille kortin olen aiemmin laittanut toivotukset muulla tavoin......laskuja ei onneksi ole tulossa postin kautta kuin vasta ensi vuonna kun melkein kaikki tulee e-laskuna nettipankkiin, joten näillä mennään loppuvuosi

      vn

    • Anonyymi

      Posti haluaa suomalaisten työntekijöitten palkat sille tasolle, mitä ne maksaa ulkomaalaiselle halpatyövoimalle, jota on paljon postissa,
      ja alentaa niittenkin palkkoja.

    • Kyllä lakko loppuu lyhyeen, Jouluposi on postille tärkeä, jos ne tulot jää saamatta, niin eikai mitään väliä, vaikka lakko jatkuisi pitempään.
      Kun ihmiset alkaa käyttää muita keinoja ja toimijoita, posti muuttuutarpeettomaksi.

      • Anonyymi

        Uskallan olla rohkea ja väittää, että tämän lakkoilun ja työsopimuskiistojen vuoksi posti aloittaa YT neuvottelut sopivasti joululahjaksi.


    • Anonyymi

      kannattaa muistaa myös laittaa laskujen perimiskuluista aiheutuvat lisämaksut postin maksettavaksi mikäli laskut eivät tule ajoissa perille maksettavaksi.

      • Anonyymi

        Laskun eräpäivästä on kuluttava 14 päivää, ennen kuin voi lähettää huomautuslaskun josta voi periä 5 euroa.
        Perintään laskun voi siirtää kun eräpäivästä on kulunut 69 vuorokautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskun eräpäivästä on kuluttava 14 päivää, ennen kuin voi lähettää huomautuslaskun josta voi periä 5 euroa.
        Perintään laskun voi siirtää kun eräpäivästä on kulunut 69 vuorokautta.

        Sori. 60 vuorokautta.


    • Anonyymi

      Tänne pieneen taajamaan (n. 2000 taloutta) jakaa jakelufirman varhaiskanto aamun lehtien lisäksi n. 200-500 kirjettä päivässä ja sen päälle vielä paikallislehden, aikakauslehtiä ja mainoksia, aina aamulla aikaisin. Ei ihme että postin kirjekanto on vähentynyt.

    • Anonyymi

      Ihmeellistä. Kirjoitin tuon meilin Anonyymi, Tänään 07:17
      Joku siitä kysyi, ovatko sisarukset naimisissa veljesten kanssa, meilistäni voi saada sellaisen käsityksen ja minä vastasin hänelle parin lauseen meilillä.
      Ne molemmat kaksi viestiä ovat poistuneet, mutta silti ketjun alhaalla "on poistettu nolla viestiä". Mystistä, ken selittää.

      • Anonyymi

        Unohtakaapa tuo meili, ihan itse sekoilin. Ei ne tässä viestissä kuuluneetkaan olla. Seko seko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe