Toyotan autojen myynti ja tulos nousivat rajusti

Anonyymi

...eli täysin toisin kuin saksalaisella valehtelevalla huuhaa-konsernilla. Maailman suurin autonvalmistaja vahvistaa asemaansa kaikkialla maailmassa, erityisesti Pohjois-Amerikassa.

"Toyota myi heinä-syyskuussa maailmanlaajuisesti 2,75 miljoonaa ajoneuvoa, kun vuotta aiemmin niitä meni kaupaksi 2,18 miljoonaa."

"Se teki heinä-syyskuussa parhaan osavuosituloksensa neljään vuoteen liikevoiton kasvettua 14 prosenttia. Voittoa kertyi nyt 662,3 miljardia jeniä, mikä on noin 5,49 miljardia euroa. Voitto ylitti analyytikoiden ennusteet. Pohjois-Amerikassa myynti kasvoi 5,6 prosenttia, Aasiassa Kiina mukaan lukien 3,4 prosenttia."

Nykyaikaiset ja teknisesti edistyneet ja luotettavat hybridit ovat suosittuja kaikkialla maailmassa. Yhteistyökumppaneilla menee hyvin:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmw-ja-toyota-tekivat-kovat-osavuositulokset-katumaasturit-kayvat-hyvin-kaupaksi/160e4794-7484-4680-a2a9-a1c6000a4030

28

68

Vastaukset

  • Saksalaiset vasta aloittavat uutuuksiensa myynnit ja tulossa on sähköä ja hybridiä, voipi tilanne kääntyä aika pian toiseksi.

  • Teknisesti vanhentunut pelkällä polttomottorilla varustettu auto, joita Volkswagenin ja Skodan valmistamat autot pääasiassa ovat, ei enää kiinosta ketään.

    • Tuo on jo vanhentunutta tietoa, olet varmaan jo huomannut koska panikoit huiskit hölmöjä juttujasi ympäriinsä.


  • Skodan rajusti nylkyttävien DSG-vaihteistojen valmistukseen ei ole mikään muu autonvalmistaja lähtenyt koska se on kuoleva markkina. Skoda itsekin on myöntänyt nylkyttävän pikkuturbo-tekniikkansa vanhentuneen Se kertoo kuinka arvotonta kehitystyö on ollut.

    Jos Skodalla olisi jotain valmista ja kestävää niin se olisi julkaissut sen jo pelkästään Kiinan markkinoiden takia. Siellä kun ei autoja saa myydä jos valmistajalla ei ole kunnon autoja. On taas niin huonoa tarinaa Skoda-skorpilta. Läpinäkyvää c-luokan selitttelyä. Skarppaa vähän niin pääset ylöspäin luokasta säälittävä luokkaan naurettava.

    • Etkö osaa itse kirjoittaa mitään kun kopioit toisen kirjoittamaa tekstiä? Samaan tapaan kuin Tojo kopioi muiden teknologiaa. Samanlaisia ovat kuskit kuin valmistajakin.



    • Kun Tojota vapautti hybridipatentejaan vapaasen käyttöön, niin se olikin varmin tae siitä, että yksikään muu autotehdas ei lähde kilpailemaan samanlaisilla tuotteilla, ja silloin Tojota saa koko ajan olla yksin neitseellisillä markkinoilla. Jos Patentteja ei olisi vapautettu, niin silloin kaikilla autotehtailla olisi ollut kiusaus kopioida Tojotan osaaminen omiin autoihinsa.

      Patenttien vapauttamisella Tojota pääsi hyödyntämään parhaala mahdollisella tavalla NIH-ilmiötä (Not invented here). Muiden autotehtaiden sunniteluosastot eivät tietenkään voi hyödyntää Tojotan vapauttamia patentteja, sillä silloinhan ne joutuisivat omistajillen myöntämään sen, että ne eivät osaa kehittää nerokkaita autoja. Kirkastakseen omaa kilpeän ja korostaakseen osaamistaan ne alkoivat silloin suunnitella ihan erilaisia ratkaisuja kuin Tojota.

      Tojotan herrat voivat nyt naureskella makeasti, koska onnistuivat patenttien vapauttamisella ohjaamaan kaikki kilpailijat harhapoluille säheltämään. He osasivat todella hienolla tavalla käyttää NIH-ilmiötä hyväkseen, ja sen seurauksena Tojotan nerokkaasti rakennetuille hybridiautoille ei ole tullut yhtään vakavasti otettavaa kilpailijaa. Tojota osasi tehdä täydellisen harhautuksen, ja sen seurauksena kassakone kilisee entistä kiivaamin kaikissa maanosissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kun Tojota vapautti hybridipatentejaan vapaasen käyttöön, niin se olikin varmin tae siitä, että yksikään muu autotehdas ei lähde kilpailemaan samanlaisilla tuotteilla, ja silloin Tojota saa koko ajan olla yksin neitseellisillä markkinoilla. Jos Patentteja ei olisi vapautettu, niin silloin kaikilla autotehtailla olisi ollut kiusaus kopioida Tojotan osaaminen omiin autoihinsa.

      Patenttien vapauttamisella Tojota pääsi hyödyntämään parhaala mahdollisella tavalla NIH-ilmiötä (Not invented here). Muiden autotehtaiden sunniteluosastot eivät tietenkään voi hyödyntää Tojotan vapauttamia patentteja, sillä silloinhan ne joutuisivat omistajillen myöntämään sen, että ne eivät osaa kehittää nerokkaita autoja. Kirkastakseen omaa kilpeän ja korostaakseen osaamistaan ne alkoivat silloin suunnitella ihan erilaisia ratkaisuja kuin Tojota.

      Tojotan herrat voivat nyt naureskella makeasti, koska onnistuivat patenttien vapauttamisella ohjaamaan kaikki kilpailijat harhapoluille säheltämään. He osasivat todella hienolla tavalla käyttää NIH-ilmiötä hyväkseen, ja sen seurauksena Tojotan nerokkaasti rakennetuille hybridiautoille ei ole tullut yhtään vakavasti otettavaa kilpailijaa. Tojota osasi tehdä täydellisen harhautuksen, ja sen seurauksena kassakone kilisee entistä kiivaamin kaikissa maanosissa.

      Olet nero. Se on todellakin noin. Upeaa.
      Toyotan menestys kaikissa maanosissa todistaa tuon.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olet nero. Se on todellakin noin. Upeaa.
      Toyotan menestys kaikissa maanosissa todistaa tuon.

      " Olet nero. Se on todellakin noin. Upeaa.
      Toyotan menestys kaikissa maanosissa todistaa tuon. "

      En minä mikään nero ole, vaikka kerroinkin siitä, miten Tojotan johtomiehet käyttivät NIH-ilmiötä hyväkseen valloittaessaan kunnolla toimivien hybridiautojen markkinat. Tojotan herrat sysäsivät kaikki muut autotehtaat harhapoluille touhuamaan toimimattomien ja suorastaan järjenvastaisten lataushybridien parissa, jolloin he itse pääsevät vielä pitkän mellastamaan neitseellisillä hybridiautomarkkinoilla.

      Jos Tojota-tehdas pystyikin käyttämään NIH-ilmiötä liiketoimintansa kohentamiseen, niin NIH-ilmiö voi myös tuhota loistavan liiketoiminnan ihan hetkessä. Suomalaisen teollisuuden taannoinen helmi, NOKIA, tuhoutui ryminällä samaisen NIH-ilmiön vuoksi. NOKIA:n onnettomuus oli se, että kassassa oli liikaa rahaa, jolloin keskijohto pääsi pöhöttymään, ja se alkoi elää omaa elämäänsä. Loppuvaiheessa keskijohdon tärkein tehtävä olikin vain pitää huolta siitä, ettei tieto kulkenut alhaalta ylös eikä myöskään ylhäältä alas. Keskijohdon olisi pitänyt seurata markkinatilannetta ja sen olisi pitänyt olla kiinnostunut myös ulkopuolelta tulevista ideoista. Juuri NIH-ilmiön vuoksi Nokian tuotehehitysporras oli täysin kuuro ja sokea ulkopuolelta tuleville vaikutteille. Uskottiin vaan, että Nokia hallitsi asiat parhaiten, ja se riitti tuotekehityksestä vastaavile johtajille. Rivimiehet kyllä jo varhaisessa vaiheessa ymmärsivät toiminnan mädännäisyyden, mutta eipä heidän ääntään kuunneltu.

