Abloy Pulse

Anonyymi

Älyavainvaihtoehtona Abloy Pulse. Toimintavarmuus säällä kuin säällä tai jos avain pääsee kastumaan? Mekaanista avaintahan nuo ei haittaa.

Ohjelmiston toimivuus, onko käyttökatkoja?

Muodostuuko käyttökerroista loki? Voiko avaimia teettää lisää ilman että huoneiston osakas tai asukas saa tiedon? Voiko sen laittaa pois päältä mutta avain toimii silti eikä lokia synny?

Samat asiat myös muissa älyavainmerkeissä kiinnostaa. Kokemuspohjaisia vastauksia kiitos, ei yleisiä oletuksia tai mitä markkinointi lupaa.

7

4711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sento Optima ainoa järkevä. Etälukutunnisteet toimii aina kuten mekaaniset avaimetkin. Ns. "puolisähköisissä" on aina suurimmat ongelmat. Eivät ole toimintavarmoja säällä kuin säällä tai muutenkaan. Älkää laittako. Joko etäluettava, mekaaninen tai niiden yhdistelmä, mutta ei mitään välimallin elektromekaanisia kuten IloQ tai Pulse. Ongelmien kerjäystä.

    • Anonyymi

      Minulla on omassa käytössä erilaisia lukitusjärjestelmiä. Heikosti toimivia ovat biometriset järjestelmät. Sormenjälki kelpaa lämpimällä säällä, mutta pakkasessa avaaminen on kokonaan toinen juttu.

      Omaan asuntooni kulku käy numerolukollisen tilan kautta mekaanisesti Abloy Classicilla ja ns. turvalukolla (Boda) varustetun kulkureitin kautta. Numerolukko on yhdistetty hälyytysjärjestelmään.

      Muissa rakennuksissa olen käyttänyt yhdistelmää Yale Abloy Sento. Jälkimmäistä ei ole pakko käyttää.

      Uloimman lukon valintaan vaikuttaa se, miten hälyytysjärjestelmä toteutetaan.

      Suurin turvataso saavutetaan sillä, että piha ympyröidään ns. vuotavalla antennilla. Jo rakennuksen lähestyminen laukaisee ensimmäisen tason valvontailmoituksen. Meillä ideana on aina sotkea eri valmistajien tuotteita niin, ettei ulkopuolisilla väärinkäyttöä harrastavilla voi olla riittävään ammattitaitoa "tiirikointiin".

      Jos hakee käyttömukavuutta, niin numerolukot (myös Yale) ovat hyviä.

      Abloyn uusin järjestelmä on kallis. Sitä en ole hinnan vuoksi edes harkinnut.

    • Anonyymi

      Olisiko perinteinen avain sitten toimintavarmempi ja jopa halvempi? Niissähän on tietysti väärinkäytös riskejä kopiontien muodossa ja tiirikointijutut. Mutta kun ynnätään kaikki hyödyt ja haitat, niin jääkö perinteinen avain voitolle?

      • Anonyymi

        On. Sento-avainta ei voi kopioida ja se on käytännössä tiirikoimaton. Varkaat eivät mene tiirikoimalla sisään mihinkään. Liian aikaa vievää ja erittäin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Sento-avainta ei voi kopioida ja se on käytännössä tiirikoimaton. Varkaat eivät mene tiirikoimalla sisään mihinkään. Liian aikaa vievää ja erittäin vaikeaa.

        abloy sento patentti päättyy/päättyi 2026


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        abloy sento patentti päättyy/päättyi 2026

        Niin? Enää viisi vuotta voimassa! Sitten tulee uusi, jossa mallisuoja voimassa taas 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Enää viisi vuotta voimassa! Sitten tulee uusi, jossa mallisuoja voimassa taas 20 vuotta.

        16 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      536
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe