Onko mahdollista saada pelikonetta n.700 euron hintaan. Pitäisi pyörittää cs ja fortniten stw. Mahdollisesti myös jotain editointi ohjelmaa. En ole ennen ostanut kunnollista tietokonetta ja tietämystä ei hirveästi ole niistä.
Pelitietokone n.700e budjetilla
27
556
Vastaukset
- Anonyymi
Tarvitseeko tuohon summaan sisältyä näyttö, näppäimistö, hiiri, kasauspalvelu jne.? Jos tarvitseee, niin budjetti on aika tiukka.
- Anonyymi
Mietin että jos pelkän koneen laittaisi ensin ja sitten päivittelisi myöhemmin paremmat hiiret näppikset näytöt ja kuulokkeet. Tosiaan itsellä ei ole kokemusta kasauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin että jos pelkän koneen laittaisi ensin ja sitten päivittelisi myöhemmin paremmat hiiret näppikset näytöt ja kuulokkeet. Tosiaan itsellä ei ole kokemusta kasauksesta.
Kasaaminen ei ole vaikeaa, mitään muuta ei pysty laittamaan väärinpäin, kuin kotelon virta- ja reset kytkimen johdot ja merkkivalot. Nämä eivät aiheuta mitään vahinkoa, ne eivät vain toimi. Hankaluutena on tuo n. 700€:n budjetti, uusilla osilla hinta heilahtaa helposti sinne 750€ tietämille ja ylikin. Melkein menee käytetyn etsimiseksi. Osat saisi halvemmalla, kun tilaisi ulkomailta, ongelmaksi jäisi tuo kasaaminen. Itse tilaan aina jos mahdollista, niin komponentit ulkomailta. Suomen hinnat ovat liian kovat, jotain pientä täältä tulee ostettua uutena ja tietty käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasaaminen ei ole vaikeaa, mitään muuta ei pysty laittamaan väärinpäin, kuin kotelon virta- ja reset kytkimen johdot ja merkkivalot. Nämä eivät aiheuta mitään vahinkoa, ne eivät vain toimi. Hankaluutena on tuo n. 700€:n budjetti, uusilla osilla hinta heilahtaa helposti sinne 750€ tietämille ja ylikin. Melkein menee käytetyn etsimiseksi. Osat saisi halvemmalla, kun tilaisi ulkomailta, ongelmaksi jäisi tuo kasaaminen. Itse tilaan aina jos mahdollista, niin komponentit ulkomailta. Suomen hinnat ovat liian kovat, jotain pientä täältä tulee ostettua uutena ja tietty käytettynä.
Ulkomailta tilatessa tulee takuuasiat ongelmaksi. Joutuu lähettämään viikkotolkulla englanninkielisiä sähköposteja ja takuuseen lähetyksissä menee sormi suuhun kun pitää lähettää ulkomaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomailta tilatessa tulee takuuasiat ongelmaksi. Joutuu lähettämään viikkotolkulla englanninkielisiä sähköposteja ja takuuseen lähetyksissä menee sormi suuhun kun pitää lähettää ulkomaille.
Ainakin ne firmat joilta olen itse tilannut, niin heillä on suomenkieliset nettisivut, ja asiakaspalveluakin saisi ihan kotikielellä. Kerran olen joutunut yhden näytön lähettämään takuuseen siten, että englanniksi tein vikailmoituksen. Samana päivänä tuli sähköpostiin tiedot, miten näyttö pitää lähettää ja valmis kaavake, mikä piti tulostaa ja teipata laatikon kylkeen. UPS nouti rikkinäisen näytön. Uusi näyttö tuotiin kotiovelle kolmessa päivässä. Itselleni ei ole ongelma olla ulkomaille yhteydessä, sitä olen joutunut tekemään työni puolesta, olemaan yhteydessä HP:lle, Dellille jne.
- Anonyymi
JAA, PS4:n tolla saa ja vielä pelejäkin.
.
.
.
.
.
Tollahinnalla pelaamiseen Paras vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JAA, PS4:n tolla saa ja vielä pelejäkin.
.
.
.
.
.
Tollahinnalla pelaamiseen Paras vaihtoehto.PS4Pro ..
Kyllä.
- Anonyymi
Aloita katselemalla netistä käytettyjen pelikoneiden hintoja. Voi löytyä ihan jostain lähes naapurista. Saat jo viikossa hyvän käsityksen tarjonnasta ja hintatasosta ja huomaat mitkä koneet eivät mene kaupaksi ja mitkä ostetaan heti. Todellinen ostohinta ei tietystikään selviä.
Osta vain itse testaamasi toimiva kone. Säästyt monelta murheelta.- Anonyymi
Netistä on näitä huono katsoa. Esimerkiksi tori.fi palvelussa on moni kone ylihinnoiteltu verrattuna ominaisuuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netistä on näitä huono katsoa. Esimerkiksi tori.fi palvelussa on moni kone ylihinnoiteltu verrattuna ominaisuuksiin.
Tori.fi on muutenkin kammottava ostopaikka. Monta kertaa olen sen huomannut.
Muitakin käytettyjä myyviä tahoja kannattaa. tutkailla Moni yrityskin myy käytettyjä, jotkut pelkkiä käytettyjä.
Mutta kyllä tori.fi:ssäkin voi tinkata vaikka suurin osa siellä tavaraa myyvistä onkin täysiä ääliöitä. Huutonetti on parempi palautejärjestelmänsä ansiosta. Siitä erottaa helposti asialliset myyjät törpöistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tori.fi on muutenkin kammottava ostopaikka. Monta kertaa olen sen huomannut.
Muitakin käytettyjä myyviä tahoja kannattaa. tutkailla Moni yrityskin myy käytettyjä, jotkut pelkkiä käytettyjä.
Mutta kyllä tori.fi:ssäkin voi tinkata vaikka suurin osa siellä tavaraa myyvistä onkin täysiä ääliöitä. Huutonetti on parempi palautejärjestelmänsä ansiosta. Siitä erottaa helposti asialliset myyjät törpöistä.Mutta niissäkin on vaarana se että osat ovat heikot hintaansa nähden. Siksi ainoastaan asiantuntevat paikat ovat parhaita kuten Afterdawn foorumi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niissäkin on vaarana se että osat ovat heikot hintaansa nähden. Siksi ainoastaan asiantuntevat paikat ovat parhaita kuten Afterdawn foorumi.
Onhan siellä hinnat näkyvillä. Ei ole pakko ostaa huonoa kalliilla. Mutta käytetystä on aina oikeus tingata se uutuuden ilmahinta pois. Vaikka ei olisi kuin päivän käytetty niin ei se enää ole uusi.
- Anonyymi
Ei tolla rahalla saa kuin pottupoika konee w10:lle
- Anonyymi
Oliko pakko kommentoida viestillä, minkä arvo on täysi nolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko pakko kommentoida viestillä, minkä arvo on täysi nolla?
Koska sun arvos on nolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sun arvos on nolla!
Eipä omasikaan kovin korkealla ole, ennemminkin se on pakkasella.
- Anonyymi
Facebookissa on sellainen ryhmä kuin PC-raudan osto ja myynti. Laita sinne viestiä niin saat luotettavia konevaihtoehtoja joissa hintaan nähden parhaat osat. Täältä anonyymifoorumilta et niitä koskaan tule saamaan!
- Anonyymi
Menneet aivan älyttömiksi nämä nykyiset pelikoneet. Koneiden kotelotkin on nykyään tosi rumia ja hinnat karanneet aivan mahdottomiksi. Lähes neljän tonnin pelikoneita ja alle tonnin ei saa juuri mitään. Mitään järkeä ei ole enää pelailla PCllä. Parempi ostaa joku pelikonsoli.
- Anonyymi
Konsoli on vain pelaamista varten. Mitään muuta sillä ei pysty järkevästi tekemään eli tulee kalliimmaksi ja vie turhaa tilaa eikä pysty jatkossa päivittämään vaan pitää ostaa vuosien päästä kokonaan uusi..
- Anonyymi
Alle tonnilla saa ihan hyvän pelikoneen, jos entuudestaan on näyttö, hiiri ja näppäimistö, niin sellaiset 800-900€ menee. Tietty, jos haluaa pelien pyörivän 4K -resoluutiolla kaikki grafiikat tapissa, niin silloin saa laskea rahaa pöytään ihan niin paljon, kuin vain varaa löytyy. Itsekkään en pidä noista RGB -valoja ja ikkunoita sisältävistä koteloista. Siksipä itselläni on musta ja ikkunaton koppa. Isojen koteloiden valtti on asennuksen helppous, kaapelit saat vedettyä siististi ja asennus on tehty muutenkin helpoksi.
- Anonyymi
Varmasti saa tonnilla hyvän koneen, kun kasaa itse.
Kotelo? Häh? Saat valita ihan sellaisen kotelon kuin haluat, vaihtoehtoja piisaa. Ja jossei sittenkään kelpaa, niin itsehän voi aina tehdä kotelon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotelo? Häh? Saat valita ihan sellaisen kotelon kuin haluat, vaihtoehtoja piisaa. Ja jossei sittenkään kelpaa, niin itsehän voi aina tehdä kotelon.Ei tolla rahalla saa kuin pottupoika koneen w10:lle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotelo? Häh? Saat valita ihan sellaisen kotelon kuin haluat, vaihtoehtoja piisaa. Ja jossei sittenkään kelpaa, niin itsehän voi aina tehdä kotelon.Itse kasaamalla ja komponentit hyvin valitsemalla pääsee siihen tonnin tietämille, ja allekkin. Jokainen on joskus kasannut sen ensimmäisen tietokoneensa. Mikäli on jo entuudestaan olemassa hyvä kotelo, niin sitä ei välttämättä tarvitse vaihtaa.
Kiintolevyt jos ovat ok kunnossa, niin ne kannattaa säilyttää, ainoastaan käynnistyslevyksi laittaa M.2 -liitäntäisen NVME -SSD:n. Käynnistyslevyksi riittää 256-512 Gt:n levy. Mikäli haluaa luopua mekaanisista kiintolevyistä, niin sitten tilalle SSD:t. Hyvät kotelot ovat kalliita, esim Fractal Designin R6 maksaa lähes 160€, kaikkein halvimpia rimpuloita kannattaa vältellä. Näihin kuuluvat Aerocool, Coolermaster, Kolink jne. Ulkoisesti voivat olla ihan kivan näköisiä, mutta siihen se jääkin.
Virtalähde on koneen päivityksen yhteydessä sellainen komponentti mikä kannattaa laittaa vaihtoon, koska huonolla tuurilla hajoava virtalähde vie muitakin osia mukanaan. Virtalähteiden kohdalla pätee se sama, että sitä halvinta rimpulaa ei kannata ostaa, wattilukemat (W) ja virransyöttö (A) lukemat eivät välttämättä pidä paikkaansa. Pelkkiä wattilukemia ei pidä tuijottaa, siinä voi mennä pahasti harhaan. Mikäli 40€:n virtalähde mainostaa pystyvänsä antamaan 600W tai enemmänkin tehoa ulos, niin hieman kannattaa epäillä.
- Anonyymi
Käytettyjen aktiivinen seuranta on kannattaa aloittaa heti. Halvat ja hyvät menevät kaupaksi heti, joten ei niitä moni ehdi edes näkemään. Koneen ei tarvitse olla maailman paras. Kaikki toimivat osat ovat aina ihan riittävän laadukkaita sinulle. Ei niistä roikkumaan jääneistä ylihintaista koneista tarvitse välittää. Jos on lähellä, voit tietysti yritää tarjota jotain. Kyllä ne joku aina joskus ostaa. Älä välitä palstan Ferrarikuskeista. Elävät ihan omissa mielikuvitusmaailmoissaan.
Tärkeintä on, että saat ostettua koneesi läheltä. Jos asut jossakin kaukana maaseudulla, tuo onnistuu harvoin.- Anonyymi
Niinpä kun on vielä tämä postilakko.
- Anonyymi
Just suunnittelin pelikonetta ja 700 € riittää itse kasaamalla hyvin. Minulla on valmiina hyvä kotelo, ssd ja hdd levyt, virtalähde, näyttö, hiiri ja näppäimistö. Loput osat on 8-vuotta vanhoja eli uutta tulee emo, prossu,muistit ja näyttis.
- Anonyymi
Asus PRIME B450-PLUS AMD Ryzen 5 2600 Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury DDR4 3200MHz (Bundletarjous!)
AMD Xbox Game Pass for PC -kuponki
Kingston 240GB A400 SSD-levy, 2,5", SATA III, 500/350MB/s, Stand-alone
Seasonic 520W S12II-520 ATX-virtalähde, 80 Plus Bronze
Gainward GeForce GTX 1660 Super - Pegasus -näytönohjain, 6GB GDDR6
Yhteensä: 694,60 €
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241