Mikä on elämänohjeesi ?

Anonyymi

Viimeistään kuusikymppisenä ihmisen olisi hyvä valita elämänohje,
jota voi sopivissa tilaisuuksissa tarjoilla toisille valistukseksi.
Viimeistään kuusikymppisenä alkaa luulla, että varsinkin nuoremmilla
on huutava tarve tietää, mikä heille on hyväksi.
Mikä on sinun elämänohjeesi ?
Minulla on pari:
Elän päivän kerrallaan ja öisin nukun.
Yritän ajatella aina myönteisesti, paitsi silloin kun minua ottaa pannuun.

86

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

      H.

      • Anonyymi

        Hopoti hopoti hopoti hoi🦄🐎


    • Anonyymi

      Hyväntahtoinen nauru kirkossa lyhentää saarnaa.
      Ablodeeraa vain lauseiden välissä.

      • Anonyymi

        Ehkä ei elämänohje, mutta miete.

        Monesti olen ajatellut että kumpi on Jumalan mielestä suurempi synti:
        Istua kapakassa sunnuntaina ja miettiä että olisi pitänyt mennä kirkkoon?
        Istua kirkossa ja miettiä että olisi pitänytkin mennä kapakkaan?


    • Anonyymi

      Tästä ei ole elämänohjeeksi kellekään, mutta jos ikä alkaa painaa, seurustelen joskus itseäni vanhempieni kanssa, se saa minut tuntemaan itseni nuoremmaksi.

      • Kun juttelen aina välillä ryhmässä iäkkäiden, yli 90-vuotiaiden, ihailtavan aktiivisten ihmisten kanssa, tunnen itseni usein nuoreksi. Hauska ilmiö ja todella mukavia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Miksi ? Ei mulla ole tarvetta ohjeita kellekään jaella, jokainen elää elämänsä niin kuin parhaaksi näkee.


      vn

      • Anonyymi

        Aloituksessa kysyttiinkin elämänohjetta, jonka olet valinnut itsellesi. - Nm. Omasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kysyttiinkin elämänohjetta, jonka olet valinnut itsellesi. - Nm. Omasi

        Eipä ole ollut tarvetta valita


        vn


    • Anonyymi

      Aloituksessa on huumorinpilke.
      Olen ainakin itse huomannut, että ikääntyessä (muissa :)) tulee "tarve"
      antaa nuoremmille neuvoja vaikka nuoria ne ei kiinnosta yhtään.
      Omasta nuoruudestakin muistaa asian. Ei kalkkisten ohjeet kiinnostaneet
      ja kalkkiksia oli jo 20:kin vuotta itseä vanhemmat.
      Mitä sanoisin velmuilumielessä nuorille ?
      Osallistukaa kaikkeen inhimilliseen toimintaan ja
      viettäkää reipasta seksielämää, se on kivaa !

      • Anonyymi

        Seksiviesti päivässä pitää hirviömuistin hereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksiviesti päivässä pitää hirviömuistin hereillä.

        Älä jää viimeiseksi saunan lauteille. Saattaa pallit jäädä lauteiden rakoon.


    • Anonyymi

      Elä reilusti ja kuole komeesti! Kuten muorivainaa tapasi sanailla.

    • Anonyymi

      Ei minulla ole mitään elämänohjetta sen paremmin itselleni kuin muillekaan, en tarvitse sellaisia.

    • Anonyymi

      Ehjät kengät eteisessä edistää elämää.

    • Anonyymi

      Muista hengittää!!!!

    • Anonyymi

      Pidä huoli että asiat on kunnossa Jumalan kanssa, silloin elämä on hyvää ja elämän jälkeen vielä parempaa.

    • Anonyymi

      Elä ja anna toistenkin elää.

    • Anonyymi

      Mun elämän ohje kaikille :

      rakenna elämä totudenpohjalle,
      elä kaikessa totuudessa.
      kunnioita itseäsi ja muita.

    • Anonyymi

      Paras on kun menee eikä meinaa !

    • Anonyymi

      En valista ketään, mutta oma mottoni on vanha: Tee toiselle kuten haluat itsellesi tehtävän.

    • Anonyymi

      Älä koskaan luota täysin muihin kuin itseesi.

    • Anonyymi

      Tulta päin !

      • Anonyymi

        Hoida asiat aina hyvin.


    • Anonyymi

      Oli elämän olkinuora mulla kerran kourassain
      mutta tuli nyhtökaura suora, se kaatoi unelmain.

    • Anonyymi

      Tämä ei ole omani, mutta se on takaraivoon totaalisesti taputettu elämän aikana: älä luule itsestäsi liikoja / muista mistä olet kotoisin. - Nm. Olen koettanut opetella pois

    • Anonyymi

      Aamulla on paremmin.

    • Anonyymi

      Tuli tuolla aikaisemmimkin ” Elää ja anna muiden elää” tarkoittaa ettei puutu eikä arvostele muiden tapaa olla ja elää. Ja vielä koittaa muistaa että ” elämä on lahja”. Ja ”ei saa vahingoittaa muita.”.

    • Anonyymi

      Ystävysty kaikkien kanssa kielteisillä asioilla ennen tosi ystävyyttä. Hä.

      • Anonyymi

        Suvakki on kuin aikapommi sytytyslanka palaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakki on kuin aikapommi sytytyslanka palaen.

        Ei ihmiset riitele asiat riitelee. Pitää osata erottaa ihmiset asioista. Maailma olisi kauhea paikka jos ihmiset olisivat samaa mieltä kaikista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmiset riitele asiat riitelee. Pitää osata erottaa ihmiset asioista. Maailma olisi kauhea paikka jos ihmiset olisivat samaa mieltä kaikista asioista.

        Päätelmiä
        Jokainen tietää jotakin, jokainen osaa jotakin.
        Se, mitä teet, tee se hyvin.
        Muita ihmisiä ei voi muuttaa, itseään voi tai voi edes yrittää.
        Lapset opettavat ja kasvattavat.
        Voi olla vihainen, mutta ketään ei tarvitse vihata.
        Vältä huijareita, varkaita ja valehtelijoita. Eivät he ole ystäviäsi.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätelmiä
        Jokainen tietää jotakin, jokainen osaa jotakin.
        Se, mitä teet, tee se hyvin.
        Muita ihmisiä ei voi muuttaa, itseään voi tai voi edes yrittää.
        Lapset opettavat ja kasvattavat.
        Voi olla vihainen, mutta ketään ei tarvitse vihata.
        Vältä huijareita, varkaita ja valehtelijoita. Eivät he ole ystäviäsi.

        Beng

        "Vältä huijareita, varkaita ja valehtelijoita. Eivät he ole ystäviäsi" vaan ovat puolue nimeltä SDP ja kannattajansa, kuten myös heidän äänestäjänsä ovat.


      • Minun kanssani tuolla konstin ei pääse ystäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vältä huijareita, varkaita ja valehtelijoita. Eivät he ole ystäviäsi" vaan ovat puolue nimeltä SDP ja kannattajansa, kuten myös heidän äänestäjänsä ovat.

        Sinä olet kuin uusnatsi, valehtelet ja mustamaalaat kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kuin uusnatsi, valehtelet ja mustamaalaat kaiken.

        Enemmänkin totuuksia taisi laukoa kieltämättä monellakin tavalla "ryvettynyttä" SDP edustajat. PJ :stä lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vältä huijareita, varkaita ja valehtelijoita. Eivät he ole ystäviäsi" vaan ovat puolue nimeltä SDP ja kannattajansa, kuten myös heidän äänestäjänsä ovat.

        SDP: mehän elämme toivossa....

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kuin uusnatsi, valehtelet ja mustamaalaat kaiken.

        Että mitä väität?
        Uusnatsia minusta ei saisi tekemälläkään, koska kallistun sopivasti vasemmalle.
        Valehtelijaa minusta ei saa tekemällä, koska rakastan totuutta. Mutta, jos totuuden rakastaja kertoo valehtelijalle jotain, ei se asia mene perille.
        Mustamaalaaminen. Missäköhän sitä on ollut? Sekö, että sanoo suoraan eikä kiemurtele, kiertele, hämärrä on mustamaalaamista. Minulla on siitäkin aivan eri käsitys.

        Oikeastaan Nm. Klo 13:18, voit sanoa tuon kaiken itsellesi.

        Mikä helvetin persukiihko on pesiytynyt tänne palstalle.
        Onko joku päässyt jostain vapaaksi? Laitoksesta? Lääkkeet loppuneet?
        Vai onko joku aloittanut viikonlopun naukkailut jo torstaina ja menettänyt toivonsa?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että mitä väität?
        Uusnatsia minusta ei saisi tekemälläkään, koska kallistun sopivasti vasemmalle.
        Valehtelijaa minusta ei saa tekemällä, koska rakastan totuutta. Mutta, jos totuuden rakastaja kertoo valehtelijalle jotain, ei se asia mene perille.
        Mustamaalaaminen. Missäköhän sitä on ollut? Sekö, että sanoo suoraan eikä kiemurtele, kiertele, hämärrä on mustamaalaamista. Minulla on siitäkin aivan eri käsitys.

        Oikeastaan Nm. Klo 13:18, voit sanoa tuon kaiken itsellesi.

        Mikä helvetin persukiihko on pesiytynyt tänne palstalle.
        Onko joku päässyt jostain vapaaksi? Laitoksesta? Lääkkeet loppuneet?
        Vai onko joku aloittanut viikonlopun naukkailut jo torstaina ja menettänyt toivonsa?

        Beng

        Rakkaus perussuomalaisiin on kuin olisi kultaa tallelokerossa. Odottamassa aikaa parempaa.


    • Anonyymi

      Minulle on muotoutunut tälläinen: Katselen taivaalle jos mediassa huomaan turvapaikanhakijan tehneen rikoksen. Niinpä en tiedä asiasta mitään ja voin hyvin pitää kantani hyvin humaanina suvaiten edelleenkin.

      Tai jos kadulla näen ihonväriltään erilaisten käyvän joukolla suomalaisen kimppuun siirryn toiselle puolelle katua ja katselen poispäin. Niinpä voin mainiosti pitää humaanin ja suvaitsevaisen kantani maahansaapuneisiin jotka mielestäni "kulttuuriamme" rikastavat.

      Olenhan sentään koulutettu ja hyvin toimeentuleva, hyvinpukeutuva, sivistyneesti puhuva eläköitynyt henkilö.

      Jos se "tavallinen" duunari yrittää joskus jotakin puhua minulle, nostan nenääni ylös, kävelen tyynesti ohi virkkamatta sanaakaan, alemman kansanluokan edustajien kanssa minulla ei ole mitään yhteistä, inhoittaa kun pääsevät jo loma-
      matkani pilaamaan samoihin lomapaikkoihin kuin minäkin Aurinkorannoille, eiköhän noille välttäisi Ruotsinlaivalla tai Tallinnassa käynti?

      • Anonyymi

        "Olenhan sentään koulutettu ja hyvin toimeentuleva, hyvinpukeutuva, sivistyneesti puhuva eläköitynyt henkilö."

        Onhan tuo ok mutta tarkennusta soisi lomapaikan valinnassa. Aurinkorannikkokin on köyhien eläkeläisten ja duunareiden mesta.

        Karibia se olla pitää vähintään. Tai Florida. Siellä voi nähdä Eino Grönin ja pyytää häntä laulahtamaan mielibiisi. Vaikkapa Seinillä On Korvat mutta köyhällä ei edes youtubea peruspuhelimessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olenhan sentään koulutettu ja hyvin toimeentuleva, hyvinpukeutuva, sivistyneesti puhuva eläköitynyt henkilö."

        Onhan tuo ok mutta tarkennusta soisi lomapaikan valinnassa. Aurinkorannikkokin on köyhien eläkeläisten ja duunareiden mesta.

        Karibia se olla pitää vähintään. Tai Florida. Siellä voi nähdä Eino Grönin ja pyytää häntä laulahtamaan mielibiisi. Vaikkapa Seinillä On Korvat mutta köyhällä ei edes youtubea peruspuhelimessaan.

        Eikö Karibia olekaan aurinkorannikko? Vain sellaisille haluan lomalle, en grönlanteihin.


    • Anonyymi

      Nuorempia kannattaa neuvoa vain kysyttäessä.
      Usein puhuttu ohje alkaa puuduttaa.
      Vihainen ihminen kannattaa jättää rauhaan.
      Tai odottaa kunnes hän lauhtuu.
      Tosin jatkuvasti vihaista ei oikein jaksa odottaa.
      Vaisto kertoo mikä on oikein.

    • Anonyymi

      Kuuntelu tärkeämpää kuin ohjeistus.
      Nuorena opittua ettei kaikkia munia samaan koriin, koska saatko apua et mistään tiedä.

      • Kuuntelemalla omaa sydäntäni elän itseni näköistä elämää.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kuuntelemalla omaa sydäntäni elän itseni näköistä elämää.

        No. Paljonko se sydän lyö: 40, 60, 80 kertaa minuutissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No. Paljonko se sydän lyö: 40, 60, 80 kertaa minuutissa?

        No minunnäköinen on 56-170/ minuutti. Vaihtelee tolla välillä mut onneksi aika harvoin tuolla yläpäässä :D.


    • Anonyymi

      Kivoja vastauksia monella. Niin Viiiisaita. Vähän niin kuin usein lukee kaikkia voimisteluohjeita ja venytyksiä, että jos teet joka päivä VAIN viisi minuuttia sillee, niin sitten...silleen keho on kunnossa. Ton lisäksi toinen ohje ja taas vain viis minuuttia.
      Jos kaikkia ohjeita vain viis minuuttia ja ohjeita olis sata, niin ei muuta ehtiskään kuin...

      Elämänohjeet ovat vähän samanmoisia. Kuulostaa niin hyvältä.

      Kun mietin aloituksen kysymystä, niin tulin tulokseen, että olen aika Öööö.
      Minulla ei ole antaa elämänohjeita, koska ne omat ohjeetkin muuttuvat sitä mukaan, missä elämäntilanteessa olen kulloinkin.

      Elämä on monimutkaista. Sanon ma.

      Oma eloni on mennyt tuuliviirimäisellä systeemillä.
      Parasta omassa elossa on ollut se, että se tuuliviiri on osoittanut jokseenkin hyvään suuntaan. Olen osannut valita.

      Ohjeita en osaa antaa.
      Itse luotan siihen, että kaikki menee niin kuin on tarkoitus.
      Annetaan eväitä ja niillä puikkelehditaan.

      Välilä menee mönkään. Nekin omia vikavalintoja.

      Luottamus elämään olisi ohjeeni, jos pakotettaisiin vastaamaan, mutku ei pakoteta, niin sanon että eletään nyt niin ku hyväksi nähhhään:)

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Näin. Ajan mittaan oppii luottamaan että ainakin jostain selviää, vaikka vähilläkin rahoilla.
        Nuoruudesta muistan kun joku sanoi: ei voida sanoa, älä tee samoja virheitä, meidän on tehtävä omat virheet ja opittava niistä.
        Kovimpia ohjeistajia en tahdo vielä vanhanankaan ystäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ajan mittaan oppii luottamaan että ainakin jostain selviää, vaikka vähilläkin rahoilla.
        Nuoruudesta muistan kun joku sanoi: ei voida sanoa, älä tee samoja virheitä, meidän on tehtävä omat virheet ja opittava niistä.
        Kovimpia ohjeistajia en tahdo vielä vanhanankaan ystäviksi.

        Munkin mielestä semmoset ihmiset, jotka ovat koko ajan ohjeistamassa ja tuputtamassa omia Oikeita neuvojaan, ovat aika ärsyttäviä.

        Virheitä tulee tehtyä, mutta mitäpä siitä.
        Onneksi en kuitenkaan koko ajan virheile.
        Onnistumisiakin pakkaa tulemahan :)

        Heikunkeikku


    • Elämä on niin monipiippuinen juttu, että neuvoja ei passaa menna antamaan.
      mutta aina voi kertoa, mmmoiset ajatukset omaa elämää kantaa.
      Usein turvaudun suomalaisiin sananlaskuihin, ne ovat aika viisaita ja joskus osuvat naulankantaan.

      Joka asiasta löytyy hyvää tai pahaa, riippuu silmistä millaisilla silmillä katsoo.
      Joten
      "Etsi aina elämässä kaunista ja hyvää,
      silloin kannat sydämessäsi kultajyvää."

      Tästäkin tykkään , lukee jääkaapinovessani
      "Jokainen tuo mukanaan iloa,
      toiset tullessaan
      toiset lähtiessään."

      Aina on paikallaan miettiä kumpaankohan kastiin sitä itse kulloinkin kuuluu.