      Keskijohdon pöhöttyneisyys sai lopuaikoina jo ihan huvittaviakin piirteitä. Hyväveli-kerho oli voimissaan, ja talo oli täynnä erilaisia managereja eli "hyviä tyyppejä", joilla ei ollut edes mitään loppututkintoakaan. Pelkästään se riitti, että osasi olla kuulianen jäsen keskijohdon hyväveli-kerhossa ja lauloi heidän laulujaan. Niihin aikoihin Nokian tuotekehityshommissa käynnistettiin monia sellaisia projekteja, joissa oli 4 - 6 manageria (näitä hyviä tyyppejä), ja vain kaksi oikeaa suunnittelutyötä tekevää insinööriä. Kun johtoportaan tekemän hullun organisaatiomuutoksen seurauksena talon sisäiset projektiryhmät vielä laitettiin kilpailemaan keskenään, ja samalla unohdettiin kokonaan asiakkaiden tarpeet, niin surullinen loppuhan siitä tuli. Nokia oli loppuvaiheessa niin täydellisesti NIH-ilmiön lumoissa, ettei edes asiakkaiden toivomuksia suostuttu selvittämään, vaan Nokia uskoi tietävänsä asiakkaiden halut paremmin.

      Vaikka Nokian tuotekehitys saikin jo vuonna 2003 valmiiksi ihan kelvollisen kosketusnäytöllä olevan puhelinen, ja laitteen suunnittelijat olisivat halunneet laittaa sen heti tuotantoon, niin markkinatilannetta ymmärtämätön ylin johto tyrmäsi ajatuksen sillä perusteella, että milloinkaan matkapuhelimeen ei tule kosketusnäytöllä olevaa käyttöliittymää. Nokian johtotroikkakin oli niin NIH-ilmiön lumoissa, että se nukkui onnensa ohi.

      Jos Nokia olisi vuonna 2003 toiminut yhtä viisaasti kuin Tojota, niin se olisi pistänyt kosketusnäyttöpuhelimen heti tuotantoon ja olisi katsellut markkinoiden reagointia uuteen tuotteeseen. Mikäli ihmiset olisivat innostuneet kosketusnäyttöpuhelimista, niin silloin olisi pitänyt heti satsata oikein rutosti tuotekehitykseen, jotta olisi saatu riittävä etumatka muihin valmistajiin verrattuna. Parin vuoden päästä Nokia olisi sitten laittanut patentit vapasen jakoon, jolloin kilpailevat firmat eivät NIH-ilmiön vuoksi olisi suostuneet niitä käyttämään. Saavutetun etumatkan turvin Nokia olisi silloin valloittanut koko maailman näyttöpuhelinmarkkinat.

      Mikäli uusi kosketusnäyttöpuhelin olisi vuonna 2003 ollutkin floppi, niin sekään ei olisi haitannut yhtään mitään, sillä Nokialla oli sillon kassassa löysää rahaa noin 30 miljardia €. Tolkuttomista kassavaroista huolimatta NIH-ilmiö pääsi kuitenkin tuhoamaan Nokian, kuten me kaikki tiedämme.


    • Anonyymi kirjoitti:

      " Olet nero. Se on todellakin noin. Upeaa.
      Toyotan menestys kaikissa maanosissa todistaa tuon. "

      En minä mikään nero ole, vaikka kerroinkin siitä, miten Tojotan johtomiehet käyttivät NIH-ilmiötä hyväkseen valloittaessaan kunnolla toimivien hybridiautojen markkinat. Tojotan herrat sysäsivät kaikki muut autotehtaat harhapoluille touhuamaan toimimattomien ja suorastaan järjenvastaisten lataushybridien parissa, jolloin he itse pääsevät vielä pitkän mellastamaan neitseellisillä hybridiautomarkkinoilla.

