Wifi ja ethernet samaan aikaan mahdollinen?

Anonyymi

Hei,

Umpimetsässä meillä normaali nettiyhteys tulee 4G reitittimen kautta (ei perusmokkula, vaan sellainen, missä myös ethernet portteja. Joku Huawein malli). Tietokone on yhdistetty kaapelilla reitittimeen, kuten myös verkkokovalevy.

Kohtalaisen usein 4G signaali katoaa, jolloin teen kännykästä wifi tukiaseman(eri operaattori), ja yhdistän tietokoneen sen kautta nettiin. Tällöin joudun kuitenkin irroittamaan tietokoneen ethernet kaapelin, jotta se osaa kayttää kännykän kautta tulevaa wifi yhteyttä (ja menetän yhteyden verkkokovalevyyn).

Onko siis mahdollista käyttää tietokoneessa sekä ethernet, että wifi yhteyttä samanaikaisesti niin, että pääsen wifin kautta nettiin ja pääsen myös käsiksi verkkokovalevyn(kaapelilla reitittimessä kiinni) tietoihin?

Googlettamalla olen saanut aikaiseksi sen, että emännän tietokone on täysin sekaisin, eikä liity enää mihinkään verkkoon :(.

2

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, ja alkuperäisen kirjoittajan lisäyksenä, että kaytössä on Windows 10.

• Anonyymi

Ubuntussa tuo ainakin on peruskauraa. Riittää asettaa default-gw osoittamaan aktiivista yhteyttä, tosin senkin voi tehdä automaagiseksi, mutta silloin yhteys voi olla hetken poikki ennen kuin se uudelleen reitittyy.
      Käytän tuota siten, että koneessa wifi-kortti, joka ottaa vastaan netin jostakin kännykän nettijaosta, minkä se löytää ja reitittää tuon toiselle wifi-kortille, joka itse asiassa jakaa sitten yhteyden paikallisesti. Tuo nettijako känny voidaan sitten kiikuttaa sellaiseen paikkaan, missä optimaalinen signaali. Ja kännyä voi itse asiassa vaihtaa jos yhdellä operaattorilla ei toimi eikä se vaikuta sen kummemmin muiden koneiden yhteyksiin, jotka kytkettynä paikalliseen wifiin. Jos ei lataa mitään kun yhteyspiste vaihtuu, yhteyden vaihtumista operaattorilta toiselle ei huomaa. Ja tuo kortti osaa myös sen, että samalla taajuudella voi olla useampia puhelinten nettijakoja yhtä aikaa, jolloin kaista kasvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16