Ovatko ansiot nousseet ja työajat muuttuneet lähemmäs,normaali keskiarvoja.
Vai vieläkö normiansion tienaaminen perustuu ylipitkään työpäivään ja 6päiväiseen työviikkoon?
vieläkö kurjuus jatkuu metsäkoneaalalla?
33
1530
Vastaukset
- Anonyymi
Surkeammaksi vaan menee koko ala.
- Anonyymi
Ainakun mahdollista urakoitsija käyttää harjoittelijaa tai työssä oppijaa kuskina.
Työnlaadulla kun ei ole enää mitään merkitystä. Törkeistäkin virheistä saa
korkeintaan huomautuksen.- Anonyymi
Vain tehdyillä moteilla on merkitystä,kaikki muu on turhan nysväilyä ja ajan hukkaa.
Ketä kiinnostaa joku laadulla räpeltäminen.
- Anonyymi
Ne jotka tekee siellä työtä niin pärjäävät esim. HuPe forest!
- Anonyymi
humu-pekatko? heh heh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
humu-pekatko? heh heh.
Itämoto myös joilla on pitkä kokemus metsäurakoinnista. puu kaatuu ja kulkee....
- Anonyymi
Itse vaihoin noista koiranhommista sähköpuolelle. En ole päivääkään katunut. Ansiotkin nousivat jo koulutusaikana korkeammaksi kuin aikaisemmin.
- Anonyymi
Peräkammari poikien ja lesukoitten hommia.
- Anonyymi
Samoin eräs tuttu nuori motokuski lähti lätkimään, ensiharvennus risukoita harvensi, niin urakoitsija oli vittuilut että tulee vähän motteja ja metsänomistaja että metsään tulee raiteita, ja palkka nuorella alle kympin tunti, sitten ihmetellään kun ei ole alalle tunkua.
- Anonyymi
Ihan suoraan sanottuna: jos jotain muuta osaat niin tee jotain muuta. kaikki meistä pystyy ajamaan traktoria kivikossa ja osa jopa tuottaa jotain mutta korvaus on aivan olematon peruskuskille.
Käy kokeilemassa pari päivää ajokoneella, sillä sen tietää. motossa hurja oppimiskäyrä jos kylmiltään lähtee. - Anonyymi
Eihän metsäkone töissä ole koskaan pystynyt tienaamaan elämiseen riittävää ansiotasoa normaalilla 8h päivällä ja 5päiväisellä työviikolla!
- Anonyymi
Sen verran että sillä tulee toimeen eikä koko elämä ole pelkkää raatamista. vaan olisi aikaa olla myös perheen parissa.
- Anonyymi
Työntekijän ainoa tarkoitus yrityksessä on tuottaa yrityksen omistajalle voittoa! Jos et siihen kykene olet yritykselle pelkkä rasite ja kuluerä,jolla ei ole yritykselle mitään arvoa.
- Anonyymi
Eiköhän ne ansioitten keskiarvot ole aika helposti katsottavissa netistä. Ko.alan palkat herättävät lähinnä hilpeyttä. Toisaalta sitä saa mitä tilaa=järjestäytyminen säälittävällä tasolla,vaikuttimena sukulaissuhteet ja uskonveli malli!!!
Porukka kussut omiin muroihinsa oikein huolella joten,alalla olevat nauttikaa aikaan saannoksista. T.larsleevi - Anonyymi
Juuri noin.
- Anonyymi
Edelleen kärvistellään 70 000€ vuosituloilla.
- Anonyymi
Lienet saarnamiehen perillinen?
- Anonyymi
Aikas sisäsiittoista sakkia nykyään metsäpuolella! Skolioosia ja hörökorvaisia harvahampaita, virren veisuun välissä banjot soi ja siskolikka tanssii.....
- Anonyymi
Hienoja hommia tosiaan. Edes työasua ei firmasta saa kun ovat kuulemma niin kalliita.
- Anonyymi
Kyllä ne murheet "suviksilla"unohtuu ja vaihtuu taivaan riemuihin.....
- Anonyymi
– Meillä Suomessa vaikuttavat ennen kaikkea Paperiliiton ja Metsäteollisuuden työriidat. Keski-Euroopassa on korjattu paljon myrskytuhopuuta ja tuhohyönteiset ovat levinneet todella laajasti Pohjois-Amerikassa sekä myös Euroopassa. Sahatavaran hinnat ovat painuneet alas todella radikaalisti.
Peippör änd poo- liitoollekki purtavaa...- Anonyymi
Niin tuosta jäi pois, että mettäkone valamistaja Logsetti pitää yt- neuvvottelut markkinatilanteen takia.
- Anonyymi
Kilpailua kilpailua niin ettei kukaan suorittavalla tasolla oleva pärjää .
Osakkeen omistajia ja vuorineuvoksia naurattaa matkalla pankkiin.
Hopi hopi hommiin siitä laiskurit. - Anonyymi
Hikiperseitten hommaa..
- Anonyymi
Aina täytyy kusettaa jos joku sellaiseen suostuu. Eli idiootin tehtävä on tulla kusetetuksi,kaipa ne omalla sairaalla tavallaan nauttivat kusetetuksi tulemisestaan??
Voihan sen jälkeen uhriutua ja syyttää työnantajaa tai ay-liikettä ,vaikka ei alan liittoonsa kuuluisikaan!! - Anonyymi
Persaukileitten jorinoita.
- Anonyymi
Nyt jaetaan sitten lopputilejä.
- Anonyymi
Morjens.
Surkeeta hommaa jos ei sitä edes itte ymmärrä niin on ihan oikeissa hommissa kusetettavana ja hyödyllisenä idioottina. - Anonyymi
Taitaa vielä vuonna 2020:kin jäädä työttömänä enemmän rahaa käteen kun metsäkonehommilla
- Anonyymi
Hyödyllisiä idiootteja tarvitaan aina,kuten persupäälliköt aikanaan totesivat fanaattisista kannattajistaan!
- Anonyymi
Hyvin pärjäävät ja isot pinot puuta tekevät tienvarteen Hupe forest ja Vehu Oy.
Kyllä homma alkaa takuuvarmasti kannatamaan, kun vaan jatkamme työpäivän pituutta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592