      • Anonyymi

        "Maissii"

        "Jokainen tuo mukanaan iloa,
        toiset tullessaan
        toiset lähtiessään."

        Heh, toi kolahti.
        Kolahtavuus veteli huulten syrjät korvia kohden. Kuminauhamaisesti.

        Heikunkeikku


    • Anonyymi

      Eläköidyttyäni en ole viitsinyt teeskennellä.
      Työelämässä ollessa oli harkittava miten esittää mielipiteensä ja ehdotuksensa ja myös sen miten ilmaisee kantansa toisen sellaiseen ehdotukseen jossa mielestäni ei ole älyä eikä edes parantamisen mahdollisuutta.

      Näinä joutovuosina sosiaaliset suhteeni ovat muotoutuneet spontaania ilmaisua sietäviksi.

      Elän aitona itsenäni!

    • Anonyymi

      Itku pitkästä ilosta, pieru kauvan naurattaa
      kun kuulet kullinäänen älä mene järvenjäälle

      • Anonyymi

        Elä oo siitä moksiskaan...


    • Elä ja anna muiden elää.
      Olen elänyt niissä puitteissa jotka olen elämältä saanut täyttä elämää. En ole kysellyt muiden mielipidettä siitä mikä minulle olisi hyväksi. Kaikkein vähiten vaivaan päätäni naapureiden ja kylänmiesten mielipiteillä. Kaikkia ei voi miellyttää, harvoin ihmisiä kiinnostaa hyvät asiat, enemmänkin jos löytyy jotain huomauttamista tai menee huonosti. Velvollisuudet on hoidettava, niin pitäisi jokaisen tehdä. Silti pidän ihmisistä yleisellä tasolla, vaikka aina vain enemmän alan erakoitua.
      Minua ei kiinnosta ihmisten asiat, ehkä saisi vähän enemmän kiinnostaa.
      Oltiin toista viikkoa mökillä kissan kanssa eristyksissä. Kaveri viivähti parin päivän ajan vapaillaan. Kai sekin on jonkinlainen elämänohje että viihtyy itsensä kanssa. Ei minulla ole vaikeuksia olla melko pitkiä aikoja näkemättä ketään muita ihmisiä.
      Nuorena olin sosiaalisempi, olen muuttunut vuosien varrella.

      • Anonyymi

        Naapureista ja kylänmiehistä en minäkään piittaa, vaikka olen välilöissä.
        Tuo hyvä - huono akseli on mainio esimerkki, mikä pätee joihinkin.
        Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa, etteivätkö ihmiset toisia ohjeista, opasta tai neuvo.
        Teeskentelyä on väittää muuta.
        Eikö kukaan ole muka kuullut:"En tiedä oikein, mitä tekisin..."
        Siihen sitten voi sanoa, että sinuna - tai ei mitään riippuen tilanteesta ja tapauksesta.
        Kyllä minä olen neuvoja itsekin kysynyt, joskus. Toinen asia on, piittaanko.
        Uskallus kysyä ohjeita on kaveeraamista, ystävyyttä. Mutta sitten liian iholle tuleva neuvoja saa perääntymään.
        Se ohjeistaminen myös liittyy lapsen kasvatukseen ja senkin pitää olla aika varovaista, etten sanoisi ovelaa, kun on esim. murkkuikä.
        Viihtyä itsensä kanssa - voi tulla joillekin yllätyksenä, jos sitä ei yhtään harjoittele.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapureista ja kylänmiehistä en minäkään piittaa, vaikka olen välilöissä.
        Tuo hyvä - huono akseli on mainio esimerkki, mikä pätee joihinkin.
        Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa, etteivätkö ihmiset toisia ohjeista, opasta tai neuvo.
        Teeskentelyä on väittää muuta.
        Eikö kukaan ole muka kuullut:"En tiedä oikein, mitä tekisin..."
        Siihen sitten voi sanoa, että sinuna - tai ei mitään riippuen tilanteesta ja tapauksesta.
        Kyllä minä olen neuvoja itsekin kysynyt, joskus. Toinen asia on, piittaanko.
        Uskallus kysyä ohjeita on kaveeraamista, ystävyyttä. Mutta sitten liian iholle tuleva neuvoja saa perääntymään.
        Se ohjeistaminen myös liittyy lapsen kasvatukseen ja senkin pitää olla aika varovaista, etten sanoisi ovelaa, kun on esim. murkkuikä.
        Viihtyä itsensä kanssa - voi tulla joillekin yllätyksenä, jos sitä ei yhtään harjoittele.

