Oletteko joutununeet vainon kohteeksi?
On tullut puhelinsoittoja,kyselyjä missä asuu, kerran oli käyty asunnossakin kun itse en ollut paikalla.
Kertokaa kokemuksia ja tuntoja asiasta.
Vainoaminen
32
161
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sulla useinkin hallusinaatioita?
- Anonyymi
Kyllä olen!
Yhteen aikaan koin jatkuvaa painostusta ja vainoamista.
Eikä se jäänyt pelkkiin puhelinsoittoihin, vaan jopa ilkeämielisiä uhkauskirjeitä tuli postin kautta.
Onneksi tämä vainooja oli niin typerä, että kirjekuorissa oli lähettäjän nimi!
KELA:n kuoret oli helppo tunnistaa.- Anonyymi
Iltalehdessä oli juttu aiheesta, sakkoja oli tuomittu asian tiimoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltalehdessä oli juttu aiheesta, sakkoja oli tuomittu asian tiimoilta.
Vinde. Saiko Kela sakkoja? Ennentapahtumatonta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinde. Saiko Kela sakkoja? Ennentapahtumatonta!
Kommentin kirjoittanut ei näköjään ymmärtänyt, että se oli pelkkä vitsi.
- Anonyymi
Olen joutunut puhelinvainoamisen kohteeksi vain silloin, kun olin opettajana eräässä häiriintyneen väestön kylässä, pikkupaikkakunnalla. Erään ongelmaperheen äiti soitteli ja valitteli, että "voi kauheeta kun olen kohdellut hänen lapsiaan huonosti".
No, perheen poika oli pahasti häiriintynyt, ja tytöllä oli metallinkiiltoinen katse ja typerä irvistys. Oppilaat olivat kiinnostunet ainoastaan häiriköinnistä, mutta ei mistään normaalista asiasta. Onneksi olen lähtenyt siltä paikkakunnalta jo n. 30 vuotta sitten, henkisesti terveen väestön kaupunkipaikkakunnalle. Kaupungissa viihdyn hienosti.- Anonyymi
""No, perheen poika oli pahasti häiriintynyt, ja tytöllä oli metallinkiiltoinen katse ja typerä irvistys."""
Nykyään he ovat eduskunnassa varmaankin.
- Anonyymi
No joo.
Uskiksista ollut aika paljonkin ongelmia. Sitä tavanomaista: kyttäämistä, juoruamista, huhujen levittelyä, valehtelemista, riidan kylvämistä, ilkivaltaa ja jopa fyysistä kimppuun käyntiä. Se kummastuttaa, kyseessä nykyisin jo aikaisia ihmisiä, jopa loispummieläkeläisiä.
Mutta pientä parannusta. Lestaatit nyt on ihan mahdottomia, jehovaongelma vähentynyt. Kaks syytä. Taloyhtiöstä jehovat kaiketi pääsääntöisesti muuttaneet muualle.
Ja se tärkeä, hyvä tietää ehkä muidenkin. Aikanaan tuli suomessakin voimaan laki henkilörekistereistä. Tietosuojavaltuutettu kyseli jehovien rekistereitä. Tietenkin valehtelivat, että ei ole mitään rekistereitä heillä. Kärysivät myöhemmin, kun tuli essiin niitten salainen ohjeistus lähetyssaarnaajilleen, missä nyt kehotettiin uteleen kohteen terveydentilat, perhesuhteet jne.
Tietosuojavaltuutettu ärähti. Asian kierteleminen eri oikeusasteissa, mm. eu-oikeudessa kesti aikansa. Vuoden vaihteessa sitten suomen korkein hallinto-oikeus kielsi jehovien rekisterinpidon. Tuli uusi ohjeistus alkukesästä.
Niin, ei saa kerätä tietoja, ilman erillistä lupaa. Lisäks tärkee juttu. Jos joku sanoo että ei tarvi toiste, ei ikinä tulla. Silloin pitää laitaa osoite, sekä kieltopäivämäärä ylös.
Ei ole jehovia näkynyt aikoihin.
Lestaatit vähän työn alla. Net alkoi hiton röyhkeiksi ja alkoi toimimaan melko avoimesti, touhu tuli sen verran julkiseksi, että ovat nyt vähän aikaa olleet rauhallisemmin. Se kun toi juoruaminen on kaksteräinen miekka. Kun ihmisset juorunneet minusta, samalla tietenkin lestaateista itsestään.
Suomessa kovasti keuhkotaan Isiksestä, mutta kandee muistaa, lestaateja maassa ainakin sata tuhatta ja jehoviakin kymmeniä tuhansia. Mun mielestä net on lähinnä uskonnollisia äärijärjestöjä.
=DW= - Anonyymi
Nyt kun kävin miettimään, niin olenhan minäkin joutunut puhelin häiriköinnin kohteeksi silloin joskus, kun puhelimissa ei ainakaan meillä ollut sitä soittajan numeroa..
Sain puheluja joissa kutsuttiin minua johonkin tapaamiseen,(naimaan) koska muutoin minun salaisia tietoja julki tuodaan?
Soittajalla oli mukamas minusta joitain kuvia, joista mieheni ei pitäisi?
Se jotenkin herätti epäilyt naapureihin, koska nämä puhelut tuli aina, kun olin itse kotiutunut työstäni ja toiset eivät olleet kotona.
Puhelut loppuivat, kun ilmoitn, että senkun laitat vaikka mitä tietoa, mutta minä en suostu mihinkään sovintoon kanssasi.
Toisaalta edelleen kaivertaa, kuka oli tuo soittelija?- Anonyymi
Samaa rataa ne menee, kysellään ummet ja lammet. Sähköpostit ja puhelinnumero, niitä en tietenkään antanut. Jostain sitten kuitenkin "onkivat" yhteystiedot.
Nimettömiä soittoja, facebook "kavereita" ym. Parempi nykyään kun ei anna mitään tietoja minnekkään tai kellekkään.
Mikähän motivaatio näissäkin on? Maalliset tietenkin, hoh hoijaa näiden kanssa. Pahimmat tapaukset menee tietty viranomaisille. Anonyymi kirjoitti:
Samaa rataa ne menee, kysellään ummet ja lammet. Sähköpostit ja puhelinnumero, niitä en tietenkään antanut. Jostain sitten kuitenkin "onkivat" yhteystiedot.
Nimettömiä soittoja, facebook "kavereita" ym. Parempi nykyään kun ei anna mitään tietoja minnekkään tai kellekkään.
Mikähän motivaatio näissäkin on? Maalliset tietenkin, hoh hoijaa näiden kanssa. Pahimmat tapaukset menee tietty viranomaisille.Siis miten joku soittaa ja kysyy puhelinnumeroasi?
Se on sitten jo melko sekopää.
Minulle jos joku soittaa ja kysyy nimeäni ja osoitettani, niin neuvoisin häntä menemään hitta.se ja lopettamaan hourailunsa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän motivaatio näissäkin on? Maalliset tietenkin, hoh hoijaa näiden kanssa. Pahimmat tapaukset menee tietty viranomaisille.Jatkuva yöllinen häirintä jota esiintyy lähes joka yö on kestänyt reilun vuoden alkaa mielestäni täyttää vainoamisen kriteerit. Samaten epämääisiä puhelinsoittoja tuli melko paljon, ne viime aikoina vähentyneet kun vastaan ainoastaan tallennettuihin numeroihin. Häiriköt kyllästyneet soittamaan. Vainoamista?
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Siis miten joku soittaa ja kysyy puhelinnumeroasi?
Minulle jos joku soittaa ja kysyy nimeäni ja osoitettani, niin neuvoisin häntä menemään hitta.se ja lopettamaan hourailunsa.Lehdessä oli jutun mukaan vuosia sitten ilmoitus:
Henkilöä, joka löysi rahapussin sieltä ja sieltä, ja joka tunnistettiin, pyydetään palauttamaan rahapussi poliisilaitokselle.
Seuraavana päivänä lehdessä oli ilmoitus:
Henkilö joka löysi rahapussin ja joka tunnistettiin, pyytää rahapussin omistajaa hakemaan lompakkonsa löytäjän kotoa. Osoite on puhelinluettelossa nimen perässä. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Siis miten joku soittaa ja kysyy puhelinnumeroasi?
Minulle jos joku soittaa ja kysyy nimeäni ja osoitettani, niin neuvoisin häntä menemään hitta.se ja lopettamaan hourailunsa.Eipä taida auttaa suomessa.
Ollut juu puhelinhäirintää, oli aika voimakastakin. Lisäks ilmeni, osa soittajista valehteli olevansa jokin viranomainen tms. Laitoin numeron salaiseksi, se siitä. Lisäks laitoin Robinsonin mainoseston, eipä puhelinmyyjätkään juuri soittele. Täytyy muistaa, jos tarvii, viranomaiset kyllä saa numeron käsiinsä. Ei ole minkäänlaiset viranomaiset soitelleet.
Prepaideille ei oikein jälkiä löydy ja joillain on numerot pois näkyvistä. Mutta aina joskus tarkistanut, kuka soittanut:
https://www.kukasoitti.com/
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdessä oli jutun mukaan vuosia sitten ilmoitus:
Henkilöä, joka löysi rahapussin sieltä ja sieltä, ja joka tunnistettiin, pyydetään palauttamaan rahapussi poliisilaitokselle.
Seuraavana päivänä lehdessä oli ilmoitus:
Henkilö joka löysi rahapussin ja joka tunnistettiin, pyytää rahapussin omistajaa hakemaan lompakkonsa löytäjän kotoa. Osoite on puhelinluettelossa nimen perässä.Kyllä se jatkuva soittelu on vainoamista, öisin pitää puhelimen vaikka kiinni ja muulloin ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Nämä nk.epäterveet uskonnot osaa olla todella vaikeita. Häiriköitä ollut iät ja ajat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida auttaa suomessa.
Ollut juu puhelinhäirintää, oli aika voimakastakin. Lisäks ilmeni, osa soittajista valehteli olevansa jokin viranomainen tms. Laitoin numeron salaiseksi, se siitä. Lisäks laitoin Robinsonin mainoseston, eipä puhelinmyyjätkään juuri soittele. Täytyy muistaa, jos tarvii, viranomaiset kyllä saa numeron käsiinsä. Ei ole minkäänlaiset viranomaiset soitelleet.
Prepaideille ei oikein jälkiä löydy ja joillain on numerot pois näkyvistä. Mutta aina joskus tarkistanut, kuka soittanut:
https://www.kukasoitti.com/
=DW=tosta kukasoitti.com:sta en ole vielä kertaakaan saanut vastausta kuka soitti kun olen siihen soittajan numeron laittanut, että se siitä "palvelusta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosta kukasoitti.com:sta en ole vielä kertaakaan saanut vastausta kuka soitti kun olen siihen soittajan numeron laittanut, että se siitä "palvelusta".
Ei tiedä,
salaisia, eikä prepaid numeroita. Muutaman kerran käyttänyt, itellä toiminut.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosta kukasoitti.com:sta en ole vielä kertaakaan saanut vastausta kuka soitti kun olen siihen soittajan numeron laittanut, että se siitä "palvelusta".
Laita oma numerosi siihen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tiedä,
salaisia, eikä prepaid numeroita. Muutaman kerran käyttänyt, itellä toiminut.
=DW=niitä on kaksi "kuka soitti", toisesta ei saa vastausta koskaan,
toisesta saa jos numero ei ole salainen tai prepaid
Samase, jos kysellään soitoissa "ummet ja lammet", koska minä en vastaa edes niihin lainkaan vastateksina. Puhelu loppuu aika lyhyeen, etä suljen nyt puhelimeni.
Onhan tuo s-posti yksi ongelma, johon tulvii josjonkunlaista peniksen pidennysta minulle, nainen!
Onneksi senkin olen osannut ohjata, että viesti tulee spämmiin ja sieltä voin valkata, onko jotain minulle ja sitten vain yksi painallus ja kaiki on pois.- Anonyymi
Tästä jo poistuikin kommentti, joka kuvasi melko hyvin omaa tilannettani. Asia on nyt rikospoliisilla onneksi tutkinnassa, olen vaihtanut puhelinnumeroni, minulla siis kaksi salaista numeroa enää ja tabletissa prepaid. S-posti vaihdettu, Facebook meni uusiksi. Nuo onneksi vain maallisia asioita. Itse en jaksa edes olla enää huolissani, koska olen halvaantunut ja ne ongelmat nyt päällimäisenä mielessä. Ja poliisi seuraa puolestani nyt keskustelupalstoja, koska henkilö liikkuu heidän mukaansa nyt todella "harmaalla" alueella. Jos löytävät tunnistettavan kirjoituksen, rikosilmoitus tehdään heti useasta yksityisyyteen loukkaavasta rikoksesta.
- Anonyymi
Hyvä, että asiasi hoidetaan. Näitä tapauksia on todella paljon.
Todellakin maallista, mutta näin vaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että asiasi hoidetaan. Näitä tapauksia on todella paljon.
Todellakin maallista, mutta näin vaan on.Kukas muu kuin naapurit. On sitten ollut vaikka mitä, 5 rikosilmoitusta jouduttu tekemään. Kaikki samat jutut kuin joka puolella.
Saksassa naapurit olivat innostuneet rakentamaan aitaa rajoilleen. Kun naapuri teki korkeamman, niin toinen teki vielä korkeamman. Loppujen lopuksi siinä kävi niin että molemmat romahti toisen aidan kaadettua toisen päälle. - Anonyymi
En oikein jaksa uskoa että rikospoliisilla olisi aikaa seurailla yhden hörhön tähden keskustelupalstoja. Kyllä poliisi vaatii hiukan vahvempia faktoja jotta seuraamaan alkaa.
Anonyymi kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa että rikospoliisilla olisi aikaa seurailla yhden hörhön tähden keskustelupalstoja. Kyllä poliisi vaatii hiukan vahvempia faktoja jotta seuraamaan alkaa.
Jollainhan poliisin on saatava rauhoittumaan sellainen vainottu.
Paras tapa varmaan, kun sanoo että jätäs kuule se ihan vain meidän hoideltavaksi tästä eteenpäin.
No eeeiii.
Minua kyllä on syytelty stalkkaamisesta, aika heikoin perustein tosin.
Jokuhan saattaa pitää stalkkaamisena senkin, jos hänen kommenttinsa luetaan yleisellä avoimella keskustelupalstalla ja siihen kommentoidaan.- Anonyymi
Meille soitti oikeasti väärä numero, perheen jäsen keskusteli melkein tunnin ja löysivät yhteisiä tuttuja
Kerran soitti niin suulas vanha täti, joka luuli minun olevan ystävättärensä Rut, etten saanut niin paljon suunvuoroa, että sanottua tämän olevan nähtävästi väärä numero.
En viitsinyt lyödä hänelle luuriakaan korvaan, ettei se kyseinen Rut saisi siitä vihat niskoilleen.
- Anonyymi
Tavallaan ns. auttamisjutussa, aivan liian paljon ollut henkilöitä mukana siinä, hyvin ahdistavaa se kaikki.
- Anonyymi
Ei tarvitse enää itse rikospoliisille sairastumisen aiheuttaman liikkumisvaikeuden vuoksi onneksi kuvakaappauksia viedä. Vapaa-ajalla sukulaiset, perhe, ystävät ja tutut poliisit tekevät sen puolestani toistaiseksi.
- Anonyymi
On vainottu, syyt voi selittää psykologia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1417211Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265015L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694432TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153513Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242321Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3151850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241746Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91629- 671505
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581458