S.E. Hinton

sonja

Ehdottomasti mun lempikirjailija. Kirjat on tosi hyviä ja mielenkiintosia. Mä rakastan niitä! Nuorempana luin noin miljoonaan kertaan Texin. Nyttemmin suosikeiks on noussut Me kolme ja jengi ja Olimme kuin veljet (legendoja!). Mitäs mieltä muut olette? Ootteko lukeneet?

19

5549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hinton

      Teininä luin monta kertaa kirjan Me kolme ja jengi. Se oli silloin (varmaan joskus 13-14v)aivan ehdoton lukukokemus. Kaikki ystävänikin lukivat sitä ja kaikki siitä pitivät.
      Muita Hintonin kirjoja en ole lukenut.
      Mutta kaikille teini-ikäisille suositan (edelleenkin) lukemaan kirjan Me kolme ja jengi, siitä saa paljon ajateltavaa.

      • sonja

        Niin sitä vaan et mä en ainakaan oo mikään teini enää (23w) ja silti rakastan lukee niitä. En mä usko että ne on vain teineille tarkoitettu. Ainakaan just Me kolme ja jengi, Olimme kuin veljet ja Taistelukala. Ne on muuten kaikki tosi hyviä kirjoja, suosittelen!


      • Fish
        sonja kirjoitti:

        Niin sitä vaan et mä en ainakaan oo mikään teini enää (23w) ja silti rakastan lukee niitä. En mä usko että ne on vain teineille tarkoitettu. Ainakaan just Me kolme ja jengi, Olimme kuin veljet ja Taistelukala. Ne on muuten kaikki tosi hyviä kirjoja, suosittelen!

        Francis Ford Coppola on tehnyt leffan "Taistelukala" (Rumble Fish) - hyvä leffa.


      • mä vaan :)

        Oon 7 luokalla ja saatiin just äikän läksyks lukee Me kolme ja jengi :) Hyvä kirja ! :)


    • Me kolme ja jengi kolahti minuun lujaa teini-iässä ja olen nyt vanhemmalla iällä ajatellut lukea sen uudelleen. Kirjasta on tehty myös elokuva The Outsiders, joka on yksi parhaista näkemistäni jengielokuvista.

      • sonja

        Mä en o kyl nähny niitä leffoina, olis varmaan hyviä. Usein kyllä kirjat on parempia.


      • Me kolme epätoivoista.

        meiän piti lukee koulussa se me kolme ja jengi ja rakastuin siihen kirjaan ihan kympillä. Haluisin nähä sen elokuvanki, mutta sitä ei oo missään vuokraamoissa,kirjastoissa eikä kaupoissa. :*( tiiätkö mitään sivua mistä sen vois tilata tai mitään kauppaa mistä sen vois ostaa?? jos tiiät nii sano heti..ollaan ihan masentuneita mun kavereitten kanssa, ku halutaan niin nähä se ja ollaan käyty kaikki paikat koko kaupungissa, mutta sitä ei vaan missään oo.. :/ täällä ei näköjään kukaan muu enää koskaan käy ku sinä j.ellroy ja musta jotenki tuntuu että tiiät.. vastaa pliis!!! 8))


    • Cecile

      Juu varsinki tää me kolme ja jengi oli tosi hyvä, ja koskettava! Ite pidin kovasti siitä ja ajattelin hankkia sen jostain.

      • Laur

        Me kolme ja jengi oli todellakin hyvä kirja mutta lueppa Hintonin "Olimme kuin veljet"-kirja. se vasta saa palan kurkkuun.sain sen juuri tänä aamuna loppuun ja loppu oli kaikkea muuta kuin arvattavissa.Sanoisin vielä että myös suosikkini Ponyboy vilahtaa kirjassa.Kirjassa "Olimme kuin veljet" ei suoranaisesti kerrota kolmesta ja jengistä mutta samassa kaupungissa asutaan eli pakosakin kuulemme myös heistä. suosittelen todellakin lukemista.


      • HennAAAA
        Laur kirjoitti:

        Me kolme ja jengi oli todellakin hyvä kirja mutta lueppa Hintonin "Olimme kuin veljet"-kirja. se vasta saa palan kurkkuun.sain sen juuri tänä aamuna loppuun ja loppu oli kaikkea muuta kuin arvattavissa.Sanoisin vielä että myös suosikkini Ponyboy vilahtaa kirjassa.Kirjassa "Olimme kuin veljet" ei suoranaisesti kerrota kolmesta ja jengistä mutta samassa kaupungissa asutaan eli pakosakin kuulemme myös heistä. suosittelen todellakin lukemista.

        Koulussa minäkin luin joku vuosi sitten tuon Me kolme ja jengi, ja se oli niin ihana ja koskettava että itkin lopussa. myöhemmin olen myös lukenyt Hintonin teoksia, mutta tietäisikö joku lisää näitä hänen kirjojaa? Olen lukenut tuo Me kolme ja jengi, Taistelukala, Olimme kuin veljet ja Vampyyrin palvelija.


      • Luchinushka
        HennAAAA kirjoitti:

        Koulussa minäkin luin joku vuosi sitten tuon Me kolme ja jengi, ja se oli niin ihana ja koskettava että itkin lopussa. myöhemmin olen myös lukenyt Hintonin teoksia, mutta tietäisikö joku lisää näitä hänen kirjojaa? Olen lukenut tuo Me kolme ja jengi, Taistelukala, Olimme kuin veljet ja Vampyyrin palvelija.

        Mekin luettiin koulussa Me kolme ja jengi ja oli kyllä niin ihana et lopussa oli pakko itkee vähän. Katottiin sit siitä elokuvakin (The Outsiders) joka oli kans huippu! Olen myös lukenut Vampyyrin palvelijan joka oli siis TODELLA hyvä.


      • lukija999
        Laur kirjoitti:

        Me kolme ja jengi oli todellakin hyvä kirja mutta lueppa Hintonin "Olimme kuin veljet"-kirja. se vasta saa palan kurkkuun.sain sen juuri tänä aamuna loppuun ja loppu oli kaikkea muuta kuin arvattavissa.Sanoisin vielä että myös suosikkini Ponyboy vilahtaa kirjassa.Kirjassa "Olimme kuin veljet" ei suoranaisesti kerrota kolmesta ja jengistä mutta samassa kaupungissa asutaan eli pakosakin kuulemme myös heistä. suosittelen todellakin lukemista.

        En olekkaan lukenut Me kolme ja jengiä, mutta arvatkaapa aionko seuraavaksi lainata sen kirjastosta, jos se kerran käsittelee suurinpiirtein samoja ihmisiä. Olen lukenut Olimme kuin veljet jo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla se on ollut vaan ihan yhtä hyvä.


      • jo vanha akka
        Luchinushka kirjoitti:

        Mekin luettiin koulussa Me kolme ja jengi ja oli kyllä niin ihana et lopussa oli pakko itkee vähän. Katottiin sit siitä elokuvakin (The Outsiders) joka oli kans huippu! Olen myös lukenut Vampyyrin palvelijan joka oli siis TODELLA hyvä.

        Voi hitsi, minäkin muistan, että pidin todella paljon tuosta kirjasta (sekä myös Olimme kuin veljet -kirjasta). Itkin ihan kunnolla siinä lopussa, muistan elävästi :)

        Olen nähnyt myös Outsiders-elokuvan, mutta kyllä se kirja oli parempi. Eivät ne hahmot olleet yhtään niin hyviä valkokankaalla kuin omassa päässä kuviteltuina ;)


    • ker

      Luin vähä aikaaa sen me kolme ja jengi. mahtava

    • nfoejre

      Tietääkö joku saako Suomesta elokuvan niitä pidennettyjä versoita? Kahden levyn julkaisuja.

    • lukija8888

      Se on todellakin ihan huippu kirja ! Olisipa tommosia enemmän, melkein itkin lopussa.

    • OLen 95

      Mä luin sen me kolme ja jengi. Se oli kyl niin koskettava et purskahdin itkuun vähän välii, etenkin siinä sodan kirjeessä jonka se dally toi sille ponylle.

    • kala

      oon kans lukenu kirjan 5 kertaa vaikka se on aika raju ja siinä kuolee 3 henkilöä mut silti on kva kirja

      • <3

        luin tossa vähän aikaa sitten me kolme ja jengin ja rakastuin siihen heti !
        se oli kyllä hirveen surullinen ja itku meinas tulla ja tulikin monessa kohdassa :'(
        ja katsoin siitä sitten vielä leffankin, ja oli se silleen ihan hyvä, mut se oli niin paljon tiivistetympi, et tykkäsin enemmän kirjasta.
        no sitten ajattelin lukea ton olimme kuin veljet, koska siitä oltiin kerrottu että se on hyvä, ja oikeassa oltiin ! loppu oli kyl arvaamaton ja surullinen, mutta leffassa oli parempi loppu ;>
        leffa oli kyl ihan erinlainen ku kirja !

        ajattelin lukee muutkin sen kirjat, koska se on niiin hyvä kirjailija, mut sit rupesin miettii, et mitäs sit ku sen kirjottamat kirjat loppuu?
        et onko jotain muuta yhtä hyvää kirjottajaa, joka kirjoittaa samantyyppisesti?
        ps. katoin noi leffat sitten youtubesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe