Mielestäni kaikki lento henkilökunta lakkoon heti.
Typerä päätös työnantajalta. Mokoma asia ja ilman varoitusta.
Huonoa mainosta yhtiölle. Aion seuraavaksi käyttää toista lentoyhtiötä.
Pikku pikku johtajan päteminen osuu omaan nilkkaan vielä.
Irtisanomiset Wi-Fi älyttömiä
45
985
Vastaukset
- Anonyymi
Etpä taida tietää muidenkaan yhtiöiden henkilöstöpolitiikasta mitään. Luftwaffella on juuri lakko päällä, samoin BA.lla on lakkoja puhumattakaan Easyjetin tai Ryanairin työoloista.
- Anonyymi
Irtisanomisperuste oli väärä ja viranomaiset ovat ilmoittaneet tutkivansa asiaa. Tuollaisesta asiasta ei saisi antaa suoraan potkuja, päättäjä on tehnyt suutuspäissään laittoman päätöksen.
- Anonyymi
Mistä sinä tiedät mitä tässä asiassa on oikeasti tapahtunut. Julkisuudessahan ei ole ollut mitään muuta kuin mitä joku hölösuu on Iltalehdelle kertonut. Kumman hiljaa on ammattiliitto ollut.
- Anonyymi
Hyvä kun pistivät noi Wi-Fi käyttäjät pihalle. Kai tossa nyt täytyy johonkin raja vetää. Kohta kai syövät asiakkaiden ruuat ja juomat jos ei mitään tapahdu.
- Anonyymi
Täysin oikea päätös, ei mulla sitten muuta.
- Anonyymi
Joo, ei ihme kun finnairilla on niin hidas matkustamopalvelu kun henkilökunta vaan somettaa asiakkailta varastetuilla tunnuksilla.
- Anonyymi
Kysehän on periaatteessa varastamisesta, käytetään toisen henkilön ostamaa "tuotetta", lisäksi käytöllään estänyt oikean omistajan mahdollisuuden käyttää WiFi-verkkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän on periaatteessa varastamisesta, käytetään toisen henkilön ostamaa "tuotetta", lisäksi käytöllään estänyt oikean omistajan mahdollisuuden käyttää WiFi-verkkoa.
Pistää huolestumaan minkälaista siellä ohjaamossa oikein on, jos hälläväliä asenne on noinkin laajalle levinnyt. Muistuu mieleen nekin aikuislapsilentäjät, jotka tietsikkapelejä pelailivat ja matkustajakone seilasi Tyynellä valtamerellä, kun pääsi unohtumaan oikea joystikki ja työt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän on periaatteessa varastamisesta, käytetään toisen henkilön ostamaa "tuotetta", lisäksi käytöllään estänyt oikean omistajan mahdollisuuden käyttää WiFi-verkkoa.
Kaksi (tai ehkä 3) erilaista tapausta:
1. Käyttää matkustajan tunnusta matkustajan luvalla. Tässä en näkisi isoa ongelmaa, kunhan tuo somettaminen hoidetaan niin, ettei työtehtävät jää tekemättä sen takia! Tietysti, jos työtehtävät laiminlyödään ja sen sijasta sometetaan, niin silloin törkeää touhua tämäkin! Ei suoraan potkuja, mutta jos työtehtäviä on laiminlyöty a) lievästi: varoitus tai b) enemmän kuin lievästi: potkut.
2. Käyttää matkustajan tunnusta ilman matkustajan lupaa, mutta sellaiseen aikaan, ettei matkustajalle aiheudu tästä haittaa. Eli silloin, kun matkustaja ei itse tunnustaan käytä.
Tästä en antaisi suoraan potkuja, koska matkustajalle ei aiheudu haittaa, vaan tunnus on matkustajan käytettävissä silloin, kun se muutenkin olisi.
3. Käyttää matkustajan tunnusta ilman matkustajan lupaa siten, että matkustajan oma käyttö tästä syystä estyy! Tämä on suoraa varastamista, koska asiakkaalta varastetaan mahdollisuus sellaisen tunnuksen käyttöön, josta matkustaja on joko maksanut erikseen tai osana matkalipun hintaa. Tällaisesa tapauksessa potkut ovat perustellut.
Eli jos ei ole aiheutettu haittaa, ei seuraamuksia.
Jos on aiheutettu lievää haittaa, varoitus.
Jos on aiheutettu haittaa, jota ei voi pitää lievänä, potkut.
- Anonyymi
Hyvä kun erottivat. Asiakkaalta varastaminen ei ole hyvää mainosta.
- Anonyymi
Varkaus. Kaikki väärinkäyttäjät pihalle.
- Anonyymi
Tämä nettiyhteys en varastaminen on varmasti vain jäävuoren huippu. Yleensä samat henkilöt syyllistyy muihinkin rikkeisiin. Voi vain arvata kuinka paljon matkustajille tarkoitettuja ruokia ja juomia katoaa henkilökunnan mukana koneesta poistuttaessa.
Voi myös olettaa että nämä väärinkäytöksiin syyllistyneet ovat niitä vähemmän hyviä asiakaspalvelijoita. Koko lentävä henkilökunta pitäisi puhalluttaa ennen ja jälkeen lennon.
Kenkää vaan kaikille ja kunnon asiakaspalvelun osaava henkilökunta Aasiasta. - Anonyymi
Onkohan työantajan antama opastus ja perehdytys ollut riittävää, koska on menty käyttämään asiakkaiden nettiyhteyksiä?
Työsopimuslain mukaan jos työasia ei ole opittu, tulee työnantajan järjestää lisä opastusta asiaan.
Helposti työnantajat yleensäkin syyllistävät työntekijöitä huonosti tehdystä työstä. Kun oikea syy on työnjohdossa. Joko sitä työnjohtamista ei ole ollenkaan tai ohjeita ei ole annettu tai ne ovat puutteeliset.- Anonyymi
Ai että Finnairilla on työnjohdon syy kun emäntä varastaa? Kun siis emännälle ei kerran ole erikseen opetettu mitä kaikkea ei saa varastaa?
Ehkä tämä kertoo jotain SLSY:läisestä moraalista. - Anonyymi
Mikä stalinistin kommentti! Aina työnantajan vika kun joku menee pieleen.
Ilmailualalla on tiukat määräykset ja hyvä koulutus. Varmasti myös on opetettu että asiakkaan tuote on tarkoitettu asiakkaalle.
Mutta ainahan kommarin kakarat on varkaissa käyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä stalinistin kommentti! Aina työnantajan vika kun joku menee pieleen.
Ilmailualalla on tiukat määräykset ja hyvä koulutus. Varmasti myös on opetettu että asiakkaan tuote on tarkoitettu asiakkaalle.
Mutta ainahan kommarin kakarat on varkaissa käyneet.Sipilän varasti kansan varat ja nypi rikkaille saastuttaville voitollisille yrityksille kansan varat
Eikös se ole vasta varastamista kun kukkaan lapset jäi ilman ruokaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilän varasti kansan varat ja nypi rikkaille saastuttaville voitollisille yrityksille kansan varat
Eikös se ole vasta varastamista kun kukkaan lapset jäi ilman ruokaaMiksi yleensä lentoemoilla on tiedossa matkustajien Sala sanat
- Anonyymi
Täällä taas keski-ikäiset bisnespapat kilpaa haukkuu Finnairin matkustamohenkilökuntaa, kun eivät hikisillä Gold-jäsenyykksillään saa Platinatason asiakaspalvelua. Oikein naurattaa välillä kuunnella keskustelun tasoa koneen etu-osassa, kuinka hyvin pukeutuneet hikiset suomalaiset äijänkäppänät pätevät vuorotellen asiasta kuin asiasta.
Sama meno näyttää jatkuvan täällä pappojen suosimassa Suoli24-verkkoportaalissa.
Tähänkin olisi helppo ratkaisu: Finnairin tulisi tarjota henkilökunnalle AUTOMAATTISESTI maksuttomat WiFi-tunnukset. Tämähän tosin ei ole linjassa Finnairin aikaisempien päätöksen suhteen. Ylläri.- Anonyymi
Finnairin emännät näyttävät halveksuvan firman kanta-asiakkaita. Ei siis ihme että varastavat heiltä.
- Anonyymi
Eikös henkilökunta ole töissä siellä lennon aikana eikä netissä?
Työnteon moraali täysin kadonnut jos halutaan työaikana vain olla Suomessa ja unohdetaan mistä se palkka maksetaan.
Lisään vielä että tulin tänään Finnairin lennolla ja kaikki sujui hyvin tunnin myöhästymisestä huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnairin emännät näyttävät halveksuvan firman kanta-asiakkaita. Ei siis ihme että varastavat heiltä.
Haluaakohan herra jakaa omakohtaisia kokemuksia halveksunnan kohteena olemisesta? Mielellään kuulisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaakohan herra jakaa omakohtaisia kokemuksia halveksunnan kohteena olemisesta? Mielellään kuulisin.
Tuo postaus , jota kommentoin osoittaa sen hyvin selvästi. Lisäksi näyttää olevan akkamoista misandriaa olevan kehissä myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo postaus , jota kommentoin osoittaa sen hyvin selvästi. Lisäksi näyttää olevan akkamoista misandriaa olevan kehissä myös.
kerrankin typo osui kohdalleen :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnairin emännät näyttävät halveksuvan firman kanta-asiakkaita. Ei siis ihme että varastavat heiltä.
Ale-matkalaisia sopiikin halveksua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ale-matkalaisia sopiikin halveksua!
Edelleen esimerkki Finnairin emäntien asenteesta.
- Anonyymi
Finnairilla on vihdoin tapahtunut se asiakkaiden toivoma muutos, että kaukolennoilla matkustamohenkilökunta on mummojen sijaan nuorempaa, jotka kestävät paremmin aikaerorasitukset.
- Anonyymi
Eikä ole. 23.12 lennolla Bangkokiin matkustamohenklökunnan ikä oli kunnioitettava.
Kyllä sen moskan mitä ateriaksi kutsutaan ja veden pystyy tarjoilemaan ihan minkä ikäinen tahansa. - Anonyymi
Mistään matkustajien toivomuksesta ei eri ikäisiä lentoemäntiä ja stuertteja sijoitella eri lennoille.
Lue vaikkapa lakikirjaa loppiaisen ratoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ole. 23.12 lennolla Bangkokiin matkustamohenklökunnan ikä oli kunnioitettava.
Kyllä sen moskan mitä ateriaksi kutsutaan ja veden pystyy tarjoilemaan ihan minkä ikäinen tahansa.Ruoka ei ole koskaan "moskaa", millaisen kasvatuksen olet mahtanut saada.
Täällä taitavat kirjoitella nämä Bangkokin matkustajat ja muutkin sinne "Thaimaaseen"
matkustavat. Teidän kokemus lentomatkoista jääkin niihin charter-lentoihin ja Bangkokin lentoihin.
Voin kertoa teille että Bangkok on yksi inhotuimmista lennoista miehistön keskuudessa,
johtuen juurikin matkustajista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistään matkustajien toivomuksesta ei eri ikäisiä lentoemäntiä ja stuertteja sijoitella eri lennoille.
Lue vaikkapa lakikirjaa loppiaisen ratoksi.Turha tulla sanomaan, että vaikka Finnair on aina ollut matkustajaepäystävällinen yhtiö, ei matkustajien palaute millään tavalla vaikuttaisi sen toimintaan.
- Anonyymi
Käy huorissa, kun on kyylättävä lentokoneessakin naisia. Mitä vitt..a te lentoemännistä haluatte lennon aikana? Syötävät tuo ja roskat vie, vai teettekö ns."asiaa" vähän väliä, kuten; "neitiii! pöyhisittekö tyynyni ja haarovälini"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoka ei ole koskaan "moskaa", millaisen kasvatuksen olet mahtanut saada.
Täällä taitavat kirjoitella nämä Bangkokin matkustajat ja muutkin sinne "Thaimaaseen"
matkustavat. Teidän kokemus lentomatkoista jääkin niihin charter-lentoihin ja Bangkokin lentoihin.
Voin kertoa teille että Bangkok on yksi inhotuimmista lennoista miehistön keskuudessa,
johtuen juurikin matkustajista.Kuulutko matkustamohenklökunnan? Luulisi tuolla asenteella saavan pian kenkää.
Tuo reitti on yksi tuottavimmista, koska ei ole suoraa kilpailua.
Ja jos ruoka on täyttä moskaa nykyaikana sen voi sanoa ääneen. Emme elä pulavuosia mitkä oli sodan jälkeen. Silloin varmaan kuusen käytiin kelpasi syötäväksi.
Huonoa palvelua ja huonoa ruokaa pitää saada arvostella v 2020.
Jos se ei sinulle sovi, niin voi voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko matkustamohenklökunnan? Luulisi tuolla asenteella saavan pian kenkää.
Tuo reitti on yksi tuottavimmista, koska ei ole suoraa kilpailua.
Ja jos ruoka on täyttä moskaa nykyaikana sen voi sanoa ääneen. Emme elä pulavuosia mitkä oli sodan jälkeen. Silloin varmaan kuusen käytiin kelpasi syötäväksi.
Huonoa palvelua ja huonoa ruokaa pitää saada arvostella v 2020.
Jos se ei sinulle sovi, niin voi voi.Kyllä, olen matkustamohenkilökuntaa.
Juurikin tällä asenteella en saa kenkää.
Bangkok ei ole tuottoisa reitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen matkustamohenkilökuntaa.
Juurikin tällä asenteella en saa kenkää.
Bangkok ei ole tuottoisa reitti.Olet varmaan niitä kuuluisia finskin ylipainoisia mummoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen matkustamohenkilökuntaa.
Juurikin tällä asenteella en saa kenkää.
Bangkok ei ole tuottoisa reitti.Ei piika tiedä mitään tuotoista. Hyvä jos ymmärtää vähän yksinkertaisempia asioita.
Pienen palkkasi voisi vielä puolittaa, niin Finnairin voitot kasvaisi ja sinä tietäisit että olet yhtiössä alinta työväkeä.
Eipä ihme että vähän paremman koulutuksen saaneet vaihtavat muiden lentoyhtiöiden asiakkaaksi niin ei tarvitse katsella hapanta naamaasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei piika tiedä mitään tuotoista. Hyvä jos ymmärtää vähän yksinkertaisempia asioita.
Pienen palkkasi voisi vielä puolittaa, niin Finnairin voitot kasvaisi ja sinä tietäisit että olet yhtiössä alinta työväkeä.
Eipä ihme että vähän paremman koulutuksen saaneet vaihtavat muiden lentoyhtiöiden asiakkaaksi niin ei tarvitse katsella hapanta naamaasi.Onko finskin matkustamohenkilökunta joskus vienyt sulta naisen kun kun olet noin katkera... Kun miettii stuertteja niin minäkin olisin katkera...
Muuttuisko sinun käsityksesi jos jollain lennolla saisit esim sairaskohtauksen ja cabin crew
pelastaisi sun henkes. Henkiläkunta koneessa on töissä ja yksi tärkein tehtävä niillä on huolehtia matkustajien turvallisuudesta... Ei sun kaljan tarjoilusta tai nenän niistämisestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko finskin matkustamohenkilökunta joskus vienyt sulta naisen kun kun olet noin katkera... Kun miettii stuertteja niin minäkin olisin katkera...
Muuttuisko sinun käsityksesi jos jollain lennolla saisit esim sairaskohtauksen ja cabin crew
pelastaisi sun henkes. Henkiläkunta koneessa on töissä ja yksi tärkein tehtävä niillä on huolehtia matkustajien turvallisuudesta... Ei sun kaljan tarjoilusta tai nenän niistämisestäJos sairaskohtauksen saadessa ainoana toivona on Finnairin emäntä, hengenlähtö saattaa kyllä olla lähellä. Sen verran kädetöntä toiminta on yleensä, että henkeään niiden varaan ei voi laskea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen matkustamohenkilökuntaa.
Juurikin tällä asenteella en saa kenkää.
Bangkok ei ole tuottoisa reitti."Bangkok ei ole tuottoisa reitti"
En usko, että Finnair Bangkokiin lentää tappiolla.