        Beng

        Taisin kirjoittaa liian kärjistetysti. Ikään kuin en ikinä olisi tarvinnut tai tulisi tarvitsemaan muita ihmisiä, ei se ihan noin ole :)
        Vaikka olenkin hyvin itsenäinen, elämä on pakottanut oppimaan sellaiseksi, en ole tyly tai ylimielinen vaikka edellisestä kirjoituksesta voi saada sellaisenkuvan.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Taisin kirjoittaa liian kärjistetysti. Ikään kuin en ikinä olisi tarvinnut tai tulisi tarvitsemaan muita ihmisiä, ei se ihan noin ole :)
        Vaikka olenkin hyvin itsenäinen, elämä on pakottanut oppimaan sellaiseksi, en ole tyly tai ylimielinen vaikka edellisestä kirjoituksesta voi saada sellaisenkuvan.

        Huomenta
        Et kirjoittanut mielestäni kärjistetysti, tylysti tai ylimielisesti. Ymmärsin, mielestäni.
        Päätelmiähän nuo. Lyhyesti, jos pyrkii kirjoittamaan, jotain voi jäädä pois. Pehmennykset.
        Tarvitaan itsenäisyyttä monissakin asioissa.
        Beng


    • Anonyymi

      alotukseen vastaus =

      muslimit pois euroopasta !

      • Anonyymi

        Aidosti työhaluiset tulkoon, olen valmis jopa opastamaan ja neuvomaan.
        Mutta adhd husuttajat ja huijarit menköön. Ei jää ikävä.

        PS on vahvat kirjaimet


    • Anonyymi

      Anna arvo itsellesi, anna arvo muillekin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Anna arvo itsellesi ja anna arvo muille. Jokainen ihminen on arvokas. Jokaiselta voi oppia jotakin. Jokaisella on omat ristinsä kannettavina. Joten ei pidä lisätä kenenkään kuormaa. Päinvastoin aina voi keventää tunnelmaa jos vain niin haluaa. Mutta tuskin nykyaikana tälläisiä muut huomioon ottavia oppeja enää lapsille opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Anna arvo itsellesi ja anna arvo muille. Jokainen ihminen on arvokas. Jokaiselta voi oppia jotakin. Jokaisella on omat ristinsä kannettavina. Joten ei pidä lisätä kenenkään kuormaa. Päinvastoin aina voi keventää tunnelmaa jos vain niin haluaa. Mutta tuskin nykyaikana tälläisiä muut huomioon ottavia oppeja enää lapsille opetetaan.

        Hyvin ajateltu ! Perusasioita kuten elämänarvoja, muitten huomioimista yms. ei opeteta enää kai missään vaiheessa. Viisaat sanonnatkin "elivät" ennen puheissa,
        niitä kuuli tavallisessa arjessa ja ne auttoivat heti ymmärtämään jonkun asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ajateltu ! Perusasioita kuten elämänarvoja, muitten huomioimista yms. ei opeteta enää kai missään vaiheessa. Viisaat sanonnatkin "elivät" ennen puheissa,
        niitä kuuli tavallisessa arjessa ja ne auttoivat heti ymmärtämään jonkun asian.

        Aivan, omassa lapsuudessa ja nuoruudessa kaikki tälläinen elämänarvojen kuuleminen, ajatteleminen ja omaksuminen viitoitti elämää. Olen siitä kiitollinen. Oli toivottavaa omaksua hyviä arvoja. Ihmisyys ja sen kunnioittaminen oli tärkeää. Onneksi edelleen voi arvostaa elämää. Se tekee siitä laadullisesti parempaa.


    • Anonyymi

      Se, mikä ei tapa, vahvistaa. - Nm. Vahvistunut

    • Anonyymi

      Tuohon ajatukseen, että "Jokainen ihminen on arvokas" ottaisin kantaa: Niin on, ihminen onkin, mutta muslimit eivät ole ihmisiä vaan elukoita barbaarisine tapoineen.

      • Anonyymi

        Sinäkin pidät ittees ihmisenä vai ? Mutta ei taida olla "terveen papereita" ?