      Jos Tojota-tehdas pystyikin käyttämään NIH-ilmiötä liiketoimintansa kohentamiseen, niin NIH-ilmiö voi myös tuhota loistavan liiketoiminnan ihan hetkessä. Suomalaisen teollisuuden taannoinen helmi, NOKIA, tuhoutui ryminällä samaisen NIH-ilmiön vuoksi. NOKIA:n onnettomuus oli se, että kassassa oli liikaa rahaa, jolloin keskijohto pääsi pöhöttymään, ja se alkoi elää omaa elämäänsä. Loppuvaiheessa keskijohdon tärkein tehtävä olikin vain pitää huolta siitä, ettei tieto kulkenut alhaalta ylös eikä myöskään ylhäältä alas. Keskijohdon olisi pitänyt seurata markkinatilannetta ja sen olisi pitänyt olla kiinnostunut myös ulkopuolelta tulevista ideoista. Juuri NIH-ilmiön vuoksi Nokian tuotehehitysporras oli täysin kuuro ja sokea ulkopuolelta tuleville vaikutteille. Uskottiin vaan, että Nokia hallitsi asiat parhaiten, ja se riitti tuotekehityksestä vastaavile johtajille. Rivimiehet kyllä jo varhaisessa vaiheessa ymmärsivät toiminnan mädännäisyyden, mutta eipä heidän ääntään kuunneltu.

      Keskijohdon pöhöttyneisyys sai lopuaikoina jo ihan huvittaviakin piirteitä. Hyväveli-kerho oli voimissaan, ja talo oli täynnä erilaisia managereja eli "hyviä tyyppejä", joilla ei ollut edes mitään loppututkintoakaan. Pelkästään se riitti, että osasi olla kuulianen jäsen keskijohdon hyväveli-kerhossa ja lauloi heidän laulujaan. Niihin aikoihin Nokian tuotekehityshommissa käynnistettiin monia sellaisia projekteja, joissa oli 4 - 6 manageria (näitä hyviä tyyppejä), ja vain kaksi oikeaa suunnittelutyötä tekevää insinööriä. Kun johtoportaan tekemän hullun organisaatiomuutoksen seurauksena talon sisäiset projektiryhmät vielä laitettiin kilpailemaan keskenään, ja samalla unohdettiin kokonaan asiakkaiden tarpeet, niin surullinen loppuhan siitä tuli. Nokia oli loppuvaiheessa niin täydellisesti NIH-ilmiön lumoissa, ettei edes asiakkaiden toivomuksia suostuttu selvittämään, vaan Nokia uskoi tietävänsä asiakkaiden halut paremmin.

      Vaikka Nokian tuotekehitys saikin jo vuonna 2003 valmiiksi ihan kelvollisen kosketusnäytöllä olevan puhelinen, ja laitteen suunnittelijat olisivat halunneet laittaa sen heti tuotantoon, niin markkinatilannetta ymmärtämätön ylin johto tyrmäsi ajatuksen sillä perusteella, että milloinkaan matkapuhelimeen ei tule kosketusnäytöllä olevaa käyttöliittymää. Nokian johtotroikkakin oli niin NIH-ilmiön lumoissa, että se nukkui onnensa ohi.

      Jos Nokia olisi vuonna 2003 toiminut yhtä viisaasti kuin Tojota, niin se olisi pistänyt kosketusnäyttöpuhelimen heti tuotantoon ja olisi katsellut markkinoiden reagointia uuteen tuotteeseen. Mikäli ihmiset olisivat innostuneet kosketusnäyttöpuhelimista, niin silloin olisi pitänyt heti satsata oikein rutosti tuotekehitykseen, jotta olisi saatu riittävä etumatka muihin valmistajiin verrattuna. Parin vuoden päästä Nokia olisi sitten laittanut patentit vapasen jakoon, jolloin kilpailevat firmat eivät NIH-ilmiön vuoksi olisi suostuneet niitä käyttämään. Saavutetun etumatkan turvin Nokia olisi silloin valloittanut koko maailman näyttöpuhelinmarkkinat.

      Mikäli uusi kosketusnäyttöpuhelin olisi vuonna 2003 ollutkin floppi, niin sekään ei olisi haitannut yhtään mitään, sillä Nokialla oli sillon kassassa löysää rahaa noin 30 miljardia €. Tolkuttomista kassavaroista huolimatta NIH-ilmiö pääsi kuitenkin tuhoamaan Nokian, kuten me kaikki tiedämme.

      Tämä todistaa edellä olevan tekstin kirjoittajan näkemyksen oikeaksi. Haluan todistaa hänen näkemyksensä:

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nokialta-ravakka-kommentti--suuret-naytot-kannykoissa-ovat-tyhmia-/1796212

      ...ja toinen tollo säestää:

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv3-testasi-kannykoiden-jattinayton-onko-tama-enaa-puhelin/1799870


  • Maailmanlaajuinen menestys ajalta huhi-syyskuu on varsin vaikuttava. Hybridien suosio on kova.
    Leike:

    "Ajoneuvojen konsolidoitu myynti 30. syyskuuta päättyneeltä kuuden kuukauden jaksolta oli 4 638 565 yksikköä, mikä on 219 637 yksikköä enemmän kuin viime tilikaudella. Konsernin nettotuotot olivat katsauskaudella 15 285 biljoonaa jeniä (140,233 miljardia dollaria), mikä on 4,2 prosenttia enemmän. Liiketulot kasvoivat 1,2618 triljoonasta jenistä (11,576 miljardia dollaria) 1,4043 triljooniin jeniin (12,883 miljardia dollaria), kun taas tuotot ennen veroja 1 olivat 1,5834 biljoonaa jeniä (14,526 miljardia dollaria). Nettotulot 2 nousivat 1,2423 biljoonaa jeniä (11,397 miljardia dollaria) 1,2749 biljoonaan jeniin (11,696 miljardia dollaria).

    Liiketulot kasvoivat 142,4 miljardilla jenillä (1,306 miljardia dollaria). Tärkeimpiä kasvuun vaikuttavia tekijöitä olivat 185,0 miljardin jenin (1,697 miljardin dollarin) nousu markkinointitoimenpiteissä, jota osittain kompensoi 120,0 miljardin jenin (1,100 miljardin dollarin) kustannusten nousu."

    • Onkohan luvut oikein, kun näyttäis tulleen voittoa 30000 $ / auto 6 kuukauden aikana ?


  • Harmi kun Toyotan omistajat eivät asiasta hyödy mitenkään. Korkeintaan tulee mieleen se, että maksaako asiakas ihan liikaa autostaan Toyotalle vai maahantuojako vetää liian ison siivun kun muualla verottomat hinnat on selvästi halvempia? vrt Viro.

  • Kumma kun täällä on näköjään hirveä valehtelija kaarti kaatamassa Toyotaa koskevia totuuksia. Kaikki on näköjään osoitettu täällä pelkiksi valheiksi. Miksi Toyotasta pitää yrittää syöttää koko ajan valetta.

    Toyota menestyy kaikkilla, se on luotettava, taloudellinen ja pienipäästöinen, pienikulutuksinen ja edullinen ylläpidettävä jne. Tuo kaikki yritetään vääntää joksikin muuksi. Outoa.

    • Trolliarmeija on paniikissa sen vuoksi, että Tojota-tehdas on ainoa valmistaja, joka osaa tehdä kokonaistaloudellisen hybridiauton. Hybridi-Tojota on aina käyttövalmis, eikä sitä tarvitse koko ajan pitää roikan perässä. Kun tämä nerokas konstruktio on 20 vuoden aikana osoittautunut erittäin toimivaksi ja kestäväksi, niin onhan siinä saksalaisten ja ruotsalaisten premiumautojen ihailijoilla syytäkin paniikkiin.

      Tojota siis osaa tehdä sellaisia autoja, joista muut tehtaat vasta haaveilevat. Hybridi-Tojotalla on jo nyt kaupunkiajossa sähköauton mukavuus ja maantieajossa on säilynyt pienikulutuksisen polttomoottoriauton toimintasäde. Kun otetaan vielä huomioon se, että auto on lämmin kovillakin pakkasilla, niin yleisarvosana suunnittelusta ja toteutuksesta on täysi kymppi. Trolliarmeija ei tätä tosiasiaa toiseksi pysty muuttamaan, vaikka poikaset räksyttäisivät jotain muuta aamusta iltaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Trolliarmeija on paniikissa sen vuoksi, että Tojota-tehdas on ainoa valmistaja, joka osaa tehdä kokonaistaloudellisen hybridiauton. Hybridi-Tojota on aina käyttövalmis, eikä sitä tarvitse koko ajan pitää roikan perässä. Kun tämä nerokas konstruktio on 20 vuoden aikana osoittautunut erittäin toimivaksi ja kestäväksi, niin onhan siinä saksalaisten ja ruotsalaisten premiumautojen ihailijoilla syytäkin paniikkiin.

      Tojota siis osaa tehdä sellaisia autoja, joista muut tehtaat vasta haaveilevat. Hybridi-Tojotalla on jo nyt kaupunkiajossa sähköauton mukavuus ja maantieajossa on säilynyt pienikulutuksisen polttomoottoriauton toimintasäde. Kun otetaan vielä huomioon se, että auto on lämmin kovillakin pakkasilla, niin yleisarvosana suunnittelusta ja toteutuksesta on täysi kymppi. Trolliarmeija ei tätä tosiasiaa toiseksi pysty muuttamaan, vaikka poikaset räksyttäisivät jotain muuta aamusta iltaan.

      Toyotan trolliarmeija yrittää tehdä kehumalla ja Toyotasta parempaa. Meinasi mennä kahvi henkeen kun luin TM-lehden tekemää isojen täyshybridien vertailua. Ei voi olla totta, että Toyota Camry häviää Ford Mondeolle!? Ford Mondeo on vertailun mukaan mukavampi auto ajaa maantiellä ja kaupungissa. Kaiken lisäksi Camry on meluisa. Toyota Camry on myös raskas ja kankea ajaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotan trolliarmeija yrittää tehdä kehumalla ja Toyotasta parempaa. Meinasi mennä kahvi henkeen kun luin TM-lehden tekemää isojen täyshybridien vertailua. Ei voi olla totta, että Toyota Camry häviää Ford Mondeolle!? Ford Mondeo on vertailun mukaan mukavampi auto ajaa maantiellä ja kaupungissa. Kaiken lisäksi Camry on meluisa. Toyota Camry on myös raskas ja kankea ajaa.

      Kertaus näyttää olevan opintojen äiti. On varmasti kymmenkunta kertaa aiemminkin ollut Tojota-palstalla tämä sama juttu Mondeo vs Camry tarina. Jos minä saisin valita näistä kahdesta, niin valintani olisi satavarmasti Camry, sillä sen hybriditekniikka on aivan ylivertainen. Onhan Moneokin hyvä ajaa maantiellä, mutta kokonaisuutena ottaen se on täysi lelu Camryyn verrattuna.

      TM:n koeajajat eivät tietenkään voi arvostaa japanilaista osaamista, vaan saksalaisen auton on aina pakko voittaa kaikki testit. Normaalissa käytössä ei ole mitään merkitystä sillä, mitkä autot selviävät TM:n koeajoissa voittajina. Kunhan autoilla on ajettu ensin sekalaista ajoa 10 vuotta, ja mittarissa alkaa olla yli 200000 km, niin vasta sen jälkeen autoja pystyy kunnolla arvioimaan. Sen jälkeen Tojotat alkavatkin olla ykkösiä joka testissä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kertaus näyttää olevan opintojen äiti. On varmasti kymmenkunta kertaa aiemminkin ollut Tojota-palstalla tämä sama juttu Mondeo vs Camry tarina. Jos minä saisin valita näistä kahdesta, niin valintani olisi satavarmasti Camry, sillä sen hybriditekniikka on aivan ylivertainen. Onhan Moneokin hyvä ajaa maantiellä, mutta kokonaisuutena ottaen se on täysi lelu Camryyn verrattuna.

      TM:n koeajajat eivät tietenkään voi arvostaa japanilaista osaamista, vaan saksalaisen auton on aina pakko voittaa kaikki testit. Normaalissa käytössä ei ole mitään merkitystä sillä, mitkä autot selviävät TM:n koeajoissa voittajina. Kunhan autoilla on ajettu ensin sekalaista ajoa 10 vuotta, ja mittarissa alkaa olla yli 200000 km, niin vasta sen jälkeen autoja pystyy kunnolla arvioimaan. Sen jälkeen Tojotat alkavatkin olla ykkösiä joka testissä.

      Minä koeajoin viikolla molemmat autot. Koeajojen päätteeksi jäi hirveä ihmetys miksi TM antoi Mondeolle kolme kynnensosapistettä enemmän kuin Camrylle. Camry on näköjään auto verrattuna Mondeoon. Myös Mondeon hybriditekniikka epäilyttää. Ostan Camryn uudeksi taksikseni.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minä koeajoin viikolla molemmat autot. Koeajojen päätteeksi jäi hirveä ihmetys miksi TM antoi Mondeolle kolme kynnensosapistettä enemmän kuin Camrylle. Camry on näköjään auto verrattuna Mondeoon. Myös Mondeon hybriditekniikka epäilyttää. Ostan Camryn uudeksi taksikseni.

      " Minä koeajoin viikolla molemmat autot. Koeajojen päätteeksi jäi hirveä ihmetys miksi TM antoi Mondeolle kolme kynnensosapistettä enemmän kuin Camrylle. Camry on näköjään auto verrattuna Mondeoon. Myös Mondeon hybriditekniikka epäilyttää. Ostan Camryn uudeksi taksikseni. "

      Teit oivallisen valinnan tilaamalla uuden Camryn. Ihan pikaisen silmäilyn perusteella (en ole vielä käynyt koeajolla) uusi Camry näyttäisi olevan paras mahdollinen työkalu sekä maaseutu- että kaupunkikäyttöön. Taksikäytössä tavalliset Mersut ja Volvot ovat ihan lällärikamaa uuteen Camryyn verrattuna.


    • Anonyymi kirjoitti:

      " Minä koeajoin viikolla molemmat autot. Koeajojen päätteeksi jäi hirveä ihmetys miksi TM antoi Mondeolle kolme kynnensosapistettä enemmän kuin Camrylle. Camry on näköjään auto verrattuna Mondeoon. Myös Mondeon hybriditekniikka epäilyttää. Ostan Camryn uudeksi taksikseni. "

      Teit oivallisen valinnan tilaamalla uuden Camryn. Ihan pikaisen silmäilyn perusteella (en ole vielä käynyt koeajolla) uusi Camry näyttäisi olevan paras mahdollinen työkalu sekä maaseutu- että kaupunkikäyttöön. Taksikäytössä tavalliset Mersut ja Volvot ovat ihan lällärikamaa uuteen Camryyn verrattuna.

      Mersujen myynti Suomessa putoaa koko ajan, koska niitä ei osteta enää taksikäyttöön.


  • Pian julkaistaan tilasto, jossa Toyota on noussut taksiautona ylivoimaiseksi ykköseksi.

    • No sitten Suomi alkaa näyttää halpuutetulta maalta kuten ne maat joissa noita meluavia kurjia on takseissa paljon, hävettää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      No sitten Suomi alkaa näyttää halpuutetulta maalta kuten ne maat joissa noita meluavia kurjia on takseissa paljon, hävettää.

      " No sitten Suomi alkaa näyttää halpuutetulta maalta kuten ne maat joissa noita meluavia kurjia on takseissa paljon, hävettää. "

      Näissä sähköautokeskusteluissa aina puhutaan sen puolesta, että liikennemelua pitää pudottaa sähkökäyttöisillä autoilla. Kun hybridi-Tojota kulkee jo nyt kaupunkiajossa suunnilleen puolet ajasta hiljaisella sähkömoottorilla, niin muutamia sähköautointoilijoita sekin hävettää. Pitäisikö kaikkien taksimiesten ostaa itselleen hevonen ja kiesit, jotta nämä intoilevat sähköautohörhöt olisvat tyytyväisiä?


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.