Aiemmin reitti oli hyvinkin tuottoisa (matkustajille kalliit hinnat) tai jos ei ollut tuottoisa, niin ainakaan vika ei ole liian halvoissa lentolippujen hinnoissa, vaan osaamattomassa yritysjohdossa, joka veloittaa asiakkailta kallista hintaa, mutta tulos ei siti ole (ainakaan paljoa) voitollinen. Se kustannuskuri taitaa puuttua ?
Sitten tuli uutta kilpailua Norwegianin taholta, ja lopultakin myös Finnairin oli laitettava hinnat hieman kohtuullisemmalle tasolle, sillä uhalla, että jos hintoja ei pudoteta, Finnairin koneet lentävät Bangokiin lähes tyhjänä, kun matkustaja siirtyvät halvempien hintojen mukana Norwegianille.
Näin Norwegianin tulo kilpailijaksi hyödytti myös niitä, jotka eivät lennä Norwegianilla kun Finnairin oli lopultakin pudotettava hintoja sillä uhalla. että matkustajamäärät romahtavat, jos hintoja ei pudoteta. Eli vapaa markkinatalous toimi juuri, kuten sen kuuluukin toimia !
- Anonyymi
Aloittaja on työtön. Keskittyisi omaan työnhakuunsa eikä muuhun.
- Anonyymi
En tiedä mistä tässä jutussa oli kyse mutta tuli mieleen tilanne jossa vuosi-pari sitten eräässä kerrostalossa naapurit käyttivät nopeaa wifi yhteyttäni. pääsin tilanteesta selville mutta ilmeisesti he hakkeroivat jotenkin default salasanani siten että wifi meni käyttökelvottomaksi kun yritin estää mutia käyttämästä verkkoani..
se että yhteyttäni käytettiin oli myös ärsyttävää sen takia koska minun pelaamat verkkopelit selvästi alkoivat lagittaa kun käyttäjiä alkoi olla enemmän..
kerran pystyin asian todentamaan kun näin wifi laitteesta että sitä käytti monta ihmistä vaikka itse käytin sitä vain yhdellä laitteella. tarkistin myös että kännykän wifi oli kytketty pois päältä joten se ei ollut minun mikään toinen laite..- Anonyymi
Miksi halusit avautua wifi-ongelmastasi?
- Anonyymi
Miksi jätit default-salasanan? Tosin netistä löytyy ohjeet salasanan löytämiseen lähetettyjen datapakettien avulla. Paras tapa on määrittää hyväksytyt mac-osoitteet wifi-yhteydelle, jolloin siihen ei pääse kuin tietystä laitteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi halusit avautua wifi-ongelmastasi?
Siksi kun naapurissa asuu Finnairin henkilökuntaa. Varastivat nettini.
- Anonyymi
Tuossa on sekä yhtäläisyyksiä että eroja näihin Finnairin henkilökunnan tekemiin varkauksiin.
Molemmissa tapauksissa verkkoliittymä identifioidaan sinuun. Jos Finnairin henkilökuntaa tekee asiakkaan verkkoyhteyttä käyttäessään muitakin rikoksia, ne identifioituvat asiakkaaseen samalla tavalla kuin wifi-surffauksessa.
Wifi:n luvattomassa käytössä verkkoliittymä on kuitenkin käytössäsi, kun taas Finnairin tapauksessa liittymä on rajattu yhteen päätelaitteeseen, eli matkustamohenkilökunta on estänyt asiakkaan verkkokäytön kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jätit default-salasanan? Tosin netistä löytyy ohjeet salasanan löytämiseen lähetettyjen datapakettien avulla. Paras tapa on määrittää hyväksytyt mac-osoitteet wifi-yhteydelle, jolloin siihen ei pääse kuin tietystä laitteesta.
"Paras tapa on määrittää hyväksytyt mac-osoitteet wifi-yhteydelle, jolloin siihen ei pääse kuin tietystä laitteesta"
Ja entä, kun luvaton käyttäjä laittaa Wi-Fi -korttinsa asetuksista kortilleen saman MAC -osoitteen kuin itselläsi on?
Siinä onkin reititin ihmeissään, kun kahdella eri langattomalla verkkokortilla on sama MAC -osoite !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067