      • Anonyymi

        Arvokas ihminen tunnistaa oman arvonsa ja tunnustaa kaikkien toistenkin arvon. Myös eri uskontoihin kuuluvien. - Nm. Irvokkaalta kuulostat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvokas ihminen tunnistaa oman arvonsa ja tunnustaa kaikkien toistenkin arvon. Myös eri uskontoihin kuuluvien. - Nm. Irvokkaalta kuulostat

        Opiskella ammatti, löytää Se rakas, elättää perhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvokas ihminen tunnistaa oman arvonsa ja tunnustaa kaikkien toistenkin arvon. Myös eri uskontoihin kuuluvien. - Nm. Irvokkaalta kuulostat

        Muslimilla ei ole arvoja on vain raiskaaminen kaulojen katkonta ja kivittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimilla ei ole arvoja on vain raiskaaminen kaulojen katkonta ja kivittäminen.

        Ne on siis sinunkin arvosi rasismin lisäksi koska aloitukseen vastasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on siis sinunkin arvosi rasismin lisäksi koska aloitukseen vastasit.

        Länsimaiselle ihmiselle ei tuolaiset arvot käy, en ole edes rasisti vaan totuus on ohjeeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimilla ei ole arvoja on vain raiskaaminen kaulojen katkonta ja kivittäminen.

        Elätkö karsinassa vai maakuopassa? - Nm. Avarru


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elätkö karsinassa vai maakuopassa? - Nm. Avarru

        Katsoppas sinä tuosta asiaa koskettava video, arvostele vasta sitten.

        https://www.liveleak.com/view?i=b68_1382714855&comments=1

        Ensin raiskasivat sitten "kiitokseksi" kivitystä päälle. Minulle eivät "noiden" arvot sovi, vaikka kaikesta päätellen sinulle sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas sinä tuosta asiaa koskettava video, arvostele vasta sitten.

        https://www.liveleak.com/view?i=b68_1382714855&comments=1

        Ensin raiskasivat sitten "kiitokseksi" kivitystä päälle. Minulle eivät "noiden" arvot sovi, vaikka kaikesta päätellen sinulle sopii.

        En katsonut, mutta osaan arvella sisällön siitä, mitä sanot. Enkä ma ole missään sanonut hyväksyväni sellaista. Suomessakin raiskataan ja pahoinpidellään, mutta kaikki suomalaiset eivät tee niin. Sulla on puurot ja vellit pahasti sekaasin. - Nm. Snaijannetko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En katsonut, mutta osaan arvella sisällön siitä, mitä sanot. Enkä ma ole missään sanonut hyväksyväni sellaista. Suomessakin raiskataan ja pahoinpidellään, mutta kaikki suomalaiset eivät tee niin. Sulla on puurot ja vellit pahasti sekaasin. - Nm. Snaijannetko

        Itselläsi on vellit vielä kattilassa. Maahantulleet raiskaavat prosentuaalisesti huikeasti enemmän, heillä jonkunlainen kunnia kasvaa jos vääräuskoisen raiskaa, silloin uhrista "tehty" islamin "alamainen". Kai sinullakin perustiedot ovat asiasta, yli puolet Helsissä tapahtuneista ulkomaalaisten tekemiä, eniten siinä edustetttuina Irakkilaiset, afgaanit ,syyrialaiset. Muslimi näyttäisi raiskaavan jo koko Suomen osaltakin lähes puolet.

        Osaavat murhatakin? Oletko koskaan sellaista "uutista" huomannut?
        Parinkymmenen viime vuoden sisään yli kolmekymmentä suomalaista päässyt hengestään noiden toimesta. Suomalainen tappanut YHDEN matun.

        Tuossakin sellainen prosentuaalinen ero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsi on vellit vielä kattilassa. Maahantulleet raiskaavat prosentuaalisesti huikeasti enemmän, heillä jonkunlainen kunnia kasvaa jos vääräuskoisen raiskaa, silloin uhrista "tehty" islamin "alamainen". Kai sinullakin perustiedot ovat asiasta, yli puolet Helsissä tapahtuneista ulkomaalaisten tekemiä, eniten siinä edustetttuina Irakkilaiset, afgaanit ,syyrialaiset. Muslimi näyttäisi raiskaavan jo koko Suomen osaltakin lähes puolet.

        Osaavat murhatakin? Oletko koskaan sellaista "uutista" huomannut?
        Parinkymmenen viime vuoden sisään yli kolmekymmentä suomalaista päässyt hengestään noiden toimesta. Suomalainen tappanut YHDEN matun.

        Tuossakin sellainen prosentuaalinen ero?

        Tyypillinen suomalainen on siis rasisti vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsi on vellit vielä kattilassa. Maahantulleet raiskaavat prosentuaalisesti huikeasti enemmän, heillä jonkunlainen kunnia kasvaa jos vääräuskoisen raiskaa, silloin uhrista "tehty" islamin "alamainen". Kai sinullakin perustiedot ovat asiasta, yli puolet Helsissä tapahtuneista ulkomaalaisten tekemiä, eniten siinä edustetttuina Irakkilaiset, afgaanit ,syyrialaiset. Muslimi näyttäisi raiskaavan jo koko Suomen osaltakin lähes puolet.

        Osaavat murhatakin? Oletko koskaan sellaista "uutista" huomannut?
        Parinkymmenen viime vuoden sisään yli kolmekymmentä suomalaista päässyt hengestään noiden toimesta. Suomalainen tappanut YHDEN matun.

        Tuossakin sellainen prosentuaalinen ero?

        Mutta Suomi johtaa perheväkivaltatilastoissa. Suomalainen humalainen mies tappaa enemmän kun nämä maahanmuuttajat. Ettei pääse unohtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsi on vellit vielä kattilassa. Maahantulleet raiskaavat prosentuaalisesti huikeasti enemmän, heillä jonkunlainen kunnia kasvaa jos vääräuskoisen raiskaa, silloin uhrista "tehty" islamin "alamainen". Kai sinullakin perustiedot ovat asiasta, yli puolet Helsissä tapahtuneista ulkomaalaisten tekemiä, eniten siinä edustetttuina Irakkilaiset, afgaanit ,syyrialaiset. Muslimi näyttäisi raiskaavan jo koko Suomen osaltakin lähes puolet.

        Osaavat murhatakin? Oletko koskaan sellaista "uutista" huomannut?
        Parinkymmenen viime vuoden sisään yli kolmekymmentä suomalaista päässyt hengestään noiden toimesta. Suomalainen tappanut YHDEN matun.

        Tuossakin sellainen prosentuaalinen ero?

        Mitäpä jos keskittyisit välillä muunlaisiin uutisiin kuin raiskaukset ja murhat. Mahtuuko maailmaasi mitään muuta? - Nm. Kehittyisit, ehkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Suomi johtaa perheväkivaltatilastoissa. Suomalainen humalainen mies tappaa enemmän kun nämä maahanmuuttajat. Ettei pääse unohtumaan.

        Aivan totta. Mutta ajattele hieman sitä kantasuomalaisten määrää / maahantulleet?
        Onhan selvä asia, oikeastaan pitää olla hieman tyhmä vedotakseen tuollaiseen "pointtiin"

        Meitä 5 miljoonaa,,matuja alle puolen miljoonan. Silti onnistuvat rikostilastoissa leipomaan itsensä lähes 50% tapauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos keskittyisit välillä muunlaisiin uutisiin kuin raiskaukset ja murhat. Mahtuuko maailmaasi mitään muuta? - Nm. Kehittyisit, ehkä

        Sinähän itse aloitit arvostelemalla näkemystäni, ja nyt haluaisit "peräytyä" syystä tai toisesta johtuen. Tuntuuko menevän liian syvälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän itse aloitit arvostelemalla näkemystäni, ja nyt haluaisit "peräytyä" syystä tai toisesta johtuen. Tuntuuko menevän liian syvälle?

        Yeap, näkemyksesi on niiin syvältä, että sinne ei aurinko pääse paistamaan. - Nm. Piste ja pamaus


    • Anonyymi

      Onneni on olla Jumalaa lähellä! Reppuriika

    • Anonyymi

      Ilos ellää pittää vaik päivä vähemmin.

      • Anonyymi

        Miun mummoin sanoi: "ilo pintaan vaikk' syän märkänis'". Karjalaan jäänyt koti itketti kovasti ja aina vain, mutta karjalaisella mielenlaadulla itkun seasta kuului nauru. - Nm. Tai toisinpäin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe